Ma ezt a közleményt kaptam:

A MÁV-START Zrt. tájékoztatást ad a személyszállító vasúttársaságot a múlt heti két órás figyelmeztető sztrájk után ért, a menetjegyek visszaváltásából adódó bevétel kiesés káráról.

 

A MÁV-START Zrt. a munkabeszüntetés miatt elhalasztott utazásokra szóló előreváltott menet- és helyjegy árát a kezelési költség levonása nélkül térítette vissza, az alábbiak szerint:

·        Ha utasunk a várható vonatkésés miatt az utazás megkezdése előtt lemondott az utazásról, a fizetett menetdíjat, InterCity (IC) és InterPici (IP) pótjegy árát kezelési költség levonása nélkül térítettük vissza részére.

·        A sztrájk miatt elmaradó IC, IP vonatokra megváltott helyjegyek, pótjegyek árát levonás nélkül visszaadtuk.

·        Kezelési költség levonása nélkül a megvásárolt menetjegyek, IC és IP pótjegyek visszatérítése a sztrájk lemondását követő harmadik nap 24.00 órájáig volt érvényes.

·        Az, aki a nemzetközi vonat elmaradása miatt mondott le az utazásról, a Magyarországon váltott nemzetközi menetjegy árának és a helybiztosítási díjának levonás nélküli visszatérítésére volt jogosult.

·        A más vasút által kiállított nemzetközi menetjegyek fel nem használását igazolni kellett, amely alapján a menetjegyet kiadó vasúthoz be lehetett nyújtani a visszatérítési igényt.

·        Az IC és IP vonatok késése miatt az IC, illetve IP pótjegy árának visszatérítése a célállomáson nem volt igényelhető.

 

 

A kezelési költség levonása nélkül visszatérített jegyek árát a munkabeszüntetés utáni harmadik nap, október 28-án 24.00 óráig igényelhették vissza utasaink, így belföldi viszonylatban 1 646 600 forint értékben 1423 ilyen visszaigénylés történt, nemzetközi viszonylatban 9-en álltak el utazási szándékuktól, a visszaváltott mentjegyek értéke 124 414 forint.
Így összességében, 1. 771 014 forint volt a sztrájk miatt visszaváltott mentjegyek ellenértéke.

 

 

MÁV-START Zrt.

Kommunikációs Igazgatóság

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr35214295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gobbihilda 2007.10.31. 17:03:58

A MÁV-nak nem rinyálni kell, hogy mennyit bukott a sztrájkon, hanem odaállni a sztrájkolók mellé.
Ha ez így megy tovább, a mellékvonalak után egyszer csak megszüntetik a fővonalak forgalmát is. Aztán az egész vasutat. Utána meg jöhetnek a fémtolvajok. Igaz, lehet, hogy ez a cél. Az elvtársak baráti körében van több ezzel foglalkozó egyén. Van olyan, aki nemrég kezdte meg a büntetését. A Lipótról vitték a sitkóra.

efi 2007.10.31. 18:09:12

Gondolom, te óhajtod finanszírozni pl a Kondoros-Kisszénás vonalat, ahol a napi össz utasszám 6 fő. Ez 6 vonatra oszlik el...

Snake 2007.10.31. 18:30:37

Gondolom nem gondolkoztál még el azon,hogy a fejlesztés lehetősége is fen áll!

2007.10.31. 19:19:03

6 utasra tényleg felesleges. Fejlesztés után sem lenne sokkal, max. esetben is pár száz fővel. Nem éri meg. Ebből inkább fejlesszék a fővonalakat.

Gobbihilda 2007.10.31. 19:23:29

Efi!
Gondolom azon már nem töprengtél el, miért kellett olyan vonalakon is megszünteni a személyforgalmat, ahol a Bz mindig(!) tele volt, pénteken, meg vasárnap a kocsik is, amik utána voltak.
Megint csak Nagy-Britannia a példa. Ott is bezártak a reménybeli veszeteség csökkentésének reményében vonalakat, utána az újbóli megnyitás többszöröse - durván tízszerese - volt annak, mint amennyit megtakarítottak.

Adani 2007.10.31. 19:47:23

Kisszénás-Kondoros között az a dilemma, h vonat járjon-e vagy semmi, busszal nem kiváltható.

