Ismét a vdszsz.hu-ra tévedtem. Gaskó, aki megjegyzem ritkán vonatozik úgy gondolja egy-egy vonatpár elég lesz jövő héten... Szeretném meghívni egy vonatútra, mondjuk az esti órákban, úgy 180 km hosszusagban. Majd raerezne az utasok uristenere...

Eredménytelen volt a még elégséges szolgáltatásokkal kapcsolatos tárgyalások december 13-i fordulója is. A MÁV Start ZRt. képviselője számára a még elégséges szolgáltatás fogalma egyenértékű a hétvégi menetrenddel, ez alapján közlekedtetné ugyanis a vonatokat a december 17-én kezdődő sztrájk ideje alatt a munkáltató. A MÁV Cargo ZRt. a KIA személygépkocsik alkatrészeit továbbra is a még elégséges szolgáltatás keretein belül kívánja fuvarozni.
Mindkét cég hozzáállása elfogadhatatlan számunkra. Leszögeztük: álláspontunk változatlan, december 17-én reggel hat órakor minden vonat megáll, ezt követően aznap az esti órákban közlekedhetne vonalanként egy-egy vonatpár. Az ezt követő napokra azt az ajánlatot tettük, hogy a vonalakon reggelenként és esténként közlekedjen egy-egy vonatpár.
Úgy tűnik, ígérete újabb megszegésére készül a MÁV, mivel továbbra sem fizeti ki a másfél százalékos teljesítményjutalmat a vasutasok részére. Ezzel szemben a menedzsment továbbra sem hajlandó visszafizetni a cégtől felvett prémiumelőleget.

Mivel gondolom Ő (Gaskó) is menedzsmenti székben ül, kíváncsi vagyok Ő visszafizette-e a prémiumot, ha felvette. Hajlandó lenne-e a decemberi bónuszát, fizetését felajánlani a legkevesebbet kereső vasúti dolgozók családjainak?

Tisztelt Tagtársak, vasutas munkavállalók!
A VDSzSz Szolidaritás 2007. október 11-én a MÁV Zrt-nél, a MÁV-START Zrt-nél és a MÁV Cargo Zrt-nél kollektív munkaügyi vitát kezdeményezett.
Figyelemmel arra, hogy érdemben a kollektív munkaügyi vitában megfogalmazott követelések egyike sem teljesült, 2007. november 30-án szakszervezetünk Országos Választmánya úgy döntött, hogy ismételten sztrájkot hirdet.
A döntésének megfelelően szakszervezetünk kibocsátja a sztrájkfelhívást.
A meghirdetett sztrájk 2007. december 17-én 6,00 órakor kezdődik, és határozatlan ideig tart.
A sztrájkfelhívás nyomán ismét megnyílik a lehetőség minden vasutas számára, hogy az Alkotmányban biztosított jogával éljen, tehát a szakszervezetünk által benyújtott kollektív munkaügyi vitában megfogalmazott követelések teljesüléséért sztrájkoljon!
Budapest, 2007. december 10.
Üdvözlettel:
Gaskó István
elnök

Most akkor miért is sztrájkolunk már megint kedves Gaskó Úr? A kollektív munkaügyi vitában szereplő követelésekért? Tehát akkor a kollektív munkaügyi vita az egészségügy? Már megint keverik a susnyást. Komolytalan ez az egész.

Lehet ezért?

"Ez pedig elfogadhatatlan számunkra, miként az is, hogy a VÉT-ülések a szakszervezetekkel való packázásokban merülnek ki. Szakszervezetünk a november 13-i VÉT-en már bejelentette bérre vonatkozó minimumajánlatát. Eszerint a heti munkaidő a MÁV ZRt-nél a korábbi 37 órára csökken, a jelenlegi személyi alapbérek változatlanul hagyása mellett. Az így megmaradt alapbéren kell végrehajtani az átlagosan legalább 8 százalékos alapbér-fejlesztést – természetesen, annak vonzataival együtt. A Kollektív Szerződésben szereplő tételeket legalább 8 százalékkal kell megemelni, a Választható Béren Kívüli Juttatások keretösszegét pedig minimum 8-10 százalékkal. Javaslatunk értelmében ezentúl a KSZ azt is rögzítené, hogy a gépkocsival történő munkábajárás esetében egységesen kilométerenként 28 forintot kell a munkáltatónak fizetni a munkavállalók részére. A munkábajárás és a hazautazás időtartamának maximálását is be kívánjuk emelni a KSZ-be: eszerint egy-egy szolgálat esetében az utazással töltött idő – megállapodás hiányában – nem haladhatja meg a négy órát."
Fórum

