Sztrájk

Címkék: máv sztrájk szakszervezet

2007.11.07. 09:18

Még előző héten küldem ezt a VDSZSZ-nek. Válasz azóta is semmi:

Tisztelt VDSZSZ,
Zsibrita György vagyok, a megintallunkvazze.blog.hu szerzője, és kérem engedjék meg, hogy néhány kérdést feltegyek a jövő hétre tervezett sztrájkról.
1.) Miért sztrájkolnak?
2.) Önök szerint elveszíthetik a mellékvonalakon dolgozó kollégák az állásukat?
3.) Önök szerint lesz hatása a sztrájknak, azon kívül, hogy ismét egy fél országot megbénítanak?
4.) Mit lehetne tenni, az utazás színvonalának emeléséért?
5.) Hogyan lehetséges, hogy Önök megvédik a nyilvánvalóan "sikkasztó", saját zsebre dolgozó, korrupt vasutas dolgozókat?
Üdvözlettel: Zsibrita György



Ma szinte teljes a káosz. Több helyről futnak be hozzám az információk. Aki tud valamit az kérem jelezze felém.

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr95221041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fromdtod 2007.11.07. 11:33:33

Azért szetinem ilyen provokatív kérdésekre én sem válaszolnék.

Szerintem külön kell választani azt, hogy mit akarnak a vasutasok, és mit akarunk mi utasok a MÁV-tól. És szerintem nagyon fontos dolog, hogy nekünk utasoknak nem a vasutasok felé vannak követléseink, hanem a MÁV felé. Tehát pl. mi köze a szakszervezetnek az utazás szinvonalához??????? Ahhoz a MÁV-nak van köze. A MÁV karbantartási értékesítési vezetőinek stb.

Én minden sztrájk kezdeményezést támogatok és süket, vak és kb az orráig sem lát (kicsi képzavar) az, aki nem támogatja az ilyeneket. Ebben viszont úgy érzem azt mondod (bújtatva : ) ), hogy a dolgozó ne sztrájkoljon amig pl. nem válaszol tisztességesenm kultúráltan az utasok kérdéseire, vagy nem takarítja tisztességesen a WC-t.

Szóval ez egy gyengus levél lett.

mildi 2007.11.07. 12:12:15

hát, ha keménynek akartál látszani, nem jött be, de az látszik, lövésed se az egészről
1. pontra egy lehetséges válasz itt:
dilike.blogter.hu/?post_id=204588
amúgy meg fel kellene nézni a vsz és a vdszsz honlapjára...

szabiaki (törölt) 2007.11.07. 12:20:28

az infórádióban azt mondják, a pályaudvarokon nem voltak elégedetlenkedők. Persze, mert akinek elégedetlen az nem a pályaudvaron fog ácsorogni, hanem próbál más megoldással bejutni a munkába, vagy ahova ment, ennyire hülyék az infórádiósok?

hbe 2007.11.07. 15:40:32

Ne is csodálkozz, hogy nem kaptál választ. A lábfeltevős témánál a múltkor már megpróbáltam elmagyarázni ezt. Ahhoz, hogy jó és sikeres mediátor legyél, kicsit változtatni kellene a stíluson és a hozzáálláson.

Sura md 2007.11.07. 15:53:58

Napot!

Voltak a dunántúli részen olyanok, akik ismét nem akartak tüntetni, így bizonyos vonatok elindultak a Déliből és Kökiről, de ezeket a többiek megállították az első állomáson. Ez kicsit visszás hatást kelt, hiszen a demikráciát, meg a kisemberek (sic!) beleszólását akarják ezzel prezentálni, viszont a többiek akadájozásával vétettek a MTK több hatájos jogszabálya ellen és a Kollektív Szerződésben foglaltakkal szemben is. Egyenlőre ennyit tudok, de pénteken délutánra tisztázódnak a felelősségek és, hogy mi mit okozott (pro vagy kontra).

