Hát ez kész, kedves VDSZSZ, amennyiben sztrájk lesz, úgy mi is megtesszük a kellő intézkedéseket. Folyamatosan figyelni fogjuk a kedves dolgozókat, és közzétesszük a szabálytalanságokat, visszaéléseket, és munkaügyi feljelentéseket fogunk tenni. Mostmár tényleg elég legyen a kisded játékaikból!

Ezt kaptam mam, nem a MÁV-tól... MTI-s hírnek, közleménynek néz ki.

Kedves MTI. Sry.

br /> A MÁV Zrt. kifogásolja, hogy csupán alig egy nappal a sztrájk előtt kapott hivatalos értesítést a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetétől a február elsején, pénteken a vállalatnál kezdődő munkabeszüntetésről. Ez nem csupán a vasúttársaságot, hanem az utazóközönséget is kész tények elé állítja és kiszolgáltatott helyzetbe hozza, tervezhetetlenné teszi az utazást.
 
A MÁV-hoz ma, szerdán érkezett meg az a levél, amelyben a VDSZSZ közölte: a MÁV-START és a MÁV-GÉPÉSZET mellett az anyavállalatnál ugyancsak február elsejei, pénteki kezdettel szintén sztrájkot hirdet. A szakszervezet indoklásul azt hozta fel, hogy a MÁV-nál kezdeményezett kollektív munkajogi vitában megfogalmazott követelést a vasúttársaság nem hajlandó teljesíteni. A követelés arra irányul, hogy a MÁV a teherszállító leányvállalat, a MÁV Cargo eladásából befolyó összegből valamennyi vasúti dolgozónak juttasson 2,5 havi átlagkeresetnek megfelelő összeget. Ezt a MÁV a leghatározottabban elutasítja, hiszen erre sem jogi, sem pénzügyi lehetősége nincsen, a privatizációs bevétel kizárólag a vasúttársaság hiteleinek törlesztését és a fejlesztéseket szolgálhatja. 
 
A MÁV-nál egyébként a bérmegállapodást a VDSZSZ-en kívül mind a négy másik reprezentatív szakszervezet (Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, Mozdonyvezetők Szakszervezete, Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, Vasutasok Szakszervezete) aláírta. Eszerint a MÁV-nál az alapbérek átlagosan 6,9 százalékkal növekednek. A munkavállalók által választható béren kívüli juttatások összege közel 20 százalékkal, éves szinten 250 000 forint / fő mértékre emelkedett.
 
Heinczinger István, a MÁV vezérigazgatója a Magyar Távirati Irodának is elmondta: jogilag és gazdaságilag megalapozatlanok a VDSZSZ sztrájkkövetelései, elfogadhatatlan a február elsejétől meghirdetett gördülő sztrájk is, mert az az utasok kiszolgáltatottságához vezet. A VDSZSZ követelése összességében 17 százalékos béremelést jelentene a MÁV-START-nál. Ehhez jönne még a MÁV Cargo privatizációjából követelt 2,5 havi bér kifizetése, ami 30 milliárd forint kiadást jelentene. A MÁV vezérigazgatója indokolatlannak tartja a VDSZSZ követelését azért is, mert a jogutódként működő kiszervezett cégeknél a dolgozók továbbra is élvezik a MÁV-nál korábban megszerzett szociális és jóléti juttatásokat. Emellett a kifizetés jogszabályellenes is lenne.
 
A MÁV vezetése vizsgálja, hogy jogszerű-e a pénteki kezdettel ma bejelentett gördülő sztrájk. A vasúttársaság azon az állásponton van, hogy a sztrájkjognak megvannak az alapelvei, ha nem közlik időben a sztrájk kezdetét, az a joggal való visszaélést is jelentheti.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr96319174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2008.01.31. 10:11:48

Szerintem már rég kellett volna valamit tenni, hogy a MÁV-nál ne lehessen már minden egyes fájdalomért elhisztizni a dolgozóknak milliárdokat az adófizetők zsebéből.
Valahogy a "terroristákkal nem tárgyalunk" elvnek kellene végre törvényi hátteret adni.

OkoskaTo:rp 2008.01.31. 10:24:27

Az utasokat ért kárt (pl. előre megváltott jegy, bérlet), illetve a törvénytelen sztrájk költségeit nem kellene a szakszervezetnek megfizetnie egy jogállamban?

S-Works 2008.01.31. 10:28:54

movhu gondolatát kiegészítve csak annyit fűznék hozzá, hogy menjenek már a k*rva anyjukba!

