Mit kockáztatunk?

Címkék: máv bíróság sztrájk vdszsz

2008.02.05. 12:39


A biztonságunkat, a fejlődésünket és munkahelyünket!
Erről szól a történet.
 
Ha a munkabeszüntetés folytatódik, a személyszállítási feladatok és az ahhoz szükséges állami pénzek egy részét a vasúttól átteszik a Volán társaságokhoz.â01D- nyilatkozta Kákosy Csaba gazdasági miniszter.
 
Mit jelent ez?
Ez azt jelenti, hogy amennyiben a vasút és a vasúti dolgozók nem teljesítik közszolgáltatási feladatukat, a minisztérium elvonhatja tőlünk a pénzt.
Hosszú idő után 2007-ben kaptunk arra lehetőséget, hogy lendületbe hozzuk a vasutat. Tavaly, a fordulat évében több mint kétszer annyi pénzt adott az állam a vasútnak mint előtte.
 
Hova juthatunk?
Oda, hogy elveszi az állam azt a pénzt, amelyet a személyszállítás támogatására költ, és odaadja a Volán társaságoknak. Nem marad a zsebünkben semmi! Oda lesz minden, amit terveztünk, amiért eddig küzdöttünk!
 
 
A SZTRÁJK:

ˇ        Nem jó senkinek, sem az utasnak, sem a MÁV-nak, sem az államnak, de még a szakszervezetnek sem!
ˇ        A vasutat károsítják meg, hiszen a károkat valakinek állnia kell, így kevesebb jut jóléti kiadásokra, bizonytalanabbá válnak a hosszú távú foglalkoztatás feltételei.  
ˇ        Ismét az utasokat hozzák méltatlan és megalázó helyzetbe.
ˇ        A sztrájk anyagi és erkölcsi károkat okoz, gátolja a vasútüzem működését, a fejlesztéseket, a vasút megújulását.
ˇ        A vasutasok nagy része, 85 százaléka dolgozni szeretne, a munkabeszüntetés tevékenységüket gátolja.
ˇ        A vasutasok hitelüket veszítik, még azok is, akik egyébként dolgozni szeretnének. A kisebbség lerontja a becsületes, szolgáltatni akaró törekvést
 

A MÁV Zrt. a sztrájk miatt bírósághoz fordult!


forrás: MÁV közlemény

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr98326218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.02.05. 14:02:50

Örülök, hogy végre a MÁV bírósághoz fordult, előbb kellett volna.

Már csak egy jó ítélet kellene, hogy szabálytalan a sztrájk, és be kell fejezni, és végre mindenki mehetne nyugodtan dolgozni. Persze az eddigi kárt, többletkiadást már senki sem téríti meg az utasoknak...

magocska 2008.02.05. 15:43:19

Engem főleg az zavar, hogy a MÁV Cargo eladásából való részesedésért sztrájkolnak, ami TÖRVÉNYTELEN. Legalábbis a MÁV ezt mondja. Nem vagyok jogász, nem tudom hogy igaz-e, de hogy hülyeség az biztos. És ha igaz, akkor ezer évet is sztrájkolhatnak, nem fognak kapni egy vasat se.

A másik probléma ott van, hogy a vasutasok nagyrésze dolgozni szeretne, és hogy a sztrájkkal a becsületes vasutasok is szívnak. Magyarul nem a többség érdekeit nézik.

petya.bacsi 2008.02.05. 16:49:44

Én a dolgozni akaró vasutasokkal teljes mértékben szolidáris vagyok. Remélem a sztrájk után is azért dolgozni akarnak... :)

1_vasutas 2008.02.05. 22:11:59

Minden vasutas dolgozni akar csak nem mindegy hogy mennyiért. És most nem kell azzal jönni hogy más melósok mennyiért dolgoznak.Ha nekik nincs érdekképviseletük sajnos arról a vasutasok nem tehetnek. Kérdezem én a MÁV-Cargo eladásából a menedzsment mennyi siker dijat kapott? Mert az ugye nem publikus. Ha a vasut olyan rossz helyzetben van hogy a befolyt összeget a hiány pótlására és fejlesztésekre kell fordíani,akkor hogy lehet tízmilliós végkielégítést adni egy leváltott munkáját rosszul végző vezetőnek???? Száz szónak is eggy a vége hazudnak nektek,nekünk,mindenkinek.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.02.05. 22:23:05

1_vasutas 2008.02.05. 22:11:59
Kérem szépen az a helyzet, hogy a melós kevesebbet keres mint Ti.

