Szolidaritás napja

Címkék: máv sztrájk máv start vdszsz

2007.11.15. 12:40

ÁPDÉT

Most elmesélek valamit. Az asszony már régóta szerette volna meglepni az anyukáját valami különleges ajándékkal karácsonyra. Anyósom Zorán rajongó és még életében nem volt Zorán koncerten. Már hónapokkal ezelőtt megvette Párom a jegyeket. Mindent leszerveztünk és szerencsére (?) tudott kivenni az anyukája november 21-22-re szabadságot. Mivel anyósom ritkán mozdul ki otthonról, így gondolta az asszony na most aztán igazán jó ajándékot talált ki. Komolyan mondom olyan boldog volt, hogy alig fért a bőrébe. Mindennap mondta milyen jó lesz stb. Nos jött azután a fekete leves. Ugyanis anyósom nem biztos, hogy fel tud jönni Békés megyéből csodás fővárosunkba. Most jöhetne mindenki azzal, hogy dehát jöhetne 20-án. Persze, csak 100% túlóráznia kell. Így nagyon kicsi az esélye, hogy elérje az utolsó vonatot. Mit gondoltok mi marad? Busz. Na persze. A Körös Volán is sztrájkol.
Szeretnék gratulálni a minden kedves sztrájkolónak, hogy tönkrevágtak egy karácsonyi ajándékot. Mert bizony a koncert a sztrájk estéjén van....
Hát ezért is haragszom a sztrájkra. Élmény látni a csalódottságot annak az embernek a szemében, aki a legközelebb áll hozzád. Kívánom, hogy éljék bele magukat a kedves sztrájkpártiak.
Egyébként üzenem mindenkinek sasikának is, hogy nehogy elhigyjétek már, hogy lesz kormányváltás, csomagvisszavonás... Ha kormányt akarsz váltani írj ki népszavazást, de nem akadályozd a többi ember munkáját, életét....
/ÁPDÉT vége/

Most nézem a híradót. Hát ez kész. Nagy büszkén bejelentették a kedves szakszervezeti vezetők, hogy már a volán társaságok szakszervezetei is beszállnak a sztrájkba. Kérdezem én kedves vezetők, gondolkodni tudnak?
Meg akarnak bénítani egy teljes országot? Legyen. Nézzük hány ember nem tud majd iskolába, munkába menni? Ez nevetséges buta dolog. Szolidaritás napja? Egy frászt. Mindenkivel szolidárisak a kedves vezetők, csak az átlag emberrel nem? Most komolyan. Ez az egész annyira szánalmas...

Már csak egy BKV sztrájk hiányzik. Gratulálok a kedveskéim. Vajon párttagok vagytok-e?


Ha van a Kedves Olvasóim között jogtudor, kérem nézzen utána, hogy az átlag embernek van-e joga perelni a kedves vasutasokat, illetve azokat a szakszervezeteket, akik miatt lehetetlenné vált a munkavégzés, iskola.

Azt hiszem itt az ideje, hogy mi utasok is sztrájkoljunk. Ha a vasutas dolgozóknak van joguk, akkor nekünk is. Egyik kollégám ötletén felbuzdulva a következőt fogom tenni jövő pénteken. Ha kéri a kalauz a menetjegyem, meg fogom kérdezni, hogy kedves kalauz úr/hölgy ugyan mondja már meg, hogy sztrájkolt-e szerdán. És ha a válasz igen, akkor megkérem, hogy fél óra múlva jöjjön, mert fél óráig én is sztrájkolok.
Ha valaki követni akar legyen, de!

A vasúttársaság a személyszállítást megtagadhatja, illetve az utast a személyszállításból kizárhatja, ha az utas:

d) menetjegyét, illetve kedvezmény igénybevételére jogosító igazolványát - felhívás ellenére - nem mutatja fel,

Tehát, ha valaki hasonlóan érez és van vér a pucájában hajrá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr91228091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2007.11.13. 20:01:16

Nem rossz, és kockázatmentesne is megoldható ha többszöri átszállással utazol ahol vannak rövidebb etapok is ( 10-20 perc). Pl: Kecskemét-Cegléd, Cegléd-Szolnok, esetemben ilyen. Egyszerűen elkerülöm a kallert Nagykőrösig, ill. Abonyig (kb. 10 perc, sokszor addig nem is jön) és utána már "sztrájkolhatok" ha leszállít akkor sincs gond, mert egyébként is leszálltam volna.

szabiaki (törölt) 2007.11.13. 20:03:23

A sztrájkjoga eredetileg arra lett kitalálva, hogy munkáltatóval szembe feltudjanak lépni az alkalmazottak. Sarkítva a kizsákmányoló cilinderes kapitalista szemben a kizsákmányolt munkások.
A máv esetében az állam a munkáltató, de ez mért jelenti azt hogy a munkájukat nem érintő kérdések miatt, „ tiltakoznak az egészségbiztosítás üzleti alapú magánosítása ellen és a nyugdíjrendszer átalakítása ellen” is joguk lenne sztrájkolni. Ezzel ugyan is szerintem az egy ember egy szavazat elvet sértik, vagyis akinek olyan a munkája /vasutas/ annak kicsivel több szavazat jár.
Aki jogban jobban járatos mondja esetleg beírhatná hol van a kutya elásva, mert gondolom nem így működik a dolog.

Rocko- 2007.11.13. 20:12:28

semmi gond, a tanarak is sztrájkolnak 21-én.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2007.11.13. 20:40:11

Tegyük hozzá, hogy eddig "csak" a Vasi Volán és a Kapos Volán jelezte a részvételt.

A Volánbusz Zrt. megerősített járatokat ígér (muhahahaha! biztos meghúzzák a csavarokat...), nagyobb járatsűrűséget.
Mire fognak menni vele mondjuk a budapesti dugóban, azt nem tudom. Kocsiktól bedugult Budapesten a buszokről fürtökben lógó utasok... ez lesz 21-e Budapesten.

Én inkább jól felöltözök, és motorra kapok. 20-án éjszakás vagyok, és pont végzek, mire elkezdődik a sztrájk. Hulla fáradtan nem sok hangulatom lenne mondjuk du. 2-re hazaérni +8 órás késéssel. Motorral meg 1 órával hamarabb. Jobb-e nekem ez? Egy oldalról igen. De ilyenkor már hűvös a motor és ez gáz.

Snake 2007.11.13. 22:03:40

A Körös volán is jelezte a részvételt.
Egyébként meg a jegyvizsgálótól meg aztán kérdezheted hogy sztrájkolt-e,mert a mozdonyvezetők sztrájkolnak.Egyébként azt csiripelik a a mdarak, hogy a villamosenergetikaipari dolgozók is sztrájkolni fognak és további volánvállalatok csatlakozásai is várható.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.13. 23:24:24

A mávosok a vonalmegszüntetések ellen, a volánsok meg azt hiszem, valami nyugdíjszabályozás miatt. Alkotmányos joguk, mert nem politikai céljaik vannak. Ha a kormány lemondását követelnék így, az nem lenne már jogszerű. Bezzeg mikor az Orbánék idején sztrájkoltak, akkor nem bőgtetek.

Niklász · http://univerzum.blog.hu 2007.11.14. 01:05:03

Őrnagy jól mondja, ezek a szervezetek csupán egyet értenek a többi dologgal is. Különben joguk van sztrájkolni, és sztrájkoljanak is. Legalább ők tesznek valamit azért, hogy a kormány ne lopjon el mindent. De te kedves postoló, te mit teszel? Vagy neked jó minden? Akkor legalább vállalj szolidaritást azzal, akinek annyira nem jó.

Girhes macska 2007.11.14. 05:09:51

A volánosok az eg.bizt.reform és a nyugdíjrendszer átalakítása miatt sztrájkolnak, tehát igenis politikai céljaik vannak, Őrnagy. A tanárok tervezett sztrájkjáról nem találtam semmit a zindexen, de biztos nem a szárnyvonalak megszüntetése ellen szól, amiért a vasutasoké.
Egyébként kár ide bekeverni a napi politikát, jól megvagyok nélküle.

0xFFFF 2007.11.14. 06:09:09

Girhes macsek !

1. menj orvoshoz
2. a nyugdíjrendszer "átalaskítása" ellen tiltakozni nem politikai cél, akkor sem, ha éppen politikusok akarják a zsebükbe alakítani.