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr24263651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.12.14. 11:16:12

A javaslat balesetveszélyes, Gaskó urat pedig én is meghívnám egy közös vonatozásra egy tömött vonatra. Mert úgy látom ez az ember sem ült régóta vonaton.

a "teljesítményjutalom a vasutasok részére" pedig pofátlan követelés! Milyen teljesítmény után kellene fizetni? A késések? A koszos vonatok? Vagy mi után?? NINCS semmilyen teljesítmény!

Kérdezzük meg gyorsan az embereket, hogy támogatják-e az újabb információk után a sztrájkot...

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.12.14. 11:29:21

Teljesítményjavulás? Hol? A Mávnál? Évek óta rendszeresem vonatozom, Pécsre öt év alatt kb. 20 perccel több lett a menetidő.
Ez aztán a teljesítmény...

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2007.12.14. 17:03:14

Én szeretném meghívni Gaskó urat a
munkahelyemre, hogy láthassa, hol
KEZDŐDIK a teljesítmény. Azaz, hogy mi a MINIMUM. Mellesleg ha a MÁV-nál is olyan SLA-k (Service Level Agreement) lennének mint itt, a MÁV-ot senki nem mentette volna meg a csődtől. Jah amúgy szerverüzemeltetés a feladatom, ha egy általam (is) menedzselt szerver annyit állna mint amennyit egy gyorsvonat nagy átlagban késik (nyugodtan becsüljük ezt 10 perc/2 órás útra kedélyesen) akkor már rég kivágtak volna, az összes munkatársammal együtt.

Továbbá a nagy pofa már megvan, meg a fenyítünk nyomásgyakorlunk stb. csak épp a SZOLGÁLTATÁS, na az nincs meg.

És igen, tudom, nem az egyszerű kocsirendezőn múlik, ő most is dolgozik annyit és úgy hogy kilóg a bele.

Viszont a kalauz, a forgalmista, a mozdonyvezető pl. sokat tehetne azért hogy legalább SZOLGÁLTATÁSFÉLE legyen, amolyan "kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a mienk" jeligére.

Igaz, ahhoz el kéne fogadni, hogy "Think customer", azaz nyersfordításban lényegre törően, hogy az utas a legfontosabb és nem az utas van érted, hanem te az utasért.

Meg mondjuk a menetrendet is úgy kéne készíteni, hogy tartalmazza időben a lassújeleket is, ami a szar felépítmény következménye.

Lehet hogy sokkal kevesebb lenne a hőbörgés az utasok részéről, és esetleg még egy ilyen, nyersen politikai sztrájkot is le lehetne tolni az emberek torkán mint ez a mostani.

De így csak a MÁV-ot teszi tönkre, tisztelt Gaskó "úr", ahogy már több alkalommal is kifejtettem...

A minimális szolgáltatások ügyében meg kb. arra hasonlít Gaskó ajánlata, hogy mondjuk a nálunk levő sok-sok szerver közül mondjuk délelőtt és délután minden szerverünkkel 3 percet foglalkozunk összesen. Ha megy megy, ha nem az meg le van ejtve.

A teljesítményjutalom amúgy nem rossz ötlet, csak kicsit másképp :

adott napon MINDEN IRÁNYBAN MINDEN SZERELVÉNY pontosan érkezik és indul, semmilyen utaspanasz nincs, sőt még magasztalják is Önöket : teljes összeg felvehető

adott napon NINCS az ÁLLOMÁS HIBÁJÁBÓL bekövetkező késés (azaz a kiírt időn belül továbblövik a vonatot) és utasokkal kapcsolatban az előző pont tartalma : 90% felvehető

utaspanaszonként -10%
minden egyes járat 3 percen belüli plusz késéséért -5%
3-7 perc plusz késés -10%
8-15 perc plusz késés -15%
15+ perc plusz késés -100%

Itt hívnám fel a figyelmet, hogy ha 20x van 2 perc plusz késés az állomás hibájából, akkor 20x(-5%) kerül be a büntetésbe!

