Gaskó All In

Címkék: máv sztrájk vdszsz cargo

2008.01.18. 14:51

A kedvenc humorlapunk a vdszsz.hu írja:

Hírlevél

Eredménytelen volt a VDSzSz Szolidaritás által kezdeményezett kollektív munkaügyi vita január 16-i fordulója is a MÁV Gépészet ZRt-nél, mivel a munkáltató elzárkózik követeléseink teljesítésétől. Szakszervezetünk a 2008. évi bérfejlesztésen felül 10 százalékos alapbérfejlesztést követel a január elsején kiszervezett munkavállalók részére, valamint továbbra sem tudunk eltekinteni attól, hogy a Cargo vártnál sikeresebb eladása és Kóka János korábbi gazdasági miniszter által tett ígéret okán két és félhavi átlagkeresetben részesüljenek a dolgozók.
2008. január 16.

Hírlevél

Eredménytelen volt a VDSzSz Szolidaritás által kezdeményezett kollektív munkaügyi vita január 15-i fordulója is. Szakszervezetünk a 2008. évi bérfejlesztésen felül 2007. július elsejéig visszamenőlegesen 10 százalékos alapbérfejlesztést követel a Startos munkavállalók részére, valamint továbbra sem tudunk eltekinteni attól, hogy a Cargo vártnál sikeresebb eladása okán két és félhavi átlagkeresetben részesüljenek a Startos dolgozók.

No. A hírek szerint ismét sztrájkolni fognak. Ezennel a blog követeli Gaskó István valamint a teljes VDSZSZ vezetőség felmentését minden MÁV-on belüli tisztségéből. Továbbá, amennyiben a VDSZSZ nem áll el a fenti követeléstől, miszerint 2 és fél havi átlagbért kapjanak a vasúti dolgozók, úgy figyelmeztetjük azon vasúti dolgozókat, akik ezen sztrájkban részt vesznek, hogy mi utasok fokozottan fogjuk figyelni munkájukat, amennyiben mulasztáson érünk bárkit, úgy azt feljelentjük a munkáltatónál. Illetve a visszásságokat, pontos dátummal, vonatszámmal publikáljuk. Aki komolyan dolgozik nincs félnivalója.

Ennyi. A többit majd később.
Az a pénz nem a vasutasoké! Fordítsák a fejlesztésre. Egy vasutas annyira jogosult erre a pénzre, amennyire az átlag ember ma Magyarországon.

A visszamenőleges bérfejlesztés, valamint a 2 és fél havi bér nem képezhet sztrájk alapot.
Amennyiben nem jelölik meg a sztrájk pontos kezdő időpontját, és nem kezdenek meg egyeztető tárgyalásokat azt megelőzően. Úgy a VDSZSZ sztrájkja jogellenes (ha valaki másként tudja szóljon).  Illetőleg az időben be nem jelentett, esetlegesen törvényellenes sztrájk okozta károk miatt a VDSZSZ tömeges kártérítési per elé nézhet.

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr94302241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bit Rot 2008.01.18. 15:15:29

Mintha valaki ilyet mondott volna:

"Az egyik tolvaj sztrájkol a másik tolvaj ellen"

Arilian 2008.01.18. 15:34:53

azt hiszem most állok át végleg buszra.
eddig is jártam busszal néha, a vác-bp gyorsjárat sokkal kultúráltabb és OLCSÓBB mint a vonat (ilyen nem volt 20 éven át)

idén megyetlen egyszer nem késett a vonat min 10 percet reggel.

du, a gyorsitott 18.25ös rendszeresen teljesen kimarad és a rohatt koszos 30 éves vagonos 18.40essel járok haza...

nekemirj 2008.01.18. 15:35:05

Végül is minek jelentenék be. Jelenleg is sztrájkolnak. Szabadon választott, hogy melyik vonat mikor indul, érkezik, stb. Lásd január 2 meg a többi nap.
Azonnali hatállyal el kell adni magánkézbe a vasutat és majd az új tulajdonos rendet tesz. Egyébként amíg nincs nyereség addig nem is szabadna bért fejleszteni. Akinek meg nem tetszik a fizetése mehet máshová dolgozni. Igaz máshol dolgozni kell!

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.01.18. 15:41:33

Kezitcsókolom, érezhető lesz a sztrájk? Igen? És hogy oldják meg, hogy csökkentik a szolgáltatási szintet? Nehéz lesz!

Bit Rot 2008.01.18. 15:43:37

"Azonnali hatállyal el kell adni magánkézbe a vasutat és majd az új tulajdonos rendet tesz."