Remélem nem volt súlyos hátránya a mai sztrájkból,
jó utat mindenkinek (és arcon köpnek a közhelyek :-))

petya.bacsi 2007.11.07. 16:00:08

nem voltak elégedetlenkedők? na, ezt nem hiszem el. két hete sem voltak, volt néhány mérges utas, aki leste a főtáblát, ami persze fals infókat közölt, teljes higgadtsággal gyalogoltak le az X vágányhoz, hogy megtudják, hogy az Y vágányról indul a vonat. a vonaton sem anyáztak az utasok, hanem pezsgőt bontottak, és kifejezték egyetértésüket. az utasok is sztrájkolhatnának a szolgáltatás minőségének emelésért... utasok szakszervezete :D :D

hbe: az elküldött levél valószínűleg egy állandóan vonatozó, és emiatt kissé feldúlt ember levele. választ meg nem a levél stílusa miatt nem kapott szerintem.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.07. 16:17:42

Kedves Hbe, kedves Mildi,
Koszonom a kritikat. Reagalnek mindenre. Eloszor mildi. Van fogalmam eleg sok dologrol elhiheted. En csupan azt szerettem volna elerni, hogy a VDSZ reszerol is halljak valamit, akik ugye a vasutas dolgozokat kepviselik. Sokszor sajnos azokat is kepviselik, akik nem érdemlik meg. Sajnos ezekkel a sztrájkokkal minket utasokat is bosszantanak. Sőt. Amikor felhív a kollégám, hogy elege van, mert az 5 éves kislányával alig tudott felszállni a vonatra, mert tele volt hála a sztrájknak és még a Nyugatiban kérték a bérletet is (joguk van), (má miért ne szivassuk az embereket) csak lehet nem kellene feszíteni a húrt. Jó lenne, ha végre egy arc, egy személyes levél is érkezne a fene nagy VDSZ-től. Ugye a minőségi szolgáltatás a humánerőforráson is múlik, és a szakszervezet őket képviseli. Egyébként a kérdések szándékosan provokatívak. Miért? Ideje lenne megszólaltatni a szakszervezeteket is. Akik a zsebbe dolgozó korrupt kalauzt is megvédik, nem ő a hibás, hogy lopott, hanem a munkáltató, hogy keveset fizet... (tudok néhány ilyen esetet, belső infók.)
Tehát ezért jöttek a kérdések, a provokatív kérdések. Nagyon is van fogalmam.
A a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium november 7-ét jelölte meg a tervekben szereplő 38 szárnyvonal jövőjéről szóló társadalmi egyeztetés végének. Ezért is értékelte a szaktárca az újabb sztrájkfenyegetést úgy, az kétes megalapozottságú. Emlékeztettek: döntés még nincs, csak állásfoglalás arról, hogy a 38 vonalat az országos hálózatból kiveszik, ám azok térségi kezelésbe kerülve tovább működhetnének.

Tehát a sztrájk egy még el nem döntött dologról szólt... Ezt próbáltam volna belőlük kicsikarni. Egyébként egyetértek Veled.


Kedves hbe. Már a lábfeltevős témánál is reagáltam. Nem kívánok belefolyni egy meddő vitába. De ha leírod mely médiánál van tapasztalatod, referenciád mint mediator szivesen veszem a tanacsaidat.
Egyebkent a sikeresseget en ott merem, hogy az emberek latogatjak az oldalt es hasznosnak tartjak, azert amit mar eddig sikerult elerni.

mildi 2007.11.07. 19:06:11

georgejr · megintallunkvazze.blog.hu 2007.11.07. 16:17:42
kedves györgy,
ugye te is tudod, hogy a zsebre dolgozó kalauzoknak meg a sztrájknak egymáshoz semmi köze, nem is értem hogy keveredett ide..(amúgy felháborító, ebben igazad van, de ez a máv, mint munkáltató dolga lenne elintézni, nem a szakszé)
a sztrájk egyébként azért volt, hogy ne zárják be a vonalakat, vagyis tkp az utasokért is, ehhez képest az utas azzal jön, hogy csak bosszúságot okozunk nekik a sztrájkkal...jusson majd eszedbe, ha télen leesik a hó, és a busz nem tud közlekedni, vasút meg nem lesz...nem cseszegetni akarlak, csak egy cseppnyi türelem, neadj'isten szolidaritás vagy vmi efféle jólesne az utazóközönség részéről
jó az oldal egyébként grat!
ps: nem vdsz, hanem vdszsz, egyébként én se bírom őket különösebben

efi 2007.11.07. 19:17:05

Surányi Máté
"Voltak a dunántúli részen olyanok, akik ismét nem akartak tüntetni"
Igen, pl a GYSEV is, ajánlom figyelmedbe. Ők sem kapnak több pénzt az államtól, mégsem kell bezárniuk egyik vonalukat sem, sőt egyre több van. És most csak a magyar oldalról beszélek. Ott is magyarok dolgoznak ám, csak kicsit más a hozzáállás, nem ilyen asztalcsapkodós, jogunk van ám sztrájkolni vazze, ha nem tetszik utazz mással, minket úgy is kifizet az állam stílusú!
Kik akadályoztak, amúgy kit? Milyen Mt-t sértettek ?? Csak sztrájkhoz való jog létezik, munkához való nem? Nem tudtatok nyugodtan semmittenni, mert egyesek dolgozni akartak, hihetetlen.
A másik topikban elfelejtettél nekem válaszolni, hogy hogyan van az a ténylegesen 38-órás, szerinted 40-órás munkaheted.
Az akadály, meg a hatályos egyébként meg ly.