Nyilván ahol több vonat megy nagyobb a jutalomkeret, de hibázni is könnyebb.

Úgy elsőre nyitásnak mondjuk így. Kíváncsi vagyok lenne-e olyan állomás ahol kéne fizetni ez alapján bért február elején ha ez hatályos lenne januártól...

efi 2007.12.14. 17:53:39

Nem lenne ez rossz ötlet, csak éppen nem kivitelezhető. Nem olyan egyszerű egy késés okát objektívan mérlegelni. Nem azt mondom, hogy nincs oka, csak éppen minden mindennel összefügg. Pl van olyan vonal 10-15 km-es állomásközökkel, ahol, ha az első vonat késik jan 1-én, akkor kis túlzással dec 31-ig mind. Holott, lehet csak 1 hiba volt darabra összesen az elején.

Nudli80 2007.12.14. 18:33:32

:D hát ez lool.

amúgy szerintem sem a kisembereken múlik a vasút ilyensége (persze rajtuk töltik ki az emberek a mérgüket, mert az "odafentieken" ha akarnák se tudnák)

egyszer pl lehetne cserenap: a vezetők próbálják meg egy napig üzemeltetni, amit egy irodában vagy esetleg a kocsijukban ülve megálmodtak, kiváncsi lennék a végkifejletre :))))

petya.bacsi 2007.12.14. 18:42:00

Gaskó úr a tv2 Tények című műsorában már januárról beszélt, de aztán kijavította magát és a dátumot: december 17-re. Valószínűleg januárban és februárban is fognak asztalt csapkodni: béremelés, bértárgyalás miegymás.

aranyhaj.blogspot.com 2007.12.14. 18:43:18

Egyszer egy vonaton (nem IC-n) utazó néni javasolta az utazóközönségnek, hogy szerinte azoknak a politikusoknak kellene ilyen vonaton utazniuk, akik a MÁV-ra költik (?) az ennyi és ennyi milliót.

aranyhaj.blogspot.com

jocee (törölt) 2007.12.14. 19:53:42

Az átlag vasutas a belét kihajtja.Az elmúlt 30 év tudatos lerohasztását nem lehet számon kérni azokon akik talán még nem is éltek akkor!Sajnos a felháborodások 80%-a jogos,de ilyen infrastuktúrával nem lehet csodákat tenni.Talán akkor lesz esély látványos fejlődésre(10év),ha az állam kezében nem marad semmi a vasútból!Tudomásom szerint,2010-től eladásra kerül a StartZrt is,és egy profitorientált multi talán felfuttatja ezt a roncshalmazt!

Nudli80 2007.12.14. 20:10:30

ámen!!! :) fő az optimizmus.

szabiaki (törölt) 2007.12.14. 20:48:36

A héten nem volt olyan nap, hogy reggel Bp-re vagy este haza felé nem késett volna a vonat, ma reggel olyan 25-30percet késett hazafelé 15-20 percet.
Jocee én nem várom el, hogy a belét kihajtsa, csak ha nem tehetnek a romló körülményekről, hol a nagy sztrájk kedv olyankor, ha az utasokért kellene tenni akkor nem olyan fontos a szolidaritás, csak ha a máv kórház, a fölösleges alkalmazottakat kell védeni akkor olyan nagyon határozottak? Ennyit a fene nagy szolidaritásról.

jocee (törölt) 2007.12.14. 22:40:29

Sokat mutat,hogy a 4 reprezentatív szakszervezetből 3 kihátrált a sztrájkból,a VDSZSZ pedig önmagában(vasúton belül)túrót nem ér!A sztrájknak ez a formája abszolult felháborító,de külön kell választani a mindennapi közlekedési problémákat,és Gaskó ámokfutását!Sajna akik évről-évre összeállítják(barmolják) a menetrendet,semmilyen formában nem lehet őket felelőségre vonni,a végrehajtók(mozd.vez.,kaller,bakter stb),pedig abból dolgoznak ami van.Az állam(mindenkori) bebizonyította,hogy teljesen alkalmatlan feladatának végrehajtására,ezért a kiutat csak magántőke bevonásával tudom elképzelni!Az utasokért pedig volt sztrájk(áttételesen),a MOSZ a közlekedés biztonság rendezéséért tartott 2 órás sztájkot.

