A VDSzSz Szolidaritás hű volt önmagához, csakúgy, mint a legutóbbi, február 25-i sztrájknál, a legutolsó pillanatban jelentette be – sajtótájékoztatón -, hogy április 7-én 0.00 órától folytatják munkabeszüntetésüket. A MÁV Zrt. elítéli ezt a felelőtlen magatartást és ismét hangsúlyozza: a sztrájkjoggal és az utazóközönség bizalmával történt súlyos visszaélésnek tekinti a VDSzSz Szolidaritás vasárnap délutáni sztrájkbejelentését. A vasúttársaságok és a VDSzSz Szolidaritás április 6-án, vasárnap 17.00 órakor még tárgyalóasztalhoz ülnek. 

A szakszervezet – nem először – elsősorban az utasokat hozta nehéz helyzetbe, akik pénteken és szombaton abban a hiszemben keltek útra vonattal, hogy a hétfői újabb tárgyalásig nem kell sztrájkra számítani. Így tervezték az utazást, erre számítottak, de arra már nem, hogy a VDSzSz Szolidaritás ennek ellenére mégis úgy dönt: április 7-én 0.00 órától folytatja a február 25-én 9.00 órakor felfüggesztett munkabeszüntetését.

A VDSzSz Szolidaritás ismételten nehéz helyzetbe hozta a magyar gazdasági élet egészét is, hiszen hétfőn reggel a vasúti közlekedés hiánya miatt a bejáró dolgozók jelentős részére nem számíthatnak a munkáltatók.

A vasúttársaságok nem tudják értesíteni kellő időben a nemzetközi vasútvállalatokat sem, így a külföldről hazánkba érkező utasok a vonatokon szembesülnek azzal a ténnyel, hogy vonatuk a határon vesztegel majd.

Tekintettel arra, hogy nem született megállapodás az eddigi tárgyalások egyikén sem a még elégséges szolgáltatásokról, április 7-én 0.00 órától a VDSZSZ-sztrájk miatt várhatóan a vonatok közlekedése kiszámíthatatlan lesz, kényszerű késésekre, járat-kimaradásokra, útvonal-rövidülésekre kell számítani. A VDSzSz-sztrájk miatt a menetrendszerű közlekedést nem tudja garantálni a MÁV.   
A még elégséges szolgáltatások tárgyában a vasúttársaságok (MÁV Zrt, MÁV-START Zrt) az utasok és a fuvaroztató partnerek érdekében ragaszkodnak álláspontjukhoz: a sztrájk ideje alatt is a megfelelő vonatmennyiség (954vonat) biztosítja a minimális szolgáltatást, a közszolgáltatási feladatokat szolgáltatói felelősséggel csak ilyen formában tudják biztosítani.
Az utasok érdekében a vasúttársaságok (MÁV Zrt, MÁV-START Zrt) – a törvényi előírások és a vasúti szabályok betartásával – a lehetőségekhez képest igyekeznek megszervezni a vonatközlekedést, az utasok biztonságos célba jutását. A MÁV Zrt és a MÁV-START Zrt. a VDSZSZ munkabeszüntetése idején folyamatosan tájékoztatja az utasokat a vonatközlekedés helyzetének alakulásáról. Az aktuális vasúti közlekedési helyzetképről a vasúttársaság kommunikációs igazgatósága a MÁV internetes honlapján (www.mav.hu) folyamatosan tájékoztatja az utasokat. Hívhatják a MÁVDIREKT információs központot is, amelynek telefonszáma: 06-40-49-49-49.    

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Szerkesztő megjegyzései

Hát nem érdekes? Az elmúlt néhány napban, hétben rengeteg nyilatkozat, hír jelent meg. Volt olyan eset is, amikor maga Gaskó vagy valamelyik Vdszsz-es hero mondta, hogy határozatlan ideig nem lesz sztrájk, mert nem látják értelmét. No de mind1. Most persze nem találom sehol a cikket az ominózus cikket...
De azért felhívnám a figyelmet egy másik cikkre:

Lesz vasutas sztrájk, ha a szakszervezet és a minisztérium nem tudnak megállapodni egymással – mondta el lapunknak Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke.

Az alelnök a sztrájkkal kapcsolatban elmondta: természetesen csak akkor lesz munkabeszüntetés, ha a felek nem tudnak megállapodni azokban a pontokban, amelyet a szakszervezet feltételként állít.

Az alelnök hozzátette: koalíciós válság van, de a válság a tárgyalásokat nem érinti. Amennyiben nem tudnak megállapodni, lesz sztrájk, ennek időpontjáról azonban még korai beszélni – mondta.

A Népszabadság korábban arról számolt be, hogy információik szerint nagy valószínűséggel egy ideig nem lesz vasutassztrájk, ugyanis a kormánykoalícióban kialakult konfliktus miatt  a szakszervezet nem tud érdemben tárgyalni az illetékes gazdasági tárcavezetéssel.
(köszi petya.bácsi)
"lesz sztrájk, ennek időpontjáról azonban még korai beszélni" ahha a cikk dátuma április 3. Most mit mondjak? 3 napja még nem tudta Bárány 100 éves háború Balázs, hogy hétfőn sztrájk lesz? Gondolom Gaskó isten a zuglói emeletesliftesjakuzzis villájából (miből telik rá?) most adta ki az ukázt...
Ez már tényleg pofátlanság, visszaélés a sztrájktörvény adta jogokkal. Javaslom mindeki tegyen feljelentést ismeretlen tettes ellen közszolgálatás szándékos akadályoztatása, illetve szándékos károkozás miatt.
A MÁV Blog ezennel rászáll ismét a vdszszre.
Egy "jó" dolog ismét lesz a sztrájkban: jókat lehet majd röhögni a talpfányi értelemmel fűszerezett, demagóg  beszámolókon. Istenem biztos lesz bab, lecsó miegymás...

