Egy vasutas beszámolója a háttér mögött megbúvó dolgokról, korrupcióró,l álszentségről...

 
Hónapok óta megy a nyilatkozatháború a két vasutas szakszervezet között, hogy melyik védi jobban a dolgozók érdekeit. Úgy érzem, jobb, ha megtudjátok valójában hogyan működnek ezek a szervezetek.
A vasútnál több kisebb mellett jelenleg három nagy szakszervezet működik, a Vasutasok Szakszervezete, vezetője  Simon Dezső, a most hisztiző VDSzSz, Gaskóval és a mozdonyvezetők Borsikkal az élen.

A szakszervezetek értékes inagatlan és ingó vagyonnal rendelkeznek és nagy létszámú aparátussal "dolgoznak", szervezetenként kb. 50-60 dolgozójuk van. Ők a MÁV alkalmazottai, tehát a cég a mi(ti) pénzünkből fizetik őket azért, hogy kárt okozzanak.
2002-ben a MÁV titkos bérmegállapodást kötött a vasutas szakszervezetekkel. Kijelöltek egy aranykalickának nevezett kört, amelybe a vezetők (Gaskó stb.) és a területi főnökök és néhány beosztott tartozott. Így a területi főnökök havonta 500-700 ezer forintos fizetésben részesülnek azóta, a nagyfőnökök pedig 1-1,5 millát kaptak. A "hős" érdekvédők tehát 2002 óta jóval a mávos és a nemzetgazdasági átlag felett keresnek. Természetesen nekik is jár az arcképes, meg a Cafeteria és a többi... Érthető, hiszen ennyi fizetésből nem telne vontajegyre.
2006-ban a normális vasutasok, köztük én is, abban reménykedtünk, hogy az államreform jegyében megszűnik az esztelen pazarlás. Ehelyett, ahogy megírta a Magyar Hírlap is, újabb megállapodás született és az ingyenélők újabb fizetésemelésben részesültek. Mostanra a vezetők bére havi 2 millára ugrott, az említett területi főnököké pedig 800-900 ezerre. A szakszervezethez beosztott dolgozók is kaptak egy kis emelést, 1-200 ezer forintot, de ez elenyésző a főnökökéhez képest. A botrány "természetesen" elült, nem történt semmi.
Az (ön)érdekvédők kapzsiságát jól jellemzi a szolgálatilakások ügye. A MÁV-nál egyre kevesebb a szolgálati lakás és nagyon sok az igénylő. Egy családos, szegény átlagvasutasnak akár tíz-tizenöt évet is várnia kell, ha egyátalán sorra kerül. A lakásokat a központi üzemi tanács osztja ki elvileg szociális rászorultság alapján, amelynek tagjait a szakszervezetek delegálják. "Véletlenül" a szakszervezetek amúgy is túlfizetett alkalmazottai itt is előnyt élveznek. Az utóbbi időben rengeteg egyedülálló és jól szituált szakszervezetis kapott "rászorultsági" alapon szociális lakást megelőzve  a tényleg rászorulókat.
A vasutas kollégáknak el kellene gondolkodni, hogy kinek a szekerét tolják, amikor ezeket a "nagyszerű" érdekvédőket pénzelik és támogatják. Az adófizetőknek meg azon, hogy kell-e egy veszteséges vállalatnál ennyi főállású naplopót ilyen magas bérköltséggel alkalmazni.
 
Egy vasutas, aki inkább az utasokkal van
(nevemet nem adhatom írásomhoz, mert az "érdekvédők" keze messzire elér.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr99352048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.02.24. 14:26:48

Megkérném a főszerkesztő urat keressen meg a szokásos módon:)

Kitaláltam valamit

blügy-blügy 2008.02.24. 15:12:33

Az ország abba megy tönkre, hogy a fejeseknek túl sok fizetést adnak. Ha egy bkv vezetőnek milliós fizetése van, az hány buszjegyből jön ki? Nincs az a pénz, amit el-ne tudnának költeni bérekre

efi 2008.02.24. 16:03:01

Ép ésszel fel nem foghatom, hogy a munkáltató minek tömi pénzzel azokat, akik aztán kárt okoznak neki !?

