Andrea kiakadt a sztrájk miatt. Igaza van!
Észrevételemet a vezetőségnek, a szakszervezetnek és minden egyes MÁV dolgozónak küldöm!
Nincs arra kifejezés, hogy mennyire felháborító ez a folyamatos sztrájk sorozat!
Sztrájkolni persze van joguk, de mi a céljuk? Az, hogy növeljék a fizetésüket? És mi utasok hogyan sztrájkoljunk, hogy MI ne essünk el a fizetésünktől és a munkánktól?
Milyen jogon károsítanak meg minket?

Személy szerint én órabérben dolgozom. Most maradjak a munkahelyemen hajnalig dolgozni, hogy meglegyen az aznapi keresetem?
A januári 60 órás sztrájk a vizsga időszakomat érinti. Bizony, mert én a munka mellett tanulok is azért, hogy megalapozzam a jövőmet. Az iskola pedig 100 000 Ft/ félév! Ki fizeti ezt ki nekem ha nem tudok bemenni vizsgázni és félévet kell ismételnem?
Én próbálok tenni azért, hogy jobb körülmények között éljek. Én tovább tanulok, hogy ne vasutasként  végezzem. Önök mit tettek azért, hogy többet keressenek? SZTRÁJKOLNAK!
Van megoldás: 1. Indítsanak vonatpótló autóbuszokat, hogy összepréselve ugyan, de be tudjunk menni dolgozni!
                            2. A másik megoldás: FIZESSÉK KI AZ UTASOKNAK AZ ÖNÖK HIBÁJÁBÓL ELMARADT MUNKAÓRÁKAT, NAPOKAT!
Senkitől ne várjanak toleranciát! 

D.A.

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr53227787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peron8 2007.11.13. 15:39:42

Andrea!
Nézni kéne a hireket hogy ne hülyeségeket irjál...
Minek tanulni? csak a pénzt viszi el...óradíjban vagy , maradj bent hajnalig gondolom úgy sem éjszakáztál még, és társadalmi munkában, had örüljön a munkáltatód.
Amúgy a munkabajárást, és a vizsgázást old meg...időd van a megszervezésére...
lsd:olasz, francia, német sztrájokat...
ott se rinyálnak...
Reméelm még egyszer nem fogsz hülyeségeket irogatni.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.13. 15:47:46

Kedves Peron8, nem írt hülyeségeket Andrea. Ha Téged mint vasutast - ha jól tudom az vagy - nem érdekel, hogy a sztrájk kinek milyen kárt okoz, akkor gond van.

Ashi Valkoinen 2007.11.13. 16:29:30

Georgejr:
Andrea igenis hülyeséget írt. Gondolkozni meg nem tud.

1. NINCS vizsgaidőszak. Az lesz. Addig pedig sok minden történhet, de jó előre anyázni, nem?
2. A vasutasok nem a saját fizetésükért sztrájkolnak, hanem azért, hogy ne csukjanak be szárnyvonalakat. (Ha Andrea mondjuk egy halálra ítélt vonalon ingázna, akkor nem írt volna, nem?) Tehát nem fizetésemelésért sztrájkolnak.
3. Nem azért vasutas valaki, mert műveletlen/bunkó nem tanult. Ennek a csajnak eszébe se jut, hogy valakit nem a bankszektor, hanem a forgalomszervezés, járművezetés érdekel? (Nem, én is egyetemen tanulok.) Amit írt, felért egy sértéssel.
4. Lehet, hogy aki vasutas lett és nem az akart lenni, nem voltm ás választása. Amikor ő fiatal volt, nem tanulhatott, etc.
5. Mint Peron8 is írta, ha még is előre tartasz tőle, akkor biztosan vannak Hozzád hasonló, vasutasokat lenéző pajtásaid, szerintem valaki szívesen lát két éjszakára...
6. Egy kurzusból a szabályok szerint legalább 3, egymástól legalább két héttel eltérő vizsgaidőpontot kell meghirdetni. Tehát nem lehet minden vizsgád a sztrájk alatt. Ha pedig az oktatód nem hirdeti meg, ővele veszekedj, ne a sztrájkolókkal.

Javaslom egy meggondoltabb poszt beküldését, mert ez csak egy felháborodás, a valóság teljes ismerete nélkül...

Bari6 2007.11.13. 16:47:01

Kedves Peron8 és Ashi Valkoinen!!!