Nem! Úgy kell, mint a MÁV Cargo-val:

Az állam a legrosszabb gazda. Tehát: adjuk el az osztrák államnak! (Mint a MÁV Cargot)

dei · http://erdei.aplus.pl 2008.01.18. 16:08:13

John42 az a szomorú tény, hogy sajnos igazad van! Az osztrák állami cégek, hogy - hogynem tényleg sokkal jobbak mint magyar megfelelőik.
Ja és a MÁV a mi pénzünket éli fel, évek óta.

petya.bacsi 2008.01.18. 16:21:05

Gaskó és társai csak sztrájkolni tudnak, szolgáltatni nem. Magáncégnél vagy Koreában már rég az Expressz "Állást keres" rovatban böngésznének ezek a szent emberek...

A következőt mondom ismét: NEM érdemlik meg a 2,5 havi bért (mert ennyi erővel én is megérdemlem, meg Te is, mivel a MÁV Cargo ÁLLAMI cég volt, tehát ugyanannyira a mi sikerünk, a mi tulajdonunk mint a Gaskóéké), de adjuk meg nekik (csitt! olvass tovább!), az ingyenjegyet pedig vegyük el a vasutas családtagoktól. Még mielőtt azt hinnétek, hogy elment az eszem: nem ment el. Hosszútávon az ingyen jegy elvétele visszahozná a 2,5 havi fizetést, nem hiába károgok már hónapok óta gyorsszámításokkal prezentálva, hogy az ingyenjegy egy második fizetés. Ugyanis az ingyenjegyet Te, Te, Te meg én szponzoráljuk. Bizony.
Más állami cégeknél NINCS ilyen juttatás, ajándék vagy nevezzétek annak, aminek akarjátok.

Vasutas ismerőseim erre a javaslatomra közölték, hogy Gaskó tartsa meg a 2,5 havi pénzt a Cargóból, mert nekik az ingyenjegy kell. Tehát kedves Gaskó úr, sztrájkra fel, csak nehogy egyedül maradjon a bőrfotelben mint sztrájkoló.

Lehet sztrájkolni, meg asztalt csapkodni, meg kell nézni mekkora hőbörgés van a BKV-s fizetés miatt, amin nem csodálkozom ismerve a béreket. A vasutas asztalcsapkodás miatt is lesz hőbörgés (az utasok között biztos, mert a színvonalat ismerjük...), mert a legtöbb ember örül, ha kapott béremelést...

Manyizga (törölt) 2008.01.18. 16:45:12

Gaskó mikor sztrájkol? :) Amikor a kollégái dolgoznak? :-O

Neoprimitív 2008.01.18. 16:48:05

Szerintem kapják meg a dolgozók a 2,5 havi bért. Vele párhuzamosan minden, az adott vonalon szolgálatot teljesítő dolgozó béréből minden egyes percnyi késés után vonják le az átlagkeresetének megfelelő órabér arányos részét. Nem érdekel, hogy kalauz vagy váltókezelő vagy pénztáros, és az sem, hogy mennyiben felelős érte. Ha a buliból részesedni kíván, akkor a szart is érezze a magáénak - pont annyi köze van ehhez, mint ahhoz.

Kiwictor 2008.01.18. 16:49:03

"Kezitcsókolom, érezhető lesz a sztrájk? Igen? És hogy oldják meg, hogy csökkentik a szolgáltatási szintet? Nehéz lesz!" :-D óriási de komolyan, ha amúgy is kimaradnak vonatok, miből vesszük észre, h most éppen a sztrájk miatt nem jött?! :-)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.01.18. 17:07:32

"Ezennel a blog követeli Gaskó István valamint a teljes VDSZSZ vezetőség felmentését minden MÁV-on belüli tisztségéből. "

A felmentés ilyen indoklással valszg jogellenes lenne.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.01.18. 17:08:42

"Az osztrák állami cégek, hogy - hogynem tényleg sokkal jobbak mint magyar megfelelőik."
Azért az osztrák vasutaknál sincs ám minden rendben...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.18. 17:30:08

Ők miért sztárjkolhatnak? Magámszférában miért nem?!

Én is szeretnék ilyen fizetésemelést !!!

Idióták, ez mér nem szimpatikus az embereknek .. .maguk ellen hangolják őket !

berkazs 2008.01.18. 17:30:23

Ferde elképzelései vannak bizonyos embereknek. A Gaskó ugyanúgy mint a többiek, MÁV alkalmazottak. Semmi, de semmi köze ahhoz, hogy ki a tulajdonos. Főleg ahhoz nincs semmi köze mikor mennyiért adják el a céget. És ahhoz sem mennyi nyereséget termel. Ahhoz viszont sok köze lenne, hogy az általa képviselt "tisztelt" munkavállalói elvégezzék azt a munkát és ellássák azt a munkafeladatot amit a munkaszerződés aláírásával Ők maguk vállaltak. Mellékesen pedig ne horják haza a munkát illetve a munkahelyet és annak tartozékait.

