A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr48333289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord_Cica (törölt) 2008.02.10. 11:58:47

Ez durva. MÁV-ot megszüntetni!

Tunguska 2008.02.10. 12:00:43

Ha kapok egy bombázó ezredet megoldom a kérdést. 2 éva alatt visszahozza az árát

Hellisfitar 2008.02.10. 12:01:16

Azért van benne ostobaság is. Ilyen a 82-es gyártású Csörgő fikázása. A 26 esztendős mozdony öreg és gagyi lenne? Gratulálok.

TotoHU 2008.02.10. 12:02:22

Nagyon durva!!!!! Úgy látszik még mindig meg tudok lepődni azon, miket meg lehet csinálni ebben az országban.
Nade ugye tudjuk, hogy Magyarország a következmények nélküli ország - itt bármit meg lehet csinálni, picit morgolódnak az emberek aztán úgyis megy tovább minden mint azelőtt.
Egyébként pedig hajrá VEKE, nagyon tetszik ahogy rendszeresen borsot törnek a gazdaságtalanul és logikátlanul működő böszme mamut BKV-nak és MÁV-nak!

Lobster1978 2008.02.10. 12:10:02

Index főoldalra vele!!! Meg minden egyéb helyre, érdemes lenne erre figyelni inkább, ha már így az érdeklődés központjába "küzdötték" magukat az okos szakszervezti főmajmok :)

gabest1 2008.02.10. 12:20:45

úgy hallottam 5 milliárdból már kijön egy b52-es, ha 2000 millárd volt a 15 éves veszteség, akkor csak 2014-re hozná vissza az árát egy olyan ezred :P

Luigi 2008.02.10. 12:27:25

Voltam Japánban, ott tényleg működik minden.
Szerintem a megszüntetés, és az újraépítés jó 5let. Tudom durva lesz amit mondok, de igenis újra kell szervezni az egészet, akár elbocsájtások árán is. Nem biztos, hogy a baktert kell elküldeni, lehet neki átképzést tartani.
Japánban 75 év felett még az emberek dolgoznak.

Egy jól és hatékonyan működő vasút csak akkor tud működni, ha lépést tart a fejlődéssel.

Pyf325 2008.02.10. 12:30:18

És ennek így kell terjednie? Blogon, Youtube-on, szakmai fórumokon?

Címoldalra vele mindenhol, a Népszabadságtól kezdve a Magyar Nemzeten át egészen a Blikkig és a Nők Lapjáig! Szembesüljön vele mindenki, olvasson bármit is!

Én sajnos nem értek hozzá, megfelelő kapcsolataim sincsenek, de csak olvassa ezeket a blog-okat újságíró, vagy bárki más, aki meglovagolhatja ezt a témát.
Valahogy el kellene érni, hogy ebből is olyan botrány legyen, mint anno a paprika-ügy volt. Azzal a különbséggel, hogy legyen komoly, nagyon gyors, minden érintettre kiterjedő következménye.
Persze ehhez borulnia kellene az egész mutatványnak, amire -lássuk be- Magyarországon szinte semmi esély nincs.
Kár, mert ennyi pénzből lehetne európai színvonalú vasútunk is.

mizrolist 2008.02.10. 12:32:15

Már amikor a Szempontot néztem, is súlyos volt; viszont cseppet sem meglepő :-(

hard 2008.02.10. 12:49:14

most ehhez mit lehet írni? nem találok szavakat

Nagymoli 2008.02.10. 12:51:57

Túl sok ott a pénz, meg a befolyásos ember... azt írunk, amit akarunk, meg azt gondolunk.. tökmindegy, semmi nem fog változni. Porszemek nem diktálnak a sivatagban...

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.02.10. 12:53:08

Tehát a megoldás?
Megszüntetés és újraszervezés? Kik lennének ismételten a húsosfazék körül? Ugyanaz a TOLVAJ BANDA aki most. Na persze nem név szerint. Haverok, mutyi, családtagok. Ha leírom, hogy ki kéne irtani a múltbeli, mostani vezetőket és családtagjaikat valamit a haversági körüket, ki lenne törölve ez a hozzászólás. Ez maffia.