átlátszó 2007.11.14. 06:48:34

szvsz. az utas akkor sztrájkol, ha nem utazik... apró logikai bukfenc.

névtelenek 2007.11.14. 07:12:13

magyarországon valóban ritka a konkrét bérkövetelésen túlmutató sztrájk. Az ilyennek az a lényege, hogy különböző gazdasági és szociális követelések miatt fognak össze a dolgozók, számítva az érintettek megértésére és szolidaritására. Az ún. reformok eddig csak a kisembereket érintették hátrányosan. Gondoljatok arra, hogy pl. a budapesti lakással rendelkező parlamenti képviselők magasabb lakhatási támogatást vesznek föl havonta, mint a minimálbér többszöröse. Az általános sztrájk lényegéhez tartozik az is, hogy azok sztrájkolnak a többiek érdekében is, akik erővel rendelkeznek, tehát akik valóban hatást tudnak kifejteni. (Svédországban pl. a buszvezetők sztrájkoltak az orvosok érdekében, mert az orvos nem sztrájkolhat.)Éppen emiatt riadoznak a hatalom tagjai, illetve az általuk félrevezetettek mindenféle sztrájk ellen. A mostani sztrájkban egyébként a kalauzok - szakszerűbben: a jegyvizsgálók is részt vesznek.

Szerelmes ember (törölt) 2007.11.14. 07:28:32

Most már hónapok óta rendszeres olvasó vagyok! Hát most megszületik első kommentem is.
Nem vagyok rendszeres utazója sem a MÁV-nak, sem a Volánnak, de ez most már komolyan felháborít! Elképedve olvasom itt a történeteket, és még örülniük kellene, hogy fizet érte az ember. De jó, sztárjkoljanak a bezárandó vonalakért. Bár hozzáteszem: itt a helyi lapban olvastam egy cikket régebben az egyik ilyen szárnyvonalról, amit azóta bezártak. Amikor még járt ott a vonat, rendszeresen csak EGY! utas volt rajta a kalauz mellett! De láttam olyan piros vonatot is egy átjáróba, amin csak a kalauz volt. Akkor minek müködtessék könyörgöm??? Tartsuk fönt, és dobjunk ki milliókat/milliárdokat évente az ablakon! Miért? Azokat zárják be, és a fővonalakat fejlesszék belőle! Ezzel a sztrájkal azt sugallják, hogy a MÁV a dolgozóiért van! Egy frászt! Az utasokért, az állampolgárokért van, akiknek az adójából fenntartják. Aztán sírtak, amikor bezárták vonalakat. Amikor működött, akkor meg nem is használták. Azt meg végképp felháborítónak tartom, hogy politikai döntések ellen is sztrájkolnak, amihez szerintem semmi joguk!

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.14. 07:42:36

szeretnék idézni:
"November 21.: sztrájkol a VDSzSz
Felhatalmazta a VDSzSz Szolidaritás Országos Választmánya október 10-i ülésén Szakszervezetünk Elnökségét arra, hogy november 21-ére sztrájkot hirdessen. A tiltakozás egyik oka a kormány által módosított, a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény. A változtatások ugyanis szigorúbb feltételeket jelentenek a jövőben nyugdíjjogosultságot szerzőkre, különösen kedvezőtlen ezen belül is a nyugdíj számítására vonatkozó megváltozott feltételrendszer. A jövő év elejétől a nyugdíjba vonulóktól lényegében a 13. havi ellátásnak megfelelő összeget vonnák meg. A konvergencia-programtól már amúgy is sújtott munkavállalóknak ráadásul jelentős nyugdíjkorhatár-emelésre is fel kell készülniük a Kormány tervei szerint. A Választmány október 10-i határozatával csatlakozott a LIGA Szakszervezetek által szeptember végén meghirdetett "országos nyomásgyakorló akciósorozathoz". Az OV szerint a szigorítások minden munkavállalót - így a vasutasságot is - elemében érintik. Szakszervezetünk a sztrájkkal a fenti szigorítások visszavonását kívánja elérni, ezen kívül támogatja, hogy a jelenleg korkedvezményes nyugdíjra jogosultak körét terjesszék ki a műszakos munkavállalókra is. "
forrás vdszsz.hu
Én tobábbra is azt mondom sztrájkoljanak, de ez már egy kicsit sok. Egyébként ha más lenne a kormányon és ellenük is sztrájkolna azzal sen értenék egyet, kivált ha úgy tálalják a havi egymilliót kereső szakszervezeti vezetők, mint a vdszsz.hu-n. Lássátok be. Egy ország megbénítása nem lehet megoldás....
Egy nem reprezentatív szavazás szerint a szavazók kétharmada nem ért egyet a sztrájkkal. A kormány és a politikusok rohognek a markukba. A legjobban az átlag fogja megszívni ezt a sztrájkot.
2000ben is anyáztam a sztrájk miatt, most sincs más véleményem.

"Tiltakozunk továbbá az egészségbiztosítás üzleti alapú magánosítása ellen." Hmmm mintha ezt hallanám az ellenzéktől is...
Egyébként a fenti párttagságos dolgot kedves Őrnagy azért froszíroztam, mert szerény véleményem szerint összeférhetetlen a szakszervezeti vezetés bárminemű párttagsággal legyen az maszop, szadesz, fidesz, jobbik, gittegylet, veresegyházi asszonykórus
Ha már itt tartunk fletó lop, fidesz meg nem akar adózni, meg akarja tartani a bemondásos költségtérítést.... egy kutya mind. De hagyjuk. Én csak azt szeretném, ha megértené már végre mindenki, hogy marhara rohog a kormany a sztrajkon. Es igenis a magam módján én a sztrájk ellen fogok tiltakozni. Nincs ott logikai bukfenc. 30 percre beszüntetem a menetjegy bemutatását, majd a 30 perc leteltével lehet jönni. Ez is egyfajta sztrájk nem?
Kedves Niklász nekem sem jó, DE! nem fogom 10 millió embertársamat megszopatni ezért. Ki fog szívni a sztrájkkal? A szomszéd Juli néni. Nem fletó vagy vitya meg a többiek....

delarosa 2007.11.14. 08:10:09

Arról még nem volt szó,hogy a sztrájkolók fizetéséből levonják a nem teljesitett órákat /napokat/,igy előfordulhat,hogy nem kapják meg az alapfizetésüket sem a hónap végén! Mi lesz ezzel a pénzzel? A sztrájkot hirdető szakszervezeti vezetőkre is vonatkozik mind-ez?! Vagy Ők aznap "dolgoznak"?!

Sheldrake (törölt) 2007.11.14. 08:24:36

Elérik a sztrájkkal, hogy az ingázókat még kevésbe alkalmazzák a fővárosban vagy a nagyvárosban. Egyik ismerősömet azért nem vette fel tavaly egy tervezőiroda, mert Vác mellől ingázik és szerinte nem mindig tudna beérni időben a munkába. Jópofa nem?

Nekem 21-én déltől kettőig konkrétan egy nagyon fontos jelenésem lesz, amit ha kihagyok, megkísérelhetem pótolni, de máris romlottak az esélyeim. Milyen dolog már az, hogy néhány nappal előbb jelentik be, hogy nem akarnak dolgozni? Nem mindent lehet átszervezni 1 hét alatt... Majd megyek be a hajnali busszal vagy vonattal, aztán a fél napot várakozással töltöm majd Pesten.

Nem tudom mit akarnak ezzel elérni, de szerintem nagyon nem azt érik majd el vele, amit szeretnének.

Másrészt meg a demokrácia addig demokrácia, amíg mást nem korlátoz a demokrácia gyakorlásában. Nekem a sztrájk miatt sérül a munkához és a tanuláshoz való jogom. Köszönöm!

El Condor 2007.11.14. 08:42:48

Egy állami cégnél semmi értelme a sztrájknak. Teljesen mindegy, hogy hány milliárd a hiány, állam bácsi majd beteszi, persze a mi adónkból. A tököm tele van amúgy, hogy már harmadszor kell autóval mennem a köcsög vasutasok miatt dolgozni, pedig megvettem a 15000 ft-ba kerülő bérletet. Nem sztrájkolni kellene, hanem rendbe tenni a vasuti közlekedést. Ez nem a kormány feladata, hanem minden máv dolgozóé, az utolsó krampácsolótól a vezérigazgatóig.
Egyébként most ez az egész sztrájkolósdi is csak politika, mivelhogy a köztudomásúlag fidesz közeli liga szakszervezet szervezi. Ne ámítsuk magunkat, az egyik szakszervezetet a maszop, a másikat a fütyesz nyúlta le, ezek lesz.rják a valós problémákat, úgy táncolnak, ahogy a párt fütyül.

El Condor 2007.11.14. 08:44:05

MINÉL ROSSZABB, ANNÁL JOBB!

pi423 (törölt) 2007.11.14. 08:56:11

Tisztelt Szerelmes ember!

Csakhogy tisztán láss a dolgokban. Az előző vonalbezárások által megtakarított forintmilliárdok összesen 0 Ft. Igen. Semmit sem takarítottak meg, azzal, hogy bezárták a vonalakat, mert az embereket nem rúgták ki, hanem áthelyezték. Ez volt a Máv kikötése a bezárással, és ez lenne most is. A szárnyvonalakon azért utaznak kevesen, mert értelmetlenül vannak benne a menetrendben. Sokszor nincs csatlakozás hozzájuk(az hogy direkt-e azt nem tudom. De az emberek nem szívesen várnak egy lepusztult fűtetlen állomáson órákat a csatlakozásra. Szerény meggyőződésem, sok emberrel egyetemben, hogy jobb forgalomszervezéssel akkár tele is lehetne működtetni a szerelvényeket. Miért mégis a könnyebb utat választják: a bezárást, mikor van más út is.) A vonalbezárások pedig megalapozatlanok. Igaz, néhánynál indokoltnak látszik, de egy csomó vonal igenis kihasznált, valamelyik egész évben, valamielyik csak a túristaszezon idején, de akkor sem indokolt a bezárása. És egyébként is, ha a bezárások által megtakarított összeg 0 Ft, akkor miért tegyük annak a pár embernek nehezebbé az életét, még ha csak pár emberről is van szó.

