Sok levelet kaptam a sztrájkkal kapcoslatosan. A következő napokban kommentár nélkül közzéteszem őket.

Első levél:

Én eg egyszerü bérből fizetésből éllő, adófizető állapolgár vagyok.
A MÁV államicég, ami évek óta veszteséges.
Legjobb tudomásom szerint az adófizető állampolgárok pénzéből tartják életben.
Üzenem a VDSZSZ vezetőinek és tagjainak, először rendezzék velem az adóságukat,
és csak utána akarjanak hasznot húzni bármilyen Máv ügyletből.
Szerintem nekem és a többi magyar adófizetőnek nagyobb joga van követelőzni mint nekik.

Én joggal elvárnám, hogy valamit felmutasson a MÁV, beleértve a dolgozóit is.
Milyen jogon követel bárki is egy veszteséges cégnél jutalékot, jutalmat és bármi féle anyagi plusszot.
Ez rossz magyar szokás,szerintem ezen minél előbb változtatni kellene.
Ezt példaként a politikai életben is bevezetném.
Rövid véleményem ennyi lenne.

tisztelettel:


István

       
Második levél:

Szia!
Légyszives tedd közzé írásomat a blogon, mert nagyon feldühített a MÁV.
Köszönöm!
 
 
Re: Szrájk.

 

A sztájktörvény értelmében [1. § (1)] „A dolgozókat a gazdasági és szociális érdekeik biztosítására - az e törvényben meghatározott feltételek szerint - megilleti a sztrájk joga." Nem vitatom el a MÁV dolgozóinak jogát a tiltakozástól, a sztrájktól, de mint havi bérletet vásárló utas, engedtessék meg nekem, hogy azt mondjam: most már elegem van belőlük!

 

Elegem volt abból, hogy a tíz/húszezreket kifizető bérleteseket semmibe véve (a sokszor minősíthetetlen vasúti szállítóeszközökre most terjedelem miatt nem térnék ki) egyik pillanatról a másikra jelent sztrájkot a vasút. Elegem van abból, hogy a 30 naposra leredukált havibérlet gyakorlatilag már csak 27-28 napon használható (az előző hónapokból kiindulva ugyanis a 2-3 nap sztrájk havonta már-már törvényszerű.) Mégis mit gondol az a jegykezelő/pénztáros, miközben öntudatosan, felháborodottan sztrájkol és bőszítik egymást, addig kinek az életét keseríti meg? Azt hiszik, aki (többnyire kényszerből) a MÁV „szolgáltatásit" igénybe veszi és kifizeti jövedelme jelentős hányadát a jegyre/bérletre, azok magasabb bérből gazdálkodhatnak, mint ők?

Mégis mit gondolnak ezek az emberek arról a esetről, hogy valaki hónapokig szervez egy külföldi utat (utazás, szállás, programok, egyebek) és az esti híradóból megtudja, hogy mindez lefújva, mert a MÁV-osok holnaptól megint sztrájkolnak. Talán nem lenne illendő sztrájk esetén legalább napokkal előre értesíteni azt a nyomoronc utast, (aki amúgy is mindig csak a terhére van a vasútnak)? Ilyen szolgáltatásért kár egyáltalán létezni.

 

Mindenki szeretne több pénzt és jól hangzik a 250 ezer forintos járandóság is. Ennek ellenére feltenném a kérdést (talán én vagyok tudatlan) de milyen jogon kellene szétosztani a MÁV alkalmazottak közt egy állami cég eladásának bevételét? Mit gondol a tisztelt MÁV-os dolgozó, és legfőképpen szakszervezeti vezetőjük, amikor azzal lázítja a MÁV alkalmazottait, hogy a MÁV Cargó (egy állami vállalat) eladása nem az állam bevétele, hanem azt a MÁV alkalmazottai közt szét kellene osztani? Miért, talán dolgozói részvénnyel rendelkeznek a MÁV-nál a jegykezelők? Esetleg ők állják a MÁV milliárdos veszteségeit pótbefizetés keretében? A MÁV tudtommal egy állami cég, az állam működteti. Az alkalmazottak bérezése szerződés alapján történik. Ha ennyi pénzért nem vállalják a jegyek ellenőrzését vagy a forgalom irányítását, akkor miért nem keresnek jövedelmezőbb állást maguknak?