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr87413976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dontals 2008.04.06. 20:18:55

Amikor a disznófejű nagyúr nyálasan a kamerába mondta, hogy szerencsés véletlen a BKV és MÁV sztrájk egybeesése, akkor majdnem nekimentem a TV-nek, de szerencsére lefogtak.

Nem akarok káromkodni, de ROHADJON MEG, aki 9 órával a kezdete előtt sztrájkot jelent be. gaskó "urat" szívből kívánom, hogy bűntesse meg az élet tetteiért.

Talán nem tudja, de vannak még ebben az országban olyan elvetemültek, akik dolgoznak, akiknek a mindennapi feladataikat el kell látni. Akik tanulnak és akiknek nélkülözhetetlen feladataik vannak, melyek nem tudnak másképpen ellátni, csak tömegközlekedés igénybevételével. Nem könnyebb nekik sem az élet, gaskó úr, nem liftes palotában élnek és nem luxusautókkal járnak! Vajon mikor ült utoljára vonaton ez az "ember"?

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.06. 20:21:28

georgejr: ugyan már, tudod, hogy az az oka, hogy megjött a fizujuk... meg amúgy is, ha a lepkefing szaga nekik nem tetszik, az is jó indok egy kis sztrájkolgatásra. ugyanis biztos, hogy nem a bkv-sztrájk a valós ok, a sztrájkoló bkv-sok számára ez elég kellemetlen, hogy egy ilyen senkiházi bandával kapcsolódik össze a nevük mint a vdszsz. ráadásul a kormányválság okozta káoszon sem erősít, hogy a máv se jár, úgyhogy a kutya egyszerűen eltépte a pórázt. kíváncsi vagyok mikor harap bele a pórázt tartó gazdi kezébe. a máv nevű gazdi keze meg rágós, így alapos csócsálást igényel szerintük. csak nehogy elővillanjon a fém a hús alól, a'la Terminátor :)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.06. 20:24:58

dontals: bazmeg tényleg ezt mondta GIJoe?
akkor szerintem már a bkv-sok is utálják :)

@georgejr: mostmár viszont tényleg nem érdemes tüntetést szervezni, mert külső felforgatók nélkül is lámpavasra húzná gaskót a fél ország, esetleg egy volvo busz kerekeit nézhetné szuperközeliből.

érdekes módon ui. a bkv-sok azért sztrájkolnak, mert önhibájukon kívül csődközeli állapotok vannak, és szeretnék letisztázni a finanszírozást, hogy esetleg ősszel is lehessen munkahelyük. velük valahogy sokkal inkább szimpatizálok, mint a gaskópista bandájával.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2008.04.06. 20:30:22

Mocskos,tetves,senkiházi sztrájkszervező férgek!!!!!!!!!
Még hogy véletlen?!Rohadékok!Holnap kell az új munkahelyemre mennem a munkaügyre,hogy felvegyenek-délelőtt 10-re.bkv nuku,a nyomorult vonattal legalább be tudtam volna menni a Nyugatiba.A volánbusz behoz Kispestig (ha felférek rá és nem találják azok is ki hirtelen,hogy sztrájkolni akarnak "véletlenül épp pont most").Most mehetek Kőbánya Kispesttől gyalog a Nyugatiba (!) vagy taxival.Undorító ez az ország a hazug,pofátlan,korrupt,tolvaj politikusaival;meg az ilyen rohadt,gyökér,görény mindent megtehetek,kibaszok többezer emberrel teljhatalmú faszfejekkel.Megértek mindenkit,aki lelép innen.Georgejr!Itt lenne az ideje tüntetni nekünk,az utasoknak,a már több hónapja tartó sztrájk-szopatásért,az állandó késésekért meg az undorító mocsokért,amiben utaztatnak bennünket!!!!

Manyizga (törölt) 2008.04.06. 20:41:41

Várható volt, hogy a BKV-sztrájkkal együtt fognak kezdeni. Mivel a BKV-sokkal a többség szimpatizál, a sztrájkjuk céljával egyetért. Ennek az oldalvizein akarnak most Gaskóék egy kis plusz szimpátiát szerezni maguknak.
2-3 nap és elfogy a sztrájkalap, addig kell csak kibírni. :)

Fedup Sári 2008.04.06. 21:44:01

megismétlem:

sztrájkoló vasutas = parazita

Valaki jelentse már be a tüntetést a Benczúr utcába és a Nyugati elé! Vagy tüntessünk spontán. Vagy rendeljünk meg és ragasszunk ki egy nagyobb tétel plakátot, amin közöljük a vdss-esekkel, hogy kurvára utáljuk őket.

pécsisrác · http://rudywaltz.hu/ 2008.04.06. 23:28:44

itt a cikk (legalábbis szerintem erre gondoltál)

nol.hu/cikk/487215/

Nagy valószínűséggel egy ideig nem lesz vasutassztrájk. Gaskó Istvántól, a február 1-je óta többször felfüggesztett gördülő sztrájkot szervező VDSZSZ elnökétől lapunk megtudta: bár követeléseikről továbbra sincs egyezség a MÁV vezetésével, nem látják értelmét az újabb munkabeszüntetésnek.