Bobby Newmark 2007.11.14. 09:01:54

Na két dolog:

Egyrészt ezek még normálisan sztrájkolni sem tudnak. Egy nap? Mi az? Nemrég volt Londonban valami kéthetesre tervezett sztrájk. Na, az már valami.

Másrészt kár felháborodni, _pontosan azért csinálják_, hogy minél több embernek szar legyen. Igen, az a cél, hogy megbénítsák az egész országot. Azért, hogy sokan akarják, hogy végre megegyezzenek. Ezt nem értem, hogyan nem látod át...

Az meg végképp vicces, hogy leszarod, ha ők elveszítik a munkájukat, csak neked nehogy egyetlen nap gondod legyen. (Nem, nem vagyok MÁVos. Csak szolidaritok.)

báró Csekonics 2007.11.14. 09:09:58

Kiváncsi lennék, hogy a sok sztrájkoló vasutas/volános (bkv-s, liftkezelő, töktudjami) belegondolt-e abba hogy:
Habár ők a munkáltató lépése(i) ellen tiltakoznak, végül mégiscsak a 'kisembert' az utast szivatják meg azzal, hogy az nem ér be a munkahelyére, iskolába, akárhova?
Ezáltal ideig-óráig lehet, hogy egyetértenek velük, de biztos hogy egy idő után (rövid időn belül majd az X. sztrájk után) már NEM.
Ráadásul, mivel azért az átlagembernek nem mindegy, hogy 8-ra, 9-re vagy 11-re ér be a munkahelyére, ezzel (mármint a sorozatos sztrájkkal) azt érik el, hogy romlik a MÁV (Volán, BKV, akármi) amúgy sem feltétlenül kiváló hírneve, ami a megbízható és kiszámítható menetidőt és érkezést illeti.

Vagyis: aki csak teheti, kocsiba ül, kocsit vesz (akármilyen kis vacakot is, csak egyéni eszköz legyen, ne tömegközlekedés) és azzal megy.
Tehát hosszú távon éppen a saját kirúgásukat készítik elő.
Persze mindig lesznek, akik ezt nem engedhetik meg maguknak - de tegye a kezét a szívére, aki a sztrájk miatt vesztegelve nem gondolt az autóval járásra csak egy pillanatra legalább...

Vagy ez csak nekem tűnik így?

rp_bubu 2007.11.14. 09:16:02

Látom a kedves író kezd rájönni, hogy nem fenékig tejfel az élet. Így lehet eredményt elérni olyan közegben, ahol a pofájába röhögnek a tiltakozóknak.
Sajnos valószínűleg nem fogja megbénítani az egész országot, mert félő, hogy a budapesti volán-osok más szakszervezeti szövetségbe tartoznak. (Ha csak addig az Autonóm szövetség, meg az MSZOSZ nem csatlakozik, mert akkor tényleg ütős lenne)

Miért is akarsz Te jogkövető állampolgárokat feljelenteni? Csinálj úgy mint a pedagógusok, úgyse lesz tanítás, mert nem érnek be a gyerekek, így akkor minden megszólás nélkül tudnak sztrájkolni. Itt az alkalom, most követed Te is a munkáltatódtól a második kávéautómata kihelyezését, vagy ami téged érint, és örülj, hogy neked épp nem az állásodért kell küzdened!

Snake 2007.11.14. 09:19:01

Szerelmes ember!Nem az lényeg,hogy a megszüntetés előtt hányan utaztak a vonalon,hanem az,hogy hány utas lett volna,ha:
-normális menetrend van
-normális pályasebesség van
-van víz,szappan,papírtörölköző a WC.ben
-tisztaság van
-normális utastájékoztatás van
stb.

szabiaki (törölt) 2007.11.14. 09:20:08

Muad\\\'Dib a franciáknál nem is úgy dolgoznak a vasutasok ahogy itt. Ha itthon szóváteszed a koszt, azt mondják az utasok tehetnek róla, pedig a vonatok egyszerűen a mindennapos használattól, és a takarítás hiányától, nem megfelelő elvégzésétől koszosak./meg kell nézni egy sima fejtámlát, az nem kerül mással kapcsolatban, csupán az emberek fejével mégis olyan fekete a kosztól ami még egy padló esetében is durva lenne. A szárnyvonalakon a rossz menetrend nem a máv készíti a menetrendet? Az hogy nincs utastájékoztatás kinek a hibája, hogy azután mondják be, hogy késik a vonat mikor már mindenki kiment megkerülte a fél pályaudvart, mert éppen fel van túrva, ráadásul az ideiglenes átjáróra egy olyan borítást nem tudtak rakni ami a sziget fesztiválon szokott lenni a sár esetén, így vagy porba vagy sárba lehet közlekedni, ellenben az átjáróval szemben van egy konténer amire egy mozgásérzékelős lámpát szereltek, ahogy az utasok próbálnak átkelni a sártengeren ez a lámpa pont a szemből jó párszáz wattal az ember szemébe tűz. Péntekenként meg a kiránduló idényben nem biztosítanak elég vagont, ülőhelyet, állítólag nincs elég vagon, de ha egy iskoláscsoport bejelentkezik akkor egyből van számukra külön biztosítva egy üres vagon, ők is fizetnek én is, mért kapnak ők biztosan helyet /nem azt akarom, hogy nekik sem legyen, hanem nekem is, attól nekem nem lenne jobb, hogy másnak is rossz/ , mert előre jelezték,a többi utas már évek óta jelzi előre, hogy melyik időszakban kellene több vagon, bármelyik jegyvizsgáló aki figyel meg tudja mondani melyik időszak az amikor nem elég a megszokott kocsi mennyiség, ezt mért nem veszik figyelembe, mért csak azt ha a csoportos helyfoglalás van. Ilyenkor persze gondosan lezárják azt a kocsit, hogy a sima utas még a folyosókon is csak nyomorogjon, nem hogy esetleg a foglalt kocsik folyosója javítsa valamelyest a körülményeket. Az hogy majd 50ezret fizetek a havijegyért és cserébe azt kapom, hogy a leszállás után ,késő vonat esetén is, még feltartanak és rendőrökkel fenyegetnek. Ha a mávosok nem dolgoznának rajta keményen, hogy még kevesebb utas legyen, esetleg próbálnák a maradékot megtartani akkor jobb lenne a helyzet, és nem kellene vonalakat bezárni, mert munkába járásnál és egyéb utazásnál bízhatna benne az ember, hogy az előre jelzett időpontban fog megérkezni. Ha ilyen lenne a mávos vonat közlekedés akkor talán kevésbé zavarna a sztrájk engem mint fizető utast.

Bari6 2007.11.14. 09:20:31

georgejr!

Az ötlet nem rossz, mi már alkalmaztuk,aminek vita lett a vége...,de nem is mutattuk meg a bérleteinket...:o)

Múlt héten, a sztárjk utáni napon egy "nem szivesen mutatom meg a bérletemet" megjegyzést tettünk a kalauz hölgynek, aki kikérte magának ezt a hangnemet...a válaszunk az volt,h addig amíg sztrájkolnak és ilyen körülmények között kell utazni,addig ne kérjenek semmit, erre ő közölte,h NEKÜNK UTASOKNAK SEMMI KÖZE NINCS AHHOZ,H SZTRÁJKOLNAK VAGY SEM...!
Igazából szóhoz sem jutottunk....:o(

Padlót fogtunk, hisz azért ezt nem egészen így látjuk, nem tudunk rendesen, megfelelő körülmények között munkába menni, azért mert a mozdonyvezetők, kalauzok, pénztárosok ellehetetlenítik a beutazást a mi kárunkra és még azt merik mondani,h nincs hozzá közünk ?!

Látta valaki a ma reggeli Nap-Keltében nyilatkozó szakszervezeti elnököt???
Talán holnap már elérhető lesz a napkelte.wildom.hu/naptv/naptv.visszanezo.page?nap=20071113#
ÉRDEMES MEGNÉZNI...