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.01.18. 17:31:53

Érdekes, hogy mindenki csak a 2,5 haviról beszél. Akkor tehát a 10% elfogadható ugye, mert arról van megállapodás...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2008.01.18. 17:36:25

Na akkor idoszeru lenne elkezdeni a tuntetest a VDSzSz szekhaza el!

Kezd elegem lenni abbol, hogy lassan minden honapban sztrajk van.

konsti 2008.01.18. 17:45:33

Na végre valaki kitalált valami értelmeset!
Teljesen egyetértek. A MÁV bebizonyította, hogy képtelen a megújulásra (kivétel zónázó, ütemes), ezért ki kell kényszeríteni a változást!! Személetet kell váltani nekünk utasoknak. Nem szabad szó nélkül elmenni a hibák mellett. Elég a kirakat intézkedésekből! Pl.: Engem mélységesen felháborít, hogy a Ny-ban színházat játszanak a jegyellenőrzésnél. Én megveszem a bérletet és kotorásznom kell, amit fontosnak is tartottam, amíg volt értelme, hiszen ha nincs bevétel nincs fejlesztés. Ma már nincs értelme az egész szarakodásnak, ugyanis elkerülik a konfliktust és aki határozottan megy vagy beszol nekik , mert nincs jegye az átjut. Tök fölöslegesen fizetik ezeket az embereket. Ugyanez a vonaton rendszeres, hogy van pofája a kalauznak a jegyet elkérni azután a "rendes utasoktól", hogy a sumákoló alvást színlelő, vagy nagydarab rosszarcú utastól nem kéri el. Igenis szóvá kell tenni mindent. Egyszerűen azt érzi az ember folyamatosan, hogy a "csak dolgozni ne kelljen szemlélet uralkodik a MÁV nál"
Igenis itt a nagy igazság jelenti kell mindent! A kérdés a módja. Mert ugye panaszt tenni késésért még további fél óra és az embert kirugják a munkahelyéről.

petya.bacsi 2008.01.18. 17:45:56

Mechba: senki sem mondta, hogy a 10% elfogadható, lásd előző hozzászólásomat... ("mert a legtöbb ember örül, ha kapott béremelést...")

petya.bacsi 2008.01.18. 17:49:32

Konsti: ebben igazad van, de most őszintén: panaszt teszel XY ellen a MÁV (Start) Zrt.-nél. Semmi nem fog történni, vagy max. olyan látszatintézkedés lesz, mint a január 2-i eset után (ha van esze a kirúgott vasutasnak kiteregeti a szennyest...).

Az utas semmit nem tehet a Feneketlen Kút Zrt. ellen. Semmit. Más szolgáltatóknál van egy kontroll-szerv, a MÁV-nál nincs, vagy ha van, akkor az nem működik. Az utasnak kuss a neve. Sajnos (Bezzeg tőlünk nyugatabbra, vagy a sokat emlegetett koreai példa...).

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.18. 17:52:20

Szerintem meg tudjátok mit? Kapjanak meg
mindent amit kérnek. DE :

1. ezzel párhuzamosan ki kell rúgni az összes sleppet az igazgatóságokról. Ez úgy 3000-4000 ember lehet, esetleg több.

2. még megkaphatják a maximálisan engedélyezett cafeteria-keretet is, DE :
ingyenjegynek lehet integetni.

3. a felszabaduló keretből fel kell venni jó sok takarítót (minimum 250-et), hogy legalább a vasúti kocsik nézzenek ki valahogy.

4. fel kell venni 100-150 ronggyá fizetett ellenőrt, akik a vasutasokat ellenőrzik, nyilvánossá tett fizetéssel, 7/24-es szolgálatra. Egyfajta utazó ügynökként amikor szabálytalanságot lát,
azonnal jegyzőkönyv, büntetés, ha kell, akkor kirúgás! A ronggyá fizetésük oka a mutyi minimalizálása, elkerülése.

5. 4. pont miatt max. 1 év és a megszoksz vagy megszöksz alapon megújul a forgalmi szolgálat. nem lesz idejük sztrájkolni, mert a pénzért követelni is fognak tőlük.

6. minden olyan esetben amikor a döntés nem a mezei vasutas feladata, a felettes döntési lánc ÖSSZES TAGJA felel minden döntésért. Lásd hófrász. Ott pl. mindenkinek hesspics a döntési láncból. Nem 3 hónap felmondással, hanem azonnal. Aki bizonyítja alkalmatlanságát, annak nincs helye a cégnél.

7. A MÁV-Start teljes vezetősége hesspics, olyan emberek kellenek a helyükre, akik hozzászoktak hogy a döntéseikért minden esetben felelnek, és képesek megfelelni annak hogy sokszor másodperceik vannak csak stratégiai döntések meghozatalára.

