Körülbelül ennyi, amennyit pluszban követelnek Bárány 100 éves háború Balázsék.
Az origón és több más internetes médiumban megjelent cikkeket olvasva elgondolkodtam, mi járhat piciny kis fejükben. Gondolom a mutáns húsvéti kibernyúl elvette az eszüket.
Kicsiny kis pór utas agyammal elkezdtem számolni.

Vasutas átlagbér olyan 80-100 nettó körül van. (erre utal a nettó 250 mint két és félhavi /inkább 80/).
No ha nem vesszük a már eredetileg is meghatározott 6,9%-ot, akkor ez mintegy nettó 880 forint. Most komolyan vicces. Hisztizik a VDSZSZ, de jelenlegi információim alapján szerencsétlen vasutasok még a 6,9-et se kapták meg...

Kedves G.I. JOE és barátai szálljatok magatokba. Ha 880 forint miatt veritek a nyálatok, akkor inkább adjátok el a zuglói emeletes, liftes villát. Abból biztos futná, de az meg midől van?

Volt egy aranyos kiírás még a vicclapon:

A Keleti pályaudvaron még 99-ben osztott munkaidőt akartak bevezetni, ennek érdekében a KSZ helyi függelékét módosították is, így szolgálatonként 2 pár kocsivizsgáló 23:30 és 04:30 között pihent, azzal a feltétellel, hogy legyen hol és min pihenni, valamint nem mellékesen az alapbéren felül 30 százalékos műszakpótlék is járt a „fektetésre”.

Ez szűnt meg a Keletiben, miután a Start etikátlanul egyéni munkaszerződéseket íratott alá a kocsivizsgálókkal. Úgy látszik, a munkáltatót nem zavarja, hogy az intézkedést követően ámokfutásba kezdett a túlóra. A „fektetést” egyébként továbbra is szívesen látná a munkáltató a helyi függelékben, ezzel csak egy bibi van, hogy jóval kevesebb díjazás ellenében tenné ezt.
Ami természetesen elfogadhatatlan, mivel a 99-es állapotokkal ugyanolyan, vagy jobb feltételekkel írnánk alá a helyi függeléket. Úgyhogy a munkáltató konoksága miatt egyelőre marad a túlóra. Összefoglalva: ha nem jön létre megállapodás a díjazásról, marad a túlóra, egyéni megállapodásokat a jövőben nem köthet a cég a kocsivizsgálókkal (sem).


no comment...

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr94397150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2008.03.26. 11:07:34

Ezt a "fektetéses problémát" nem értem. Az a bajuk, hogy túlórában fizetik ki azt az időszakot és nem kevesebbet kapnak érte?? :-O
Biztos én értem rosszul.

tanár úr 2008.03.26. 11:15:11

dögöljön meg a Gaskó..ugyse sikerül neki!

W Joe 2008.03.26. 11:20:34

És a havi 880 Ft miatt is sztrájkok lesznek?

Indijoe 2008.03.26. 12:04:04

Megkaphatják a plusz 880 forintot, cserébe legyenek tiszták a vonatok, és kapjunk európai színvonalú szolgáltatást. Tudom, bilibe lóg a kezem...

Lord_Cica (törölt) 2008.03.26. 12:11:10

Most mér, szegények a 880 ft-ból egy csomó kannásbort tudnak venni, hogy részegen ordibálhassanak az utasokkal.

Dr.G 2008.03.26. 12:37:47

Menjetek el vasutasnak....

petya.bacsi 2008.03.26. 14:40:04

Ez olyan izgi, napról-napra újabb nevetséges követelések.

Abban igazuk van, hogy tényleg kellene emelni a fizetéseket, de sajnos nem csak a vasutasok keresnek keveset, ilyen indokkal mindenki sztrájkolhatna. A VDSzSz iszonyat sokat árt a MÁV és a vasutasok amúgy sem fényes megitélésének.

petya.bacsi 2008.03.26. 15:13:34

Mildi: ez várható volt, nem fognak visszavonulót fújna, mert akkor úgy értékelnék, hogy beégtek. Nevetséges banda, komolyan mondom.