Manyizga (törölt) 2007.11.14. 09:21:01

Nekem van (mindig is volt) bérletem. Én azt találtam ki, hogy eljátszom, hogy nem találom. Nincs. De hívjon rendőrt. Aztán miután már fél órát szórakoznak velem (mindent megtagadok, és le akarnak szállítani), akkor "megtalálom" a bérletemet. :)
Az ugyanis nincs meghatározva, mennyi idő alatt kell tudni megmutatni a jegyet/bérletet.
Ha minden második utas eljátsza ezt, akkor nagyon hatékony lesz a jegyellenőrzés... :)))

Bari6 2007.11.14. 09:28:16

Manyizga, ez egy jó ötlet :o) szerintem is a megoldás az lenne,ha végre mi utasok is tennénk valamit...addig amíg mindenki mindent elfogad és eltűr, ezek azt csinálnak amit akarnak, hajráááá

nekemirj 2007.11.14. 09:35:39

Akik rendszeresen utaznak azok tudják milyen áldatlan állapotok vannak a méregdrága jegy és bérlet árak mellett a vasuton.
Amúgy meg a TB, szárnyvonalak, stb. ellen addig nincs értelme sztrájkolni amig a szakszervezet nem áll elő javaslatokkal. Az nem javaslat, hogy amit a kormány akar az rossz!
Érdekes, hogy Borsik és többi Máv szakszervezetis akik milliós fizetésekkel rendelkeznek és pontosan tudják a MÁV pénzügyi helyzetét akarnak csődbe vinni egy céget. Csak nem ingyen akarják megkaparintani?
Másrészt azért még sose láttam őket sztrájkolni, hogy megszünjenek a naponta átlagosan minden vonalon előforduló 30-40 perces késések. Először ezért kellene. Fel kellene fogniuk, hogy ők szolgáltató cég és nem az utas van értük, hanem ők az utasokért!
Mellesleg az olyan vonalakon ahol napi 30 alatti az utaslétszám egy 8 fős kisbusszal egy vállalkozó simán nyereségesen tudna üzemelni! Mert ugye amig a vasútnál van forgalmista, mozdonyvezető, kalauz, addig a 30 utas nem termeli ki ezen emberek fizetését.
Az is pazarlás, hogy két kocsis szerelvényeken 2 kalauz dolgozik, meg az is, hogy utasszámlálásra külön külsős embereket vesznek fel. Ezt a kalauz az üldögélés helyett meg tudná tenni. De hiába javaslunk mi valamit, az utasok véleménye nem érdekli őket, csak az önös érdekük
Én megoldom a sztrájk problémát, nem fogok az nap dolgozni.
Mellesleg az is röhej, hogy egységes tarifa mellett nem fogadja el sem a Máv sem a Volán egymás jegyeit és bérleteit. Peddig ennek lett volna értelme az egységesitéskor.

Muad\\\'Dib 2007.11.14. 09:36:56

szabiaki 2007.11.14. 09:20:08:
Nyilván sok bunkó kaller van én is találkoztam nem eggyel, de vannak teljesen normálisak is. Az meg, hogy a MÁV vezetése készíti a menetrendet igaz, de nem a mozdonyveztő műszaki munkás stb. Ne keverjük a dolgokat. Nem a vezérigazgató és igazgatósági tagok fognak sztrájkolni...

king_one 2007.11.14. 09:47:02

kedved Muad!

pont ez a legfrusztrálóbb az egészben. hogy a mávos/bkv-s megteheti hogy sztrájkol, mert ő meg tud bénítani egy országot és fel tudja magára hívni a figyelmet. de mi átlagemberek? nekem is szar, énis szarul keresek és nekem sem tetszik sok politikai döntés, mégis kussolnom kell pár millió társammal együtt. mert a mi munkaerőnk pótolható, mert a mi munkabeszüntetésünket észre se vennék, mert nincs szakszervezetünk, mert piacgazdaság van stb... a mávosok, légiirányítók etc csak visszaélnek a fölényükkel és mindent elérnek, mi meg csak kussoljunk és örüljünk évről évre 1-2 százalékoknak. nem beszélve az évenkénti szánalmas szindarabról, amikor az állam eljátsza h nem, aztán egy piti sztrájk után lazán megadja a kért százalékot. gyomorforgató.

szabiaki (törölt) 2007.11.14. 09:47:17

Muad\\\'Dib akkor őszintébbnek tűnne a tiltakozásuk, ha a menetrendek ellen is szólna, de mint írtam az alsóbb szinteken, jegyellenőr, pénztáros, forgalmista, a forgalmi irodán ücsörgők is sokat tesznek az rossz helyzetért. Nem keverem a dolgokat tehát, az utas tájékoztatásért nem a vezérigazgató a felelős,nem mondják be a szükséges információt,pedig ha az ember veszi a fáradságot, elmegy a forgalmi irodára vagy keres egy forgalmistát akkor meglepő módon tud információval szolgálni.

Athlay 2007.11.14. 09:50:07

A helyzet az, hogy ez az ország tele van élősködővel, akik a saját kis feudális előjogaikat féltik a kormány reformjaitól.

A vasutasoknak is az fáj, hogy a kormány gatyába akarja rázni a rendszert, a korábbi pénzpazarlás, mutyizás, lustálkodás és élősködés helyett növelni kicsit a hatékonyságot.

Én a kormány helyében komoly létszámleépítésekbe kezdenék a MÁV-nál, természetesen elsőként a sztrájkolók repülnének, aztán akkor mindenki meglátná, ki az úr a háznál.

Athlay 2007.11.14. 09:54:20

Az kell ide mint Koreában - ott a kormánynak elege lett, hogy a Hyundai dolgozók sztrájkja már gazdasági károkat is okoz, ezért közölték, hogy amennyiben nem hagyják abba, rohamrendőrökkel fognak gondoskodni a normál állapotok fenntartásáról.

Na ez kéne ide is.

Muad\\\'Dib 2007.11.14. 09:54:34

szabiaki 2007.11.14. 09:47:17
Persze ez igaz, de továbbra is azt mondom attól, hogy sok hiba van valóban a munkájukban, még lehet jogos egy helyzetben a sztrájk.
king_one 2007.11.14. 09:47:02
Való igaz, hogy ilyen szempontból jobb helyzetben vannak ésd könyebb kikényszeríteniük amit akarnak. De ne csináljuk a dögöljön meg a szomszéd tehene jelenetet... Én nem sajnálom tőlük, hogy ők megpróbálják elérni amit akarnak.Attól ,hogy nekem nem olyan könnyű a munkakörömből adódóan, még nem mondom ,hogy más se kapjon akkor semmit.És pont ebben más pl. a franciáknál, ha megfigyeled. Ott mindenki kiáll a vasutasok, légiirányítók stb. mellett, csepébe amikor olyanok sztrájkolnak ami nem tünne fel, akkor azt mondják a vasutasok, hogy jó akkor mi szolidarítunk velük és bár ez most nem miattunk van mégis megállunk fél napra.

Manyizga (törölt) 2007.11.14. 09:59:51

Egy KÖZszolgáltatást végző állami tulajdonú cég dolgozói milyen alapon szereztek valaha is jogot arra, hogy sztrájkoljanak? Ezt nem fogom tudni megérteni sosem.

A sztrájk-alap remélem hamarosan kimerül (ebből fizeti a szakszervezet a NEM-dolgozók bérét a sztrájk idején) és akkor majd örülnek ha még engedik nekik felvenni a munkát. :))

(Simán kirúgnám a sztrájkolókat én is. A Suzuki-nál a szakszervezeti vezetőt is kirúgták. Most bíróság kötelezi a céget, hogy vegye vissza alkalmazásba az illetőt. Szerintetek tud élni a jogával? És ha van mersze élni vele, mikor rúgják ki újra, hogy ismét pereskedhessen? Elgondolkoztató.)

pi423 (törölt) 2007.11.14. 10:00:56

Athlay! Először is a kormány nem tud létszámleépíteni a Mávnál, mert az egy önálló szervezet, akármennyire is az állam a teljes tulajdonos. A másik: igen, létszámleépítés kéne, de nem a mozdonyvezetőket, kallerokat kell leépíteni, mert azzal együtt járna a kevesebb vonat, ami lássuk be színvonalcsökkenért okozna, még ennél is alacsonyabbat, ami nem lenne megfelelő egy szolgáltató cégnél(nekünk utasoknak meg főleg). Hanem a szervezeti részt kéne alaposabban átgondolni. A sok aktatologató, igazgatóságot, titkárságokat kéne felülvizsgálni, mert a MÁV kiadásának 60-70%-át ez adja, nem pedig a vonatokon dolgozó munkás. Szerintem meg színvonalnövekedés úgy nem igazán következhet be, hogy közben egyre több vonalat zárunk be.

szabiaki (törölt) 2007.11.14. 10:01:40

Muad\\\'Dib az hogy mi jog és mi helyes nem feltétlen ugyanaz. Ha valaki egy veszteséget termelő cégnél dolgozik,és az ott dolgozók nagy részének munkája nem éppen kimagasló az szerintem támogatás, de megértést sem várhat el a sztrájkja által hátrányosan érintettektől.
Jelenleg szerintem, a máv munkáját kritizálni a fizető utasok részéről sokkal megalapozottabb, mint a máv dolgozók sztrájkja.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2007.11.14. 10:05:44

