Egy Ingázó véleménye a sztrájkról

A cél szentesíti az eszközt - hangzik a mondás. Persze nem mindegy, hogy mi a cél, és az kinek/kiknek az érdekeit szolgálja. Vajon Gaskó István, a Liga Szakszervezet elnöke kérte-e a magyar utazóközönség felhatalmazását a korábbi néhány órás, illetve a december 17.-től tervezett általános sztrájkhoz? Nem valószínű. Ebben az esetben viszont a hatalommal való visszaélés tipikus példájáról beszélhetünk.

 

Néhány kérdés, amelyeken Gaskó úrnak el kellene gondolkoznia:

- Ha megvalósul az általános sztrájk, akkor a több tízezer ingázó miként jut majd be a munkahelyére, s hogyan kártalanítja őket az alternatív közlekedési mód pluszköltségei miatt? Vagy ha nem találnak alternatív közlekedési módot, akkor hogyan kártalanítja őket a kényszerből kivett szabadság, rosszabb esetben a munkahelyük esetleges elvesztése miatt?

- És mi a helyzet az utazóközönség azon részével, akik az ünnepeken kelnének útra, meglátogatván rég nem látott szeretteiket? Végiggondolta Gaskó úr, hány család ünnepét teheti tönkre? Beszélt akár egyetlen olyan idős vidéki szülővel, aki az esetleges sztrájk miatt egyedül töltené az ünnepeket, gyerekek és unokák nélkül? Valószínűleg nem, sőt, vélhetően vonattal sem utazott a közelmúltban; mégis tudni véli, milyen reformokra van/nincs szükség.  

 

Ingázó lévén minden hó első napjaiban megveszem a havi bérletemet, ami a szerződés egy formája. Ezzel megváltom az utazási jogomat. Ha sztrájk lesz, és a Volán nem csatlakozik, akkor a vonatbérlet mellé válthatok napi buszjegyet, ha pedig a Volán is csatlakozik, marad(na) a taxi, amit viszont nem tudok, és nem is akarok finanszírozni. Tehát a Liga Szakszervezet és annak elnöke engem, sok más utastársamhoz hasonlóan megakadályoz a munkahelyemre való eljutásban, és állampolgári kötelezettségeim elvégzésében, ami után fizetem az adót (remélvén, hogy az nem a Gaskó úr félék zsebében landol, hanem az ország épül-szépül belőle).

 

Úgy látszik, Gaskó Istvánt már teljesen elvakította a hatalommániája, így nincs tisztában tetteinek a következményeivel - ha mégis, nem érdekli, és piszkos játszmát folytat. Visszaél a pozíciójával, nem képviseli sem a vasutasok, sem a többség érdekeit - ahogy mára a legtöbb szakszervezetre igaz. Épp ellenkezőleg, ellehetetleníti azokat, akikből él. Mert ha sztrájk lesz, nem lesz utazóközönség, nem lesz bevétel, és - meg merem kockáztatni - ezt nem az Ő zsebe bánja (pedig ő él mások munkájából). Így nemcsak az utazóközönségnek, de közvetlen az általa képviselteknek is kézzelfogható kárt okoz. Ahogy nemrég az Indexen fogalmazott egy hozzáértő: a szakszervezet ma rosszindulatú daganatként csüng a vállalaton.

 

Úgy gondolom, minden jogi alapunk megvan arra, hogy a minket ért kár okozóját felelősségre vonjuk, és a kártérítési igényünket benyújtsuk. Vállalkozó kedvű utastársaim, a szakszervezetet állampolgári jogunk beperelni! Felhívnám a vasutasok figyelmét is arra, hogy joguk van megtagadni a sztrájkot. Ne hagyják magukat hülyére venni és kihasználni. A munkabeszüntetéssel nem javítanak a helyzetükön, azzal csak elősegítik a mostani - már-már katasztrofális - helyzet fenntartását, és mindennemű építő jellegű reform megakadályozását (pártfüggetlenül).

A politikai csatákat nem a dolgozó, adófizető embereket büntetve kell megvívni (így is túl sok jut nekik belőle az utóbbi években)! Már ha ezt hívják politizálásnak... én inkább zsarolásnak nevezném. A kiskirályok ideje pedig már régen lejárt, ne hagyjuk őket érvényesülni!

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr22262543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

simiki (törölt) 2007.12.13. 12:11:20

Pereljünk, én benne vagyok.

petya.bacsi 2007.12.13. 13:14:04

Ennél szebben én sem foglalhattam volna össze. Gratulálok a szerzőnek.

