Via vdszsz.hu

Címkék: máv sztrájk vazze béremelés

2007.11.15. 15:21

Hát ez kész. Én melózok heti 40 órát, és a vasutasok 37 órát akarnak alapbér megtartásával, plusz 8% emeléssel.
Hát hol élnek ezek?

A november 13-i VÉT-en bejelentettük a bérrel és KSZ-szel kapcsolatos minimumköveteléseinket, melyek az alábbiak: A heti munkaidő a MÁV ZRt-nél a korábbi 37 órára csökken, a jelenlegi személyi alapbérek változatlanul hagyása mellett. Az így megmaradt alapbéren kell végrehajtani az átlagosan legalább 8 százalékos alapbér-fejlesztést – természetesen, annak vonzataival együtt. A Kollektív Szerződésben szereplő tételeket legalább 8 százalékkal kell megemelni, a Választható Béren Kívüli Juttatások keretösszegét pedig minimum 8-10 százalékkal. Javaslatunk értelmében ezentúl a KSZ azt is rögzítené, hogy a gépkocsival történő munkábajárás esetében egységesen kilométerenként 28 forintot kell a munkáltatónak fizetni a munkavállalók részére. A munkábajárás és a hazautazás időtartamának maximálását is be kívánjuk emelni a KSZ-be: eszerint egy-egy szolgálat esetében az utazással töltött idő – megállapodás hiányában – nem haladhatja meg a négy órát. Ezúton felhívjuk mindenki figyelmét, hogy november 21-én reggel 6 és 12 óra között éljen alkotmányos jogával, és vegyen részt a VSZ-szel közösen szervezett sztrájkunkban. Részleteket a területi irodákon és a Központban, valamint honlapunkon találhattok

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr73230089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greggrant 2007.11.15. 15:42:52

Na, akkor most szeretném megnézni, ki ért egyet a sztrájkkal - a vasutasokon kívül. Ki az, aki ilyen kedvező feltételekkel melózik?

KTamas (törölt) 2007.11.15. 15:51:54

Én 30-órás munkahetet szeretnék 50%-os emeléssel a mostani nettómhoz képest, céges Audival és 100 ft/km benzinpénzzel.

mildi 2007.11.15. 17:18:41

vezénylés részletek
június: 10. nappal
11. nappal
12. oktatás
13. 24órás
október: 20. nappal
21. nappal
22. éjszaka
23. éjszaka
25. oktatás
26. nappal
27. éjszaka
ha nappalra v 24be megyek, fél5-kor kelek, fél7-re érek a szolgihelyre, este 6-kor érek haza, ha éjszakás vok, du fél4-kor indulok, másnap reggel 9-re érek haza. ilyen kedvező feltételek vannak mifelénk, lehet jönni, bakterhiány van.

petya.bacsi 2007.11.15. 17:21:52

hehehehehe... kibújt a szög a zsákból... ezért van ez a nagy fenyegetőzés meg asztalcsapkodás (ki hitte, hogy a szárnyvonalakért aggódnak és csinálják ezt a sztrájkolósdit? te? ülj le fiam, egyes! ugyanmár!)...

na, most venném el az ingyenjegyet a vasutasok családtagjaitól és akkor verhetnék az asztalt. nem értem, hogy hogy nem fogják fel, hogy az egy második fizetés.
én ugyan ezzel a szutyok máv-val járok, mert megvagyok áldva velük, de talán az autózó kollégáknak egyszámjegyű térítést adnak/km. mit akarnak ezek? sültgalambot, toronyórával és láncaival? előbb szolgáltassanak, és utána esetleg kaphatnak valamit.

sok kórházban dolgozó nővér a saját zsebéből "segít be" az adott osztálynak, ezek meg nem a kollégáikért aggódnak, a szárnyvonalakért, hanem a vastagabb borítékért. na, lehullt a lepel és a cirkusz valódi célja.

petya.bacsi 2007.11.15. 17:24:18

mildi: nagyon sajnállak, elhiheted. nem csak a vasutasoknál van ilyen munkarend, hanem máshol is. képzeld, én is napi 5 órát utazok, hogy dolgozni tudjalak, és műszakozom. nehogy már sajnáljalak!

túllicitállak, mert én napi 5 órát utazom a MÁV-val, hogy dolgozni tudjak, és nekem nincs ingyenjegyem!

petya.bacsi 2007.11.15. 17:47:17

"A munkábajárás és a hazautazás időtartamának maximálását is be kívánjuk emelni a KSZ-be: eszerint egy-egy szolgálat esetében az utazással töltött idő – megállapodás hiányában – nem haladhatja meg a négy órát."