Kismanó 2008.01.31. 10:29:07

Konkrétabb híreket tud valaki? Pl. pontosan mikor kezdődik a sztrájk? Péntek 6 órától? Várható hogy azért mennek vonatok, úgy mint a decemberi sztájk idején?

báró Csekonics 2008.01.31. 10:31:06

movhu · mover.blog.hu 2008.01.31. 10:11:48

Pontosan - mondjuk az első (bizonyítottan, nem bemondásra megállapított) jogellenes sztrájk után (mert ugye a sztrájk és az önkényes munkabeszüntetés nem ugyanaz) kirúgni a fél bandát hogy a másik fele megértse végre hogy a MÁV nem értük van, hanem ők vannak az emberekért.
Ez így nagyon idealistán hangzik - de végülis vegyék már észre így 18 évvel a rendszerváltás után, hogy kapitalizmus van, nem lehet olyat játszani, hogy ami úgy jó, az szocializmus-szerűen működik (juttatások, kedvezmények, ingyen-ez ingyen-az, meg fél vállalat hazalopása stb.), ami meg kapitalista-módra tetszik, az meg úgy működik (pl. áremelések, emberek rászorítása a jegyvételre, sztrájk).

Vagy ez van, vagy az.

Márpedig ha a MÁV kapitalista vállalat lenne, már rég becsődölt volna. (Jó, tudom, közszolgáltatás.)
Csak igen nagyfokú pofátlanságra vall bárkinek is sok-sok veszteséges év után nemhogy fizetésemelést kérni, hanem a testvércég eladásából származó jövedelemből részt is - mire fel? Talán társtulajdonosok? Vagy részvényesek?
Vagy csak leragadtak a szoci kifejezésnél, hogy ez a 'dolgozó nép vasútja' - és akkor mindenki hazavisz egy darabkát?

tszor 2008.01.31. 10:36:04

Masszívan épül le a blog, ahogy egyre inkább megy át a vasutasok elleni gyűlölködésbe, miközben az állapotokről és feltételekről egyáltalán nem a kisemberek tehetnek, hanem a vezetők. Ha ehhez az uszításhoz a blog adja magát, ám tegye, csak aztán ne csodálkozzon az esetleg következményeken és vállalja a felelősséget majd, amikor majd a vasutasokat attrocitások érik. Mert könnyű dolog itt bujtogatni az embereket, de nem biztos, hogy olyan könnyű lesz majd tárgyalásokra járni.

Szerintem.

zord idő 2008.01.31. 10:43:39

Aki teheti, a vasút teljes privatizálásáig ne üljön vonatra !
A napokban többször utaztam VOLÁN
busszal Pestre, percnyi pontossággal
közlekedett - csúcsforgalomban ! -
ezek a telhetetlen urak egy szar 106
km-es távon képtelenek pontosan megérkezni, pedig kötött pályán automata
vezetheti őket, szerintem az ilyen emberek nagyrészét páros lábbal kellene
kirúgni, nem a követeléseikkel foglalkozni.
Követeljük, hogy egy fillér állami támogatást ne kaphassanak az adónkból.
Majd ha csődbe mentek, egy normális vasúttársaság üzemeltetheti / Gyesev, DBF mindegy / és felveszi az arra alkalmas embereket, de a barmokat legalább kiszűri.
Utazz bármivel, kivéve MÁV !

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2008.01.31. 10:45:28

Ideje lenne kimenni a VDSzSz szekhaza ele tuntetni egy jot.

CH_666 2008.01.31. 10:50:26

Előrebocsátom: SEMMI vasúti kötődésem nincsen - eltekintve attól, hogy időnként rákényszerülök egy kis "utazásra"...

DE:a MÁV-val szemben van nem kevés ellenérzésem, nem véletlenül.
Két dolog: a vezetés olyan szinten nincs a képben - de a keretbe sem kapaszkodik-, hogy az már vicc. Ami a pazarlást illeti: az én adómból is fizetünk egy olyan társaságot, aki azt sem tudja mije és hol van - már ha megvan még ( Ld a Vasúti Hivatal vezetőjének interjúját kb 2 hete)
A másik: ha ez a "műintézmény" magánkézben lenne....szerintetek megengedhetné bármely alkalmazott, hogy ekkora kupleráj legyen ( de minden szinten)?
Érdekes: van - döntően -magánkézben levő magyar - osztrák vegyes vállalat ( GySEV - hozzáteszem, nincs közöm hozzá) - ott eléggé rend van és nem sztrájkfenyegetéssel oldanak meg dolgokat.

Persze a "Gaskó"...ott nincs köze sem a dolgokhoz, nem lehet a havi sokszázezres fizetéssel a zsebében hőzöngeni.
Csak az a kérdésem, tisztelt "Gaskó elvtárs", ugye a sztrájk-alapba Ön is befizeti a sztrájk napjaira járó összeget?
Ami még felmerült: könnyen pofázik a "Gaskó elvtárs" - a jóval alulfizetettebb vasutasok zsebére..

movhu 2008.01.31. 10:51:28

Nem érdekel már, hogy ki a felelős az egészért, és ki-kicsoda a MÁV-nál.
Nekem a munkahelyemen két választásom van:
1. Dolgozok azért a pénzért, amit kapok, rendesen, precízen, kielégítve azoknak az igényét, akiknek szolgáltatunk.
2. Ha nem tetszik keresek olyat, ahol nekem jobb, vagy többet adnak.