Próbálna egy multinál sztrájkolni...

SoulAssassino 2007.12.13. 13:29:15

Pereljünk!
Modnjuk az lenne az igazi, ha összeállnánk és kollektíve perelnénk be a szakszervezetet, és ezt az idióta Gaskót...

mildi 2007.12.13. 13:50:36

a kártérítési perekhez:
"Vis maiornak minősül a vasút érdekkörén vagy működési körén kívül eső okból eredő, előre nem látható, elháríthatatlan esemény vagy körülmény, melynek ki-védése emberi erővel nem lehetséges. Ilyennek minősül különösen:
- természeti katasztrófa,
- sztrájk vagy hasonló munkabeszüntetés, a MÁV-START Zrt. munkaválla-lói által végrehajtott sztrájk vagy munkabeszüntetés kivételével,
(...)
- zendülés, tüntetés vagy rendzavarás, kivéve, ha az kizárólag a vasút munkavállalóira terjed ki.
Vitás esetekben a vasút által vis maiornak minősített esemény tényleges kihatása-iról a körülmény felmerülésének helye szerint illetékes területi/megyei Kereske-delmi és Iparkamarától vagy más illetékes hatóságtól (pl. Rendőrség, Katasztró-favédelem, stb.) lehet igazolást, szakvéleményt kérni. Az igazolásban, szakvéle-ményben foglaltakat a vasút a bejelentés vizsgálata során figyelembe veszi." szüsz I. rész 185.kf

vagyis ha startosok sztrájkolnak, az nem vismajor-kérdés, a vdszsz-es start dolgozó sztrájkja akkor vismajor-e vagy se-kerítsetek vmi jogász félét

rp_bubu 2007.12.13. 14:08:12

Általában a sztrájkról, és azon belül is a közszolgáltatásokat érintő sztrájkról: NEM A MOSTANIRÓL KONKRÉTAN
--------------------------------------
1. Még mindig nem értitek a sztrájk működését... rajtatok keresztűl próbálnak hatni, az általatok választott képviselőkre. Ez nyugaton is így megy. Ezt hívják demokráciának, ti akartátok... szocializmusban nem volt sztrájk, sírjátok vissza.

1. Még mindig kedvencem: "próbálj meg multinál sztrájkolni..."

Ez a dögöljön meg a szomszéd lova történet lenne? Ha én nem tudok sztrájkolni vélt vagy valós sérelmeim elen, mert gyenge/szervezetlen/gyáva vagyok, akkor vegyük is el a lehetőséget a többiektől is. Így nem fáj annyira, hogy gyenge/szervezetlen/gyáva vagyok? Biztos ez a megoldás?

3. Az előbbiből következően az általatok álmodott szép új világban, mindenkit úgy lehet kihasználni munkahelyén ahogy nem szégyelik... lásd. Szép Nagy Új Gumigyár ott vidéken. Hát én nem kérnétek a ti jövőtökből.

nekemirj 2007.12.13. 14:28:40

Nem szabadna közszolgáltatásban engedélyezni a sztrájkot vagy csak úgy, hogy az elégséges szolgáltatást törvényben szabályozzuk. Elégséges szolgáltatás a normál működéshez képest 10 %-nál kisebb csökkenés.
Közszolgáltatásnak kellene minősíteni:
-egészségügy
-oktatás
-közlekedés
-víz, gáz, csatorna, távközlési szolgáltatás, energia
- alapvető élelmiszerek gyártása és értékesítése.

Ráadásul a vasutas sztrájk minden formája törvénytelen, ugyanis személyi szabadságomban korlátoz! Csak ezt nem mondatta még ki senki, pedig ha nem tudok eljutni oda ahová szeretnék az korlátozás. Ráadásul aki bérletet váltott, vagy előre megvette menetjegyét az szerződést kötött egy szolgáltatásra amit nem kap meg

rp_bubu 2007.12.13. 14:41:36

"Ráadásul a vasutas sztrájk minden formája törvénytelen, ugyanis személyi szabadságomban korlátoz! Csak ezt nem mondatta még ki senki, pedig ha nem tudok eljutni oda ahová szeretnék az korlátozás."

Nem korlátoznak mehetsz, nem fognak le... csak hát gyalog, biciglivel stb...