Netuddki. 2008.02.10. 13:03:15

Kis ország vagyunk, itt minden(ki) össze van fonódva mindennel(kivel).
Két eset lehetséges:
1. A döntéshozók valóban ennyire nem törődnek semmivel. Ami mellesleg nem lenne újdonság (kivéve a saját költségtérítésük).
2. A döntéshozók is benne vannak a buliban, és a MÁV-ot használják saját kasszának, amiből annyit vesznek ki amennyit akarnak.

petya.bacsi 2008.02.10. 13:06:02

Döbbenet.

Az meg szomorú, hogy az újonnnan vásárolt szerelvények is ilyen leharcolt, összebarmolt állapotban vannak. Ez ellen is határozottan kellene fellépni valahogy.

EÖ (törölt) 2008.02.10. 13:33:09

és még van pofájuk sztrájkolni

Pipas 2008.02.10. 13:39:56

Baszki, baszki, baszki!

Semmi adót se fizetni amíg szét nem osztogatnak egy millió évet a sikkasztók, hűtlen kezelők, tolvajok között.

Egyébként meg azért van a 'számla kiadva' pecsét a jegyen, hogy ne lehessen két számlát kérni egy jegyre. Viszont azt már tényleg nem lehet megérteni, hogy mi a fasznak nem fogadja el az APEH a vonatjegyet.

Pipas 2008.02.10. 13:43:50

Persze, hogy sztrájkolnak! Gondolod azok nem veszik fel a munkát, akik ezeket a pénzeket ellopták? Bárcsak azok sztrájkoln
ának... ;)

apostol 2008.02.10. 13:49:19

Azzala : "Ennyi volt, vége" módszerrel egyetértek!
Nem kevés évvel ezelőtt (csak látszólag tűnhet idegennek a példa!) botrány, botrányt követett a bolgár labdarugásban. Az akkori kormány gondolt egyet, és leállította, felfüggesztette (minden szinten) a bajnokságokat. Majd újjászervezte. Ezt követően a bolgárok már az 1994-es VB-n elég szépen is muzsikáltak!
Nem látok más utat. A filmet meg kötelezővé kellene tenni bizonyos döntéshozó (felsőbb)körökben! Remélem ők nincsenek benne a bizniszben...?!

suexID · http://www.suexid.hu 2008.02.10. 13:52:02

Egyéves Önkéntes: nem a MÁV vezetősége sztrájkol, hanem a mozdonyvezetők, bakterek, karbantartók, stb... Ők dolgoznak rendesen, a pénzek nem az ő kezeik között morzsolódnak le.

Egyébként rengeteg dologban igaza van a videót készítő riporternek, és Dorner Lajosnak is. De az összemart tükörről és az összegraffitizett vagonokról nem a MÁV és dolgozói tehetnek. Hanem a kedves utasok. Nem értem miért jó az bárkinek is, hogy egy százmilliós nagyságrendű DMU-t összefirkál, összekaristol és megrongál.

Az ilyennek a tökeit letépném és megetetném vele.

hard 2008.02.10. 13:57:55

Csak úgy viszonyítási alapnak: 1 km autópálya 2-2,5 mrd (ebből olyan 800 millió körül jut zsebbe is.) Egy jó távolsági busz 70-110 millió. Ugye majd ennyiért toldozgatják a szar kocsikat.

Szerintem egyébként az ilyen fő vonalakat, mint győr-bp, szeged-bp, debrecen-bp, stb, kéne csak meghagyni, ezek pestig megállnának max 4 helyen, 200-as tempóval mennének, és ezekre hordanának rá a buszok. Az összes többi vonalat bezárni. Amin nincs jelentős teherforgalom, az még a színesfém tolvajok előtt felszedni. A több 100 mrd-os máv támogatásból autópályákat építeni keresztbe-kasba, meg buszokat venni. Ja és engedni a buszokat 100-al menni a pályán, meg 90-el a főúton.

Pipas 2008.02.10. 14:04:16

Egyébként nem értem, hogy miért mondja mindenki, hogy a rongálásokat nem lehet megakadályozni.