8. Bevezetendő egy Etikai Kódex, hamár magától nem tudja a MÁV-dolgozók jelentős hányada, hogy hogyan kéne viselkednie egy SZOLGÁLTATÓNAK a VEVŐVEL szemben. Ilyen téren elkövetett kihágásokat egyenlő szinten kell kezelni a forgalmi mulasztásokkal. Igen, fegyelmi, 3. fegyelmi = hesspics...

9. A termékmenedzserek kérdésére : igen, kell olyan is, ahol csak a problémákat vizsgálja valaki, megoldási javaslattal, nem büntet. Viszont jelentési kötelezettséggel a belső ellenőrök felé.

10. A leendő vasutasok komoly, átfogó oktatása is cél. Például a kalauzok pszichológiai képzése, és alkalmassági szűrése alapfeladat lenne már most is. Sok esetben nagy tömegben kell dolgozniuk, ami valóban nem egyszerű. Szerintem csak a szerencsének köszönhetik a kalauzok hogy eddig elkerülték a lincselést.

11. A menetrendet át kell szabni a valós viszonyoknak megfelelően. Ha utána is késés áll fenn, azonnal ki kell vizsgálni.
Amennyiben mulasztás miatt történik a késés, a mulasztást elkövetők bérükkel felelnek az utasok felé. Esetleges
B-variánsként lehet a fegyelmit is választani, ha ezt túlzásnak vélné a MÁV vezetősége, bár az előző motiválóbb.

12. A pályafelújítást sokkal komolyabban kell venni, mert nagyjából 50 év elmaradásunk van Európához mérten a vasútvonalak állapotát illetően. Ennek megfelelően a még megmaradó keret megy a PFT-re, gépek beszerzésére, és
alkalmas emberek felvételére. A munkaerőt teljesítménybérben kell fizetni, hogy motiváltak legyenek a gyors munkára, és folyamatosan ellenőrizni hogy a minőség se lássa kárát a gyorsaságnak.

Úgy elsőre ennyi lenne fontos, hogy a MÁV SZOLGÁLTATÓ CÉGGÉ VÁLJON. Ideje lenne már.

Arilian 2008.01.18. 17:53:06

pár megjegyzés:

normális cégeknél kifizetik a bérlet 86%át. 14%ért nem lennék vasutas :)
igaz a buszt is, ha azt választom.

nyugati korlát valóban egy vicc.
én sem szoktam már elő sem venni a bérletem, hozzám sem szólnak. mondjuk a januári teljesítményük alapjén próbálják meg :)


""Kezitcsókolom, érezhető lesz a sztrájk? Igen? És hogy oldják meg, hogy csökkentik a szolgáltatási szintet? Nehéz lesz!""

5 perce ezen röhögök, pedig sírnom kéne :)

petya.bacsi 2008.01.18. 18:02:36

Arilian: igen, kifizetik a 86%-át, de a vasutasok CSALÁDTAGJAI (gyerkőcök, feleség v. férj) INGYEN utazik 1. osztályon is, amit Te meg a többi adófizető szponzorál. Sőt, azt hiszem külföldre is mehetnek meghatározott számban.

petya.bacsi 2008.01.18. 18:06:17

Ylion: bár megvalósulna, amit írsz...

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.18. 18:09:50

de amúgy amit leírtam, az kb. a munkahelyem alaphozzáállása. igaz, a Lufthansa Systems nem állami cég még dojcslandban sem... (a Lufthansa esetleg, de az informatikai részleg nem)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.18. 18:11:03

nem sajnálom én a vasutasoktól az európai szintű fizetést, de akkor európai szintű szolgáltatást kell nyújtani.

petya.bacsi 2008.01.18. 18:12:18

Ylion: :) Kemény társvezetőkkel ez könnyű munka lesz :)

is 2008.01.18. 19:23:46

petya bácsi: egyetértek, nekem se tetszik amit Gaskó művel, de azért nem a vasutasok az egyetlenek, akik kedvezményt kapnak. emlékszel még tavalyról az áramipari dolgozók olcsó áramára? és azért az egészségügyiseknek se kell hálapénzezni a soronkívüliségért. szerintem az autószerelők is egymás kocsiját rendesen megcsinálják, szemben egy átlagemberrel, ahol sokszor beállítják, hogy mikor kelljen visszamennie.

nemecsekerno_007 2008.01.18. 19:38:32

Én is csatlakozok az elôttem szóló petya bácsihoz, bár csak megvalósulna ylion elképzelése :)
:) Azon én is 10 perce röhögök, hogyan fogják csökkenteni a szolgáltatás színvonalát a sztrájk alatt. :) Köpködik az utasokat? Esetleg bezárják a WC-be. :)
Ez tragédia, valamit tenni kéne ellene. Mit csinálhatnánk? Menjük busszal? Nagyon jó ötletek vannak, de hogyan lehetne átverni ezt a rendszeren? Erre ötleteljetek.