 

[(3)] „A sztrájkjog gyakorlása során a munkáltatóknak és a munkavállalóknak

együtt kell működni. A sztrájkjoggal való visszaélés tilos."

 

Tudják, ilyenkor bízom benne, hogy minél előbb privatizálják az egész MÁV-ot, mert ebben az esetben nem fordulhatna elő olyan képtelen helyzet, hogy az alkalmazottak megtagadják a munkát, mert nem részesülnek a működtető vállalat leányvállalatának értékesítéséből… Aki ugyanis ezt követeli, az a gazdaság működésével nincsen tisztában. Vagy ha tisztában van vele, akkor még szomorúbb az, amit egy országgal művel.

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr87324098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 14:27:51

Úgylátszik mégis politika az egész balhé.

A Fidesz a vasutasok mellett áll
www.hirextra.hu/hirek/article.php?menu_id=2&article_id=48373

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 14:40:04

Gaskó István nem megállapodni akar, hanem az a célja, hogy minél hosszabb időre megakadályozza több százezer utas mozgását. Nem lehet reálisnak nevezni egy olyan követelést, amely a vasútnak 30 milliárd forintjába kerülne – fogalmazott a követelésekről Kákosy. A miniszter azt mondta, ilyen pénzpazarlást ne engedhetnek meg maguknak,

ennyi pénzért 30 motorvonatot lehetne venni,

amivel az egész Dunántúl villamosított szakaszain ilyen járművek közlekedhetnének.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.02.04. 14:42:06

amúgy Kákosy már kilátásba helyezte, hogy apránként beszántják és sóval szórják fel a vasutat, lehet el kellene gondolkodnia a kedves sztrájkolóknak, hogy maguk alatt vágják a fát...

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.02.04. 14:44:04

a Fidesz munkástagozatának elnöke meg választhatna értelmesebb tanácsadókat is, ugyanis ami jelenleg folyik; az kimeríti a sztrájkjoggal való visszaélés fogalmát.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.02.04. 14:44:32

vdszsz.hu-ról 9:00-kor

"A Nyugatiban a jegyvizsgálói vezényletben a munkaidejük vége felé közeledő sztrájkolók eközben hazajutásukat tervezgetik. Tumultusra egyikük se számít a vonatút során: "Úgyse lesz azon utas, mi leszünk azok"."

áhááá. szóval ha nekik kell a vonat, akkor lehet sztrájkot törni, mi? hogy kóstolná meg őket egy éhes cápa....

motoron maradok végleg? az a baj a motorral, hogy tökig érő hóban nem igazán egészséges... modjuk akkor még a MÁV is megáll....

tmelinda04 2008.02.04. 14:45:23

Ennyi erővel én is követelhetném a 250 ezret, merthogy állami céget privatizáltak, és én magyar állampolgár vagyok, tehát ugyanannyi a jogom követelni mint gaskónak. Vagy ha netán eladják az országházat, neadjisten az egész országot, abból is jogom van követelni, mint magyar állampolgár, nem???
Bízom ebben a Kákosyban hogy valamit tesz, mert ezek a vasutasok tényleg maguk alatt vágják a fát... meg alattam....

tmelinda04 2008.02.04. 15:00:17

Azért bízom benne, hogy miután lezajlott ez a sztráj körül botrány, a MÁV elkezd a saját háza táján söprögetni. Mert az is kell néha, és ha egy mezei kaller másfél- kétszer többet keres mint én, akkor elmegyek a helyére és üldögélek naphosszat én is a vonaton, meg a mozdonyvezetőnél bámulom a tájat.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 15:05:36

menj el tmelinda.
most mondta gaskó, hogy vasutasból hiány van. Szóval hív a vasút, vár a máv.