A kormánykoalícióban kialakult konfliktus miatt ugyanis - legalább is a szakszervezet megítélése szerint - nem tudnak érdemben tárgyalni az illetékes gazdasági tárcavezetéssel.


dátum

április 3(!!!)


diksineri: e, egy ideig!

mizrolist 2008.04.06. 23:29:56

Valahogy én is teljesen biztos voltam abban, ha lesz BKV-sztrájk, akkor a VDSZSZ is aktivizálja magát... tényleg tüntetni kellene a székházuk előtt.

pécsisrác · http://rudywaltz.hu/ 2008.04.06. 23:33:31

jah és gaskó kapja be a fénysorompót!

hard 2008.04.06. 23:48:57

Persze véletlen egybeesés, hogyne. Csak akkor nem kellett volna utána azt mondani, hogy ha megkapnák még a toronyórát lánccal is, akkor is sztrájkolnának szolidaritásból. Hát a jó kurva annyukat. És meddig fog ez a baromság holnap tartani? Egy délutáni busszal szeretnék menni holnap pestre (ugye előbb nincs értelme), de lehet nem férek fel a sok vonattal utazótól.

Egy tősgyökeres buszos

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2008.04.06. 23:49:15

Ha, erre mondta anno Hofi, hogy "... be, vagy ... ki". Egyiket se, inkább dolgoznának...
Holnap persze kötelezően Pestre kell mennem - most megyek harmadjára fel ez ügyben:
- első alkalommal vezetékszakadás miatt 6 órán át másztunk Szegedről Pestre
- második alkalommal egy kieső ablaküveg esett az orrom elé a Nyugatitól nem messze az egyik házból
- most meg ez.

Lássuk csak:
"A" terv:
a tömött hajnali busszal bemegyek Népligetig, oszt gyalog bemászni Budára. Egyáltalán, arra milyen a közbiztonság?
"B" terv:
Cobrítával kimegyek Kiskundorozsmára és berakodok, és letépem a fejét mindegyik parasztnak, aki meg meri állítani a traktort - ez a kevésbé valószínű változat, mert utána meg valami hétárbócos pudvás agyamputált idióta méhész begyűjtené a Lovat, míg én zárt térben tartózkodok.

Szóval mögint állunk vazeeee :(

hard 2008.04.07. 00:02:12

Népligettől budára sétálni? Az min fél óra. Bár attól függ melyik része.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2008.04.07. 00:19:37

Engem nem is annyira az idő zavar, hanem a környék... mezei fűevő vidéklakó létemre a nyóckerről eddig csak csupa jókat hallottam...
Meg, most nézem, hogy előbb el kell tiplizni a Véső utcához, ami az Áprád-híd pesti oldalán van... Visszafelére meg kocsi lesz valszeg, úgyhogy Cobríta marad a helyén. This is Spartaaaaa

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.07. 05:38:08

Hiába a lelkesedés, utána úgyis gyengének minősítik a lefőzött kávét: már három fej koppant az asztalon, hamarosan a negyedikre is sor kerül, az lesz az enyém. Bűnös gondolat rohan meg: vajon ki venné észre, ha egy korábbi sztrájktudósításból a Ctrl-C és a Ctrl-V másol-beilleszt egyszerű billentyűzetkombinációt alkalmazva valamit átmentenék a múltból a jelenbe. Ez mégsem járja, helyesel a billentyűzet-püffölésével szinkronban az asztal mozgásával együtt az egyik mélylélektani repülését végző kocsivizsgáló feje. A helyiséget a vízcsobogás mellett érezhető delta agyhullámok töltik meg, aki belép, azt rögtön erodálni kezdik. Kicsit talán én is lerakom a fejem, persze, csak egy kis pillanatra, egy egészen gyűszűnyi kis pillanatra, abból még csak nem lesz semmi baj, aztán majd úgyis űűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűű űűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűű

még sztrájkolni se tud rendesen a gyökérje... forrás természetesen a vicclap... (vdszsz.hu)

Vidéki utas 2008.04.07. 08:44:17

"A VDSzSz-sztrájk miatt a menetrendszerű közlekedést nem tudja garantálni a MÁV."

Szeretném felhívni a MÁV szóvívő figyelmét arra, hogy ha olvasná a blogot, vagy ha tudná a valóságot, akkor nem nyílatkozna ilyet, mivel ez sztrájkmentes időszakban sem szokott nagyon sokszor sikerülni ez a MÁV-nak.

Korábban sok hozászóló emlegette a már megszokott hős sztrájkolóvasutasokat, az egyikük még modellkedett is a pószteren, gondolom ma pont ők vannak "szolgálatban". Jaj, megvan: "Gombos Gyuri a Startos Kocsivizsgálói Tagozat vezetője", aki korengedményes nyugdíjat akar! Én is szeretnék elmenni korengedménnyel nyugdíjba, és szeretném, ha a nővérek, orvosok, tanárok, szakácsok is elmehetnének korengedményees nyugdíjba, mert az idegrendszerünk, a lábunk a sok állástól, és a fenekünk a sok üléstől nagyon elhasználódik.

A kocsivizsgálók vajh' miben használódnak el? (költői kérdéss)

Vidéki utas 2008.04.07. 09:25:57

"A VDSzSz Szolidaritás sztrájkbizottsága április 7-én 10:00 órától felfüggeszti a sztrájkot az eredményes tárgyalások reményében. Gratulálunk az ország területén minden sztrájkoló vasutasnak, akik készek voltak alkotmányos jogukkal élni."

Ez az egész alátámasztja a MÁV azon állítását, hogy az egész cirkusz az utasok ellen van.

kovacskoko 2008.04.07. 09:43:37

Most Gaskó ül a pezsgőfürdőjében és pár sztrájkoló meg örömmel cidázik neki? Az érintetteknek az anális előkészületekhez a lecsapolt gázolajat ajánlom...
Javaslom, hogy a sztrájkolók kapjanak "Sztrájkoltam"-os kitűzőt, hogy felismerjem őket, ha kérik a bérletemet...