petya.bacsi 2008.01.18. 19:44:38

Is: én úgy tudom, hogy ezeket a kedvezményeket szépen leépítik. És mivel a VDSzSz csak követelni tud, ezért itt is ez lenne a normális. Nem szeretnék itt is főszponzor lenni... engem sem szponzorál senki.

petya.bacsi 2008.01.18. 19:46:23

Nemecsekerno_007: hogy csökkentik a szolgáltatás színvonalát? Ennél lentebb nagyon nehéz lenne, de hidd el, elég kreatívak ilyen téren... aztán majd megmagyarázzák közleményben.

sh4d0w 2008.01.18. 20:54:16

A vasutat be kell zárni, a pályákat lebontani, sóval behinteni a helyét... Aztán amelyik vállakozás vasutat akar, építse fel és üzemeltesse piaci alapokon. A Gaskó-féléknek nem lenne helyük ilyen vállalkozásban.

0xFFFF 2008.01.18. 21:04:46

Könyörgöm ! a vasutasok lassan 20 éve folyamatos sztrájkot folytatnak !

dembel 2008.01.18. 21:37:07

Kérdezném tisztelettel, hogy Joli néni a HR-től mennyiben járult hozzá a MÁV Cargo vételárának felsrófolásához? Válaszolnék is: pont annyira, mint a sarki zőccségesem. Viszont sokba kerülnek - csak annyi ember, amennyi a HR-en dolgozgat megfelelő irányítás mellett évi 7 millió gumiabroncsot tud legyártani...

dembel 2008.01.18. 21:50:10

10%? 2,5 havi pluszbér? És ezt így hogy? Egy olyan cégnél, ami 100 milliárdos éves hiánnyal küzd, akinek a dolgozói fölött úgy húzott el az elmúlt 15-20 év, mint egy hosszú ásítás... Dolgoztam MÁV-osokkal. Horror és szégyen. Gaskó meg "takarodjon hátra a vokálba". Először dógozni kéne, aztán lehet sorban állni a léért. A külföldi vasúttársaságok harmad-negyedannyi emberrel végzik ugyanazokat a feladatokat, mint a mi naccerű MÁV-os csapatunk!

Balage76 2008.01.18. 23:04:43

Szerencsére évek óta nem utazom vonattal. Sok kollégám van akik naponta próbálnak bejutni a munkába ezzel a lassan közlekedési eszköznek sem nevezhető förmedvénnyel. Már csak nevetni tudunk minden nap a megpróbáltatásaikon...

Soha nem fog a MÁV-val semmi komoly sem történni, mert kéz-kezet-mos alapon védik egymást a fejes emberek.

Pedig jó lenne ha minden naplopó, lázítót elzavarnának gyapotszedőnek, mert nagyon unom már a sok adót fizetni utánuk!

Nessimo (törölt) 2008.01.19. 00:34:06

Tök jó, hogy ennyi közös lélek van itt! :D
Amiken már én is gondolkodtam:
- Vasutasok családtagjai ingyen utazhatnak De miért? - teszi fel a kérdést, ez a baj.
- Nem csak a MÁV-osoknál van ez, ld.: MVM-esek, vagy éppen a MOL-nál dolgozók, akik ingyen kapják a gázt, és a legnagyobb hidegben is nyitott ablaknál fűtik a lakást.
- Szüntessük meg a MÁV-ot, az összes rézkábelt szereljék le, szedjék fel az összes sínt MÁV-munkások, adják el jó pénzért, és egy csomó pénz befolyna az államkasszába.

A sztrájkról:
Az még OK (DEHOGY OKÉ!!!), hogy sztrájkolnak, de azért ha 6-tól 12-ig sztrájkolnak, akkor ne már csak másnap hajnalra álljon helyre a rend, könyörgöm!

Amúgy ha legközelebb késik a vonat és a vonaton a killer kaller kéri a jegyemet, majd azt mondom, hogy annyival később adom oda, amennyit késett a vonat. Ennyi! Vagy nem.

trewq 2008.01.19. 02:31:27

Nessimo:
A molnál dolgozók mióta kapják ingyen a gázt? Főleg hogy már nem is a mol a gázüzletág tuléajdonosa.

0xFFFF 2008.01.19. 06:11:43

Dembel !