Breitkopf 2008.02.24. 16:24:16

Az szép gratulálok. Mindenki tudja, hogy a szakszervezeti vezetők főosztályvezetői fizetéseket kapnak. No és? Ez nem titok.
Károkozás...ha eltekintünk a politikai felhangoktól, akkor egy sztrájkot nem feltétlenül csak károkozásnak kell felfogni.
Elhiszem, hogy a tisztelt író csalódott a szakszervezetekben, de azért ha a vezetőség háza tgájára néz, akkor inkább ők a nagy zsiványok, tetszik tudni!
A szakszervezeti még csak egy kis kérdés, itt az egész vezetést kéne lapátra tenni, és szakmai igazgatókat keresni!
szakszervezetis meg bárki lehetne.
Térjünk észhez, és ne magunkra, melósokra dobáljuk a szart...

nyekk 2008.02.24. 16:25:12

Ez mindíg felüti a fejét (mármint, hogy a vasút fizeti a mi pénzünkön)a belső ellenségeit. Pl a szakszervezeti vezetőket igazgatói státuszban. A hír igaz, és felháborító. Aztán a dolog elül, és minden marad így.

Breitkopf 2008.02.24. 16:42:41

Bocsánat, és? a vasút sose votl a barátunk. ergo az ő ellensége a mi barátunk.

szabiaki (törölt) 2008.02.24. 17:27:20

na megint sztrájkolnak ezek a ....
engem már nem érdekelne én már nem vonatozom, egy ismerősöm azonban kénytelen így nálam aludni, ami ugye jó megoldás lenne, de az idős betegeskedő anyját magára kell így hagynia.
Ráadásul ez most öt órakor, derült ki, hogy megint nem óhajtanak munkát felvenni, így holnapra már nem tud összekészülni, szóval vagy feltud jutni, vagy nem, a tanítványai meg majd várhatják.
De Glaskó nagy hangon mondhatja hogy előre jelezték, aha persze.

Nudlee50 2008.02.24. 18:22:26

Erre már nem tudok mit mondani...
Azért házon belül is művelnek érdekes dolgokat, vannak akiknek megadták a 16-18-20 %-os béremelést, csak hogy csöndben maradjanak és ne sztrájkoljanak.

Cartman (ex Cartman) 2008.02.24. 18:31:41

Hosszú idő után tegnap-tegnapelőtt újra kénytelen voltam vonatra ülni. Érdekes élmény volt. Olyan retrós. Újra a '80-as években éreztem magam. Ugyanazok a kocsik, ugyanaz a sebesség, ugyanaz a komfort(!?). A feelinget viszont némileg beárnyékolta két dolog:
1. A sztárjk. Pontosabban a kocsimosók sztrájkja. A vonatok esztétikája alapján úgy saccolom, az ő részükről ez a sztrájk kb. harminc éve tarthat. Szerintem állatokat sem szabadna a "személyvagonokban" tapasztalható körülmények között szállítani.
2. Ezért a szarért, amit ezek a "vasutasok" "szolgáltatnak" iszonyú sok pénzt kérnek.

Egyszóval baromi nagy csokor lóf*szt kívánok Gaskó és bandája seggébe! És osztozzanak rajta azokkal a vasutasokkal, akik miatt itt tartunk! Legyen az vezető beosztású, vagy sem. A többieknek meg tiszteletem. Ilyen sz*r alakok mellett pokol lehet a tisztességes vasutasok élete! És biztos, hogy ők is sokan vannak!

Bucika 2008.02.24. 18:41:10

Amit a vasút a sztrájk alatt elosztogatott, az már valószínüleg fedezte volna a követeléseket.