petya.bacsi 2007.12.15. 06:52:20

Jocee: ha úgymond magántőkét vonnának be a MÁV-ba, akkor még hangosabb lenne az egész asztalcsapkodás, meg tiltakozás, mivel azért egy magáncég nem igazán hagyja azt, hogy a legtöbb (de nem mind!!!) vasutas pl. nem úgy dolgozik, ahogy kellene, kártyázni vagy aludni jár be éjszakai műszakba, és még sorolhatnám.

jocee (törölt) 2007.12.15. 09:16:54

Nem vitatom,hogy még mindíg elég sok léhűtő dolgozik a cégnél,de 17 éve még kb:140 ezer melós volt,most pedig 30 ezer.De ám legyen,a magán zavarjon el még 5 ezer embert,de ettől még nem lesz minőségi szolgáltatás!Az állam mint szolgáltatás megrendelő,évek óta nem fizeti ki a vasútnak a menetkedvezmények különbözetét(67.5%,90%,stb).Volt annak idején egy ÁFOR nevezetű állami cég,és most van a MOL.Oltári változás következett be,talán itt is hasonló kellene!

mildi 2007.12.16. 09:18:41

puszedly,
cserenap? ne!!! többezer tonna nem játék, én őszíntén szólva egy vezetőnkre se merném rábízni az állomást még egy órára se! :)

petya,
kártyázni két vonat között szoktunk, az meg hogy mennyi a vonat nem rajtunk múlik (bár tegnap speckó havat lapátoltunk..)

petya.bacsi 2007.12.16. 09:59:21

Mildi: Tetszik amit írtál. :) Jó látni, hogy van olyan vasutas dolgozó, aki az utasok véleményén van a vezetőség alkalmasságát tekintve.

Sheldrake (törölt) 2007.12.16. 16:33:52

mildi 2007.12.16. 09:18:41:
---------------------------
Ne haragudj mildi, de szerintem az akkor sincs jól, hogy két vonat között van időtök kártyázni, akkor lehetne pl. ellenőrizni, hogy minden rendben van-e a vonaton, vagy állomáson vagy akármi mást lehetne csinálni ami hasznos, főleg a MÁV-nál...
Nagyon sok nem állami cég nem engedi meg az ilyesmit, ha a dolgozó elvégezte a munkáját, akkor kap újat, nincs az a cég, ahol minden annyira tökéletesen rendben menne, hogy ne lehetne valamin javítani. Bele is őrülnék, ha a munkahelyemen nem dolgozhatnék, hanem kártyázással kellene elütnöm az időt.

Ha meg nincs hó, akkor lehet söpörni vagy graffitit mosni vagy akármi más hasznosat munkaidőben.

A vezetőség meg még kártyázni sem tudna, mert összeveszne már azon is, hogy ki hol üljön és mennyi pénzt kapjon, ha oda ül. :D

FSZT. 2007.12.16. 17:24:14

Sheldrake!
Remélem csak viccnek szántad, amit írtál!Nálunk azért van a takarítónő, hogy söprögessen, takarítson, stb. Különben kíváncsi lennék, hányan chatelnek, neteznek a munkahelyükről munkaidőben a főnök tudta nélkül? (ahelyett, hogy vmi hasznosat csinálnának)

Kismanó 2007.12.16. 17:44:57

FSZT
Miért lenne ez vicc?
Volt egy többszörös milliomos főnököm régebben, rengeteg étterme, pizzériája, büféje van. És mikor az egyik 1 osztályú étermében sokan voltak, beállította az üzletvezetőt moslékolni ( A leszedett tányérokról a moslékba kaparni a maradékot, mosogatáshoz előkészíteni a tányérokat), ő meg elment megjavítani az egyik eldugult WC-t. De ha úgy adódott, akár a felmosónyelet is megfogta.

efi 2007.12.16. 20:12:36

FSZT
Valószínűleg a takarítónők is kártyázni szoktak, elnézve az állomások és a vonatok tisztaságát. Ragadós a rossz példa...