Azért egy kicsit erős, amit írtatok!
Én bár nem járok iskolába, de igenis igaza van Andreának!
Tarthatatlan amit a MÁV művel...
Persze az senkit nem érdekel,h a minden nap bejáró, ingázó emberek hogy jutnak be a munkahelyükre vagy haza...
Szerintetek megoldható a beutazás???, OK,ha ekkora szátok van (nyilván vasutasok vagytok) akkor szrintem szivesen megadjuk a bankszámlánkat,h az sztrájknapi utazási plussz költséget kifizessétek.
Ugye ez egy remek ötlet?!
Megértem azt,h a sztrájkolók miért szrájkolnak (szárnyvonalak bezárása -> munkanélküliség...stb.), de ennek lenne más módja, nem pedig az,h több ezer napi ingázó utazását megkeserítsék...
Az a szörnyű,h ezt megtehetik...ha teszem azt én vagy más ember sztrájkolna a munkahelyén, másnap már nem kéne dolgozni menni...

Szóval a lényeg,ha szerintetek helyes dolog a sztájkolás,akkor fizessetek...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.11.13. 17:03:41

"Tarthatatlan amit a MÁV művel..."

NEM a máv sztrájkol, hanem a szakszervezetek...:)

Bari6 2007.11.13. 17:11:50

Bocsánat Hoppácska, akkor javítom:
Tarthatalan amit a szakszervezeti tagok, akik a MÁV-Start Zrt-nél dolgoznak...

Így már jó?

Ashi Valkoinen 2007.11.13. 17:26:15

Barió:

Micsoda meglepetés: én is ingázom. Ha személyes támadás (írtam, hogy nem vagyok vasutas, végig sem olvastad a kommentem) helyett megnézted volna az Ashi Valkoinen linkről küldött írásokat, látnád, hogy én is INGÁZÓ vagyok és engem is érint a sztrájk.

Mit tettem?
Bementem korai vonattal. ZH-t írtam, lett volna pót, de egyszer kinyitottam a csípámat fél négykor, összekészültem és kisétáltam vonathoz. November 21-én is ezt fogom tenni. Ingázó vonalokon nem a hatórási az első vonat.

Mit lehetne tenni?
Mindenkinek van haverja, akit megkérhet. Akinek nincs, magára vessen. Lehet menni hamarabbi vonattal, későbbivel, ha megoldható, vagy busszal.

A szakszervezetek sztrájkolnak, a szakszervezetek a MÁV Start Zrt.-nek dolgoznak. Tehát a MÁV Start Zrt.-nek kell megoldania a buszpótló autóbuszt, nem a szakszervezeteknek, mert a MÁV Start Zrt. a szolgáltató, nem a vasutas. Mellesleg, lehet, hoyg egyszer egy mellékvonal mellé kerülsz az életben, akkor majd megköszönnéd, hogy sztrájkoltak a Te vasútvonaladért is.

Kérdés: Miért erős, amit írtam? Amit hat pontban felsoroltam, mint TÉNY, ami azt sugallja, hoyg jogos vagy jogtalan anyázás helyett próbáljuk meg megoldani a helyzetet! Meg lehet plusz költésg nélkül is!

Persze anyázni meg visszatérítettni könnyebb, mint _gondolkozni_...

Köszöntem...

webszemét · http://webszemet.blog.hu 2007.11.13. 17:38:51

Andrea valóban hülyeségeket, és sértő, már-már primitív dolgokat írt. Bocs, de ez van. Miért kell lenézni valakit, azért mert vasutas. A kukást is lenézed, aki elviszi a dzsuvádat? Ha holnaptól nem lennének vasutasok, akkor ki a fene vinné a fenemód művelt fenekedet a-ból b-be. Ismerős a mese a király legkisebb lányáról, aki úgy szerette édesapját, mint az emberek a sót... Gondolkodni kéne, utána hülyevasutasozni.

A másik dolog, ami elszomorító, hogy ebben a nyomorult országban mindenki csak magával foglalkozik, mindenki csak a maga kis sejhaját védi. Nulla a szolidaritás. Nem anyázni kell, hanem utánajárni az okoknak, megérteni, és erkölcsileg támogatni. Persze, belül lehet bosszankodni, de valljuk be, sehol nincsenek ezek a dolgok a francia sztrájk szokásokhoz képest. Ott amikor valami olyan törvényt hozott a kormány, ami a fuvarozóknak nem tetszett, fogták magukat a kamionosok, és lezárták az olajfinomítókat, meg a benzinkutakat, a szakszervezetek pedig pusztán szolidaritási alapon általános sztrájkot hirdettek. Napokig nem volt semmi. Se kenyér, se vonat, semmi. Mégse omlott össze a francia gazdaság, de napokon belül el lettek érve a célok, és a néphatalom elve érvényesült. Tudod, ez a demokrácia alapja.

Itthon meg csak azt lehet hallani, hogy nekem szar, neki is szar, kussolok, kussoljon ő is.

