Sajnos senki sem olyan tökös, hogy a VOSZ javaslatait megfogalmazza, de szívemből szól a dolog!

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) a sztrájkról szóló törvény azonnali módosítását indítványozza, hogy az ország lakossága biztosan hozzájuthasson a megfizetett alapvető közszolgáltatásokhoz.

A közlemény hangsúlyozza, hogy szövetség továbbra is tiszteletben tartja a munkavállalók sztrájkhoz való jogát, de ellenez minden törvénysértő, nagy kárt okozó magatartást és elutasítja a megbízhatatlan közszolgáltatás indokolatlan finanszírozását.

A VOSZ szerint a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) által alkalmazott "gördülő sztrájk" egyetlen eredménye, hogy a szakszervezet megkíméli sztrájkalapját.

A közlemény felhívja a figyelmet arra, hogy a több, szakaszos, rövid munkabeszüntetés, a sztrájk időtartamát messze meghaladó időre zavarja meg az ország és a főváros közlekedését ezért a VOSZ javasolja, hogy a sztrájkoló munkavállalók ne csak a tényleges munkabeszüntetés időtartamára ne kapjanak munkabért, hanem mindaddig szüneteljen a bérfizetés, míg a szolgáltatás teljes mértékben újra nem indul.
A szövetség elfogadhatatlannak tartja, hogy "az adófizetők pénzéből fenntartott, tartósan veszteséges állami és önkormányzati vállalatok sztrájkolói túszul ejtsék az ország és a főváros lakosságát. Visszaélve a sztrájkhoz való joggal súlyos károkat okoztak a vállalkozásoknak és a lakosságnak. A biztonságos közszolgáltatás nyújtása helyett az adózó vállalkozók és munkavállalók forintjait pazarolták és pazarolják el, értelmetlen módon."

Azt a követelést is nehezményezik, hogy a járat-teljesítmények visszaesésével ne csökkenjen a vállalati létszám. Az állami és önkormányzati tulajdonú vállalatoknál normatív szabállyal állapítsák meg az alkalmazható létszámot és a teljesítmények csökkenéséhez igazítsák a foglalkoztatottak számát - szorgalmazza a közlemény.
forrás:http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=217061

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr58419419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GH 2008.04.10. 09:55:50

Én is tennék egy javaslatot a VOSZ-nak:

1. Fizessenek ŐK is rendesen adót
2. Jelentsék be a feketén, vagy minimál béren foglalkoztatott alkalmazottaikat
3. Tegyék vissza a kasszába, amit a privatizáció során elloptak

Utána lehet pofázni, meg óbégatni...

titan 2008.04.10. 15:28:40

Én kedves Szakszervezetisnek tennék néhány (nem egy) javaslatot:

1. Tessen dolgozni
2. Nem feltételezem, hogy a MÁVblogba illő viselkedést tanúsít munkája során, de ha igen, akkor azzal hagyjon fel, és vegye komolyan az 1. pontot, ami nem cask azt jelenti, hogy "jelenjen meg a munkahelyén lehetőleg 1 órás intervallumon belül"
3. Másokat akkor ócsároljon, rágalmazzon, amikor már maga megfelel az első 2 pontnak.

Üdvözlettel!

titan 2008.04.10. 15:30:31

3. pont javítás: akkor SE ócsároljom ...

Jamy000751 2008.04.11. 07:36:35

Üdv!
A VOSZ javaslatáról, csak annyit, hogy teljesen átgondolatlan. Olyan paramétereket akar méretni, amelyek egzaktul nem határozhatók meg!
Saját bőrőmön tapasztalva Szakszervezetissel majdnem teljesen egyetértek. Bár akinek nem inge...

Manyizga (törölt) 2008.04.11. 07:48:15

Egyetértek a VOSZ-szal. Kedves Szakszervezetis és Jamy, tipikus a hozzáállásotok. Előbb a saját házatok táján kéne rendet rakni, aztán mutogatni másokra.
"Dehát nem csak én, hanem az a másik is telefonált ott, látja, biztos úr?!"