Cartman (ex Cartman) 2008.02.24. 19:03:01

Ja, és hogy meglegyen a kontraszt: csak részben tudtam megközelíteni úticélomat vonattal. (Mert a menetrend is olyan, amilyen.) Ezért busszal is utaztam. Tapasztalatom: tisztaság, pontosság! (Pedig ott nem kötött a pálya!) Sajnos, Magyarország alacsony (és rossz elrendezésű) autópálya-penetrációjának köszönhetően (egyelőre) nem jelenthet alternatívát hosszú távokra a vasútnak, de ha ez valaha megoldódna (HaHa), tőlem felszánthatják, és sóval beszórhatják a MÁV-ot!!!

Fedup Sári 2008.02.24. 19:57:27

Baromi jó, hogy
A holnapi napra is
Sikerült elintézniük, hogy a
Szokott módon,
Zökkenőmentesen jussak el Vácz
Állomásról a Nyugatiba,
Köszönöm Gaskónak,

Meg a sok követőjének, remélem,
Egyszer visszakapják, addig is
Gratulálok a sok hülyének
!

NGabor 2008.02.24. 20:05:19

"valamint a MÁV tényleges és Családtagi Arcképes igazolványokat" - a nagy túrósat nekik... Fizető utasoknak fenntartott kocsi, aha...
"A Volán Társaságok járatai a vasúti bérlettel megegyező útvonalon vehetők igénybe" - És ha nincs ilyen? BP-Szolnok?
A szakszervezet vezetőinek fizetését nem a tagdíjakból kellene fedezni? A MÁV milyen alapon foglalkoztat hivatásos nemdolgozókat? A törvény csak az érdekvédelmi fórum létét teszi kötelezővé, nem a fizetésüket. Ha nekem gondom van, akkor a cég nem fogja fizetni az ügyvédemet, vagy a szakértőket.

Cartman (ex Cartman) 2008.02.24. 20:18:51

Egyébként már közhely, de ha jár nekik a privatizációs bevételből, akkor nekem is!!!

Az külön aljasság, hogy képesek voltak ma délután bejelenteni az éjféltől kezdődő sztrájkot! Sokan óriásit fognak emiatt szívni holnap. Vagy már ma...

Remélem, most elég alacsony lesz a támogatottsága, és végre belebuknak. Aztán jön valami imperialista, megveszi ezt a kócerájt, és rendet tesz. Elsőként repüljön Gaskó, aztán a sleppje, aztán a MÁV vezérkar, végül mindenki, aki b*szik dolgozni!

Somoru 2008.02.24. 20:31:40

Igen,viszont a vasút is elmehetne már a p*csába,merthogy mi is a helyzet a sztrájkoló helyettesítése kapcsán:

"Érdekes bírói döntés született a magyar gyakorlatban e tárgykörben. A Magyar Köztársaság Legfelsőbb Bírósága szerint a sztrájkról szóló törvény rendelkezései nem korlátozzák a munkáltatót abban, hogy a veszteségeinek csökkentésére a nem sztrájkoló munkavállalóit olyan feladatok ellátására utasítsa, amelyek egyébként a sztrájkban részt vevő munkavállalók munkakörébe tartoznak. Ennek keretében nem kizárt az sem, hogy a nem sztrájkoló munkavállalók részére rendkívüli munkavégzést rendeljen el. Ez nem tekinthető a sztrájkban részt vevő munkavállalók elleni kényszerintézkedésnek (BH 2002/160.)."
Túl vagyunk már pár nap sztrájkon, tudtuk ezek a drága (!) emberek nem adják könnyen az igazukat,akkor miért nem képes a vasút SZERVEZNI? Ki támogatja burkoltan ezeket az embereket, kinek nem sikerül normális bírósági beadványokat készíteni és ki az, aki nem képes fellépni? Szóval mit akar a MÁV és a hozzá tartozó sok-sok ZRt.? Én ezt már nem veszem be!!! Szarházi banda az is!

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2008.02.24. 21:13:30

Megint sztrájk lesz, holnap kora reggeltől!

