Akasztják a hóhért
Címkék: vélemény sztrájk máv start gaskó gaskó istván december 17 vasutas sztrájk február 1 vasutas sztrájk
2008.02.22. 16:22
2008. február 20-án a MÁV-START ZRt.-nél folytatódott a Kollektív Szerződés módosításáról, illetve a bérfejlesztésről szóló tárgyalás.
A VSZ erőfeszítéseket tett a Kollektív Szerződés módosítása irányába, több kompromisszumos javaslattal élt annak érdekében, hogy a START munkavállalóinak január 1-je óta fennálló keresetvesztesége megszűnjön. Javaslataink kudarcba fulladtak, mivel a VDSZSZ érdektelennek bizonyult a hétezer START-os munkavállaló anyagi helyzetének kollektív megállapodás alapján történő javításában.
A tárgyalás folyamán nem volt tapasztalható a VDSZSZ által a médiában hangoztatott rugalmasság és tárgyaló készség. Ezekből az erényekből semmit nem tudtak felmutatni. Így a START-os munkavállalók bére továbbra is messze elmarad a MÁV vállalatcsoportnál foglalkoztatottak munkabérétől.
A tárgyalások végén a VSZ határozott kérdést tett fel a jelenlévőkhöz: hajlandók-e a Kollektív Szerződés módosítását aláírni? Ebben az esetben a munkáltató ajánlata szerint a vonatkísérők esetében 4 % a többi munkavállaló esetében 3,5 % béremelést január 1-jéig visszamenőleg megkapnák.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete elutasította a Kollektív Szerződés módosításának aláírását, ezzel a visszamenőleges bérfejlesztés lehetőségét is!
A Vasutasok Szakszervezete továbbra is a munkahelyek megőrzését és a munkavállalók anyagi biztonságát tartja szem előtt, ezért folyamatosan törekszik a megállapodások megkötésére.
VSZ START Szakmai Képviselet
Hehe. A hős VDSZSZ mégsem olyan nagy hős. Eddig a VDSZSZ kóstolgatta a VSZ-t, a maga gyerekes módján. A valószínűsíthetően bulvár lapokon szocializálódott vdszsz (így kisbetűvel) vélhetően nem gondolt, hogy arra, hogy visszaüthet az a rendkívül intelligens kommunikáció, amit a honlapján és mellesleg a médiában folytatott. Tudjátok fingós sztrájkoló, eszéből megélni nem tudó jegyvizsgáló, háború középföldéért stb.
De visszütött és nagyot szólt.
A legalul látható képen reagált a VSZ a sorozatos pökhendi vádaskodásra, okoskodásra.
Ebbe nem kívánok belemenni, mert mindenki elolvashatja. A legaranyosabb, azonban a védéeszesz válasza. Nem tagadják, csak két Petőfi idézetet állítanak szembe vele. Olyan muris. A múltkor Cromwellt idézgették a harcukkal kapcsolatban most Petőfit. Kíváncsi vagyok mikor lesznek dakota tanmesék.
No de most nagyon elkanyarodtunk ám a témától. Na szóval akasztják a hóhért ugye?
Akasszuk együtt:
Gaskó: A VDSZSZ a legnagyobb vasutas szakszervezet
Valóság: VSZ tagjai összeségében 23000 szemben a VDSZSZ hozzávetőleges 12-13 ezres tagságával
Gaskó: Született megállapodás a két és félhaviról, szóbeli, és az a PTK szerint szerződést jelent
Valóság:Gaskó a nekem tett ígéretét sem tartotta be, pedig az kb 500 bájtba került volna. A VSZ szerint a megállapodás lehetősége vetődött fel, de megállapodás nem jött létre
Gaskó:A magyar vasutasok egytől-egyig talpig becsületes emberek
Valóság: Sajnos nem igaz:( Ha az lenne, nem kapnék x levelet az ellenkezőjéről,
Gaskó: Az 1995-ben aláírt elégséges szolgáltatás ma is elegendő: 2-2 vonatpár reggel és este.
Valóság: 2008-ban (most csak BP-vel számolok) Budapest és az agglomeráció lakossága megközelíti a 3 milliót,- kb 1 millióval több mint 13 évvel ezelőtt- ennek a 3 milliónak körülbelül a (minimum) 25%-a ingázó ez 600 000 embert jelen, amelynek a fele jár kb vonattal. Nos? Szerintetek elég? Gaskó szerint csökkent az utasok száma, így elégnek kell lennie. Lehet országos szinten csökkent, de az elővárosokban biztosan nőtt!
