A VDSZSZ Szolidaritás alelnökének 2007. január 16-i tájékoztatásával kapcsolatban a MÁV-START Zrt. az alábbi nyilatkozatot teszi.
A MÁV Zrt. 2007. június 29. napján a MÁV-START Zrt. létrehozására vonatkozóan külön megállapodást kötött a MÁV Zrt. dolgozóit képviselő szakszervetekkel. Ebben a megállapodásban a MÁV-START Zrt. foglalkoztatási garanciát vállalt a kiszervezésre került MÁV-START Zrt-nél foglalkoztatott munkavállalók 3 kiemelt csoportjára (jegyvizsgálók, pénztárosok, kocsivizsgálók). Azonban a korábbi, a MÁV Cargo Zrt. kiszervezésénél történtekkel ellentétben (jogalap hiányában) a MÁV-START Zrt. dolgozói esetében nem állapított meg 10 %-os mértékű személyi alapbérnövelést. Ezt a megállapodást a Vasutasok Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, Mozdonyvezetők Szakszervezete, Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete igen, a VDSZSZ Szolidaritás pedig nem írta alá. A MÁV Cargo Zrt. kiszervezése esetében a kiszervezéssel kapcsolatban több mint félezer fős létszámcsökkentésre került sor, a MÁV-START Zrt. esetében elbocsátás és munkakör összevonás nem volt.
A VDSZSZ Szolidaritás a kiszervezéshez kapcsolódó 10 %-os bérnövelés kikényszerítésére a MÁV-START Zrt. megalakulását követően 2007. júliusában munkaügyi vitát kezdeményezett a MÁV-START Zrt-nél. A kollektív munkaügyi vita augusztusban eredmény nélkül zárult le.
A MÁV-START Zrt. 2008. évi foglalkozáspolitikai és kompenzációs tárgyú érdekegyeztető tárgyalásai folyamatban vannak. A bértárgyalások során a VDSZSZ Szolidaritás mindenekelőtt az átlagos bérfejlesztés felett a tevékenység-kihelyezéshez (2007. július 1-jei kiszervezésből) kapcsolódó 10 %-os mértékű alapbéremelés igényét hangsúlyozza valamennyi munkakörre 2007. július 1-ig visszamenőleg, amelyet 2008 évtől kezdődően is érvényesíteni kíván. Ezen követelésüket kiegészítették a MÁV Cargo Zrt. eladásából származó vételár terhére 2,5 havi átlagkeresetnek megfelelő egyszeri kifizetésre vonatkozó követelésükkel. Kihangsúlyozták, hogy a szóban forgó követelés teljesítése a MÁV-START Zrt-vel kötendő bérmegállapodás alapfeltétele, e nélkül bérmegállapodás és Kollektív Szerződés módosítás nem kerülhet aláírásra. Valamennyi kérdésben tárgyalni kívánnak, azonban megállapodást kötni csak „csomagban” akarnak.
A bértárgyalások során a MÁV-START Zrt. és a MÁV Zrt. összehangoltan tett ajánlatokat az érdekképviseleti tárgyalók felé. Az első ajánlat 6,3 %-os béremelés volt, amely a tárgyalások során 6,9 %-ra emelkedett, amely ajánlatát a MÁV-START Zrt. jelenleg is fenntartja. A MÁV-START Zrt. a béremelésre tett fenti ajánlatán túl a választható béren kívüli juttatás esetében a korábbi 210.000 Ft/év/fő összeg helyett 250.000 Ft/év/fő összegre tett javaslatot. A VDSZSZ Szolidaritás a bérmegállapodást, hasonlóan a MÁV Zrt-hez, a MÁV-START Zrt-nél sem írta alá. A munkaidőre vonatkozó megállapodást a VDSZSZ Szolidaritás a MÁV Zrt-nél igen, a MÁV-START Zrt-nél nem írta alá, miután követeléseit – a többi Szakszervezettel ellentétben – a MÁV-START Zrt-nél csak együttesen volt hajlandó tárgyalni.