OK, nem pampogok, hanem elmegyek MÁV-osnak, most már tuti. és csapkodom az asztalt én is.

mildi 2007.11.15. 20:03:02

bácsika, nem kell sajnálni, csak jeleztem, nem fenékig tejfel...
a jegyemet meg a munkáltató fizeti, ahogy a tiedet is
egyébként gyere, de szólok, hogy az utasok nem szeretik az asztalra csapkodást (ha eddig nem vetted volna észre), és karácsonykor meg húsvétkor meg a születésnapodon is bakterkodni kell, meg éjszaka is, meg jeges szélben is kell tolatni, váltót állítani, előfordulhat, hogy az ebédedet vacsorára eszed meg, viszont az kétségtelen előny, hogy éjszaka után van szabadnapod -ami a 8-4-ig dolgoznak nem jut-, ha nem alszod át persze...:)
az utazási idő maximalizálásnak van értelme. átnézted a vezénylés részletemet? ha egymás után két éjszakába vezényelnek be, biztosított kell hogy legyen a mt által előírt lakáson töltendő pihenőidő...

efi 2007.11.15. 20:40:30

Az utazási idő maximalizálásának semmi értelme. Hogyan biztosítsa a munkáltató a 4 órát? Vegyen helikoptert annak aki messzebb lakik?
Amit beírtál ide azzal mit kezdjünk?
Van a törvényes munkaidő, ami a MÁV-nál sok munkakörben most heti 38, de persze ez is sok nekik. A tied nem tudom mennyi, de max 40. Van ezenkívül az Mt a pihenőidőkre és pihenőnapokra. Ha ezzel összevág a vezénylésed, akkor mi a probléma. 24 órás folyamatos munka meg nincs.
Komolyan mondom neked kéne ereszteni egy pedagógust (az a másik sztrájkoló fajta) aztán csatázzatok rajta, hogy kinek nehezebb a sorsa, meg több a munkaideje.

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.11.15. 21:37:25

muhaha, ilyen kesesek mellett a 4 ora eleg nevetseges, meg ok is kocSival jarnak ezek szerint. apoloNo baratnom 83-at kap kezbe, ehhez kepest heti 4 szer 12 ora plusz egy ugyelet, ami szinten 12 ora es mindezt intenziv koraszulott osztalyon, ami Azert nagyon kemeny. lehet osztani. hogy mennyire jogos a sztrajk nem tudom, nem is erdekel, csak nagyOn divatba jott mostansag, csak kerdezem, van mar eredmenye? ha en egy nap sztraJkolnek, eletem vegeig jarhatnek birosagra, mert annyian perelnenek...

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2007.11.15. 23:41:17

28 ft/km? bruttó vagy nettó?

A cég ahol dolgozom nem túl rossz

9 ft/km adómentes
+5 ft/km szja szerint leadózott
ennyi a benyapénz. (kb olyan 12 ft/km-re jön ki.) ha jól tudom, a 9 ft/km az törvény szerint adómentesen adható. a többi nem jár, max az emberek pofája.

szoval? brutto, vagy netto?

ecch..
ugye-ugye.
eddig csak a szárnyvonalak jövője...
most már pénzt is akarnak mellé...
a következő mi lesz?

