Tisztelt Gaskó István,
Túl vagyunk három sztrájkon, mely az emberek 60 százalékából váltott ki negatív érzéseket.
Mai napon olvastam, hogy nem elégedettek a kormány lépéseivel, és decemberben további -határozaltan idejű- sztrájkot várhatunk.
Nos nézzük az elmúlt néhány nap történését. Önök nem sokkal ezelőtt a vdszsz.hu közölték a 37 órás munkahétről emelésekről szóló igényeiket, de még nem ezért sztrájkoltak főként, hanem a 32 szárnyvonalért, melyet lássunk be megtartottak az adófizetők zsebének terhére. A kormány a sztrájk előtt megváltoztatta a politikáját a szárnyvonalakkal kapcsolatosan, vagyis kompromisszumos megoldást kínált fel. Önök ezt a kompromisszumot nem tudták elfogadni, de a jelek szerint tárgyalási alapnak sem tekintik, hiszen megtartották a sztrájkot, és az országot megbénították. (kissé olyan érzésem van mint a viccben -ha van rajta sapka azért, ha nincs azért...)
Persze mondhatjuk, hogy a magasztos célokért történt a sztrájk, hiszen nem engedhetjük az egészségügy üzleti alapon történő magánosítását (ezek a frázisok olyan ismerősek, mintha a jobboldaltól hallottam volna már). Tehát sztrájkoltak. Csakhogy ez a sztrájk már nem a dolgozók érdekeinek védelméről szólt legalábbis nem csak. Ugyanis abban a pillanatban, amikor egy szakszervezet politizál, politikai erők eszközévé válik. Így a sztrájk már inkább politikai megnyilvánulás. És bármennyire is tiltakozik most ezek ellen a dolgok ellen, ez történt szerdán is.
Tehát szerdán sztrájkoltak, melyet eredményesnek minősítettek. De mi is történt a sztrájk alatt?
A vdszsz.hu oldalon folyamatosan beszámoltak a sztrájkról, szinte percről percre. A legfigyelemreméltóbb az a mélységeiben is katartzikus kommunikáció volt, amelyben a saját munkáltatójukat orkozzák. Jellemzően minket utasokat, is harmadrengűen kezeltek ebben az irományban. Mintha nem is a mi pénzünkből kapnák a fizetésüket.
Számomra bebizonyította ez a megjelent kis bugyuta iromány, hogy a sztrájkjuk annyira volt komoly, mint az az ember, aki ilyen sértegető és pongyola hangnemben tudósított.
De hagyjuk a hangnemet. Több ezer embert érintett ez a megmozdulás negatívan. Egyszerűen lehetetlenség volt bejutni munkába. Önök szerint ezeknek az embereknek milyen káruk származott? Ki fogja kifizetni a bérletek részarányos árát? Önök? MÁV? Senki.
De kik is sztrájkoltak? Most itt nem szeretnék általánosítani, csak egy-két dologra rámutatni.
A MÁV alkalmazottai között sajnos sokan vannak, akik nem igazán végzik el megfelelően a munkájukat. Ezeket az embereket, akik lopnak, hanyagok, sértegtik az utasokat, nem tudja a MÁV elbocsátani, mert Önök mint valami védelmező anyatigris a védelmükre kelnek. Nem is olyan régen volt az az eset, amikor egy jegyvizsgáló lebukott, hogy saját zsebbe dolgozik. A MÁV el akarta bocsátani, de a szakszervezet közbelépett mondván a MÁV hibája, hogy lopott, hiszen keveset keres. Ezzel a szakszervezet úgymond legalizálta, igazolta a lopás jogosságát. És akkor Önök szerveznek sztrájkot?
Gondolom ez a kolléga is sztrájkolt. Mint az a kolléga is, aki poénkodott a kerekeszékes emberen, hogy miért nem ugrat le a székével a vonatról, vagy amelyik lehamuzta babakocsit, aki nem dolgozik, aki ittasan dolgozik lehetne sorolni.
Kérdésem nem gondolkoztak még el azon, hogy lehet nem kellene mindenkit megvédeni?
Önök szerint a munkájukat hanyagul végző vasutasok mennyit rontanak a sztrájk megítélésén?
Szeretnék még néhány kérdést feltenni és ezzel lezárom levelem:
- Tenne/tett-e Ön, illetve a vezetők nyilvános vagyonnyilatkozatot?
- Mikor utazott utoljára vonaton?
- Tagja-e a szakszervezeten kívül bármilyen politikai vagy civil közösségnek?
- Ön szerint vállalható és egészséges az a kommunikáció, amit vdszsz.hu oldalon olvashattunk az elmúlt napokban?
Jelen levelem megjelenik a megintallunkvazze.blog.hu érdekvédelmi blogon is. Válaszát természetesen publikálom.
Üdvözlettel:
Zsibrita György M.Á.V. blogger
Lord Cica!
Levél ment.
Túl vagyunk három sztrájkon, mely az emberek 60 százalékából váltott ki negatív érzéseket.
Mai napon olvastam, hogy nem elégedettek a kormány lépéseivel, és decemberben további -határozaltan idejű- sztrájkot várhatunk.
Nos nézzük az elmúlt néhány nap történését. Önök nem sokkal ezelőtt a vdszsz.hu közölték a 37 órás munkahétről emelésekről szóló igényeiket, de még nem ezért sztrájkoltak főként, hanem a 32 szárnyvonalért, melyet lássunk be megtartottak az adófizetők zsebének terhére. A kormány a sztrájk előtt megváltoztatta a politikáját a szárnyvonalakkal kapcsolatosan, vagyis kompromisszumos megoldást kínált fel. Önök ezt a kompromisszumot nem tudták elfogadni, de a jelek szerint tárgyalási alapnak sem tekintik, hiszen megtartották a sztrájkot, és az országot megbénították. (kissé olyan érzésem van mint a viccben -ha van rajta sapka azért, ha nincs azért...)
Persze mondhatjuk, hogy a magasztos célokért történt a sztrájk, hiszen nem engedhetjük az egészségügy üzleti alapon történő magánosítását (ezek a frázisok olyan ismerősek, mintha a jobboldaltól hallottam volna már). Tehát sztrájkoltak. Csakhogy ez a sztrájk már nem a dolgozók érdekeinek védelméről szólt legalábbis nem csak. Ugyanis abban a pillanatban, amikor egy szakszervezet politizál, politikai erők eszközévé válik. Így a sztrájk már inkább politikai megnyilvánulás. És bármennyire is tiltakozik most ezek ellen a dolgok ellen, ez történt szerdán is.
Tehát szerdán sztrájkoltak, melyet eredményesnek minősítettek. De mi is történt a sztrájk alatt?
A vdszsz.hu oldalon folyamatosan beszámoltak a sztrájkról, szinte percről percre. A legfigyelemreméltóbb az a mélységeiben is katartzikus kommunikáció volt, amelyben a saját munkáltatójukat orkozzák. Jellemzően minket utasokat, is harmadrengűen kezeltek ebben az irományban. Mintha nem is a mi pénzünkből kapnák a fizetésüket.
Számomra bebizonyította ez a megjelent kis bugyuta iromány, hogy a sztrájkjuk annyira volt komoly, mint az az ember, aki ilyen sértegető és pongyola hangnemben tudósított.
De hagyjuk a hangnemet. Több ezer embert érintett ez a megmozdulás negatívan. Egyszerűen lehetetlenség volt bejutni munkába. Önök szerint ezeknek az embereknek milyen káruk származott? Ki fogja kifizetni a bérletek részarányos árát? Önök? MÁV? Senki.
De kik is sztrájkoltak? Most itt nem szeretnék általánosítani, csak egy-két dologra rámutatni.
A MÁV alkalmazottai között sajnos sokan vannak, akik nem igazán végzik el megfelelően a munkájukat. Ezeket az embereket, akik lopnak, hanyagok, sértegtik az utasokat, nem tudja a MÁV elbocsátani, mert Önök mint valami védelmező anyatigris a védelmükre kelnek. Nem is olyan régen volt az az eset, amikor egy jegyvizsgáló lebukott, hogy saját zsebbe dolgozik. A MÁV el akarta bocsátani, de a szakszervezet közbelépett mondván a MÁV hibája, hogy lopott, hiszen keveset keres. Ezzel a szakszervezet úgymond legalizálta, igazolta a lopás jogosságát. És akkor Önök szerveznek sztrájkot?
Gondolom ez a kolléga is sztrájkolt. Mint az a kolléga is, aki poénkodott a kerekeszékes emberen, hogy miért nem ugrat le a székével a vonatról, vagy amelyik lehamuzta babakocsit, aki nem dolgozik, aki ittasan dolgozik lehetne sorolni.
Kérdésem nem gondolkoztak még el azon, hogy lehet nem kellene mindenkit megvédeni?
Önök szerint a munkájukat hanyagul végző vasutasok mennyit rontanak a sztrájk megítélésén?
Szeretnék még néhány kérdést feltenni és ezzel lezárom levelem:
- Tenne/tett-e Ön, illetve a vezetők nyilvános vagyonnyilatkozatot?
- Mikor utazott utoljára vonaton?
- Tagja-e a szakszervezeten kívül bármilyen politikai vagy civil közösségnek?
- Ön szerint vállalható és egészséges az a kommunikáció, amit vdszsz.hu oldalon olvashattunk az elmúlt napokban?
Jelen levelem megjelenik a megintallunkvazze.blog.hu érdekvédelmi blogon is. Válaszát természetesen publikálom.
Üdvözlettel:
Zsibrita György M.Á.V. blogger
A bejegyzés trackback címe:
https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr70239557
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
flimo13 2007.11.23. 17:03:05
Az elgépeléseket kicsit át kéne nézni.
Amúgy meg a rabló kurva anyjukat, ha pont decemberben fognak sztrájkolni határozatlan ideig. A szájuk bezzeg sírni fog januárban, mert elsztrájkolták a decemberi fizetést, nincs miből fedezni az év eleji kiadást, ésatöbbi. Akkor majd gondolom sztrájkolnak segélyért.
Amúgy meg a rabló kurva anyjukat, ha pont decemberben fognak sztrájkolni határozatlan ideig. A szájuk bezzeg sírni fog januárban, mert elsztrájkolták a decemberi fizetést, nincs miből fedezni az év eleji kiadást, ésatöbbi. Akkor majd gondolom sztrájkolnak segélyért.
petya.bacsi 2007.11.23. 17:41:25
Gaskó úr szerintem nem utazik vonaton, mikor sztrájk van, akkor is a fűtött szobában hallgatja a konferenciahívásokat.
Ha utazna, és megtapasztalná azt (pl. minden nap késések, koszos vasúti ülések, nem nyíló ajtók, felhúzhatatlan ablakok, télen hideg, nyáron meleg (40 fok feletti hőmérséklet) felsővezeték-szakadás stb.), amit egy mezei adófizető, bérlettel rendelkező utas , csak égő arccal merne nyilatkozgatni a tévében. Pedig neki ingyenjegye is van...
Ha utazna, és megtapasztalná azt (pl. minden nap késések, koszos vasúti ülések, nem nyíló ajtók, felhúzhatatlan ablakok, télen hideg, nyáron meleg (40 fok feletti hőmérséklet) felsővezeték-szakadás stb.), amit egy mezei adófizető, bérlettel rendelkező utas , csak égő arccal merne nyilatkozgatni a tévében. Pedig neki ingyenjegye is van...