Manyizga (törölt) 2008.03.26. 15:18:47

Nem tudnak visszavonulni, mert akkor be kéne ismerni, hogy nem tudtak elérni semmit. Igaz, hogy a sztrájkkal se érnek el semmit (remélem!!), de akkor már a szomszéd tehene is dögöljön meg inkább!

Úgyhogy ez olyan hidegháború lesz, hogy másfél havonta 1-2 napra nem dolgoznak. :)

petya.bacsi 2008.03.26. 15:29:40

Az egyetlen megoldás, ha módosítják az ilyen sztrájkok miatt a sztrájktörvényt. Egy ilyen jogot meg kellene becsülni, és normálisan, reális célokért használni, de a VDSzSz egyiket sem teszi. Nem csoda, hogy röhög mindenki rajtuk. A kárt velük fizettetném ki, akár leépítés árán is.

petya.bacsi 2008.03.26. 16:24:52

"szerintük a MÁV Csoport vezetése nem mozdult el eredeti álláspontjától, és kategorikusan elutasítja a VDSzSz jogos és korrekt követeléseinek teljesítését - olvasható az érdekvédelmi szervezet közleményében."

Jogos és korrekt követelés? LOL

GH 2008.03.27. 21:16:23

Szerintem, ha csak az inflációs korrekciót kérnék (1-2%), az még rendben volna. Ez nem újdonság, néha más helyeken is adják. (versenyszféra, nyugdíjasok, választási évben az amúgy magasról lesz*rt közalkalmazottak is szoktak kapni.) A gond a többivel van: a 17%-al, meg a 250-el.

petya.bacsi 2008.03.27. 21:57:56

Azt kell, hogy mondjam: egyetértek Szakszervezetissel.

A sztrájkhoz még egy kis adalék: www.mav-start.hu > Hírek.
Az olasz vasutasok jóval ELŐRE bejelentették, hogy mikor fognak sztrájkolni, mivel nem akarnak kicseszni az utasokkal (nem tudom, mi a sztrájk témája, de gondolom nem olyan légből kapott és irreális dolog, mint a VDSzSz követelések (nevezzük így...).)

A kedves VDSzSz-es vezetők fejében sem ártana, ha rendet tennének, és figyelnék nyugati kollégáikat, hogy hogyan kell normálisan élni a sztrájkjoggal, és nem az utasokkal kicseszni állandóan - ott úgy látszik nem ez a cél, hanem az, hogy a munkáltató figyelmét hívják fel arra, hogy szeretnének valamit.

Csak nehogy ez a nagy sztrájkolgatás aztán majd visszafele süljön el...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2008.03.28. 04:39:52

Mar pedig vissza fele fog elsulni.

Egyik fel sem akar engedni.
VDSzSzha ha enged, senki nem fog megbizni benne, segget csinalt a szajabol.
MAV ha enged, akkor azzal csak azt ismeri el, hogy zsarolhato, boritekolhato az ujabb sztrajk, ujabb irrealis kovetelesekkel.

petya.bacsi 2008.03.28. 06:22:02

Scumbag: teljes patthelyzet. Teljesíthetetlen, irreális és pofátlan követeléseket hogy teljesítsen egy cég? Aztán már minden dolgozónak robogót is követelnek? Meg ausztriai wellness hétvégét évente évente?

Akár enged, akár nem, ez a szakszervezet akkor is sztrájkol, mert mindig lesz valami hajmeresztő követelésük. Csak az érintett vasutas dolgozók józan eszében lehet bízni - mivel ennek az utasok mellett ők a legnagyobb vesztesei. A számlákat, egyéb kiadásokat nem érdekli a sztrájk.

Edömér 2008.03.28. 07:10:54

A sztrájk jogtalanságával és az irreális követelésekkel egyetértek.

De annak az embernek, aki 80 000-ret keres, valószínüleg 880 Ft is számít. Számukra szerintem ez nem vicces.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.03.28. 10:20:17

Edömér 2008.03.28. 07:10:54

Annál a 880 forintnál már többet vesztettek, és fognak veszíteni...
Csak ezt nem értik meg.