Snake 2007.11.13. 18:37:37

Andrea!Mi alapján nézed le a vasutasokat?Mondj nekem oylan szakmákat,ahol ilyen nagy a felelősség,mint a mozdonyvezetés,a forgalomirányítás,váltókezelés,tolatásvezetés stb.Nem találnál túl sokat.Ja és NEM vagyok vasutas.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.13. 19:14:51

Kedves mindenki! Én nem a vasutasokat minősítő bejegyzés részére írtam, hogy igaza van. Aki idejár az tudja, hogy én is vasutas családból származom.
Hanem az azt megelőző részekben van igaza. A vasutasok minősítgetésével én sem értek egyet, mert tudom,h vannak igenis olyan emberek, akik tényleg tenni akarnak valamit. Nekem már volt részem vizsgaidőszak alatti többnapos sztrájkban... Élmény volt egy nap 3 vizsga, időpontokat nem tudtam választani, mert mindegyik valamelyik sztrájk napjára esett 2000-ben. Ha a suli nem ad egy extra napot, akkor annyi nem tudtam volna levizsgázni... Így megértem Andrea fájdalmát...

Ashi Valkoinen 2007.11.13. 20:21:29

De most nem 2000-t írunk. Hanem 2007-et. Halgatóként vannak kötelezettségei és jogai. Például a három vizsgához, két hét differenciával. Tehát anyázás helyett gondolkodjon. Abban sme volt igaza, hogy a vasutasok a fizetésemelésért sztrájkolnak. Teljesen tájékozatlanul ideokádta ezt a posztot.

(Bocs, georgjr, de én egyetértek a sztrájkkal, nem a volánbuszos szolidaritás hülyeséggel, hanem a vasutasok munkaleállásával...)

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2007.11.13. 20:32:35

Ashi! Csak 1 kérdés: ha a 3 vizsgaalkalomból egy kiesik (a sztrájk miatt), akkor hogy is van _joga_ 2 db utóvizsgához? (Volt pár tárgy/oktató kombó, amihez kellett, nem csak nekem). Ami tény hogy tanulni kell, nem UV-zni, de azért mégis...

Ashi Valkoinen 2007.11.13. 21:13:52

Chipetke

Vizsgaidőszak: 7 hét (elvileg)
Három időpontot kell minimum meghirdetni, két időpont között legalább két hétnek kell eltelnie. Erre jönnek még a pótlóhéten az UV-1 UV-2 lehetőségek. Persze nagyon kevés oktató tartja be, de ha betartanák, egy sztrájk sem kavarhatna be...

kakkabéla 2007.11.13. 21:45:09

Már nem azért, de hol látott Andrea januári 60 órás sztrájkot? Mert én csak 2000 januári sztrájkot találtam.
Ja egyébként a vizsgaidőszak van ahol csak 4-4,5 hét.

csorogi 2007.11.13. 22:18:05

Egyetért-e Ön azzal, hogy az adóját infrastruktúrális fejlesztések helyett veszteségesen üzemelő és kihasználatlan mellékvonalak fenntartására fordítjuk?
- Igen
- Nem

Így kicsi más, persze ahogy olvasom, szinte mindenki még tanuló, ergo nagyjából lesz@rja mi az hogy adó.

Én dolgozom, nálam nincs "UV", vagy hogy 2 hónapban 3 időpont. H-P, min. 8 óra. Majd meglátjátok milyen, de nem panaszkodom, megyek kocsival, megoldom. Januártól már minden nap, ha így megy tovább. Viszek magammal még egy embert, és máris olcsóbb, mint vonattal.

Jó a vonat, szeretem, mert lehet olvasni, dolgozni, aludni, kikapcsolódni amíg utazom, és ELVILEG hamar be is érnék. De a késések felpöciztek, a sztrájk hab a tortán.

De nézzük a mellékvonalat, egy kis közgazdaságtan, hátha azt tanultok:

1. állomások személyzettel - munkabér és járulékai, fűtés, víz, áram, kommunikációs eszközök költsége, karbantartási költség (pl. életveszélyes vakolatomlás esetén), takarítás költsége (pl. retyó kipucolása)
2. állomások személyzet nélkül - karbantartási költségek, takarítás költsége
3. sín - karbantartási költségek, színesfém tolvajok áldásos tevékenysége miatt javítás, pótlás költsége
4. vonat - üzemanyag, karbantartás költsége, takarítás költsége
5. mozdonyvezető - munkabér és járulékai, munkaruha költsége
6. kalauz - munkabér és járulékai, munkaruha költsége

VS.

rugalmas menetrendű kisbusz

1. vezető - munkabér és járulékai
2. busz - üzemanyag, karbantartás költségei

Köszi a figyelmet. Ha valamit még kihagytam, bocs.