Megegyezés: megkapják a béremelést, vagy maradnak a szárnyvonalak. Ez hogy tetszene?

petya.bacsi 2007.11.16. 01:38:59

mildi: az utasok nem szeretik az asztalra csapkodást? ezzel újat mondtál, mégis ezt csináljátok már harmadjára idén! azért csináljátok, mert megtehetitek. ha a nővér nem látja el a beteget -> repül. ha a tanár sztrájkol -> repül. ha a kaminonos sztrájkol -> repül. ha a stewardess sztrájkol -> repül, mondjuk ő anélkül is azt teszi. :D pedig ők is, és mások is verhetnék kórusban az asztalt.

képzeld, tudom milyen karácsonykor dolgozni, tudom milyen szülinapon dolgozni, tudom milyen éjszaka dolgozni, tehát nem tudsz újat mondani. és tudom milyen a pihenőnapot átaludni - mindezt diplomásként.

ez az egész porhintés. ha a BKV csinálja ezt, amit a MÁV, velük előbb fogok együtt érteni, mivel ők pár fokkal jobbak, mint a MÁV... pedig az is állami cég, gondolom nekik is lenne mit fejleszteni stb.

petya.bacsi 2007.11.16. 01:48:16

efi: a pedagógusok mikor sztrájkoltak utoljára? nekik 2 órát teljesen ingyen kell ledolgozni (ha jól tudom), mégsem álltak neki a forgalmat akadályozni, meg zsarolni.

közeli ismerős már elég régóta van a pályán, és szégyen, hogy mit keres. nyáron, a napszámos, aki a kukoricát kapálja (most nem lenézni akarom őket, félreértés ne legyen!) többet visz haza fél hónap alatt, mint ő egy hónap alatt. a tanár/tanító 3/5 évet tanult, hogy éhbérért robotoljon, miközben idegesek, mert a mai fiatalokat már nem lehet nevelni.
egy elég gyakori példa (de nem szeretnék általánosítani persze): a tisztelt szülő bevágja a neveletlen, elkényeztetett gyerkőcöt az iskolába, a tanító tanítani próbál - nem sikerül, fegyelmezni próbál (nem verekedni), már a tisztelt szülő rátöri az ajtót, feljelenti, hogy a kisfiának lelki károsodása származott, amiért a tanító/tanár fegyelmezni próbálta. a gyerek leköpheti, anyázhatja, rugdoshatja a tanárt, de az nem reagálhat, mert a diáknak jogai vannak (a kötelezettségről meg mélyen hallgatnak).

a legtöbb gyereket elnézve, én már rég otthagytam volna a tanári pályát, csak az igazán elhivatott emberek tanítanak már - akinek csak a papír kellett, már rég nem tanár.

Kismanó 2007.11.16. 09:45:22

petya.bácsi
Te ezeket az információkat a pedagógusokról honnan szeded? Én uyan nem vagyok az, de a testvérem, a sógorom az anyósom, a barátnőm azok. Mindegyiknek tudom a fizetését és nem olyan kevés. Nem két óra ingyen munka van, hanem óraszám emelés (ami nagyon helyes). Én a napi 8 órát kötelezővé tenném az iskolában eltölteni. Mert rengeteg tanárnak úgy van kialakítva az órarendje, hogy csak 4 nap van órája.
Milyen tanárok azok, akiket rugdosni lehet? A legkisebb pedagógiai érzéknek is híján vannak nyilván... A testvérem egy 9. kerületi ált. iskolában dolgozik, de soha ilyen gondja nem volt és a gyerekekről sincs ilyen lesújtó véleménye. ( Inkább némelyik tanítónőről, hogy képes egész osztályokat úgy 5.-be engedni, hogy nem tudnak olvasni!)
Bocs, ez teljesen OFF volt.

hattyú 2007.11.16. 11:30:53

Kismanó: nem volt off, nagyon is idevág a dolog, csak ezeket szeretik elhazudni és dicsfényben látni magukat, de ahogyan ez a szánalmas ország fest remélhetőleg már nem sokáig lehet...tessék csak sztrájkolni. Meg hazudozni. :) Még belefér egy ideig...

efi 2007.11.16. 14:10:27

petya.bácsi
Pedagógus sztrájk múlt decemberben volt pl. A kötelező óraszámemelésen nyavajognak, meg, hogy ők mennyit dolgoznak szabadidejükben (dolgozatjav, osztálykirándulás stb). Írtam nekik öntsünk tiszta vizet a nyílt kártyák közé: minden ilen számítson a munkaidőbe, de heti 40 óra legyen, szabi meg negyvenvalahány helyett 25. Na az már nem tetszett nekik, mert rosszul jöttek volna ki belőle...mondom na akkor ?

