Döntött a Fővárosi Munkaügyi Bíróság
A VDSZSZ további 1,1%-os bérfejlesztésre vonatkozó sztrájk-követelése nem tekinthető jogszerűnek.

A Fővárosi Munkaügyi Bíróság április 17-én, csütörtökön meghozott kiegészítő végzésében megállapította, hogy a VDSZSZ Szolidaritás azon követelése, mely a MÁV Zrt-nél további 1,1%-os bérfejlesztést  céloz, nem tekinthető jogszerűnek, tehát jogellenes.

A VDSZSZ Szolidaritás ezt a követelését „a pénzügyminiszter közelmúltban megemelt inflációs várakozása miatt várható reálkereset-csökkenés okán” nyújtotta be a vasúttársaságnak.
A mostani – nem jogerős – bírósági döntés értelmében tehát a VDSzSz fenti követelése ugyanúgy nem jogszerű, mint korábban a MÁV-START Zrt.-nél a 10 százalékos extra béremelési igény.
A legutóbbi április 7-én megtartott VDSzSz sztrájkban a tervezett 1164 személyvonatból 722 közlekedett, vagyis csupán 442 vonat maradt ki a menetrendből. Ismeretes, hogy április 7-én 0.00 órakor kezdődött a szakszervezeti munkabeszüntetés a vasúton, de délelőtt tíz órakor véget ért a VDSzSz sztrájk, miután a szakszervezet felfüggesztette azt. Az akkori sztrájk kifulladt, ugyanis a MÁV Zrt.-nél 121, a MÁV-START Zrt-nél 286 fő vett részt a sztrájkban, a vasutasok 98 százaléka dolgozott.

MÁV-csoport szinten a konszolidált veszteség 70 millió forintra rúgott, a MÁV-START jegy-visszatérítési összege belföldön 2.711.390 forint, nemzetközi viszonylatban 1.068.445 forint volt, továbbá 79.745 forint költségtérítést fizettek.
Az anyagi káron felül erkölcsi kár is származott, hiszen az irreális követelésekért tartott VDSzSz sztrájk miatt bizonytalan volt a vasúti közlekedés, a távolsági forgalomban utazók nem minden esetben juthattak el céljaikhoz.

A vasúttársaságok (MÁV Zrt, MÁV-START Zrt) az utasok és a fuvaroztató partnerek érdekében kezdettől fogva ragaszkodnak álláspontjukhoz: a sztrájk ideje alatt is a megfelelő vonatmennyiség biztosítja a minimális szolgáltatást, a közszolgáltatási feladatokat szolgáltatói felelősséggel csak ilyen formában tudják biztosítani. A MÁV álláspontja változatlan: az iskolába és munkába járás biztosítása az alapvető társadalmi közszükségletek körébe tartozik, vagyis a még elégséges szolgáltatásoknak erre ki kell terjednie. Ez csak a MÁV által javasolt vonatmennyiséggel elégíthető ki.  

 

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
(kiadta: Kavalecz Imre sajtófőnök)

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr48431209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2008.04.18. 12:20:53

Nincs szankció a bírósági döntés mögött. Ez így csak egy megállapítás. Ha az ítélettel büntetés is járna, akkor lenne értelme. Így csak a szájkarate lesz jobbról-balról.

GH 2008.04.20. 08:45:00

Hm... Jobb lenne, ha csak ezt az 1%-ot kérnék, mint inflációs korrekció...
Ennyit simán ki tudna köhögni a vasút, ha felső szinten egy kicsit csökkentenék a béreket, ebbe a szakszervezetek is beletartoznak. (A három nagy évente kb. 1 MRD Ft-ot kap a MÁV-tól évente, azaz tőlünk...)Miért nem tagdíjból és munkaidő kedvezményből élnek, mint más szakszervek?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2008.04.22. 04:42:15

A VDSzSz ker mar mindent, hogy viszonylag kis buktaval jojjon ki ebbol a zsakutcabol.

En egyelore nagyon orulok, hogy a MAV hajthatatlan.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.04.23. 07:22:49

scumbag: ebből már nem tud jól kijönni a vdszsz.

Vidéki utas 2008.04.25. 17:57:55

Mivel tudom, hogy a MÁV-tól is olvassák ezt a blogot, ezért ezt az üzenetet nekik címezném.

Tisztelt MÁV!