Ki kell deríteni ki rongált, kifizettetni a kárt meg a nyomozás költségeit és kész. Ha csak néhány rongálót elkapnának a többi már meggondolná megéri-e a kockázat. Összefirkáltad a vasúti kocsit? Hétmillió, lehet perkálni vagy leülni mondjuk napi ezer forintjával.

buksikutya 2008.02.10. 14:05:22

tok jo ez a "megintallunkvazze.hu" domain, csak kar, h tobbet nem elerheto a szerver, mint amennyit igen (webhost3.nexum.hu), igy kb az oldal sem jon be.

megoldas: adblock-bol szurni azt az egy alva javascriptet, ami onnan jon.

Ashi Valkoinen 2008.02.10. 14:07:29

hard 2008.02.10. 13:57:55

Valóban, ez értelmes ötlet. *Ironizál.*

petya.bacsi 2008.02.10. 14:18:03

Pipas: ez elméletben működik, gyakorlatban nem.

Rabbeleben 2008.02.10. 14:29:13

Más nem ért rá, csak ez a lángeszű Lajoska?
Ennyi ökörséget összehordani!
Több kilométerre ellátszó LED-es zárlámpa, ...
Alulmúlhatatlan.

suexID · http://www.suexid.hu 2008.02.10. 14:32:53

hard: Olyanról, hogy fajlagos költség, még nem nagyon hallottál, gondolom. Egy autóbusz ára legyen 70 millió. Ezért cserébe elvisz mondjuk 60 utast. Egy vasúti kocsi ára legyen mondjuk 50-80 millió, ezért cserébe elvisz mondjuk 70-100 utast. Plusz nem zabál egyénileg dízelt, hanem szerelvénybe sorozva megoszlik a fogyasztás.

"kéne csak meghagyni, ezek pestig megállnának max 4 helyen, 200-as tempóval mennének, és ezekre hordanának rá a buszok."

Igen. Jelenleg Magyarországon a legnagyobb pályasebesség 160. Ilyen sebességre képes mozdonya nagyon kevés van a MÁV-nak (vannak felújított gigantok, amik tudnak ennyivel menni, de nem kétáramneműek, plusz ugye a Taurusok), személykocsija is kevés van, ami ezt a sebességet bírja. De majd holnaptól 200-al mennek, és az első ívben lemásznak a pályáról.

fynndafrail 2008.02.10. 14:36:51

Így igaz, a graffitiseket elkapni viszonylag egyszerű lenne, hisz mindegyik jobbára a saját szignóját firkantja minden elérhető tiszta felületre. * * * Kering egy történet, miszerint valaki megfogott egy ilyen falfirkászt, aki sokadszor okozott százezres nagyságrendű kárt a háza kerítésén. Fülön fogta két haverjával, felvitték a gyereket a saját (a szülei) lakásába, oszt telefirkáltatták vele az egészet. A falon a képeket is, az ablakokat is, a bútorokat is, a plazmatévét, a fürdőben a csempét, mindent. A végén még kapott egy kis verést oszt jónapot :-D

Pipas 2008.02.10. 14:37:12

Ha ezeken a pályákon 200-al menne _bármi_ arra mondjuk én is befizetnék. Negyvennel, nem kétszázzal...

nonok 2008.02.10. 14:38:59

Megdöbbentő?És a pénzfaló, nullához közeli hatásfokú,egy biztósítós TB-rendszer,meg az azt védő demagógia, az nem megdöbbentő? 360 főállású képviselő és háromezer önkormányzat egy ekkora országnak,az nem megdöbbentő?Negyvenezer rendőr,de ha kirabolnak,én vagyok a "hibás", mér ott, mér úgy jártam - ez nem megdöbbentő?!Nyolcvan-kilencven százalékos elvonás a jövedelemből, az nem megdöbbentő?!
(A középkorban ennek a fordítottja, az 10 %-os adó - a "tized" - is sarcnak számított.) Amíg az állampolgár eltűri, hogy egy okmánynirodában például - amit az ő pénzén, "őérte" tartanak fenn - birkaként terelgetik és úgy is bánnak vele, addig ez így is marad.