Ding.Dong 2008.04.07. 10:04:33

A MÁV vizsgállja felül a munkáltatói szerződéseket! A VDSzSz folyamatosan túráztatja az utasok idegeit, jó lenne, ha a MÁV nem egy szociális foglallkoztató lenne - aki nem kell, aki nem dolgozik, aki lejáratja a céget repüljön! Kezdve a sztrájkolókkal, akik büszkék arra, hogy tettemes kárt okoznak a MÁV-nak.

A MÁV Vezérigazgatóságán dolgozó emberek mondjanak le a 250e Ft-ról, amit a VDSzSz honlapján írnak! Határólódjanak el tőlük! Az ő fizetésükhöz képest ez csak zsebpénz! A legtöbb munkás 2 hónap alatt nem keress ennyit!!!!!

Péntekig nem lesz sztrájk a Hír TV szerint. Egyébként Tacskó úrék sztrájkja már nem volt vezető hír... Lecsengtek, viszlát! Meddig vehetnek ki pénzt a sztrájkolók a zsebeinkből????? Már tettemes kárt okoztak, ha kirúgnak, elmegyek vasutasnak!!!!!

Ding.Dong 2008.04.07. 10:23:22

Origo:

"Az időpontot, azaz azt, hogy április 7-én hulla (!!!!!!!!!!!!!!) órától folytatják a munkabeszüntetést, április 6-án, vasárnap sajtótájékoztatón jelentette be a VDSZSZ."

www.origo.hu/itthon/20080407-vasuti-sztrajk-vdszsz-mav-foleg-keleten-sztrajkolnak.html

Manyizga (törölt) 2008.04.07. 11:04:14

Én azt hittem, legalább délután háromig kibírják a sztrájkot... De úgy látszik, tényleg nincs már pénz a sztrájkalapban egy napos sztrájkra. :)

balberti 2008.04.07. 11:31:04

Nemrég olvastam egy könyvet, mellékszálként a 70-es évek angol bányász-sztrájkjai is szerepeltek benne. Néha elgondolkodom rajta, hogy rá kellene ereszteni a szakszervezetre a rohamrendőrséget, de aztán józan pillanataimban összehasonlítom az erőskezű Vaslédit Gyugyóval és Draskoviccsal - inkább talán mégse küldjük őket oda, leülnének pókerezni vagy mittudoménmicsinálni...

Fedup Sári 2008.04.07. 11:48:43

sirdavegd "...mert utána meg valami hétárbócos pudvás agyamputált idióta méhész begyűjtené a Lovat, míg én zárt térben tartózkodok." Ezt kifejtenéd egy kissé, kérlek? :))

Koksi, a kitűzőt én is támogatnám.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.07. 11:55:23

szerintem amúgy kellene valami alapítványt létrehozni, mondjuk ilyen néven : A tömegközlekedési káosz veszteseit segítő alapítvány. vagy akár a VDSzSz áldozatait segítő alapítvány. Én szívesen felajánlanám nyitásnak az adóm 1+1%-át, mert ahogy nézem másra úgyse számíthatunk csak magunkra. Esetleg lehetne a név mondjuk Utasok Érdekvédő Szervezete.

mit szóltok hozzá?

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.07. 11:59:55

@Fedup Sári : kollega attól fél, hogy a járművét meglovasítják amíg a nagyfaluban jár, ha arra megy be, és leordítja a parasztok fejét :)

Cyad 2008.04.07. 12:03:01

www.youtube.com/watch?v=dzqs5dBSCVI
00:49-nél

"Szerencsés véletlen" az egybeesés
Felvételen látható, mennyire őszinte, arcán látszik, hogy ez nem véletlen.

Ding.Dong 2008.04.07. 12:21:41

Hátha valaki tud itt erre válaszolni: azon munkavállalók, akik vonattal juttnak el a munkahelyükre, és akiknek a munkahely fizet költségtérítést a bérletre, azoknak a munkáltattójuk fizet aznapra valamilyen bért?

Vagy a vasutasok munkaundora miatt azon munkaválalók, akik akadályoztattva voltak, tehátt nem dolgóztak, azok "így jártak"? Igazolt távollét pénz nélkül??? Ha igen, köszönöm Tacskó úr, bár élne meg egyszer annyi pénzből, mint amiből az áttlag él!

Poli1 2008.04.07. 12:38:34

Vigasztaljon titeket az, hogy azok a szakszervezetisek akik irodaban vannak, azok a multkori sztrajk alatt senkitol sem kaptak penzt. Nagyon fel voltak haborodva. Gondolom most is boldogok. :-DDD
Nembaj, majdcsak elsztrajkoljak maguk alol a kenyelmes lablogatos allast. Majd jon a kapitalista es repulnek mind.
Nem a sztrajk miatt. Hanem mert nem dolgoznak, isznak, lopnak, lognak. (Egy-ket kivetel van, attol nem kerek elnezest, mert miert turi meg a tobbit)

Takika 2008.04.07. 12:43:51

Szerintetek az veletlen, hogy sose muszakvaltaskor kezdodik es vegzodik a sztrajk?

Ding.Dong 2008.04.07. 12:44:52

Susu1: OK, hogy nem kaptak pénzt, de a számla az érkezik, a fizetés mivel az ember nem tud dolgózni, pedig egyre kevesebb. Küldjem Gaskó úrnak és a többi munkaundorral rendelkező vasutasnak a számlákat? Vagy alúdjunk vidékiek a híd alatt, vagy egy motelszobában hogy meg tudjunk jelleni a munkahelyüknkön, amíg ezek a jómadarak sztrájkolgatnak?

Poli1 2008.04.07. 12:53:58

Nem tudsz mit csinalni. Kitermeltek magukbol az elmult evtizedek alatt ezt az erdekvedemi valamit. Ami mar nekik is kellemetlen.
En csak azt mondom, hogy talan mar nem tart soka. Talan elerik azt hogy allam bacsi besokall es eladja az egesz kupit. Es akkor nekik annyi. Egy rokonom ott dolgozik. Amiket mesel, az kesz idoutazas. Szerintem ok se hiszik hogy ez orokre igy mehet tovabb. Remelem az utolsokat rugjak belenk.