GH 2008.03.28. 11:32:23

Van a pofátlanságnak is határa:))

Nemrég olvastam itt a blogon egy bejegyzést a vasúti "lakáspanamákról". Én is hallottam egy ilyen sztorit, de már csak nevetni tudtam rajta. Most készülnek eladni egy nagy pesti MÁV telepet az ott lakóknak. Ezzel nem is lenne semmi baj: viszont a lakók sokallják a MÁV által kért 2-3 millás (!) vételárat a kb. 35-40 nm-es kertes lakásokért, ezért petíciót írtak... (Szerintem sokan akár többet is kifizetnének, hisz. a piaciár kb. 8-9 milla lenne:)) Sőt, azok írták először alá a petíciót, akik ilyen szakszerv.-es segítséggel (némi csalással) kaptak ingatlant és egyébként is kiemelt fizetésük van. Ez elég vicces:))

petya.bacsi 2008.03.28. 15:54:31

"...sokallják a MÁV által kért 2-3 millás (!) vételárat a kb. 35-40 nm-es kertes lakásokért..."

Ha én 4 millát adok, akkor beszállhatok a licitbe? :)

Jamy000751 2008.03.29. 07:32:06

Üdv Mindenkinek!
A beetetésnek szánt 1.1% a vasutasoknál beválik, hogy csórók tartsanak még ki és tényleg többet fognak vaszíteni, ha buknak! Ha valamit nem tudnk kezelni, nem bztos, hogy az a törvény a hibás ami alapján azt a dolgot teszik, ami számunkra nem tetszik, vagy nem kezelhető! Oly sok ember lop, csal, hazudik stb... és mégsem olvasom mindenütt, hogy szigorítsuk a btk-t.
Amit pedig végképp nem világos, a VDSzSz miért a máv menedzsmenttel küzd, miért nem a minisztériummal?!
Visszatérve a sztrájkra; az a külömbség a nyugati országokhoz képest, hogy ha itt munkabeszüntetést hirdetnek az összes állomásfőnök, helyettess a sleppjük leváltják a sztrájkolókat, a biztonságot veszélyeztető szabályokat hoznak. Tőlünk nyugatra hallott már valaki ilyesmit? :-) Gyanítom itt ezért nem jelentik már be hetekkel előtte.
A vasúti ingatlanokról csak annyit, hogy én szerettem volna egyszer egy jó helyen lévőt megvenni de: 80%-a félkomfortos, vagy komfort nélküli ( nem BP-i vagyok :-) ) így megtekintés után tényleg azt mondtam sok érte.
Olvastam itt még egy kis pontatlanságat. A vasutasok béremelése -ha utána nézünk- a MÁV ZRt-nél 6,9%, a MÁV-Start ZRt-nél 2,3%-utazók esetében +2,1%, MÁV Cargo-nál 3,2%, MÁV Trakció ZRt-nél megállapodásos, MÁV Gépészet Zrt-nél 2,3%. Hol a 17? A Cargo kiszervezésekor a dolgozók megkapták a kiszervezésért a +10% alapbéremelést. A többi kiszervezett eddig nem. Tehát nem az infláció okozta béreemelést követelnek -abból is csak a Start és a Gépészet-, hanem ami a kiszervezésért jár. Véleményem szerint ez úgy nézne ki, hogy kiszerveznek +10%-ért, utána jöhet a bérfejlesztés. Mielőtt bárki szóvátenné, törvény határozza meg az anyavállalatból kilépett ugyanazon tevékenységet folytató vállalatba átkerült munkavállalók alapbér emelését.
Ja jelen álláspont szerint 7-én a BKV is sztrájkol. Szidjuk őket is!

GH 2008.03.29. 13:03:18

Javíts ki, ha tévedek, de a Start azért kapott ilyen keveset, mert Gaskó nem ír alá.
Tőlem vigyék az ingatlanokat, csak vicces olyan ismerőseimtől hallani az ár miatti sírást, akik szakszervezetisként havi 8-900 ezret keresnek, igaz, hogy csak bruttó.:))

Manyizga (törölt) 2008.03.29. 22:21:32

Jamy... A BKV-dolgozók olyan célért sztrájkolnak, ami egybeesik az utazóközönség (ami lényegesen nagyobb, mint a majdan végre megszüntetésre kerülő vasúti mellékvonali utazóközönség!) érdekeivel.
A vasutas-sztrájkolók igényei meg nem.