Ott a pont, de kifordult világunkban - magyar határtól a másik magyar határig - úgy gondolkodnak az emberek, ha majd kapok rendesen, talán csinálok valamit. ...és ezért sajnos a politika a felelős, mert ők 20 éve kapnak jól látható módon, de semmit nem csinálnak.

cuebler 2008.01.19. 06:35:29

a szavazásnál erre nem láttam lehetőséget, de a cargo-s zséből talán visszapótolhatnak valamit abból, amivel évente az én adómból konszolidálják a folyamatos veszteséges működést... amelynek egyik oka szvsz pont abban keresendő, hogy a magyar álló víz az egyik legnagyobb munkáltató - gondolom a bértömeg is komoly...

Dzsok 2008.01.19. 07:05:54

Jó olvasni hogy a magyar politikusoknak még mindig van tehetsége. Itt van egy 20 éves probléma amit úgy elb@sztak ahogy lehet, mégis sikerült úgy mutogatniuk, hogy gyakorlatilag a hozzászólások töredékében bukkannak csak fel.

Tényleg tudtátok, hogy az autópályák ugyanúgy 100 milliárdos veszteséget okoznak az országnak évente? (igen itt is van fenntartási költség) Mégsem kommunikálják ezt a választók felé mert a MOL-os lobbi csúnyán nézne mindjárt. Az embereknek nálunk nem közösségi közlekedésre hanem autóra van szüksége, mert az hoz hasznot a fenti szervezeteknek.

Azt esetleg tudjátok, hogy Csehország vagy Szlovákia mennyit költ a vasútjára 2007-20011 között? Szlovákia 2,5X annyit Csehország 10X annyit mint Magyarország.

Esetleg azt tudtátok hogy egy fejlett európai állam a közlekedésfejlesztéseire fordított pénzek 70%-át költi vasútra? (Németország,Ausztria,Franciaország,Spanyolország stb.) Nálunk ez az arány 75% autópálya, és a maradék megy az összes többire.

Esetleg azt tudjátok, hogy mennyi infrastruktúra karbantartás maradt el a vasútnál az elmúlt 20 évben?
(v. mozdony átlagéletkor 25 év, dízel 29 év, infrastruktúrában még rosszabb a helyzet) kb. az eu átlag 25%-át költjük fenntartási tevékenységekre, ennyi jutott a vasútra 20 éven keresztül.

Érdekes, hogy a kedves politikusaink nem úgy kommunikálják ezt, hogy szartunk mi a közösségi közlekedés nemhogy fejlesztésére hanem fenntartására is 20 évig. Tényleg ezt tartom a magyar politika talán egyetlen sikerének mert ez az a téma ahol sikeresen eltoltak maguktól minden nemű felelősséget, és a magyar választópolgár rendesen be is dőlt nekik. Ők meg jót röhögnek a háttérben hogy a sok hülye üti egymást azon amit ők elcsesztek.

Esetleg azt hallottátok, hogy nemsokára jönnek a nagy vasútfejlesztések, a nemzeti autópályaépítő most majd vasutat fog fejleszteni jó pénzért, ugyanolyan gazdaságosan és hatékonyan mint az autópályákat. :)

tanárÚr 2008.01.19. 07:09:17

Ki kell rúgni a gaskót és azt aki sztrájkol és rend lesz!:))))
de legalább valaki verje má meg ezt a Gaskó szart, aki a politikának akar megfelelni!!!!!

myloh 2008.01.19. 07:30:44

John42 2008.01.18. 15:43:37

Abszolút osztom a véleményed!
A Cargo állambácsis idejében katasztrófa volt pl. a vagonrendelés, konkrétan egy Dunakanyarban lévő városkában. Hiába nyújtottunk be igényt, rendszerint ígérgetés volt, vagonok természetesen hetekig sehol.
Amióta más szelek fújnak, ugyanazon alkalmazottak sokkal kedvesebbek, nem beszélve arról, hogy rendkívűl pontosak mostmár a vagonszállítások!!
Hátha a START privatizációjából is ez sülne ki!

petteri57 2008.01.19. 08:05:01

Szerintem a béremelésre fordítható keret a tulajdonos (magyar állam) és a menedzsment közötti megállapodás tárgya kéne hogy legyen. A tulajdonos kösse feltételekhez (pontosság, tisztaság, udvarias szolgáltatás, korrekt információ stb.) a béremelést. Ha ez így lenne a MÁV dolgozói most is annyiért dolgoznának, mint 15 éve.