Ha az elégséges szolgáltatás a normál szolgáltatás 90%-a lenne, ahogy teírod (ha jól értettem, mert 10% teljesítmény csökkenést írtál), akkor azon kívűl, hogy a dolgozó arra a napra ingyen dolgozott, tulajdon képpen nem ért el semmit.

mimke · http://mimozanevel.wordpress.com 2007.12.13. 14:41:46

Eltekintve attól, hogy kinek van joga sztrájkolni, meg kinek nincs, igaza van a levél írójának. Nem pont azokat kéne bűntetni, akiknek nincs más választásuk, hogy a vasutat használják..Akiknek volt,azoknak meg nagyobb hatásuk van a képviselőkre.
A sztrájk meg akkor életképes, ha társadalmi támogatottságot élvez.

petya.bacsi 2007.12.13. 14:45:51

Raczpeter: ja, mehetsz SAJÁT költségen. Akkor meg minek vesz az ember bérletet, ha ezek mindenért sztrájkolnak??? A bérlet egyfajta szerződés, amit a szolgáltató (a sztrájkolók miatt)megszeg. Hogy is van ez????

Külföldön is van sztrájk, de ott szolgáltatnak is. Tudod: megy a vonat, nem késik, tiszta stb. Na, ha ezt teljesíti a MÁV, akkor sztrájkoljanak a fogyó Holdért, a hóesés ellen vagy amiért akarnak.
De amíg csak az asztalt csapkodják és NEM szolgáltatnak, tehát nincs teljesítmény, addig nem kéne sztrájkolniuk.

Nevetséges az egész cég, az meg felháborító, hogy több milliárdot nyomnak bele - teljesen feleslegesen,
mert nem javul.

El kell adni, és akkor ott sztrájkolhatnak.

nekemirj 2007.12.13. 14:55:58

raczpeter nem vagy te véletlenül vasutas? Mert a hozzáállásod teljesen olyan mint az övék.
A probléma ott kezdődik, hogy fordítva ülsz a lovon. Ugyanis egy szolgáltató cég van az ügyfélért és nem fordítva. Azaz ha én vasutas lennék nekem az lenne a célom, hogy ötször ennyi ember utazzon pontosan, jó körülmények között, mert akkor ha sokan jönnek több lesz a bevétele a cégnek, ergo több fizetést is kaphatok. De a Mávnál inkább az ellenkezője látszik ne dolgozz de keress havi 1 milliót netto.

Másrészt sokan elfelejtik, hogy ha valaki áttér egy másik közlekedési eszközre -még ha drágább is- akkor utána nehezn tér vissza.
Ezt a tendenciát lemérheted a napról napra nagyobb dugókon. Ugyanis ha olyan tömegkezlekedés lenne akkor meggondolná az autós hogy azzal járjon. De amíg mondjuk 60km-ről olcsónn autóval elmenni máshová mint vonattal/busszal, addig nem fog átszállni. Így csökken az utaslétszám és ezért vannak a kihasználatlan szárnyvonalak is. Ott akármennyit is fognak beleölni nem lesz utas, hacsak nem adnak mindenkinek ingyenjegyet egész évre és nem vezetnek be 1000Ft/100m útdíjat. De ekkor meg autós blokád lenne....

rp_bubu 2007.12.13. 15:14:25

"A probléma ott kezdődik, hogy fordítva ülsz a lovon. Ugyanis egy szolgáltató cég van az ügyfélért és nem fordítva."
NEm hinném, de ez nem egy egyszerű szolgáltató cég mert itt biza a díjképzés se úgy nézki, hogy költségek+haszon= a szolgáltatás árával...

Azt meg végképp nem értem mit vársz az egyszerű dolgozótól, ha szarból kell várat építenie. Szolgáltatna ő jobban ha lenne mivel. Az utas szeretne nyugati körülmények között utazni, a dolgozó meg szeretnenyugati körülmények között dolgozni, ennek semmi köze a sztrájk joghoz.

petya.bacsi 2007.12.13. 15:16:14

"Azaz ha én vasutas lennék nekem az lenne a célom, hogy ötször ennyi ember utazzon..."

Ezt a MÁV elérheti könnyen (ritkítja a járatokat :)))))), sőt, már el is érte...

petya.bacsi 2007.12.13. 15:19:03

"Szolgáltatna ő jobban ha lenne mivel."

Na persze. Ha lenne mivel, akkor is ugyanilyen lenne a színvonal... Ezek kifogások. Azokkal teli a padlás.

rp_bubu 2007.12.13. 15:20:37

"ja, mehetsz SAJÁT költségen. Akkor meg minek vesz az ember bérletet, ha ezek mindenért sztrájkolnak??? A bérlet egyfajta szerződés, amit a szolgáltató (a sztrájkolók miatt)megszeg. Hogy is van ez????"