Jamy000751 2008.03.31. 18:20:08

Szakszervezetis! A MÁV Start ZRt. bérajánlata a munkavállalók felé kedvezőbb volt mint amit a szakszervezet (VDSzSz) kért, de az aláírás előtti napon Kákosi nem engedélyezte előterjesztését, ergo egyetlen reprezentatív szakszervezet nem írt alá bérmegállapodást a Startnál.

Manyizga! Sztrájkoltak már a vasutasok a mellékvonalak bezárása ellen, a magántőke bevonása ellen az egészségügybe; most, hogy magukért teszik, akkor kövezzünk? A mellékvonalak "végre" megszüntetése okán, csak annyit, a volán társaságok -mindegyik- egy évig garantálják a buszközlekedést, utána végre az sem lesz. ( no persze nem mindenhol )

Manyizga (törölt) 2008.03.31. 22:17:47

Jamy, de addig is olcsóbb, megbízhatóbb és gyorsabb lesz átlagosan a közlekedés, mint amit a vasút képes jelenleg bárhol produkálni. :)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.01. 15:32:53

üdvözlöm a vdszsz képviselőjét Jamy személyében :) kósza kérdésem lenne :

én november elejéig magyar magánvállalkozásnál dolgoztam, kb. annyiért mint az átlag vasutas (87 nettó). érdekes módon nekem hogyhogy nem jutott eszembe szarrá sztrájkolni magam?
nem lehet hogy azért mert esetleg veletek ellentétben engem azonnal kib@sztak volna mint a macskát sz@rni?

továbbá : nekem ment ennyiért is normálisan a munka, nektek miért nem megy?

valamint : miért is kellett emelni a követeléseken? nem érzed, hogy az átlagembernek (aki szintén nem keresi magát széjjel) már az eredeti követelés is pofátlan volt?

ja igen, és ez nem a napnak köszönhető kérdés (nem tréfából kérdezem), hanem egy ideje már nem igazán látom mire jó nektek ez. Lehet sztrájkolni és csődbe viszitek a mávot... csak rajta... bár sajnálnám a vonatot, de a döntés a tietek.

petya.bacsi 2008.04.01. 23:37:08

Ylion: szia, üdv újra itt! ;)

petya.bacsi 2008.04.02. 01:31:15

Ylion: nem kell aggódni...

Meglehetősen rossz lehet úgy tárgyalni, hogy "a MÁV ennyire semmibe veszi szakszervezeti tagságuk követelését."

forrás: vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=215966

Vidéki utas 2008.04.02. 16:37:14

A Hírekben azt mondták, hogy a sztrájk előtt 1 nappal szólnak majd az érdekvédők. Remélem az 1 napot a VDSzSz is úgy értelmezi, ahogy kell, tehát 1 nap = 24 óra, vagyis nem délután küldenek egy faxot, mint ahogy legutóbb tették...

GH 2008.04.02. 17:26:04

Most olvastam a VSZ honlapján, hogy Magyarországon különféle jogcímeken 350000 ezer embernek van arcképes, ingyenes igazolványa. Ők mehetnek ingyen külföldre is. Nem sok ez egy kicsit? A tényleges dolgozóktól, akik ennek kb. tizede nem sajnálom, de talán a családtagoknak elég lenne egy félárú, vagy bizonyos számú ingyen jegy. Ez most nem irigység, de ha 350 ezren egyátalán nem vesznek jegyet, nem csoda, hogy ekkore csőd van.

GH 2008.04.02. 18:31:41

Kicsit nagyon sok...

Jamy000751 2008.04.03. 17:54:15

Hy!