Lord_Cica (törölt) 2007.11.23. 17:44:53
Mi a franc megtartották azokakat a drága szárnyvonalakat, amire semmi szükség?!
Ha én lennék a MÁV vezetője, akkor kapásból álláshírdetések százait adatnám fel, és faszt a sztrájkolók seggébe.
Egy fél általánost végzett seggfej ne pattogjon, mert nincs értéke a munkaerőpiacon, mivel helyettesíthető.
A MÁV szakszervezetet meg számolják fel, privatizációt akarok!
Ha én lennék a MÁV vezetője, akkor kapásból álláshírdetések százait adatnám fel, és faszt a sztrájkolók seggébe.
Egy fél általánost végzett seggfej ne pattogjon, mert nincs értéke a munkaerőpiacon, mivel helyettesíthető.
A MÁV szakszervezetet meg számolják fel, privatizációt akarok!
Snake 2007.11.23. 18:37:44
"Ha én lennék a MÁV vezetője, akkor kapásból álláshírdetések százait adatnám fel, és faszt a sztrájkolók seggébe."Ezzel arra célzol,hogy apróhirdetésben keresnél mozdonyvezetőket?Ha igen,akkor nem sokat találnál.
efi 2007.11.23. 18:41:22
Egyetértek.
Komolytalan, nímand társaság, felelősségérzetük nulla. Ez nem sztrájk, hanem zsarolás. A minimum, hogy a fizetésemelésükből levonják majd azt, ami kárt ezzel okoztak/okoznak. Az én pénzemből ne támogassák őket, sem a pusztában a napi két vonatnak sorompót tekerő bakterokat.
És igen, politizálnak. Ha gondjuk van a kormánnyal menjenek tüntetni, meg járjanak el négyévente szavazni, mégis mi a francot tehet a munkáltatójuk a nyugdíjszabályokról pl.? Hagyjanak minket végre békén!
Komolytalan, nímand társaság, felelősségérzetük nulla. Ez nem sztrájk, hanem zsarolás. A minimum, hogy a fizetésemelésükből levonják majd azt, ami kárt ezzel okoztak/okoznak. Az én pénzemből ne támogassák őket, sem a pusztában a napi két vonatnak sorompót tekerő bakterokat.
És igen, politizálnak. Ha gondjuk van a kormánnyal menjenek tüntetni, meg járjanak el négyévente szavazni, mégis mi a francot tehet a munkáltatójuk a nyugdíjszabályokról pl.? Hagyjanak minket végre békén!
Lord_Cica (törölt) 2007.11.23. 18:43:39
"Ezzel arra célzol,hogy apróhirdetésben keresnél mozdonyvezetőket?Ha igen,akkor nem sokat találnál."
Mennyi idő kiképezni egy mozdonyvezetőt?
Egy hét?
Mennyi idő kiképezni egy mozdonyvezetőt?
Egy hét?
petya.bacsi 2007.11.23. 19:02:27
Efi: a következő asztalcsapkodás az akkor lesz (a nagy decemberi sztrájk után), mikor a MÁV közli velük, hogy nem tud fizetésemeltést adni, mert a 3 sztrájk x száz millió forint veszteséget termelt. na, majd akkor megint kezdődik a sokkal hangosabb dobtanfolyam...
Én sem értem, hogy miért az utasokat szívatják. Sok utas egyetért a céllal, de ezáltal, hogy az év egyik legkritikusabb időszakában gáncsot vetnek, ne csodálkozzanak azon, ha majd egyedül maradnak.
Én sem értem, hogy miért az utasokat szívatják. Sok utas egyetért a céllal, de ezáltal, hogy az év egyik legkritikusabb időszakában gáncsot vetnek, ne csodálkozzanak azon, ha majd egyedül maradnak.
efi 2007.11.23. 19:26:24
petya.bacsi
Sajnos biztos lehetsz benne, hogy szép fizetésemelést kapnak. Ne feledd a szavam, ha januárban visszatérünk erre.
Mozdonyvezetőt kiképezni egyébként sajnos nem egy hét egyáltalán, hanem nagyon hosszú idő.
Remélem rövidesen eljön az idő, amikor 50-100 km-es szakaszokat 1 szolgálati helyről központilag irányítanak és sokkal több magánvasút lesz (a személyszállításban is) saját mv-ikkel és kocsivizsgálóikkal, akkor aztán pattoghat a MÁV-szakszervezet, majd elviszi helyettük más az utasokat és az árut.
Sajnos biztos lehetsz benne, hogy szép fizetésemelést kapnak. Ne feledd a szavam, ha januárban visszatérünk erre.
Mozdonyvezetőt kiképezni egyébként sajnos nem egy hét egyáltalán, hanem nagyon hosszú idő.
Remélem rövidesen eljön az idő, amikor 50-100 km-es szakaszokat 1 szolgálati helyről központilag irányítanak és sokkal több magánvasút lesz (a személyszállításban is) saját mv-ikkel és kocsivizsgálóikkal, akkor aztán pattoghat a MÁV-szakszervezet, majd elviszi helyettük más az utasokat és az árut.
rém 2007.11.23. 20:21:21
Lord_Cica annyira minuszos az IQ-d hogy már nekem is fáj. Gyere próbáld meg, és majd meg tudod hogy mennyit kell tanulni.Egyébként kedves vasutas kollégák szarjátok le azt sok faszt akik itt minket ócsárolnak.
gery · http://gery.blog.hu 2007.11.23. 20:41:47
kedves nemvasutas kollégák! remélem rém megnyilvánulása rávilágított a lényegre: aki nem vasutas, azt le kell szarni!
petya.bacsi 2007.11.23. 20:48:59
Efi: Sajnos igazad lesz... :( (Próbálna csak más sztrájkolni, repülne mint a vadliba).
Rém: Akiket "f*sz" jelzővel illettél, azokat utasoknak hívják, biztos szoktad őket látni a mozdonyodból. Az ilyen díszpéldányok miatt jó a megítélése a vasutasoknak.
Szerdán Ork, ma meg f*sz. Komolyan mondom, ezek azt hiszik, hogy mi, utasok (vagy f*szok) vagyunk értük, holott ők vannak értünk. Ébredjetek már fel!
Mellesleg: "A stílus maga az ember."
Rém: Akiket "f*sz" jelzővel illettél, azokat utasoknak hívják, biztos szoktad őket látni a mozdonyodból. Az ilyen díszpéldányok miatt jó a megítélése a vasutasoknak.
Szerdán Ork, ma meg f*sz. Komolyan mondom, ezek azt hiszik, hogy mi, utasok (vagy f*szok) vagyunk értük, holott ők vannak értünk. Ébredjetek már fel!
Mellesleg: "A stílus maga az ember."
dbtszf 2007.11.23. 21:30:06
Kedves petya.bacsi, a vasutasok jó része tisztában van azzal, hogy ő van az utasokért (fuvaroztatókért), nem pedig fordítva. Én több állomáson is dolgoztam már, több munkakörben, és mindig a legjobb tudásomat igyekeztem nyújtani, s nem csak egyedül én. Ezért fáj egy kicsit, hogy a vasutastársadalmat így ítélitek meg.Nem találkoztatok még faragatlan bolti eladóval, flegma telefonos ügyintézővel, basáskodó közalkalmazottal? Kérlek Benneteket, egy kicsit legyetek belátóbbak4
Benyő 2007.11.23. 21:31:51
Kedves György (és többiek)
Rendszeresen olvasom a blogot, de most voltam kénytelen szembesülni azzal, hogy valószínűleg fogalmad sincs, miről írogatsz itten...
Mi a szösz ez a szöveg arról, hogy a 32 szárnyvonalat az adófizetők (hogy oda ne rohanjak...) pénzéből tartják fenn!
Kedves György! Tudod mik azok az externáliák? Környezetvédelem? Laktál már vidéken? Gyakran utazol buszon is? Tehát a tények: a vonat egyenlőre minden körülmények között olcsóbb, ésszerű menetrend mellett! A gépkocsik (igen, a Kóka féle vérdemagóg taxi-hasonlatban szereplők is!), buszok költségei között nem szerepelnek a környezeti károk, a balesetek, a személyi sérülések miatt kiesett munka, TB, táppénz költségei. Sem az utak építésének, fenntartásának ára. Hiú feltételezés, hogy ezeket a sok okos kifizeti a benzin adóiban! Bármennyire is sok kifizetni, ez az összeg bizony semmire sem elég. Lám, az autópályákat is mindenki (nem a benzin) adójából fizetik.
Sajnos - amint látom - a rövidlátó gondolkodás kezd általánossá lenni.
Ja, nem ártana jobban elmélyedni abban az "egészségügyi reformban", mielőtt a kicsit sommás "jobboldali frázis" kifejezést használod ezzel kapcsolatban.
Még egy tanács (a legjobb szándékkal): nézzétek meg az értelmező szótárban a "szolidaritás" kifejezést. Tudod, ez egy pozitív fogalom, és jobb lesz tőle a világ!
Úgy gondolom, bölcsebb lettél volna, ha nem nyílt leveleztél volna.
Üdv.: Benyő, aki minden nap MÁVval utazik, sok mindennel elégedetlen, de a vasutat nem a problémának, hanem a megoldásnak látja és tényleg kedveli ezt a hiánypótló blogot. Grat és köszönet érte!
Rendszeresen olvasom a blogot, de most voltam kénytelen szembesülni azzal, hogy valószínűleg fogalmad sincs, miről írogatsz itten...
Mi a szösz ez a szöveg arról, hogy a 32 szárnyvonalat az adófizetők (hogy oda ne rohanjak...) pénzéből tartják fenn!
Kedves György! Tudod mik azok az externáliák? Környezetvédelem? Laktál már vidéken? Gyakran utazol buszon is? Tehát a tények: a vonat egyenlőre minden körülmények között olcsóbb, ésszerű menetrend mellett! A gépkocsik (igen, a Kóka féle vérdemagóg taxi-hasonlatban szereplők is!), buszok költségei között nem szerepelnek a környezeti károk, a balesetek, a személyi sérülések miatt kiesett munka, TB, táppénz költségei. Sem az utak építésének, fenntartásának ára. Hiú feltételezés, hogy ezeket a sok okos kifizeti a benzin adóiban! Bármennyire is sok kifizetni, ez az összeg bizony semmire sem elég. Lám, az autópályákat is mindenki (nem a benzin) adójából fizetik.
Sajnos - amint látom - a rövidlátó gondolkodás kezd általánossá lenni.
Ja, nem ártana jobban elmélyedni abban az "egészségügyi reformban", mielőtt a kicsit sommás "jobboldali frázis" kifejezést használod ezzel kapcsolatban.
Még egy tanács (a legjobb szándékkal): nézzétek meg az értelmező szótárban a "szolidaritás" kifejezést. Tudod, ez egy pozitív fogalom, és jobb lesz tőle a világ!
Úgy gondolom, bölcsebb lettél volna, ha nem nyílt leveleztél volna.
Üdv.: Benyő, aki minden nap MÁVval utazik, sok mindennel elégedetlen, de a vasutat nem a problémának, hanem a megoldásnak látja és tényleg kedveli ezt a hiánypótló blogot. Grat és köszönet érte!