Olyan szívesen éreznék én együtt a sztrájkolókkal, tartanám jogosnak, vállamon hurcolnám táblácskáikat, rájuk mosolyognék úton-útfélen... De ehhez talán az kellene (minimum), hogy azokban a ritka pillanatokban, amikor nem sztrájkolnak, engem, az UTAST emberszámba vegyenek.
Amíg az egyik oldal nem lehetséges, sajnálom, a másik sem.

nekemirj 2007.11.14. 10:12:28

>A sok aktatologató, igazgatóságot, >titkárságokat kéne felülvizsgálni, >mert a MÁV kiadásának 60-70%-át ez >adja, nem pedig a vonatokon dolgozó >munkás.
Szerinted ha a kalauzok elvégeznék a munkájukat akkor szükség lenne a peronzárra százmilliókért és további ott ácsorgó emberekre? Szerintem az is a sztrájk egyfajta formája , hogy nem végzik el a munkájukat. Csak egy termelő cégnél ilyenért azonnal repülnének.

pi423 (törölt) 2007.11.14. 10:25:37

nekemirj! Félreértés ne essék, nekem se tetszik, hogy a vasutasok sztrájkolnak, mert így az én életemet is megnehezítik, de ők úgy döntöttek, hogy így nyílvánítják ki nemtetszésüket. Ők ki tudják, én nem. Szerintem a mozdonyvezető annyit dolgozik, amennyi elő van neki írva, a forgalmista is annyit, amennyit kell neki. (lehet hogy jobb szervezéssel jobban is tudna, de ez megint fentebbről jövő munkabeosztás. Nem a dolgozók osztják be, hogy mennyit dolgozzanak.) A jegyvizsgáló úgy dolgozik ahogy, valaki kedvesen, jól dolgozik, valaki kevésbé, ez embertől függ. Ők napi 10-12 órát dolgoznak, és ebben lehet hogy van pihenés is.(Egyébként nem tudom, hogy hogy lehetne megvalósítani, hogy mindenki jegyét mindig tudják ellenőrizni.) Szerintem a kapuk nem okoznak semmi fennakadást. Legalábbis engem nem zavar, pedig nap mint nap használom. A vonatomat így is elérem, és az ellenőrzés(már ha tényleg az lenne, és tényleg megnéznék, hogy érvényes e a jegyem, legalábbis kifele) nem tart fenn egy percig sem. A vonatok takarítását pedig nem a MÁV végzi, hanem van egy szerződése egy céggel, amit szintén a fejesek kötöttek, ahhoz a sztrájkolóknak semmi köze. A peronzárnál pedig szintén nem mávos ellenőrök vannak, hanem szintén egy szerződött cég emberei. Na ezeket a szerződéseket kéne alaposabban átgondolni, hogy a cégek jól végzik e a munkájukat.

Dr Kangörény 2007.11.14. 10:36:47

Sajnos ez a sztrájk csak annyiról szól, hogy minden maradjon a régiben, úgy, ahogyan van. Ezzel kapcsolatban egy kérdés merül fel bennem: az úgy jó, ahogyan most van????
Ha igen, akkor minden OK, legyen sztrájk.

nekemirj 2007.11.14. 10:41:17

pi432!Ha mindennap vonattal utaznál akkor tudnád, hogy amit leirsz annak a fele sem igaz. A Déli pu-nál pontosan kalauzok végzik a kapuknál a jegyvizsgálást, csak éppen a szabad idejükben! Ami a 10-12 órát illeti, arra a főnökömnek van egy jó mondása ha nem tetszik el lehet menni máshová dolgozni. Szerinted máshol (egészségügy) nincsenek olyanok akik 12 órát dolgoznak? Nekik is azt mondják, hogy el lehet menni. Piacgazdaság van nem szocializmus, hogy a teljes foglalkoztatottság még veszteségek árán is fenn legyen tartva, mégha O.V. ezt is akarja! " A vonatomat így is elérem, és az ellenőrzés(már ha tényleg az lenne, és tényleg megnéznék, hogy érvényes e a jegyem, legalábbis kifele)" Szerinted akkor minek a kapu? Ugye, hogy ezek is felesleges emberek?! Úgy lehet jegyet ellenőrizni mindekinél, hogy csináljuk. Nézd meg mondjuk a rigai vasutat. Ott 5 megálló alatt ötször jön a kalauz és kéri az utasok jegyét. Na így kellene csinálni. De van Gyseven is olyan motorvonat, ahol csak mozdonyvezető van és csak az első ajtónál lehet felszállni!

Adani 2007.11.14. 10:48:28

Sztem egy vonal van cska, amit minden szívfájdalom nélkül be lehetne zárni, és ebben általában mindenki egyetért, még zok a vasútbarátok is, akii maúgy minden centi vasútért harcolnának. Ugye Kisszénás-Kondoros, hetente átlag 2-3 utas, ebbne mindenki egyetért, h gazdaságosan nem működtethető. Viszont busszal kiváltani sem jó ötlet, mert nincs közút, de az ottaniak nem is szoktak vonatozni, tehát kiváltani sem kell. Igen ám, de minden megszüntetett vonalat ki kell váltani busszal. Na pont ezért nincs megtakarítás. Ott azt el eldönteni ,h vonat járjon vagy semmi.

Több vonalnál is ésszerűtlen busszal kiváltani, pl: Mezőtúr-Orosháza, ugye párhuzamos közút nincs, vagy ami van az elég szar állapotú, a busz csak kerülővel tudná bejárni a vonal megállóit, ráadásul ott még utasok is vannak, egy szóló Bz majdnem mindig tele van, nem ritkán 1 vagy 2 mellékkocsi is van.

pi423 (törölt) 2007.11.14. 10:58:48

nekemirj! Én a nyugatit használom, és Vác fel megyek, tehát használom a kapukat. Bár igazad van, a Délibe kevesebbet járok. Abban egyet kell értenem veled, hogy ez a szocialista nagy vállalatnak így nincs értelme. Lehet, hogy a magánosítása lenne jó, lehet hogy nem, sajnos nem tudom, hogy mi lenne a jó megoldás. Ahhoz hogy minden megálló között végig tudjon menni a kalauz az kéne, hogy több kalauz legyen a vonatokon, és hogy kevesebb utas legyen azokon, hogy gyorsabban végig tudjon menni. Vagy, ami lehet hogy még jobb lenne, bár kétség kívül rengeteg pénzbe kerülne, minden megállót kapusítani, és elektromos beengedőkapukat tenni, legalábbis az elővárosi vonalakra, amiken a legnagyobb forgalom van, ahogy Londonban is van. Így nem kéne a kapukhoz ennyi ellenőr, és a kallerok is csak a távolságira kellenének, amiken már végig tudna menni minden megálló között. Ezt az első ajtós mozdonyvezetőit is támogatom, de ez csak egy légterű vonatoknál lehetne megvalósítani.

aranyhaj.blogspot.com 2007.11.14. 13:15:52

Szerintem jobb lenne, ha maradna minden a régiben, nem szüntetnék meg a Nyugatit meg a vasútvonalakat. Ugyanakkor együtt utaztam a vonaton egy nénivel, aki közölte, hogy a vonat mosdója állatnak sem való, nemhogy emberi használatra; egy másik idős néni meg sóhajtva megjegyezte, hogy nem tudja, hová költik a sok milliót, amit a MÁV-ba ölnek, mert - körülmutatott a lepusztult fülkében - a vonatokra biztos nem szánják.
Na de mi van, ha most bezárnak sok vasútvonalat, emelik az árakat, és mégse lesz jobb semmi?

aranyhaj.blogspot.com

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.14. 14:01:48

Bobby Newmark, ha a vasutas elveszti a munkáját, akkor az azért van:
1. mert a MÁV nem biztosította számára az áthelyezést
2. nem fogadta el az áthelyezést.
Ma megbeszélésem volt a MÁV-Start kommunikációs csapatával (erről majd este bővebben írok) és ők megerősítették, hogy ezeket az embereket nem bocsáthatják el a törvény szerint, hanem biztosítanak nekik munkát, más egységeknél. Ugyanis mozdonyvezető, jegyvizsgáló létszámhiány van.
Tehát az a hiszti, hogy veszélybekerült a munkahely NEM IGAZ!

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.14. 14:03:25

Előbbi megjegyzésem szól Rácz Péternek is. Nincsenek, nem lehetnek a törvény szerint veszélyben ezek a munkahelyek!

Daved · http://buxevo.com/hu 2007.11.14. 14:14:43

Engem felídegesített ez az egész mikor megláttam a blog.hu-n.
1, Aki vonattal vagy ilyennel közlekedi annak gondolom nincs pénze autóra, vagy pénze munkahelyéhez közelebbi lakásra.
Szóval megérthetnék MÉRT szrájkolnak ezek az emberek!!!
Á nem vagytok önzőek, kicsit se
2, egy nap sztrájk? el is sülyednék szégynembe ha egy napig buziskodnák "sztrájk" címszó alatt

szociologus 2007.11.14. 14:24:57

Athlay 2007.11.14. 09:54:20
Az kell ide mint Koreában - ott a kormánynak elege lett, hogy a Hyundai dolgozók sztrájkja már gazdasági károkat is okoz, ezért közölték, hogy amennyiben nem hagyják abba, rohamrendőrökkel fognak gondoskodni a normál állapotok fenntartásáról.

