Ma jelent meg a vdszsz.hu oldalon:
Vasutasok! Védjük meg a vasúti munkahelyeket!
A VDSzSz Szolidaritás és a Vasutasok Szakszervezete által november 7-én sikeresen megtartott kétórás figyelmeztető sztrájk ellenére nem született megállapodás a GKM által bezárásra ítélt vasútvonalak sorsáról. Ezért a vasúti munkahelyek megőrzése érdekében, valamint a vasútvonalak forgalmának szüneteltetése és a menetrend szűkítése ellen a VSZ és a VDSZSZ a MÁV-ra és a MÁV többségi tulajdonában lévő gazdasági társaságokra is kiterjedő általános sztrájkot hirdet.
A sztrájkra 2007. november 21-én reggel 6 és 12 óra között kerül sor.
Felhívjuk a MÁV ZRt. és vállalatcsoportjához tartozó gazdasági társaságok valamennyi munkavállalóját, hogy szakszervezeti hovatartozástól függetlenül tevőlegesen vegyen részt a sztrájkban!
A sztrájktörvény alapján felszólítottuk a Magyar Köztársaság Kormányát a tárgyalások folytatására.
Követeljük, hogy a tárgyalások ideje alatt a mellékvonalak sorsáról ne szülessen döntés!
A munkabeszüntetés ideje alatti még elégséges szolgáltatásokról tárgyalásokat kezdeményeztünk.
További információkat szórólapokon adunk közre, információt a VDSzSz és a VSZ területi irodáitól és központjaitól kaphattok. A VDSzSz központi száma: 01/13-29 (vasúti), a VSZ központi száma: 01/19-77 (vasúti).
Megint. Most nem említik azokat az indokokat, amelyek egy korábbi bejegyzésben vannak. Nem szeretnék politizálni a blog-on, sem egy párt mellett sem állást foglalni. De egy pár dolog felkeltette a figyelmem.
"Ezért a szüneteltetésre ítélt vonalakon kívül tiltakozunk a kormány által módosított, a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény miatt is. A változtatások ugyanis szigorúbb feltételeket jelentenek a jövőben nyugdíjjogosultságot szerzőkre, különösen kedvezőtlen ezen belül is a nyugdíj számítására vonatkozó megváltozott feltételrendszer. A jövő év elejétől a nyugdíjba vonulóktól lényegében a 13. havi ellátásnak megfelelő összeget vonnák meg. A konvergencia-programtól már amúgy is sújtott munkavállalóknak ráadásul jelentős nyugdíjkorhatár-emelésre is fel kell készülniük a Kormány tervei szerint. Tiltakozunk továbbá az egészségbiztosítás üzleti alapú magánosítása ellen."
Nos. Mindaddig, amíg a sztrájk nem megy át nyilvánvaló politizálásba, addig azt mondom megértem. De nem hiszem, hogy egy ország megbénításával kell tiltakozni az egészségbiztosítás magánosítása ellen.
Nekem speciel kezd elegem lenni a sztrájkból. Béremelés, munkakörülmények javítása, mellékvonalak megtartása legyen, bár ez utóbbiak veszteségességéről, vagy gazdaságosságáról szerintem ne nyissunk vitát, de politikai célok elérése már szerintem más kérdés.
De ez a fenti kiemelés nagyon furcsa. Kicsit ellenzéki feeling. Nem tudom a vezetők pártállását, de számomra ez a bejegyzés inkább politizálásnak tűnik. És ha politikai célokra használnak egy szakszervezetet, akkor már szerintem a célok sem tiszták.
De legyek vak, és ne legyen igazam. Lehet sokan fognak kritizálni a post miatt, de véleményem vállalom.
Sok vasutassztrájkot "éltem" már meg, sokszor egyet is értettem a célokkal, de a mostani célok számomra nem szimpatikusak. Gyűjtsünk aláírást, írjunk ki népszavazást, de ne akadályozzuk az embereket. A sztrájkok nem kis kárt okoznak, no nem az államnak, az most a mi, az utasok szemszögéből nem fontos.
Mi történik egy sztrájk alatt? A közlekedés szinte teljesen megbénul emberek százezrei lesznek akadályozva a sztrájk alatt és után a normális munkavégzésben, közlekedésben.
Az elmúlt hetekben két sztrájk is volt. A hatásait sokáig éreztük. Eredményes volt-e a sztrájk? Szerintem csak részben, de akárkivel beszéltem azt mondta, hogy bosszantó és dühítő volt.