És ez így van jól! Mindekinek ezt kéne megérteni. Tetszik? Jó! Nem tetszik? Akkor B verzió, de nem a másokkal valaó kitolás.

movhu 2008.01.31. 10:54:44

Majd akkor jár nekik, ha erre a bejegyzésemre írhatok egy "mea culpa" bejegyzést:

mover.blog.hu/2007/11/14/a_vonatok_mindig_kesnek_ugye

De, ha nem haragszatok, még nem készülök az írásra :)

gramercy (törölt) 2008.01.31. 10:56:53

normális cégnél
a) mérhető a dolgozói hatékonyság
b) a dolgozók bére ezzel kb. párhuzamosan alakul

dugja fel magának a VDSZSZ a 17 % + 250k-ját, amit akkor követel amikor mind az ország mind a MÁV olyan passzban van amilyenben

ilyenkor kussolni kellene, húzni az igát, örülni a 7%-os béremelésnek és a biztos állásnak,
gondolkodni azon, hogyan lehetne évente 10-20 millióval emelni az utasszámot ÉS akkor lehet verni az asztalt hogy amit isten már megkapott abból cézárnak is jusson

EGYÉBKÉNT KUSS

Don Bolesz 2008.01.31. 10:57:42

A Gaskó egy bukott vasutas. Ahol eddig a MÁV-nál dolgozott mindig becsődölt. Ez való neki, hogy a szakszervezetnél következmények nélkül hőzönghet. Jó magas igazgatói fizetésért.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.01.31. 11:02:03

Nem is értem, hogy egy állami vagyontárgy eladásából hogyan követelhet bárki részt.

Akkor én miért nem kaptam pl. a reptér eladásából? Jó, nem ott dolgozom, de akkor is!

movhu 2008.01.31. 11:04:42

Mostmár odafigyelek, mert a cég, ahol dolgzom elad valamit, akkor mentem odavágok az asztalra a jussomért.
Különben meg igaz. A MÁV mindekié, azért én is kérem a részemet. Számlaszámomat úgy is tudja az APEH :)

Ivan Kozirev 2008.01.31. 11:06:43

"Mert könnyű dolog itt bujtogatni az embereket, de nem biztos, hogy olyan könnyű lesz majd tárgyalásokra járni."

tszor: Manapság, ha fegyveres harcra buzdítok a kormány ellen, akkor sincsen semmi. Komolyan gondolod, hogy itt lenne? :)

movhu 2008.01.31. 11:07:08

Emberek, ez már nem a szocializmus, ahol mindenki hazavihette a gyárból azt a részt, ami szerinte megillette

flimo13 2008.01.31. 11:17:25

Tszor: majd azt mondom, hogy lezsidózott a kalauz :)

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.31. 11:18:59

tszor 2008.01.31. 10:36:04

"Masszívan épül le a blog, ahogy egyre inkább megy át a vasutasok elleni gyűlölködésbe, miközben az állapotokről és feltételekről egyáltalán nem a kisemberek tehetnek, hanem a vezetők. Ha ehhez az uszításhoz a blog adja magát, ám tegye, csak aztán ne csodálkozzon az esetleg következményeken és vállalja a felelősséget majd, amikor majd a vasutasokat attrocitások érik. Mert könnyű dolog itt bujtogatni az embereket, de nem biztos, hogy olyan könnyű lesz majd tárgyalásokra járni.

Szerintem."

hát nemtudom. ez a blog jelenleg egy internetes közösség, egymást nem ismerő emberek beszélgetnek itt egymással. Közös célt senki sem rögzített még le, ezért inkább önszerveződő, mint egy embernek a szándékos uszítása.

Ami a kommentre való reagálásomat illeti: azt nem vitatom, hogy az állapotokról inkább a vezetőség tehet, mint a kisemberek. De mind a sztrájk, mint a követelések ebben a formában megengedhetetlenek, mindegy hogy a kisember vagy Gaskó István véleménye.