Az állandó sztrájk-fenyegetettség miatt a következőket szeretném ajánlani:

- mivel a sztrájkot pár órával jelentik csak be a VDSzSz-től, így a legtöbb munkavállaló nem tud felkészülni erre, ezáltal a vidéki munkavállalókat, illetve az őket alkalmazó cégeket is veszteség éri, nem beszélve a MÁV káráról (=adófizetők kára). A szakszervezet honlapján olvasható, hogy erre büszkék, hogy nem dolgoznak (amit tesznek az nem sztrájk, megnézhetnék a fogalmat!).

A következő a javaslatom (ezt az ötletet nemszolidaris-tól kölcsönöztem): mivel a sztrájkok alatt kár éri a MÁV-ot is (a vidéki utasok mellett...), ezért a vasutasok családtagjaitól vegyék el kárenyhítésként az ingyenjegyet, illetve vonják vissza az európai szabadjegyüket is. A családtagok kapjanak meghatározott számú 50%-os kedvezményt kárpótlásul. A hírek szerint egyre kevesebb vasutas sztrájkol, viszont miattuk az egész vasutastársadalom már alaposan megtépázott tekintélye kárt szenved, ezért a néhány sztrájkoló miatt ezt a lépést mielőbb életbe kellene léptetni, így tudnák a dolgozók, hogy kiknek köszönhetik ezt a kollektív büntetést (a szakszervezet a postásokkal példálózott pár hónappal ezelőtt - már a postásoknak sincs semmilyen munkáltató által nyújtott kedvezmény ha jól tudom). Nagyon sajnálom a becsületesen dolgozó vasutasokat, és igazából nem is velük kellene kiszúrni, de így talán sikerülne megtisztulniuk.

Ha majd fizetnek a vasutas dolgozók családtagjai, és a saját bőrükön tapasztalják a kialakult helyzetet, akkor talán majd ténylegesen javul a szolgáltatás színvonala, és a menetrendet is sikerül betartani.

- nagyon jó ötlet, hogy híres emberekkel kampányol a MÁV, de az utasok valószínűleg jobban értékelnék, ha a MÁV vezérek, vezetők is kalauzruhát öltenének pár óra erejéig. Gaskó úrnak lenne valószínűleg a legnagyobb sikere, hiszen legalább megtapasztalná, hogy milyen nehéz dolga van a jegykezelőknek a hülyeségei miatt.
De álruhában is tesztelhetnék, hogy milyen színvonalat nyújt a MÁV (Mátyás király után szabadon...). Egy ilyen álruhás utazásra is szívesen invitálnánk a vezetőket, sőt kötelezném őket, hogy havonta X km-t tegyenek meg, ha már ingyenjegyük van.

Jamy000751 2008.04.26. 08:59:30

Üdv Mindenkinek!
A MÁV-ra terhelő bírósági döntés sem tartalmaz szankciót! :-)
Kedves Vidéki utas! Véleményed szerint akkor a vasútnál güriző munkavállaló a hibás mindenért ugye! Ők loptak el 212 milliárdot, Ők nem tudják betartani a Start által megrendelt ökör menetrendet-miért nem tud a kedves utas egy nagyállomáson egy perc alatt átszállni 4 bőrönddel?-, beléjük kell rúgni amiért a menedzsment idióta intézkedésekkel, adminisztratív munkával terheli a munkájukat, amit a Start a technológiai időkbe nem épít bele! Igen, mert Ők vannak ott! Nagyon kevesen toleránsak ebben az országban, mert lusták a helyzetek mögé nézni. Amikor én még vasutas voltam, a forgalmi szolgálattevő döntési szabadsággal rendelkezett, ma rugdossa a forgalmi irányító, a Startos irányító, a Cargo-s irányító. És hihetelen módon nem egyformát beszélnek! Természetesen még ott a főnököd és ha még nem volt elég a belső ellenörzés is.
Igazad van vegyük el családtagjaiktól az utazási kedvezményt, de akkor a áramszolgáltatós, aki a kedvezményt kapja a családtagjaira ne fűtsön, világítson vele, a MALÉV dolgozó se vigye családtagját! Ezeket a kedvezményeket nem az állam biztosítja az adófizetők pénzéből, hanem a vállalat! Ergo az összes kiszervezett társaság az utazási kedvezmény adó vonzatát leperkássza (elvileg) a MÁV Startnak! Ha nem teszik azért is biztos a melós a felelős!