Pontosan, szerződés.

A jegy megvásárlásával elfogadtad, hogy se a késés, se sztrájk esetén nem élhetsz kártérítési joggal. Elfogadtad az üzletszabályzatot, ha szar akkor is.(kiegészítés: sima késésnél van lehetőség, de max. a jegy áráig, kártérítéssel élni.)

A nyugati példák is ilyenek. Nem perelheted be a céget, mert te elkéstél, és elestél több milliós üzletektől stb. A német vasúti sztrájk esetén se kapott senki kártérítést, pedig ők a fejlett társadalom vagy mi fene.

rp_bubu 2007.12.13. 15:24:39

"Na persze. Ha lenne mivel, akkor is ugyanilyen lenne a színvonal... Ezek kifogások. Azokkal teli a padlás."

Igazad van, direkt szivatnak téged.

Van ilyen felmérés is: A munkaügyiközpontokban csinálnak személyiségtesztet, és ha velejéig romlott, gonosz az illető, elküldi vasutasnak...

Remélem te se gondolod komolyan...

petya.bacsi 2007.12.13. 15:39:24

Raczpeter: Ember, Te félrebeszélsz!

"A jegy megvásárlásával elfogadtad, hogy se a késés, se sztrájk esetén nem élhetsz kártérítési joggal."

Nekem nem meséled be, hogy külföldön (pont külföldön!) állandó késések esetén az utasok nem kapnak kártérítést. Meg azt sem, hogy az utasnak semmilyen joga sincs... Igaz, külföldön nincs még egy ilyen szolgáltatást nem nyújtó cég... Mert már rég becsukták volna.

petya.bacsi 2007.12.13. 15:42:18

Arcpirító Raczpeter német vasutas párhuzama...

rp_bubu 2007.12.13. 15:47:37

Nézz utána petya.bacsi! Ne csak csodáld a nyugatot, hanem informálódj is. Nem azt modnom, hogy így van rendjén, hanem azt, hogy ez a helyzet. Óriási különbség...
"Mert már rég becsukták volna." Ki? A tulaj, vagy a megrendelő? Az ugyanaz... Állami tulajdonú cég, állami megrendelés alapján ezt nyújtja. A megrendelő nem fog profit orientált céget keresni, annak keményen fizetnie kell, ha ő akarja megszabni ott is a menetdíjakat.

Amúgy nézz utána a hír archívumban, hogy hány Olasz vasutas sztrájk jut egy évre... csak összehasonlításként.

rp_bubu 2007.12.13. 15:49:28

"Arcpirító Raczpeter német vasutas párhuzama..."

Miért is? Ott volt az elmúlt hónapokban nagy port kavart sztrájk, de akkor jöhetek a franciákkal is, ha attól boldogabb vagy.

Bit Rot 2007.12.13. 16:40:17

Tiszta bullshit ez a levél, és demagóg.

Van joguk sztrájkolni, és kész.
A Gaskóról semmi jó véleményem nincs, a rosszat most kihagyom, de az van, bőven.

Ettől függetlenül az ilyen balfaszságokat el kellene felejteni, mint:
"Ha megvalósul az általános sztrájk, akkor a több tízezer ingázó miként jut majd be a munkahelyére, s hogyan kártalanítja őket az alternatív közlekedési mód pluszköltségei miatt?"

Sehogyan. Ez is a nyomásgyakorlás része.


"Vagy ha nem találnak alternatív közlekedési módot, akkor hogyan kártalanítja őket a kényszerből kivett szabadság, rosszabb esetben a munkahelyük esetleges elvesztése miatt?"

Sehogyan.


"És mi a helyzet az utazóközönség azon részével, akik az ünnepeken kelnének útra, meglátogatván rég nem látott szeretteiket?"

Ők megszívják.


"Beszélt akár egyetlen olyan idős vidéki szülővel, aki az esetleges sztrájk miatt egyedül töltené az ünnepeket, gyerekek és unokák nélkül? Valószínűleg nem, sőt, vélhetően vonattal sem utazott a közelmúltban; mégis tudni véli, milyen reformokra van/nincs szükség."

Aha. Tehát Gaskó nem beszélt a nagyival, akihez nem jut el az unokája, pedig az a nagyi ám nagyon frankón meg tudná mondani, hogy jó lesz-e az egészségügyi reform.

Ekkora baromságot!