pincebogar 2008.02.04. 15:26:46

"A Déli pályaudvarra 9 órakor érkezett be az első dolgozni vágyó kocsivizsgáló, aki az egészen addig egységesen sztrájkoló kollégáival szemben felvette a munkát, ezzel lenullázva a vele egy szakszervezetben levők addigi erőfeszítéseit és kitartását. Az utat autóval tette meg, miután megbizonyosodott arról, hogy útiköltségét a munkáltató kifizeti részére." :)

nekemirj 2008.02.04. 15:27:55

Kérdés, hogy vegyünk e bérletet vonatra vagy buszra vegyünk, mert holnap már 5-e és nem tudni mi lesz. Be kellene jelenteni a MÁV-nak, hogy ebbez az esetben mi a terve. Mert ugye a pénztárak nagy része is sztrájkol.

nekemirj 2008.02.04. 15:38:43

Olyan vasutasból tényleg hiány van, aki tenni is akar valamit. Az olyanokból mint a sztrájkolók meg 90%-al dolgoznak többen, mint ami megengedett lenne. Ráadásul annyi pénzért dolgoznak, hogy az arcpirító. Egy orvos, pedagógus meg akadémukis nem keres annyit mint bármelyik vasutas

petya.bacsi 2008.02.04. 15:54:21

Nekemirj: na, az utolsó mondatért megkapod a magadét :D (egyébként igazad van, de azért nem mindegyik vasutas dolgozóra igaz ez...)

Prez (törölt) 2008.02.04. 15:58:06

nekemirj, petya.bacsi megelőzött, én is azt akartam írni, hogy szerencsére az orvosok és akadémikusok fizuját még nem lépték át. Az általános- és középiskolai tanárokéval kapcsolatban szerintem igazad van. Sajnos. Pedig ők szívnak, és dolgoznak a pénzért.

petya.bacsi 2008.02.04. 16:03:08

TeZse Hooker: na, a tanároktól nem sajnálnám a pénzt, amilyen problémás egynéhány mai fiatal (tiszta vasutasok: jogaikkal tisztában vannak, a kötelezettségekkel meg nem). Egy neveletlen gyerek egy egész osztály haladását megakadályozhatja, nem lehet kiküldeni, mert joga (!) van bentmaradni = feltartani az osztályt.

Még meg is tépi vagy beszól a tanárnak, ha valami nem tetszik neki... Csoda, hogy a tanárok még bírják és nem kerültek a Lipótra... Bár, a tanári szakma is felhígult, sok oda nem illő ember rontja a hírnevét a tanári pályának...

winston01 2008.02.04. 16:33:52

chipetke: a MÁV hó nélkül is megáll, maradj csak a motornál.

petya.bacsi 2008.02.04. 17:08:11

Este 6-kor Gaskó sajtótájékoztatót tart a "hogyan tovább"-ról...

TBC 2008.02.04. 17:39:28

Napi 700 millió bevételkiesés. Ezt csinálja glaskó (még mindig szándékosan kisbetű) és bandája. Ezt kellene rajtuk bevasalni, megadni a "követelésüket" (nevetséges, hogy csak úgy követelőznek), de abból levonni ezt a kiesést.
És akkor mennyi veszteséget okoz ez az államháztartásnak?
Politizálni nem szoktam, és főként nem vagyok kormánypárti, de a ministrernek igaza van, ez nem más, mint politikai zavarkeltés. Nem is gyanús, hogy Viktor teljes vállszélességgel mögé áll. Talán egy kicsit ő is gondolkodhatna, hogy mi a fenéért is vannak kikelve magukból a vasutasok? Mennyivel is keresnek többet a tisztelt munkakerülő vasutasok, mint mondjuk egy tisztességes tanár? Vagy egy bolti alkalmazott?...