Egy kollégám mondta, ha a szakszervezet hatékonyan dolgozna nem lenne szükség sztrájkra. Van benne igazság. De most egy olyan szakszervezetről beszélünk, aki kiáll a vasutasokért, sajnos azokért is, akik nem végzik a munkájukat, mutyiznak. Fromtod írta, hogy nagyon demagóg hozzáállás volt egy korábbi postban, ahol a videót mutattam be. Részben igaza van, de sajnos a szakszervezet is felelős azért, hogy nem minden ember felel meg a szakmai és morális követelményeknek, ugyanis ők kiállnak mindenkiért. Emlékszem volt olyan vonalbejáró, aki a napi 8 órát a restiben töltötte mattrészegen és a szakszervezet nem engedte, hogy elbocsássák.
Mostanában történt az az eset is, amikor rejtett kamerás ellenőrzésen bukott le egy kalauz, aki saját zsebbe dolgozott. Mikor a kalauzt el akarták bocsátani, a szakszervezet azt mondta nem a kalauz a hibás, hogy lopott, csalt, hanem a MÁV, mert kevés pénzt fizet az embereknek.
No comment.
Félreértés ne essék a szakszervezet álljon ki a munkavállalókért, de azért legyen kontroll, akik nem érdemlik meg, azokat ne védjük már! Most sok ember lehet kritizálni fog, de úgy éreztem, hogy ideje lenne szólnom.
Vasutasok! Védjük meg a vasúti munkahelyeket!
A VDSzSz Szolidaritás és a Vasutasok Szakszervezete által november 7-én sikeresen megtartott kétórás figyelmeztető sztrájk ellenére nem született megállapodás a GKM által bezárásra ítélt vasútvonalak sorsáról. Ezért a vasúti munkahelyek megőrzése érdekében, valamint a vasútvonalak forgalmának szüneteltetése és a menetrend szűkítése ellen a VSZ és a VDSZSZ a MÁV-ra és a MÁV többségi tulajdonában lévő gazdasági társaságokra is kiterjedő általános sztrájkot hirdet.
A sztrájkra 2007. november 21-én reggel 6 és 12 óra között kerül sor.
Felhívjuk a MÁV ZRt. és vállalatcsoportjához tartozó gazdasági társaságok valamennyi munkavállalóját, hogy szakszervezeti hovatartozástól függetlenül tevőlegesen vegyen részt a sztrájkban!
A sztrájktörvény alapján felszólítottuk a Magyar Köztársaság Kormányát a tárgyalások folytatására.
Követeljük, hogy a tárgyalások ideje alatt a mellékvonalak sorsáról ne szülessen döntés!
A munkabeszüntetés ideje alatti még elégséges szolgáltatásokról tárgyalásokat kezdeményeztünk.
További információkat szórólapokon adunk közre, információt a VDSzSz és a VSZ területi irodáitól és központjaitól kaphattok. A VDSzSz központi száma: 01/13-29 (vasúti), a VSZ központi száma: 01/19-77 (vasúti).
Megint. Most nem említik azokat az indokokat, amelyek egy korábbi bejegyzésben vannak. Nem szeretnék politizálni a blog-on, sem egy párt mellett sem állást foglalni. De egy pár dolog felkeltette a figyelmem.
"Ezért a szüneteltetésre ítélt vonalakon kívül tiltakozunk a kormány által módosított, a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény miatt is. A változtatások ugyanis szigorúbb feltételeket jelentenek a jövőben nyugdíjjogosultságot szerzőkre, különösen kedvezőtlen ezen belül is a nyugdíj számítására vonatkozó megváltozott feltételrendszer. A jövő év elejétől a nyugdíjba vonulóktól lényegében a 13. havi ellátásnak megfelelő összeget vonnák meg. A konvergencia-programtól már amúgy is sújtott munkavállalóknak ráadásul jelentős nyugdíjkorhatár-emelésre is fel kell készülniük a Kormány tervei szerint. Tiltakozunk továbbá az egészségbiztosítás üzleti alapú magánosítása ellen."
Nos. Mindaddig, amíg a sztrájk nem megy át nyilvánvaló politizálásba, addig azt mondom megértem. De nem hiszem, hogy egy ország megbénításával kell tiltakozni az egészségbiztosítás magánosítása ellen.
Nekem speciel kezd elegem lenni a sztrájkból. Béremelés, munkakörülmények javítása, mellékvonalak megtartása legyen, bár ez utóbbiak veszteségességéről, vagy gazdaságosságáról szerintem ne nyissunk vitát, de politikai célok elérése már szerintem más kérdés.