Na ez kéne ide is.

Volt ilyen... Sok jó nem sült ki belőle. Emberhalál minkét oldalon. Másrészről + azért lehet ebben az országban mindent megcsinálni, mert dolgozói érdekvedelem gyakorlatilag nem létezik.
Nekem sem jó, ha sztrájkolnak, de ők legalább tesznek valamit. Ha jól csinálják, akkor pedig bármit el tudnak érni. Igen megáll az ország. Van ilyen. Aztán ha nagyobbnak látszik a veszteség a stztrájkon, mint a haszon a leépítésen és az eü átalakításon, akkor majd szépen leülnek tárgyalni és megegyeznek.
Megjegyzem a sztrájk kulturáltabb, mint az utcán hőbörögni. Eredményesebb is.
Jut eszembe kedves Athlay: Szerinted gumibottal munkára lehet kényszeríteni egy vonatvezetőt?

mildi 2007.11.14. 15:22:55

athlay, remélem lesz vagy 3napos sztrájk is, és kénytelen leszel végigszenvedni, lehetőleg 30 centis hóban-jégben, hogy a buszok se tudjanak járni...

Bari6 2007.11.14. 17:15:59

mildi, majd amikor te utazol nap mint nap a tetves MÁV-val,akkor majd nem írsz ilyeneket.
Minden bizonnyal egy évben 1x vonatra ülsz, akkor éppen van fűtés, kedves a kalauz, nem késik a vonat...sorolhatnám és ezért vélekedsz így!!!
A helyedben azért visszavennék egy kicsit...

plautus 2007.11.14. 17:40:58

Szerintem nekünk utasoknak és kéne szerveznünk egy tiltakozást a MÁV IG. elé vagy valamelyik pályaudvaron a türhetetlen utazási körülmények, az aránytalanul drága szolgáltatás stb. miatt.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2007.11.14. 18:23:53

Ne azt nézzétek, milyen a MÁV, mert nem a sztrájkoló vasutask miatt ilyen, a nyitó bejegyzés pedig demagóg duma, az álatlános sztrájk lényege éppen abban van, hogy kikényszerítsék ( nem fogják )a hibás kormánydöntések visszavonását, s ez adott esetben kényelmetlenséggel jár mások számára is.
Ezt el kell viselni, éppen ez a szolidaritás

mildi 2007.11.14. 18:51:09

bari6, én nem küldtem rá rohamrendőrőket, úgyhogy gondolkozz el azon, kinek kell elgondolkoznia
egyébként vasutas vagyok....

Boba 2007.11.14. 20:17:17

OFF:Nem terveztem, hogy bármikor is foglalkozni fogok ezzel a bloggal, mivel közeli rokonom jegyvizsgáló, így nem igen tudok azonosulni az itt előforduló gondolatok nagy részével, némelyik elég rosszul is esik, de ez lényegtelen. Nyilván az ide kommentelők nagy részének fogalma sincs arról, milyen az, mikor egy kalauz este hazajön, és már hozzászólni nem lehet, annyira ki van borulva idegileg a sok bunkó paraszt embertől. Nincsen rájuk szebb kifejezés, mert aki egy késésért a kalauzt szidja minősíthetetlen hangon, arra tényleg nincs szó...És ez még a jobbik eset. Apu két éve kalauz, mindig egy laza, jófej ember volt, nem az a nagyképű sznob. Tudom, van ilyen is, de nem tudhatjátok, hogy miért ingerült olykor-olykor. Talán jókedvvel ment be dolgozni, aztán valami jófej nemzetiségi, vagy még jobb fej magyar beszólt neki valami IQ dúsat, és elment a kedve az egésztől. Minek legyen kedves, ha semmibe veszik azért, mert végzi a munkáját? Baromi megalázó munka, elmondanám. Ennél többet viszont erről nem mondanék, mert egyrészt biztos nem érdekel senkit, másrészt úgyis kitalál majd mindenki valami okosságot, hogy biztos elfogult vagyok, az utasok jófejek, apám egy paraj, mert minden kaller az...szóval hagynám is a témát, csak néha jó lenne, ha a dolgok mögé néznének az emberek. Ennyi. ON

A sztrájk. Az iskolások többségét nem zavarja, ezt bizton állíthatom, nálunk általános jókedv van a sztrájk miatt. Ki az aki nem örül annak, hogy fél hat helyett ráér hétkor kelni? Egy hét múlva pedig valószínűleg be sem kell menni. Nincs iskolás aki ennek nem örül. Max az, aki elvetemülten stréber, de ennyire elvetemült stréberek szerintem nincsenek. Na mindegy, egyedi esetek mondjuk biztos vannak, előrehozott érettségi, OKTV, mittomén, de ha igazán fontos valakinek eljutni valahová, valahogy biztosan meg tudja oldani.

Amúgy meg tényleg ennyire hülyék az emberek, hogy nem értik, mire jó ez a sztrájk? Végre vannak, akik nem csendes többséget (=birkát) játszanak, hanem tényleg csinálnak valamit ebben az elkúrt országban. Nekik van rá lehetőségük, hogy érdemben tegyenek, és tesznek is. Ezt más, kultúrált országokban érdekes módon megértik, itt meg, ugye, jelentkezik ismét a széthúzás, mint mindig. Szolidaritás? Cigányokkal szolidarítunk, mert tényleg, annyira el vannak nyomva, meg tele van az ország náci fiatalokkal, Bangóék meg félnek és éheznek meg mittomén... Őket mindenki sajnálja, de ha a szerencsétlen vasutas úgy dönt, hogy ő most ellenáll, és kapja be Fletó, meg a kormányzati negyed, meg a többiztosítós rendszer, meg minden, akkor ő lesz a szar ember...ti normálisak vagytok? Komolyan nem értitek hogy miről szól ez az egész? Siralmas.
Tényleg nem csodálkozom, hogy másodjára is megválasztották Lopcsányékat.
Gratulálok magyarok! Csak előre, egyenesen, a szakadék felé! Igaza volt Berzsenyinek, dolgoznak a férgek, és előbb-utóbb eljön az a bizonyos fuvallat is, ami kidönti az országot, aztán majd nézhetünk, mint a moziban...

Ashi Valkoinen 2007.11.14. 21:20:32

Boba: egyetértek Veled teljes mértékben, OFF-témában is...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.11.14. 21:24:14

A sztrájk csoportos munkabeszüntetést jelent, amelyet törvények szabályoznak. A munkaadó és a munkavállalók képviselőjének először tárgyalnia kell egymással. Ha nem jutnak dűlőre, alkotmányos joga a munkavállalók csoportjának, hogy beszüntesse a munkát és így gyakoroljon nyomást a cégre. :)

PRH (törölt) 2007.11.14. 22:54:12

Szabiaki,munkájukat nem érintő kérdések: "egészségbiztosítás ill. nyugdíjrendszer. MÁV-Kórház és a Területi Egészségügyi központok amiket a MÁV tart fenn.(ill. már csak tartott ugyanis állami kezelésbe kerűlt) MÁV Nyugdíjigazgatóság ami az Állami Nyugdíjigazgatósággal összevonásra került a napokban. Szerinted történt bármiféle egyeztetés a munkavállalókkal? Tájékozódj.

bazsu 2007.11.14. 22:56:59

A ma esti hír szerint már az áramenergia szolgáltatók dolgozóinak szakszervezete is belépett a nagy szolidaritásba. kevésbé fognak dolgozni, de azt ígérik nem lesznek áramhiányok e miatt. Jövőhét csütörtökön pedig én is mondom majd a seriffnek Gödöllő felé, hogy szíveskedjen visszatérni Gödöllő-Állami telepek megállóhely felé, és bemutatom a bérletem.
tisztelet

states 2007.11.15. 06:51:38

Legjobb lenne, ha végre az egész magyar társadalom kaszára-kapára kapna és ezt a tehetségtelen, köztörvényes bűnözőkből álló bandát, amelyik kormánynak nevezi magát, elhajtaná vhová a búsba. 5 év alatt totálkárosra pusztították és szétlopták az országot. Először a felvett hiteleket tüntették el nyomtalanul, most meg az uniós pénzeket; no meg a zsebükben kotorásznak reggeltől estig. Van Európában még ország, ahol ezt kormányzásnak nevezik...?

states 2007.11.15. 06:55:10

Bocs, elütöttem, természetesen a mi zsebünkben kotorásznak és nem a sajátjukba. Annyira azért nem tehetségtelenek...