Nézzük a valóságot. A MÁV szolgáltatását nem lehet jelzőkkel jellemezni, és a blog erre hívja fel főleg a figyelmet, nem pedig a vasutasok ellen uszít. Hogy a vasutasokat attrocitások érhetik? Hát, ha a kisemberek is úgy végzik a munkájukat, mint amikről itt a blog beszámol, akkor nem is csodálom. De a haragot szerintem nem mi tápláljuk, hanem az a politikai szándékú hangzatos színjáték, amit Gaskó István művel. Szóval ha itt valakiknek is majd tárgyalásokra kell majd járniuk, akkor az inkább Gaskó István lesz, és nem mi itt bloggerek.

georgerjnek egy javaslat: az efféle fenyegetéseket mint "pl. mindenki köpjön pofán egy vasutast - hogy tudják hol a helyük, aki pedig Gaskóval találkozik, az verje agyon!" szerintem is jobb lenne kimoderálni.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.31. 11:25:46

scumbag 2008.01.31. 10:45:28

menjünk. Össze kéne gyűjtenünk egy névlistát, majd bejelentjük a rendörségen, hogy gyülekezni szeretnénk.

bomi 2008.01.31. 11:29:27

tszor-nál a pont. Nagyon egyoldalú szerintem egy sztrájkkal kapcsolatos MÁV-közlemény alapján hőzöngeni t. georgej, ha még csak meg sem próbálsz tájékozódni a másik oldalon (még akkor is, ha a blog mottójának első szava: MÁVért). A sztrájkfelhzvás egyébként 23-án jelent meg, tehát nem igaz az az 1 nap sem, amire a közlemény hivatkozik.
Ezen kívül tudomásom szerint még a provatizációs pályázat kiírásakor igéretet tettek arra, hogy A Cargo eladásából származó bevételből a munkavállalóknak is juttatnak, ráadásul több pénzt kaptak érte, mint számítottak rá.

Ivan Kozirev: ez még csak az uszítás, ha lesz uszulás is, akkor lesz miért perelni...

PS: semmi közöm a MÁV-hoz, sem a VDSZSZ-hez, csak nem bírom az egyoldalú fröcsögést...

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2008.01.31. 11:30:14

Kedves zbzbzb!

Ez egy kicsit erős volt! Én is a vasútnál vagyok, mv, nem kellene általánosítani. Ne aggódj, kurva sokan utálják G. "urat". Emlékezz csak: akkor kezdődött, mikor a kis rezidenciáját pft-s vasutasokkal építtette. Nyugodj meg, ha rajtunk múlik, nem lesz itt semmiféle sztrájk! Mi is eléggé rüheljük, nálunk (mozdvezeknél) nem mer és nem is tud keverni.(Hálisten)

0xFFFF 2008.01.31. 11:30:21

Járjatok autóval. Akkor majd sztrájkolni lesznek kénytelenk a teljes munkaidőben, ráadásul fizetésük sem lesz.

LiBerti 2008.01.31. 11:31:50

Tessék, sztrájkkezelés amerikai módra:

local.blog.hu/2008/01/31/igy_is_lehet_egy_sztrajkot_kezelni

Mikor lesz nálunk ilyen?

bomi 2008.01.31. 11:32:27

bocs a helyesírásért, jav: georgejr, sztrájkfelhívás, privatizációs, ígéretet

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.01.31. 11:37:05

tszor 2008.01.31. 10:36:04
Szerintem éppen a vasútért van a blog.
Én nem a vasutasokat támadom, hanem a vdszsz-t, illetve azon vasúti dolgozókat, akik nem, vagy nem megfelelően végzik a munkájukat.
A hozzászólásokban a trágárkodást kéretik mellőzni.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.01.31. 11:44:48

bomi 2008.01.31. 11:29:27
Köszi a hozzászólást. A sztrájkfelhívás ugyan megjelent, de továbbra sincs érdemi információ az elégésges szolgáltatásról, amire a sztrájktörvény kötelez, ugye a pontos időpont sincs kiffügesztve, csak a sztrájkfelhívás, ha érdekel a pontos időpont, akkor azt csak smsben kapják meg a vdszsz tagok. a sztrájk törvényt így több ponton is megsértik. Az emberek nem tudnak számolni a közlekedéssel. tegyük fel Gaskóék nem hozzák nyilvánosságra a pontos kezdődátumot, időpontot. Az ország élete felborul, súlyos anyagi károkat szenvednek az emberek, az ország.
Ilyen esetben sajnálom, ha egyoldalú a fröcsögés, de a jelenlegi helyzet ezt váltja ki belőlem, és mint látod a userek 90%-ból is. Emellett gondoljon már bele mindenki.
Ha 2 és félhavi átlagbért fizetünk ki, és nem a mávos, hanem az egyéni átlagbérrel számolunk, akkor mennyit kapnak azon szakszervezeti vezetők, akik a mávnál is zsírosan keresnek?