petya.bacsi 2007.11.16. 18:44:47

efi: az ő sztrájkuk csendes volt, senkit nem akadályozott semmiben. de azért megjegyzem, hogy nem vagyok pedagógus. azt tudom, hogy a pedagógusnak a pedagógus lét nem szűnik meg az iskolán kívül sem (ahogy írtad: dolgozatjavítás, összeállítás, készülés az órákra, osztálykirándulás. biztos van, aki ezeket el tudja számolni túlórának, de ilyen 1000-ből 1 ha akad).

efi 2007.11.16. 19:37:25

Nem túlórában kellene elszámolniuk, hanem eleve benne kéne számolni a: 40-be. Enélkül mindkét oldal azt mond, amit akar. De hagyjuk, mert ez off most.
Visszatérve a sztrájkra, én minden sztrájkot betiltanék, ami NEM közvetlenül a munkáltató ellen irányul. Így pl különösen: van egy kormányzati törvényterv, intézkedés és az nem tetszik. Ki lehet menni a főtérre tüntetni, de legfőképpen 4 évente lehet ikszelni, arra ezek valók. Most akkor sorba előveszik majd a tandíjat, meg a vizitdíjat stb és minden héten vasutassztrájk? Szánalmas, de nagyon.
Szintén ostobaság, az ilyen Mátészalkán kirúgnak 2 péket, ezért mi most 24 órán át szolidárisak vagyunk típusú sztrájk is.

Fantomasz 2007.11.17. 14:40:41

Te efi! Vannak még, akik képesek átlátni a dolgokat?:-)

efi 2007.11.17. 16:02:20

Persze.
Az ellenzéknek érdeke az állandó feszkókeltés, nem véletlen, hogy már kormányzati intézkedéseket támadnak a sztrájkokkal, amiknek a vasútszakmához semmi köze. És mivel mindenhol vannak ellenzéki szavazók, bele is vágnak. Aki meg nem ért vele egyet azt nemes egyszerűséggel lesztrájktörőzik (ha ő is ott munkavállaló) vagy érzéketlen, gyáva mukinak állítják be (ha kívülálló).

mildi 2007.11.17. 17:44:12

gyerekek, ti itt most irigykedtek a vasutasra? mert a vasutasnak jár ez + jár az. és még sztrájkolni is van lehetősége? nem sírni kell, keressetek magatoknak olyan munkát, ahol titeket is megilletnek ilyen "kiváltságok", arról nem a vasutas tehet, hogy nektek szar, és a vasutas nem fogja csak azért hagyni magát, hogy a ti lelkivilágotok nyugodt legyen...szeretem a "dögöljön meg a szomszéd tehene is!" mentalitást :(

az meg külön jó, hogy egy masszaként kezelitek a vasutasságot, nem mki ligás, nem mki ugyanazért (pénzért, nyugdíjas melóért) sztrájkol, hanem pl normális menetrendért (ami nektek is érdeketek), azért, hogy a gkm végre észbe kapjon, így nem lehet kezelni a dolgokat, ahogy ők teszik, hogy gondolnak egyet és feladják az utolsó kenetet 38 vonalnak, az önkormányzatoknak meg adnak 2hét gondolkodási időt, hogy találják ki, hogy kívánják működtetni őket (ugyanerre a máv 20éve nem képes). a gkm már egy éve tudja, hogy nem bírja (akarja) pénzzel ezeket a vonalakat, mégse szóltak időben...

petyabá', köszönöm a finom célzást a diplomád felemlegetésével, de van nekem is...

efi 1, a pedagógusokat tartogasd csak a gyerekeidnek. ki a büdös franc mondta, hogy én olyan sztrájkolós fajta vok? sőt, kifejezetten nem vok sztrájkpárti,ez az első, amit támogatok , mert amit most csinált a gkm, az több a soknál
efi 2, 2007.11.17. 16:02:20 , na ebben viszont nagyon igazad van, bár jeleztem már ezen a blogon egypárszor, hogy nem mki ligás...(én pl még szadesz-szavazó is vagyok :D)