"Ingázó lévén minden hó első napjaiban megveszem a havi bérletemet, ami a szerződés egy formája. Ezzel megváltom az utazási jogomat. [...] ami után fizetem az adót (remélvén, hogy az nem a Gaskó úr félék zsebében landol, hanem az ország épül-szépül belőle)."

Nem, hanem a Zuslág zsebében landol :-)
Amúgy pont ez a lényege a sztrájknak, így gyakorolnak nyomást.


"Úgy látszik, Gaskó Istvánt már teljesen elvakította a hatalommániája, így nincs tisztában tetteinek a következményeivel - ha mégis, nem érdekli, és piszkos játszmát folytat. Visszaél a pozíciójával, nem képviseli sem a vasutasok, sem a többség érdekeit"

Gaskó nem képviselő, neki nem kell a többség érdekeit képviselni. Elég csak a vasutasokét.

"Épp ellenkezőleg, ellehetetleníti azokat, akikből él."

A kormány is ezt teszi amúgy, a növekvő adóterhekkel, inflációval, stb.

"Így nemcsak az utazóközönségnek, de közvetlen az általa képviselteknek is kézzelfogható kárt okoz."

A tulajdonos kára nagyobb lesz, erről szól a sztrájk, ez a lényege.


"Úgy gondolom, minden jogi alapunk megvan arra, hogy a minket ért kár okozóját felelősségre vonjuk, és a kártérítési igényünket benyújtsuk."

Úgy gondolod, vagy elolvastad a törvényeket és konzultáltál jogászokkal? Mert az "úgy gondolom" a bíróságon nem sokat ér.


"A politikai csatákat nem a dolgozó, adófizető embereket büntetve kell megvívni (így is túl sok jut nekik belőle az utóbbi években)!"

Pontosan. Eddig is így vívtak a politikusok, sosem a saját bőrüket vitték a vásárra :-)

"Már ha ezt hívják politizálásnak... én inkább zsarolásnak nevezném."

Zsarolás az, amikor egy 1%-os párt mondja meg, hogy mi legyen :-)


"A kiskirályok ideje pedig már régen lejárt, ne hagyjuk őket érvényesülni!"

Bár csak így lenne.

Amúgy Gaskóban (és sok szakszervezeti főnökben) az a gáz, hogy már 15-20 éve ők a főnökök. Ezen már rég változtatni kellett volna.

Arról nem beszélve, hogy valamiért csak jobboldali kormány alatt volt eddig nagy, komolyabb sztrájk -- de ez biztos csak a véletlen műve :-)

petya.bacsi 2007.12.13. 16:43:08

Raczpeter: azt hiszem neked kellene tájékozódni. De mivel valószínűleg vasutas vagy, így hagylak, neked van mindenben igazad.

A nyugati vasutassztrájkkal meg ne gyere, mert ott van érdemi munka, szolgáltatás, itt meg NINCS.

Bit Rot 2007.12.13. 16:49:39

Legjobb lenne az egész MÁV vezetést szakszervezetekkel együtt kukázni, és építeni egy normális, működő, szolgáltató vasutat.

5 éve van "ugyanaz" a kormány (akik ellen most pont sztrájkolnak), mégse tett semmit. Minimum, hogy megérdemli ezt a sztrájkot, büntetésként.

hard 2007.12.13. 17:04:23

Fasza ötlet a per,csak ha sikeres és nyernek a sztrájk miatt kirúgottak, akkor a még kevesebb bejelentett dolgozó fogja ezt is megfizetni. Szóval nekik tök mindegy, úgy is az adófizetők fizetnek mindent.

petya.bacsi 2007.12.13. 17:05:04

John42: "Legjobb lenne az egész MÁV vezetést szakszervezetekkel együtt kukázni, és építeni egy normális, működő, szolgáltató vasutat."

Egyetértek veled.

bgirl 2007.12.13. 18:02:14

A sztrájk ideje alatt ami kiesik bevétel,azt majd rajtunk utasokon jegyár emelés/bérlet emelésnél behajtják!

hard 2007.12.13. 18:35:26

Milyen jó kis vasút lehetne mára, ha már 1990-ben eladják. Akkor még talán ért vmit.

fszt 2007.12.13. 20:01:25

Drágáim, a sztrájk EGYIK lényege, hogy ne tudj eljutni sehová.
Ez már a leg végső eszköz. Ne sajnálja senki a vasutasoktól a sztrájkjogot, inkább álljatok melléjük. Ha mertek.