Te lehet jól dolgozol, Te lehet megérdemelnéd, de amíg koszos vonatokon kell utaznom, amíg a vasutasokról szóló negatív tapasztalatok (lehamuzza a babakocsit, alszik,iszik szoli kozben stb), addig felejtsük el a plusz pénzt.

30 ezer vasutasnak fejenként 250 nettó,plusz járulékok sok pénz. De nem kell felújított járműmosó, nem kell új vagon. Jó az az utasnak, Ő úgyse számít. Erről a vdszsz már többször tett bizonyságot.

Ja hogy a sztrájkoló vasutasok állítólag zsebbe óránként többet kapnak a sztrájk alatt, mntha dolgoznának? Erről miért nem beszél senki?

Az a szomorú helyzet, hogy a szakszervezet magasról sz@rik mindenki másra, lásd beteg kislány. arra nem volt képes, hogy megkérdezze tehet-e valamit a kislányért, akár egy autót küldeni vagy valami. Elég satnya a szakszervezet.

Dettix 2008.02.06. 08:29:16

Mivel van érdekképviselet, jó ki lehet cseszni mindenkivel. Erre jó a szakszervezet! Gratulálok! Az meg, hogy a fejesek miért kapnak pénzt a Cargo eladásából, ez egyedi példa??? Mindenhol így van. Menjetek a parlament elé sztrájkolni, elvégre ott jóval többen vesznek fel jogtalanul pénzt, ami lehet, hogy nektek is jár. Nem gondolod?? Különben a vasút állami cég, amit az én befizetett pénzemből is támogatnak. Akkor én is kérem a 250.000,-Ft-ot. Sőt! Sztrájkoljon az egész ország lakossága, hiszen rengeteg pénzt tömnek a vasútba, valamiből fizetni kell nekik és mind a mi zsebünkből vándorol hozzájuk.

petya.bacsi 2008.02.06. 08:42:39

Dettix: ezzel azt érik el, amit elmondott a közlekedési miniszter: pénzt vonnak ki a MÁV-ból, felfejlesztik az alternatív közlekedést, igaz, hogy szennyezni fogja a levegőt, de ez egy másodlagos szempont, a dolgozókat szállítani kell, ha MÁV képtelen erre, akkor majd valaki más.

Ha kivonják a pénzt -> a lecsökkent utasszám miatt bezárnak pár mellékvonalat, kirúgnak rengeteg vasutas dolgozót, na, és akkor meglátják, volt eredménye az egésznek. Azt nem fogják fel, hogy Gaskó akkor is ott marad, de a most neki csápoló vasutastömeg egy része repülni fog - kevesebb utas, kevesebb vonat, sokkal kevesebb vasutas. Idő kérdése az egész...

A kérdés az, hogy mikor jön rá a kétkezi vasutas dolgozó, hogy Gaskó ezzel a marhasággal ÁRT nekik, mint használ. A mesében nincs ilyen, mint amit ő követel: egy állítólagos szóbeli igéretre épít egy sztrájkot. A szó elszáll, és persze mindenki másképp emlékszik erre. Lehet, hogy volt, de lehet, hogy nem volt.