Észérvekkel szívesen vitázom, amennyire időm engedi.

webszemét · http://webszemet.blog.hu 2007.11.13. 23:19:38

Közgazdaságtan reloaded:

VASÚT
1. Illemhely (fejlett országokban)
2. akár 200 km/órás átlagsebesség (fejlett országokban)
3. ebből adódóan 100 km-es táv megtétele 30 perc alatt, érkezés belvárosba, átszállás metróra
4. Tisztább levegő
5. utazással töltött idő hasznossá tétele (tanulás, olvasás, munka)

V.S.

Kisbusz
1. visszatartás, út mellett pisi
2. max 90, de inkább 70 km/órás átlagsebesség
3. 100 km-es távolság megtétele több mint egy óra alatt, érkezés külvárosba, dugóban plusz egy óra a belvárosig
4. plusz x ccm korom, CO, stb kibocsátása, dugóban egyben letüdőzése, élettartam rövidülése (az emberünké)
5. Napi 4-5 elvesztegetett óra.

Számoljunk. Van 52 hét egy évben, ezt eljátszuk heti 5 alkalommal, azaz nagyjából éves szinten 250 napon át vesztegetünk el 5 órát, ami 1250 óra, bruttó 1000 Ft-os óradíjjal számítva 1.250.000 Ft/év/fő. 10 év alatt 100.000 hasonlóan gondolkodó ember esetében ez a szám

1250 Milliárd Ft (ha jól számolom)

Ennyi pénzt dobnánk ki az ablakon 10 év alatt. Ebből hány km hipermodern gyorsvasutat építhetnénk "adóforintjainkból" ?

Megintcsak Angliát tudom felhozni, ahol 100-130 km-ról simán járnak dolgozni az emberek, az elővárosi vonat 200-230 km/órás sebességgel közlekednek, a szerelvényeken van ujság, büfé, internetkapcsolat, konnektor. A vonat a (például) Victoria pályaudvarra érkezik, ahonnan több metróvonallal juthatunk el 15 percen belül egy fél budapestnyi területen belül bárhova.
Tehát szántsuk fel a vasutat, hintsük be sóval, és mindenki üljön autóba, meg buszra.

Ezek asszem jó észérvek. ;-)

csorogi 2007.11.13. 23:54:48

Hahó!

Mellékvonalakról van szó, nem az elővárosi vonalakról, és persze magyarországról.

Szerinted melyik mellékvonalon lesznek 200-as vonatok, tele utassal? De ha eljátszunk a gondolattal, hogy minden második városi elköltözik az elnéptelenedő aprfalvakat benépesítendő, és gazdaságos lesz csúcsszuper angliai vonatokkal őket munkába hordani, akkor sem a jelenlegi síneken fogják megtenni.

Így az érveid közül az illemhely és a tiszta levegő maradt állva.

Ami a kisbusz felsorolt hátrányait illeti:

Kisbusz
"1. visszatartás, út mellett pisi" - igaz
"2. max 90, de inkább 70 km/órás átlagsebesség" - a "kis piros" vonatok kb. 30-40-el mennek
"3. 100 km-es távolság megtétele több mint egy óra alatt, érkezés külvárosba, dugóban plusz egy óra a belvárosig" - nem állja meg a helyét, lásd a fenti átlagsebesség + nincs szó külváros-belváros-dugóról, mivel mellékvonalakról beszélünk
"4. plusz x ccm korom, CO, stb kibocsátása, dugóban egyben letüdőzése, élettartam rövidülése (az emberünké)" - károsanyag kibocsátás OK, dugó nincs, így ez a hátrány elenyésző az előnyökhöz mérve
"5. Napi 4-5 elvesztegetett óra." - mivel a busz gyorsabb lenne (máról ill. az elkövetkezendő 5 évről beszélünk, reálisan gondolkodva, a földön járva, magyarorszégon), valamint mellékvonalról lévén szó, nincs dugóban állás, ez sem állja meg a helyét

de érvelésnek jó volt :-)

még egy dolog, sok helyen a vasútállomás két falu között, vagy a falu szélén van, míg a kisbusz megállhatna a falu központjában.

szentivan 2007.11.14. 00:05:00

Üdv jóemberek!
A véleményem a következő:
1. Sztrájkolni a vasutasoknak, és mindenki másnak is, joga van. Ezt törvény biztosítja. Abban már korántsem vagyok biztos, hogy a mellékvonalak megszüntetése ügyében van-e joguk sztrájkolni. Ez egy nagyon sokoldalú kérdés, nem hiszem, hogy pont a mozdonyvezetőknek kellene ezt eldönteni, illetve ilyen módon befolyásolni.
2. A fentebb ismertetett közgazdasági számítások nem érnek semmit. Ilyen fejetegetésbe csak konkrét vonalak esetében érdemes bocsátkozni. Azokra kellenének konkrét számítások. Azt a MÁVnak kellene megcsinálni, majd nyílvánosságra hozni. Azzal majd a hozzáértők vitázhatnának.Mindennek a megvalósulásához a MÁVnak és az országnak kellene hogy legyen egy stratégiája illetve jövőképe, és hozzáértő civilek is kellenének (mint pl. a VEKE). Egyelőre ilyenek nincsenek.
3. A világ változik, a közlekedési szokásokkal együtt. A 20. század elején kiépített vasúthálózat vszeg elavult, jelen körülmények között túl nagy. Kúrtítani kell, de korántsem biztos hogy ott és úgy, ahogy most csinálják.

