Magocska húga utazott, és belefutott a váltásba... Azok meg gondolom jót röhögtek...

Sziasztok!

Hugom tegnapi (02.06.) történetét szeretném megosztani veletek. Budapestről szeretett volna eljutni Békéscsabára vonattal. Én mondtam, hogy ne menjen, de mindenáron haza akart menni. Hát, végülis hazaért.

Egész nap böngésztem az internetet, nézegettem a hírportálokat, MÁV, MÁV Start oldalakat és persze a blogot, hogy van-e valami új hír a sztrájkról. Megtudtam, hogy a Keleti pályaudvar már üzemel. Javasoltam hugomnak, hogy menjen ki a Keletibe, hátha éppen menni fog egy vonat. Később Anyukámnak sikerült felhíni a MÁV Direktet, ez olyan 15 órakor lehetett, pedig reggel óta próbálkozott. Azt az információt kapta, hogy indul egy vonat Rákosról 16:54-kor Békéscsabára. Hugom elérte a vonatot és sikeresen el is jutott Szolnokig.

Szolnokon mindenkit leszállítottak, hogy a vonat nem megy tovább. A kalauz nagyon segítőkész volt, tőle tudta meg az információkat. A vonat azért nem közlekedik tovább, mert váltás volt, ők már sztrájkolnak. Azt nem tudom, hogy az állomási személyzetben, vagy a vonatszemélyzetben volt a váltás. (Úgy vettem észre, hogy a vonatszemélyzet végig (Budapest-Békéscsaba) közlekedik, úgyhogy tipp az állomás.) Néhányan Romániába szerettek volna utazni, nekik is probálta megmagyarázni a helyzetet, pedig alig tudott románul. Aztán javasolta Hugomnak, hogy hívjon valakit, aki hazaviszi, mert több vonat nem közlekedik Békéscsaba felé. A kalauznak is - békéscsabai lévén - oda kellett rendelnie egy autós ismerőst, hogy hazajusson. Persze este volt, már elment az összes busz, így más lehetőség nem volt.

Nekünk ugyan van autónk, de Anyukám nem tud vezetni. Apukámnak van jogsija, de jelenleg külföldön van. Én Budapesten. Elég nagy szervezést igényelt, mire találtunk egy ismerőst, aki vállalta, hogy este nyolc után leautózik 200 km-t. 11 körül értek haza.

Jó, sztrájk van, szerintem nem jogos, de most nem ez a lényeg. Jó lenne, ha megállapodnának már legalább az elégséges szolgáltatásról. Ha elindul egy vonat, akkor érjen is oda a célállomásra. Ha meg nem tudják garantálni, akkor el se induljon. Ki fogja kifizetni a +200 km autózgatás költségét? És a többi utasét?


Az biztos, hogy én el sem indultam volna. Ha meg muszáj, és engem raknak le Szolnokon, biztos ott éjszakázok. Nem tettem volna meg a MÁV-nak azt a szívességet, hogy miattuk plusz költségbe verem magam. Már csak arra lennék kíváncsi, hogy a kedves Szolnokon rekedt utasokat kiküldték-e éjszakára a váróteremből?


Üdv:
Magocska

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr24329155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.02.07. 15:57:27

Georgejr: ha Szolnokon éjszakázol, az is pluszköltség, gondolom nem a pályaudvaron, vagy a pályaudvar zárása után a pályaudvar előtti parkolóban a padon aludtál volna. Egyszerűen elképesztő, hogy mekkora (anyagi/egyéb) károkat okozott ez az egész cirkusz.

Én csak arra lennék kíváncsi, ha egy vasutas vonaton ül, mert utazik, és mondjuk valaki sztrájkolni kezd az út során az egyik megállóhelyen, és megáll a vonat, akkor az utazó vasutas szolidáris vagy micsoda? :) Hülye kérdés?

Kismanó 2008.02.07. 16:47:14

A váltás kötelező váltás is lehetett. Én Ceglédig utaztam egy kalauzzal, aki azt mondta, hogy ő elvinné a vonatot Szolnokig (addig közlekedett volna), de őt kötelező leváltani, mert 16. órája dolgozik. Nem dolgozhat tovább. Az ilyen vasutasoké minden tiszteletem. Ők is nagyon sokat szívtak sztrájkoló kollégáik jóvoltából.

petya.bacsi 2008.02.07. 17:04:28

Kismanó: hát igen... kapták az utasoktól az anyázást, meg a naplopó kollégáktól is. Remélem a MÁV az ilyen, sztrájk alatt is dolgozó kollégákat megbecsüli, ha a munkaügyön lennék, még jutalmat is kapnának - hiszen segítették a vonatközlekedést. A sztrájkolók pedig sötét napok elé néznének (nem azért, mert sztrájkoltak, ahhoz joguk van, hanem AHOGY sztrájkoltak - lásd vdszsz.hu). 1 hiba, és goodbye.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.02.08. 11:14:36

Nem kötekedés, csak kiváncsi vagyok, ha egész nap azzal foglalkozott a család, hogy jusson haza hét közben a kishuguk, ez a lehetőség miért nem volt jó?


Budapest, Népliget Békéscsaba, autóbusz állomás 14:05 18:20 4:15

magocska 2008.02.12. 08:34:37

Azért mert az utolsó busz elment 16:15-kor, ha jól emlékszem. És 16:10-ig volt órája. De szerintem a busszal jobban járt volna, az legalább biztos eljut a célállomásig.
süti beállítások módosítása