De ez a fenti kiemelés nagyon furcsa. Kicsit ellenzéki feeling. Nem tudom a vezetők pártállását, de számomra ez a bejegyzés inkább politizálásnak tűnik. És ha politikai célokra használnak egy szakszervezetet, akkor már szerintem a célok sem tiszták.
De legyek vak, és ne legyen igazam. Lehet sokan fognak kritizálni a post miatt, de véleményem vállalom.
Sok vasutassztrájkot "éltem" már meg, sokszor egyet is értettem a célokkal, de a mostani célok számomra nem szimpatikusak. Gyűjtsünk aláírást, írjunk ki népszavazást, de ne akadályozzuk az embereket. A sztrájkok nem kis kárt okoznak, no nem az államnak, az most a mi, az utasok szemszögéből nem fontos.
Mi történik egy sztrájk alatt? A közlekedés szinte teljesen megbénul emberek százezrei lesznek akadályozva a sztrájk alatt és után a normális munkavégzésben, közlekedésben.
Az elmúlt hetekben két sztrájk is volt. A hatásait sokáig éreztük. Eredményes volt-e a sztrájk? Szerintem csak részben, de akárkivel beszéltem azt mondta, hogy bosszantó és dühítő volt.
Egy kollégám mondta, ha a szakszervezet hatékonyan dolgozna nem lenne szükség sztrájkra. Van benne igazság. De most egy olyan szakszervezetről beszélünk, aki kiáll a vasutasokért, sajnos azokért is, akik nem végzik a munkájukat, mutyiznak. Fromtod írta, hogy nagyon demagóg hozzáállás volt egy korábbi postban, ahol a videót mutattam be. Részben igaza van, de sajnos a szakszervezet is felelős azért, hogy nem minden ember felel meg a szakmai és morális követelményeknek, ugyanis ők kiállnak mindenkiért. Emlékszem volt olyan vonalbejáró, aki a napi 8 órát a restiben töltötte mattrészegen és a szakszervezet nem engedte, hogy elbocsássák.
Mostanában történt az az eset is, amikor rejtett kamerás ellenőrzésen bukott le egy kalauz, aki saját zsebbe dolgozott. Mikor a kalauzt el akarták bocsátani, a szakszervezet azt mondta nem a kalauz a hibás, hogy lopott, csalt, hanem a MÁV, mert kevés pénzt fizet az embereknek.
No comment.
Félreértés ne essék a szakszervezet álljon ki a munkavállalókért, de azért legyen kontroll, akik nem érdemlik meg, azokat ne védjük már! Most sok ember lehet kritizálni fog, de úgy éreztem, hogy ideje lenne szólnom.
A bejegyzés trackback címe:
https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr61227125
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gery · http://gery.blog.hu 2007.11.12. 23:18:06
lehet, hogy sok ember kritizálni fog, de szerintem többen értünk veled egyet. egészen eddig én voltam az, aki ha szóba került egy vitában, mindig kiálltam a vasutasok mellett, hiszen akad, hogy érdemtelenül szidják a kalauzokat, mozdonyvezetőket. de az elmúlt két hét eseményei minden szimpátiát kiöltek belőlem, főleg, hogy tágabb családomban rengeteg "mutyizó" vasutassal van szerencsém találkozni, és ezek után tényleg úgy érzem, hogy átléptek egy határt. buta, lusta banda, irracionális szabályzat, az utasok semmibe vétele. teljesen igaz az a közhely, ha én vagy te úgy végeznénk a munkánk, ahogy egy átlag vasutas (és tisztelet a kivételnek), nem sztájkolnánk idióta célokért, hanem örülnénk, hogy lyuk van a seggünkön. dehát ez a fránya szakszervezet...
gery · http://gery.blog.hu 2007.11.12. 23:19:07
ezt a politikai állásfoglalást egyelőre nem fogtam fel ép ésszel, ezért érdemben nem reagálok. csak annyit, hogy szánalmas
petya.bacsi 2007.11.13. 01:56:24
én azokat a vasutasokat sajnálom, akik "érintkeznek" az utasokkal. na, ők aztán kapnak hideget-meleget. :( akikkel én találkozom, azokra egy rossz szót nem lehet szólni. nem velük van a baj.