alte trottel 2008.04.27. 15:07:57

Ínnyemá' jamijami!
Ne kívánd, hogy elkezdjük részletezni, hogy mikor, hol, mellik vasutír mit és hogyan lopott, mert rosszul fogtok kijönni belűle. Tudod, én még nem hallottam róla, hogy oly tömegben érkeztek volna vasúti berkekből a jelzések az ORFK, VPOP vagy APEH postaládájába. Inkább kihasználtátok a ti szinteteken adódó -kétség kívül jóval szerényebb- lehetőségeket, a "Hát ha ők is lopnak, én miért ne?" elvi alapon. Tisztelet annak a NAGYON KEVÉS kivételnek. A lopás másik, tán kevéssé látványos de sokkal kártékonyabb formájáról, a naplopásról már ne is beszéljünk!
Tudod, kedves kis töröttorrú zongorista, akkor lehetne _NÉMI_ jogotok szerény pillarebegtetés mellett végtelen HALKAN megjegyezni, hogy talán nem az EGÉSZ katyvaszért vagytok felelősek, ha már tömegével tüntetnétek a szarszervezeti székház előtt öles "GASKÓ TAKARODJ!" és "GASKÓ TE ROHADÉK, A MAGADÉVAL CSÉPELD A CSALÁNT!" táblák alaat és már szerveznétek a rendkívüli szarszervezeti tisztújítást.
Addig pedig kusspofabe, szerénység, irány az ég alja.

Jamy000751 2008.04.27. 19:32:21

Tudod Alte Trottel, a vasútőrök külön cég! Annak, amit ők tesznek a vasutasnak semmi köze. Az általad említett tisztújításról ilyen formán nem lehet szó; tudnád, ha utána olvastál volna! Mint azt is, hogy a munkavégzésnek több formája va. Pl.: fizikai és szellemi. Attól, hogy valaki nem szaladgálja szét az agyát még dolgozhat, ugyan csak sokat!
Hogy ezt írod, nyilván elégedett vagy a béreddel és az emelkedő árakkal, ha nem és nem teszel ellene semmit csak sajnálatot érdemelsz! A vasutasok próbálnak; bár az eszközeik nem mindenkinek tetszenek. Te ott vagy táblákkal a székház előtt?! Gyanítom nem! Hol a jó példa, lehet követnének!
Ami még lényeges kis zongoristám, se vasutas, se szakszervezeti tisztségviselő nem vagyok. Tisztelem azokat az embereket, kik nemtetszésüket kifejezve az aktuális hatalmi rend ellen nem csak szavakkal, hanem más módon is tiltakoznak!
Szánalmas, hogy te s hozzád hasonlók csendben tűrnek olyan folyamatokat, melyek lényege a tőke elonása a munkavállalóktól!
A sok szép szóvirág helyett inkább olvass, gondolkozz és utána írhatnál építő kritikát is! :-)

alte trottel 2008.04.27. 23:48:33

Jamijami, írtam neked egy szép hosszú választ, és az a prostituált szoft benyelte valami karbantartás vagy mifene okán. NEM fogom újra írni.
De azért felhívom a figyelmed néhány apróságra.
1. NEM bérből-fizetésből élek, hanem
a) a nyugdíjamból
b) hobbi szinten besegítek a gyerekeim vállalkozásába és ezért is kapok egy jelképes összeget. Hogy ez az összeg önmagában is több, mint amit te valaha is elérhetsz, az nem a liberbolsijudeoplutokratavérszívókarvalytőkés ármány következménye. Mindössze van néhány találmányom, amiket nem kótyavetyéltem el bagóért, hanem ÉN kezdtem felhasználni és amikor már nem találtam benne élvezetet, átadtam a kölkeknek.
Ez talán megmagyarázza, hogy miért is nem sztrájkolok.
A többi ökörségre inkább nem reagálok, anno az '50-es évek überdebil Szikra brosúrái színvonalasabbak voltak.

Ne menjen le a nap a te haragoddal.

Jamy000751 2008.04.28. 07:11:54

Alte Trottel!
Lehet az a probléma, hogy nem bérből és fizetésből élsz, nem tudod milyen az minden egyes fillérért leadózni, eltartani azokat az embereket, akik nem vallanak be nyereséget!
Ez a blog a vasútról szól; nem szégyenlem, hogy az voltam, de a fent említettek miatt a tulajdonos megkeseríti életüket, ezért jobb nekem a saját lábamon.
Az öntömjénezés és egymás ba....tása helyett -amire itt úgy hiszem senki nem kíváncsi- maradjunk a vasútnál, a szakszervezetnél és egyéb közösséget is foglalkozaztó témánál!
( ha nagyon nem bírod, lehetőség van ám privát üzenet küldésére is :-) )