Somoru 2008.02.04. 17:39:42

Te jó isten, hol élünk??????

Mennék hazafelé.... Nyugatiban semmi,mentesítő busznak se híre se hamva. Irány az Árpád híd,hátha busszal megoldható. Pénztár itt is elérhetetlen,marad az automata,jön a jegy,irány a busz. Ott közli velem a sofőr: a máv nem érdekli, a jegy nem jó,mert ez a busz nem a volánbuszhoz, hanem a nógrád volán rt-hez tartozik és nincs egymással megállapodásuk,tehát vettem tőle egy másik jegyet.... Hogy k---- be az összes közlekedési vállalat!!!!!! Én mindent megértek,de ez már vicc!!!

TBC 2008.02.04. 17:50:47

Apropó külföldi út... december óta meg van tervezve egy külföldi hétvégém, most kilencedikén lenne esedékes, de ha addig is kitart a sztrájk, lehet, hogy ennek annyi. Nem vagyok egy dúsgazdag egyén, nem kis ideig spóroltam, hogy meg tudjam ejteni ezt a hétvégét, meg aztán nem is életbevágóan fontos dologról van szó, de akkor is, felháborító, hogy a hónapok óta várt szórakozást keresztbehúzza pár zsaroló követelőző csőcselék.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.02.04. 18:02:49

winston01 2008.02.04. 16:33:52

tudom. És imádok motorozni, de azért elég volt egyszer jó sűrű hóesésben motorozni hazafele. Nem jó vicc, amikor percenként kell lesöpörni a plexiről a havat.
A MÁV oldaláról, meg tudom. Anyám kaller volt, mesélt is cifra dolgokat...

Akashi Kaikyo 2008.02.04. 19:47:49

tmelinda04! El vag ytévedve! A mozdonyvezető nem csak a tájat bámulja.

Enid77 2008.02.04. 20:03:20

Egyértelműen politikai balhékeltés ez az egész, sajnos Gaskó mögött ott áll az egész jobboldal.
A vasutasok közül pedig azokat tudták felbujtani, akik annyira ostobák, hogy elhitték azt, hogy ez nekik igenis jár. Nem sokan vannak, de éppen elegen ahhoz, hogy megbénítsák a közlekedést, és szívassák a többi vasutast is (természetesen az utasokon kívül).

csarlee 2008.02.04. 20:18:47

Kedves Kommentezők!

Azért arra kiváncsi lennék közületek hányan lennének mondjuk a kocsivizsgálók?! Azt már le sem írom, hogy pontosan mennyit is keresnek...
A kocsivizsgáló az aki végigkopogtatja a fékpofákat mielőtt elindul a vonat...
Egyébként az teljesen homályos, hogy milyen igéretet tett a Kóka de nem tartom kizárt, hogy azért tehette, hogy leszerelje a VDSZSZ-t. De mondja már meg nekem valaki, milyen pofátlanság az, hogy eladják a munkahelyed a fejed felől mert egy elhibázott gazdaságpolitikától padlón lévő ország államháztartási hiányát kell az árával betömni!!! Illetve csak foltozgatni... Hol van ilyenkor a pannon puma, he?

Somoru 2008.02.04. 20:25:11

Csarlee: a munkahely nem veszett el csak gazdát cserélt!!!

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 20:45:05

kedves csarlee!

nem kötelező a máv startnál dolgzni, el lehet menni fékpofákat kongatni a máv cargóhoz is, ezt mondta gaskó a tv-ben. a +10 %-ot azért követelik, mert a cargosok megkapták, de ez jogosan nem jár a startnak.
egyébként meg ott a profession.hu ha esetleg kevesli a mostani fizetését.

Somoru 2008.02.04. 20:59:07

Arról nem beszélve,ha egy maszek cég gazdát cserél a dolgozók örülnek,hogy lyuk van azon a bizonyos helyen, örülnek hogy kb. hasonló feltételek mellett megmarad az állásuk és eszükbe sem jut pofátlan igényekkel előállni!