Manyizga (törölt) 2008.01.19. 08:16:09

Rendkívüli híradás:
Tóth Kovács József III., rendkívüli hómunkás követeli, hogy amikor eladták azt azt az irodaházat, amelyik előtt ő takarította a havat, kapjon 2,5 hónapnyi bért jutalomként...

petya.bacsi 2008.01.19. 08:26:56

Nessimo: Miért kell elvenni az ingyenjegyet? Ha nem tudod a választ, gondok vannak.
1., mert óriási tartozása van a Feneketlen Kút Zrt.-nek, ez tovább növeli
2., mert nem szolgáltatnak, így nem érdemlik meg

Ha majd lesz szolgáltatás, meg javul a minőség, akkor majd valamikor 2312 körül visszakaphatják. Addig nem. Szerintem az adófizetők nem akarnak egy olyan vállalatot szponzorálni, ami évről-évre mélyebbre süllyed, miközben komoly pénzt hagynak ott a kasszánál. Miért szponzoráljam én a vasutasok ingyenjegyét? Engem sem szponzorál senki. El kell venni, és kész. A vezetéstől is lenne mit elvenni...

petya.bacsi 2008.01.19. 08:30:12

Nessimo: ha jól tudom, a MOL, MVM dolgozók sem kapják ingyen a dolgokat. Anno talán a MATÁV-nál még volt ilyen, de most már ott sincsen. Ahol szolgáltatnak, ott adjanak, de itt??

Netuddki. 2008.01.19. 09:03:02

Asszem megfejtettem a nagy vasutas titkot!
A probléma a vasutasok és családtagjainak ingyen utaztatásával van, aminek az lett az eredménye, hogy az egyszerű utast ki akarják utálni, hogy ne a vasutat válasszák. Ezáltal ők és családtagjaik kényelmesebben utazhatnak, mert nincs akkora tömeg. :)))

Netuddki. 2008.01.19. 09:04:15

Ráadásul a vonatokat is akkor indíthatják, amikor az asszonynak éppen dolga van a városban.

petya.bacsi 2008.01.19. 09:21:43

Kovi1970: ez már most is így van, korábban itt olvastam, hogy az egyik (gyors) vonat menetrenden kívül megáll emlékeim szerint talán Újszászon? És ha jól tudom nem csak ez az egy vonat közlekedik hivatalos menetrendtől eltérően, csak azért, hogy a vasutasok fel/le tudjanak szállni...

megintallunkvazze.blog.hu/2007/08/23/nem_kene_de_megis_megall
megintallunkvazze.blog.hu/2007/10/02/re_nem_kene_de_megis_megall

csavargó 2008.01.19. 10:46:19

Csak halkan jegyezném meg. Én nem kapok se béremelést, se plusz két és fél havi átlagbért mégis....

- koszos vonaton kell utaznom
- fűtetlen vonaton kell utaznom
- koszos állomásokon kell várakoznom
- húgyszagú várótermekben kell várakoznom
- bunkó kalauzokkal kell találkoznom
- folyton késő vonatokon kell utaznom

és mindezt az én adómból.

Ebben az évben már autóval közlekedek. Drágább? Már nem. Sopron-Bp-Sopron. cca 10e forint. Másodnak nevezett negyedik osztályon. Időben is ugyanannyi. Béremelés? Juttatások? Mire?

nemecsekerno_007 2008.01.19. 14:45:27

Szépen elveregethetjük itt a nyálunkat hetekig semmi sem fog változni, ill. nem valószínű.
Dzsok.
Rátapintottál a lényegre, nem a MÁV v. egyes cégek működésével van csak baj, ennél sokkal mélyebb a probléma. Az egész elv rossz (ill. nekünk rossz, de aki benne van az elvan ebben a langyos poszt-szocialista pocsojában) ami alapján a mai magyar társadalom, gazdaság működik, illetve annak egy jelentős része.
Ezzen elv alapján kerüljük az adófizetést ahol lehet, ha nem muszály nem szakadunk meg a munkában, ha valakit rúgdosnak az utcán akkor csak elfordítjuk a fejünket. És ugyanezen elv alapján működik a rendszer magasabb körökben is. Ezen nem segít a blog- és komment írogatás. Erre találjatok már ki valamit, ezt már máshol is írtam. Lehetőleg ne tüntetést. No?

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.19. 19:12:27

nemecsekerno : mutass nekem egy olyan pártot amelyik hajlandó lépni ilyen kérdésekben. Ja hogy nincs? akkor csinálni kell egyet, és alkotni. Hölgyeim és uraim!
Itt az idő! Meg kell néznünk együtt, milyen feltételei vannak a pártok bejegyzésének, és indulnunk kell 2010-ben egy Élhetőbb Magyarországért! Vélemény?

tszor 2008.01.19. 23:53:27

"Ezennel a blog követeli Gaskó István valamint a teljes VDSZSZ vezetőség felmentését minden MÁV-on belüli tisztségéből."