Poli1 2008.04.07. 13:02:03

Hirdessunk szolidaritasi mozgalmat!
Sztrajk idejen a nemdolgozo vasutasok, menjenek be dolgozni az utasokkal az utasok munkahelyere. Minden nap mashova. Vegezzek el azt a munkat amit ott kell. Ha nem megy, vagy nem jo, uvoltozzon veluk a fonok. Kostoljanak bele a valosagos vilagba!

Ding.Dong 2008.04.07. 13:27:46

Én is olvasstam a korengedményes nyugdíjjas felvetést a szakszervezet honlapján. Ez felháborító! Miben rokannak le? Mivel nehezebb a dolguk, mint egy takarítónak, vagy egy szakácsnak, doktornak, buszsofőrnek, nővérkének vagy tanárnak?

Van ilyen vasutas ismerősöm, aki kocsivizsgáló, de ő más miat (ital) rokkant le. Ezt az egész korengedményes dolgót el kellenne felejteni mindenhol! A sztrájkólók miatt a becsületessen dolgózókat is utálják az utasok!

Manyizga (törölt) 2008.04.07. 17:38:04

Ding.Dong: igazolt távollétnek számít, ha a sztrájk miatt nem tudsz bejutni a munkahelyre (gyk.: fizetés nélküli szabi). Fizetés viszont nem jár rá, az egyértelmű. Ingyen pénz itt csak a parazitáknak* jut.

By Fedup Sári

Jamy000751 2008.04.08. 09:59:23

Na ismét itt vagyok -nem a szakszervezet- a vasutasok védelmében!
Ha az informátorom nem hazudik, a vasúnál minden hónap 10-ig van fizu; ergo még nincs.
Az érdekképviselet és annak felszámolásáról csak annyit, hogy nyugaton tízszer erősebbek és tényleg védik a munkavállalók érdekeit. Ha itt nem lesznek, szaladgálhattok az egyenlő bánásmód bizottsághoz egyenként, aztán a munkahelyről is. Ahol nincs szakszervezet, csak tájékoztatás ként; hogy 5 fővel már alapítható!
Én azt mondom a MÁV is szarházi, amiért nem adja meg a "szegény" vasutasoknak amit kérnek és játszik az utazóközönség idegeivel!:-)
Korengedményes nyugdij: a zsaruknak, régen határőröknek miért jár? Mivel dolgoznak többet mint a szakácsok, takarítók, orvosok, stb...:-) Dolgozom éjszaka és tudom értékelni, amikor az ember a saját ágyában végigalussza az éjszakát! Ki kell próbáli éveken keresztül!
Szintén a sajtóban megjelent hír: a VDSzSz sztrájkját támogató -sajnos nem emlékszem melyik 5 polgári szakszervezet- pénzösszegeket utaltak a vasutas szakszervezet sztrájkalapjába. Ennyit arról. hogy elfogy!:-) Mikor?

dontals 2008.04.08. 15:29:34

Kedves Jamy000751!
És ugyan miből adják meg a vasutasoknak? Talán nem hallottál még róla, de összeomlás határán van a magyar gazdaság ha rövid határidőn belül nem csökkentik le drasztikusan a közkiadásokat. Bezony ám, ez a helyzet. Nem tudnak 30 ezer embernek negyedmilliót folyósítani + a béremelések. Jól jönne ám az mindenkinek, de a behülyítés része a legegyszerűbb. Az orvosok, tanárok, rendőrök, tűzoltók is háromszor annyit érdemelnének, mint amennyit most kapnak.
Azért, mert a sztrájkolók gátlástalanul visszaélnek helyzetükkel és a vezetőjük olyan ostoba, hogy az egészségpénztárakról kezdeményezett népszavazási kezdeményezést is kis híján taccsra tette (ami engem nem érdekel), de csak röhögni lehet rajta.

dontals 2008.04.08. 15:31:40

Ez utóbbit is csak azért, mert nem más hajtja, mint a saját hatalomvágya...

Jamy000751 2008.04.08. 16:07:56

Kedves Dontals!
Én hallottam, olvastam, tapasztalom milyen helyzetben van a gazdaságunk, de a fáradtságot is vettem arra, hogy elolvassam a vasutasok sztrájkkövetelését, ami tartalmazza, hogy megegyezés esetén a a Cargo vételárának átutalását követő 30 napon belül kérik az összeg folyósítását.
Máshol már írtam, hogy a béremelést az OÉT irányelvei alapján számolják.
Nagyon sokan nem azt kapják amit megérdemelnek.
A hatalomvágyról csak annyit, hogy a politikai elit közül csak egyet mondj akit nem az hajt! :-)

Poli1 2008.04.08. 16:47:12

Kedves Jamy!
Attol hogy az atutalast kovetoen kerik csak a penzt, attol az meg ugyanugy kell masra. Tegyuk fel hogy nincs penzed. Eladod a nagypapa orajat. Hazafele kizsebelnek. Attol hogy nem a fizudat loptak el boldogabb vagy?
Nem mondom nekunk is jol jonne az a penz, de attol meg nem jar.

dontals 2008.04.08. 17:45:31

Nahát, akkor úgy már rendben is van a követelés, ha 30 napos határidőt adnak a folyosításra? Azért álljunk már meg egy pillanatra.