Fedup Sári 2008.02.04. 23:10:05

Somoru, van olyan Nógrádvolán járat, amin rugalmasabb a sofőr. Tényleg, reggel telefonált kettőt, aztán azt mondta, hogy jó lesz a vonatbérlet. Most este figyeltem a híreket, és továbbra sincs velük megállapodása a mávstartnak.

Csarlee: "milyen pofátlanság az, hogy eladják a munkahelyed a fejed felől" -- szerintem a Cargosok földhöz verhetik a seggüket, hogy osztrák tulajdonosuk lett. Persze lehet, hogy sokaknak furcsa, hogy ezentúl dolgozni is kell. Talán már idén a mávstart is sorra kerül. Bárcsak megvenné mondjuk a DB, hátha történne valami...

Somoru 2008.02.04. 23:21:23

Neutral egy másik lapon Gaskó Úrat úriembernek tartja,hát.........
(vagy velem van a baj,vagy ő nem találkozott még ilyennel) a lényeg,a lényeg: ez az úriember nagylelkűen ágált a vonalbezárások ellen,ahol féltettük az ott dolgozók további munkalehetőségét és most szépen lassan bebizonyítja,hogy nem csak itt,de majdnem mindenhol kiválthatóak...most akkor ki,kinek a szekerét tolja. És egyébként ez a drága úriember, akit mellesleg most nyíltan megcáfoltak vajon mit talál ki még,hogy csapodjon ide,majd oda és meddig fogja ámokfutását csinálni a slepje támogatásával? és vajon a szerencsétlen kocsivizsgáló-csapatnak mikor esik már le,hogy átverték őket a palánkon?.....Drága úriember...... azért itt válaszolok,hogy ne tűnjön le Bástya elvtárs kérdése!!!!!!!!!!!!!

Somoru 2008.02.04. 23:33:14

Fedup Sári: Köszi,bíztam benne ill. reméltem. Embere válogatja,lehet akivel én találkoztam pihenőről jött vissza és még nem zárkozott fel :-)

petya.bacsi 2008.02.05. 06:23:34

Na, most már nagyon elegem van ezekből a sztrájkoló majmokból.

Megfogadtam, hogy politikával kapcsolatban nem szólalok fel, de most tele a pohár.

Felháborítónak és gusztustalannak tartom, hogy a legnagyobb ellenzéki párt, a Fidesz a pár száz, pár ezer parádézó majom mellé áll ("A Fidesz a kisemberek, a munkások, a vasutasok oldalán áll"), a több százezer utassal szemben, akik most szépen szívnak. "Nem kicsit, nagyon!" Hogy áll a Fidesz EGYSZERRE a vasutasok és a kisemberek mellé?? He?

Kontúr Pál tegnapi nyilatkozata után ("olyan mértékben nőttek a megélhetési költségek, hogy egyáltalán nem elrugaszkodott a vasutasok bérfejlesztései igénye") üzenem, hogy nem csak a szegény NEM SZOLGÁLTATÓ ÉS NEM DOLGOZÓ vasutasok megélhetési költségei nőttek, hanem MINDENKIÉ, mégis a Fidesz a vasutasok mellé áll, az utasokkal szemben! Mi lesz az utasokkal, akik a törvénytelen sztrájk miatt NEM KAPNAK FIZETÉST? Hogy fognak megélni? Erre a Fidesz miért nem gondol?

Hol van Kóka János? Miért nem szólal már meg, hogy "gyerekek, Gaskónak igaza van / Gaskó hazudik!"? Hol van a közlekedési miniszter? Hol van a többi politikus? Miért hagyják, hogy több százezer ember akadályoztatva legyen alkotmányos jogaiban??? Miért nem tesz senki semmit? Miért?
süti beállítások módosítása