A javaslatuk egyébként átgondolt, és MINDENT lehet mérni, csak ne azokkal dolgoztassák ki a szabályokat, akiknek be kell tartania. :)

Jamy000751 2008.04.11. 08:17:34

Na mégegyszer! NEM vagyok vasutas, csak szimpatizáns Manyizga! Ha jól gondolom nem a szimpla melós verte el azt a 212 milliárdot. A csóró munkavállaló mit söprögessen? Azt tegye meg a GM. Az a dolga. Ez ügyben kérem a GM honlapján reklamálni.
Az, hogy mikor áll helyre a közlekedés ki döntse el? A Trakció, a Cargo, a Gépészet, a Start, A MÁV ZRt, az IK, a Vasúti hivatal, netalán a vállalkozók, a szakszervezet? Mindenkinek más időpontban! Jól gondolkodik a VOSZ-os figura. Újabb ok a veszekedésekre, a mutogatásokra.

GH 2008.04.11. 11:02:18


Boccs, hogy kicsit ingerült voltam. Felháborított ez az álságos, a "nép" érdekében, valójában kőkeményen saját profitjáért kiálló társaság. (VOSZ)
Nekem csak az a bajom velük, hogy ők akarnak másokat erkölcsi alapon leckéztetni, öngondoskodásra buzdítani, amikor sajátmaguk - tisztelet a kivételnek - úgy lettek naggyá, hogy elloptak mindent, ami mozdítható volt, de azt is, ami nem, az úgynevezett privatizáció idején.
Ha nem is ezek az emberek ülnének a VOSZ-ban, akkor is gázos lenne az ötletük. Nekik, a munkáltatóknak, akik így is nyerő helyzetben vannak, a korlátozás csak jó lenne. Szépen kiterjesztenék az akciót saját cégeikre is. Előbb-utóbb nem lenne üzemi tanács, kollektív szerződés juttatások. Tényleg jó lenne ez?

Ha a sztrájkjogot elkezdjük szűkíteni, hol a vége a dolognak. Ez nemcsak a vasútnál lenne szívás, hanem mindenkinek. Én ezt a Gaskó-féle akciót, ezt már többször leírtam nektek, károsnak tartom. Lehet, hogy Gaskót a VOSZ is szponzorálja? Vagy ez már összeesküvés-elmélet?:))

Ja, és tegnap és ma is szabadságon vagyok:)) Úgyhogy csak hétfőn dolgozom:))

GH 2008.04.11. 11:07:54

Ja, én se vagyok vasutas. Igazából "profi", főállású szakszervezetis se vagyok (titkár, bizalmi ilyesmi), csak egy munkavállaló, aki szakszervezeti tag. Van egy latin mondás: "Lupus in fabula" (Farkas a mesében...). Na ez illik a VOSZ-ra, amikor a dolgozók érdekeit akarja "védeni" jogaik korlátozásával.

Manyizga (törölt) 2008.04.11. 11:22:20

A VOSZ alkalmazottai nem sztrájkolnak mostanában (se). Ellenben nekik a sztrájkok okoznak kárt.

Edömér 2008.04.13. 07:58:32

Szakszervezetis: Nem kellene összekeverni a sztrájkjoggal való visszaélést a sztrájkjog szűkítésével.
Vannak pontosításra szoruló dolgok a sztrájktörvényben. Pl. az elégséges szolgáltatással kapcsolatban, vagy a sztrájk időpontjának bejelentésével kapcsolatban. Én ezenkívül szerencsésnek tartanám, ha az is pontosabban lenne meghatározva, hogy mi miatt lehet sztrájkolni.

nemszolidaris 2008.04.13. 14:28:35

Edömér! Igazad van.
Szerintem a szakszervezetist, meg a többi birkát megtévesztette a vasutas sírás-rívás. Dolgozni nem tudnak és nem akarnak, de panaszkodni igen.
Most olvastam egy cikket a Kisalföld onlinenon. Idézek a béres részből:

"A jegyvizsgálók bruttó 145 790, a pénztárosok 137 279, a kocsivizsgálók 189 849 forintos fizetést kaptak 2007-ben"

Egy diplomás tanár, orvos, ügyész keres ennyit de ő is csak kb. 5-10 év után. Egy ápoló, aki kidolgozza a belét a betegekkel, pedig ennek felét keresi...
Talán egy injekció beadása komolyabb munka, mint nagysamuval ütni a kereket, hogy konganak-e. (ez a kocsivizsgálói munakör lényege...:))
Ja és ők nem kapnak ingyen világjegyet, 250-es Cafeteriat, szolgálatilakást.

