Sajtóközlemény

Címkék: máv sztrájk vdszsz

2008.02.04. 17:36

Mennyi az annyi?


Tisztelt Szerkesztőség!




Az elmúlt napokban sajnálatos módon néhány médiában hiányosan, tévesen jelent meg információ a VDSzSz Szolidaritás követeléseivel kapcsolatban. A tévesen megjelent információval ellentétben a VDSzSz Szolidaritás nem 10% béremelést, hanem 10 plusz 6,9 %-os bérnövekedést, azaz 16,9%-os, a jövőre nézve minden egyes munkavállaló bérébe beépülő jövedelemnövekedést követel. Ezen kívül visszamenőleg hat hónapra 10%-os bérnövekedést szeretne. Téves az az információ, mely szerint a 10% csak egyszeri kifizetést jelent. Hangsúlyozzuk, hogy a követelés tárgya (16,9%) a jövőre nézve minden egyes hónapban kifizetett bérre vonatkozik. Reméljük, hogy a fenti információ segítséget adhat a közvélemény további pontos tájékoztatásához.


                                               Köszönettel:
 
MÁV-START Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr46325147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.02.04. 17:39:54

"Néhány médiában"?

Néhány médiumban... Média - többesszám, médium - egyesszám.

gery · http://gery.blog.hu 2008.02.04. 17:40:08

gekkóék pofátlanságát egész jól tudják már kommunikálni, fejlődőképes a csapat :)

petya.bacsi 2008.02.04. 17:40:56

A "médiák" szót meg gyorsan felejtse el mindenki, mert attól dobok egy hátast (magyarázat előző hozzászólásomban).

gery · http://gery.blog.hu 2008.02.04. 17:42:22

petya.bacsi: jah, népszerű szőrszálhasogatás ez - a középiskolai nyelvtan órákon. javaslom olvasgasd Zsadon blogját :P

petya.bacsi 2008.02.04. 17:42:27

Gery: most gyakorolhatnak :), de tényleg fejlődőképes a csapat, és sokat fejlődött is, sokszor jókat szórakozom egy-egy közleményükön. Csak így tovább!

gery · http://gery.blog.hu 2008.02.04. 17:44:48

nah, megkerestem, olyan kis frappáns:

Tisztelt olvasó!

Itt küzdvén az exigenciákkal, számba véve nemcsak a humaniórák szépségeit, de a reáliák keménységét is, úgy gondolom, a magyarban szép és tiszteletreméltó hagyománya van a latin szavak kettős többesének.

üdv
ZsB


index.hu/kultur/korrektor/mediak3/

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2008.02.04. 18:31:23

Én is szeretnék 16 százalékos béremelést! Meg mindenki szeretne 16 százalékos béremelést! ...
Csak épp azt felejtik el, hogy a munkabérhez hozzáadott értéket kellene termelni, ami meg e patinás cég esetében a "szőkenő, az üreg szoba és a két vasgolyó" példázatával írható le.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.02.04. 18:42:22

Az embrek rájönnek majd, hogy vasút nélkül is van élet. Van autó, van busz is, ami lassabb, de mégis tisztább.

Ha rájönnek akkor Gaskó is nagyot fog szpni

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2008.02.04. 19:04:09

Van bicikli és van gyalogláb. Keróval Szegedről olyan jó 20 óra alatt lehetne felmenni Pestre, 2 nap alatt kényelmesen, elszámoltatni meg úgy se számoltathatnám el a vonatjegyet se (bár mókás lenne odaállítani a Főnökhöz egy láncról, némi műszerolajról és egy kazal sport szeletről szóló számlával:):):)

Zol 2008.02.04. 19:31:29

Lehet én vagyok túl irigy, de felháborítónak tartom, hogy amellett, hogy egy állatorvosi lóra (MÁV-ra) költöm az adóm egy részét, még engem szopatnak azzal, hogy közlekedni sem tudok rendesen. Hogy gondolják, hogy kaphatnak 16%-os béremelést???? Mire fel? Én 5 év alatt nem kapok annyit, pedig lehet, hogy nem annyit tanultam és tettem érte, mint az a vasutas, aki a vonat kerekeit kocogtatja egy vascsővel, vagy a bérletpénztárban árusítja a jegyet. Bocs akit megsértettem, de ha pl. az orvosok tennék ugyanezt, azt megérteném.