Először is a Cargo eladásából egyetlen fillér nem jár a vasutasoknak, annak eladásából befolyt bevétel az államé (mindenkié), a 30.000 embernek követelt 250.000 forint pedig újabb kiadási tétel lenne. Nem kell összemosni a dolgokat.
Ha jól emlékszem, akkor Ferihegy eladásakor nem követelték a reptéri dolgozók a befolyó pénzt, (mint ahogy a Dunaferr eladásakor a gyárban dolgozók és a Malév értékesítéskor a pilóták, stewardessek sem) és egyetlen más esetben sem. Ugyanis ezek állami cégek (voltak), aminek bevételei (ha már eladják) az államé és nem a cégnél foglalkoztatottaké. És azok után, hogy az állam (értsd adófizetők) pénzéből több billiót fordítottak a MÁV fennmaradására, enyhén szólva s undorító, amit művelnek. Úgyhogy ez már eleve sánta egy kicsit.

Persze lehet követelni minden vasutasnak tűzpiros Ferrarit meg budai apartmant, attól még ugyan úgy irreális, mint a mostani követelések.

A béremelés úgyszintén, reálbércsökkenés időszakában igazán pofa kell hozzá, hogy korrigált infláció-elvárásokkal emelt (amúgy az átlagost jóval meghaladó) béremelést követeljen magának az ember.

A hatalomvágyról csak annyit, hogy a vdszsz tudtommal nem politikai szervezet, eképpen nem is szabadna, hogy hatalomvágy vezérelje - de hát az értelmes többség pontosan látja, hogy nem erről van szó.

mildi 2008.04.08. 19:29:00

korkedvezmény pedig tleg kellene. az öcsém, aki katona, és naponta 8-4-ig üldögél az irodában, 15 évvel előbb mehet nyugdíjba, mint én , aki éjszakázom! igenis, minden fordulóst előbb el kellene engedni nyugdíjba (nővéreket, gyári melósokat, őröket is), mert semmi nem amortizál annyira, mint az éjszakázás.

GH 2008.04.09. 08:56:14

Mildi! Ebben a nyugdíj kérdésben maximálisan igazad van! Ha jól tudom, a katonai/rendőri munkaköröknél is át fogják értékelni a rendszert és az irodaiak nem kapnak majd. Más kérdés, hogy nem úgy néz ki, hogy pl. a nővérek kapnának valamit...
Nekem alapjában nincs bajom a vasutas követeléssel, hogy a dolgozók is részesüljenek a privatizációból. (Lehetne részvényt adni vagy ilyesmi...) A 250 nettó viszont nagyon erős túlzás. A részvény, ha jelképes is, motiválná a dolgozókat, mert akkor nő az értéke, ha megy a vállalat szekere.

Manyizga (törölt) 2008.04.09. 08:58:23

Jamy, nem akarlak elkeseríteni, de valahogy csak az állami szférában (vagyis a versenyszféra adózói által termelt pénzből élők) dolgozók sztrájkolnak úgy, hogy azzal közvetlen kárt okoznak kívülállóknak... Ezen kéne elgondolkozni. ;)

GH 2008.04.09. 10:44:06

Kedves Manyizga! Az állami és versenyszférát a mai világban igen nehéz elhatárolni. Ha csak a törvényeket nézzük, a MÁV versenyszférának számít, mert a Munka Törvénykönyve érvényes ott és nem a közalkalmazotti/köztisztviselői szabályozás:)) Egyébként kár erre az "eltartott" állami alkalmazott - "szegény" versenyszférás dologra kihegyezni a dolgokat. A közszféra és az állami cégek dolgozói közfeladatokat látnak el, munkájuk ellenértékeként kapnak pénzt. Ha nem lenne államiszektor a magán se sokáig működne, vagy visszatérne az ősközösség.

Manyizga (törölt) 2008.04.09. 13:26:19

Szakszervezetis, hidd el, hogy a többség az én véleményemet osztja. ;) Az, hogy hazánkban 2,8M munkavállalóból 7-800ezer a közszférás, kicsit sok.
Kezdjük a létszámleépítést a MÁV-cégeknél! :)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.09. 19:53:48

Kedves Szakszervezetis, szerintem el lehet határolni. Ha jobban tetszik, akkor kétféleképp is:

1. honnan kapja az illető a fizetését.
2. közszolgáltatás-e amit végez a cége.

Ilyen szempontok alapján azért el lehet. Másrészt speciel súgd meg már nekem, hogy az állami szektor - melynek szükséges mivoltát nem tagadom - miért is kb. háromszor akkora, mint kellene legyen? Tudom, hogy elsősorban a vezetésből kéne leépíteni, és ez nem a Szakszervezet dolga. Illetve valahol igenis de, mert hamár egy szakszervezet minden hónapban (!) menetrendszerűen sztrájkol (menetrendszerűbben, mint ahogy a szolgáltatást üzemelteti, amiért a bérét kapja); akkor talán ilyen követelés is belefér, nem?

Továbbá nagyon nem értem, hogy csak abból, hogy az állami szektor szükséges egyes ágazatokban, hogyan következik, hogy ott a hatékonyság viszont nem követelmény; éppúgy mint a minőségi munka?

Tulajdonképpen ez b@ssza a legtöbb ember csőrét. Mert mit lát egy utas a MÁV-ból kívülről? Büdös, koszos, késik, az alkalmazottak jelentős hányada nem ismeri az illemet, magyar szinten drága, sztrájkol 10 ember akkor összeomlik minden.

Nah, ezen kéne változtatni. Mondjuk először egy-egy mosollyal, azzal a látvánnyal, hogy _tényleg_ megtesznek mindent hogy menjen a dolog (aláírom, hogy valóban nem megy minden csak úgy ukmukfuk, pénz nélkül, főleg nem a felépítmény teljes cseréje). Lehet hogy akkor az emberek nem köpnének ki, amikor meghallják Gaskó István nevét, vagy akár azt a betűszót, hogy VDSZSZ.