Sonica 2008.01.31. 13:09:10

Én igazából azt nem értem, hogy a mindennap vonattal ingázókkal hogy merik ezt megtenni? Akinek a munkahelyén nem díjazzák azt, hogy már megint sztrájk miatt nem tud bejutni? Akinek minden normál munkanapon (amikor nem is sztrájkolnak) késéssel érkezik be a vonata? Én valószinűleg egy hét után tömeggyilkossá válnék, tekintettel a zónázó vonalak állapotára. Párom 50 km-re lakik tőlem, minden hétvégén jön hozzám vonattal. Meséli a sztorikat, a zsebre árusító kallerekkel, a mocsokkal, kosszal, dohányzással, tolvaj kölyköket hajkurászó rendőrökkel, a folyamatos késéssel, az egy vágányon álló vonattal (akár 30-50 percig is, tájékoztatás nélkül). Sztrájkoljunk a MÁV ellen! Szerintem szarban lennének, ha bojkottálnánk mi, FIZETŐ utasok a szolgáltatásaikat, mondjuk egy hétig.

Mit ne mondjak, én biztos, hogy nem vállalnám be a vonatozást. Ha meg már ketten vagyunk, a vonatjegy áránál kevesebbért járjuk meg akár ezt az 50 km-t, hosszabb távról nem is beszélve...

Kismanó 2008.01.31. 13:09:48

Bomi
HIVATALOS bejelentés a sztrájkról csak tegnap történt.
Ki ígért pénzt kinek a privatizációs eljáráskor? Milyen feltételekkel? Hivatalos dokumentum, szerződés van róla? Hol? Mindenki csak ködösen emleget valami állitólagos ígéretet, de hogy mi volt a konkrét ígéret, arról sehol semmi.

tszor 2008.01.31. 13:10:55

RAMBOkám,

belétek prolikba ölte bele azt a pénzt Gyurcsány Állam Bácsi, úgy hogy ne nagyon verdd itt azt az asztalt ...

tszor 2008.01.31. 13:14:01

Engem teljességgel nem fog érinteni a vasút. De amiatt, amit a szerző itt hetek, hónapok óta gyomorforgató módon már csinál a vasúti kisemberek ellen, folyamatosan tüzelve az olvasókat ellenük, azért remélem: bíróság elé fog kerülni egyszer.

Mert a blog rég túlment a kritika határain. Pedig eleinte jó volt ... :(

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.31. 13:18:31

tszor 2008.01.31. 13:14:01 : neked valójában miért fájnak a itteni írások? Ez szerintem többek számára sem világos.
Kultúrált vasútat szeretnénk. Ennyi.

Bari6 2008.01.31. 13:30:32

CSINÁLJUNK MÁR VALAMIT MI IS!!!
EZ MÁR MINDENNEK A TETEJE!!!

TSZOR, SZERINTEM TE AKKOR NYILATKOZZÁL,HA ÉRINT.
MAJD HA MINDEN REGGEL VONATTAL JÖSSZ MUNKÁBA ÉS MÉSZ HAZA, AZZAL AMIBEN NINCS FŰTÉS, KOSZOS, BÜDÖS ÉS NAP MINT NAP KÉSIK...MAJD TE IS ÍGY LÁTNÁD,MINT MI...

SZÓVAL, JÁRJÁL VONATTAL ÉS MAJD MEGLÁTJUK,H MI LESZ A VÉLEMÉNYED!

ComLo 2008.01.31. 13:37:50

Kedves (???) Tszor!

Szerintem egyáltalán nincs abban kifigásolni való hogy van egy blog ahol leírják emberek hogy a MI pénzünkből mennyire qrvára nem fejlesztik a vasutat és milyen áldatlan állapotok vannak. Hogy nem a kisember nem csinál semmit? Miért a sz*rt kinek kéne feltakarítania a vonatban? A vezérigazgatónak? vagy kinek kéne elkapni a rongálókat? A felső vezetésnek? Ők is hülyék (erről IS szól a blog), de nehogy már a vasutas egy érinthetelen szent tehén legyen. Igenis SZAR amit csinálnak, pont. Ezért miért kapjanak fizetésemelést???
Mert született megállapodás arról hogy kapnak pénzt a privatizációból. Leszarom, akkor sem jár nekik!!! Az az állam pénze nem a dolgozóké. Vagy mindenki részvényes volt a cégben? Ne menjünk el baszurdba azért nagyon...

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.31. 13:40:25

Az állam pénzte a te pénzed: az befizetett adóforintjaid.

ComLo 2008.01.31. 13:42:33

ezzel tisztában vagyok, ezért mondom hogy nem jár a vasutasoknak mert ugye nem csak ők képezik az államot, mint tulajdonost.

Bari6 2008.01.31. 13:48:18

SZIASZTOK!