Szóval Gaskónak inkább be kellene fognia a száját, és örülnie, hogy ilyen munkáért ekkora pénzt kapnak.

Bucika 2008.04.13. 14:48:09

Nemszolidaris!
Remélem tiszában vagy vele,hogy a bruttó 145790 ft : azt a pénzt nem kézhez kapják. Mínusz adó stb. Ebből kb. 80000-90000 forintot kapnak kézhez. És ha jól megnézed ezért éjszakáznak, se hétvégéjük, se ünnepnepuk nincsen.Arról nem is beszélve, hogy ők egyhuzamban 16 órát dolgoznak le. Kicsit el kéne gondolkoznod, hogy vajon te ennyi pénzért csinálnád-e.

GH 2008.04.13. 16:11:42

Nemszolidaris!

Nagyon elkeserít, amit írtál.
Biztos neked se jó a fizetésed, de azt értsd meg, attól neked nem lesz jobb, ha kiszúrnak a vasutasokkal.
Egyébként, úgy érzem, hogy nem vagyok birka. Inkább azok a birkák, vagyis megtévesztettek, akik nem akarnak szolidárisak lenni a másik iránt.

GH 2008.04.13. 16:12:20

Nemszolidaris! Nagyon elkeserít, amit írtál. Biztos neked se jó a fizetésed, de azt értsd meg, attól neked nem lesz jobb, ha kiszúrnak a vasutasokkal. Egyébként, úgy érzem, hogy nem vagyok birka. Inkább azok a birkák, vagyis megtévesztettek, akik nem akarnak szolidárisak lenni a másik iránt.

nemszolidaris 2008.04.13. 16:21:54

Bucika!
Szerinted egy ápolónő, tűzoltó, katona, közrendőr, TESCO, Macdonalds alkalmazott nem éjszakázik, nem hétvégézik? - Érdekes módon ők nem rinyálnak állandóan, pedig sokkal kevesebbet keresnek. Tudják, hogy mi a dolguk és teszik. Ha többet akarnak, keresnek másik pályát választanak, vagy tanulnak valamit és előrelépnek a cégüknél. Egyszerű a MÁV-osoknak, a hülye adófizetők úgyis adnak pénzt, tehát nem kell tenniük semmit. Ha mindenki olyan pénzéhes lenne, mint a vasutasok, már régen beütött volna az államcsőd.
Szakszervezetis!
Én olyanokkal, akik szántszándékkal bejelentés nélkül kárt okoznak másoknak nem tudok szolidáris lenni. Neked is lehetne több eszed!

GH 2008.04.13. 16:29:54

OFF: Bocsánat az előző hozzászólásomat kétszer küldtem be! Kérem a Tisztelt Szerkesztőket, hogy, ha van rá mód, a feleslegeset töröljék! Köszönöm!
ON
Nemszolidaris, azért badarság, amit írsz, mert, ha a vasutasoknak jobb lesz a bére, az felhúzza majd a többi emberét is. A munkáltatók be fogják látni, hogy többet kell adniuk, különben gáz lesz.

Poli1 2008.04.13. 18:25:12

Na, latom mostmar gazdasagi szakertonk is van ;-)

Poli1 2008.04.13. 18:28:32

Gondolkodjunk csak. Ha a vasutasok megkapnak mindent amit akarnak most meg amit meg holnap kitalalnak -> kevesebb penz jut mashova. Akkor mibol emelik mondjuk a GYED-emet?
El kellene mar felejteni, hogy terulj-terulj asztalkam van.