zity 2008.02.04. 20:05:06

én is kérek a VDSZSZ-től 250 e forintot. Igaz semmi közöm nincs hozzájuk.
A Gekko addíg fogja ezt csinálni amíg valaki jól szájba nem fogja verdesni, lehet hogy én leszek, de előtte fel fogom hívni - fent van a VDSZSZ oldalán a száma - oszt jól odamondok neki egy kicsit, hogy érezze a törődést. Engem pl. belekényszerít + kiadásba, mert nem tudok felmenni Pestre vonattal és nem férek fel a buszra annyi cuccom van.Ez egy kicsit tetü dolog. Szerintem ha vesztesége van a MÁV-nak akkor azon is meg kéne osztozniuk.

tra lala 2008.02.04. 21:09:01

Gaskót pár hónapja még néhány vasutason kívül senki sem ismerte. Mostanra sikerült olyan ismertté tennie magát, hogy hamarosan kiadhatja első könyvét vagy nagylemezét:)

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2008.02.04. 21:14:34

Tisztelt máv-stop - már el sem indulunk vazze!
Én pedig szolgáltatást szeretnék a pénzemért..

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.02.04. 21:42:53

Jack/rendetteremt 2008.02.04. 21:14:34

pont a MÁV-Stop most a jó.
A 0 Ohmos Gaskó a sötét oldal.

Mutter emlegetett valamelyik nap egy olyat, hogy pár éve, mikor még dolgozott, Gaskó egyik sztrájkfelhívását a VDSZSZ tagok kaszálták el. Egyébként a legtöbb vasutas is komplett idiótának tartja azt a humanoid sejtburjánzást.

tmelinda04 2008.02.04. 21:50:03

Most vegyek holnap bérletet 10 rongyért???

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2008.02.04. 22:01:37

Ma utaztam egy keveset kis országunkban. Busszal.
Tapasztalat: (amerre én jártam) többen voltak a buszokon a megszokottnál, de a neccesebb viszonylatokban indítottak mentesítő járatokat.
Tehát a vasutat megbénította a néhány százaléknyi sztrájkoló, a volán viszont megbírkózott megnövekedett utasszámmal, legalábbis amerre én jártam.

Felvetődött bennem: kis rákészüléssel, az ország nagy részén "fájdalommentesen" kiváltható lenne a MÁV?
Hümmm...

tmelinda04 2008.02.04. 22:04:44

hüjehalyó: a Kákosy által emlegetett támogatásmegvonásokból amit a busztársaságoknak adna, biztosan....
Mert pl én vonattal 12 km-re dolgozom, busszal majdnem 40, mert csak "körbe" jár busz. Szóval átszervezéssel valószínű.
Más kérdés hogy a busz szűkössége miatt ki pártol át oda... én nagyon nem szeretnék, de ezek után ha lehetőségem lenne rá, komolyan fontolgatnám.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2008.02.04. 22:13:30

Reggel csak 41 percet szobroztam a VOLAN megalloban mire jott egy busz amire felpassziroztuk magunkat.
Busszal az utam a munkahelyre, majd masfel ora volt, ugyan ez vonattal kb. 40 perc ajtotol ajtoig.
Es a vonaton legalabb futes is van + akad ulohely ahol tud a jomunkas ember pilledni egy picit.

Szoval egy plusz potty a MAVnak a MAV vs. VOLAN Busz parbajban.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2008.02.04. 22:29:03

melinda: persze-persze minden lakhely és útirány esetén változó, hogy a vonat, vagy a busz praktikusabb közlekedési eszköz-e.

Én alapvetően vasútpárti lennék, csak a MÁV leszoktatott erről, pedig éveken keresztül vonatoztam. Ez alatt annyi mávos sztorit (negatív értelemben) gyűjtöttem össze, hogy könyvet írhatnék belőle. :)
De például kezembe került egy 10 évvel ezelőtti menetrend. Tőlünk 20-25 perccel hamarabb Pestre lehetett jutni, mint most.
Per pillanat: vonattal 2:30-2:40 feljutni a Nagyfaluba, busszal pedig 1:30(!!!!!)
Mindez azonos áron. Illetve, ha nem szar és pisaszag keverékében akarsz utazni, akkor vonatnál + IC helyjegy.

A busz ezzel szemben felár nélkül gyorsabb, télen fűtött, nyáron 90%-ban légkondis. Sőt, felénk általában Mercedes, vagy Setra turistabuszok járnak. A buszsofőr még bepakolni is segít, akinek nagyobb csomagja van.

Pár éve, amikor átpártoltam a buszra, hétköznap még elég szellősen járt a reggeli pesti buszjárat, mindig bőven volt ülőhely. Most: bár állnom még sohasem kellett, de mindig tele van a busz. Pénteken pedig már két buszt állítanak be.