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2007.11.15. 07:31:13

Ha eltűritek ezt a gyalázatos kormányt, az a legkevesebb, hogy a sztrájk kellemetlenségeit is tudomásul veszitek.
Egy tanár

gt 2007.11.15. 19:35:22

Szerintem sztrájkoljanak, nagyon helyes.

Ha meg késik a vonat, rúgjanak ki valakit, vagy vonják le valakiknek a fizetéséből, aki felelős.

Ha IC késik, fizessék ki az utasnak, és ők ne fizessenek a pályáért.

Tegyék nyilvánossá (interneten) hogy melyik szerelvényt mikor ki takarított, lehessen jelenteni, hogy vmi le van hányva és takarítsák fel - ha nem megfelelő, szintén rúgják ki az illetőket/válalkozókat.

Ezek nem bonyolult dolgok.

kb. 1 hónapja jeleztem, hogy az állásportáljuk nem megy (vezérigazgatónak akartam jelentkezni:) ). Hát bizots bonyolult, de azóta sem megy.
etoborzas.mav.hu/sap(bD1odSZjPTAxMCZ3PTAyNzkyNTAr)/bc/bsp/sap/hrrcf_unrg_srch/application.do?BspClient=010&BspLanguage=HU&rcfContext=JOBINF)

efi 2007.11.15. 20:59:22

states
Ja persze 10 éve itt 300 km/h-s, tiszta, pontos vonatok voltak, meg gyönyörű állomások, a vasútnál mindenki 20 évesen nyugdíjba mehetett, aztán jött ez a hülye kormány...
Így történt?

Gobbihilda 2007.11.17. 11:26:26

Aki most tépi a száját, és erősen fröcsög a nyála, azt szívesen megnéztem volna '90-ben, amikor a taxisblokádnak nevezett zendülés TELJESEN megbénította az ország életét.
Hozzáteszem, a lib. sajtó azóta is előszeretettel nevezi a fenti dolgot polgári engedetlenségnek. Véleményem szerint meg az akkor fennálló államrend ellen lázadtak fel egyes - politikailag jól behatárolható - körök.
Érdekes: most ugyanazok az emberkék, akik dícsérték az élet megbénítóit, negatív színben állítják be a sztrájkolókat, vagy egy szót sem szólva lapítanak, mint sz.r a gazban.
A vasutassztrájk a fent említett "akcióhoz" képest laza bolhacsípés.
Nem hiszem, hogy bárkinek előnyös az, hogy előbb megszüntetik a személyforgalmat, utána meg - bizonyos etnikumhoz tartozó személyek - felszedik a síneket, meg mindazt, ami a vasúti infrastruktúrát jelenti. Ez sajnos megfigyelhető minden megszüntetett vasútvonal mentén. Aki nem hiszi...
Nem tűnik fel senkinek, hogy amióta ez a köztörvényes bűnözőkből álló (mindennemű büntetőjogi felelősséget vállalok) banda regnál, azóta minden csökken, megszűnik. Kivétel ez alól az infláció és az államadósság.
Nekünk, egyszerű állampolgároknak csak a sztrájk, az, ami lehetőséget ad arra, hogy hallassuk a hangunkat.
A koncerthez visszakanyarodva: dédanyám sem panaszkodott így, amikor dédapám, meg nagyanyám testvére a háborúban ottmaradt, mint te a koncert miatt. Pedig mintha egy emberélet több lenne, mint egy koncert.
Bár nem tudom, a te értékrendedben ez hogy áll össze.

efi 2007.11.17. 13:01:29

Gobbihilda
Látom nem nagyon zavar, hogy már senki sem fog sztrájkolni a vonalbezárások miatt.
Helyette van viszont jó kis politikai témájuk. Kíváncsi vagyok szerencsétlen munkáltatóval miről tárgyalank, mégis mit tud ő beleszólni a nyugdíjreformba, meg az eüreformba? Egyébként honnan tudod, hogy mi sül ki belőle. Engem speciel egyáltalán nem zavarna, ha nem lenne 43 éves határőr meg rendőr nyugdíjas, meg 800 ezer (ál)rokkantnyugdíjas!
Aki meg azt mondja, hogyha valamit akarunk, sztrájkoljunk, szimplán hülyeséget beszél. Tessék felteszem a kérdést egyenes választ kérek! Jogos-e a sztrájk, ha a mozdonyvezető azt mondja, én ezentúl pontosan 50-szeres bért kérek, ha nem így lesz: sztrájk az örökkévalóságig.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.17. 14:15:38

Kedves Gobbihilda az általad említett két szituáció összehasonlítása eléggé sarkos. Én csak szerettem volna, ha látnátok, hogy egy átlag embert, hogyan is érinthet egy sztrájk, lehet kicsinyes vagyok a "nagy" dolgokkal szemben, de ha elolvasod az ápdétet, akkor lehet látni, hogy ott az is szócska. Egyébként a koncert már csak hab a tortán. Ki volt hatalmon 2000-ben? Ja a másik tolvaj banda. Egy kutya mindegyik. Csak az egyik elismerte, hogy hazudott a masik meg nem. Ennyi.
Egyebkent visszaterve a sztrajk-ra olvasd a vdszsz.hu-t. Ott a draga emberkek 40-ről 37 órára akarják csökkenteni a heti munkaidőt persze a jelenlegi alapbért megtartva, plusz 8%-os emelést, valamint a plusz juttatások emelését.
Ilyen a világon nincs. Egyébként nézzük végig az elhangzottakat. Először szárnyvonalak, majd eüreform ellen, majd nyugdíj módosítások ellen, most pedig kevesebb mint egy héttel a fent említett dolgokért lesz a sztrájk...
Ez kicsit zavaros. Sőt beszéltem a MÁV-Start-nál egy-két emberrel (vezetői szinten) és ők semmit nem tudtak a legutóbbi követelésekről, a blogból értesültek és úgy hívtak fel. Igaz azok a MÁV Zrt. felé nyújtott követelések...
Hát kérdem én mi a búbánat folyik itt?

Egyébként a legszomorúbb, hogy ezek a szakszervezetek köztudottan fidesz közeliek, de lehetnének tőlem akár maszop közeliek is. Egy szakszervezetnek nem szabad politikailag elkötelezettnek lennie, mert akkor egy politikai erő eszközévé válik és innen már nincs megállás.
De legyen sztrájkoljunk a csaló tolvaj kormányok ellen, verjük szét a fővárost, tüntessünk. Aztán meg majd nézünk mint rozi a moziban, hogy ez semmit nem ért... Mert nem fog. De reménykedjünk hátha, és ha valaki megvet azért, mert nem tudom nézni, ahogy a párom csalódik, és szomorú, mert egy régi álmot, egy maradandó emléket nem tud ajándékozni, legyen! Gyertek és kövezzetek meg. De előbb gondoljatok bele, mit jelenthet még egy ilyen sztrájk?

Gobbihilda 2007.11.17. 16:59:59

Témák összevetése: egy sztrájk lényege, hogy felhívja a figyelmet - akár úgy is, hogy lebénítja az országot - arra, hogy valami tarthatalan. A '90-ben történtek összehasonlítása az idén történtekkel szerintem egyáltalán nem "sarkos", bár lehet, hogy én vagyok az akinek más srófra jár az agya.
Lehet, hogy lütyő vagyok, de nem értem a 2000-es dátumot. Mit keres az itt?
Továbbra is ott tartok, mi az értékesebb? Az emberélet, vagy egy koncert és vele együtt a csalódás-e a több? Nem vagyok filozófus, de koncert több is van az életben, ha viszont valaki meghal, annak mindegy, mert nem fog menni se koncertre, se sehová ezen a földön.
Már csak az a kérdésem, miért van az, hogy a "Fidesz-közeli" szakszervezetek vezetői valahogy mindig a maszop padsoraiba ülnek be, amikor az épp aktuális választások vannak.
Ez utóbbi kérdésemre részben választ ad az, hogy ha nem a kormánypárthoz állna közel a szakszervezet, akkor nem x számú figyelmeztető sztrájkot tartana, hanem az első után azt mondaná, hogy ekkor és ekkor megállunk, aztán addig semmi, amíg a megállapodás meg nem születik.
Vigyázó szemetek Németországra vessétek!

efi 2007.11.17. 18:26:40

Gobbihilda
Na és mi az ami tarthatatlan? És ki dönti el? Még be sem vezették, egyelőre csak találgatni lehet a hatásairól, beleértve mindegyik témát (vonalbezárás,eü és nyugdíjreform). Tényleg mindegyikkel minden rendben van, hogy a változatlansága mellett szükséges tüntetni?

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.17. 18:41:42

Gobbihilda 2007.11.17. 16:59:59
2000-ben fidesz párt volt. és ezért írtam, és akkor nagyobb sztrájkok voltak.
amúgy erre írtam:
"Nem tűnik fel senkinek, hogy amióta ez a köztörvényes bűnözőkből álló (mindennemű büntetőjogi felelősséget vállalok) banda regnál, azóta minden csökken, megszűnik. Kivétel ez alól az infláció és az államadósság."