De pl. a Mezőtúr-Orosháza vonalat nem kell megszüntetni, azon utas is van, bz+mellék és szinte mindig ki van használva. Egy orosházi ha Bp-re akar menni, akkor az a legrövidebb és legolcsóbb megoldás ha azon megy Mezőtúrig és ott átszáll. Az Orosháza-Szentes vonalat szintén nem megszüntetni hanem fejleszteni kéne. A Pécs-Bátaszék vonalat szintén, hiszen pl. Pécs és Szeged között hiányzik az összeköttetés, amire még igény is lenne, mert jelenleg csak pesti kerülővel lehet eljutni pl. Békéscsabáról Pécsre. Van pár, amiért tényleg nem kár, de pont az a baj, h olyan is halállistán van, amin tényleg van utas, sőt olyan is, ahol egy jó menetrenddel lehetne utasforgalom, csak tönkreteték a menetrendet és minden utas elpártolt tőle.

efi 2007.10.31. 20:15:43

Nem mondtam, hogy mindet be kell zárni. De van, amit igen. Más kérdés, hogy ezt valami agyatlan úgy találta ki, hogy 10% vonatkm mínusz. kérdem én: miért pont 10? Mert az kerek? Ragyogó, nagyszerű érv! És miért vonatkm? Miért nem ahol x-nél kevesebb utas van? És hogyan lehet a GKM részéről úgy megrendelést adni a menetrendre a MÁV-nak, hogy csináljatok 90%-ot. És hol? Azt találjátok ki! Nem találták, nem vállalták föl (helyesen) hogy ők döntsék el. Megcsinálták az egész hálózatra, a GKM meg most kapcsolt, hogy nem jött be a taktikája, mármint hogy a MÁV mondta volna, hogy itt, meg itt becsukunk. Most persze kapkodnak, nincs elfogadva a menetrend, ott se, ahol lehetne, a nyomdának meg tripla pénzt kell fizetni, hogy majd decemberre meglegyen.

Adani 2007.10.31. 21:25:47

Az megint más kérdés, h érdemes-e busszal pótolni. Hiszen, ahol vonaton kevés utas van ott akkor se lesz több ha busz megy vonat helyett. A buszjárat ugyanúgy veszteséges lesz. Ráadásul egyenes megálló nélküli vonatoknál, a vonat jobb is, mert az állandó sebességen mehet, ráadásul sínen ahol jobbak a súrlódási mutatók, a busz pedig a forgalmi helyzetből adódóan lassít meg gyorsít többször is, ami megdobja a fogyasztást. A Bz-ben ugyanaz a Rába motor van mint a régi Ikarusokban ( az meg nem a vidékre jellemző, h újabb Volva meg Mercedes buszok járnak, pláne az ilyen vonathelyettesítő vonalakon). Egyedül ott lehet jobb egy fokkal a busz, ahol a vonatnak nincs jó noymvonala, mert pl. messze vannak a településköponttól a megállók és van a vasúttla párhuzaos közút. A többi helyen nem sok értelme van. pl. Ahogy hallom Pápa-Csorna között nem jött be a dolog, a busz drágább lett, időben és km-ben is többet megy, ráadásul sok vonat helyetti buszt megszüntettek, így még romlott is a helyzet.

A 90%-banmeg ahogy hallom az is bennevan, h a fővonalakon is ritkítanak vagyis kiszednek pár vonatot. Ezzel szétverik az ütemes menetrendet is, és akkor tényleg kevesebb utas lesz, az ütemes menetrend legalább valami jó dolgo volt ,és most azt is szétverik.

Sheldrake (törölt) 2007.10.31. 23:52:25

Meg azért azt se felejtsük el kicsit szociológus vagy közgazdasági szemlélettel nézve a dolgokra:

- aki nagyon le van gatyásodva az nemigen jár sehová, örül, hogy luk van hátul
- aki diák és nem ingázó vonaltípus mellett él, az csak pénteken és vasárnap tölti meg a vonatokat
- a MÁV tré szolgáltatást nyújt ez tény
- sokkal több embernek van autója, mint akkor volt, amikor ezek a vonalak még nagyobb utasforgalmat bonyolítottak és az autókázás 2 fővel már igencsak versenyképes a vonatkával szemben és mivel sokan nem érzik úgy, hogy rosszabbul élnének az autót választják, ami aztán olcsóbb is, mint a vonat adott esetben
- kallerek szárnyvonalakon nagyon mutyizgatnak, ők is hozzájárulnak a veszteséghez

Nekem alkalmam van busszal és vonattal is bejárni Pestre, de szívesebben választom a buszt. Kényelmesebb, tisztább, olcsóbb is az átlagembernek, BKSZ bérlettel ugyanannyi, mint a vonat, és közbiztonságosabb. Autóval nemigen járnék, mert akkor az utazás alatt csomó mindent nem tudnék csinálni...

Biztosan vannak olyan vonalak, amelyeken tényleg nagyon veszteséges a személyforgalom, de talán nem vonalanként kéne nézni a nyereséget, hanem összességében. 6 emberre tényleg nem éri meg fenntartani egy egész vonalat, bár ha a végén kiderül, hogy nem is spórolnak a dolgon szinte semmit, akkor kár a gőzért.