GH 2008.04.13. 19:21:08

Nincs terül-terülj asztalkám!(illetve sokaknak van, de ez más kérdés) Azt se mondom, hogy mindent oda kell adni, amit kérnek. Arra utaltam, ha valahol, egy nagy ágazatban nő a bér, az hatással van az egész munkaerőpiacra. A magyar bérek nagyon alacsonyak, már európai sereghajtónak számítunk. Elég gáz, ha csak ezzel akarunk versenyképesek maradni...

nemszolidaris 2008.04.13. 19:46:57

"Arra utaltam, ha valahol, egy nagy ágazatban nő a bér, az hatással van az egész munkaerőpiacra."

A mesterségesen feldúzzasztott létszámmal, óriási állami dotációval támogatott MÁV-nak mi köze van a munkaerőpiachoz? (Ez igaz a közszféra egészére is.)
A mindenkori kormányok sajnos csak öntik bele az adófizetők pénzét, hogy ne legyenek sztrájkok.
Susu1! Szerintem Gaskót és a vasutasokat (tisztelet a kivételnek) rohadtul nem érdekli, hogy kitől veszik el a pénzt. Nekik az a fontos, hogy a lehető legkisebb munkával továbbra is egyre több, az országos átlagnál jóval nagyobb bérhez jussanak. Szerintetek tavaly miért, vagy ki miatt kellett a 36%-os jegyáremelés? Hallottam egyiket panaszkodni, hogy szép-szép a szabadjegy, de jó lenne, ha a VOLÁN-ra is érvényes lenne. Szerintem is, sőt még a MALÉV-re is legyen érvényes:))

GH 2008.04.13. 20:27:52

"Szerintetek tavaly miért, vagy ki miatt kellett a 36%-os jegyáremelés?"

Kedves Nemszoli! Ezt, ahogy mindenki tudja, nem a MÁV, hanem a GKM találta ki. A vasutasok, ha jól tudom, nem kaptak belőle semmit.

Manyizga (törölt) 2008.04.13. 20:55:57

(többek között) A Paksi Atomerőmű dolgozói IS sztrájkolhatnak, de úgy, hogy ne akadályozzák az ország áramellátását. Mert az alapszolgáltatás. Ahogy a közösségi közlekedés is az, úgyhogy... kecske-káposzta.
Sztrájkoljon aki akar, de ne tudjon ezzel kárt okozni VÉTLEN harmadik félnek.

pécsisrác · http://rudywaltz.hu/ 2008.04.14. 05:13:37

Ez a hír megvan?

MIUTÁN A BKV szakszervezete megkérte
Gaskó Istvánt, hogy ne szervezzen rá
a sztrájkjukra, Gaskó most a hatvanadik
születésnapját ünneplő egykori Úttörővasút
gyerekeit szólította fel sztrájkra.


(Mai népszava 12. oldal)

GH 2008.04.14. 08:58:25

Ez király! Végre egy jó ötlet Gaskótól!!!:)))

Jamy000751 2008.04.14. 14:52:09

A médiában közölt vasutas bérek átlagoltak. Ha valakit nagyon-nagyon érdekel, tudok prezentálni 2008-as bértáblát. :-)

GH 2008.04.14. 15:56:19

Jamy! Szerintem tedd ki és akkor a sok irigykedőnek ki lehet majd húzni a méregfogát:)) Én is láttam azt a bértáblát, és főleg a fizikai munkaköröknél, jóval alacsonyabbak a tételei, mint a médiában közölt átlag.

Poli1 2008.04.14. 16:15:37

Ja ezert is egeszitik ki ezzel-azzal.
Talan elobb rendet kene rakni, kirugni a nem jol dolgozokat, ingyeneloket, loposokat, azutan megnezni mennyi penz marad. Lehet, hogy abbol futna az emeles?
Ja, hogy ezt a szakszervezet nem engedi?

Sorry.

Poli1 2008.04.14. 16:22:24

Amugy, tovabbra is fenntartom, hogy ha keveslik a penzt a vasutasok el lehet menni mashova dolgozni. Ki lehet probalni milyen a "valo vilag".
Miert nem hallani, hogy a keves fizetes miatt a vasutasok kimennek a nemet vasuthoz dolgozni, es nalunk mar hiany van a jol kepzett vasutasokbol?