MUHAHA.
A blog erősen túlértékeli önmagát.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.20. 11:03:33

tszor : a blog még annyira se értékeli túl magát mint a vdszsz... mert az ugye szerinted természetes, hogy ha a vdszsz úgy dönt hogy neki egy törvény nem tetszik, akkor sztrájk a visszavonásáig?

tudom, nagyon rég volt, alig 1 hónapja, december 17-én... amúgy a megoldási javaslataimat már leírtam, a MÁV-ot szolgáltató céggé kéne átalakítani a jelenlegi formájából, mert most nem az.

amúgy meg szerintem össze kéne gyűjteni az összes utast egy vdszsz sztrájk idején (úgyis lesz megint mindhalálig, de minimum 2-3 napig nem lesz vonat...),
és közös feljelentést tenni a vdszsz ellen. Egy komolyabb kártérítési per után szerintem meggondolnák, hogy a jelenlegi gyakorlat megváltozzon; amikor is jószerével havonta van 1-2 sztrájknap... és ismét kijelentem, hogy ilyen hozzáállás mellett nem csoda a MÁV folyamatos utasvesztése, mert az utasok ugyan mazochisták, de ennyire nem...

tszor 2008.01.20. 11:06:15

A minisztérium megszegte a Gaskó és Kóka kötötte szerződést a Cargó eladásáról és a munkavállalói részvénycsomagról. Így bár Gaskó egy gennyes alak, sajnos teljesen jogos a kérésük - persze erről a média mélyen hallgat, mit ahogy a blog is.

nemecsekerno_007 2008.01.20. 14:01:21

ylion, igazad van már nekem is eszembe jutott ez, lenne is benne ráció de ez csak úgy működni, hogy munka mellett is el lehessen látni a feladatot. Mivel ugye nem a pénzért csinálnánk elsősorban, mint a mostaniak, ebben az esetben azonban kellene valami amiből kifizetetm a villanyszámlát, meg a gázt. Arra is van egy ötletem, hogyan lehetne belépni ebbe a pártba. Mindenki aki tag akar lenni, APEH vagyonvizsgálatott kér maga és -ha van- a családja ellen. Szerintem elég korrekt. :)
tszor: Lehet, hogy igaz amit írsz, de akkor azt kérdezném ki írta alá azt a szerződést a nevünkben ill. mikor vonják felelősségre? Az egész rendszer rohad és te most kiemeltél egy pici részt. AhogySándor György mondta anno:
- Sűlyed a hajó, de még festik a korlátokat.
Itt egy Index interjú Gyurgyák János történésszel. Ennyire mélyen gyökerezik a probléma.
index.hu/kultur/pol/gyurgyreakci/

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.21. 09:07:09

csak hogy legyen egy pici olvasnivaló:

bastyaelvtars.blog.hu

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.01.21. 09:20:52

tszor 2008.01.20. 11:06:15
Jelen pillanatban arról van szó, hogy Kóka , ha jól tudom csak szóbeli ígéretet tett, amennyiben írásos szerződés van, akkor pereljenek a pénzért, de szerintem nincs. Így kell az a pénz a vdszsz-es fejeseknek is, hiszen ha 2 és fél havi átlagbért fizetnek ki egy bruttó 300 000 forintot kereső szakszervezeti fejesnek, az 750 000 plusz, aminek nettoja baratok kozott is 416 792 nettó.... A semmiért. De legszebb, hogy itt papoltak vdszsz-esek, hogy így szegi meg a máv a sztrájk törvényt meg úgy szegi meg. erre ők mit csinálnak? megszegik. Remélem lesz vkinek vér a pucájában, hogy fellépjen ellenük végre. én nem értékelem túl magam, se a blogot, csak megteszem amit tudok...

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.21. 10:36:23

ezt az öntúlértékelés dolgot én sem értem. Miért nem lehet meg a meggyőződésem a MÁV ról a VDSZSZről, meg a Gaskóról?
A követeli szó lehet, hogy itt nem helyévaló. De az alkotmány lehetőséget biztosít minden magyar állampolgár számára, hogy kinyilvánítsa gondolatait.

petya.bacsi 2008.01.25. 19:21:39

No komment...
www.vdszsz.hu/images/10.jpg
www.vdszsz.hu/images/11.jpg

Gombos Györgynek ha nem tetszik, hogy Startos színekben kopogtat, akkor keressen más állást, mondjuk a Cargónál.

A pofám leszakad, hogy ezek 10 százalékos emelést követelnek, mikor állami szolgáltató cégeknél (van NYERESÉGES állami szolgáltató cég is...) legjobb tudomásom szerint SEHOL, még egyszer leírom: SEHOL nincs két számjegyű emelés. Így Gombos György örüljön, hogy kopogtathatja a kerekeket, és ingyen utaztathatja a családját, és nem munkanélküli segélyen él.

Úgy látszik mindenki beszállhat a sztrájkba, lehet, hogy én is elküldöm a telefonszámomat SMS-ben, mert én is akarok 2,5 havi fizetést, ingyenjegyet meg mindent - az ADÓFIZETŐK pedig majd szponzorálják.
süti beállítások módosítása