MOST BESZÉLTEM AZ ÜGYFÉLSZOLGÁLATTAL!
JELENLEG IS FOLYNAK A TÁRGYALÁSOK AZ ELÉGSÉGES SZOLGÁLTATÁSRÓL!
EGY BIZTOS!!! LESZ SZTRÁJK, LEMONDANI MÁR NEM FOGJÁK :-((((

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.31. 13:51:50

bocsi az ismétlésért:

bastyaelvtars.blog.hu/2008/01/31/ellensztrajk

fontos lenne tudnunk, hogy jön e valaki. Aki igen, kérem jelezze szándékát.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.01.31. 13:55:09

Kedves tszor, kérlek perelj be! köszi.
én bújtatok senkit, csak véleményt nyilvánítok. bemutatom milyen állapotok vannak, és mire kellene pénz. bocsi. pereljetek azért, mert kiállok az utasért!

tszor 2008.01.31. 14:03:43

Bástya et.!
Uszítással hogy csinálsz jobb vasutat? Majd megvernek néhány kalauzt, utána pontosabb lesz a vonatod? Mesélj, mégis, hogy vagy ilyen naív?! :)

georgejr!

Nézd át a blogolás feltételeit ... :)
Amúgy te itt már nem az utasért állsz ki, hanem egyes személyek meg a szervezet ellen. De nem a mávfőnököt fogják helybenhagyni, hanem a baktert. És a post elején elég világosan leírod te magad, hogy az egyes kisembereket kell figyelni és ellenük kell tenni (felesleges átírnod, sok helyen archiválva van már ez a blog). :D

tszor 2008.01.31. 14:08:25

Kultúrált vasúthoz anyázással, kurvaanyázással, a vasutasok megfenyítésével, terrorizálásával hogy akartok eljutni???

Nézzétek, idézem zbzbzb-t a commentek elejéről, ő már ott nyíltan uszít:
"zbzbzb 2008.01.31. 10:28:15
A KURVA ANYJÁT AZ ÖSSZES VASUTAS GECINEK, ÉLÜKÖN GASKÓVAL!

Hát ezt egészen egyszerűen nem hiszem el!!! Pofátlanság, szemétség, csibész alpári zsarolás az egész!

Javaslatom: mindenki köpjön pofán egy vasutast - hogy tudják hol a helyük, aki pedig Gaskóval találkozik, az verje agyon!"

Elég egyértelmű: zbzbzb gyilkosságra hív fel, nagy nyilvánosság előtt.

tmelinda04 2008.01.31. 14:09:25

Nem lehetne egy hiteles petíciót benyújtani a sok ezer utas aláírásával, hogy mondjon le GASKÓ??? Unom már hogy havi rendszerességel kellemetlenséget okoz nem csak nekem.
Az utolsó havi fizetésem: 63810 Ft, ebből a MÁV-nak adományozom (mert lassan már igénybe sem tudom venni) a következő összegeket: bérlet havi 9900 Ft, egyetemre járás havi 2700 Ft, egyéb igénybevétel: havi 9200 Ft. Ez összesen 21800 Ft, a nettó fizetésemnek több mint egyharmada.
ELVÁROM ennyi pénzért, hogy eljussak A pontból B pontba BÁRMIKOR, amikor szükségét érzem, és akkor is amikor mennem kell a kötelezettségeim miatt.
És követelem Gaskótól, hogy fizesse ki a holnapi napra eső menetjegy árát (500 Ft oda- vissza a munkahelyre) plusz az egyéb menetem Bp-re 2300 Ft, illetve ha kényszerszabit kell kivennem a nyári szabadságomból , az egy napra eső munkabéremet: 3190 Ft-ot.
Utálom Gaskót és az egész botrányos bagázst. Mikor keresnek ennyi pénzt a vasutasok, mint én????????????
Akkor sztrájkoljanak, ha nincs összeszarva a vonatokon a budi, ha nincs irdatlan retek az üléseken, ha kilátok az ablakokon, és ha nem késnek rendszeresen a járatok. Gaskó meg járjon vonattal dolgozni havi 60 ezres fizetésért. UTÁLOM!!!!!

tmelinda04 2008.01.31. 14:11:53

És buzdítok mindenkit, hogy írjon a panaszkönyvbe, mert akkor legalább választ is kap, nem úgy mint a VDSZSZ email címére, ahonnan b...nak válaszolni az emailekre.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.01.31. 14:20:31

Kedves tszor,
Nem fogom megváltoztatni a blogot. Az, hogy figyelem a munkavállalókat, azt mint utas bármikor megtehetem és jogom van panasszal élni. Amit jeleztem is, ez csak abban az esetben fog megtörténni, ha a kalauz, vagy akárki a vasútnál és nem vagy nem megfelelően végzi a munkáját ez bizonyítható.
Az átlag utas a 'kisemberekkel' érintkezik a vonaton és a legtöbbször ők a 'kisemberek' miatt megy el a kedve a vonattól az utazástól.
Mi ezeket az embereket, akarjuk eltávolítani a helyükről. Aki nem odavaló menjen, különben nem lesz változás és ez érvényes a változásokat akadályozó vezetőkre és szervezetekre is!.
Kedves Tszor. zbzbzb hozzászólása tényleg felháborító, és már tettem figyelmeztetést a blogra.
de köszönöm a felhívást moderáltam.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.31. 14:25:19

tszor: hasznos lenne szerintem, ha visszavennél a stílusodból. Láthatólag zbzbzb írása valamelyest felhúzott, és most a többi kommentelőt fikázod.