Ehhez képest: pár éve emlékszem, hogy a MÁV vezérigazgatójának kellett utasításba adni, hogy nyáron, a frekventált üdülőhelyek felé tartó vonatokra kapcsoljanak már plusz kocsikat. Alsóbb szinten ugyanis a kesze-kusza cégstruktúra miatt senki nem lépte ezt meg. Nem zavart senkit, hogy a tetőn is utasok lógnak.

Szóval, oké szűkebb a busz, meg nincs wc (bár ez egy vonaton is csak elvi lehetőség, én egyszer majdnem befostam, de nem mentem el a voant wc-re), de mégis több érv szól a busz mellett. (Sajnos). Legalábbis itt felénk.

Fedup Sári 2008.02.04. 22:54:13

tmelinda04, te hol veszed meg a vonatbérletet, mikor pont a pénztárosok sztrájkolnak? Nálatok van nyitva pénztár? Itt váczon kétszer megnéztem, de csak a sztrájk felirat volt szolgálatban. És hogy ne legyen teljesen OFF: mávstart büszkén nyilatkozza mindenfelé, hogy lehet volánbuszon utazni (bár pl. felénk a Nógrádvolánnal nem egyeztek meg, pedig az megy értelmesebb járatokkal (ez is kb. 2-szeres menetidő a zónázó vonathoz képest jobb napokon) Vácz-Pest között), szóval, hogy lehet volánbuszon utazni ÉRVÉNYES bérlettel, de azt soha nem kérdezi meg egyetlen újságíró sem, hogy mi lesz 5-e után:

honnan lesz érvényes bérlete a kedves utasnak, ha zárva vannak a pénztárak???

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 23:09:40

no akkor aki akar tüntetni a vdszsz székház előtt, az kérem jelezze.

bastyaelvtars.blog.hu

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 23:17:08

VDSzSz: akár több hétre, hónapra elegendő pénz van a sztrájkalapban, azaz ha kell, kitartanak!

movie.blogter.hu/?post_id=243675


én azt nem értem, hogy a sztrájkalapba honnan a fenéből került az a sok pénz. Kinek a pénze az valójában?

j0nNyKa 2008.02.04. 23:26:31

Nagyon örülök, hogy van egy ilyen kezdeményezés. Úgy érzem (sajnos / nem sajnos) ezt a blogot gyakran fogom látogatni.
Tudom, ez most off egy picit, bár a sztrájkhoz tartozik. Szolnokon lakom, Szegeden tanulok, vonattal járok, mert gyorsabb, és gyakrabban jár. Ma ugye nem tudtam, buszoznom kellett. 11:30kor indultam el Szolnokról, elvileg 15:15-re szegeden lettem volna, az első órám 17:00kor kezdődött. Volna. A busz lerobbant Cegléden, és mivel a Jászkun volán, és a Kunság volán nem egy cég, nem kaptunk Ceglédről, vagy Szolnokról kisegítőjáratot, meg kellett várni, amíg Kecskemétről eljön egy, hogy aztán elvihessen Kecskemétre. Ezzel le is késtem minden lehetséges átszállást Szeged felé, így elvileg 16:50re értem Szegedre, gyakorlatilag 16:59re, az órámnak így lőttek. Vonattal -ha nem késik- elég lett volna elindulnom 13:15kor, és 15:15re beértem volna Szegedre. Nem tudom a volánt / a buszsofőrt hibáztatni. Azon kívül, hogy történt egy műszaki hiba, mindenben normálisan jártak el. Nem szívtam volna, ha járnak a vonatok.
Remélem, nem volt nagyon offtopic, muszáj volt leírni.

zity 2008.02.04. 23:39:43

én arra lennék kíváncsi, hogy ha így folytatják, kit fognak fuvarozni? aztán jön a sírás, hogy nincs lé, nincs
munkahely, mert nincs utas. Gaskó meg röhög a markába, mert ugye emellett ott van LIGA is és osztja az eszet, hogy akinek a munkahelyén gondja lesz ebből akkor majd ők segítenek természetesen. Gondolom valami kis tagsági díj ellenében. ha ha. zseni a csávó. remélem hamarosan elveszi valaki a kedvét ettől a "szabadidős játéktól".

zity 2008.02.04. 23:42:28

és tényleg jó lenne ha össze tudnánk szedni embereket és elmenni a VDSZSZ elé.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2008.02.05. 00:52:01