Lord_Cica (törölt) 2007.11.23. 21:34:04
Nem értem hogy miért van még mindig egy csomó intézmény, ami ugyanazzal a működésképtelen szerkezettel rendelkezik, amilyennel a kommunizmus alatt létrehozták.
Az lenne a normális, hogy ha valakit felvesznek egy céghez az elfogadja a felé támasztott feltételeket. Ha ezek nem tetszenek neki, akkor pedig más állás után néz. Ha viszont nem látja el megfelelően a feladatát, akkor kirúgják.
Mi az hogy egyesek megkapnak egy állást, aztán ha gondolnak egyet felrúgják a munkaszerződésben foglalt megállapodást és még csak ki se rúgják őket?
Az lenne a normális, hogy ha valakit felvesznek egy céghez az elfogadja a felé támasztott feltételeket. Ha ezek nem tetszenek neki, akkor pedig más állás után néz. Ha viszont nem látja el megfelelően a feladatát, akkor kirúgják.
Mi az hogy egyesek megkapnak egy állást, aztán ha gondolnak egyet felrúgják a munkaszerződésben foglalt megállapodást és még csak ki se rúgják őket?
Benyő 2007.11.23. 21:41:55
Lord Cica!
Értelmező szótár: sztrájk címszó, törikönyv, gimi IV. osztály, kérdezzed meg a nálad okosabbakat!
A hozzászólásod első mondatával maximálisan egyetértek. Nem szabadna fennatartani a korszerűtlen struktúrákat. Nem szabadna hozzá nem értő embereket vezető pozícióba engedni a MÁVnál sem. Sőt, egyetlen pozícióba sem. De amíg minden szakmában a politikusoktól a jogászokon át a pékekig eljön ez az idili állapot, kérlek, addig se vonjad meg a sztrájkjogot a munkavállalóktól. Ennek kivívása a rendszerváltás egyik szép eredménye volt, mégha ritkán is élnek vele.
Értelmező szótár: sztrájk címszó, törikönyv, gimi IV. osztály, kérdezzed meg a nálad okosabbakat!
A hozzászólásod első mondatával maximálisan egyetértek. Nem szabadna fennatartani a korszerűtlen struktúrákat. Nem szabadna hozzá nem értő embereket vezető pozícióba engedni a MÁVnál sem. Sőt, egyetlen pozícióba sem. De amíg minden szakmában a politikusoktól a jogászokon át a pékekig eljön ez az idili állapot, kérlek, addig se vonjad meg a sztrájkjogot a munkavállalóktól. Ennek kivívása a rendszerváltás egyik szép eredménye volt, mégha ritkán is élnek vele.
dbtszf 2007.11.23. 21:42:02
Kedves Lord Cica, kikre gondolsz? Általánosságban?
greggrant 2007.11.23. 21:49:00
Kedves Benyő!
Az általad első érvként emlegetett externáliák sajnos nincsenek akkorák, mint a vasút által okozott károk. Most ott tartunk, hogy a vasút zaj- és porszennyezése a busz hasonló értékei mellett Magyarországon sokkal nagyobb arányaban, ráadásul a veszteséget, amit termel, másra is lehetne fordítani, például épp környezetvédelemre. Szóval, rakjuk inkáb rendbe, mert nem két fillér a veszteségük, és egy kevés autópálya is épülhetne inkább belőle ;-)
És igenis a mi pénzünkből van jelenleg fenntartva, mert a hiányt abból finanszírozzák!
Az általad első érvként emlegetett externáliák sajnos nincsenek akkorák, mint a vasút által okozott károk. Most ott tartunk, hogy a vasút zaj- és porszennyezése a busz hasonló értékei mellett Magyarországon sokkal nagyobb arányaban, ráadásul a veszteséget, amit termel, másra is lehetne fordítani, például épp környezetvédelemre. Szóval, rakjuk inkáb rendbe, mert nem két fillér a veszteségük, és egy kevés autópálya is épülhetne inkább belőle ;-)
És igenis a mi pénzünkből van jelenleg fenntartva, mert a hiányt abból finanszírozzák!
dbtszf 2007.11.23. 21:54:03
Hölgyek,urak, akik a vasút árnyoldalait emlegetitek, adjatok tanácsot, ti hogyn képzelitek el a magyar vasút jövőjét, milyen szerepet szántok neki?
Lord_Cica (törölt) 2007.11.23. 21:56:58
Benyő 2007.11.23. 21:41:55
Sztrájk jog? Miről beszélsz? Ha valakinek nem tetszik egy munkahely az keressen másikat! Ha munkáltató egyoldalúan változtat a munkaszerződésen, akkor a munkavállaló pereljen. Ez a véleményem a sztrájkról.
Ha a mávot nem pénzelné az állam, akkor már régen tönkrement volna, és ez lett volna a legjobb dolog, ami történhetett volna.
Ha tönkre megy a MÁV akkor a helyébe léphetnének új, de sokkal gazdaságosabb cégek, amik nem nyelik az adófizetők pénzét.
A hoppon maradt ellenőrök, vasutasok pedig olyan munkát végezhetnének amivel valamit adnak is a társadalomnak, és maximálisan kihasználja a képességeiket: pl. utcaseprés.
Sztrájk jog? Miről beszélsz? Ha valakinek nem tetszik egy munkahely az keressen másikat! Ha munkáltató egyoldalúan változtat a munkaszerződésen, akkor a munkavállaló pereljen. Ez a véleményem a sztrájkról.
Ha a mávot nem pénzelné az állam, akkor már régen tönkrement volna, és ez lett volna a legjobb dolog, ami történhetett volna.
Ha tönkre megy a MÁV akkor a helyébe léphetnének új, de sokkal gazdaságosabb cégek, amik nem nyelik az adófizetők pénzét.
A hoppon maradt ellenőrök, vasutasok pedig olyan munkát végezhetnének amivel valamit adnak is a társadalomnak, és maximálisan kihasználja a képességeiket: pl. utcaseprés.
dbtszf 2007.11.23. 22:01:53
Lord Cica , neked mi a foglalkozásod? Egy előző hozzászólásodban "fél általánost végzett seggfejeket"emlegettél.Ha a vasút százhatvan éve nem jelent volna meg hazánkban, nem biztos, hogy itt tartanánk.Ajánlom figyelmedbe Moldova György vasútról szóló könyvét!
Benyő 2007.11.23. 22:03:28
Lord Cica!
Levél ment.
dbtszf 2007.11.23. 22:04:45
Egyébként lehet, hogy kellemetlen élménye(i)d lehettek valamelyik munkatársammal, hogy ilyen keserűen beszélsz a vasutasokról, vagy rosszul érzem?
Benyő 2007.11.23. 22:10:06
Kedves Cica,greggrant!
Amit írtok az tényszerűen nem igaz. A vasút nagyságrendekkel kevésbé környezetszennyező, mint a közúti közlekedés. Még jelen, kétség kívül korszerűtlen állapotában is. www.bocs.hu - véggezzétek csak el az ökológiai lábnyom elemzést. Például.
A személyszállítás sehol nem nyereséges. Ha a MÁV tönkremegy, a magáncégek csak autóbuszt fognak üzemeltetni, mert annak a legtöbb költségét nem ők, hanem a társadalom (mi és a gyermekeink) fizetik meg környezeti károk, betegségek, stb. formájában.
A vasúti személyszállítás véleményem szerint nem üzleti vállalkozás, hanem olyan közszolgáltatás, melyet a vele elérhető társadalmi előnyök érdekében állami feladat fenntartani. Az állami fenntartás nem egyenlő a pazarlással. Lásd. Deutsche Bahn.
Amit írtok az tényszerűen nem igaz. A vasút nagyságrendekkel kevésbé környezetszennyező, mint a közúti közlekedés. Még jelen, kétség kívül korszerűtlen állapotában is. www.bocs.hu - véggezzétek csak el az ökológiai lábnyom elemzést. Például.
A személyszállítás sehol nem nyereséges. Ha a MÁV tönkremegy, a magáncégek csak autóbuszt fognak üzemeltetni, mert annak a legtöbb költségét nem ők, hanem a társadalom (mi és a gyermekeink) fizetik meg környezeti károk, betegségek, stb. formájában.
A vasúti személyszállítás véleményem szerint nem üzleti vállalkozás, hanem olyan közszolgáltatás, melyet a vele elérhető társadalmi előnyök érdekében állami feladat fenntartani. Az állami fenntartás nem egyenlő a pazarlással. Lásd. Deutsche Bahn.
Fedup Sári 2007.11.23. 22:20:30
Dbtszf: amit írsz, az alapján ez nem a te inged. Ennek megfelelően légy szíves eljárni. Magyarán, az itt leírtak nem neked szólnak, ne vedd azt a személyednek címzett támadásnak, hiszen, ahogy elmondtad, te mindig az utasok érdekében és a lehető legjobb eredménnyel dolgozol. Ha mégis olvasod az ideöklendezett élményeket, véleményeket (mert bizony néha a reggeli-esti út után csak öklendezni tud az ember, bocs), akkor viszont látnod kell, hogy rengeteg kollégád, finoman szólva, igenis magára veheti azt a bizonyos ruhadarabot. Amíg csak egy ilyen is van (még ha ez túlzásnak tűnik is, de bizony a megrendelő-szolgáltató felállásban ez már csak így van), a máv(start), illetve az aktuális személyek megérdemlik az itt elhangzó kritikát.
* * *
Amúgy, ha már itt tartunk, tudjátok, hogy van olyan ország, ahol felszámolták a vasutat?
* * *
Amúgy, ha már itt tartunk, tudjátok, hogy van olyan ország, ahol felszámolták a vasutat?
kmmk (törölt) 2007.11.23. 22:21:38
Benyő!
"Sajnos - amint látom - a rövidlátó gondolkodás kezd általánossá lenni."
Ez latom rad is vonatkozik.
Mellekvonalakrol van szo, ezt ne feledd!
Azok az autosok, akik mindenhova autoval jarnak, az is ugyanolyan kornyezetszennyezo,sot!
Az, hogy melyik a gazdasagosabb, hat nem tudom,errol egy tanulmanyt kene irni. Csak hogy egy utat elobb fognak felujitani, mint egy kihasznalatlan vasuti palyat. Amugy tudod, hogy mennyi utas utazik ezeken a vonalakon, mert en szamokat nem talaltam. Gondolom nagyon sokan.
Szolidaritas: abban az esetben nem erdekel a szolidaritasod,amikor az emberek munkahelye fugg tole, amikor a tandijat kellett befizetnem,es nem tudok/mehetek vizsgazni mert ok epp sztrajkosdit jatszanak, es emiatt kell halasztanom a tanulmanyaimat. Milyen pozitiv dolog lesz akkor nekem ebbol?
Jobb lett volna, ha meg se szolalsz.
Igen,en is sokszor jarok vonattal. Leszolni a vasutasokat(altalanositani) meg nem szerencses,mert nem mindegyik bunko, taplo stb...
"Sajnos - amint látom - a rövidlátó gondolkodás kezd általánossá lenni."
Ez latom rad is vonatkozik.
Mellekvonalakrol van szo, ezt ne feledd!