Remélem időben kapcsol a most büszkén sztrájkoló vasutas társadalom, idő kérdése, és kereshetnek más munkát...

nekemirj 2008.02.06. 11:16:27

Az a baj, hogy nálunk állami szinten mindenhez hónapok kellenek.
Kákosynak is már januárban a hómizéria idején azonnali 20 %-s elbocsátást kellett volna kezdeményeznie. Most meg közölni a sztrájkolókkal, hogy rendben február 5-től az állam nem finaszírozza tovább a MÁV kiadásait, hanem a fejlesztési pénzeket odaadja a Gysev, BKV, volán számára új járművek azonnali beszerzésére. És hogy csökkentse a vasút előnyét azonnali 20% menetdíjcsökkentést vezetne be a volánnál, a többit kipótolná a költségvetésből.
Ha valaki egy kicsit is járkál az országban, akkor láthatja, hogy a multik (Audi, Suzuki, Tesco, Spar, stb.) a dolgozók szállítását már rég magán közúti fuvarozókra bízta, mert így a munkaszervezés sokkal egyszerűbb, a gépsoroknak nem kell megállni. Ha késik a váltás akkor maradnak akik addig voltak, mert nem tudnak úgysem hazamenni mert nincs ott a busz.
Akik maradtak a vasútnál (diákok, nyugdíjások, egyéb nem multiknál dolgozók) azok is egyre inkább váltanak máshová.
Az áruszállítás is át fog térni közútra és akkor annyi lesz a Cargonak is. Nem véletlen szállt ki a posta is a sok sztrájk miatt a vasúti szállításból.

petya.bacsi 2008.02.06. 11:24:48

Nekemirj: kijött egy közlemény, ennek a sztrájknak ma délután vége is lesz szerintem.

www.mav.hu/hirek/hir.php?mid=147a98609a99f2

Már az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) is "felelőtlennek és jogilag megalapozatlannak nevezte a VDSZSZ sztrájkját." Tehát előbb-utóbb megállítják ezt a cirkuszt.

nekemirj 2008.02.06. 11:31:37

Attól félek Gaskót ez nem nagyon érdekli, főleg mert politikai támogatást kap.

petya.bacsi 2008.02.06. 13:06:37

Színvonalas VDSzSz humor:

"Keletiben Jucus egy sztrájktörő jegyvizsgálóval találkozott, aki azt mondta, azért nem sztrájkol, mert a munkájából él. Jucus gyorsan replikázott: "még szerencse, mert az agyadból nem élnél meg."

Miért a Jucus megélne? Nem hinném... De szánalmasak, komolyan mondom. Akinek nem büdös a munka, az a szemét. Na, ez a nagy helyzet vasutaséknál. Aki dolgozik, az egy szemét.

1_vasutas 2008.02.06. 13:32:30

Dettix! Ezzel az erővel Te is mehetsz a parlament elé demonstrálni neked is meg van engedve.
Petya bácsi! Ha azt hiszed hogy a miniszteri fenyegetőzés beválik akkor tévedsz. A eu-s pénzeket nem lehet át irányítani mert azt a vasútra adták. Márpedig ez azt jelentené hogy az eu vissza veszi. Viszont ez a pénzéhes banda nem fogja engedni hogy elveszítsen egy fillért is a potyából!
Valaki azt mondta itt feljebb hogy piszkosak a vagonok mosót kéne venni vagy felújjítani. Hát igen azt kéne de sajnos azt már nem tudod hogy a takarítás régen ki van adva maszek kézbe. Mert a MÁV-nak nem érte meg. Tulajdonképp ennek a cégnek minden ráfizetéses. A németek megvették volna a személyszállítást már 10 éve de nem adták el mert akkor az irodából a sok ingyen élőt elkellett volna küldeni. Nem! Inkább átszervezték az egészet , létrehoztak sok kis leányvállalatot és átmentették a poziciókat!!
Aztán: az 1000 ft-os juttatásra reagálva, azt mondom hogy a vasút válaszul 5000 ft-ot ad annak a munkavállalónak aki nem sztrájkol! Na ehez mit szóltok? Már annyit veszített a MÁV hogy abból már simán kitellett volna az a kis béremelés amit kérünk. Persze a saját pénzüket megemelték csak hát az megint nem publikus.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.02.06. 13:47:59