Először is egy félreéertést szeretnék eloszlatni; igaz, hogy vasutasnak tanultam, de jelenleg nem vagyok az. => ylion-nak
Manyizga! Szerintem a vasút ( MÁV )semmit nem képes produkálni ebben fejetlenségben! :-)

Ylion, csak szép sorban:
- ha olvastad volna a sztrájk törvényt nem mondanál ilyet; egyedül NEM lehet sztrájkolni, a kirúgás ellen ott az érdekképviselet. Bár ha jól emlékszem Homerosz mondotta volt: " Ésszel a hatalom bitorlóival szemben ".
- sajnos elég szomorú, hogy a munkáltatók egyáltalán nem becsülik meg a jó szakembert. Ha úgy érzed, az emelkedő infláció ellenére, a munkád csak ennyire értékelik...és itt szintén a munkáltatókat hibáztatom.
- a vasutasok eredeti követelése nem pofátlanság, az aláírt KSZ-ük teszi lehetővé, hogy az OÉT által meghatározott legalacsonyabb és legmagasabb béremelés átlagát követelhetik,
- ha mindenbe belenyugszunk a kapzsi, kapitalista kizsákmányol! Ráadásul a bérből és fizetésből élők azok, akikre az összes közterhet rá lehet róni, hisz' mit tagadjanak le.
Én szerencsés vagyok, de biztos nem hagynám, hogy addig rakják a hátamra a terheket, míg bele nem rokkanok!

Jamy000751 2008.04.05. 11:27:15

Csak egy kérdés!
Hogy lehet az, hogy bizonyos honlapokon leírtakat minden szkepticizmus nélkül elfogadjátok, másokon leírtakon viszont semmit?
Nem csak érdekképviseletekről beszélek!

Vidéki utas 2008.04.05. 22:31:15

Jamy000751: a VDSzSz és a többi szakszervezet között óriási a különbség pl.a VDSzSz honlap nylevezete legalább annyira iritáló, mint a követeléseik.

A VDSzSz mindenért sztrájkol (nettó 250 e Ft, meg nem tudom mennyi % béremelés, + 1,1% infláció miatti béremelés, 38 vasúti mellékvonal stb. stb.), ezáltal komolytalanná vált. A követelések közül egyedül az 1,1%-ot tudnám elfogadni (ezt azt hiszem a nyugdíjasok is megkapják, de a legtöbb munkahelyen nem), stresszeli és bizonytalanságban tartja az utasokat.

Egy szakszervezetnek észszerű és teljesíthető követelésel kellene előrukkolni, nem pedig mindenért egyszerre.

A kialakult patthelyzetért és azért, hogy a munkaadó semmibe veszi őket, csakis saját magukat okolhatják. Ha nem akarnának mindent rögtön, akkor lehet, hogy megkapnák azt, de így... Persze a másik oldal, a munkaadó is megérne egy külön misét.

Vidéki utas 2008.04.06. 14:12:25

A Hír TV szerint, és most már megerősített hír: Gaskóék újrakezdik a sztrájkot.

Sajnos nem tartotta be a szavát ahogy várható volt, mert nem 1 nappal szólt előre :(

Lehet, hogy mindent meg kellene a MÁV vezetésének adni, amit követelnek, cserébe pedig megszabni, hogy X évig nincs sztrájk. Szomorú, nagyon szomorú.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2008.04.06. 18:11:19

Ha mindent megadna a MAV a VDSzSznek akkor mar abban a pillanatban elvetette a MAV a kovetkezo sztrajk csirajat, mert ha engednek azzal csak azt ismerik el, hogy zsarolhatok.

Most kivetelesen a MAVnak drukkolok.
A sztrajk meg ugy is ki fog fulladni, mert nincs (nem lesz) penze a VDSzSznek tovabb folytatni.
Pontosan ezert ment a huzas, halasztas a sztrakkal, hogy legyen ujra valamennyi penz a sztrajkalapban.

Ha jozan paraszti esszel szamolunk akkor a februari sztrajk negy azaz 4 napig tartott es azt valami kamu dumaval leallitottak.
A mostani se tarthat (maximum) 4-5 napnal tovabb.

Plusz azt is figyelembe kell venni, hogy a sztrajk idejere orankent 500 Forintot kapnak a (nem)dolgozok, az meg edeskeves, a szamlakat meg nem erdekli, hogy sztrajkoltal vagy sem azok jonnek es be is kell fizetni oket valamibol.
Magyarul az az VDSzSz tag aki legalabb a jozan eszere hallgat bojkotalja a sztrajkot es nem kopik fel az alla ho vegere.
süti beállítások módosítása