Fantomasz 2007.11.17. 18:01:32

mildi! Itt nem a sztrájkkal van a probéáma, mert az a vonalak bezárása ellen történik, de nagyon sokan azt hiszik, hogy ez a béremelésről szól. Sokan nem néznek tévét, nem tájékozódnak, de a véleményüket hangoztatják, holott az sok esetben nem helytálló.

mildi 2007.11.17. 18:03:04

ja, ezt elfelejtettem: az utazási idő maximalizálásának annyi értelme van, hogy a kedves főnőkök ne pakolgathassák kényük kedvük szerint a dolgozókat egyik állomásról a másikra, néha hajmeresztő dolgokat művelnek...az az alap, hogy keresztbe járunk dolgozni, én x városból y-ba, az y-ban lakó kollega meg x-be, egy hasonló előírással ésszerű munkaszervezésre lehetne bírni a főnököket, ez idő és esetenként pénzmegtakarítást is jelentene

mildi 2007.11.17. 18:11:36

fantomasz, az a nagy helyzet, hogy a tököm tele a gaskóval, vagyunk egypáran akik tleg értelmes dolgokért sztrájkolnának, erre jön ez a ... és idepakolja a nyugdíjrformot, meg eüreformot, meg a béremelést(?!), és komplett le van hülyézve az összes vasutas... :(
na ilyenkor micsináljon az ember?

efi 2007.11.17. 18:19:32

mildi
A GKM ügyében abban igazad van. Szándékosan ültek rajta, pontosabban talán azt várták, hogy majd a MÁV magától csinál egy olyan menetrendet, amiben nincs benne x db vonal, hát nem. Ez persze a dolog jellegéből fakadóan szeptemberre derült ki, dehát nem tudom mit vártak.

Nem azt fájlalja senki, hogy a vasutasnak mi jár egyébként, hanem a sztrájkokkal most már elszaladt a ló. És még előtte vagyunk a béremeléses sztrájkoknak! Hogyan, miből? Őket nem érdekli, holott mindenki tudja, hogy nincs rá pénz. És pont emiatt néz ki úgy, hogy ez nekik JÁR. Mire föl, ez (jogos) visszatetszést kelt. Az is visszatetsző, hogy én már nem láttam a sztrájkfelhívásban vonalbezárásokról semmit, vagyis variálgatják a témákat ötletszerűen, ez így komolytalan és nevetséges. Persze a szenvedő utasok csak kínukban nevetnek.
Ja és amúgy miért is kellene 10 km-ért 100 km-re való benzinpénzt kifizetni, hmm? Na itt is elszaladt a ló! Jár ?

Nem tudom, hogy kit miért pakolásznak nálatok, de ehhez nem sztrájkolni kéne a 4 óra miatt, hanem betartani az Mt-t (telephelyen kívüli munkavégzés, áthelyezés szabályai stb)

mildi 2007.11.17. 18:35:46

efi, nekem eszembe se jutna utazási idő maxért sztrájkolni (jellemző, nem is tudtam róla, itt olvastam), de fizetésemelésért se (a vasutas azért nem keres olyan rosszul, és ha pihenőt másodállással töltöm, amivel szoktam is, akkor már egész jól kijövök, na jó kicsit álmos vok)
nálunk kint a vsz-es sztrájkplakát, és ott a vonalbezárásokról van csak szó...lásd, amit feljebb írtam fantomasznak gaskóról, szal ne szidjatok mkit, nem mkivel szaladt el a ló

ps: újabb "csatlakozó" :DDD
kuruc.info/r/1/18532/

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.17. 18:45:28

hehe a kuruc.info még az időpontot se tudja:)
ne szóljatok nekik, hogy a sztrájk nem este kezdődik:P