Azok az autosok, akik mindenhova autoval jarnak, az is ugyanolyan kornyezetszennyezo,sot!
Az, hogy melyik a gazdasagosabb, hat nem tudom,errol egy tanulmanyt kene irni. Csak hogy egy utat elobb fognak felujitani, mint egy kihasznalatlan vasuti palyat. Amugy tudod, hogy mennyi utas utazik ezeken a vonalakon, mert en szamokat nem talaltam. Gondolom nagyon sokan.
Szolidaritas: abban az esetben nem erdekel a szolidaritasod,amikor az emberek munkahelye fugg tole, amikor a tandijat kellett befizetnem,es nem tudok/mehetek vizsgazni mert ok epp sztrajkosdit jatszanak, es emiatt kell halasztanom a tanulmanyaimat. Milyen pozitiv dolog lesz akkor nekem ebbol?
Jobb lett volna, ha meg se szolalsz.
Igen,en is sokszor jarok vonattal. Leszolni a vasutasokat(altalanositani) meg nem szerencses,mert nem mindegyik bunko, taplo stb...
Lord_Cica (törölt) 2007.11.23. 22:22:35
Benyő 2007.11.23. 22:03:28
Asszed nem ismerem a sztrájktörvényt?
Az egész nevetséges, legalizálja a tömeges önbíráskodást.
Asszed nem ismerem a sztrájktörvényt?
Az egész nevetséges, legalizálja a tömeges önbíráskodást.
Fedup Sári 2007.11.23. 22:23:49
Benyő, igen, szeretném a DB-t látni mondjuk itt Vácz és Bp között. Mikortól lehetne, hogy reggel fahrkarten bitte legyen?
georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.23. 22:33:49
kedves rém,
sajnos ezzel a hozzászólással elősegíted az általánosítást. ha tényleg olvasnád ezt a blogot, akkor láthatnád, hogy itt igenis kiállunk a vasútért és azokért, akik tisztességesen ellátják feladataikat. mi tenni akarunk és remélem egyszer eljön az idő, amikor az ilyen emberek helyére alkalmas emberek kerülnek.
sajnos ezzel a hozzászólással elősegíted az általánosítást. ha tényleg olvasnád ezt a blogot, akkor láthatnád, hogy itt igenis kiállunk a vasútért és azokért, akik tisztességesen ellátják feladataikat. mi tenni akarunk és remélem egyszer eljön az idő, amikor az ilyen emberek helyére alkalmas emberek kerülnek.
Benyő 2007.11.23. 22:35:51
kmmk!
Pontosan az utasszámlálásról szóló adatokat hiányolom! Többek között... Tényleg sokan utaznak ezeken a vonalakon, de gyakran idény-jelleggel. (turizmus)
A munkahelyed alapvetően nem a sztrájktól függ, ebben biztos vagyok. Egyrészt a kényelmetlenség adott, de azért ritkán okoz megoldhatatlan problémát. Vis majorként lehet rá hivatkozni az iskola esetében is. (Ezért nem utasíthatnak halasztásra. Segítsek?:)) Ez még nem ok a rövidlátásra.
A szolidaritás önmagában is pozitív fogalom, egy kicsit ízlelgessed a szót és rájössz, hogy a világ szebb lesz, ha nem mindig az ÉN munkahelyemről, az ÉN tandíjamról, az ÉN kényelmemről van szó. A szolidaritás névmása: MI. Végül is, a sztrájkok jelen esetben csak olyan "mellékes dolgok" miatt tartattak meg, mint pl. egészségügyi ellátás, nyugdíjrendszer... Szóra sem érdemes!
Pontosan az utasszámlálásról szóló adatokat hiányolom! Többek között... Tényleg sokan utaznak ezeken a vonalakon, de gyakran idény-jelleggel. (turizmus)
A munkahelyed alapvetően nem a sztrájktól függ, ebben biztos vagyok. Egyrészt a kényelmetlenség adott, de azért ritkán okoz megoldhatatlan problémát. Vis majorként lehet rá hivatkozni az iskola esetében is. (Ezért nem utasíthatnak halasztásra. Segítsek?:)) Ez még nem ok a rövidlátásra.
A szolidaritás önmagában is pozitív fogalom, egy kicsit ízlelgessed a szót és rájössz, hogy a világ szebb lesz, ha nem mindig az ÉN munkahelyemről, az ÉN tandíjamról, az ÉN kényelmemről van szó. A szolidaritás névmása: MI. Végül is, a sztrájkok jelen esetben csak olyan "mellékes dolgok" miatt tartattak meg, mint pl. egészségügyi ellátás, nyugdíjrendszer... Szóra sem érdemes!
Lord_Cica (törölt) 2007.11.23. 22:39:11
Benyő 2007.11.23. 22:35:51
"világ szebb lesz, ha nem mindig az ÉN munkahelyemről, az ÉN tandíjamról, az ÉN kényelmemről van szó"
Nehát én is erről beszélek! :p
"világ szebb lesz, ha nem mindig az ÉN munkahelyemről, az ÉN tandíjamról, az ÉN kényelmemről van szó"
Nehát én is erről beszélek! :p
Benyő 2007.11.23. 22:42:57
Lord Cica!
Remélem azért az Alkotmánnyal azért úgy-ahogy egyetértesz. Azért, remélem, ha a Btk-val kapcsolatban lennének esetleg fenntartásaid, azt azért tiszteletben tartod.:)
Viccen kívül: a magyar sztrájktörvény nemzetközi összehasonlításban viszonylag "rendben van", a gyakorlat azonban lenyegesen "puhább". Úgy értem, hogy sokkal kevesebb a sztrájk, és kevessebbe is kerül egy-egy alkalommal, mint a nálunknál szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban. Ez persze önmagában természetesen nem baj, csak azzal együtt elgondolkodtató, ha rátekintünk a munkavállalók helyzetére is.
Remélem azért az Alkotmánnyal azért úgy-ahogy egyetértesz. Azért, remélem, ha a Btk-val kapcsolatban lennének esetleg fenntartásaid, azt azért tiszteletben tartod.:)
Viccen kívül: a magyar sztrájktörvény nemzetközi összehasonlításban viszonylag "rendben van", a gyakorlat azonban lenyegesen "puhább". Úgy értem, hogy sokkal kevesebb a sztrájk, és kevessebbe is kerül egy-egy alkalommal, mint a nálunknál szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban. Ez persze önmagában természetesen nem baj, csak azzal együtt elgondolkodtató, ha rátekintünk a munkavállalók helyzetére is.
georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.23. 22:45:02
Benyő,
Addig amíg az állam pont a veszteségesség miatt évente 120-130 milliárd forintot tol a MÁV-ba addig, rohangalhatsz oda-vissza
az adofizetok penze is odamegy.
Egyébként egyes vonalak fenntartása veszteséges, de igen tartsuk fenn azon vonalakat is, amelyek évente több 10 millió forintot visznek el a kasszából...
Az egészségügyi reform ellen lehet tiltakozni, nekem is van rola velemenyem, de tovabbra is fenntartom es fogom is, hogy ez a sztrajk politikai indittatasu volt, es igy a szakszervezet politikai ero eszkozeve valt. ha maszop lett volna az ellenzek es fidesz kormanyon es hasonlo dolog lett volna, akkor is ezt mondanam....
Addig amíg az állam pont a veszteségesség miatt évente 120-130 milliárd forintot tol a MÁV-ba addig, rohangalhatsz oda-vissza
az adofizetok penze is odamegy.
Egyébként egyes vonalak fenntartása veszteséges, de igen tartsuk fenn azon vonalakat is, amelyek évente több 10 millió forintot visznek el a kasszából...
Az egészségügyi reform ellen lehet tiltakozni, nekem is van rola velemenyem, de tovabbra is fenntartom es fogom is, hogy ez a sztrajk politikai indittatasu volt, es igy a szakszervezet politikai ero eszkozeve valt. ha maszop lett volna az ellenzek es fidesz kormanyon es hasonlo dolog lett volna, akkor is ezt mondanam....
kmmk (törölt) 2007.11.23. 22:45:22
Benyő!
"Vis majorként lehet rá hivatkozni az iskola esetében is."
Ez tetszik. Olvasgassal akkor,mert ez nem ugy mukodik, ahogy te elkepzeled. Ezen vagy mas blogon mar volt errol szo.
Ahogy latom,nem fogunk kozos nevezore jutni.
"Vis majorként lehet rá hivatkozni az iskola esetében is."
Ez tetszik. Olvasgassal akkor,mert ez nem ugy mukodik, ahogy te elkepzeled. Ezen vagy mas blogon mar volt errol szo.
Ahogy latom,nem fogunk kozos nevezore jutni.
Benyő 2007.11.23. 22:46:13
Sári!
Részemről rendben, de szerintem beszálni kellene Merkel Kancellárral is, hogy vajon a német adófizetők majd finanszírozzák-e nekünk. Ebből a szempontból szerencsés helyzetben vagyok: városomban jelentős a német kissebbség. (Ami itt többség:))
Részemről rendben, de szerintem beszálni kellene Merkel Kancellárral is, hogy vajon a német adófizetők majd finanszírozzák-e nekünk. Ebből a szempontból szerencsés helyzetben vagyok: városomban jelentős a német kissebbség. (Ami itt többség:))
georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.23. 22:49:23
Benyő kérlek nézd meg ezt.
megintallunkvazze.blog.hu/2007/11/21/mordorbol_sotet_fellegek_szallnak_fel
Ezt elolvasva lathatod, hogy mennyire kicsinyes emberek vezettek ezt a sztrajkot.
megintallunkvazze.blog.hu/2007/11/21/mordorbol_sotet_fellegek_szallnak_fel
Ezt elolvasva lathatod, hogy mennyire kicsinyes emberek vezettek ezt a sztrajkot.
Benyő 2007.11.23. 22:53:33
kmmk!
Azokat az Általad említett tanulmányokat már megírták. És találd ki, mi volt az eredmény? :)
Az iskolával kapcsolatosan: a részleteket nem ismerem, de általánosságban azt mondhatom: ide nekem azt az iskolát! :)
Azokat az Általad említett tanulmányokat már megírták. És találd ki, mi volt az eredmény? :)
Az iskolával kapcsolatosan: a részleteket nem ismerem, de általánosságban azt mondhatom: ide nekem azt az iskolát! :)
dbtszf 2007.11.23. 22:55:36
Kedves Sári ,köszönöm szavaidat, én is gyakran utazom krititkán aluli vonatokkal, ami után az ember legszívesebben hypóban fürdene, még a vasutas is.
dbtszf 2007.11.23. 22:58:38
De ha Ti látnátok, mi folyik a MÁV berkeiben, meglepődnétek, hogy működhet mégis a vasút.Van egy mondás:"Fejétől bűzlik a hal" Amíg egy vállalat vezetésében teljes érdektelenségbe fullad a jobbító szándék, ne várjon senki csodát.Se a vasútnál, se máshol.
Benyő 2007.11.23. 23:03:06
György!
Jól mondod az arányokat: a MÁV vesztesége 120-130 milliárd, a mellékvonalak vesztesége pedig több 10 millió. A veszteség egy ezreléke sem keletkezik ezeken a vonalakon. Megéri?