mildi 2007.12.16. 20:17:18

sheldrake,
ha nincs vonat, mi a fenét ellenőrizgessek? nem akarlak megbántani, de szagod se a vasútüzem működéséhez, nem kéne beleszólni. vagy azt hiszed 12órán keresztül folyamatosan pörgünk, mint a duracell nyuszi? a graffityet meg leszedi, aki felrajzolta!
kismanó,
dettó. mindenki csinálja a maga dolgát, ráadásul a forgalmiban nincs mosogató se :)
dehogy mki megnyugodjon, van olyan, hogy enni sincs idő, mert a kedves utas jön érdeklődni, meg elővétezni, meg munkagép, tolatunk, ilyesmi.
ti szoktatok ebédelni a melóhelyen? mert tök jó fogyókúra, ha nincs rá időd!

FSZT. 2007.12.16. 20:25:46

Csatlakozom az előttem szólóhoz! Napi (fél 6-17-ig) 100-130 vonat mellett még enni, meg wc-re menni sem nagyon van idő. Különben azért fizetik a takarítókat, hogy az utasok szemetét (cigicsikk...) összeszedjék. Ha nem jól csinálják náluk kell reklamálni.

efi 2007.12.16. 20:35:30

"a graffityet meg leszedi, aki felrajzolta! "
Ja, ha meg valaki odaszarik a váróba, vagy mindjárt a forgalmiba, megvárjuk, amíg megkeresik a delikvenst, hogy majd feltakarítsa, amíg meg nincs meg, addig viszont szagolgatjuk.
Azt idáig is tudtuk, hogy miért van annyi új graffiti, most már legalább azt is tudjuk, hogy miért maradnak örökre a kocsikon.
A takarítónőt meg nem az utasnak kell hajkurászni, hanem a főnökének. Ne adj isten, a másik vasutasnak, aki látja, hogy 50 kg csikket otthagyott, mert elment kártyázni. Ez a "nem-az-én-dolgom" csak akkor működik ám, ha mindenki teszi a dolgát.

mildi 2007.12.16. 20:57:30

efi,
eh! a forgalmiba nem jön be az utas. a takarítónőnek meg meghat munkaideje van! én azt teszem, ami a dolgom, amihez értek, én se szólok bele, hogy te mit csináljál a melóhelyeden, neked se kéne, pláne nem ekkora baromságokat.
legközelebb addig áll nálunk a vonat, amíg a kallerral meg a bakterokkal le nem mossuk (középállomás), az a pár óra várakozás sztem belefér nektek is (hogy lásd a jószándékot, meghogy én is írjak már vmi baromságot)
most jöhet a a sértődött, kiosztó kommented a lusta vasutasokról. addig elszívok egy cigit

Sheldrake (törölt) 2007.12.16. 21:08:24

mildi 2007.12.16. 20:17:18,
---------------------------
Annyi fogalmam azért mindenképpen van róla, hogy nem jól vagyon az úgy, hogy az utasnak kell jelezni minden szarságot, az utasnak kell észrevenni, ha nem működik a vasúti világítás, ha hajléktalan alszik a váróban, ha azért áll a mozdony, mert fázishatár alatt nem engedte le a mozdonyvezető az áramszedőt a tábla ellenére és várjuk a gőzöst, aki majd átvontat, nem állítják be a fűtést nem cserélik az izzót, nem takarítják a szennyet, nem takarítják el a szennyezőt , stb.

Ugyan nem minden nap utazok vonaton, de amikor utazok, akkor randoom jelleggel és akkor 51 perc + mindennapi késés és 41 km alatt legalább 2 jegyvizsgáló nem képes PÖRÖGNI és a dolgát végezni az esetek legalább 50%-ában ez tény, de majd készítek belőle statisztikát. Biztosan nem te vagy az, aki nem dolgozik, ha kell, de szerintem azért egy munkahelyen elég szar az a főnök, aki ezt hagyja és pont a MÁV-nál nem talál munkát az alkalmazottaknak.