petya.bacsi 2007.11.14. 01:43:16

Snake: lenézni a vasutast buta dolog, de nehogymár azt mondd, hogy a vasutas szakma az egyik legnagyobb felelősségű állás, mert rögtön leesem a székről...

kmmk (törölt) 2007.11.14. 05:36:46

Ashi Valkoinen:

Nalunk ez ugy mukodik, hogy a targyat felvett hallgatok 1,5%-ra irjak ki a vizsga letszamat. pl:egy targyra 100 hallgato jelentkezett,akkor 150 a teljes vizsgaidoszak letszama(ha az alkalmakat osszeadjuk).Minden ember elmehet 1,5-szer vizsgazni. Volt egy targyam,amire viszga elotti napon iratkoztak le az emberkek, igy mar helyebe nem jelentkeztek. Ismerek egy sracot aki igy tudot 1szer vizsgazni,mert a tobbi helyet mar elfoglaltak. Az egyes vizsga alkalmak nem voltak tele, az utolsok kivetelevel. Utana jartunk, hogy ezt megtehetik-e, es kepzeld megtehetik!
Masik: Most van egy targyam,amin irunk ket zh-t,es a zh-k csak az alairasert megy. Van 1 potzh,ami a ket zh anyagat tartalmazza.
Kerdem en, ha epp a strajk miatt nem tudok elmenni zh-ra vagy egy ilyen vizsgara, akkor mit csinaljak? Legyek szolidaris es vegyem fel 1 ev mulva a targyat,hogy csusszak 1 evet?Busszal nem tudok menni,mert nagyon lassu,amire odaer. Kosz!

kmmk (törölt) 2007.11.14. 05:42:02

Webszemet:
Magyarorszagon vagyunk, nem angliaban!! Itt mashogy mennek a dolgok. Amiket leirtal.. hat igen, igy kene csinalni,de hat...
Ne keverd ossze a mellekvonalat az elovarosi vonattal! Nyugaton hogyan allnak a mellekvonallal?

Sheldrake (törölt) 2007.11.14. 08:40:54

"
Ashi Valkoinen 2007.11.13. 16:29:30
Georgejr:

1. NINCS vizsgaidőszak. Az lesz. Addig pedig sok minden történhet, de jó előre anyázni, nem?
"

Elárulom neked, hogy valahol van. Másrészt nem büfé iskolákban laboratóriumi foglalkozások is vannak, amit tökmindegy milyen okból a félév során 1-szer pótolhatsz. Ha több kimaradt foglalkozásod van, akkor sorry, majd jövőre. Nekem volt úgy, hogy egy kisebb halaszthatatlan műtét miatt (nem a mellemet nagyobbíttattam) ki kellett hagynom egy labort, és aztán hiába beszéltem a tanárral, mondta, hogy ez eddig ok, sajnálja meg minden, de ha még egyet ki kell hagynom, akkor találkozunk jövőre. Ha egy tantárgyból félévközi jegy van és a ZH pont akkor van, akkor mi van?

"
2. A vasutasok nem a saját fizetésükért sztrájkolnak, hanem azért, hogy ne csukjanak be szárnyvonalakat. (Ha Andrea mondjuk egy halálra ítélt vonalon ingázna, akkor nem írt volna, nem?) Tehát nem fizetésemelésért sztrájkolnak.
"

Miért nem csak a szárnyvonalakon sztrájkolnak? Ha olyan jelentősek ezek a szárnyvonalak és annyira érintené az azok mentén élő több százezer embert, akkor azok miért nem zúgolódnak? Miért kell olyan emberek életét is megkeseríteni, aki életében nem utazott és nem is fog szárnyvonalon? Szolidaritásból? Akkor miért nem sztrájkolnak, ha neki van másokat nem érintő érdeksérelme?

"
6. Egy kurzusból a szabályok szerint legalább 3, egymástól legalább két héttel eltérő vizsgaidőpontot kell meghirdetni. Tehát nem lehet minden vizsgád a sztrájk alatt. Ha pedig az oktatód nem hirdeti meg, ővele veszekedj, ne a sztrájkolókkal.
"

Te se írj hülyeséget, mert ez ferdítés. Ld. labor, 3 vizsga 45 főnek 15fő/vizsga limittel?, Félévközi jegyes tárgyak?
Egyébként ezt az adott felsőoktatási intézmény TVSZ-e szabályozza részletesen, nem pedig általában van így.