Gobbihilda 2007.11.01. 11:59:08

Tudom, nem teljesen jó a példa, de a legutóbbi németországi vasutassztrájk követeléseivel az ottani utazóközönség több, mint 80%-a egyetértett, és támogatta azokat. Ezért nem is ítélte el a sztrájkolókat.
A 10%-os "vonat-km" csökkentés olyan '50-es évekbeli hangulatot sugároz, igaz, ezen nem is csodálkozom a kormányt elnézve...
A menetrendek ésszerűsítése fel sem merül még gondolati szinten sem. Ez itt az egyik legfőbb gond!
Hogy a Magyar Királyi Államvasutak szolgáltatási színvonala milyen, az részben rajtunk, utazókon is múlik.
Itt egyébként a fő kérdés az, hogy legyen-e ez a nem túl jó minőségű szolgáltatás, vagy semmi ne legyen.
A semminél még ez a gyenge MÁV is jobb azoknak, akik az érintett településeken élnek.

petya.bacsi 2007.11.01. 18:34:21

hmm... sztrájk. elvenném a mozdonyvezetőktől azt a lehetőséget, hogy korengedménnyel nyugdíjba mehessenek... meg az ingyenjegyüket, és akkor verhetnék az asztalt. komolyan mondom, hogy nevetséges. 6-8 között sztrájkolnak, és még délután 4-kor sem állt helyre a közlekedés.

nem tetszik a munkakörülmény? váltson! ennyi. sok munkanélküli van, aki ennyiért is szívesen dolgozna a MÁV-nál... más helyen (pl. tanítók) sztrájkolhatnának, és repülnének is...

Gobbihilda 2007.11.01. 18:51:27

Petyabácsi!
Nem kívánok neked rosszat, de azért javaslom, próbáld ki, milyen 12, vagy több órán kersztül elviselni azt, ami a gépen van. Mindezt éveken, évtizedeken keresztül. Ha egyszer is kipróbálod, rájössz, mennyire NEM feleslegesen jár a korengedmény a mozdonyvezetőknek.
Amúgy, ha felhagyna a munkájával, akkor ő is csak bővítené a munkanélküliek egyébként sem szűk táborát. A munkanélküliek közül - itt nem akarom őket leszólni - nagyon sokan a pszichológushoz sem mehetnének be, nemhogy megfelelnének a vizsgálaton, ami a mozdonyvezetőknek néhány évente kötelező.
Hogy mikorra áll helyre a közlekedés rendje a vasúton, arról meg végképp nem a mozdonyvezetők tehetnek. Ők akkor indulnak, amikor szabad a jelző, és menesztik az állomásról. Előbb semmiképp sem.

petya.bacsi 2007.11.01. 21:29:05

egyik ismerősöm nyugdíjas mozdonyvezető, de sosem panaszkodott.

petya.bacsi 2007.11.01. 21:36:49

Gobbihilda: OK, tegyük fel, hogy tényleg durva állapot van a mozdonyon (bár, korábban, mikor még az előző generáció volt a mozdonyoknál az elég komoly és nehéz meló volt - ezt elismerem). most már ilyen gond nincs. de én ugyan még nem voltam még mozdonyon.

de nézzünk egy picit szét... foglalkozik valaki pl. a tanárok idegeivel vagy torkával, hogy a sok neveletlen gyerekkel bajlódnak, és a nap végére sírni tudnának az idegtől? vagy a kamasz gyerkőcök tanáraival foglalkozik valaki, akit le sem tojnak a nebulók? sorolhatnánk az ilyen példákat. sok munkahelyen van "gáz" tényező, mégsem mehetnek előbb nyugdíjba, vagy a sztrájkot kirúgással jutalmaznák - holott nem bénítanák meg több ezer ember munkábajárását.

az utolsó bekezdésed utólag egyetértek, az tényleg nem az ő saruk volt.

Adani 2007.11.02. 11:16:03

Régi vicc, h azért van két ember a mozdonyon, mert akkor a zaj ,h eg ember nem tudná elviselni. Az előző generáció pedig még megvan, sztem. Vannak az újabb vonatok, Uzsgyi, Dezső, Talent, Flirt, de a régi Szilik( V43) meg Csörgők ( M41) is üzemelnek még, nem is beszélve a szintén újnak nem neevzhető Bz-kről.

Snake 2007.11.02. 16:05:07

Ma szinte minden mozdonyon csak 1 ember tartózkodik a vezetőálláson.Kivételt képeznek a gőzmozdonyok(a fűtő a 2.ember) és a vonatbefolyásolóval fel nem szerelt mozdonyok,vagy vonatbefolyásoló nélküli szakaszon közlekedő vonatok,de mind2 csak akkor,ha a max sebesség több mint 80km/h(itt van 1 "figyelő ember")és a vonalismerettel nem rendelkező mozdonyvezetők "kiképzői".Persze előfordulhat néha más eset is.
süti beállítások módosítása