"Elégséges szolgáltatásképp archívumunk elérhető lesz, viszont nem szűnő kormányellenes tiltakozásunk jeleként az este 6 órakor kezdődő demonstráción kivételesen nem a Kuruc.info feliratú láthatósági mellényeinkben tudósítunk, hanem egyszerű tüntetőkként leszünk jelen!"
Remélem nem használják fel hisztire a sztrájkot...

petya.bacsi 2007.11.18. 08:34:12

mildi: áááácsi, áááácsi... "a jegyemet meg a munkáltató fizeti, ahogy a tiedet is." igen, szerencsém van, hogy 86 %-ot (?) fizet a munkahelyem. DE!
- tudok olyanról, akinek nem
- a munkahely csak az én bérletem fizeti. ha lenne gyerekem, annak nem fizetné. mint ahogy a feleségemnek sem.

petya.bacsi 2007.11.18. 08:39:01

mildi: "a tököm tele a gaskóval (...) és komplett le van hülyézve az összes vasutas... :(
na ilyenkor micsináljon az ember?"

ti választottátok vezéreteknek ezt az embert, most már viseljétek következményeit. mert hiába ért veletek egyet az utas, de az utast megszívattátok többször (tisztelet a kivételnek), így egy kalap alá vagytok véve vele. én továbbra sem azokra vagyok pipa, aki normálisan végzi a munkát...

mellesleg, a vezetőknek is jár ingyenjegy? ha igen, akkor minek a benzinpénz? utazzanak azzal, aminek a vezérei, és lássák, milyen móka és kacagás vonatozni!

mildi 2007.11.18. 12:25:26

petya.bá' tleg diplomás vagy?
elolvastad amit beírtam, és mégis olyanokkal jösz nekem, amikkel én se értek egyet.
választotta a gaskót a halál! orbánra se szavaztam, azt mégis ott üldögél a parlamentben...
irigyled az ingyenjegyet? én meg irigylem az ingyennetet a netszolgó dolgozóitól, a katonáktól rendőröktől, hogy 45évesen mehetnek nyugdíjba, sokaktól a zsíros ruhapénzeket, mobil + kocsihasználatot...etc. kis magyar irigységeink, avagy a szomszéd tehene mindig zöldebb (egyébként a családtagi arcképes munkába és iskolábajárásra nem használható elméletileg, ilyesmire a családtagnak is bérletet kell venni)
a vezetők ingyenjegyén/benzinpénzén mi is szoktunk hőbörögni, pl a menetrendszerkesztők is kocsival járnak, látszik is a menetrenden...de hülye mennyiségű főnőkünk is van, aki mindenféle címszó alatt basztatja az embert (pénztárellenőr, pénztárvizsgáló, munkaügyesek, vbo-s, ilyen főnők, olyan főnők + a helyetteseik) mind kocsival :(
még a vasúti postát is kocsival viszik...

oiduft 2007.11.21. 11:24:00

Nem tudom szó nélkül hagyni, amit a pedagógusokról mondtatok.

Először is: a tanároknak is 40 órás a munkahetük, utána lehet nézni az illetékes jogszabályban, illetbe a munkaszerződésekben. Ebből a 40 órából jelenleg 22 órát kötelező tanítaniuk, a munkaidő többi része nem tanórán végzett munka. Ezt hívják otthondolgozási kedvezménynek. Fel is kell készülniük ezekre az órákra. Utómunka (dolgozatjavítás) is jár vele. Hogy a nevelésről már ne is beszéljek, amit órán kívül is végzünk, a versenyre való felkészítésről, ami szorgalmi munka, ingyen, szerelemből csináljuk. Igen sok adminisztráció is jár a pedagógusi munkával, meg értekezletek, konzultációk a tanárok között. Ráadásul mindez egyenlőtlenül oszlik el. Van, amikor egy napra csak 5-7 órányi munka jut, de van, amikor reggeltől estig azt csinálod, hétvégén is, éjjel is, és ezt nem lehet letenni, mint az irodai munkát délután ötkor, hanem ha kicsit is elhivatott vagy, akkor bizony hazaviszed, és még mosogatás közben is azon jár az agyad. Elismerést meg nem kapsz érte, mert a munkád gyakran nem okoz sikerélményt (hiába tanítasz, ha a gyereket a lógás meg a haverok érdeklik),a kívülállók meg nem értik, hogy 22 óra tanítás az nem 22 óra munka, hanem sokkal több. Minden elismerésem azé, aki ennek tetejébe még egy osztályfőnökséget is bevállal - olyan minimális összegért, amiért egy profi nyelvtanár egy órát sem vállalna el.