A tárgyalások eredménytelensége miatt a VDSZSZ Szolidaritás ismételten kollektív munkaügyi vitát kezdeményezett 2008. január 7-én, melyben leszögezte, hogy „amennyiben a kollektív munkaügyi vitában megfogalmazott követelések nem teljesülnek, úgy annak megvalósulását szakszervezetünk sztrájk meghirdetésével kényszerítse ki a munkáltatótól.”
Jelenleg így a VDSZSZ Szolidaritás összességében egyaránt ragaszkodik az éves béremeléshez, amelynek munkáltató által ajánlott emelési száma a 6,9%, ragaszkodik továbbá ezen felül további 10% személyi alapbér növeléshez a kiszervezésre vonatkozólag, végül ragaszkodik a MÁV Cargo Zrt. eladásából származó vételár terhére a 2,5 havi átlagkeresetnek megfelelő egyszeri kifizetéshez. A VDSZSZ Szolidaritással szemben a Vasutasok Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége lehetőséget lát a megegyezésre a munkáltató által előterjesztett ajánlatok alapján. Megállapodás hiányában a munkavállalók és a munkáltató sem tudja tervezni választható béren kívüli juttatások keretét, amely választható juttatások közé tartoznak többek között az étkezési utalvány, az önkéntes nyugdíjpénztár tagdíj, albérleti hozzájárulás, otthoni internetes szolgáltatás ellenértékének megtérítése.
A MÁV-START Zrt. - ahogy eddig is - igyekszik olyan javaslatot tenni, amelynek reális a megvalósulása, és összhangba hozható a MÁV-START Zrt. üzleti tervével. Ajánlattételekor figyelembe vette az Országos Érdekegyeztető Tanács bérfejlesztésre vonatkozó ajánlatát is. Éppen ezért irreálisnak tartja az egyedül a VDSZSZ Szolidaritás által követelt, összességében közel 20%-os bérnövekedést, ezért a MÁV-START Zrt. folytatni kívánja az egyeztetést. Törekszik arra, hogy ha a VDSZSZ Szolidaritással, tárgyaló asztal mellett érje el a végső megállapodást.
A MÁV-START Zrt. hangsúlyozza, hogy legfontosabb szakmai feladatának a meghirdetett menetrend szerinti vasúti személyközlekedés betartását, a szolgáltatási színvonal minél magasabbra emelését, a szolgáltatások jellegének, és a vasúton utazók számának növelését tartja. Szeretné, ha minden munkavállalója ezekkel a feladatokkal azonosulva tudná végezni munkáját és a Vasutasok Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége, valamint a VDSZSZ Szolidaritás képviselőivel együtt rövid időn belül aláírhatná a szükséges megállapodásokat, és teljes erejével a kitűzött célok elérésére koncentrálhatna egy, csak a VDSZSZ Szolidaritás által kilátásba helyezett, sok ezer ember munkába járását, utazását megnehezítő vagy megakadályozó sztrájk helyett.
MÁV-START Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság
A MÁV Zrt. 2007. június 29. napján a MÁV-START Zrt. létrehozására vonatkozóan külön megállapodást kötött a MÁV Zrt. dolgozóit képviselő szakszervetekkel. Ebben a megállapodásban a MÁV-START Zrt. foglalkoztatási garanciát vállalt a kiszervezésre került MÁV-START Zrt-nél foglalkoztatott munkavállalók 3 kiemelt csoportjára (jegyvizsgálók, pénztárosok, kocsivizsgálók). Azonban a korábbi, a MÁV Cargo Zrt. kiszervezésénél történtekkel ellentétben (jogalap hiányában) a MÁV-START Zrt. dolgozói esetében nem állapított meg 10 %-os mértékű személyi alapbérnövelést. Ezt a megállapodást a Vasutasok Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, Mozdonyvezetők Szakszervezete, Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete igen, a VDSZSZ Szolidaritás pedig nem írta alá. A MÁV Cargo Zrt. kiszervezése esetében a kiszervezéssel kapcsolatban több mint félezer fős létszámcsökkentésre került sor, a MÁV-START Zrt. esetében elbocsátás és munkakör összevonás nem volt.