de... most miért is sztrájkolnak? miért nem csatlakoznak a békésen demonstrálókhoz, akik mások munkába jutását NEM akadályozzák? (asszem több szakszervezet is békésen fog tüntetni, legalábbis ezt hallottam a rádióban, nem tesz keresztbe az adófizető, és jeggyel/bérlettel utazó embereknek) és miért bénítják meg az egész ország közlekedését? biztos sok utas egyetértett velük, de mivel harmadjára fog késni a munkahelyről ha egyáltalán beér, a legkisebb tolerancia sincs már meg a vasutasokkal szemben.
sok munkanélküli ember van, aki ennyi pénzért is szívesen dolgozna a MÁV-nál...
de... most miért is sztrájkolnak? miért nem csatlakoznak a békésen demonstrálókhoz, akik mások munkába jutását NEM akadályozzák? (asszem több szakszervezet is békésen fog tüntetni, legalábbis ezt hallottam a rádióban, nem tesz keresztbe az adófizető, és jeggyel/bérlettel utazó embereknek) és miért bénítják meg az egész ország közlekedését? biztos sok utas egyetértett velük, de mivel harmadjára fog késni a munkahelyről ha egyáltalán beér, a legkisebb tolerancia sincs már meg a vasutasokkal szemben.
sok munkanélküli ember van, aki ennyi pénzért is szívesen dolgozna a MÁV-nál...
petya.bacsi 2007.11.13. 01:59:35
javaslatok a VDSZSZ-nek. sztrájk-témák:
december 5.: a Mikulás ma jöjjön. ha nem, 6-12 között nincs vonat
december 19.: csak úgy munkabeszüntetés, asztalcsapkodás, 6-18 óra között nincs vonat
egyszer sztrájkolhatnának az utasok is, hogy mindig késnek akár tél van akár nyár... komolytalan társaság.
december 5.: a Mikulás ma jöjjön. ha nem, 6-12 között nincs vonat
december 19.: csak úgy munkabeszüntetés, asztalcsapkodás, 6-18 óra között nincs vonat
egyszer sztrájkolhatnának az utasok is, hogy mindig késnek akár tél van akár nyár... komolytalan társaság.
szabiaki (törölt) 2007.11.13. 09:06:17
szerintem az ilyen tipusú sztrájk sérti a demokrácia alapelvét, az egy ember egy szavazatot, mivel akinek olyan a munkája és sztrájkol az a szavazati jogánál nagyobb érdekérvényesítő képességre tesz szert. Szerintem a sztrájk csak a munkáltatóval szemben lehetne érdekérvényesítés eszköze, de itt a "Tiltakozunk továbbá az egészségbiztosítás üzleti alapú magánosítása ellen." ellent mond ennek.
Manyizga (törölt) 2007.11.13. 15:00:28
A múltkori "figyelmeztető" sztrájk alatt volt egy kalauz, aki a felháborodott és információra éhes utasoknak ezt mondta: "Maguknak is inkább szolidaritást kellene vállalniuk a sztrájkoló vasutasokkal, és nem kellene dolgozni menniük!!"
"Válaszom: MAGA miért nem szolidáris velük?"
Majdnem megverték amúgy azt a szerencsétlen hülyét... :)
"Válaszom: MAGA miért nem szolidáris velük?"
Majdnem megverték amúgy azt a szerencsétlen hülyét... :)
greggrant 2007.11.13. 15:09:03
goergejr: ez egy nagyszerű post, csak így tovább! A blog arra is való, hogy szabadon véleményt nyilvánítsunk, ne csak a kommentekben, de a post-okban is, nem úgy mint a hagyományos médiában. Csak így tovább!
Egyébként a szakszervezetről megvan a véleményem, amit művelnek, az a szabad verseny korlátozása. Erre is fel kellene figyelnie a versenyhivatalnak. Ugyanis ahelyett, hogy normális, piaci(hoz közelítő) szolgáltatást segítenék elő, versenyképes fizetéssel, mindkettőnek gátat szabnak a folyamatos gáncsoskodásukkal, valamint a károkozásukkal, amit aztán az államnak kell állnia (akik ugye mi vagyunk, ezt nem árt észben tartani).