Ha dolgozik és tanul is mellette szerinted nem éjszakázott? Ne nevettess már. Én nem tudom mit csinál az, aki 3 műszakban jár és utána semmilyen más kötelező munkája nincs, de azért Andrea szerintem már volt úgy, hogy hajnalban kelt, ment tanulni, délután ment dolgozni, aztán éjjel meg tanult mondjuk éjfélig.

Ashi Valkoinen 2007.11.14. 12:10:58

csorogi:

mivel piroska 30-40-nel döcög, nem bezárni, hanem felujítani kellene _tisztességesen_, nem mutyizva, akkor jobb lenne.

kmmk:

Igen, a busz lassú. Ha viszont nem hirdetnek meg több időpontot, azt ne a sztrájkon verd el... Ott is lehet szájat ékese nagyra tátani, sőt, sztrájkolhatsz is, mint azt francia diákok meg is tették.

Sheldrake:

Képzeld, nekem is van 1× pótolható laborom, 8 órás, analitikai kémiból és mikrobióból. Mégis meg tudtam oldani. (Hamarabbi vonat, havernál alvás)Továbbá van itt is félévközi tárgy, de általánosan nincs vizsgaidőszak...

A megoldás a szárnyvonalakra a vezetők és politikai vezetés (mind kormánypártok, mind ellenzék) megfelelő hozzáálllása lenne (lehet bezárni, de Eger Szilvásváradot miért? Lehetne fejleszteni is, de azért ilyen ótvar minden szárnyvonal, mert a kutya se gondozta, utas elpártolt, bevétel kicsi, ki kellene törni ebből), nekünk halandóknak a sztrájkra pedig az ideiglenes alternatíva keresése. Mert mindig van, de anyázni könnyebb, mint gondolkodni.

mildi 2007.11.14. 15:09:47

andika drága, ugye nem gondoltad komolyan, hogy a vizsgád fontosabb, mint a sztrájk célkitűzései?

sheldrake, ezt hívják szolidarításnak, segíteni akarásnak-ezért nem csak a mellékvonalakon sztrájkolnak

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2007.11.14. 15:23:14

Mildi

El tudom képzelni, hogy Andinak fontosabb a vizsgája, mint az, hogy a Bivalybasznád-Iszapszentmotoros közti vonal megmentése. A fősikolák/egyetemek nem mindig toleránsak. Az évismétlés meg sokba fájhat...

mildi 2007.11.14. 15:30:25

gyerekek, tleg senkinek nem tűnik fel, hogy pár óra miatt anyáztok, mikor jópárezer embernek még olyan vonata se lesz, ami késik, hogy káromkodni tudjon, semmilyen nem lesz!

chipetke, remélem kinövi, és rájön, hogy a föld nem az egyetem és körülötte forog...

Bari6 2007.11.14. 16:57:14

Kedves mindenki, aki szerint nagyon jó a sztrájk!

Ebben mi a jó? Mit érnek el a sztrájkolók? Mág több veszteséget www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=184620 !
Ehhez csak gratulálni lehet, nem baj, sztájkoljanak csak, most már engem sem érdekel,h meg kell venni a buszra a jegyet, megveszem, emelkedjen csak a Volán bevétele, a MÁV meg csődöljön be, hisz ha sokáig sztrájkolgatnak ez lesz és akkor aztán lesz miért sírni...!

Adani 2007.11.14. 17:01:39

Ráadásul ez , ami itt vol a francia meg az olasz sztrájkokhoz képest semmi sem volt. 2 órára leállunk, de a tehervonatok nem. Ott ha sztrájk van akkor minden megáll, vonat,busz, teher, személy mindegy, és akár napokig, és addig nem veszik fel a munkát, ameddig meg nem tudnak egyezni. És a közvélemény meg elsősorban nem a sztrájkolókat szidja, hanem a kormányt, aki miatt sztrájkolnka, meg aki megoldhatta volna időben a problémát, de nem tette. Mellesleg ha ott is meg merné azt tenni a kormány, amit ittsokszor megengedett magának akkor már régen nem lehetne hatalmon, mert elüldözték volna őket.

