Azt eddig is tudtuk, hogy a GI Joe féle sztrájk nem más, mint az utasok arculköpése, valamint a MÁV zsarolása. De ismét előjött a régi nóta.

Szia! Gasó nem normális! Új követeléssel állt elő a VDSZSZ (vagy inkább vdSS?).

http://www.hirado.hu/cikk.php?id=265661

"A VDSZSZ Gyurcsány Ferenc kormányfőhöz írt nyílt levélében nyomatékosította MÁV-val szembeni új követelését. Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a levélben tudatta a miniszterelnökkel: szakszervezetük kiterjeszti eddigi követeléseit azzal, hogy a MÁV a majdani megállapodásig ne szüneteltesse a vasútforgalmat a 38 bezárásra ítélt szárnyvonalon.


A levélben az elnök arra is felszólítja a kormányt, hogy tulajdonosként az érintett vonalakon kötelezze a vasúttársaságot technikai korszerűsítések haladéktalan megkezdésére és megfelelő menetrendi struktúra kialakítására a személyszállítás szolgáltatási színvonalának javítása érdekében.

Az új követelés kérdése már a VDSZSZ és a MÁV között nap közben lefolytatott egyezetésén is szóba került. Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője azt mondta: a mellékvonalak ügye nem a MÁV döntési kompetenciájába tartozik.

A szakszervezet további követelése, hogy egyszeri kifizetés járjon minden vasutasnak a MÁV Cargo privatizációs összegéből, továbbá a vasutasok kapjanak 10 százalékos többlet személyi alapbért.

A VDSZSZ és a MÁV között március 12-én folytatódnak a tárgyalások. Bárány Balázs a VDSZSZ alelnökének közlése szerint a szakszervezet tarja magát korábbi bejelentéséhez, miszerint vasárnapig biztosan nem folytatják a felfüggesztett munkabeszüntetést."

Gondolom szándékosan kér lehetetlen.
1. A fővonalak karabantartásához, fejlesztésére sincs pénz, akkor a mellékvonalakra honnan lenne?
2. A Cargo privatizáció még mindig nem zárult le, sőt hónapokkal eltolódik, mert most az EU vizsgálja az ügyletet, hogy nem sérti e a versenyjogokat, stb... (Ez szokásos eljárás ekkora összeolvadásoknál)
3. ezt a +10%-ot (a szerződésben lévő 6% mellett) szerintem semilyen munkahelyen sem adnák meg, főleg egy ilyen veszteséges cégnél nem.

Üdv:
András


Annyira jellemző. A vdszsz ismét kezdi összevonni a célokat. Lehet lankad a lelkesedés?

Tegnap volt alkalmam beszélgetni két "kapuőrrel" a Keletiben. Nagyon kedvesek, segítőkészek voltak. Tényleg le a kalappal. Ilyen embereket mindenhova!
Egyikük sem támogatta a sztrájkot, de megtudtam valamit, amit eddig nem.
Arra az időre, amíg a vdszsz-es babhuszárok sztrájkosat játszanak nem kapnak a jv-k fizetést, max akkor, ha informálnak. Többen egyszerűen be se tudtak jönni.

Mondjuk volt februárban 5 nap sztrájk szerintetek mennyi fizetéskiesés volt ez az összes többi munkavállalónak 80 nettóval számolva?

Hát igen ismét bebizonyosodott, hogy Gaskó és bandája, csak tönkre akarja tenni a vasutasokat, és az utasokat is magasról le...

Kedves emberek, akik még hisztek a gaskoizmus sugallta jövőben, gondolkodjatok. Hány emberrel szúrtok ki, hiszen harcotok szélmalomharc.

Igazából az a baj, hogy Gaskó jelenleg is olyan pozíciókat tölt be a MÁV-nál, amik révén negyedannyit keres, mint a MÁV vezér. Tisztelt MÁV azonnal mentsék fel Gaskót minden MÁV-nál betöltött tisztsége alól!

Vajon honnan van egyébként Zuglóban emeletes, liftes, medencés villája?

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr52372140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.03.09. 10:18:16

Hű, tyű, ejha. De nagyon. Ezen a Gaskón már csak röhögni lehet. Komolytalan ember.

Gaskó úr már a Miniszterelnöknél is követelőzik, a következő lépcső Brüsszel lesz? Szerintem egy kicsit nagyon túlértékeli magát. Mit képzel? Arra esetleg nem gondol ez az okos ember, hogy mi lesz akkor, ha pl. visszalépnek a Cargo megvételétől a folyamatos gáncsoskodás és sztrájkolgatás miatt?