Többen figyelmen kívül hagyják az alábbi tényezőket:
Miért néptelenednek el a falvak? (ezért van kevesebb utas)
Ha elviszem a vonatot, akkor vajon többen mennek-e el a faluból?
Eljön az idő, amikor már a busz se jár... És vége.
A mellékvonalaknak fontos szerepe van a "nyereséges" fővonalakra történő ráhordásban. Enélkül azokon is kevesebb lesz az utas.
A menetrend 30 évvel ezelőtti igényeknek megfelelő. Ésszerűbb kialakítással (indulási-érkezési idők) többen utaznának.
Ennyi erővel minden politika. (Mintahogy tényleg.:)) Azt, hogy a sztrájk jogszerű-e, azt döntsék el a bíróságok.
Jól mondod az arányokat: a MÁV vesztesége 120-130 milliárd, a mellékvonalak vesztesége pedig több 10 millió. A veszteség egy ezreléke sem keletkezik ezeken a vonalakon. Megéri?
Többen figyelmen kívül hagyják az alábbi tényezőket:
Miért néptelenednek el a falvak? (ezért van kevesebb utas)
Ha elviszem a vonatot, akkor vajon többen mennek-e el a faluból?
Eljön az idő, amikor már a busz se jár... És vége.
A mellékvonalaknak fontos szerepe van a "nyereséges" fővonalakra történő ráhordásban. Enélkül azokon is kevesebb lesz az utas.
A menetrend 30 évvel ezelőtti igényeknek megfelelő. Ésszerűbb kialakítással (indulási-érkezési idők) többen utaznának.
Ennyi erővel minden politika. (Mintahogy tényleg.:)) Azt, hogy a sztrájk jogszerű-e, azt döntsék el a bíróságok.
dbtszf 2007.11.23. 23:10:12
Egyébként pályafutásom során köptek már le számomra ismeretlen emberek(utasok), láttam vonaton okádó, váróteremben sz*ró,babakocsira hamuzó, mozgássérültekkel poénkodó utasokat.
Benyő 2007.11.23. 23:11:55
György!
Megnéztem, tényleg szánalmas. És szomorú.
Mégsem gondolom, hogy ez minősítené a sztrájkot, a sztrájkolókat vagy a célokat. Kint voltam a Kossuth téren. Az utóbbi időben nemigen láttam méltóságteljesebb, egységesebb, "helyén lévő" demonstrációt. Főleg azon a helyen.:) Igaz, ott nem elsősorban vasutasok voltak, de nem is csak "ligások".
Megnéztem, tényleg szánalmas. És szomorú.
Mégsem gondolom, hogy ez minősítené a sztrájkot, a sztrájkolókat vagy a célokat. Kint voltam a Kossuth téren. Az utóbbi időben nemigen láttam méltóságteljesebb, egységesebb, "helyén lévő" demonstrációt. Főleg azon a helyen.:) Igaz, ott nem elsősorban vasutasok voltak, de nem is csak "ligások".
Benyő 2007.11.23. 23:13:06
dbtszf!
Akkor Te egy igazán "sokat látott" veterán vagy! :)
Akkor Te egy igazán "sokat látott" veterán vagy! :)
dbtszf 2007.11.23. 23:13:26
Felsőfokú tanulmányokat végzek munka és gyerekek mellett("fél általános"),takarítottam forgalmistaként más mocskát("utcaseprés"), mégsem mondom azt, hogy az emberek tuskók,ikunukuk, pediglen akadnak köztünk szépszámmal.
dbtszf 2007.11.23. 23:21:01
Azt nem mondanám, kedves Benyő, csak tizenkét éve szolgálom a Második Hadsereget.Más.Sajnos nem kaptam választ, hogy képzelitek el a magyar vasút jövőjét?
dbtszf 2007.11.23. 23:23:56
Sári, valóban vannak olyan országok, ahol felszámolták a vasúti közlekedést teljesen(törpeállamok:Málta, Guernsey stb.)vagy csak a személyszállítást(több latin-amerikai ország).Ez lenne hát a követendő példa?
Benyő 2007.11.23. 23:37:25
A vasút jövöje?
Kövezzetek meg, de nem látom be, hogy a XXI. században miért autópályán viszik az árut? Vasútra vele! Kibírjuk, ha nem építünk újabb "közlekedési folyosót" az országon keresztül a kamionoknak. Fejlesszük a vasút gördülőálományát ebből a pénzből. A vasúti pálya felújítása részesüljön olyan dotációban, mint az autópálya, vagy ... kedvenc gumigyára! A pálya legyen állami tulajdon, legyen egy vasúttársaság állami kézben, profi vezetőkkel szigorú számonkérő-ellenőrző rendszerrel, és engedjük be a külföldi (egyébként szintén állami) vasúttársaságokat is.
Szüntessük meg a mutyit. (Kiszervezett feladatok iszonyú pénzekért. Lásd. még: közpénzek (állami támogatás) magánzsebekbe.)
Kezdetben annak isörülnék, ha nem a MÁV Kert Kft. (ilyen pénztemető is van!) ültetné tele petúniával a csodaigényes autógumikat az állomáson, hanem a láblógató bagózgató takarítónéni figyelme erre is kiterjedne. Mint annak idején a bakterné, akár be is gyújthatna a már nem létező kályhába a váróteremben. (Akkor nem fagyna le a ...)
Szóval egyenlőre szerényebb célok. :)
De a MÁV ezek után fizesse meg a TB tartozását!
Kövezzetek meg, de nem látom be, hogy a XXI. században miért autópályán viszik az árut? Vasútra vele! Kibírjuk, ha nem építünk újabb "közlekedési folyosót" az országon keresztül a kamionoknak. Fejlesszük a vasút gördülőálományát ebből a pénzből. A vasúti pálya felújítása részesüljön olyan dotációban, mint az autópálya, vagy ... kedvenc gumigyára! A pálya legyen állami tulajdon, legyen egy vasúttársaság állami kézben, profi vezetőkkel szigorú számonkérő-ellenőrző rendszerrel, és engedjük be a külföldi (egyébként szintén állami) vasúttársaságokat is.
Szüntessük meg a mutyit. (Kiszervezett feladatok iszonyú pénzekért. Lásd. még: közpénzek (állami támogatás) magánzsebekbe.)
Kezdetben annak isörülnék, ha nem a MÁV Kert Kft. (ilyen pénztemető is van!) ültetné tele petúniával a csodaigényes autógumikat az állomáson, hanem a láblógató bagózgató takarítónéni figyelme erre is kiterjedne. Mint annak idején a bakterné, akár be is gyújthatna a már nem létező kályhába a váróteremben. (Akkor nem fagyna le a ...)
Szóval egyenlőre szerényebb célok. :)
De a MÁV ezek után fizesse meg a TB tartozását!
dbtszf 2007.11.23. 23:53:02
Jól szólsz,Benyő.Jelenlegi működési formájában az MÁV Ingatlankezelő Kft. is csak egy pénztemető.
1.A 100-as fővonal Demecser-Tuzsér szakasz 2006. telén:egy(!)fő hótakarító munkás 10 állomásra, a szolgálattevő hivatalosan nem seperhet, nem fagytalaníthat.
2.Állomás a Nyírségben.Kilyukadt a kályhacső.Ki cserélje ki? A kályha a forgalom tulajdona, a cső az IK Kft-jé
1.A 100-as fővonal Demecser-Tuzsér szakasz 2006. telén:egy(!)fő hótakarító munkás 10 állomásra, a szolgálattevő hivatalosan nem seperhet, nem fagytalaníthat.
2.Állomás a Nyírségben.Kilyukadt a kályhacső.Ki cserélje ki? A kályha a forgalom tulajdona, a cső az IK Kft-jé
dbtszf 2007.11.23. 23:54:24
Ja és persze ez a bohóckodás irreális összegekért folyik.
Masterful 2007.11.24. 00:41:24
Üdv mindenkinek!
Bevallom magam se vagyok jó véleménnyel a MÁV működését illetően, de lassacsakán beletőrödtem. Megszoksz, vagy megszöksz, hát ez nálam csak egyesélyes volt.
Tata és Budapest között ingázom heti 3* a suliba... eddig mindháromszor volt szerencsém a sztrájkhoz, 3*525Ft-om bánta, amellett, hogy rendelkezem érvényes, 4800Ft-os havi bérlettel!
Küldtem levelet a blogra is, de nem kaptam választ.
Nem kötődik szorosan a témához, de már nem tudok kihez fordulni... a jeggyel utazó utasoknak visszafizetik a jegy árát, de mit kapok én, bérletes?
Úgy gondolom a MÁV nem teljesítette a bérlet megvásárlásával megkötettett megállapodásunkat, nem szállított el, nekem károm származott. Igenis követelem, hogy térítsék meg a buszjegyem árát, hiszen ugyanazon a szakaszon közlekedtem a sztrájk idején!
Mondhatnám nem babra megy a játék! Én egy hónapra vettem bérletet, sztrájk ide vagy oda, ha nem kerülhető el a sztrájk akkor pedig "viseljék a következményeket"! Kompenzációt a bérleteseknek!
Örömmel olvasom, hogy több MÁV munkatárs is olvassa a blogot, az ő véleményükre kifejezetten kíváncsi lennék. :)
flimo13 2007.11.24. 03:40:42
Benyő, azt végre kifejthetné valaki, ohgy miért rossz, ha elnéptelenedik a falu? Mióta van civilizáció, nő a városi népesség aránya, ez a fejlődés része. Huszadik századi hóbort, hogy a változás rossz, mindent konzerválni kell.
petya.bacsi 2007.11.24. 08:21:18
Kedves Dbtszf!
A fent leírt véleményem valóban általánosító, de nem azon vasutasokra értendő, akik becsülettel és normálisan végzik a munkájukat (azokkal nekem semmi bajom sincs, sőt, sajnálom, hogy az utasok velük bunkóznak, holott nem ők tehetnek a kialakult állapotokról), de olvasd el Rém kollégád hozzászólását aki lef*szozza az utast, vagy a VDSZSZ honlapján, ahol Ork-számba megyünk. Amíg ezen embereket nem sikerül kivetnetek magatok közül, addig ez lesz. Én nem fogom leüvölteni a kalauz fejét, mert késett a vonat, de más utas leüvölti, mert vasutas, és majd továbbítsa a felelősnek.
Nézd meg: állandó késések, felsővezeték-szakadások, télen órás késések - pl. zónázó vonat, nem jön Gödöllőről, nem tud továbbindulni Szolnokra, az utasok szétfagynak, mert a Keleti pu. pályaudvarfőnökének (?) nincs annyi esze, hogy az egyik nagyon sűrűn közlekedő elővárosi vonatot (Mende/Sülysáp)leküldje Szolnokig, hogy az is hazaérjen aki messzebb utazik, 40-60 ezreket hagy a pénztárnál havonta. Az egész menetrend rossz, pl. Szolnokra simán tudna menni óránként 2 vonat délutánonként, mert nem mindig van kihasználva pár elővárosi vonat.
A vezetőségről (ide értem Gaskó urat is) nem tudok nyilatkozni, de biztosra veszem, hogy a menetrend-szerkesztővel együtt csak fotón látott vonatot, fel sem szállnának olyan vonatra, amivel a legtöbb ember közlkedik (meg lehet nézni, mikor VIP vendégek vonatoznak: a vonat padlójáról nyugodt szívvel meg lehet enni a rántottát... de amúgy...)