Másodszor: iskolafüggő, hogy milyen a gyerekanyag. Nekem szerencsém van, művészeti iskolában tanítva "csak" lusta és motiválatlan gyerekekkel kell megküzdenem, még egyik sem próbált sem tettleg, sem verbálisan fenyegetni, bántani. Szerencsésnek mondhatom magam, de tudom, hogy nagyon sok iskolában más a helyzet: elterjedtebbek a drogok, a szülő bejön az iskolába a tanárt fenyegetni, fenyíteni, és sok diák is agressziót lát otthon, tehát a tanárral szemben is ezt alkalmazza. Túlságosan leegyszerűsítitek a dolgot, amikor azt mondjátok, hogy a jó tanár tud fegyelmezni. Igen, tud - de a fegyelmezésre csak minimális eszközei vannak. Pl még csak hozzá sem érhet a gyerekhez, nem küldheti ki, nem adhat neki igazolatlan órát, rossz jegyet sem írhat be, nem tarthatja bent tanítás után, nem adhat neki büntetőfeladatot (úgysem csinálja meg), ha meg az ellenőrzőjébe ír be, az vagy nincs, vagy a gyerek csak nevet az egészen.

Harmadszor: igaz, ott vannak az iskolai szünetek, amit aláírok, tényleg remek dolog. De: a nyári szünetemben pl már a következő tanévre készülök, anyagot gyűjtök, tervezgetek, segédanyagokat gyártok, nem tétlenkedem. Aztána tanítási szünet nem jelent automatikusan szabadságot a tanár számára: létezik ügyelet, pótvizsga, értekezlet stb. Ezenkívül a szabadságom szabott: iskolaidőben NEM VEHETEK KI szabadságot, soha, sehogy. Intézni kellene valamit? Szívesen elmennék ősszel nyaralni? Kit érdekel?

Negyedszer pedig: van egy régi indián mondás, ami szerint ne ítélj meg senkit, amíg nem jártál három napig az ő mokasszinjában. Úgy látom, elég sok olyan emberke hangoztatja elítélő véleményét az internet anonimitásának védő árnyékában, aki életében nem tanított még nemhogy három napot, de egyetlen órát sem - de ő aztán jobban tudja, mi?

Hát kérem szépen: tessék elmenni tanárnak, tanári fizetésért. (Annyit elárulok: megélhetésre még futja belőle, de lakáskölcsönre már nem. Két diplomával.) Kíváncsi vagyok, utána is olyan nagy kedvük marad-e ahhoz, hogy szidják őket. Illetve igen nagy tisztelettel megkérdezem: mi lenne akkor, ha az interneten a mellüket döngetők szava érvényesülne, és minden tanárnak 40 órát kellene tanítania hetente, mert hogy annyi a munkaidő másnak is? Hát mutassák meg, hogy meg lehet csinálni. Elvégre a puding próbája az evés.

u.i a tavaly decemberi sztrájkunk azért történt, mert a túlóra-elszámolásoknak olyan új módját vezették be, ami alapján könnyen előfordulhatott, hogy valaki többet dolgozott és kevesebb bért kapott érte, míg másvalaki kevesebbet dolgozott, és több bért kapott, azonos feltételek mellett. A sztrájk eredményes volt.

Kismanó 2007.11.21. 13:30:21

Kedves Oiduft!
1.Senki nem cáfolta, hogy hivatalosan a pedagógusoknak is 40 órás lenne egy munkahét. De hogy dolgoznak-e annyit, az csupán saját lelkiismeretüktől függ; senki nem ellenőrzi, nem vonja felelősségre őket, ha nem készülnek megfelelően egy órára, későbbre teszi a dolgozatot, mert a párhuzamos osztályban még nem jutottak el adott tananyag végére, nem javítja ki időben a dolgozatot stb.
Ugyanakkor nagyon sok lelkiismeretes pedagógus van, aki adott esetben többet is dolgozik, mint amennyi kötelező lenne.