bazs 2008.02.10. 14:39:11

A jövő évre ígérgetnek 200 milliárdos adó-könnyítést. Lehet, hogy bezár a MÁV?:)
Amúgy azért nem lehet megszüntetni, mert a *desz azonnal mutyizást sejtve keresztbe állna.
Pedig már rég arra jutottam, hogy kellene egy MÁV-tól független hálózatot építeni, ami első körben legalább a nagyvárosokat összeköti, max egy órás menetidővel. Meg persze teherszállítást is biztosítani.
MÁV pillanatok alatt meghalna és a pénzből lehetne normális hálózatot csinálni mindenhova.
Persze amig milliárdok folynak zsebekbe, senkinek nem érdeke ezt megtenni.

andreasue (törölt) 2008.02.10. 14:39:47

Nem a MÁV-ot kell megszűntetni, hanem azokat a tolvajokat, akik szétlopják. Szépen tarkónlőni az egész brigádot.
Ha itt egy hónapra leállítanák a MÁV-ot, akkor a színes fémtolvajok (sic!) másnapra ellopnák az egészet pályaudvarostul.

Pipas 2008.02.10. 14:39:56

fynndafrail: Ez jó, ez nagyon tetszik. Kellene csinálni egy rongálókra hobbiból vadászó civil szervezetet, merthogy a hivatalos csatornák nem működnek úgyse.

Aztán a nyomozás eredményét szépen felrakni az internetre, merthogy a bíróságok sem működnek... ;)

hard 2008.02.10. 14:46:45

suexID 2008.02.10. 14:32:53

És a kiszervezett kft-k fajlagos költsége? Felesleges sorompótekerők fajlagos költsége? Sztrájkolgatások fajlagos költsége? Sok-sok céges autó fajlagos költsége?

Persze, hogy ezen a pályán nem lehet 200-al menni, de abból a több 100mrd-ből egy pár km-t évente csak fel lehetne újítani.

Csak amíg 40-es 50-es átlagsebessége van a vonatnak, sok helyen jobb alternatíva a busz.

Pipas 2008.02.10. 15:00:33

A busz nem magoldás, hiszen a buszok fenttartására félretett pénzt ugyanúgy el lehet lopni, mint a vasút fenntartására félretett pénzt.
Megoldást a bűnösök megbüntetése nélkül nem találhatunk, ez világos.

hard 2008.02.10. 15:36:04

A busztársaságoknál még sincs 100mrd-os nagyságrendű veszteség.

gabesas 2008.02.11. 11:03:01

ekkora egy undorito riportot. demagogia hegyek, hulyesegeket zagyvalnak ossze, igazabol ez az egesz nem szolt masrol minthogy lapatoljunk josok fikat ossze.
Annyi szep szakma van, Dorner ur is elmehetne mondjuk peknek.
hard: hany volantarsasagot lattal aszfaltozni pl?

GH 2008.02.11. 11:44:08

Azért én egy kicsit árnyalnám a képet, amelyet a riport közvetített. Tényleg van-egy két 19. századi hülyeség a vasútnál, de ezek leépítése (pl. vörös tárcsa helyett lámpa) nem oldja meg az anyagi gondokat.
A pecsétek, jegyek stb. ésszerűsítése munkaszervezés kérdése.
Az állam tényleg költ a vasútra, de nem úgy, ahogy kéne. A riportban is elhnagzott, hogy nincs közszolgáltatói szerződés a személyszállításban. Ez azt jelenti, hogy az állam nem fizet a kedvezményes jegyekért, diák, nyugdíjas stb.
Ha ezt megoldanák, átláthatóbb lenne a finanszírozás, nem kéne állandóan tőkeinjekció.
A kiszervezett cégeket vissza kéne integrálni a MÁV-ba, akár hatalmi erővel is. Az egész elaprózással csak azt érték el, hogy sokkal de sokkal nagyobb vezetői apparátust kell eltartani.
A riportban szerintem hülye példa volt, hogy mennyit költenek informatikára és mennyit pályára. A vasútnál a pálya fontosabb, minthogy mindenhol legyen Nintendo. Az, pl. ami az oktatásban zajlik, erre a legjobb példa: a düledező iskolát a digitálistábla támasztja ki...

Ja és szerintem a Vasúti Hivatal is felesleges, elég nagy a GKM, hogy amellett még egy sóhivatalt eltartsanak.
Tisztára mint az oktatásban: az iskolákat becsukják, de már van 10-15 sóhivatal és az OKM, amely az oktatásügyeket "szervezi".
süti beállítások módosítása