1_vasutas 2008.02.06. 13:32:30
Kedves 1_vasutas, a takarításról lehet tobbet tudok, mint Te. Maga a takaritas mint munkafolyamat van kiadva, de a jarmumoso MAV tulajdon. Egyebkent neked nem gyanus az 1000 forint, ami zsebbe megy? ez napi 1000 sztrajkoloval 20 órával számolva naponta 20 millió forint. az honnan van? egyébként a sztrájk okozta kár még közelében sincs a kifizetendő pénznek. Nem a béremelés költségeinek, hanem a 250 nettónak és annak járulékos költségeinek. Ami 36 000 embernél közel 23 400 000 000 forint...
lehet szorozni. Ha ez a kifizetés ennyibe kerül, és mondjuk az átlagos emelés 17% kb, ami évi bruttó 150 ezer forintot jelent, akkor az járulékos költségeivel minimum 200 ezer per kopf.
Ezt szorozd fel 36 ezerrel. Mennyi jön ki?
7 200 000 000 forint.
Összesen 30 milliárd... Ekkora vesztesége még közel sincs a MÁVnak. De ezt a pénzt ki is kell termelni...
Tehát gondolkozz mielőtt bedőlsz a szakszervezetnek

petya.bacsi 2008.02.06. 13:51:07

1_vasutas: én csak azt nem értem meg, hogy hogy nem fogjátok fel, hogy nem jár akkora béremelés, meg aláírta a VDSzSz, 2010-ig elvileg nem is sztrájkolhatnátok.
Az országban mindenhol 1 (egy) számjegyű volt a béremelés - már ahol volt.
Erre a vasutasok (néhány vasutas, hogy azokat ne bántsam, akik tényleg dolgoznak), az igazság bajnokai, akik nem a szolgáltatásukról, hanem a folyamatos zsarolásról, követelőzésekről és sztrájkukról híresek, nos nekik kiemelkedő munkavégzésük miatt 17% kell. Meg 250e Ft a Cargoból. Meg egy toronyóra láncostól, kakukkos órával, és dallamcsengővel per munkavállaló.

Nos, ha Ti megkapjátok, akkor nyugodtan sztrájkolhat a pék, az ügyintéző, a nővér, a postás, a sírásó, a tanár, a BKV ellenőr meg mindenki más. Nem csak a vasutasok élete lett nehezebb, hanem úgy átlag mindenkié.

Csak amíg a vasutasok most nem dolgoznak, addig azok, akik dolgoznának, de nem tudnak dolgozni menni vonatok híján, nos, azoknak szép nagy anyagi és egyéb kárt okoztok.

Én bízom a közlekedési miniszterben, vagy más politikusban, remélem meg mernek lépni olyan dolgokat, amiről a sztrájkolók nem is gondolnak. Ha nem használható fel a pénz, csak vasutra? Nos, akkor az állami támogatást (adőfizetők, utasok pénze) vonja ki a vasutból, nektek az sem lesz jó, sőt...

Sokan leírták, leírom én is: a sztrájk rávilágít arra, hogy a mellékvonalon felesleges a párhuzamos közlekedés. Minek menjen vonat, amikor busz is megoldja a helyzetet? Igaz, most döcög, mert úgymond "tesztidőszak" vagy "rendkívüli" helyzet van, de ha pénzt szánnak erre, akkor bizony a mellékvonal lesz szerintem bezárva. Ami sok vasutasnak jelent kirúgást.

Tovább kellene látni az orrotoknál, lehet, hogy most nyerésre álltok, de hosszútávon a vasutasok fognak koppani...

petya.bacsi 2008.02.06. 13:53:54

1_vasutas: a MÁV menedzsmentjébe nem látok bele, ebbe nyilván Ti jobban beleláttok, de hogy ha velük van bajotok, hogy jutalom, prémium, átszervezés, ingyenélők, meg pozíció átmentés, meg az emlegetett kakukkos toronyóra láncokkal, akkor miért az utasokon csattan az ostor? Erre a témára direkt nem tértem ki, mert nem látok bele. De elhiszem neked, mondom, ezt nem tudom.

