Április elején Gaskó István, a LIGA Szakszervezetek elnöke látogatást tett a konföderációhoz tartozó MOL Olajipari Szakszervezetnél, ahová Galambos László, a százhalombattai telep vezetőjének döntése alapján, „csak fegyveres őr kíséretében” léphetett be.

Elgondolkodtató és egyben hihetetlen, hogy 2008-ban, egy demokratikus országban, Európa szívében, egy országos szakszervezeti konföderáció elnökét veszélyes bűnözőként kezeljék. Elfogadhatatlan és érthetetlen ez a magatartás egy olyan multinacionális vállalattól, amely komolyan kívánja venni magát a nemzetközi üzleti életben, és amely százmilliókat áldoz pozitív társadalmi megítéltségére. A szakszervezeti tagok és vezetők megfélemlítése és megalázása nem lehet elfogadott módszer egyetlen vállalatnál sem, sehol a világon. Ezúton kérünk elégtételt a MOL Rt. vezetőségétől ezért a szégyenteljes esetért, nyilvános bocsánatkérés formájában.
www.liganet.hu

2007. decemberében Gaskó István a LIGA Szakszervezetek valamint a VDSZSZ elnöke határozatlan idejű sztrájkot hirdetett, hogy a parlament nehogy megszavazza a társadalombiztosítási törvényt.

Elgondolkodtató és egyben hihetetlen, hogy a XXI. századan, egy demokratikus országban, Európa szívében, egy országos szakszervezeti konföderáció, valamint egy vasutas szakszervezet elnöke kénye-kedve szerint játszhat az állampolgárokkal. Elfogadhatatlan és érthetetlen ez a magatartás egy olyan embertől, aki a maga elmondása szerint a munkavállalókért tesz mindent, miközben a munkavállalók, diákok százezreit lehetetleníti el. Az utasok sakkbantartása nem lehet elfogadott módszer egyetlen szakszervezetnél sem, legyen a cél bármilyen szent. Ezúton kérünk elégtételt Gaskó Istvántól valamint a VDSZSZ vezetőégétől ezért a szégyenteljes, elfogadhatatlan viselkedésért, nyilvános bocsánatkérés valamint az utasok kárpótlása formájában.

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr8449555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alte trottel 2008.05.01. 09:50:06

Mi ez a minősíthetetlen liberalizmus a MOL részéről?
És a kényszerzubbony? És a szájkosár? És ha harap? Az élet- és vagyonbiztonság már le van szarva?

GH 2008.05.02. 00:33:07

Szerintem ott Gaskó nem VDSzSz, hanem konföderáció vezető minőségben járt, szóval ezt nem kéne összekapcsolni a vasúttal. Szóval ez egy eléggé OFF téma:)) Gaskónak a Munka Törvénykönyve szerint joga volt odamenni, de a MOL-nak is, hogy adjon mellé őrt. Nem tudom, hogy milyen lehetett a szituáció, de elég gáz, ha tényleg meg akarják félemlíteni az ott dolgozókat.

petya.bacsi 2008.05.02. 01:38:00

Nem tudom, hogy a MOL-nál hogy szokás, de a legtöbb esetben ha külsős érkezik egy céghez, úgy tudom, hogy belsős emberkék szokták kisérgetni, felügyelni, ez nem újkeltű dolog. A kísérőnek és a látogatónak egyaránt kellemetlen ez.

Szerintem ez történt(hetett) itt is.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2008.05.02. 11:53:29

Gondolom azert kellett Gasko melle a fegyveres or, nehogy olajat lopjon.

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2008.05.04. 08:52:25

Én is voltam a MOLnál. Engem az az ember kísérgetett, akihez tárgyalni mentem. Lehet, hogy én nem vagyok terrorista, úgy mint Gaskó?
Egyébként én meg is bilincseltettem volna a MOL vezetősége helyében :)

Jamy000751 2008.05.04. 11:18:07

Nem azt mondom, hogy helyes, ahogy a VDSzSz vélt/valós igazát akarja érvényesíteni, de nem ugyan úgy játszik-e az utazókkal a MÁV is? Az hogy a menedzsment konklúzióra képtelen emberekből áll nem ugyanolyan elgondolkodtató és hihetetlen?
A meghirdetett sztrájknak nem a TB törvény átalakítása adta a táptalajt; "...ily módon tiltakozunk a MAGÁN TŐKE megfontolatlan bevitele ellen az egészségügybe,..."

nemszolidaris 2008.05.04. 21:57:34

Scumbag! Szerintem, jó, hogy Jamy000571, meg Szakszervezetis, meg kaller26 és a többi vasútfun itt vannak, legalább lehet vitatkozni. Nagyon egyoldalú anyázásba torkolna a topik nélkülük:))

kenshikun 2008.05.04. 22:03:36

Tudtomal mivel a MOL stratégiai üzem (pláne a battai) a biztonsági szolgálatnak saját hatásköre, hogy a látogató ellé kit küldenek ki kíséretnek (mert nem MOL alkalmazottnak az mindenképp kell az üzemi területeken igen változatos jogi okok miatt). Már többször megtörtént velem, hogy arra menvén (kerékpár illetve futás/gyaloglás, üzemterületen kívül, távvezetékek, illetve vasúti megálló közvetlen közele) során megálltam pihenni és kisvártatva jöttek a fegyveres őrök, hogy mi vagyok én most itten. Mára már amelyikkel találkoztam csak legyint és tovább megy, de sok eberről tudok, akit csak fegveres kísérettel hajlandók egyáltalán beengedni, sőt anno 2001. szeptember 11. után vagy egy évig a bejáratnán minden munkást, buszt, vezetőt, autót, kerékpárt átvizsgáltak automata gépfegyverrel rendelkező biztonsági emberek. A MOL szakszervezetéről meg annyi, hogy tavalyi év folyamán édesapámék cége (MOL tulajdon szerűség, de nem nevesíteném) sikeres bérfejlesztési alkut kötött a céggel: 0,5%!! Ez is hosszas alku és egy kis nyomás hatására. Így kérem alkudozni és megsértődni, Gaskó úr. Sokan szeretnének ennyi béremelést ma...

ComLo 2008.05.06. 10:46:39

hmm
nekem első blikre az jött le a dologból hogy a MOL azért adott testőröket mellé nehogy egy-két munkás nekimenjen... Csak én ismerek egy tucat olyan állatot aki ha tehetné warburg féltengellyel fésülné meg Gaskó kopaszodó tincseit... pedig elvileg értelmiségi környezetben dolgozom...

Manyizga (törölt) 2008.05.07. 11:45:11

Nekem is úgy tűnik, hogy védeni akarták a vasúttal bejáró MOL-os dolgozók esetleges tettlegességétől. Szerintem igazán figyelmes volt a MOL, hogy megelőzte a várható attrocitásokat. :)
süti beállítások módosítása