Bár mit várunk egy olyan embertől aki a saját maga okozta káoszt (sz@rt) átlapátolja másokra, aki szemében az utas maximum szükséges rossz...
Nem sorolom tovább, no kíváncsi vagyok lesz-e sztrájk hétvégén és hány egyetemista simogatja meg a kedves vasutasokat csukott tenyérrel....
Végezetül a kép mellett álljon zárásként az alábbi védéeszesz idézet:
"Köszönjük!
A VDSzSz Szolidaritás tagsága ezúton köszöni mindazon szervezetek és magánszemélyek erkölcsi támogatását, akik szolidaritásukkal kitartásra buzdították a sztrájkban résztvevőket.
Külön köszönet azon szervezeteknek és magánszemélyeknek, akik anyagilag is támogatták a sztrájkot, de címük hiányában nem tudunk részükre köszönőlevelet eljuttatni."
Vajon kik voltak a támogatók?

A bejegyzés trackback címe:
https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr18350123
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
petya.bacsi 2008.02.22. 16:54:04
Georgejr: jaj, ugyan már :). Az email-es panaszok azok nem panaszok, nem is léteznek, meg különben is...
A VSZ-es képen jót mosolyogtam, remélem lesz tömeges átvándorlás - csak nehogy akkor meg ők legyenek a VDSzSz, akik minden francért zsarolják a népet, és verik az asztalt.
A VSZ-es képen jót mosolyogtam, remélem lesz tömeges átvándorlás - csak nehogy akkor meg ők legyenek a VDSzSz, akik minden francért zsarolják a népet, és verik az asztalt.
petya.bacsi 2008.02.22. 16:56:21
Ne mááár... a MÁV engedett, és adott volna béremelést? Hoppácska! A VDSzSz a vasutasok ellensége?? Mi az a szöveg, hogy a MÁV részéről ellenállá volt? Meg hogy nem tettek érdemi ajánlatot?
Sztrájkmániás vasutasok ébredjetek már fel! Már rég nem rólatok szól a történet, az írás szerint.
Sztrájkmániás vasutasok ébredjetek már fel! Már rég nem rólatok szól a történet, az írás szerint.
winston01 2008.02.22. 17:57:04
petya.bacsi: így van, "Azok csak e-mailek, ember!" (G.I.)
szeptemberieso 2008.02.22. 20:58:48
kép a vdszsz honlapról.
www.vdszsz.hu/images/11.jpg
kedves gaskó úr, a strat személyt szállít tehát a starthoz személykocsi, míg az árufuvarozással foglalkozó cargohoz a teherkocsi tartozik. vagy ez a kép azt jelképezi, hogy szegény gombos györgynek annyit tömik a fejét a szakszervezet részéről, hogy már maga sem tudja, hogy melyik melyik?
10% fizetésemelés: azért már érdemes munkahelyet váltani, nem? ja, de ha vált, akkor nem kapja meg a szabadjegyet, hisz a cargot privatizáltás, és ez a juttatás csak az államiaknak jár. Egyből nem is olyan sok az a 10%, mi?
www.vdszsz.hu/images/11.jpg
kedves gaskó úr, a strat személyt szállít tehát a starthoz személykocsi, míg az árufuvarozással foglalkozó cargohoz a teherkocsi tartozik. vagy ez a kép azt jelképezi, hogy szegény gombos györgynek annyit tömik a fejét a szakszervezet részéről, hogy már maga sem tudja, hogy melyik melyik?
10% fizetésemelés: azért már érdemes munkahelyet váltani, nem? ja, de ha vált, akkor nem kapja meg a szabadjegyet, hisz a cargot privatizáltás, és ez a juttatás csak az államiaknak jár. Egyből nem is olyan sok az a 10%, mi?
NGabor 2008.02.24. 00:36:56
Ezen a képen én is törpöltem, én sem értem.
tra lala 2008.02.24. 20:11:14
Az is érdekes kijelentés, hogy ugyan annyi felelősséggel jár a személyszállító vonatok bevizsgálása, mint az uborkát szállító cargo kocsiké..
Utolsó kommentek