Másrészt, ugyan miért ne pörögne egy vasutas 12 órában? Miért ne??? Szerinted a szalag mellett sok szerencsétlen mit csinál 8-12, sokszor be nem vallottan 16 órában? És ők még vasúti ingyenjegyet sem kapnak, a családjuk meg pláne és a 13. havi fizetés el van intézve egy 2000 Ft-os vacsorával, mindez a pl. világ legynagyobb cégénél, ahol azért minőséget állítanak elő.

Milyen dolog már az, hogy odamegyek a forgalmistához vagy az állomásfőnökhöz, hogy ugyan már mikor jön a vonat, amit nem mondanak be, hogy miért késik már 5 percet, akkor nem tudja? Hát mi az apja valagát csinál az olyan, aki nem kezd el rögtön utánaérdeklődni, hogy hol a fenében jár az a vonat, meg miért nem jön, meg be kéne mondani?

Meg a takarító személyzet, amikor várom a 120 percet késő vonatom, akkor ímmel ámmal tologatja a seprűt (igaz majdnem annyi fizut kap, mint egy két diplomás pedagógus, csak rajta még felelősség se nagyon van) és megjegyzi magának hangosan, "na jól van az, mert még legközelebb is azt akarják majd, hogy jobban megcsináljam".

Sztárjkoljanak csak a vasutasok ezerrel. Azt hiszik, hogy attól majd jobb lesz, hajrá, várják a csodát, csakhogy valamit le is kell majd tenni az asztalra azért, hogy jobb legyen. A meglepi majd a januári fizetéskor és a sztrájkpénz elfogyásakor fog jönni: hú de keveset kaptam. Hát igen, sorry ez van.

mildi 2007.12.16. 21:47:09

sheldrake,
dolgoztam szalag mellett, minden 1,5órában volt szünetünk + fél óra ebédszünet, amit betartottak, de próbáljam csak én kiraknia pénztárablakba, hogy ebédszünet!
(a jó öreg ki mit kap ingyen témát hagyd, olcsó demagógia)
nem tartunk 10percenként ellenőrző körutakat sem, nagyon is rendjén vagy hogy szól az utas, ha nem jó vmi, akkor legalább tudunk intézkedni.
késést 10perc alatt nem kell bemondani, ez a szabály (meg ne kérdezd miért! nem tom, de ez mióta az eszemet tom, így van), és azért nem jön mert késik :) , viccet félretéve, valszeg késve indult, mert másik vonatot várt, de ez az utas szempontjából irreleváns, ilyenkor inkább azt kell elintézni, hogy az utas ne maradjon le csatról a késés miatt, (hogy kb mennyit késik azt azért szoktuk tudni, ha csak nincs vmi vismajor, pl öngyilkos, v kamion az átjáróban, de akkor meg ezt mondom meg az utasnak)
a kaller ideális esetben annyit dolgozik, amennyi utas van (+ táblát cserél, terhelést ír stb, csak ti ezt nem tudjátok)
a mozdonyvezető figyelmetlen, megbüntetik érte amúgy, ha ilyet csinál-bár ez téged nem vigasztal
takarítani pedig akkor se fogunk, nem a mi dolgunk. még a hólapátolás se a mi dolgunk lenne, ehhez képest tegnap egész nap peront sepregettem a hó miatt, az utas meg leszúrt, hogy már tíz perce vár, hol voltam...(mondták már a kollégák, hogy sztahanovista vagyok)

ps: ez a sztrájk mellé, nekem eszem ágában sincs :)

Sheldrake (törölt) 2007.12.16. 21:56:59

FSZT. 2007.12.16. 17:24:14
--------------------------
Tudod nem sok élettapasztalatom van még, de sokszor érzem úgy, hogy több, mint aki kétszer annyi idős, mint én.

Ugyan még belet nem lapátoltam a vágóhídon, de végzettségem szerint nem földmunkás, nem segédmunkás, nem szórólaposztó, nem forgalomszámláló, nem kombánjszerelő és nem takarító leszek, sőt nem is német szinkrontolmács vagy rendszergazda, vagy szoftverfejlesztő esetleg szórólaposztó, nyomdában behúzó és még csak nem is marketing semmirekellő, de megcsináltam mindezt és ha kellene most is csinálnám és becsületesen csinálnám, legjobb tudásom szerint, mert egyszerűen fáj a semmittevés, főleg az értelmetlen semmittevés. Tudod ilyen hülye vagyok.