Somoru 2008.02.06. 14:01:19

Arról nem beszélve,gondolkozzon már a drága sztrájkoló tömeg azon is,hogy a potyapénz jól jön persze mindenkinek,de az áruszállítás is áll,ugye,akkor mennyi esély van a továbbiakban? És vajon mit fog ehhez szólni a privatizációban résztvevő másik fél??? Nem csak a pénz,de a külföldi üzletkötések nagy része ugrik és nem a veszteség,hanem lassan a megítélés miatt....csak mellesleg!

petya.bacsi 2008.02.06. 14:05:41

Somoru: a létszámleépítés esélye napról-napra növekszik. Csak akkor a mostani hű sztrájktömeg szépen be lesz áldozva... ezért írtam, hogy jó volna, ha tovább látnának az orruknál...

Somoru 2008.02.06. 14:20:43

Hát igen,ennyit a Gaskó Úr és slepje politikai érzékéről (amelyet olyan hőn állít) a Torgyán-korszak lejárt,amikor kérj egyből nagyot....ha kicsit vár év végéig a sok kicsiből nagyot is csinálhatott volna. Most remélem csak azt kapja,amit megérdemel!!! Egyébként a véleményem Gaskó Úr ÉS SLEPJE RÉSZÉRE: EZ EGY FOS MUNKA, ÉS HA ÖSSZEÁLL,AKKOR IS CSAK SZAR LEHET BELŐLE!!!

petya.bacsi 2008.02.06. 18:50:54

Na, megvan a vasutasok sztrájkjának az eredménye. Ha jól emlékszem, a tv2 Tényekben mondták, hogy ha péntekig nincs egyezség, akkor a Gazdasági&Közlekedési Minisztérium a MÁV bizonyos vonalain üzemszünetet hirdet. Pár lépcső, és a vasutasok elintézik, hogy ne kelljen többet dolgozniuk.

Közölték az utasok, hogy Gaskó inkább éhségsztrájkoljon. Asszem az sokakat nem izgatna :D

1_vasutas 2008.02.08. 00:12:26

Mivel egyenlőre vége a sztrájknak csak még egy hozzá szólás.
Aki azt gondolja hogy a vasutasok maguk alatt vágják a fát az nagyon téved. Ugyanis a sztrájkoló tömeg a végrehajtó létszámban van, amiből tudni illik már nem lehet jobban lefaragni. Azt már megtették. Ha be is zárnak egy két szárny vonalat attól még nem lessz elbocsájtva senki. Viszont majd amikor ott fogtok fagyoskodni a zsúfolt buszokon mert a buszvezető nem fűt hogy maradjon neki gázolaj megtakaritás, nem beszélve arról hogy az ülések olyan kényelmetlenek hogy egy 50 km-es út után úgy kell csontkovácsot hívni az emberhez mert elgémberedtek a tagjai, nos akkor majd vissza sírjátok a vonatot. Megtapasztaltam nem régen amikor Miskolcról Egerbe utaztam. Majd akkor mondjátok Petya bácsi hogy jobb a busz és nem kell vonat. Arra hogy "mindenki sztrájkolhatna" csak az a válasz hogy tessék!!! Nem tilos senkinek!!
Nos Én csak a béremelésröl beszéltem és nem a 250 ezerről. Az viszont közel van az okozott kárhoz.
Az hogy a vasutas nem lát tovább a saját orránál, vissza kell utasítanom a fentebb leírtak alapján. De egyébként mindenki csak a saját szemszögéből nézi a dolgokat, így mi is.

1_vasutas 2008.02.08. 00:25:36

Talán a potya pénzhez szólnék hozzá hogy eloszlassam a tévhitet. Az 1000 ft. nem potya pénz!!!! Azt a szakszervezet adja azoknak a munkavállalóknak akik felmerik vállalni a sztrájkot. Ugyanis aki sztrájkol annak nem jár munkabér. Hogy ne legyen kereset kiesése a dolgozónak és a családját eltudja tartani a szakszervezet a sztájk alapból utalja ki a pénzt. Erre a cég 5000 ft-al válaszolt annak aki sztrájktörő lessz!! Nos akkor van pénz vagy nincs?? És még egy megjegyzés:hetekig is kitudott volna tartani folyamatosan a vdszsz.

petya.bacsi 2008.02.08. 01:37:25

1_vasutas: soha nem írtam, hogy a busz jobb, mint a vonat.