GH 2008.04.09. 23:03:39

"- miért is kb. háromszor akkora, mint kellene legyen? "

Kedveseim!


Arra nem gondoltatok, hogy összességében kevés a 10 millás országhoz a 2,8 milla munkavállaló. (Talán ha nem lenne a fél ország segílyen, vagy feketén foglalkoztatva...)
Az ország méretéhez képest n e m nagy ez a közszféra, főleg, ha belegondoltok, már most sincs össz. 700 ezer fő. Tavaly kb. 50-90 ezer állás szűnt meg.
Gondoljatok bele: Mo-n nagyon sokan élnek segélyen, korai nyugdíjból stb. Ezek általában nem egészséges emberek. Hozzájuk az egészségügyben, vagy szociális ágazatban több ember kéne, mint amennyit most alkalmaznak, nem kevesebb.
Gondolom hallottatok már nővérhiányról.
Sőt, nem fogjátok elhinni, de vannak hiányszakok a pedagógusok között is. (pl. angol, német tanárok, akik inkább elmentek recepciósnak egy multináci céghez, mert a kezdő tanári fizujukból nem lehetne megélni.)
Vagy ott vannak a bölcsődék: annyit bezártak 90 óta, hogy most már várólistákon vannak a kisgyerekesek, valahol újakat akarnak nyitni.
Pedig csökken a születésszám.
Ami a MÁV-ot illeti, én nem vagyok MÁV-os, de sok embert ismerek onnan. Ott is nagyon csökken a létszám. 2002-ben még kb. 50 ezer alkalmazott volt, mára maradt 38 ezer és tovább fogy. Szerintem, amit most utasként átélünk, részben ennek is a következménye. 1990 előtt jobban ment a vasút is. Most úgy állnak a dolgok, (emberhiány, műszaki állapot), hogy, ha betartanának minden utasítást, megállna a vasút, jobban, mint a sztrájktól valaha is.

A közszféra versenyszférába "mentése" is megindult már régen. Igaz eddig ez a minisztériumok szintjén ment: pl. van egy csomó funkció, amit egy-egy hivatal látott el, állami alkalmazottakkal. Mostanra viszont ugyanazt a dolgot egy kiszervezett "magán" cég csinálja, csak sokkal többet kér érte, mint az államiak bére volt. Ha most szétbarmolják a MÁV-ot, és úgy tűnik ez a tendencia, a végén még többe fog kerülni a sztrájk, mint eddig.

"Kezdjük a létszámleépítést a MÁV-cégeknél!"

Most az utóbbi hónapokban a MÁV-osok többsége nem sztrájkolt, ők dolgoztak volna, ha lehet, szóval őket speciel ezért nem bántanám.

Egy biztos Gaskó nagyon rosszul csinálja, amit csinál. Ez a mostani sztrájk elég nagy gáz.

GH 2008.04.09. 23:05:59

"a végén még többe fog kerülni a sztrájk, mint eddig."
Boccs, késő van: "többe fog kerülni az egész fenntartása, mint eddig."

Manyizga (törölt) 2008.04.10. 07:58:07

Reméljük lesz eredménye a sztrájknak. Csak nem úgy... :)))
vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=217061

Manyizga (törölt) 2008.04.10. 08:02:13

Szakszervezetis írta:
"Most úgy állnak a dolgok, (...), hogyha betartanának minden utasítást, megállna a vasút, jobban, mint a sztrájktól valaha is."

Ez szép... érdekes módon a biztonság hiányáról csak akkor fröcsög Daxli* úr, amikor a sztrájk alatt akarata ellenére járnak a vonatok. :)

*Daxli = Tacskó = ...

Manyizga (törölt) 2008.04.10. 09:19:49

A franciák már kezdik megvonni a szociális kedvezményeket a vasúton:
www.stop.hu/articles/article.php?id=305559

GH 2008.04.10. 09:58:11

Ez igaz, de a dolgozó szabadjegyet ott se fogják megszűntetni...

Vidéki utas 2008.04.10. 18:33:50

Manyizga: a francia vasúttal ne vonjunk párhuzamot. Ha a MÁV feleannyira lenne jó, már az is jó volna.

Ha veszteséges a cég, akkor a felesleges kiadásokat, juttatásokat meg kell vonni (ahogy azt más állami cégek is teszik), de persze nem csak a kétkezi munkásoktól. A blogon olvastam több ötletet, vadakat, kevésbé vadakat, én azt támogatnám, hogy a vasutasoknak maradjon meg a munkábajáráshoz (csak munkábajáráshoz, vagy nekik egye fene lehessen ingyen jegyük), a családtagoktól viszont elvenném az ingyen utazást - helyesebben kapnának 12 50%-os jegyet, és annyi, kifújt (elég sokan használják munkábajáráshoz, kiránduláshoz az ingyen jegyet).

Vezetői szinten is kellene megvonás, de itt a vasutas dolgozókra bíznám, hogy ők mit vennének el a vezetéstől (a prémiumtól biztos, hogy búcsút vennének, mivel ilyen szolgáltatásra nem jár jutalom).

Vidéki utas 2008.04.10. 18:37:54

Manyizga: a sztrájktörvény sok helyen sántít - amatőr szemmel nézve -, én eleve nem tartom elfogadhatónak, hogy nincs minimális szolgáltatás.

Sztrájkolni persze lehet, ha mincs más mód, de a sztrájk a munkáltató felé történő "büntetés", és ebből az utazóközönséget ki kellene hagyni, mivel nem őket kellene büntetni. Gaskó úr ezt elfelejtette, és az utasokat torpedózza állandóan.