Bruhaha

nemszolidaris 2008.04.14. 23:04:53

Susu1! Teljesen igazad van! Ha valakinek nem tetszik a bére, lehet menni másik ágazatba, vagy tessék képezni magukat. Szerintem sokan, ha kikerülnének a "való, piaci világba" hamar visszasírnák az "ínséges" vasutas időket.

GH 2008.04.15. 09:10:26

Persze: legyen mindenki informatikus-közgazdász:))

Jamy000751 2008.04.15. 14:31:24

Kirúgni? Ti nem olvastok? 3 millió ember tart el 10-et! Igen el kell menni vállalkozni bevallott minimálbérért!
A vasút létszáma 1998-ban kb 117000 fő, ma kb 37000. Talán a hatalmas, veszteséget termelő menedzsmenttől kellene megszabadulni, de ahhoz egy miniszter sem mert hozzányúlni!

Manyizga (törölt) 2008.04.15. 16:04:30

Jamy, a vasutasok (az a 37000, akire hivatkozol) nem tartanak el senkit. Őket tartják el. Az a 2,1M ember a 3 millióból, aki nem az államtól kap fizetést.

GH 2008.04.15. 20:37:44

Ja, akkor húzd le a versenyszférából azokat is, akik cégei állami megrendelésekből élnek... Nem sokan maradnátok... Elég nagy butaság ez a ki tart el kicsodát duma. A versenyszféra nem menne az állami nélkül és fordítva se, ebbe bele kell nyugodni. A közfeladatokat valakinek el kell látnia és ez akkor is pénzbe kerülne, ha az iskolákat kórházakat, vasútat stb. z.RT-k és Holdingok tartanák fenn.

GH 2008.04.15. 20:44:59

Egyébként a közszféra vasúttal, Volánnal esetleg Postával együtt (akik törvény szerint versenyszféra) sincs már 600 ezer fő. Nem attól kéne irigyelni a pénzt, aki ugyanúgy dolgozik, mint Ti, hanem pl. az adócsalóktól, szociális segéllyel visszaélőktől, politikai "elitünktől" és holdudvarától. Fordítsuk meg a kérdést: ha most teszem azt kirúgnánk mindenkit a MÁV-nál, csökkene-e a többbiek adóterhe. Elárulom, hogy nem, mert ennek a sok embernek végkielégítés, segély, átképzés, korai nyugdíj kell és megint csökkenne az adóalanyok száma is.
Lehet racionalizálni a létszámot, de ahhoz óriási befektetés, német módra automatizált rendszer kéne.

Manyizga (törölt) 2008.04.16. 08:43:31

A postát hagyjuk... azért telepítették Budaörsre az országos elosztóközpontjukat (ami CSAK közúton megközelíthető, vasúton nem), és azért rúgták fel a MÁV-val a postai szállításról szóló szerződést, mert a két illetékes vezér összeveszett.

Nem azt mondom, hogy mindenkit ki kell rúgni a MÁV-nál, de kb. egyharmadukat szívfájdalom nélkül nyugodtan el lehetne távolítani. Az eddig megszűnt mellékvonalakon dolgozó vasutasok jelenleg mintha nem hagyták volna el a céget... vajon ők milyen hasznos feladatot találtak maguknak? :)

Manyizga (törölt) 2008.04.21. 11:43:38

hvg.hu/hvgfriss/2008.16/200816_SZTRAJKoK_ES_MELLEKHATASoK_Kontrapasszusok.aspx?s=hk

A sztrájktörvény módosításárul avagy kezdenek elszigetelődni a közlekedési szakszervezetek a többitől...

petya.bacsi 2008.04.22. 02:06:20

Manyizga: köszönöm a linket.

Tehát a vasutasok mindenért sztrájkolhatnak, még akkor is, ha alkotmányos (!!!!!!) jogokat sértenek. Azért ez szép nem?

Tényleg rendet kéne rakni ebben a törvényben, lehetőleg minél előbb...

Köszönjék meg a sztrájkoló vasutasoknak, ha majd szigorítják a törvényt.
süti beállítások módosítása