Egyszer (de lehet többször is) láttam Nyíregyházán, ahogy a narancssárga ruhás emberkék egyike köpködte a peronra a maghéjat, a másik majszolta a csokit, aztán a papírt egy laza mozdulattal a két vágány közé hajította. Ha a saját munkahelyére szarik, akkor mit várnak el az utasoktól?

Nem arról van szó, hogy a középállomáson vagont kellene mosni (a kallerok zöme úgysem tenné, mert munkaidőben munkavégzés is fáj nekik, ők úri emberek, tisztelet annak az 50% kivételnek, aki nem ilyen), de biztosan lenne a kártyázásnál értelmesebb időtöltés is munkaidőben, ha meg nem, akkor elég érdekes a munkaszervezés.
A fejállomásokon tutira nagyobb a hajtás, ott biztosan nincs idő a wc-re menésre sem, de ahol kártyázni lehet, kártyázni az adófizetők és a hitelek miatt a jövő generáció pénzén...

Az meg respekt, hogy valaki 6-17-ig dolgozik, viszont ha meg nő lenne az illető, akkor lehúzhatna még egy műszakot a 2+1 nagy (apuka) gyerekkel, ha meg esetleg multinál középvezető lenne, akkor ugyan csak 9-re járna dolgozni, de még este 11-kor is a prezentációit gyártaná angolul, kicsit több fizetésért, amit aztán a megjelenésére költene. Persze másnap reggel a főnöke ráébresztené, hogy mégsem arra gondolt és 11-ig legyen már készen egy másik fajta kimutatás, mert ha nem repulendesz picsabaszesz.

A súlyos gondok forrásai nem ezek az apró hülyeségek, hanem a nagy tolvajlások, amit nem a kis narancssárga és kék emberkék visznek véghez, viszont az utasok a kis narancssárga és kék emberkéket látják, a vonatok állapotát látják, a jegyek árát látják, a késéseket tapasztalják, az utastájékoztatás hiányát érzik és ez alapján alakítanak ki képet a MÁV-ról és az összes dolgozójáról és ez alapján viszonyulnak hozzájuk. Ha mást tapasztalnának, biztosan másképp viszonyulnának a helyzethez.

Oh, milyen sokan mondják nagy balgán, hogy ha majd váltás lesz, akkor mennyire jobb lesz. Tudjátok mit, legyen úgy, lássuk mi lesz, ha más színt ölt a nagy vezetés. Legyen jobb, de szkeptikus vagyok, mert szerintem nem lesz jobb, amíg a magyar hozzáállás ilyen nem az én feladatom leszarom típusú lesz.

Sheldrake (törölt) 2007.12.16. 22:08:19

mildi 2007.12.16. 21:47:09
--------------------------
"
takarítani pedig akkor se fogunk, nem a mi dolgunk. még a hólapátolás se a mi dolgunk lenne, ehhez képest tegnap egész nap peront sepregettem a hó miatt, az utas meg leszúrt, hogy már tíz perce vár, hol voltam...(mondták már a kollégák, hogy sztahanovista vagyok)
"

De te ritka vagy, mint a fehér holló. :)

Egyébként van ahol kirakják a táblát órás ütem mellett, hogy nyitás 3/4 óra múlva x óra y perckor.

Jobban látná az utas, hogy ki mit csinál, ha engednék látni, de minden titok. Akinek van vasutas ismerőse az felvilágosultabb, akinek nincs, annak meg esélye nincs megérteni a dolgokat. Miből is értené meg az InterCica magazinból ott minden rózsaszínű, csak az újság külseje nem vagy már az is?

Az első dolog az a marketing osztály lenne, amit megszüntetnék a MÁV-nál, aztán majd létrehoznám, ha már az összes többi problémát megoldották. A kommunikációs vezetőkre sem sok szükség van, mert érdemi információt nem mondanak, sokkal többet érne, ha xy forgalmista nyilatkozna a TV-ben mondjuk név és arc nélkül eltorzított hangon, de őszintén. Nem nagyon érdekel, hogy a TV-ben rádióban mit hazudnak a problémákról és a soha be nem következő fejlődésről.
süti beállítások módosítása