petya.bacsi 2008.02.08. 01:42:00

1_vasutas: én nem írtam, vagy legalábbis nem emlékszem, hogy a vonat helyett busz kell, de ezt fogják elérni a vasutasok, hogy a kisebb forgalmú vasúti ágaktól búcsúzhatnak (ezzel én, mint utas csak nagyon, de nagyon indokolt esetben tudok egyetérteni).
Ez ellen sztrájkoltak a vasutasok tavaly, csak azt nem értettem, hogy márciusban, mikor az első adagot bezárták, akkor miért nem mukkant meg senki sem. Az ottani vasutasok nem érdemelték ezt meg? Ezért egy kicsit cirkusznak tűnik ez az egész, mintha nem is a vasútért, magatokért ment volna tavaly a sztrájk.

A mostani sztrájk témájáról már leírtam a véleményem, így nem ismétlem meg.

Somoru 2008.02.08. 05:31:03

Szintén drága 1_vasutas: igazán nem hiszem,hogy beszűkült látóköröd lenne...de egy kicsit mintha elhúzna a szíved.
A gázolaj probléma (neked jobban kellene tudni) a vasuton is előfordul,volt is belőle cirkusz elég.
A potyapénz? Minden olyan ebbe a kategóriába van,amelyért nem tettünk eleget. Mondd te mit tettél a privatizációért? Sztrájkoltál akkor is? Lehet dolgozni kellett volna...
1000 Ft óránként,vagy 5000 szolgálatonként,ki nyerte a licitet? Hát ennyi. Csak gondold végig ezt az egész cirkuszt és rájössz a kenyér többet ér a népnek!!!

Somoru 2008.02.08. 05:46:51

És még valami az 1000Ft óránként arra szól,hogy megjutalmazzák azt,aki lébecol, míg az 5000/szolg annak,aki szeretné elvégezni a feladatát és ha már ezt nem teheti nyugodt körülmények között,hát kompenzálják.A fizetéskiesést erre az időszakra magad választottad,ne várd hogy sajnáljalak! Fuuuu....

Somoru 2008.02.08. 05:49:32

Egyébként meg azt az 5000-t tekintsd veszélyességi pótléknak,ahogy elnéztem a sztrájkolókat ráfér a melósra!!!

Dettix 2008.02.08. 07:39:28

1_ vasutas! Én is kérek a sztrájkalapból 1.000,-Ft-ot óránként, mert nem jutottam be a munkahelyemre, és erre az időre nekem sem fizetnek munkabért. Nekem lehet keresetkiesésem? Hogy tartsam így el a családomat? A szakszervezetnek kártérítést kellene fizetnie minden utasnak!

Kismanó 2008.02.08. 08:10:16

Mivel a MÁV-Start aláírt egy megállapodást, 2009-ig valóban nem bocsáthatnak el senkit. Aztán privatizálják az egészet és repülhet az ingyenélő banda. Az irodákból meg a nem dolgozó "végrehajtó tömeg".

Úgy látom, a fizetésemelés követelésénél mindenki egy konkrét összegben gondolkodik. Holott ez minden egyes elkövetkező évben jelentene milliárdos kifizetéseket pluszban.

utazgatok 2008.02.08. 12:09:37

Tegnap utazgattam. Gondoltam, erről írok, ndítok valami blogot, de ez itt szinte mindazt elmondta, amit a saját tapasztalataim alapján én is leírtam volna. Útközben jártam Szerncsen is, ott a jelenlévőkkel (tehát akik dolgoztak!) társalogtam egy sort. Elmondták, hogy náluk csak 2,9% volt a fizetésemelés. Beszéltem ott egy szakszervezeti tisztségviselővel is (ő sem sztrájkolt!), akinek éppen akkor lett sürgős dolga, amikor felvetettem, hogy a 3%-os emelés miatt sztrájkolhattak volna - miért nem tették?
A VDSZSZ szereptévesztésben van, még ha ez Gaskóhoz köthető is.
Üdvözlettel: utazgatok (ha hagyják)
süti beállítások módosítása