A fent leírt véleményem valóban általánosító, de nem azon vasutasokra értendő, akik becsülettel és normálisan végzik a munkájukat (azokkal nekem semmi bajom sincs, sőt, sajnálom, hogy az utasok velük bunkóznak, holott nem ők tehetnek a kialakult állapotokról), de olvasd el Rém kollégád hozzászólását aki lef*szozza az utast, vagy a VDSZSZ honlapján, ahol Ork-számba megyünk. Amíg ezen embereket nem sikerül kivetnetek magatok közül, addig ez lesz. Én nem fogom leüvölteni a kalauz fejét, mert késett a vonat, de más utas leüvölti, mert vasutas, és majd továbbítsa a felelősnek.
Nézd meg: állandó késések, felsővezeték-szakadások, télen órás késések - pl. zónázó vonat, nem jön Gödöllőről, nem tud továbbindulni Szolnokra, az utasok szétfagynak, mert a Keleti pu. pályaudvarfőnökének (?) nincs annyi esze, hogy az egyik nagyon sűrűn közlekedő elővárosi vonatot (Mende/Sülysáp)leküldje Szolnokig, hogy az is hazaérjen aki messzebb utazik, 40-60 ezreket hagy a pénztárnál havonta. Az egész menetrend rossz, pl. Szolnokra simán tudna menni óránként 2 vonat délutánonként, mert nem mindig van kihasználva pár elővárosi vonat.
A vezetőségről (ide értem Gaskó urat is) nem tudok nyilatkozni, de biztosra veszem, hogy a menetrend-szerkesztővel együtt csak fotón látott vonatot, fel sem szállnának olyan vonatra, amivel a legtöbb ember közlkedik (meg lehet nézni, mikor VIP vendégek vonatoznak: a vonat padlójáról nyugodt szívvel meg lehet enni a rántottát... de amúgy...)
rém 2007.11.24. 10:46:29
Egy valamit tisztázzunk le. Nem az utasokrol beszéltem!!!! Az utasok szerencsére többségében normálisak, akik belátják hogy a MÁV jelenlegi szintjére süllyedésében nem a végrehajtó szolgálat a felelős. Konkrétan rólatok van szó (akinek nem inge nem veszi magára), akik arra használjátok ezt az oldalt hogy még nagyobb ellenszenvet keltsetek az utasokban. Többek között az a pár hozzászóló, aki most is megpróbálja szándékosan rosszul értelemzni azt az egy mondatot. Az utast mindig a lehetőségekhez mérten, megpróbáljuk kiszolgálni. Vasutas éveim alatt nagyon sok jó szót, és köszönömöt kaptam az utasoktol. Ezek nem jelennek meg, mert nem lehet rajta csámcsogni. Rengeteg olyan írás jelenik itt meg, ami arra enged következtetni hogy szerzőjüknek semmi fogalma sincs a MÁV működéséről. Róluk beszéltem. A tipikus kötekedő, aki mindig csak azt keresi hogy mibe tud bele kötni. Sajnos Ők már így születtek. Mi, akik belülröl látjuk a vasut működését, 7 éven keresztül tétlenül néztük, hogy az ország legnagyobb vállalatát szándékosan, érdekből tönkretették. Itt már nem csak a vasutas dolgozókrol van szó. Végre tennünk kell valamit. Az egyetlen törvényes megoldás a SZTRÁJK.
Kismanó 2007.11.24. 13:16:14
Rém
Egészen biztos, hogy úgy van ahogy mondod: mi utasok innen kívülről nem látjuk át, hogy mi hogy működik a MÁV-nál, miért ki a felelős. Mi csak azt látjuk, hogy nagyon sok pénzt fizetünk egy nagyon rossz szolgáltatásért.
Lehet, hogy a "kötekedők" nem kötekedni akarnak, csak megfelelő szolgáltatást szeretnének. Megfelelő hozzáállást a vasutas dolgozóktól is. Talán azt is szeretnénk, hogy ha nem magatokat védenétek itt minden áron, még nyilvánvaló mulasztások esetén is, hanem legalább ti elmondanátok azokat az információkat, amiket tudtok. Pl, hogy miért ír hülyeséget a "kötekedő" utas.
Véleményed szerint kik és miért tették tönkre a MÁV-ot? Miért csak a sztrájk az egyetlen lehetőség? Mi egyebet csináltatok még?
Egészen biztos, hogy úgy van ahogy mondod: mi utasok innen kívülről nem látjuk át, hogy mi hogy működik a MÁV-nál, miért ki a felelős. Mi csak azt látjuk, hogy nagyon sok pénzt fizetünk egy nagyon rossz szolgáltatásért.
Lehet, hogy a "kötekedők" nem kötekedni akarnak, csak megfelelő szolgáltatást szeretnének. Megfelelő hozzáállást a vasutas dolgozóktól is. Talán azt is szeretnénk, hogy ha nem magatokat védenétek itt minden áron, még nyilvánvaló mulasztások esetén is, hanem legalább ti elmondanátok azokat az információkat, amiket tudtok. Pl, hogy miért ír hülyeséget a "kötekedő" utas.
Véleményed szerint kik és miért tették tönkre a MÁV-ot? Miért csak a sztrájk az egyetlen lehetőség? Mi egyebet csináltatok még?
rém 2007.11.24. 14:54:15
Kismanó
Azt hogy kik és miért, arról napokig lehetne beszélni. Röviden: 7 év alatt évente váltották egymást a MÁV vezetői egyre nagyobb hiányt teremtve, majd sok millió forint végkielégítéssel eltünve. Meg lehet nézni a hazánkban létrejött magán vasutak kiknek a kezében vannak, kik mozgatják a háttérből? Van olyan vonal amit azért akarnak szüneteltetni, mert a maszek vasutnak a teherforgalmát akadályozza a személyszállítás. Persze ezt senki sem tudja bizonyítani, de ez egy nyílt titok. Ami még jol működött a vasuton,azt leamortizálták hogy minél olcsóbban tudják privatizálni. Ez még jelenleg is folyik. Sajnos senki nem mer nyilatkozni mert mindenki félti az állását. A sztrájk azért egy jó lehetőség, mert ott nem 1-1 ember veszi fel a harcot, hanem egy egész közösség, és igy nehezebb a dolgozókat megfélemlíteni. Nemrég a környezetemben 200 embert engedtek el a vasutról, azért hogy egy újgazdagnak saját KFT-je legyen. Persze a dolgozók nem kellenek, mert az újfelvételesekért támogatást kap, és csak minimálbért kell nekik fizetni. Higgyétek el helyi szinten minden nap megvívjuk a mi kis csatánkat azért hogy mindenkinek legyen munkahelye. Itt nem csak a vasutas dolgozókrol beszélek, hanem az érintett települések lakóiról is. Sok helyen a vonal bezárásokkal akár háromszor annyi időbe is belekerül míg az ember eljut a munkahelyére vagy az iskolába. Nagyon sok dolog van a vasuton ami nem volt nyereséges és ezért eladták (pl. rakodópályaudvarok). Lehet tanakodni hogy vajon kiknek? És lám virágzik! Hosszu lenne mindent leírni. A lényeg az hogy nem a szerencsétlen dolgozót kell mindenért okolni. A "kötekedők" tegyenek panaszt jogukban áll, de ennek is meg van a hivatalos formája. Akik nem megfelelően viselkednek a kollégák között, azokat mi is megvetjük. Mi dolgozók rengeteg észrevételt teszünk a vasút felé amivel javítani lehetne a szolgáltatás színvonalán, hiszen mi vagyun kint, mi látjuk hogy mik a problémák. Sajnos ritkán találnak szavaink hallgató fülekre.
Azt hogy kik és miért, arról napokig lehetne beszélni. Röviden: 7 év alatt évente váltották egymást a MÁV vezetői egyre nagyobb hiányt teremtve, majd sok millió forint végkielégítéssel eltünve. Meg lehet nézni a hazánkban létrejött magán vasutak kiknek a kezében vannak, kik mozgatják a háttérből? Van olyan vonal amit azért akarnak szüneteltetni, mert a maszek vasutnak a teherforgalmát akadályozza a személyszállítás. Persze ezt senki sem tudja bizonyítani, de ez egy nyílt titok. Ami még jol működött a vasuton,azt leamortizálták hogy minél olcsóbban tudják privatizálni. Ez még jelenleg is folyik. Sajnos senki nem mer nyilatkozni mert mindenki félti az állását. A sztrájk azért egy jó lehetőség, mert ott nem 1-1 ember veszi fel a harcot, hanem egy egész közösség, és igy nehezebb a dolgozókat megfélemlíteni. Nemrég a környezetemben 200 embert engedtek el a vasutról, azért hogy egy újgazdagnak saját KFT-je legyen. Persze a dolgozók nem kellenek, mert az újfelvételesekért támogatást kap, és csak minimálbért kell nekik fizetni. Higgyétek el helyi szinten minden nap megvívjuk a mi kis csatánkat azért hogy mindenkinek legyen munkahelye. Itt nem csak a vasutas dolgozókrol beszélek, hanem az érintett települések lakóiról is. Sok helyen a vonal bezárásokkal akár háromszor annyi időbe is belekerül míg az ember eljut a munkahelyére vagy az iskolába. Nagyon sok dolog van a vasuton ami nem volt nyereséges és ezért eladták (pl. rakodópályaudvarok). Lehet tanakodni hogy vajon kiknek? És lám virágzik! Hosszu lenne mindent leírni. A lényeg az hogy nem a szerencsétlen dolgozót kell mindenért okolni. A "kötekedők" tegyenek panaszt jogukban áll, de ennek is meg van a hivatalos formája. Akik nem megfelelően viselkednek a kollégák között, azokat mi is megvetjük. Mi dolgozók rengeteg észrevételt teszünk a vasút felé amivel javítani lehetne a szolgáltatás színvonalán, hiszen mi vagyun kint, mi látjuk hogy mik a problémák. Sajnos ritkán találnak szavaink hallgató fülekre.
Ashi Valkoinen 2007.11.24. 16:10:16
rém:
Ott a pont.
De! "A "kötekedők" tegyenek panaszt jogukban áll, de ennek is meg van a hivatalos formája."
Ha panaszt teszel, megint csak egy íróasztal mögött ülő valaki válaszol, aki nem látott vonatot...
Ott a pont.
De! "A "kötekedők" tegyenek panaszt jogukban áll, de ennek is meg van a hivatalos formája."
Ha panaszt teszel, megint csak egy íróasztal mögött ülő valaki válaszol, aki nem látott vonatot...
Ashi Valkoinen 2007.11.24. 16:12:38
A poszthoz meg csak annyit, hogy a 63%-37% minta nem reprezentatív, nem tükrözi a valós magyar véleményt, hiszen ide főleg olyan emberek járnak, akiknek valami nem tetszik, még jó, hogy "csakazértis" is arra kattint, hogy nem ért egyet. Tehát azért ez elég csúnya volt a nyílt levélben...