Most néztem meg az esti RTL híradót a neten.
Mutattak egy öreg bácsit, meg a fiát. Orvoshoz kellett menniük hétfőn, ezért már vasárnap este felutaztak Pestre vonattal. Éjféltől háromig - amíg gondolom bezárták a pályaudvar várótermét - jobb híján a környéken lófráltak. :(

Girhes macska 2008.02.05. 06:07:45

A szakszervezeti tag fizet tagdíjat, ennek 50%-a kerül a "központi" szakszervezethez. Ebből fizetik a székházbérletet, infrastruktúrát, hivatásos szakszervezetiseket, időszaki kiadványokat, jogsegélyszolgálatot stb. Ex has: a befolyt összeg egyharmada) maradhat meg. A szakszervezeti tagok átlagos aránya kb. 10-15% lehet összmunkavállalói szinten. Na, számoljunk: 1254e fő munkavállaló (KSH-adat), átlagos munkajövedelem 182eFt/hó (KSH) esetén 1254000*0,15*182000*0,01*0,5*0,3*12=616250eFt/év szakszervezeti pénz, mely megoszlik az összes szakszervezet között és szabadon felhasználható, akár sztrájkalapnak is. Azt nem tudom, hány szakszervezet van Mo-on, a tortát hányfelé kell osztani. Azt sem tudom, a VDSZSZ-nek mennyi esik le ebből, de ha pl. 10%, akkor van éves szinten 60 milkájuk, amiből finanszírozhatják Gaskó Elvtárs ámokfutását.
Szép, nem?

petya.bacsi 2008.02.05. 07:10:14

Hehehe... mekkora égés lesz a Gaskónak, ha kimerül a kassza, és visszavonulót kell (ismét) fújnia, mint a legutóbbi határozatlan idejű sztrájknál... Hehehe...

Remélem utána a Start vezetése is megszabadul pár nagyhangú sztrájkolótól (ehhez ajánlom a figyelmükbe a VDSzSz.hu-t) :). Nem kell különösebb indok: nem végzik jól a munkát, hanyagok stb. És akkor végkielégítés sem jár.

bomi 2008.02.05. 07:10:15

Mekkora hazugság már ez is (mármint a sajtóközlemény)! A VDSZSZ a +10%-os visszamenőleges béremelést a MÁV-tól 'kiszervezett' munkaválláalóknak kéri, arra való jogos hivatkozással, hogy ezek a munkavállalók az addig az anyacégnél nekik járó szoc. és jóléti juttatások nagy részétől elestek, kb. ilyen mértékben.

petya.bacsi 2008.02.05. 07:11:18

Bomi: nem hazugság ez, ezek a tények. Ingyenjegy, meg minden. Szolgálatni, és utána követelzőni.

bomi 2008.02.05. 07:14:20

Nem, petya.bacsi, ez a tények ferdítése a saját szájam íze szerint...

bomi 2008.02.05. 07:31:21

bocs, szájuk íze... izé...

tmelinda04 2008.02.05. 09:35:38

Fedup Sári: lehet hogy meglepődsz, de nálunk működik a pénztár, Kunszentmártonban nem sztrájkol az állomás. Ennek örülök, mert legalább a munkába járásom megoldott, mivel Homokon dolgozom, MArtfűig meg eljárnak oda-vissza a vonatok. Bár így is necces és kiszámíthatatlan, de legalább othhon aludtam az ágyamban és nem a munkahelyemen a forgószékben.

Hüjehalyó: sajnos nekem a busz nem igazán megoldott közlekedési eszköz, mert tényleg nem lenne reális, ha ráérsz nézd meg :)
Kunszentmártonban élek, Homokon dolgozom, és pénteken Homokról(Tiszaföldvár) szeretnék Bp-re utazni, de hogy hogyan és mivel, az még rejtély. Valószínű marad a busz, plusz egy óra utazással, így fél négykor indulok innen és este hétre már Bp-en is lehetek :( Ja és a buszmegálló innen jó 2 km-re van....

PTibor (törölt) 2008.02.05. 09:53:57

"VDSzSz: akár több hétre, hónapra elegendő pénz van a sztrájkalapban, azaz ha kell, kitartanak!"

Na vajon? Ha minden áttételt figyelembe veszünk akkor Te is pénzeled.
Van nekik valami tagdíjuk, amiből gazdálkodnak. Ezt a tagdíjat a dolgozó a fizetéséből fizeti ki. A fizetését a MÁVtól kapja, aki az államból él, az állam pedig belőled

====>>

A Te adódból van ezeknek pénze sztrájkolni.