alte trottel 2008.04.28. 18:15:18

Most már kezd idegesítő lenni a fafejűséged Jamijami!
Szerinted az átkosban miből éltem? És milyen alapon tételezed fel RÓLAM, hogy adót csalok? Nem vagy kissé pofátlan, így látatlanban? Ugyan semmi közöd hozzá, de azért csak a rend kedvéért: 2007-re több mint 3 milliót fizettem be. Szóval, ki tart el kicsodát?
Ami pedig a szarszervezetet illeti (tudod mi a három legfölöslegesebb dolog a világon? A férfiak mellbimböja, a pápa pöcse és a szakszervezet) Nem is volna azzal semmi baj, hogy a dolgozók bérharcolnak. De az már a pofátlanság csimborasszója, ha egy politikai ambícióiban megkettyent főhajjakend beleszarik egy -egyébként a többi érdekvédővel közösen- elfogadott megállapodásba és világosan és egyértelműen a jövendő szinekuráját építgetendő, a sztrájktövény jóhiszeműen megfogalmazott nem egészen egyértelmű részleteivel (elégséges szolgáltatás, bejelentés időpontja) mocskosul visszaélve szívatja az ország szorgos többségét.
Egyébként pedig szeretném majd látni orcád keserű redőit, amikor az új Orbán-kormány az első adandó alkalommal a szerencsétlen balekok tömegén fogja alkalmazni a "mint a macskát szarni" metódust.

nemszolidaris 2008.04.29. 21:25:17

Ja, tényleg az én ötletem volt az ingyenjegy korlátozása. Szerintem nagyon sokba kerül nekünk, hogy az összes vasutas unoka, unokahúg és ki tudja még hányan és hanyadíziglen ingyen utaznak itthon és Európában. Állítólag 350 ezer ember utazik ingyen a MÁV-val. Ez nagyon sok.
Ja az ELMŰ dolgozói nem ingyen kapják az áramot, hanem kedvezményesen. A vasutasoknak is elég lenne évi öt ingyenjegy. A többi pedig kedvezménnyel és még akkor se sírhatnának. (a többi munkavállalótól elvették az évi egy félárút is!)

Ha a diák, közalkalmazotti egyéb kedvezményeket lehetett korlátozni, egyébként nagyon helyesen, akkor a vasutasokét miért nem? Kapnak úgyis Cafeteriát, meg ilyen-olyan jogcímeken pénzeket, utazgassanak abból!

Ja, kicsit unalmas már, hogy ha vasutast, vagy bármilyen állami embert hallok dumálni, mindig csak sírnak, mint a fürdős kurva. Képzeljétek el, hülye főnökök a magán szektorban is vannak, csak mi nem léphetünk rögtön sztrájkba, ha nem kapunk rögtön szolgálati autót.

nemszolidaris 2008.04.29. 21:27:49

Jamy! te most jobbos neomarxista vagy? :))
"a tőke elvétele a dolgozóktól"

Jamy000751 2008.04.30. 07:39:03

Nemszolidáris!
Tudtommal kb.: 34.000 vasútidolgozó van, nem hiszem, hogy az Ő utazásuk kerülne sokba. A családtagi részével majdnem egyet is értek! A villamosipari dolgozók tényleg nem díjmentesen kapják az áramot, viszont az egész család.
A diákok, nyugdíjasok, közalkalmazottak kedvezménye szociálpolitikai kedvezmények. Az állambácsi mondja a MÁV-nak, hogy ezt adni kell és ő mejd teljes árura kiegészíti a menetjegyet-amit ugye eddig nem tett meg. Téhát ezen kedvezményeket nem a vasút, az állam korlátozza!
Vannak igazságok abba, hogy néha indokolatlanul sírnak a vasutasok. Csak az háborít fel, hogy sűrűn azonosítják a vasutast azokkal a menedzsment tagokkal, akik az autókat, telefonokat kapják! Vállalkozó szemmel az általuk aláírt foglalkoztatási garancia majdnem vérlázító is lehetne, de az már kit érdekel...:-)!
A kafetériát nem lehet utazási célra felhsználni, sőt nem is kp. Egészség -és magánnyugdíjpénztárak, üdülési csekk, étkezési utalványok, internet, ruhapénz stb. lehet fordítani, a szőkséges számlák bemutetása után! :-)