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.11.24. 16:15:40
Benyő
nehezen tudsz gondolkodó embert meggyőzni pl. arról, hogy a Kisszénás-Kondoros vonal fenntartása akár gazdaságilag, akár társadalmilag, akár környezetvédelmileg hasznos.
nehezen tudsz gondolkodó embert meggyőzni pl. arról, hogy a Kisszénás-Kondoros vonal fenntartása akár gazdaságilag, akár társadalmilag, akár környezetvédelmileg hasznos.
petya.bacsi 2007.11.24. 16:36:22
Ashi: ebben igazad van, hogy a minta nem túl reprezentatív, de ha csak azokat kérdeznéd meg, akik nem értek be a munkahelyre, vagy mondjuk lecseszte a főnöke, le kellett dolgoznia máskor a késését, vagy más közlekedési formát (pluszkiadás!) kellett igénybevenniük, akkor ez az arány 95%-5% lenne...
De megkérdezhetünk 10 olyan lakost is, aki sosem vonatozik, mert autóval jár, vagy mert helyben dolgozik, szerintem a nagyrészüket hidegen hagyja az, hogy járnak-e a vonatok vagy nem. A mintaválasztásnál már bukhat egy statisztika.
Akiket én ismerek, azon emberek szinte mindegyike érzékeny a pénztárcájára, illetve az értelmetlen pluszkiadásra. Ezen emberek mindegyike pipa, amiért ők a szenvedő alanyai ennek a cirkusznak.
(Az megint más kérdés, és erre direkt nem térek ki, hogy a vonattal járók hány százaléka ért egyet a sztrájk témájával, az egészségügy körül zajló dolgokkal). Ez már nem a MÁV-blog témája.
De megkérdezhetünk 10 olyan lakost is, aki sosem vonatozik, mert autóval jár, vagy mert helyben dolgozik, szerintem a nagyrészüket hidegen hagyja az, hogy járnak-e a vonatok vagy nem. A mintaválasztásnál már bukhat egy statisztika.
Akiket én ismerek, azon emberek szinte mindegyike érzékeny a pénztárcájára, illetve az értelmetlen pluszkiadásra. Ezen emberek mindegyike pipa, amiért ők a szenvedő alanyai ennek a cirkusznak.
(Az megint más kérdés, és erre direkt nem térek ki, hogy a vonattal járók hány százaléka ért egyet a sztrájk témájával, az egészségügy körül zajló dolgokkal). Ez már nem a MÁV-blog témája.
Ashi Valkoinen 2007.11.24. 16:42:18
Én is vonattal járok fel mindennap Tatabányáról egyetemre, de egyetértek (egyetértettem) a sztrájkkal, amíg a mellékvonalakról volt szó! (Az egészségügy... az már más.)
petya.bacsi 2007.11.24. 16:48:39
Ashi Valkoinen: erre egy idézetet szeretnék bemásolni a Kötött pálya blogról (De szeretnék főnök lenni... post):
"Hol voltak a sztrájkolók márciusban??? Az akkor megszüntetett szárnyvonalakért miért nem állt ki senki? Azok a vonalak miért nem kaptak egy második esélyt, senkitől?
Üdvözlettel: "Kiírtott Bács-Kiskun megyei szárnyvonalas utas"
( Inter 2007.11.23. 15:40:14)"
"Hol voltak a sztrájkolók márciusban??? Az akkor megszüntetett szárnyvonalakért miért nem állt ki senki? Azok a vonalak miért nem kaptak egy második esélyt, senkitől?
Üdvözlettel: "Kiírtott Bács-Kiskun megyei szárnyvonalas utas"
( Inter 2007.11.23. 15:40:14)"
Kismanó 2007.11.24. 17:45:35
rém
Köszönöm a korrekt választ.
És hidd el, a blogon a hozzászólók többsége nem szítani akarja az elégedetlenséget a vasutasok ellen, csak tenni szeretne valamit az őt ért bosszúság, kár miatt. Ami - ezt el kell ismerned - mindennapos dolog.
Köszönöm a korrekt választ.
És hidd el, a blogon a hozzászólók többsége nem szítani akarja az elégedetlenséget a vasutasok ellen, csak tenni szeretne valamit az őt ért bosszúság, kár miatt. Ami - ezt el kell ismerned - mindennapos dolog.
Ashi Valkoinen 2007.11.24. 18:12:58
Jogos a kérdés...
(Akkor lehet, hogy megkenték őket balról, most meg jobbról, hm?)
(Akkor lehet, hogy megkenték őket balról, most meg jobbról, hm?)
Sheldrake (törölt) 2007.11.24. 21:16:54
Ha belülről is úgy látják sokan, hogy a fejétől bűzlik a MÁV, akkor miért nem követeleik a bűzös vezetők távozását minden szinten?
Ha sztrájk közben nem pogácsáznának, hanem az utasokkal beszélnének vagy megmutatják, hogy mi az a munka, amit végezniük kell, ki mit csinál, ki milyen körülmények között dolgozik (amolyan nyílt nap), akkor talán közelebb is kerülhet utas és vasutas egymáshoz.
Amikor megjelent az "európai vasutat teremtünk" szlogen, akkor kaptak tőlem egy évet, addig tényleg scak a kirívó esetek miatt tettem panaszt. Azóta zéró tolerancia és minden 5 percnél nagyobb késés, minden jegyvizsgálat hiány, minden ki nem takarított vonat, minde 30 napon belül érdemben meg nem válaszolt panasz miatt megy nekik és nem azért, mert ha én mint utas szívok, akkor ők is szívjanak, hanem lássák, hogy mi a helyzet. Ha lenne eszük, akkor ezekből az esetekből előnyt kovácsolnának, de hát nem nagyon látszik a változás szele.
Mondjuk nem tudom, hogy a kedves minimálbérnél alig többett kereső vasutas nagyátlagnak van-e fogalma arról, hogy a kedves szagszervezeti vezetőjük és bandája mennyit tesz zsebre havonta, amiből akár a családos vasutasok gyerekeinek ajándékot is lehetne venni vagy hasonlók.
És komolyan azt hiszik, hogy ezzel a sztrájkkal elérnek valamit? Ugyan mit, talán az állam még majd beléjük is tömi a pénzt választások közeledtén, de a nagy multik majd elmennek pár száz km-el keletebbre, nem fognak bevezetni 37 órás munkahetet ott, ahol 7 nap egymás után pihenőidő nálkül dolgoztatják az embereket, ahol nem adják ki a szabadságot, hanem inkább ügyes trükkel kifizetik. Már most is elég nagy feszültség van az iparűzési adó miatt és ezen nem nagyon látom, hogy tudna akár egyik akár másik politikus banda segíteni. Mindig könnyű olyankor dumálni, amikor nem nálad a kormány, aztán ez a szerencsétlen vasút sem 2000 óta ilyen szutyok. De sajnos a legapróbb láncszemek egy része is úgy van vele, hogy azért nem dolgozik, mert semmi érdeke nem fűződik hozzá, hogy normálisan végigdolgozza a munkaidejét. Úgyis annyit kap a kaller, ha midnen állomás után végigmegy a vonaton, meg úgyis, ha egyszer sem. Akkor minek törje magát? A pénztáros sem kap több fizut ha kedves, meg akkor sem ha paraszt, ha kedves is próbál lenne, akkor is megvan az esélye, hogy a sok negatívum miatt alapesetben bunkón bánnak majd vele az utasok.
A bugyuta szórólapjuk helyett inkább a sztrájk után adtak volna ki minden utasnak egy kis papírt, amit az állomásokon be lehetett volna dobni valami dobozba: így legalább tudták volna, hogy az utas egyetért-e a sztrájkjukkal vagy sem. Az őszintét megkapták volna, aztán abból, hogy mit vallanak be már nem nagyon érdekel, akár azt is hazudhatják, hogy az utasok 500%-a támogatta a sztrájkjukat az indiai vasutasokkal együtt, de szerintem az utasok nagy része nem szeretne még többet szívni és kedves VDSZSZ én nem a jelenlegi fővezéreket fogom azáltal jobban utálni, ha sztrájkolni tetszenek, hanem a mutyizó kallert én magam fogom feljelenteni a munkáltatónál és a rendőrségen, mint tolvajt videofelvétellel együtt és minden jegyvásárlásomról majd videofelvételt készítek az elejétől a végéig és vágatlanul majd publikáljuk a sajtónak aztán majd meglátjuk mit hisznek el a sírásból és kinek lesz igaza, de nagyon unom már, hogy mindig másban keresik a hibát és a saját házuk táján nem látják meg a szemetet. Más szolgáltatások miért tudnak működni viszonylag normálisan? Ha a vasút ennyire nem tud, akkár talán ki kellene valami jobbat találni helyette vagy csak jobb vezetők kellenének, akik a szabályzatot jobban be tudják tartatni és nem védenek boldog boldogtalant.
Ha sztrájk közben nem pogácsáznának, hanem az utasokkal beszélnének vagy megmutatják, hogy mi az a munka, amit végezniük kell, ki mit csinál, ki milyen körülmények között dolgozik (amolyan nyílt nap), akkor talán közelebb is kerülhet utas és vasutas egymáshoz.
Amikor megjelent az "európai vasutat teremtünk" szlogen, akkor kaptak tőlem egy évet, addig tényleg scak a kirívó esetek miatt tettem panaszt. Azóta zéró tolerancia és minden 5 percnél nagyobb késés, minden jegyvizsgálat hiány, minden ki nem takarított vonat, minde 30 napon belül érdemben meg nem válaszolt panasz miatt megy nekik és nem azért, mert ha én mint utas szívok, akkor ők is szívjanak, hanem lássák, hogy mi a helyzet. Ha lenne eszük, akkor ezekből az esetekből előnyt kovácsolnának, de hát nem nagyon látszik a változás szele.
Mondjuk nem tudom, hogy a kedves minimálbérnél alig többett kereső vasutas nagyátlagnak van-e fogalma arról, hogy a kedves szagszervezeti vezetőjük és bandája mennyit tesz zsebre havonta, amiből akár a családos vasutasok gyerekeinek ajándékot is lehetne venni vagy hasonlók.
És komolyan azt hiszik, hogy ezzel a sztrájkkal elérnek valamit? Ugyan mit, talán az állam még majd beléjük is tömi a pénzt választások közeledtén, de a nagy multik majd elmennek pár száz km-el keletebbre, nem fognak bevezetni 37 órás munkahetet ott, ahol 7 nap egymás után pihenőidő nálkül dolgoztatják az embereket, ahol nem adják ki a szabadságot, hanem inkább ügyes trükkel kifizetik. Már most is elég nagy feszültség van az iparűzési adó miatt és ezen nem nagyon látom, hogy tudna akár egyik akár másik politikus banda segíteni. Mindig könnyű olyankor dumálni, amikor nem nálad a kormány, aztán ez a szerencsétlen vasút sem 2000 óta ilyen szutyok. De sajnos a legapróbb láncszemek egy része is úgy van vele, hogy azért nem dolgozik, mert semmi érdeke nem fűződik hozzá, hogy normálisan végigdolgozza a munkaidejét. Úgyis annyit kap a kaller, ha midnen állomás után végigmegy a vonaton, meg úgyis, ha egyszer sem. Akkor minek törje magát? A pénztáros sem kap több fizut ha kedves, meg akkor sem ha paraszt, ha kedves is próbál lenne, akkor is megvan az esélye, hogy a sok negatívum miatt alapesetben bunkón bánnak majd vele az utasok.