A VDSZSZ Szolidaritás a kiszervezéshez kapcsolódó 10 %-os bérnövelés kikényszerítésére a MÁV-START Zrt. megalakulását követően 2007. júliusában munkaügyi vitát kezdeményezett a MÁV-START Zrt-nél. A kollektív munkaügyi vita augusztusban eredmény nélkül zárult le.
A MÁV-START Zrt. 2008. évi foglalkozáspolitikai és kompenzációs tárgyú érdekegyeztető tárgyalásai folyamatban vannak. A bértárgyalások során a VDSZSZ Szolidaritás mindenekelőtt az átlagos bérfejlesztés felett a tevékenység-kihelyezéshez (2007. július 1-jei kiszervezésből) kapcsolódó 10 %-os mértékű alapbéremelés igényét hangsúlyozza valamennyi munkakörre 2007. július 1-ig visszamenőleg, amelyet 2008 évtől kezdődően is érvényesíteni kíván. Ezen követelésüket kiegészítették a MÁV Cargo Zrt. eladásából származó vételár terhére 2,5 havi átlagkeresetnek megfelelő egyszeri kifizetésre vonatkozó követelésükkel. Kihangsúlyozták, hogy a szóban forgó követelés teljesítése a MÁV-START Zrt-vel kötendő bérmegállapodás alapfeltétele, e nélkül bérmegállapodás és Kollektív Szerződés módosítás nem kerülhet aláírásra. Valamennyi kérdésben tárgyalni kívánnak, azonban megállapodást kötni csak „csomagban” akarnak.
A bértárgyalások során a MÁV-START Zrt. és a MÁV Zrt. összehangoltan tett ajánlatokat az érdekképviseleti tárgyalók felé. Az első ajánlat 6,3 %-os béremelés volt, amely a tárgyalások során 6,9 %-ra emelkedett, amely ajánlatát a MÁV-START Zrt. jelenleg is fenntartja. A MÁV-START Zrt. a béremelésre tett fenti ajánlatán túl a választható béren kívüli juttatás esetében a korábbi 210.000 Ft/év/fő összeg helyett 250.000 Ft/év/fő összegre tett javaslatot. A VDSZSZ Szolidaritás a bérmegállapodást, hasonlóan a MÁV Zrt-hez, a MÁV-START Zrt-nél sem írta alá. A munkaidőre vonatkozó megállapodást a VDSZSZ Szolidaritás a MÁV Zrt-nél igen, a MÁV-START Zrt-nél nem írta alá, miután követeléseit – a többi Szakszervezettel ellentétben – a MÁV-START Zrt-nél csak együttesen volt hajlandó tárgyalni.
A tárgyalások eredménytelensége miatt a VDSZSZ Szolidaritás ismételten kollektív munkaügyi vitát kezdeményezett 2008. január 7-én, melyben leszögezte, hogy „amennyiben a kollektív munkaügyi vitában megfogalmazott követelések nem teljesülnek, úgy annak megvalósulását szakszervezetünk sztrájk meghirdetésével kényszerítse ki a munkáltatótól.”
Jelenleg így a VDSZSZ Szolidaritás összességében egyaránt ragaszkodik az éves béremeléshez, amelynek munkáltató által ajánlott emelési száma a 6,9%, ragaszkodik továbbá ezen felül további 10% személyi alapbér növeléshez a kiszervezésre vonatkozólag, végül ragaszkodik a MÁV Cargo Zrt. eladásából származó vételár terhére a 2,5 havi átlagkeresetnek megfelelő egyszeri kifizetéshez. A VDSZSZ Szolidaritással szemben a Vasutasok Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége lehetőséget lát a megegyezésre a munkáltató által előterjesztett ajánlatok alapján. Megállapodás hiányában a munkavállalók és a munkáltató sem tudja tervezni választható béren kívüli juttatások keretét, amely választható juttatások közé tartoznak többek között az étkezési utalvány, az önkéntes nyugdíjpénztár tagdíj, albérleti hozzájárulás, otthoni internetes szolgáltatás ellenértékének megtérítése.