Bár ezzel a sztrájkkal (mármint a követelésekkel), szerintem nagyon kevés utas ért egyet. Ők tudják - az okozott kárra aztán nehogy létszámleépítés legyen a válasz, megállapodás ide/oda...

Jamy000751 2008.04.11. 07:52:12

Üdv!
Ha már ott tartunk, hogy a vasút az államé, ezért az eladásból a munkavállalók nem részesedhetnek. Akkor egyet áruljatok el. Az energiaszektor privatizációja során, a MALÉV eladásakor a munkavállalók miért kaptak? Mert nem jár? Azért mert az Ő munkájuk teszi lehetővé, hogy a menedzsment megéljen és eladhasson! A nagyapám vasutas volt. A vasutasok saját két kezükkel építették fel azokat az üdülőket, amiket aztán a nagy privatizáció során az IK -ami ugye már nem vasút, nem állami cég- értékesített. Akkor miért nem állt oda senki, hogy álljunk meg! az a vasutasoké, nem hagyjuk! Az akkori KSZ nem tette lehetővé a sztrájkot, nem is volt.
Sztrájkolni nem lehet úgy, hogy mindenkinek jó legyen!
Csak a tisztánlátás kedvéért; nincs már fuvarozási kényszer. A megalakult Start az Üzletszabályzatában sehol nem írja, hogy minden utazni szándékozót el kell szállítani!

Jamy000751 2008.04.11. 07:58:38

Susu!
Mutass egy olyan tv-t, rendeletet amely egyértelműen kimondja azt, hogy nem jár! A MÁV vezetése szerinted nem találta volna már meg és nem lobogtatná ország-világ előtt?! Persze ugyan ez vonatkozik Gaskóra is! :-) Az órás példa sántít, hiszen az csak egy személy tulajdona. Annak birtokosát kellene kiszervezni majd eladni!

dontals 2008.04.11. 16:13:30

Jamy, nem szerencsés összemosni a dolgokat.
Először is nem arról van szó, hogy a vasutasok nem részesedhetnek, hanem arról, hogy a privatizációs bevételt nem a munkavállalók között kell felosztani.
A MALÉV esetében sem erről volt szó, igaz? Egyetlen pilóta sem követelte magának a privatizációs bevételt. Én legalábbis nem emlékszem ilyenre.

Ha a vevő (új vállalat) úgy dönt, hogy fizet a munkavállalóknak külön is (netán megemeli a bérét), az már más tészta. Esetleg ha úgy köttetik meg a megállapodás, hogy a vételárba beszámítják (értsd: megnövelik) a munkavállalóknak fizetendő plusz juttatásokat, az is más. De hogy utólag valaki magának követelje a privatizációs bevételt (egy ígéretre hivatkozva) - nos ilyen a világon nics máshol, a MÁV-ot leszámítva természetesen.

Bár nem nekem szólt a kérdés, de nyilvánvalóan nincs olyan törvény, illetve rendelet, mely kimondja, hogy "nem szabad a vasutasok között szétosztani a privatizációs bevételt". Nem is lehet, ugyanis elárulom, hogy nem lehet mindent leszabályozni. Ugyanakkor ez esetben - ha már ők követelnek valamit - a vasutasoknak kellene bizonyítaniuk azt, hogy amit akarnak, az jogszerű (tehát hivatkozhatnának akár valamilyen jogszabályra, akár szerződésre). Követelni ugyanis ez alapján lehet.

Az inflációs elvárásokkal korrigált béremeléskövetelésre kár külön szót fecsérelni, talán csak a vasutasok vannak ebben az országban, akik ezt komolyan gondolják.

AMi viszont tény, hogy a MÁV sajnos nagy mértékben veszteséges. Nyereségesen üzemeltetni kevés országban tudják a vasutat, az elképesztő veszteség mérséklése ugyanakkor indokolt lenne (főleg a szolgáltatás színvonalának tudatában)

A veszteséget alapvetően 3 fajta módon lehetne csökkenteni:

1. Költségcsökkentéssel, ami nyílván vagy a személyi állomány jelentős csökkentését jelentené(figyelmedbe ajánlom a német, spanyol vasútnál foglalkoztatottak számát), vagy a legveszteségesebb vonalak bezárásával járna.

2. megoldás a bevételnövelés, ami a jegyárak drasztikus emelését jelentené (ami elképzelhetetlen ismerve a mostani jegyárakat és az attól JELENTŐSEN elmaradó színvonalat)

3. megoldás a forgalom növelése lehetne (egy olyan szintű modernizációval, amit a MÁV esetében én elképzelhetetlennek látok még középtávon is). A költségek ugyanis viszonylag állandóak maradnának, a bevétel viszont emelkedne.

Természetesen létezik ezek kombinációja is.

A fentiek ismeretében talán érthetőbbé válik, hogy miért elfogadhatatlan a társadalom többsége számára az a furcsa szemléletmód, hogy a vasutasok a költségek megdobásával igyekeznek biztosítani a "vasút jövőjét".

Vidéki utas 2008.04.11. 18:09:17

"... addig folytatjuk a sztrájkot, amíg el nem érjük céljainkat." (forrás: vdszsz.hu)

Hát, kedves sztrájkolók, akkor hajrá! Úgy sem kaptok semmit sem, mivel nem reális a követelés. Tűzpiros Lamborghinit nem követeltek mindenkinek?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2008.04.12. 22:24:16

Csak a nagy vehemencianak koszonhetoen "veletlenul" par szaz ezer ember beduhodjon, alairast gyujtson es a vegen atszabassak a sztrajkrol szolo torvenyt az illetekesekkel.

Szerintetek hany nap alatt jonne ossze a kivant alairas mennyiseg, hogy az illetekesek kicsit atfaragjak a sztrakjol szolo rendelkezeseket?
süti beállítások módosítása