A bugyuta szórólapjuk helyett inkább a sztrájk után adtak volna ki minden utasnak egy kis papírt, amit az állomásokon be lehetett volna dobni valami dobozba: így legalább tudták volna, hogy az utas egyetért-e a sztrájkjukkal vagy sem. Az őszintét megkapták volna, aztán abból, hogy mit vallanak be már nem nagyon érdekel, akár azt is hazudhatják, hogy az utasok 500%-a támogatta a sztrájkjukat az indiai vasutasokkal együtt, de szerintem az utasok nagy része nem szeretne még többet szívni és kedves VDSZSZ én nem a jelenlegi fővezéreket fogom azáltal jobban utálni, ha sztrájkolni tetszenek, hanem a mutyizó kallert én magam fogom feljelenteni a munkáltatónál és a rendőrségen, mint tolvajt videofelvétellel együtt és minden jegyvásárlásomról majd videofelvételt készítek az elejétől a végéig és vágatlanul majd publikáljuk a sajtónak aztán majd meglátjuk mit hisznek el a sírásból és kinek lesz igaza, de nagyon unom már, hogy mindig másban keresik a hibát és a saját házuk táján nem látják meg a szemetet. Más szolgáltatások miért tudnak működni viszonylag normálisan? Ha a vasút ennyire nem tud, akkár talán ki kellene valami jobbat találni helyette vagy csak jobb vezetők kellenének, akik a szabályzatot jobban be tudják tartatni és nem védenek boldog boldogtalant.
Spilett 2007.11.24. 21:29:38
1 db mozdonyvezetőt kiképezni 3 év. Nem, nem tévedés, 3 ÉV.
Egy "bunkó" kaller 4 hónapos, bentlakásos, napi 8 órás intenzív tanfolyamon vesz részt, és ott csak az elméleti tudást szerzi meg. Aztán jön még ennek átültetése a gyakorlatba. Való igaz, az iskolában jómodort és IQ-t nem tanítanak.... ezt mindenki otthonról hozza.
Egy mezei váltókezelő is 2 hónapig tanul, mire egy utasokkal teli vonat biztonságos leközlekedtetésében szerepet kaphat...
A forgalmisták is 4-5 hónapig tanulnak, és aztán is még csak tanulók lesznek a gyakorlatban.
Mindezen felül mindenkinek újra kell vizsgáznia mindenből, minden második évben....
Szal az a fél általános kicsit erős volt...
És mindezeken túl: övék minden felelősség. Egyik lábbal a sírban, a másikkal a börtönben.
Egy "bunkó" kaller 4 hónapos, bentlakásos, napi 8 órás intenzív tanfolyamon vesz részt, és ott csak az elméleti tudást szerzi meg. Aztán jön még ennek átültetése a gyakorlatba. Való igaz, az iskolában jómodort és IQ-t nem tanítanak.... ezt mindenki otthonról hozza.
Egy mezei váltókezelő is 2 hónapig tanul, mire egy utasokkal teli vonat biztonságos leközlekedtetésében szerepet kaphat...
A forgalmisták is 4-5 hónapig tanulnak, és aztán is még csak tanulók lesznek a gyakorlatban.
Mindezen felül mindenkinek újra kell vizsgáznia mindenből, minden második évben....
Szal az a fél általános kicsit erős volt...
És mindezeken túl: övék minden felelősség. Egyik lábbal a sírban, a másikkal a börtönben.
ki aza 2007.11.24. 22:12:33
Tisztelt olvasók!
Abban sokaknak van igaza, hogy Gaskó ritkán ül vonaton, akkor is repi körülmények között, máskülönben a mások által üzemeltetett szuper gépkocsival szaladgál! Egyébként mindig is tetű volt, de nem csak ő hanem a többi szép fiú is. Bárány Balázs (alias: Bírka), Feledy,Gelencsér és a többi vidéki vezér.Millióval a zsebben röhögnek a vasutasokon!Ők szedik le legjobban a MÁV-ot!!A tagság egyébként nagyon zavarja őket, főleg ha valami problémával megkeresik őket.Most is csak szemfényvesztés amit csinálnak, Gaskó mindig is kommunista volt, vagy beépített ember.Kiváncsi lennék ha utánna lehetne nézni van e valmi adat róla a besúgók között!
Abban sokaknak van igaza, hogy Gaskó ritkán ül vonaton, akkor is repi körülmények között, máskülönben a mások által üzemeltetett szuper gépkocsival szaladgál! Egyébként mindig is tetű volt, de nem csak ő hanem a többi szép fiú is. Bárány Balázs (alias: Bírka), Feledy,Gelencsér és a többi vidéki vezér.Millióval a zsebben röhögnek a vasutasokon!Ők szedik le legjobban a MÁV-ot!!A tagság egyébként nagyon zavarja őket, főleg ha valami problémával megkeresik őket.Most is csak szemfényvesztés amit csinálnak, Gaskó mindig is kommunista volt, vagy beépített ember.Kiváncsi lennék ha utánna lehetne nézni van e valmi adat róla a besúgók között!
georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.26. 12:58:40
A minta itt a blogon tényleg nem reprezentatív, de egy nem olyan régen olvasott felmérés alapján is ez az arány.
missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2007.11.26. 13:27:23
Számomra a határozatlan idejű sztrájk meglebegtetése azt jelenti, hogy decemberre nem veszek bérletet, hanem autóra váltok. Hülye leszek több tízezer forintot kiadni egy szolgáltatásért, amit vagy megkapok, vagy nem. Vajon hányan gondolkodnak még így? Csak a sztrájk meglebegtetése vajon mekkora bevételkiesést jelent?
petya.bacsi 2007.11.26. 13:34:35
Missparker: sajnos nagyon sokan nem tudják megoldani a munkábajárást, mert csak egy alternatíva van: a vonat.
A legtöbb munkahely korrekt, mert más tömegközlekedési eszközt is finanszíroz a munkába járáshoz - feltéve ha van, de ha valaki messzebbről jár dolgozni, akkor annak ez sem segítség (a taxi nem tömegközlekedési eszköz :) ).
A kérdés itt az, hogy ha a munkavállaló nem tud bemenni dolgozni, mert nincs más alternatíva, arra a nap(ok)ra ugye önhibáján kívül nem kap fizetést, akkor azt kin vasalhatja be? Mert ha határozatlan időtartamú sztrájkot hirdetnek, akkor bizony lesznek emberek, akik elég sok pénzt vesztenek a sztrájk miatt. Ezt a kárt ki téríti meg az utasnak?
A legtöbb munkahely korrekt, mert más tömegközlekedési eszközt is finanszíroz a munkába járáshoz - feltéve ha van, de ha valaki messzebbről jár dolgozni, akkor annak ez sem segítség (a taxi nem tömegközlekedési eszköz :) ).
A kérdés itt az, hogy ha a munkavállaló nem tud bemenni dolgozni, mert nincs más alternatíva, arra a nap(ok)ra ugye önhibáján kívül nem kap fizetést, akkor azt kin vasalhatja be? Mert ha határozatlan időtartamú sztrájkot hirdetnek, akkor bizony lesznek emberek, akik elég sok pénzt vesztenek a sztrájk miatt. Ezt a kárt ki téríti meg az utasnak?
petya.bacsi 2007.11.26. 14:07:49
Karácsony előtti héten. Bölcs döntés... A legkritikusabb hét a Karácsony előtti hét.
És megint kit szívatnak meg? Az utast (aki mellesleg lehet, hogy egyetért a sztrájk témájával).
És megint kit szívatnak meg? Az utast (aki mellesleg lehet, hogy egyetért a sztrájk témájával).
Bari6 2007.11.26. 14:22:53
MIT???
mildi 2007.11.26. 14:27:54
sztrájk okozta veszteségminimalizálási jótanács:
vegyetek félhavi bérletet, a hónap hátralévő részére meg biankó jegyet (dátum nélküli, ezt az utazás előtt a pénztárnál érvényesítik) 10-20 db-ot, amit ha nem használtok el, akkor vissza lehet váltani
vegyetek félhavi bérletet, a hónap hátralévő részére meg biankó jegyet (dátum nélküli, ezt az utazás előtt a pénztárnál érvényesítik) 10-20 db-ot, amit ha nem használtok el, akkor vissza lehet váltani
Bari6 2007.11.26. 14:38:16
Az ötlet nem rossz, de valóban a bérletet fizetik, ill. kinek van ideje nap mint nap fél órát sorba állni???, mert este 6 után 1-2 pénztár van csak nyitva... :o(
mildi 2007.11.26. 16:11:53
ha busszal, kocsival mentek be, azt kifizetik?
számolni kell, hogy jöttök ki jobban, ill meg lehet próbálni rávenni a főnőköt, próbálják meg kifizetni a buszt ill a biankó jegyet
nagyobb üzem bérelt busszal is megoldhatná, hogy összeszedi a melósait
kártérítésért egyébként a munkáltatóknak kellene a mávhoz fordulnia, lehet többet elérnének, mint a dolgozók (pl a kiesett munkaórákért)
ps: bari6:"Az érvényesség megjelölése nélkül váltott menetjegyet az utasnak az utazás megkezdése előtt bélyegeztetéssel érvényesíttetnie kell. Az érvényesítést az állomási pénztáros vagy az arra kijelölt dolgozó (információs) soron kívül végzi." /szüsz/
számolni kell, hogy jöttök ki jobban, ill meg lehet próbálni rávenni a főnőköt, próbálják meg kifizetni a buszt ill a biankó jegyet
nagyobb üzem bérelt busszal is megoldhatná, hogy összeszedi a melósait
kártérítésért egyébként a munkáltatóknak kellene a mávhoz fordulnia, lehet többet elérnének, mint a dolgozók (pl a kiesett munkaórákért)
ps: bari6:"Az érvényesség megjelölése nélkül váltott menetjegyet az utasnak az utazás megkezdése előtt bélyegeztetéssel érvényesíttetnie kell. Az érvényesítést az állomási pénztáros vagy az arra kijelölt dolgozó (információs) soron kívül végzi." /szüsz/
mildi 2007.11.26. 16:40:47
spilett, a forgalmisták egy évig is tanulnak..:)
aztán még vagy 2x, de inkább 3x önállósítóznak, ha a szegedi (vadkerti úr), v a miskolci (sipos úr) igazgatósághoz tartoznak :(
aztán még vagy 2x, de inkább 3x önállósítóznak, ha a szegedi (vadkerti úr), v a miskolci (sipos úr) igazgatósághoz tartoznak :(
petya.bacsi 2007.11.26. 16:41:04
Mildi: lehet, hogy sikerülne, lehet, hogy nem. Igazából szerintem a munkáltatónak/munkavállalónak nem a MÁV felé kellene benyújtani a kárigényt, hanem a VDSZSZ-nek (nem a MÁV sztrájkol). De nem hiszem, hogy benyújtaná bárki is, pár tízezer forintért senki sem fog évekig pereskedni.
Január/Február magasságában meg majd az irreális bérkövetelés miatt fog állni a MÁV...
Január/Február magasságában meg majd az irreális bérkövetelés miatt fog állni a MÁV...
Utolsó kommentek