A VDSZSZ Szolidaritás aláírta a MÁV-START Zrt. által még 2007. decemberében javasolt foglalkoztatáspolitikai megállapodást, amelyet közel 1 hónappal ezelőtt, az azt aláíró Vasutasok Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetségével szemben, a VDSZSZ Szolidaritás nem írt alá, csak szignált.
A MÁV-START Zrt. vezetése bízik benne, hogy a vállalatnál dolgozó összmunkavállalók érdekeit figyelembe véve, sikerül a szakszervezetekkel folytatott következő bértárgyalás során elérni, hogy a Vasutasok Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetségével együtt a VDSZSZ Szolidaritás is elfogadja és aláírja a 6,9%-os, minden munkavállalóra kiterjedő béremelést, amely egyébként közel 1,5%-kal meghaladja az Országos Érdekegyeztető Tanács 2008. évre vonatkozó béremelési javaslatának alsó határát. Ennek elfogadásáról egyébként korábban a VDSZSZ Szolidaritás elnöke írásban tájékoztatta a MÁV-START Zrt. elnök, vezérigazgatóját, azzal a kitétellel, hogy a megállapodást ezzel kapcsolatban csak akkor írja alá, ha további 10%-os, 2007. július elsejéig visszamenő béremelést, valamint – az egyébként nem MÁV-START Zrt. hatáskörbe tartozó – a MÁV-CARGO Zrt. eladásából származó bevétel terhére 2,5 havi átlagkeresetet is kifizet dolgozóinak a vállalat.
Számít a MÁV-START Zrt. vezetése továbbá a következő bértárgyaláson a VDSZSZ Szolidaritás együttműködésére abban is, hogy az összes szakszervezet, így a VDSZSZ Szolidaritás által is elfogadott, a jövőben minden egyes dolgozót megillető negyedmillió forintos éves, akár teljesen adómentes, béren kívüli juttatás kérdésében megállapodás szülessen, azaz a munkáltató és a szakszervezetek által e kérdésben egyeztetett és elfogadott kérdésben aláírt megállapodás legyen.
A MÁV-START Zrt. vezetése bízik abban, hogy a VDSZSZ Szolidaritás átgondolja a sztrájkfenyegetéssel kapcsolatos döntését és nem kívánja elbizonytalanítani a vasúton utazókat, kiszámíthatatlanná tenni a vasúti közlekedést. Szeretné, ha minden VDSZSZ Szolidaritás MÁV-START Zrt-nél dolgozó tag elsősorban az utazóközönség érdekeit tartaná szem előtt, ahogy azt a Vasutasok Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége és a MÁV-START Zrt. vezetése is teszi.
A MÁV-START Zrt. vezetése már eddig is több alkalommal tanúsította kompromisszum és együttműködési készségét, és vallja, hogy minden munkatársára számít az általa meghirdetett minőségváltásban és új szolgáltatások bevezetésében, amihez igyekszik megteremteni a megfelelő munkakörülményeket.
MÁV-START Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság
A MÁV-START Zrt. vezetése bízik benne, hogy a vállalatnál dolgozó összmunkavállalók érdekeit figyelembe véve, sikerül a szakszervezetekkel folytatott következő bértárgyalás során elérni, hogy a Vasutasok Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetségével együtt a VDSZSZ Szolidaritás is elfogadja és aláírja a 6,9%-os, minden munkavállalóra kiterjedő béremelést, amely egyébként közel 1,5%-kal meghaladja az Országos Érdekegyeztető Tanács 2008. évre vonatkozó béremelési javaslatának alsó határát. Ennek elfogadásáról egyébként korábban a VDSZSZ Szolidaritás elnöke írásban tájékoztatta a MÁV-START Zrt. elnök, vezérigazgatóját, azzal a kitétellel, hogy a megállapodást ezzel kapcsolatban csak akkor írja alá, ha további 10%-os, 2007. július elsejéig visszamenő béremelést, valamint – az egyébként nem MÁV-START Zrt. hatáskörbe tartozó – a MÁV-CARGO Zrt. eladásából származó bevétel terhére 2,5 havi átlagkeresetet is kifizet dolgozóinak a vállalat.
Számít a MÁV-START Zrt. vezetése továbbá a következő bértárgyaláson a VDSZSZ Szolidaritás együttműködésére abban is, hogy az összes szakszervezet, így a VDSZSZ Szolidaritás által is elfogadott, a jövőben minden egyes dolgozót megillető negyedmillió forintos éves, akár teljesen adómentes, béren kívüli juttatás kérdésében megállapodás szülessen, azaz a munkáltató és a szakszervezetek által e kérdésben egyeztetett és elfogadott kérdésben aláírt megállapodás legyen.