Igazából a MÁV az államé (enyém, tied, övé és minden adófizetőé), tehát Gaskó úr az összes adófizető fele követelőzik - mi jogon sajátítja ki a Cargo sikerét??? A MÁV helyében most már lépnék: pár kártékony sztrájkhuszárt, akik büszkék arra, hogy nem dolgoznak és napot lopnak, ellenben már profi pókerjátékosok, keresztrejtvényfejtők és kávéfőzök, kivágnám a cégtől - még akkor is megéri, ha aztán végkielégítést kell fizetni ezeknek a díszhuszároknak.

Az arcom eldobom, de komolyan. Ez van akkor, amikor "hatalmat" kap egy jelentéktelen ember. Én csak azt nem értem, hogy a többi vasutas szakszervezet miért tűri, és miért nézi nyugodtan, hogy egy kicsi és noname szakszervezet lejáratja őket is, és ellehetetleníti a vasutat - és ezek mellett az emberek egy emberként vannak rosszul, ha vasutast látnak. Egyszerűen ezt nem tudom felfogni.

Georgejr: szerintem az utolsó mondatod felejtős, arról felesleges vitát nyitni. Van, és kész.

petya.bacsi 2008.03.09. 10:19:20

Mellesleg: inkább a főbb vonalakat fejlesszék, mert már arcpíritó az ottani állapot is.

vanek ur 2008.03.09. 13:29:52

A márciusi rádiókabaré 1-i adásában is volt szó a sztrájkról. Elhangzott ott is egy-két követelés (pl.: járjon minden mozdonyvezetőnek egy gurulós bőrönd és pilóta-egyenruha; legyen a mozdonyon is index, ha már a villamoson van, stb.), szerintem Gaskó még azokat is rátehetné a listájára.

Egyébként meg a MÁV egy kifejezetten észszerű javaslatot tett le az elégséges szolgáltatásról, ennek elutasítása (és a mellékvonalak ügyének előrángatása) egyértelműen annak a jele, hogy a Gaskó féle banda a vasutat igazából utasok nélkül tudja úgy igazából elképzelni.

vanek ur 2008.03.09. 13:38:14

" A levélben az elnök arra is felszólítja a kormányt, hogy tulajdonosként az érintett vonalakon kötelezze a vasúttársaságot technikai korszerűsítések haladéktalan megkezdésére és megfelelő menetrendi struktúra kialakítására a személyszállítás szolgáltatási színvonalának javítása érdekében."

Inkább a kormányt kellene arra kötelezni, hogy a vasút ne az utolsó helyen álljon, amikor a közlekedés fejlesztésére szánt pénzt osztják. Az állam viselkedjen igazi tulajdonosként, tartsa, tartassa karban a pályát, gépeket, kocsikat; fejlesszen (akár úgy is, hogy nem a MÁV nagy kalapjába önti a pénzt, hanem ő maga megveszi a mozdonyt, szervezi a pályakorszerűsítést, és a "készterméket" adja át a vasútnak); és fizesse ki az általa megrendelt szolgáltatást és az általa előírt kedvezmények után járó pénzeket. Mint jó tulajdonos, szüntesse meg a cégnél a pazarlásokat, működtesse a vasutat hatékonyan. Szüntesse meg a sógor-koma szerződéseket, tetessen az összes szerződésbe szankciókat a nem teljesítésre. Lehetne még sorolni... Kellene szervezni ezekért is egy sztrájkot. :)

petya.bacsi 2008.03.09. 14:04:01

Meglehetősen gusztustalan húzás volt megint előhozni a mellékvonalakat. Amiket bezártak, az Gaskó úr szerint is OK? Gaskó úr tudna javasolni forrást a fejlesztésre? Miért nem ajánlják fel a "sikerdíjukat" és a követelt 10%-ot erre a nemes célra??

Lehetne még ilyen dolgokat is követelni (nem lenne kevésbé pofátlan és irreális, most a mostaniak...), hogy minden vasutas kapja meg a holland vasutasok fizetését, az utasok fizessenek 3x annyit ezért az "európai" szolgáltatásért, töröljék el a menetrendet, mert az is nyűg, hogy be kell tartani, legyenek külön vasutas-szerelvények az idióta utasok nélkül meg még sorolhatnám.

Remélem a vasutas dolgozók nagyrésze nem dől be ennek a kamu dumának...

petya.bacsi 2008.03.09. 14:07:41

"Inkább a kormányt kellene arra kötelezni, hogy a vasút ne az utolsó helyen álljon, amikor a közlekedés fejlesztésére szánt pénzt osztják."