:-D így a végén; nem akarok én elvenni senkitől semmit, csak az emberek által leírtakat próbálom sarkítva visszaadni. Egy dologért kardoskodom csupán: tényleg azokat "bántsuk" akik ezt megérdemlik, akik "felelős" döntéseikkel jelen helyzetbe jutatták ezt a céget és ne a melóst! Azt legfeljebb a tanusított viselkedéséért. ( a MÁV csoportnál nincs kommunációs tréning )

nemszolidaris 2008.04.30. 09:13:50

Üdülési csekkel is lehet vonatjegyet venni egyébként...
Különben részben értem a most sztrájkolókat. Ha én is csak azt látnám, hogy a menedzsmentnek, meg a szakszerv. főnököknek mindent kifizetnek, lehet, hogy én is bátrabban mondanám, hogy adjanak nekem is. Valaki írta korábban, hogy csak szakszervezeti bérekre évi 1 miliárdot költ a MÁV... (lehet, h. igaz?) Szóval van pénz...

Jamy000751 2008.04.30. 11:47:53

Lehet érte, míg valakinek fel nem tűnik és meg nem tiltják!:-)
A pontos infó: a reprezentatív szakszervezetek vezetői a MÁV-tól havi megközelítőleg 1,5 millió forintot kapnak.

GH 2008.04.30. 12:03:59

Ahogy én hallottam, van egy bérkeret, amelyet a szakszerv. vezetők oszthatnak el saját tisztségviselőik között és ennek összege évi 300-400 millió/szakszervezet. Össz. tényleg kb. 900 millió -1 MRD.
Szóval nemcsak a főnökök, kaszálnak, hanem a beosztottak (tikárok, egyéb vezetők) is.
de ez régóta tudott ld.:
www.magyarhirlap.hu/Archivum_cikk.php?cikk=130541&archiv=1&next=20

nemszolidaris 2008.04.30. 20:10:22

Ez elég durva. Az átlag MÁV-os helyébe inkább ennek a pénznek a szétosztását kérném...

petya.bacsi 2008.05.01. 15:40:16

egy kicsit off

Érdemes megnézni most a szakszervezeti honlapot! Ajánlom a szülinapos részt:

- dátum: április 1.
- szöveg: Ma egy VDSzSz-tagnak sincs születésnapja. Sok boldogságot kívánunk Nektek! :D :D :D

petya.bacsi 2008.05.04. 09:19:29

Idézet a VDSzSz honlapjáról (a május elsejei bejegyzést érdemes elolvasni):

"... ugyanakkor Kerepesi úti elefántcsont-toronyban nemsokára a folyosókon is íróasztalok foglalják a helyet.

Úgy tűnik e cégeknél mindenki tud boldogulni, csak annak kell havi 80-100 ezer forintból többműszakos munkarendet is vállalva tengődnie, aki magát a vasutat üzemelteti és működteti.

(Bárány Balázs Péter - VDSzSz alelnök)"

A szakszervezeti vezetők melyik csoporthoz tartoznak? A Kerepesi úton lévő "vízfej"-hez, vagy a havi 80-100 ezer forintért dolgozó (kétszer aláhúzva) vasutasokhoz? Na? Ezen kellene elgondokodni a szakszervezeti vezetőknek is.

Jamy000751 2008.05.04. 11:33:39

Ha már a béreknél tartunk. Kedves vasutasok! Kérdezzétek meg a szakszervezeti területi képviselőtől mennyi a havi bruttó keresete úgy, hogy állandó kikérője révén régebbi munkakörében bekövetkezett létszámhiány nem pótolható!? :-)
( a tengődők 7-8 szorosa; hozzáteszem a MÁV menedzsment sem panaszkodhat, bár gyanítom többen vannak mint 30fő )

nemszolidaris 2008.05.04. 22:00:06

Most szkeptikus leszek? Mi van akkor, ha tudják. Ha jól látom, ez a Magyar Hírlap izé majd egy éve jelent meg, de nem történt az égvilágon semmi. Lehet, hogy azóta újat kötöttek...

nemszolidaris 2008.05.04. 22:07:49

Petya bá! Kössz a jó olvasnivalót
Bárányban egy Cicero veszett el:))
Azt én is hallottam, hogy nő a vízfej. A MÁV honlapon állandóan szellemi munkaköröket hirdetnek, köztük gyanúsan sok marketinges, HR, kisfőnöki és egyéb, haverokkal könnyen feltölthető munkakört. Érdekes módon sokszor közgáz papírt se kérnek... Csak nem az "ejtőernyősöknek szól"?
süti beállítások módosítása