Egyébként az háború volt, amikor meghalt valaki, most "csak" sztrájk van. Kérlek, hogy ne említsd egy napon a dolgot. Koncert több is van igaz... Ha így gondolod legyen. De a lényeg az, hogy ettől még valszeg tönkre megy egy több hónapja szervezett/tervezett ajándék és persze a jegyek áráról se beszéljünk. Nos kedves Gobbihilda kérlek ne gyere a halottakkal, nyugodjanak békében. A hasonlatod kb olyan mintha a konyhai kézelvágást hasonlítgatnánk egy tőből történő amputációval. Tudod van akinek sokat jelent, hogy az anyukáját meg tudja lepni.
És sarkos összehasonlítást is erre értettem...
Sőt! ha hiszed, ha nem, van akinek sokkal rosszabb dolgokat eredményezhet ez a sztrájknak nevezett valami, mint egy koncert elszalasztás.
Egyébként íme:
gondola.hu/hirek/54698
www.mno.hu/portal/526706
Miről is van szó?
Részemről topic off

Gobbihilda 2007.11.17. 21:17:08

Efi!
Nem értelek. A korábban bezárt vonalakon - bizonyára valami véletlennek köszönhetően - valakik (megélhetési bűnözők) (Kuncze után szabadon) felszedték a sineket. Azt hiszem, ez elég a hatások bizonyításához, és nem szorul további magyarázatra az, mi várható a további vonalbezárások után.
Az egészségügyi reform már bizonyított a Felvidéken. Olyan jól sikeredett, hogy fél év múlva vissza kellett vonni. Felhívom a figyelmedet arra, hogy ugyanaz a személy volt a kidolgozója, mint aki ide is eljött "tanácsokat" adni.
Nyugdíjreform: neked jó lenne, ha kevesebb fizetést kapnál? Szerintem nem. Ugyanígy a nyugdíjasok és azok, akik a közeljövőben mennek nyugdíjba, sem örülnek annak, hogy kevesebbet hoz a postás.
A korkedvezménnyel kapcsolatban meg annyit, hogy próbáld ki milyen a gépen egy szolgálati nap. Utána beszélgessünk.
A fakabátok, és egyéb "léhűtők" korkedvezményével kapcsolatban egyetértünk. Nem hinném, hogy annyira megterhelő lenne az, hogy grasszálok a városban.
Georgejr!
Nos, hogy tisztáztuk a 2000-es évvel kapcsolatos kérdésemet, saját magad ütötted agyon azt az állítást, hogy a szakszervezetek Fidesz-közeliek lennének. E témában nincs több kérdésem.
Konfuciusz azt mondotta, mindent kezeljünk a maga helyén és idejében érvényes elvek szerint. Az emberi élet - remélem - MINDENKOR értékesebb bármi világi dolognál.
Azt hiszem a fenti úriember okosabb volt mindannyiunknál együttvéve, mint akik itt irkálunk mindenfélét.
Száz szónak is egy a vége: továbbra is fenntartom azt, hogy egy emberéletet többre becsülök egy koncertnél. Legyen az bárki élete, és bármilyen koncert.

efi 2007.11.17. 21:53:33

Gobbihilda
Szóval azért döcögjön a Bz ott 3 emberrel, nehogy ellopják a síneket? Nem gondolod, hogy ez két különböző probléma, ami két különböző megoldást igényel?
Eü: ha már külfüldön körülnézel illene nem kicsemegézned a neked tetsző adatokat. A beteg által választható, versengő társadalombiztosítási rendszer van Németországban, Franciaországban, Svájcban, Hollandiában, Belgiumban, Luxemburgban, Ausztriában is. Csupa lepusztult kórház, kritikán aluli színvonal mindenhol, ugye?
Nyugdíjreform: neked jó lenne, ha 20 év múlva semmi nyugdíjat nem kapnál, mert nem lesz miből?
Korengedmény. Lehet, hogy egy világ dől benne összed, de képzeld el, szinte minden munka nehéz. Akkor most mindenki kapjon korkedvezményt? Ezenkívül te elhiszed pl, hogy Mo-on TÉNYLEG 800 ezer rokkantnyugdíjas van? Ez maradjon így?

Gobbihilda 2007.11.18. 00:19:01

Nyilván nem fogják, illetve sokkal nehezebben ellopni a sineket akkor, ha azon RENDSZERESEN jár a vonat. A három utast honnan veszed? Ha NORMÁLIS menetrendet alkalmaznának, akkor lehet, hogy még az vakációk ideje alatti, ünnepnapi utasszámlálás eredménye is több lenne.
Legutóbb a térségünkben az utsszámlálás a sztrájk ideje alatt volt. Mert úgy nekik jobban tetsző adatokat kaptak. Így jó?
Színesfémtolvajok elleni megordás: saria. Levágni a kezét, aztán legközelebb nem lesz mivel lopni. Ennyi.
Egészségügy: az általad felsorolt országokban, ha fizeted a TB-t, vagy biztosításod van, NEM kell fizess egy árva kanyit sem az orvosnál, meg a kórházban sem. Sőt, ahhoz az orvoshoz mész a nyavalyáddal, ahová akarsz. Mindezt néhány km-n belül, és nem fél nap utazással. Személyes tapasztalat.
Nyugdíj: ha nem csak az etnikum szaporodna jobban, mint amennyi meghal, akkor lenne ki fizesse a nyugdíjjárulékot, ergo lenne nyugdíj.
A korengedménnyel kapcsolatban meg csak annyit, hogy a szerzett jogokat ne csorbítsuk.
De játsszunk el a gondolattal! Akkor majd ha ülsz a buszon/vonaton és a vezető netán infarktust kap pl., aminek az esélye stresszes munkahelyen az élekor előrehaladtával hatványozottan növekszik, akkor már nem így látod a kérdést. Tudom, van a vonaton éberségi, de a baleset veszélye még így is fennáll. Szintén tapasztalat.
Azért a képviselőknek legyen korkedvezmény, igaz?
A rokkantnyugdíjasokról nem tudok véleményt mondani, de nyilván van olyan szakember, aki ennek tényét megállapítsa. Ha van olyan is, aki mindezt színes papírokért teszi, lelke rajta.
Amúgy te mit tennél a rokkantnyugdíjasokkal?

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.18. 09:59:34

tudom részemről offoltam, de a fidesz közeliséget továbbra sem cáfoltam. csak olvass utána nézz utána a neten. de mind1 egyébként továbbra is buta és demagóg a koncert vs ember élet hasonlat.

efi 2007.11.18. 10:39:43

Gobbihilda
"ha fizeted a TB-t, vagy biztosításod van, NEM kell fizess egy árva kanyit sem az orvosnál, meg a kórházban sem"
Ha nálunk is fizették volna, akkor most nem lennénk sz*rban. Csakhogy ez nálunk össznépi sport, ki hogyan tudta/tudja elcsalni. Egyébként meg aki többet beteg (és maga tehet róla), fizessen is be többet. Ne az én pénzemen gyógyítgassák az alkoholistát, a cigist, meg a 60% kövéret a mindenféle nyavajájával!
"A korengedménnyel kapcsolatban meg csak annyit, hogy a szerzett jogokat ne csorbítsuk"
De igen. Nem jogosak. Nem az örökkévalóságnak születtek és közben változott a világ. Mást ne mondjak, volt egy rendszerváltás...az MSZMP KB tagok szerzett jogait is megcsorbították. Nem kellett volna??
Aki a buszon/vonaton szívinfarktust kap, az mégis hogyan lehet buszvezető. És persze az örök kérdés: miért csak ők. Más munkahely az üdülő ??
A rokkantnyugdíjas menjen korengedménnyel nyugdíjba. Mind a 200 ezer. A maradék csaló 600 ezret, akik az én adómon élősködnek , az orvosával együtt megmegbüntetném, visszamenőlegesen.
Az eü-okon kívűl semmilyen más okot, sirámot (jaj de nehéz/stresszes a munkám!) nem tudok elfogadni, ezek teljesen szubjektív dolgok, mindenki csak a magáét látja, hajtja.

Gobbihilda 2007.11.18. 10:55:10

Gondolom a rákos, meg az öröklött betegségben szenvedő is maga tehet a bajáról. Igazad van. Kívánom, hogy neked ne legyen ilyen.
A szívinfarktus veszélye gyakorlatilag fennáll mindenkinél, csak épp stresszes munkahelyen ez - ahogy már írtam - az életkor előrehaladtával exponenciálisan nő. A korengedmény intézménye ezért maradt fenn eddig.
Nehéz munka: te épp az egyik előbbi hozzászólásodban jelezted, minden munka nehéz. Akkor?

efi 2007.11.18. 19:05:16

Akkor? Mindenki marad a nyugdíjkorhatárig.
"Gondolom a rákos, meg az öröklött betegségben szenvedő is maga tehet a bajáról". Nem jól gondolod.
süti beállítások módosítása