2. Mint említettem a közeli családomban, baráti körömben több tanár is van. Határozottan más véleményük van a gyerekekről, mint neked. Nem iskolafüggő a gyerekanyag. A pedagógus kötelessége (lenne) adott gyerekanyaghoz megfelelő pedagógiai módszert alkalmazni. Nemrég olvastam egy újságcikket, amiben többek között arról is szó volt, hogy a pedagógusoknak tudomásul kéne venni, hogy megváltozott a világ, nem lehet olyan módszerrel tanítani, mint akár 20-30 évvel ezelőtt. A gyerekeket igenis le lehet kötni, munkára lehet ösztönözni.Pl.: A lányom középiskolás. A matektanáruk szerint az egész osztály lusta, nem tanulnak, ezért nem is tudnak semmit és mégaz órán sem figyelnek oda. Kettes, hármas az egész osztály évvégi jegye. Informatikából ugyanez az osztály négyes, ötös , a tanáruk szerint tehetséges, ügyes, szorgalmas gyerekek. Előrehozott informatika érettségin 26 gyerekből 19 ötös, köztük 8 dícsérettel.

3. A tanítási szünet természetesen nem jelent automatikus szabadságot, de a huszonvalahány pótszabadság igen, ami másoknak nem jár, akármilyen felelősségteljes munkát végeznek, akármennyire kevés pénzért.

4. Mindenkinek joga van véleményt mondani. Vagy elfogadod, vagy nem. De ugye vicces lenne, ha mondjuk egy étteremben reklamálnál, hogy ehetetlen a kaja és azt mondanák neked, hogy addig ne mondj kritikát, amíg be nem álltál a szakács helyére és ki nem próbáltad, hogy ez a munka milyen nehéz és nem csak annyiból áll, mint mikor otthon főzőcskézik az ember. ( Ugye kívülállóként azt gondolod ilyenkor, hogy ha nem képes elvégezni a munkáját, miért vállalta el?)

És végül még egyszer. Tisztában vagyok vele, hogy nagyon sok lelkiismeretes pedagógus van, aki nagyon jól végzi a munkáját. A családomban és a gyerekeim tanárai között is vannak ilyenek.
Ugyanakkor rengeteg olyan tanár is van aki közel sem dolgozik annyit, mint kellene, nem szereti a gyerekeket, tévedhetetlennek hiszi magát, igazságtalan,képzetlen.Alapvetően nem végzi el a munkáját, mert nem képes a megfelelő ismeretanyagot elsajátítatni a diákokkal. Szégyen, hogy felsősök nem tudnak olvasni, nem ismerik a szorzótáblát, a helyesírásról nem is beszélve.

petya.bacsi 2007.11.21. 13:37:36

nem túl bölcs dolog a matek mellé az informatikát felhozni példának. a legtöbb gyereknek van otthon számítógépe, így az alapokat, amiket egy sima középiskolában tanítanak már eleve tudja, talán 10-ből 2 fiatal az, aki nehezen boldogul egy szövegszerkesztővel (tapasztalat, bár nem vagyok tanár).

a matek ezzel szemben teljesen más.

Fedup Sári 2007.11.21. 13:52:27

mildi 2007.11.17. 18:35:46
"...nekem eszembe se jutna utazási idő maxért sztrájkolni (jellemző, nem is tudtam róla, itt olvastam)..."

Igen, jellemző.

Kismanó 2007.11.21. 13:55:37

petya.bacsi
Az informatikának a matematika az alapja.
Nem csak szövegszerkesztést, hanem adatbáziskezelést, táblázatkezelést, programozást is tanulnak. Nem alapokat tanulnak infóból, hanem emelt szinten, mint nyelvi előkészítő osztály.
De szerintem bármely tantárgy szóba jöhet bármelyik ellen. Olyan nincs, hogy valamelyik tantárgyból egy egész osztály hülye.
süti beállítások módosítása