Ha te magad uszításnak veszed az itteni írásainkat, az a te bajod. A többségnek nem ez a szándéka. Csak annyi, hogy ki van már a hócipőnk azzal, amit a máv-on belül egyes emberek magukról képzelnek.

Nem igazán érdekel, hogy egy adott ügyben ki a ludas: a bakter, a főnöke, az állomásigazgató, vagy a mávigazgató. Ha a szolgáltatás szar, akkor az az ember, amelyik a hunyó, az vállalja a következményét annak, hogy itt a blogon megírják őtet.

tszor 2008.01.31. 14:26:01

A mávhoz nincs közöd, nem te irányítod. Épülj be és reformáld meg. Légy polikikus és reformáld meg.

Ha meg Gaskót akarod leváltani, lépj be a szakszervezetbe és indulj mint ellenjelölt.

Kívülről, a pályaszélről beleugatni ... Népszerű, de eresménytelen. Csak a máv elleni gyűlöletet fokozod, nem pedig a megoldási igényt.

A blog nem állt még elő semmivel se, ami pozitív, egészét a negatív fikázás jellemzi. Pedig tényleg jó volt a kezdeteknél. Mára lesüllyedt egy "Gaskómonnyonle!" szintre.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.01.31. 14:26:14

tmelinda04 2008.01.31. 14:11:53
A VDSZSZ egyértelműen az utazásban utolsórangú félnek tekinti az utasokat!

tszor 2008.01.31. 14:29:25

Köszöntem, további kellemes gyűlölködést nektek - de már nélkülem. A blogot töröltem a könyvjelzőkből és sajátomból is - szennyet, mocskot, behányást nem reklámozunk.

gregorjnak majd biztos lesz vki, aki visz sütit a sittre :D:D:D:D:D

Bari6 2008.01.31. 14:30:17

tszor, lassan oda jutunk,h te szítasz szerintem minket...ha nem értesz valamihez és nem tapasztalod a saját bőrödön, szerintem maradj csendben...
talán te vagy a MÁV védőangyala???

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.31. 14:39:09

sajnos nem tudtuk meg, hogy ki a fene valójában tszor. Abban az egy megszólalásában van valami, hogy a blog megléte táptalajt tud adni mások által véghezvitt gyűlöletkeltésre, aminek az a kisember fogja meginni a levét, aki arról valójában nem tehet. De ezen valós veszély kiküszömölésére nem az a megoldás, hogy georgejr bezárja a blogot, vagy nem kommentelunk.
Magam részéről nem polizizálok, nincs nyerni vagy vesztenivalóm azzal, ha ez vagy az kerül hatalomra. Egyszerűen utasként tököm kivan a jelenlegi állapottal. És a legtöbben így vannak ezzel itt a többi írás gyártóival.
Ha pedig a blognak köszönhetően berobban a puskaporoshordó? Hát robbanjon. Remélhetőleg annak hatására valóban megindul valami változás.

CH_666 2008.01.31. 14:57:54

tszor... olvasd el pls amit írtam: VAN MO-on is olyan vasút, ahol többé-kevésbé rendben mennek dolgok.
Csak ott magánkézben van döntően - és a gazda odafigyel. Itt ki a gazda? Senki
Ezért lehet ugrálni, pofázni és lesz@rni a munkát.. Igaza van annak, aki azt mondja: ha nem tetszik, akkor tessék máshol dolgozni. Majd max lesz egy csomó kínai "magyar vasutas".. Az jobb lesz? Szerintem: igen.
Szóval ne védd ELVAKULTAN azt a vasutat, amit te, meg a többiek fizetünk - és a pénzünkért mit is kapunk vissza? Kosz, mocsok, stb
Gondolkodni ? Esetleg?
PS: Ha te MÁV alkalmazott esetleg Gaskó-szimpatizáns vagy, nem baj, csak akkor vállald is fel. Amit csinálsz az ostobaság...

petya.bacsi 2008.01.31. 15:07:52

OkoskaTo:rp: kártérítés? Erre azt mondta, egy jogász a jogifórumon, hogy legyünk szolidárisak velük (hüpp!).

www.jogiforum.hu/forum/16/14395

petya.bacsi 2008.01.31. 15:30:55

LiBerti: na, ezt kéne meglépni, mint Reagen. Az összes bohócot kirúgni a francba, és akkor siránkozhat, mert nem hogy fizetésemelést, meg sikerdíjat, de még fizetést és ingyenjegyet sem kap. A munkanélküli hivatal tele állás nélküli emberekkel, szívesen cserélnének Gombos Gyuri bácsival, aki kerékkopogtató a MÁV Startnál, és durcásan zokog, hogy a Cargós kollégája többet keres.