Vanek úr, a MÁV tudtommal az első helyen áll (sajnos), tömik bele a pénzt, mégsem mozdul semerre. Miért? Mert a MÁV még mindig nem ébredt fel, hogy már 2008-at írunk, hogy minden ügyfélközpontú lett, hogy az utasért van a MÁV és nem fordítva, és hogy nem kell boldog-boldogtalant foglalkoztatni, hogy aki nem alkalmas, és büdös a munka annak meg kell köszönni a munkát.

slamx 2008.03.09. 16:17:14

Szerintem van értelme ennek a sztrájknak.
Persze nem biztos, hogy az amit a sztrájkolók el szerettek volna érni.
A viszonylag jól működő közúti közlekedés megerősödik, az utasok azon része, aki megteheti (van buszjárata is) váltani fog.
Mivel az olyan helyeken is nőnek a közúti közlekedés iránti igények ahol eddig a MÁV volt az "úr", elképzelhető, hogy a Volánok új járatokat indítanak...

Tehát környezetszennyezőbben, de kulturáltabban utazhatnak azok, akik eddig ilyen-olyan okból még kitartottak a MÁV mellett.

Ez is eredmény.

vanek ur 2008.03.09. 16:33:06

petya.bacsi!

"MÁV tudtommal az első helyen áll (sajnos), tömik bele a pénzt, mégsem mozdul semerre."

Ezen a helyen: kotottpalya.blog.hu/2008/01/23/antal_daniel_szerint_nem_keves_a_vasut_penze_csak_rosszul_kolti
van egy hozzászólás ( gramercy 2008.01.23. 21:48:30 ), amiben az illető kifejtette, hogy egy jól működő vasútra éves szinten kb. 426 md forintot kellene költeni. Ez a szám 30 éves amortizációval számolja az állóeszközöket (pálya, állomások, kocsik és mozdonyok), + a béreket. (Nincs benne az energiaköltség, fejlesztési tartalék, bizonyos rezsiköltségek.)
A vasútnak ezt a bevételeiből kellene kigazdálkodnia, de az árakat nem a vasút, hanem az állam határozza meg. És még azt is megmondja, hogy bizonyos utasoknak ebből az árból engedni kell (diákok, nyugdíjasok, stb.). Mindeközben a költségeket a piac határozza meg. Ha már a tulajdonos megmondja a cégnek, hogy mennyiért _adhatja_ a szolgáltatást, akkor illene a többi költséget kiegészítenie. Aról nem is beszélve, hogy ha már boldog-boldogtalannak kedvezményeket ad, azt az összeget is illene berakni a kasszába (csak részben teszi).
Ami pénzt az állam a MÁV-nak ad, az csak részben fedezi a költségeit, ezért duzzad párévente néhányszázmilliárdosra a vasút adósságállománya. Az igaz, hogy van pazarlás a MÁV-nál, hogy elavultan túlhierarchizált, hogy iszonyatos bürokrácia van, hogy túlfoglalkoztat (bizonyos területeken, máshol éppen hogy létszámhiány van), és elképesztő lassan reagál a változásokra. Azt azért tegyük hozzá, hogy 30000 alkalmazott nem fog egyik napról a másikra "ügyfélközpontú" lenni, utasításra meg pláne nem.
Ha szigorúan a közlekedés _fejlesztésére_ szánt pénzeket nézzük, a vasút igencsak a sor végén kullog. Számold össze, hogy az utóbbi 15 évben mennyi pénz ment a közútfejlesztésre (autópályák, elkerülő utak, stb. - nem mondom, hogy nem volt rájuk szükség), és mennyi a vasútfejlesztésre (milyen felújítások, kocsi- és mozdonybeszerzések voltak - nem sok, értékben pedig meg sem közelíti a közutat). Ha az állam szerint a vasút pazarló, ne a pénzt adja, hanem a kész eszközt (vegye meg ő a mozdonyt, építse ő a pályát).

1116001 2008.03.09. 16:57:42

Az álam messze erőn felül finanszírozza a MÁV-ot. Aminek én személy szerint örülök mert vasútbuzi vagyok:) (igen, vállalom:) ), de rossz látni, hogy ez szétfolyik és semmire sem elég:(
Az EU-ban Magyarország költi a legtöbbet GDP arányosan a vasútra.