schwung 2007.11.14. 19:39:46

Kedves Andrea!
Tényleg jó lenne, ha a híreket is követnéd, mert ennek a sztrájnkak köze nincs a fizetésekhez.
De a hozzászólásodból az is lejön, hogy maximálisan nem érdekel téged a saját epszilon sugarú környezeteden kívül semmi, még ha az ellenkedzőjét bizonygatod, akkor sem. Mert ha nem tudsz a sztrájk céljáról, akkor halvány lila gőzöd sincs arról, hogy miért is akarnak jópár mellékvonalat bezárni, amiket előzőleg tudatos alulfinanszírozással (nem a MÁV hibájából) ellehetetlenítettek.Hogy micsoda semmire nem elég pénzekből kell a pályát és a berendezéseket rendben tartani. Sikerül ahogy sikerül. Vagy inkább nem. Miközben százmilliárdokat költenek el semmiből semmibe ívelő és tök sík lapályon áthaladó hidakra. És még lehetne sorolni. A vasútra nem jut semmi, csak a vonalbezárás, a személyszállítás szüneteltetése és társai. Ahelyett, hogy fejlesztenének, és emberi menetrendet készítenének. AMit lehet, hogy el is készítenek, de a minisztérium hajítja vissza a pofájukba. Ha a reggeli vonatokat megritkítják, azért is kéretik a szagminisztériumot, és nem a vasutat szidni. Ja, jegyáremelés fronton a helyzet ugyanez, az anyázó leveleket tessék inkább a minisztériumba továbbítani.
Javaslok neked valamit, inkább nézz a dolgok mögé, és tanulámányozd át kicsit ezeket a dolgokat, mielőtt terjeszted a hüyleséget.mielőtt meggyanúsítana bárki, nem vagyok vasutas.
Hogy azért tanulsz, hogy ne légy te sem az? Ha volna róla fogalmad, hogy a legtöbb vasúti munakör betöltéséhez mennyi tanfolyam és vizsga szükséges, nem írnál le ileneket.
Szóval előbb olvass, aztán írj.

schwung 2007.11.14. 19:59:20

csorogi!
Íme egy végzős infrastruktúra (út)tervező mérnök tanuló véleménye (aki szereti a vasutat is).

Valahogy mindenki elfelejti azt az aprócska tényt, hogy az útfenntartásnak és útüzemeltetésnek is komoly anyagi vonzata van, amit szintén az adóból kellene, hogy finanszírozzanak, amit inkább nem tesznek meg, mint igen. A nehézgépjárművek okozta igénybevétel az útpályaszerkezetekben tízezerszerese(!) a személyautó által okozottnak. az útjaink többségének nincs is megfelelő alapozása, aszfaltréteggel tartósan nem javítható. Útjaink tönkre vannak téve, ami nem autópálya, arra nem is jut. emrég az EU-ba lépésünkkel megemelték a tengelyterhelést is, csak épp az utaknak felejtettek el szólni, az autópályákon kívül. És hogy mi a baj? Az, hogy semmiféle ellentételezést nem fizetnek az úthasználatért, mert nyilván az csak úgy van. Gondolok itt főleg a tranzit teherforgalomra (szivem szerint mindenkitől szednék útdíjat) Hát egy fenéket. Ugyanúgy van karbantartási, fenntartási, felügyeleti igénye, mint a vasútnak. Az útalap pedig asszem 98-ban megszünt.
Az állam rossz gazda. Az infrastruktúra meg számukra úgy tünik, magától értetődő, és az a szomorú, hogy az emberek zöme is így gondolja. Nincs mese, akár út, akár vasút, akár közmű, költeni kell rá, ha azt akarjuk, hogy rendesen üzemeljen, és hosszú távon olcsóbban is kijövünk.

Ashi Valkoinen 2007.11.14. 20:24:08

Adani, schwung, szívemből szóltatok.

Már féltem, hoyg madamra maradok, peron8-cal együtt a hülyeségáradatban.

Hozzátéve schwung hozzászólásához: Igenis, mindenkinek számára "alap" dolog a közút. Pedig azt is meg kell építeni, hoyg az építésnél mutyi van, az ugyanaz, mint hogy mutyiztak a mellékvonalakkal.

Mellékvonalak jövője bezárás után:

a) Variáció: Személyforgalom szüneteltetés, haver tolvaj felszedi a síneket, így rekultiválni sem kell...

b) Variáció: Megveszi bagóért saját mutyizó cégem, és akkor majd csinálok vele valamit, de amíg az államé és nem az enyém, addig leszarom...

csorogi 2007.11.14. 20:42:51

kihagytam az utat, teljesen jogos.

de ettől még mindig drágább fenntartani a mellékvonalakat, lásd a fenti okfejtésemet.