A VDSzSz honlapján írták, hogy Kóka János úr igérte meg nekik állítólag ezt. Könyörgöm, akkor miért az utasokat szívatják? Kérjenek konzultációt Kóka Jánostól, de ne az utasokat szívassák már mindig.

Bit Rot 2008.01.31. 16:43:14

"VAN MO-on is olyan vasút, ahol többé-kevésbé rendben mennek dolgok. Csak ott magánkézben van döntően - és a gazda odafigyel."

Helló! Felejtsétek már el ezt a baromságot!

A GYSEV ÁLLAMI CÉG!!!!

"A Magyar Állam mellett (59,6%), az Osztrák Állam (34,5%), és a Speditions Holding GmbH (5,9%) tulajdonolják társaságunkat."

vini_old (törölt) 2008.01.31. 16:44:21

Remek, még nem vettem meg a bérletem. Akkor a február havi bérletemet a Volánnál veszem meg.

tszor 2008.01.31. 16:47:08

"szor... olvasd el pls amit írtam: VAN MO-on is olyan vasút, ahol többé-kevésbé rendben mennek dolgok.
Csak ott magánkézben van döntően - és a gazda odafigyel."

Akkor tessék:

"A vállalat tulajdonosi szerkezetéből fakad az, amit tevékenysége is egyértelművé tesz: igazi, nemzetközi vasút. A Magyar Állam mellett (59,6%), az Osztrák Állam (34,5%), és a Speditions Holding GmbH (5,9%) tulajdonolják társaságunkat." forrás: www.gysev.hu/portal/page/portal/INTERNET/GYSEV_ONLINE_3?p_h_menu=1

Szóval, attól az 5,9% magántulajdontól jó a GYSEV :D:D:D:D:D

petya.bacsi 2008.01.31. 17:21:04

Tszor: más az ottani vasutasok hozzáállása, nem hiszem, hogy a tulajdonossal lenne gond, bár, magánkézben nem csapkodná az asztalt Gaskó úr, mert nem lenne asztala sem :D.

A MÁV-nál is vannak becsületesen dolgozó vasutasok, de sajnos a többség örül, ha sztrájk van, mert nem kell dolgozni (mondjuk az esetek nagytöbbségében amúgy sem dolgoznak).

bomi 2008.01.31. 21:56:07

petya.bacsi:
A MÁV-nál is vannak becsületesen dolgozó vasutasok, de sajnos a többség örül, ha sztrájk van, mert nem kell dolgozni...

Ez v.szleg nem igaz: a dolgozók többsége szerintem a háta közepére sem kívánná a sztrájkot, csak akkor sztrájkol, ha tényleg úgy érzi, értelme és elérhető célja van (másik része meg azért, mert a szakszervezet azt mondta). De biztosan nem szívesen vállalja a MÁV-nál a sztrájkkal járó állandó zaklatásokat, a főnökei, az utasok és a nem sztrájkoló vasutasok fenyegetéseit, beszólásait... Ráadásul az sem igaz, hogy nem kell dolgozni: Be kell menni a munkahelyre, és legtöbb esetben egy kis helységbe kell 'bezárva' lennie a sztrájk vagy a munkaideje alatt, amit nem hagyhat el. Ennél sokkal jobb még a legmocskosabb munkát is elvégezni szvsz.

És én sem értem, miért a kisembereken akarjátok kidühöngeni magatokat: a rendszerrel, elsősorban a vezetéssel és szemlélettel van baj. Ha egy a hierarchia alján álló dolgozónak megfelelőek a munkakörülményei, motiválva van a minél jobb munkavégzésre, és mondjuk a megfelelő infrastruktúra is megvan, akkor lehet rajta számonkérni bármit is teljes szigorral. Addig viszont vigyék el azok a balhét, akiken múlik, hogy nincsenek meg a megfelelő körülmények...

petya.bacsi 2008.01.31. 22:14:51

Bomi: vannak becsületesen dolgozó vasutasok, ezt nem tagadom, írtam én is. De sajnos a link, mutyizó vasutasból több van, akik miatt szívnak a becsületes vasutasok, mivel az utas nem tudja, hogy ki milyen.
süti beállítások módosítása