fszt 2007.12.13. 20:05:20

A nyugati szolgáltatási színvonalat pedig valakinek biztosítani kellene.Arról nem a vasutasok tehetnek.
Egyébként, ha a sok okostojásnak, aki lehülyézi a vasztasokat, annyit kéne tudnia, és tanulnia, lehet hogy az életben nem felelne meg.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2007.12.13. 22:00:05

khm... a Gaskó István által képviselt Gaskó Istvánról inkább semmitse...

viszont : ok, nem jutok el sehová MÁV-val (BKV-val, akármivel). Megoldom máshogy. De akkor amikor már újra lehetne, akkor sem fogok visszaszállni, mert pl. autóban kényelmesebb, gyorsabb, és most már lassan olcsóbb is.

Ezt kéne végiggondolnia a közlekedésben foglalkoztatott emberek többségének, mielőtt politikai okokból sztrájkolni kezd a végtelenségig.

Továbbá lenne egy plusz kérdésem Gaskó Istvánhoz. Ugyan mégis hogyan tervezi azon nem VDSZSZ-tag MÁV-alkalmazottak kártérítését, akik a VDSZSZ sztrájkja miatt kerülnek esetleg utcára (mert közben csődbe megy esetleg a MÁV)?

Vagy ez is a nyomásgyakorlás része?

Mert szvsz a MÁV jelenlegi formájában alkalmatlan azon szolgáltatás teljesítésére, melyre küldetés- nyilatkozatot is tett.

Továbbá kérdezném a MÁV felső vezetésétől, hogy mi a terv arra vonatkozóan, ha nem hosszabbítják meg a január 1-jén lejáró ideiglenes engedélyüket? Akkor megszűnik a vasúti szállítás?

Lehet ezek a kérdések némileg fontosabbak egy MÁV-blogon mint egymás pocskondiázása.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2007.12.13. 22:01:44

ja igen, még valami. ahogy egy korábbi hozzászóló is idézte, amennyiben a MÁV(-Start?Stop?) Zrt. dolgozói sztrájkolnak, az nem vis maior, így jogosult vagy kártérítésre, mint ahogy ezzel éltek is páran a 6 órás sztrájk után.

krtek24 2007.12.15. 03:49:01

Szia Nekemírj!

Olyanról hallottál-e már, hogy az MK Alkotmánya? :D
Nem hiszem...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.12.15. 16:46:14

Kedves vasutasok,
NINCS jogotok sztrájkolni. Bármennyire is trendi lett a sztrájk, még mindig csak a munkakörülmények javításához alkalmazható eszköz. A kormány egészségügyi reformja ellen, amely nem érinti a vasutat, nem jogszerű sztrájkkal tüntetni. Ha nem tetszik a reform - megjegyzem, nekem sem tetszik-, menjetek tüntetni az utcára. Ja hogy ahhoz segget is kellene emelni? 1000 ember volt a szakszervezeti tüntetésen ma. Ehhez képest hétfőn hány ember nem fogja felvenni a munkát? Ja, hogy a nemdolgozás kényelmesebb? Köszönöm, ezt már sztrájk nélkül is számtalanszor bebizonyítottátok magatokról.

mildi 2007.12.16. 09:11:13

rékuc,
ki kell hogy ábrándítsalak, van jogunk sztrájkolni (az igazságossága nem jogi kérdés), majd aztán a bíróság megállapítja, hogy törvényes volt-e v se...aztán a vdszsz (gaskó) fizethet, mongyuk ettől az utasoknak nem jobb :(

nagyobb részt, szvsz kb 75%, nem fog sztrájkolni (én se), de elég ha minden negyedik nem veszi fel a munkát, akkor már behal a rendszer

efi 2007.12.16. 11:14:16

Ez a dilemmázás azért van, mert rossz a rendszer.
Így pl szükséges volna:
1,megtiltani a nem a közvetlenül a munkáltató ellen irányuló sztrájkot (arra ott a tüntetés, meg a választás, egyébként is mindig van valami, ami valakinek éppen nem tetszik)
2, a szolidaritási sztrájkot (most bárki sztrájkolhat, mert a mátészalkai pék felemelte a zsemle árát)
3, 24 órával a sztrájk kezdete előtt az érintetteknek nyilatkozniuk kell, hogy konkrétan ő sztrájkolni fog-e. (1 ember v 25%, vagyis egy kisebbség ne bénítsa már meg a vasutat)
Ha ezeken átmegy, mehet.
süti beállítások módosítása