Ha viszont nektek ez hülyeségáradat, akkor őszinte részvétem...

más. mindenki jön a francia sokkal nagyobb sztrájkról. ott egy kicsit nagyobb horderejű okból sztrájkolnak, nem kihasználatlan, pénznyelő mellékvonalak megszüntetése miatt:

"A kormányzat az 1995-ben elindított, de akkor a három hetes sztrájk miatt visszavont nyugdíjreformot 2012-ig kívánja végrehajtani. Míg a magánszektorban dolgozó 18 millió francia negyven évig fizeti a nyugdíjjárulékot, a speciális nyugdíjrendszerhez tartozó félmillió munkavállaló (a vasutasok mellett az energiaszektorban dolgozók, a képviselők, a tengerészek, a közjegyzők vagy kiemelt művészeti közintézmények dolgozói) átlagosan 37,5 évig. A kormányzat ez utóbbiak kivételes helyzetét kívánja megszüntetni. A 12 évvel ezelőtti helyzethez képest az a nagy különbség, hogy a felmérések alapján mára a közvélemény többsége elfogadta a reformok szükségességét."
www.mno.hu/portal/527448

elgondolkodtató...

Ashi Valkoinen 2007.11.14. 21:12:16

Tényleg elgondolkodtató. Mert itt már a blogon ment is a szapulás, hogy a vasutasok az egészségbiztosítás átalakítása miatt is sztrájkolnak. A francia sztrájk nem szintén ilyesmi okra vezethető vissza? Vagy náluk nem baj, csak itt...

Továbbá még egyszer hangsúlyozom: Egy mellékvonal azért pénznyelő, mert ilyenné tették, tudatosan. Egy-kettőt tényleg be kell zárni, nem tagadom, de a többire bezárás helyett a fejlesztés a kulcs. Akkor nem lenne pénznyelő. Itt van a kutya leglényege eltemetve...

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2007.11.14. 23:17:01

Mildi!

Nem tudom, mire alapozod hogy szerintem körülöttem vagy az egyetem körül forogna a világ. Mindössze annyit mondtam, hogy át tudom érezni Andi helyzetét.

Egyébként köszönöm, felnőttem, háromműszakozok, és történetesen 21-én reggel hatkor végzek a melóval. Ilyen esetben nehéz szolidárisnak lenni.

Ezenkívül én sem akarom, hogy a mellékvonalakat bezárják, a fejlesztésnek viszont nagyon is örülnék.

Egyébként reméled felnövök: remélem megtanulod értelmezni amit olvastál. Nincs harag, de miért is nem nőttem még fel?

mildi 2007.11.15. 09:00:23

chipetke kedves, magadra vetted? mert én andira értettem, lévén a csevely az ő leveléről szól, nem figyelsz...:D

Ashi Valkoinen 2007.11.15. 10:34:22

chipetke 2007.11.14. 23:17:01
"Ezenkívül én sem akarom, hogy a mellékvonalakat bezárják, a fejlesztésnek viszont nagyon is örülnék."

Ezért kellene szolidaritást vállalni... hiszen ha igaz, amit írtál, akkor közösek a céljaitok...

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2007.11.15. 23:12:07

mildi: lehet, kicsit félreértettem... sajnálom.

Ashi: szolidárisnak lenni a vasúttal ebben az esetben: valószínű nem fogom őket anyázni, mert messzire elkerülöm a vasutat aznap, és egy nagyot alszok, mg mindenki sztrájkol. Még egy órával hamarabb haza is érek így.

De gondolkozzunk csak egy kicsit. Bezárják a mellékvonalakat a GKM utasítása alapján (10% vonatkm csökkentésből már megvan 3, a maradék 7% a fővonalak menetrendjének ritkítása) Tegyük fel, nem zárják be, ekkor azt mondják, jó, akkor máshonnan vegyük ezt el. Mégtöbb vonatot vesznek le fővonalakról. Ez se jó.

Mi lenne jó? Szerintem: ne azért sztrájkoljanak, hogy ne zárják be a vonalakat. Azért sztrájkoljanak, hogy fejlessze azokat a MÁV/állam. Na ezzel a céllal teljesen szolidáris tudnék lenni.

De ugye GKM nem akar velük tárgyalni, és ez így fog maradni (igen, az örök pesszimista) akárhányszor teszik pokollá az utazást. Konstruktív javaslatot kérnének tárgyalási alapként (lefordítva ez annyit tesz, hogy hogyan lehetne csökkenteni a kiadásokat, tehát a fejlesztés, bár konstruktív mindenki szerint, a GKM szerint nem az).

Szép napot mindenkinek!

Ashi Valkoinen 2007.11.17. 16:49:47

A GKM egy külön legend... igen.

kiscyca 2007.11.17. 22:58:40

J apersze nem is azér sztájkolnak hogy növeljék a fizetésüket hanem hogy ne szüntesenek meg vasut vonalakt ti nagyokosok..de meginn oylanba pofátok bele amit nem is tudok

Ashi Valkoinen 2007.11.17. 23:53:00

kiscyca 2007.11.17. 22:58:40

A nicked és a hozzászólásod alapján ordít rólad, hoyg az intelligencia-hányadosod logaritmusa MATH ERROR.
süti beállítások módosítása