Egyébként a szakszervezetről megvan a véleményem, amit művelnek, az a szabad verseny korlátozása. Erre is fel kellene figyelnie a versenyhivatalnak. Ugyanis ahelyett, hogy normális, piaci(hoz közelítő) szolgáltatást segítenék elő, versenyképes fizetéssel, mindkettőnek gátat szabnak a folyamatos gáncsoskodásukkal, valamint a károkozásukkal, amit aztán az államnak kell állnia (akik ugye mi vagyunk, ezt nem árt észben tartani).
rém 2007.11.13. 16:54:06
Gyerekek szidjátok a vasutat de miért? Én a vasuton dolgozom és szoktam busszal utazni. A menetidő kétszer annyi mint a vasuton, rendszeresen késnek, nincs fűtés, nem tudsz kimenni WC-re, nem tudsz kimenni dohányozni, a jegy árak ugyanazok. Tehát a vasút még mindig kényelmesebb. Arról nem beszélve hogy a busz ha késik, vagy nincs fűtés mindenki befogja a pofáját és hallgat. A vonaton meg szidjátok a szerencsétlen jegyvizsgálót. Akinek nem tetszik a vasut utazzon mással, úgyis visszatértek
előbb-utóbb a MÁV-hoz
előbb-utóbb a MÁV-hoz
szabiaki (törölt) 2007.11.13. 19:46:40
rém, na éppen ez az a hozzáállás amiért többek közt elégedetlenek az utasok, te szóhasználatoddal szidják a vasutat.
Az hogy a busz is rossz nem azt jelenti, hogy a vonat jobb. Nekem attól nem lesz jobb, hogy másnak is rossz vagy még rosszabb. Abban egyetértek, hogy vonattal utazni, különösen nagy távolságra sokkal jobb mint bármi mással. Bár az hogy a buszon nem lehet dohányozni kifejezetten vonzerőt jelent számomra, ellenben azzal, hogy a folyosón vagy a vagonok végén bagóznak, a kalauzok persze nem is tesznek ellen, még ha ott is van a tiltó jelzés.
A visszatérésről csak annyit, hogy én nem fogok visszatérni vonatra, még 2 hónap és engem mint állandó havi több tízezret fizető utast elvesztett a máv.
Az hogy a busz is rossz nem azt jelenti, hogy a vonat jobb. Nekem attól nem lesz jobb, hogy másnak is rossz vagy még rosszabb. Abban egyetértek, hogy vonattal utazni, különösen nagy távolságra sokkal jobb mint bármi mással. Bár az hogy a buszon nem lehet dohányozni kifejezetten vonzerőt jelent számomra, ellenben azzal, hogy a folyosón vagy a vagonok végén bagóznak, a kalauzok persze nem is tesznek ellen, még ha ott is van a tiltó jelzés.
A visszatérésről csak annyit, hogy én nem fogok visszatérni vonatra, még 2 hónap és engem mint állandó havi több tízezret fizető utast elvesztett a máv.
csorogi 2007.11.13. 21:56:32
egy országos utas-sztárjk mozgalmat kéne indítani, kineveznénk egy munkanapot, amikor nem mutatjuk fel a jegyet-bérletet, kijelentjük, hogy sztrájkolunk, tiltakozunk az elégtelen szolgáltatások miatt, a rendszeres késések, a hiányos utastájékoztatás, a kosz, a mutyizás, stb. miatt. mondjuk rohadt nagy munka lenne, és minél több vonattal járó emberhez el kéne juttatni ezt az infot + média
persze lehet, hogy túl idealista ötlet, egyelőre kidolgozatlan és nehezen kivitelezhető, de ennek lenne viszhangja...
persze lehet, hogy túl idealista ötlet, egyelőre kidolgozatlan és nehezen kivitelezhető, de ennek lenne viszhangja...
petya.bacsi 2007.11.14. 01:48:49
csorogi: lehet, hogy egynéhány vasutas dolgozói is csatlakozna, mivel nem a pl. kalauzon, forgalmistán múlik a szolgáltatás minősége.
de ha nem mutatod fel a bérletet/jegyet, akkor leszállítanak - megjegyzem jogosan (tehát egyik irányba működik a felelősségre vonás, de az utas nem tudja felelősségre vonni a szolgáltatót, mivel egyelőre NINCS olyan utasokat képviselő szervezet, ami csapkodná az asztalt és az utasok érdekeiért, jogaiért kiállna, valamint a késéseknél keletkező kárt bevasalná).
de ha nem mutatod fel a bérletet/jegyet, akkor leszállítanak - megjegyzem jogosan (tehát egyik irányba működik a felelősségre vonás, de az utas nem tudja felelősségre vonni a szolgáltatót, mivel egyelőre NINCS olyan utasokat képviselő szervezet, ami csapkodná az asztalt és az utasok érdekeiért, jogaiért kiállna, valamint a késéseknél keletkező kárt bevasalná).
Utolsó kommentek