Bucika 2008.03.10. 07:30:41

A MÁV-nak a sok igazgatósága közül kéne mondjuk a 90%-át bezárni, ahol rengetegen nem dolgoznak, és akkor jutna bérfejlesztésre, a vonalak karbantartására,stb.De amíg egy dolgozóra kb. 4-5 irodista jut addig a rengeteg pénz sem fog előkerülni,mert ezeknek az embereknek a fizetése a dolgozó fizetésének kb. 5x. -se. Ide kerül a rengeteg állami finanszírozás. Csak az a furcsa, hogy nincs aki számonkérje öket, hogy hová tüntetik el a sok pénzt.

Manyizga (törölt) 2008.03.10. 08:08:05

A MÁV egy vérbeli szocialista gondolkodású valami. Ha kevés a pénze, nem azon gondolkodik, hogy hogyan lehetne spórolni (ésszerűsítés, hatékonyságnövelés, átszervezés, leépítés...), hanem hogyan lehetne a bevételeket növelni. "Harc a bliccelők ellen!", stb. Ez frankó, de a problémának nem a gyökerével foglalkozik. Ahogy a tipikus szocialista gondolkodása is úgy szól: hogyan lehetne többet adni úgy, hogy nem veszünk el senkitől? SEHOGY. Valakitől el kell venni azt a többletet.

kacsa! 2008.03.10. 10:14:23

"A MÁV-nak a sok igazgatósága közül kéne mondjuk a 90%-át bezárni, ahol rengetegen nem dolgoznak," Erre van egy jó példám: X állomás személyzeti folyosóján az egyik ajtó mellé ez van kiírva: "X állomás Anyagellátási Osztály".. vagy valami ilyesmi, göngyöleg, akármi. A táblán három név, egy nagyokos meg két kisokos (jellemző, hogy a MÁVnál minden irodában legalább ketten, ha nem többen _dolgoznak_). Az iroda kb 2x2m-es, egyetlen asztal van, az egyik sarokban a vécépapír, a másik sarokban a zsugorfóliázott ásványvíz áll halomban. Szerintetek a három emberből hányat tart el feleslegesen MÁV, az adófizető, te és én? Felbasz.

petya.bacsi 2008.03.10. 16:09:46

Szerdán megint beszélgetnek egymással a két fél küldöttei, persze megint nem lesz megegyezés (a MÁV ne is engedjen!).

A kérdés az, hogy mikor kezdik a napi közel fél milliárdos kárt okozó kávéfőzést, pókerezést és a humoros naplóírás. Érdekes, ezért senki sem hőbörög, pedig fél milliárd forint hatalmas pénz, elég belegondolni, hogy mi minden HASZNOS dologra lehetne ezt a pénzt fordítani...

Vajon elkezdik a nemzeti ünnep előtt? Vagy eltolják jövő hétfőre? Vajon lesznek újabb pontok a követelésükben? Hiszen a mellékvonalas téma megint előkerült...

Jamy000751 2008.03.14. 15:47:44

Mint minden rovatban csak kritizálni tudok.
A MÁV nem az államé, ha figyelünk:
Magyar Állam Vasutak = MÁV Trakció Zrt - a mozdonyok, MÁV Start Zrt - a személyszállítás, MÁV Gépészet Zrt - a teherkocsik és javításuk, IK Kft - az épületek, MÁV Zrt - pálya és létesítmények meg forgalom meg berendezések ,mivel még kifizetve nincs MÁV Cargo - árúfuvarozás. Nos mindebből csak a MÁV Zrt van még állami kézben, de a GM honlapján azt is megtudhatjuk, hogy 2009. jan. 1-től azt is legalább 3 részre szedik. :-) Akkor kié is a MÁV?
A Vasúti Hivatal adatai alapján a 212 milliárd forint veszteségből 1!!! milliárd forintot termelnek a mellékvonalak! A többi a menedzsmenté!:-)
Miért a vasutasokat ba...juk a veszteségért, mikor Kóka hivatalba lépésekor azt ÍGÉRTE "...megszüntetem a vasúti vízfejet!" Észrevettük! :-)

petya.bacsi 2008.03.20. 18:28:15

"Eddig mindössze hárman mondtak le a 250 ezer forintról a MÁV Vezérigazgatóságán dolgozók közül, nevüket nem hozzuk nyilvánosságra, nehogy személyük befolyásolja a szavazást." (forrás: vdszsz.hu)

Meglehetősen szomorúnak tartom, hogy CSAK 3 vezetőségi tag mondott le a szerintük sem járó pénzről.
A vezetőség helyében - mivel úgysem kapják meg, legalábbis eddig azt mondták - kiadnék egy közleményt, amiben nevekkel együtt felsorolják, hogy ez meg az lemondott a Cargo utáni pénzről. Így eggyel kevesebb támadási pont lenne a VDSzSz-nek.
süti beállítások módosítása