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.02.25. 01:27:48

remélem, a sok kibaszott vasutason amikor életmentő műtétet kell majd végrehajtani, épp a sürgősségi orvosok fognak sztrájkolni, amikor a gyereke házasodna, a papok nem esketnek 10 évig, amikor az anyját temetni kell majd, félúton megállítják a koporsót és úgy marad a kataklizmáig.

ezeknek mindent szabad és ti elnézitek nekik.

petya.bacsi 2008.02.25. 05:41:50

NGabor: Aki Bp-Szolnok vonalon lakik, az megszívta. De nagyon. Mondjuk Sülysáptól be lehet jönni, lentebbről már nehézkesebb, talán még Nagykátáról is be lehet jönni dolgozni, elég húzósan, tömött buszokkal utazva.

A kedves MÁV erre nem gondol, hogy pl. azon a vonalon lakók NEM TUDNAK HAZAMENNI vagy dolgozni menne és persze az átmenti szállást (pl. panzió) nem fizeti - bár, a MÁV semmilyen kárt nem fizet. Igaz, itt nem a MÁV a ludas, hanem Gaskó úr és a naplopó bandája. A MÁV felrúghatná azt a megállapodást, hogy nincs kirúgás és a cég kárát a kirúgott vasutasok bérével lehetne kompenzálni. Na meg az ingyenjegy elvételével (apropó... a vasutasok arcképes igazolványát miért fogadják el? Ők amúgy sem fizető utasok..., mert MI fizetjük az ő ingyen utazásukat!)

De majd azt is az adófizetők és a Fizető Utasok fogják kifizetni amit ezek a díszpintyek elsztrájkolgatnak.

petya.bacsi 2008.02.25. 05:44:32

Más: ha kiharcolják a 250e nettót, akkor bizony a Fizető utasoknak bérlet felmutatása után 2x250e Ft-ot csengessenek ki, mivel
1., a MÁV az államé -> minden adófizetőnek is jár a sikerdíj
2., az utas, mivel fizet, így neki azért is jár pénz.

Nagyon remélem, hogy a MÁV most sem fog engedni. Az utasokat hallva nagyon elegük van már Gaskóból és a vasutasokból.

Somoru 2008.02.25. 09:39:08

sztrájkolunk, nem sztrájkolunk,megint sztrájkolunk, megint nem és újból és megint....és.... EZ AZ EMBER EGY ELMEBETEG!!!

Fedup Sári 2008.02.25. 10:29:15

Somoru, azt mondod, elmebeteg... és az emberei, akik -- bár talán egyre kisebb számban, de -- követik az utasításait, és sztrájkba lépnek, na azok vajon hogyan lennének jellemezhetőek?

Mi pedig nem fejezzük ki nyíltan az irántuk táplált érzéseinket, velük kapcsolatos gondolatainkat, hanem csak itt írogatunk, ahelyett, hogy odaállnánk páran, pár százan, pár ezren a vasútállomásaink el, és kiabálnánk kicsit, elröpülne pár tojás, kiragasztanánk pár plakátot a bezárt pénztárablakokra, hadd tudják meg, hogy nem okés, amit művelnek, és hogy már úgy tekintünk csak rájuk, mint a kutyaszarra a járdán.

Fedup Sári 2008.02.26. 08:52:03

Oiler, te valamit nagyon félreértettél ezzel a bloggal kapcsolatban. Ezt MOST fejezd be. Kösz.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2008.02.26. 09:45:26

Fedup Sari: miota hangoztatom, hogy ki kell menni a VDSzSz szekhaza ele es untetni, a kovetkezo sztrajk idejere meg egy orszagos tuntest szervezni a nagy palyaudvarokra es ez alatt nem csak budapestieket ertem.
Akkor talan rajonnek, hogy meg sincsenek akkora tuleroben egy egesz orszagnyi utazo ellen.

De minek tepem a szam, a magyar mar csak ilyen beletorod nep, lehajtott fejjel megy a vagohidra.
süti beállítások módosítása