A MÁV-START Zrt. - ahogy eddig is - igyekszik olyan javaslatot tenni, amelynek reális a megvalósulása, és összhangba hozható a MÁV-START Zrt. üzleti tervével. Ajánlattételekor figyelembe vette az Országos Érdekegyeztető Tanács bérfejlesztésre vonatkozó ajánlatát is. Éppen ezért irreálisnak tartja az egyedül a VDSZSZ Szolidaritás által követelt, összességében közel 20%-os bérnövekedést, ezért a MÁV-START Zrt. folytatni kívánja az egyeztetést. Törekszik arra, hogy ha a VDSZSZ Szolidaritással, tárgyaló asztal mellett érje el a végső megállapodást.
A MÁV-START Zrt. hangsúlyozza, hogy legfontosabb szakmai feladatának a meghirdetett menetrend szerinti vasúti személyközlekedés betartását, a szolgáltatási színvonal minél magasabbra emelését, a szolgáltatások jellegének, és a vasúton utazók számának növelését tartja. Szeretné, ha minden munkavállalója ezekkel a feladatokkal azonosulva tudná végezni munkáját és a Vasutasok Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége, valamint a VDSZSZ Szolidaritás képviselőivel együtt rövid időn belül aláírhatná a szükséges megállapodásokat, és teljes erejével a kitűzött célok elérésére koncentrálhatna egy, csak a VDSZSZ Szolidaritás által kilátásba helyezett, sok ezer ember munkába járását, utazását megnehezítő vagy megakadályozó sztrájk helyett.
MÁV-START Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság
A bejegyzés trackback címe:
https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr70301500
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mizrolist 2008.01.17. 23:03:33
Gaskótól tessék elvenni a szolgálati autót, járjon vonattal a sarki közértbe is. Ugyanezt javaslom az összes VDSZSZ-es fejes számára.
petya.bacsi 2008.01.18. 01:34:00
Ezt inkább nem kommentálom, hogy mit gondolok a VDSzSz-ről, Gaskó úrról és úgy az egész cirkuszról... túl hosszú lenne. Aki tudja, hogy mit akarnak, az gondolom felháborítónak tartja.
Plankton 2008.01.18. 13:54:03
10% visszamenőleg???
2.5 havi bér a többletpénzből?? ( A MI pénzünkből? )
Hol élnek ezek??
Előbb talán új IC és egyéb kocsik kellenének, tisztaság pontosság a vonatok tekintetében, utasbarát menetrend,amit pontosan betartanak.
Ha így fog működni a máv, felőlem kérhetnek akármennyit, kimegyek tüntetni is velük.
De jelen pillanatban csak azon csodálkozom, hogy nem ég le a bőr a pofájukról ilyen követelések megfogalmazásakor.
Adják el az egész kuplerájt, és kiváncsi leszek, akkor mire mennek majd...
2.5 havi bér a többletpénzből?? ( A MI pénzünkből? )
Hol élnek ezek??
Előbb talán új IC és egyéb kocsik kellenének, tisztaság pontosság a vonatok tekintetében, utasbarát menetrend,amit pontosan betartanak.
Ha így fog működni a máv, felőlem kérhetnek akármennyit, kimegyek tüntetni is velük.
De jelen pillanatban csak azon csodálkozom, hogy nem ég le a bőr a pofájukról ilyen követelések megfogalmazásakor.
Adják el az egész kuplerájt, és kiváncsi leszek, akkor mire mennek majd...
Utolsó kommentek