Megyünk tüntetni?

bomi 2008.02.05. 09:58:33

Nem, PTibor, nem vagy demagóg.

PTibor (törölt) 2008.02.05. 10:06:04

"Kákosy Csaba miniszter tegnapi tévés nyilatkozata mindenesetre megerősítette a sztrájkot, hatására rengeteg nappalos szüntette be a munkát, mivel elmondásuk szerint megsértve érzik magukat." -- no comment.. mostmár nem sztrájkoló barmok, hanem sértődött barmok

winston01 2008.02.05. 10:07:03

Girhes macska: központi szakszervezet? Hol élsz te?

Girhes macska 2008.02.05. 11:24:47

Bocs, kedves Winston01, félreérthetően fogalmaztam: a "központi" szakszervezet az én olvasatomban pl. a Vasas Szakszervezetet jelenti vagy bármely más érdekképviseleti szövetséget. A mi cégünknél ez a Vasas, ahová a beszedett tagdíj felét a helyi alapszervezet átutalja. Biztos a többieknél is van ilyen, hiszen ha nem lenne, miből fizetnék a "hivatásos" forradalmárokat pl. Cser Ágnes, hogy csak egyet említsek más területről.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.02.05. 11:48:25

bomi : azt a pénzt megkaphatja a delikvens, tudomásom szerint van lehetősége átlépni a Cargoba... csak ugye valamiért nem fűlik a foga hozzá a sok delikvensnek, pedig olyan jóóó ott ugye a bér... hja kérem, hogy ott dolgozni is kell, és ki is rúghatják? szarügy...

továbbá : ha ennyire megsértődtek, lehet keresni másik állást. de komolyan! a munkaerőpiacon van kereslet...

és amúgy esetleg megkérdezném a mélyen tisztelt vasutasokat, hogy ha ők megsértődtek, akkor mi miért is támogassuk őket? mi miért is nem sértődhetünk meg azon, hogy valaki
munkába/vizsgára/orvosi vizsgálatra nem juthat el tisztességgel, mert egyesek épp főállásban sztrájkolnak?

meg amikor megsértődött a vasutas hogy a szabadjegyével nem engedték fel a buszra... szétröhögöm a belem. ott parádézik az ingyenjegyével, sztrájkol, és még akkor van ehhez képe... örüljön hogy nem verték agyon.

winston01 2008.02.05. 11:52:58

Girhes: értem, így más.

petya.bacsi 2008.02.05. 12:17:33

Na, a MÁV bírósághoz fordult (végre). De szerintem a bíróság jogszerűnek fogja ítélni ezt az egész cirkuszt...

nekemirj 2008.02.05. 12:29:36

Jó ügyvéd kérdése. Ugyanis szerintem a sztrájk ami most van az EU jogba is ütközik. Ugyanis nem lehet az EU-ban korlátozni az embrek és áruk szabad áramlását. Namármost reggel MR1 azt mondja Szabolcsban vannak olyan települések ahová busz nem jár, a vonat meg ugye sztrájkol és nem jár egy sem. Tehát ez megsérti az uniós jogot.

petya.bacsi 2008.02.05. 12:38:45

Nekemirj: Sok helyen nem tudják pótolni a vonatot, ahol meg igen, ott meg tumultus van. Persze a pofára esett utast, akinek persze van bérlete, tehát FIZETŐ UTAS, annak napról-napra egyre több kára származik a díszpintyek naplopásából, ha nem tud bemenni dolgozni. Egyrészt nem kap bért, vagy egy kis százalékát kapja meg, és persze a főnöknek is kezd telelenni a t*ke a vidékiekkel. Köszönjük Gaskó úr!

Ez persze senkit sem érdekel. Na, ez a szomorú. Meg az, hogy ezek a vasutasok mindent megtehetnek büntetlenül. Ha olyanjuk van, akkor azért sztrájkolnak, mert a hó fehér, ha meg bal lábbal kelnek, akkor meg azért, mert nincs pálmafa a Duna-parton. Röhejes banda, valaki végre szétzavarhatná őket. Ha rajtam múlna a sztrájkoló banda a sztrájk után 1 hónappal már nem lenne vasutas...

petya.bacsi 2008.02.05. 12:41:56

Mellesleg Kóka János tegnap beszélt a dolgokról, az [origo]-n van cikk. Gaskó úr szóbeli igéretre hivatkozik, ami állítólag nem is volt. Kopp-kopp.

www.origo.hu/itthon/20080205-koka-cafolta-az-igeretet-a-privatizacios-reszesedeserol.html
süti beállítások módosítása