Nyugaton a helyzet
Azért megnyugtató, hogy nem csak felénk vannak késések. Darvon sztrájkoló német vasutasokat fogott. Pénzét szerette volna viszontlátni, de túl olcsón vette a jegyet...

Hellósztok!
Ez az eset nemzetközi jellegű, komplikált, es nem is annyira brutális mint pl egy vonati WCn található lepratelep. (amúgy ha nincs kedvetek végigolvasni, a végén van egy tanulság :) ) Szóval: Ott kezdődik hogy alapbol egy kicsit bonyolult igényeim voltak: Két jegyet akartam Budapestről Würzburgba, es pár nappal később Würzburgból Bécsig akartunk visszajönni.(Bp-Bécs-Linz-Passau-Frankfurt-Dortmund vonalon) Viszont tudtam hogy van olyan kedvezményes jegy, amit nem tudok visszacserélni, és csak egy bizonyos időpontra érvényes, de jóval olcsóbb (Nem tudom hogy van e valami neve, bocs). Szóval olyat kértem. Kiderült, Frankfurtig kell megvennem a jegyet, vagy csak Nürnbergig (Würzburg előtt), a kettő közt nincs lehetőség. Visszafelé meg Budapestig kellet megvennem. Na, franc sem érti ennek a logikáját, de örültem, mivel így is csak kb tíz rongy egy jegy, persze feleslegesen vásaroltam meg jónéhány kilómétert.
Na minegy, az odaút jól alakult, semmi panasz. A visszaut poénosabb volt, DE: ez nem a MÁV hibája (ki gondolta volna?). Reggel 9kor kint állunk Würzburgban, es a vonat indulása röpke 100 percet késett, lett abból 130 is. A németek pont akkor sztrájkoltak... hurrá. Ott azt mondták hogy nem tudnak árat visszatéríteni, majd Budapesten, ahol vettem a jegyet, meg amugyis a felelősök döntenek a visszatéritesekröl. Ok. Bécsben már csak 105 perc késéssel érkeztünk meg (na, ilyet produkáljon a MáV), utazásunk itt véget ért. Mindez egy szerdán történt. Hétvégen érkeztem haza, hétfőn irány a Keleti, kérni a pénzt (azt felteteleztem hogy a késést nem sikerült behozni a 3 órás Bécs-Bp vonalon). Első gond az volt hogy az állítólagos nemzetközi informació nem nagyon akart létezni, de lehet hogy én vagyok a hülye, aki akarja, keresse meg :P Pont rövidke volt a sor a belföldi pénztárnál, probalkoztam ott: Kiscsaj mondja hogy csütörtök éjfélig kellet volna igényelnem a pénzem, de azér próbalkozzak a nemzetközieknel. Najo, oda en nem állok be... Szoval irany a 9es vágánynál található forgalmi iroda. (Ahogy Poppinst is, engem is meglepett annak a kialakítása) Szoval, elmondom a sztorit, kerdezem, mi van a pénzemmel. Válasz: Pénz akkor van, ha a vonat legalabb 60 percet késik, es ha a menetjegy ára meghaladja az 50 urót, és mivel az én jegyeim olcsóbbak voltak, gebedjek meg. Nem volt kedvem balhézni, ugysem tehetek semmit a MáV mindenható alkotmánya ellen... Lehet hogy a német információs is sumákolt, de azt már sosem tudom meg.

Tanulság: Kb 12ezer forintnál olcsóbb nemzetközi menetjegy vasárlásakor ne várjuk el, hogy pontosan (avagy max 60 perc késéssel!) érkezünk meg.
Üdv Darvon
<

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr81116456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krtek24 2007.07.12. 23:09:34

Nem teljesen feleslegesen vásároltad, ez az európai kedvezményes jegyárképzés alapja. A lényeg, hogy röhejesen olcsón jutottál hozzá, a pluszkilométerekkel együtt is kevesebb volt, mint a pontosan a tervezett útszakaszra szóló jegy. Ha lenne önállóan Budapest-Würzburg jegy, az úgyis ugyanannyi lenne, mint a Budapest-Frankfurt.
Pl. nézd meg magát Németországot: egy München-Lübeck Spar-jegy ugyanannyi (29 Euro), mint egy a jóval rövidebb Berlin-Hamburg távra szóló.

Amúgy a vonatkozó uniós rendeletben nem látok semmi olyat, ami a visszatérítést minimum jegyárhoz kötné, ennyit a MÁV-ról.
süti beállítások módosítása