A MÁV-START Zrt. vezetése bízik abban, hogy a VDSZSZ Szolidaritás átgondolja a sztrájkfenyegetéssel kapcsolatos döntését és nem kívánja elbizonytalanítani a vasúton utazókat, kiszámíthatatlanná tenni a vasúti közlekedést. Szeretné, ha minden VDSZSZ Szolidaritás MÁV-START Zrt-nél dolgozó tag elsősorban az utazóközönség érdekeit tartaná szem előtt, ahogy azt a Vasutasok Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége és a MÁV-START Zrt. vezetése is teszi.
A MÁV-START Zrt. vezetése már eddig is több alkalommal tanúsította kompromisszum és együttműködési készségét, és vallja, hogy minden munkatársára számít az általa meghirdetett minőségváltásban és új szolgáltatások bevezetésében, amihez igyekszik megteremteni a megfelelő munkakörülményeket.
MÁV-START Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság
A bejegyzés trackback címe:
https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr94314867
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gery · http://gery.blog.hu 2008.01.28. 16:25:49
"Szeretné, ha minden VDSZSZ Szolidaritás MÁV-START Zrt-nél dolgozó tag elsősorban az utazóközönség érdekeit tartaná szem előtt" - muhahaha. inkább kötelet nekik...
petya.bacsi 2008.01.28. 16:58:51
"A VDSZSZ Szolidaritás aláírta a..."
Kezdtem pezsgőt bontani, de aztán inkább visszatettem a hűtőbe az itókát. Nem hiszem, hogy az utazóközönség érdekeit szem előtt tartanák, hiszen az utasok f*szok (lásd korábbi vasutas dolgozó hozzászólását), és csak a probléma van velük: állandóan problémáznak, hogy nincs fűtés/van fűtés, késik a vonat, koszos a vonat.
Napok óta álmatlanul forgolódom és aggódva gondolok Gombos Gyuri bácsira (www.vdszsz.hu/images/11.jpg), hogy 10%-kal kevesebb pénzt visz haza, mint Cargós társa. Egyszerűen ez nagyon nyugtalanít. De nagyon. De az, hogy nyáron az egész családdal ingyen levonatozhat a Balaton partra, vagy valamelyik európai országba - nos, ez ilyenkor mellékes. Mert az ingyenjegy jár.
Azért megsúgom Gyuri bácsinak, hogy azonos státuszú/végzettségű emberek fizetése (mondjuk egy informatikus) is különböző a cégeknél. Van, ahol ugyanazért a munkáért 3x annyit fizetnek. Csak ha mondjuk az informatikus szóvá tenné, megköszönnék az észrevételét, tudomásul vennék, és másnap már a belépőkártyájával nem tudna bemenni a munkahelyére (értsd: munka nélkül lenne...)
Kezdtem pezsgőt bontani, de aztán inkább visszatettem a hűtőbe az itókát. Nem hiszem, hogy az utazóközönség érdekeit szem előtt tartanák, hiszen az utasok f*szok (lásd korábbi vasutas dolgozó hozzászólását), és csak a probléma van velük: állandóan problémáznak, hogy nincs fűtés/van fűtés, késik a vonat, koszos a vonat.
Napok óta álmatlanul forgolódom és aggódva gondolok Gombos Gyuri bácsira (www.vdszsz.hu/images/11.jpg), hogy 10%-kal kevesebb pénzt visz haza, mint Cargós társa. Egyszerűen ez nagyon nyugtalanít. De nagyon. De az, hogy nyáron az egész családdal ingyen levonatozhat a Balaton partra, vagy valamelyik európai országba - nos, ez ilyenkor mellékes. Mert az ingyenjegy jár.
Azért megsúgom Gyuri bácsinak, hogy azonos státuszú/végzettségű emberek fizetése (mondjuk egy informatikus) is különböző a cégeknél. Van, ahol ugyanazért a munkáért 3x annyit fizetnek. Csak ha mondjuk az informatikus szóvá tenné, megköszönnék az észrevételét, tudomásul vennék, és másnap már a belépőkártyájával nem tudna bemenni a munkahelyére (értsd: munka nélkül lenne...)
petya.bacsi 2008.01.28. 21:46:06
Ajánlom mindenki figyelmébe, érdemes összevetni a VDSzSz irreális követeléseit a Kapos Volán követeléseivel (pl. béren kívüli juttatás, és a béremelés mértékét...).
www.origo.hu/itthon/20080128-nem-lesz-sztrajk-a-kapos-volannal.html
www.origo.hu/itthon/20080128-nem-lesz-sztrajk-a-kapos-volannal.html
petya.bacsi 2008.01.29. 01:01:28
index.hu/gazdasag/magyar/sztraj080129/
Vicces ember ez a Gaskó: "nem tartja irreálisnak az általános, 6,9 százalékos béremelés feletti 10 százalékos követelésüket a MÁV-ból kiszervezett cégeknél, például a MÁV-Startnál".
