A MÁV Zrt. és a VDSzSz Szolidaritás február 27-én, szerdán 11. 00 órakor újabb egyeztető tárgyalást tartott. A mai megbeszélésen sem született megállapodás, a tárgyalásokat február 29-én, pénteken 9.00 órakor folytatják.  

A VDSzSz Szolidaritás követeléseit továbbra sem áll módjában teljesítenie a MÁV Zrt-nek, elsősorban azért, mert a MÁV Cargo Zrt. eladásából majdan befolyó összeget csak a magyar vasút fejlesztésére, utas-szolgáltatások minőségi javítására és a hitelek törlesztésére fordítja, és nem enged a szakszervezet alaptalan követelésének.

A MÁV Zrt úgy látja: az érdekvédő szervezet követelése továbbra is alaptalan, mert nincs meg a jogi és a gazdasági feltétele. Ráadásul a szakszervezet egy olyan bevételi forrásból kér minden vasutas számára egyszeri, nettó 250 ezer forintos kifizetést, amely még be sem érkezett a MÁV számlájára, a privatizációs szerződés még le sem zárult, a folyamat lezárás még négy-öt hónapot biztosan igénybe vesz. Ennél fogva is alaptalan a VDSzSz Szolidaritás követelése, s főleg az emiatti munkabeszüntetés.     

 

A vasúttársaságok – az utasok és a fuvaroztató partnerek érdekében – a még elégséges szolgáltatásoknál továbbra is ragaszkodnak álláspontjukhoz: a sztrájk ideje alatt is a megfelelő vonatmennyiség biztosítja a minimális szolgáltatást, a közszolgáltatási feladatokat szolgáltatói felelősséggel csak ilyen formában tudják biztosítani. A szakszervezeti javaslat – napi két pár vonat közlekedése – megkérdőjelezi az utas-biztonságot is, hiszen ily módon már a kiinduló állomáson megtelnének a vonatok. A zsúfoltság, illetve az útközbeni torlódások miatt a balesetek előfordulásának is megnőne az esélye, s utas-lemaradáshoz vezetne.

A MÁV álláspontja szerint az iskolába és munkába járás biztosítása az alapvető társadalmi közszükségletek körébe tartozik, vagyis a még elégséges szolgáltatásoknak erre ki kell terjednie. Ez csak a MÁV által javasolt vonatmennyiséggel elégíthető ki. 

 

A vasúttársaságok képviselői a szerdai egyeztetésen arra tettek javaslatot – a még elégséges szolgáltatások kapcsán –, hogy az elővárosi vasútvonalakon 5.00 órától 8.00 óráig, majd 15.00 órától 19.00 óráig valamennyi vonatjárat, a többi vasútvonalon reggel és este két-két pár vonat közlekedjék. Az elővárosban a 22 órás műszak hazajutása érdekében további egy pár vonat járna vonalanként. Ez azt jelenti, hogy a sztrájk ideje alatt a MÁV hálózatán 954 vonat közlekedne.

Ezt a VDSzSz Szolidaritás nem fogadta el. 

forrás: mav.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr85357804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diktatorikus kleptokrácia 2008.02.28. 11:22:27

Egyenlegértesítő vasutasoknak
2008.02.19. 09:08

Tisztelt Dolgozó!

Társaságunk megvizsgálta az ön által benyújtott igényeket, és ezúton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeléseit jogosnak találtuk. Ezek alapján ön a következő juttatásban és béremelésben részesül:

- Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo Zrt eladásával kapcsolatosan
- 15% béremelés 2008. január 1-éig visszamenőleg

Egyúttal szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy társaságunknál az Állami Számvevőszék mai árfolyamon számolva 1993 és 2006 között 2000 milliárd forint tőkeveszteséget állapított meg. Mivel ön társaságunk régi és megbecsült dolgozója, így ebben az időszakban már nálunk dolgozott.
Ezért szeretnénk, ha ebből a veszteségből is olyan mértékben részesülhetne, mint a MÁV Cargo Zrt. eladásából. Az ön által felállított arányossági mutatók figyelembe vételével szeretnénk tájékoztatni, hogy önnek ebből adódóan a következő fizetési kötelezettsége keletkezett:

- Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV csoport felhalmozott tőkevesztesége után

Új egyenlege ennek megfelelően 4.750.000 Ft tartozást mutat, amit kérünk a mellékelt készpénzátutalási megbízás segítségével 2008. március 1-éig kiegyenlíteni. Társaságunk a várható igényeknek megfelelően részletfizetési konstrukciót dolgozott ki ön számára, melynek során a fizetéséből havi 50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen törleszthető a következő 100 hónapban.
Kérjük, hogy amennyiben ezzel élni kíván, azt postafordultával jelezze.

További jó munkát kívánunk!

A MÁV csoport tagjai nevében:

Kis Piroska
Pénzügyi Csoportvezető

Ui.: 2008 év végén az éves eredmények figyelembevételével ismételt egyenlegközlőt továbbítunk önnek.

diktatorikus kleptokrácia 2008.02.28. 11:37:55

petya.bacsi,
az én forrásom m@ilben terjedt :)
de amint látom, késve kaptam :(
sebaj, akkor is ütős
süti beállítások módosítása