Gaskó úr, fáradjon le az utasok közé, akik "a pályaudvaron fognak szembesülni a munkabeszüntetéssel". Fáradjon le, és mondja az utasok szemébe, hogy miért sztrájkolnak...
Vicces ember ez a Gaskó: "nem tartja irreálisnak az általános, 6,9 százalékos béremelés feletti 10 százalékos követelésüket a MÁV-ból kiszervezett cégeknél, például a MÁV-Startnál".
Gaskó úr, fáradjon le az utasok közé, akik "a pályaudvaron fognak szembesülni a munkabeszüntetéssel". Fáradjon le, és mondja az utasok szemébe, hogy miért sztrájkolnak...
alojzia 2008.01.29. 08:10:27
A december 17-ei sztrájk után megkérdeztem a kalauzt, hogy miért sztrájkoltak. Nem tudta megmondani...
petya.bacsi 2008.01.29. 08:52:14
Alojzia: Na, ennyire komoly az egész cirkusz.
Akkoriban egyik utas megkérdezte a kalauzt, és nem tudták, hogy miről szól a sztrájk (nem volt szívem felvilágosítani, mint utas, hogy én tudom...), szó volt a fizetésemelésről, a mellékvonalak megmentéséről (tavaly márciusban bezzeg nem sztrájkoltak, mikor az első X mellékvonalat bezárták, úgy látszik az ott dolgozó vasutas kollégák nem érdemelték ezt meg...).
Akkoriban egyik utas megkérdezte a kalauzt, és nem tudták, hogy miről szól a sztrájk (nem volt szívem felvilágosítani, mint utas, hogy én tudom...), szó volt a fizetésemelésről, a mellékvonalak megmentéséről (tavaly márciusban bezzeg nem sztrájkoltak, mikor az első X mellékvonalat bezárták, úgy látszik az ott dolgozó vasutas kollégák nem érdemelték ezt meg...).
Takika 2008.01.29. 13:48:03
Vicces az a kep, ahol a Cargo-s szoveg van. Mikor fog a Cargo szemelyszallito kocsikat is vinni? Es a Start tehervagonokat? :) Vagy csak felcsereltek a ket kepet?
Hogyispersze 2008.01.29. 15:53:29
Nos, ha a vasutasok megkapják a követelésüket (2,5 havi bér a CARGO miatt), akkor aztán ne csodálkozzunk, ha elindul a lavina, és a postásoknak is elgurul a gyógyszerük... Vérszemet kapnak, hogy ők is jutalmat követeljenek majd, ha sikerül eladni a Postapalotát... Aztán szépen így tovább.
petya.bacsi 2008.01.29. 16:09:50
Takika: igen, felcserélték a képet a plakáton, a VDSzSz ennyire van tisztában a dolgokkal (ne csodálkozzunk, hogy miket követelnek...). Erről a kis poénról pénteken, a sztrájk napján szerettem volna lerántani a leplet, de így beelőztél :D De legalább még valakinek feltűnt ;)
petya.bacsi 2008.01.30. 09:00:39
A VDSzSz-es kalauzok koldulni szoktak a vonaton? (lásd: www.vdszsz.hu/images/10.jpg)? Vagy ez másfajta bevétel? Vagy miről szól a plakát?
Azért ez is szép: "a sztrájk nem kéregetés... követelj". Wow!
Az utasok mikor követelhetik azt, hogy tiszta legyen a vonat, pontos legyen a vonat? Folytathatnám a kérdések sorolását reggelig... Lehet, hogy az utasoknak is sztrájkolni kéne :D
Azért ez is szép: "a sztrájk nem kéregetés... követelj". Wow!
Az utasok mikor követelhetik azt, hogy tiszta legyen a vonat, pontos legyen a vonat? Folytathatnám a kérdések sorolását reggelig... Lehet, hogy az utasoknak is sztrájkolni kéne :D
Utolsó kommentek