efi 2007.11.07. 19:22:20

mildi:
"a sztrájk egyébként azért volt, hogy ne zárják be a vonalakat, vagyis tkp az utasokért is, ehhez képest az utas azzal jön, hogy csak bosszúságot okozunk nekik a sztrájkkal"
Az ugyan a múltkori volt, de kifejthetnéd nekem, hogy milyen sztrájk az, amikor a tehervonat megy, a személyszállító meg, nem? Most akkor dolgozik a mv. v sztrájkol?
A sztrájk az utasokért volt, ja (Amúgy igen a 3000-ért, 300 ezer addig meg had szívjon). Majd akkor tiltakoznak ők, ha szükségét látják, mint ahogy teszi is egy-egy polgármester stb. nem hiszem, hogy fölhatalmaztak benneteket arra, hogy helyettük csináljátok...

Sura md 2007.11.07. 19:25:56

Elnézést efi, hamarosan pótlom.

Az MTK a munka törvénykönyve, ez biztosítja a dolgozóknak, hogy egy sztrájk idején is felvehessék a munkát és "zaklatás" nélkül végezhessék is azt és azok sértették, akik nem hagyták dolgozni azokat a munkavállalókat, akik felvették (volna) a munkát. Ezek szerint nem fogalmaztam tisztán - jelen esetben azok mellett szóltam, akik próbáltak az "elégséges" szolgáltatásokon felül is teljesíteni. Remélem kielégítő volt a válaszom.

efi 2007.11.07. 19:42:17

Akkor nem szóltam, de félreérthető voltál, bocs :)
38 óra kontra 40 ?

Gobbihilda 2007.11.07. 19:49:00

Provokatív kérdések. Ilyenekre egy betűt nem válaszolnék az illetékes helyében.
Íme az én válaszaim:
1. A hírekben elmodták.
2. Igen! Szerinted hol fogják alkalmazni azokat, akik a megszüntetett mellékvonalakon teljesítenek szolgálatot?
3. A taxisblokádnak milyen volt...? Akkor az egészet megbénították, és mégse szövegeltek azok akiknek most bezzeg fröcsög a nyáluk.
4-5. Nem a szakszervezet dolga.
Mellékvonalak kistérségi (értsd: önkormányzati) kezelésbe adása: az önkormányzatokat már így is kisemmizte ez a ... banda, mit várnak még tőlük, vegyék át az állam feladatait?
Rendben! Átveszik a vasútvonal kezelését, aztán önkormányzati kezelésbe kerül minden, ami az állam dolga lenne. (Iskolák, honvédelem, egészségügy, stb.) MIBŐL? Mert pénzt NEM adnak mellé.
Az államnak csak annyi marad, hogy beszedje az adónkat. Utána meg elk...ja.
Ilyet én is elvállalnék. Állam bácsi joga és kiváltsága lesz továbbá a pallosjog, a pénzverés, meg az első éjszaka.

mildi 2007.11.07. 20:24:56

efi drága, az együttérzést, mint olyat, még gyakorolnod kell, magasról leszarod mki problémáját, csak neked ne legyen belőle kellemetlenséged...amúgy gondolom vmelyik fasza fővonal mellett laksz és rokonod sincs mondjuk villány környékén, különben nem lenne ekkora a szád..
a korábban betett linketemet sem ártana elolvasni
egyébként a múltkor a mozdonyvezetők sztrájkoltak...

efi 2007.11.07. 20:46:09

"egyébként a múltkor a mozdonyvezetők sztrájkoltak..."
Érthető. Nem akart kétszer ugyanaz a társaság fizetést nem kapni 2 órára, ki van ez találva. Most fizetve üldögélhettek. Egyébként most miért nem sztrájkoltak a mv.-ők, magasról lesz*rják más problémáját, mind én?
Te pedig légyszíves ne felejts majd el sztrájkolni - ha ennek vége - ugyanis szeretném ha épülne vasút a Bakonyban a kis falvakba, de nem nagyon akar épülni, ezért rossz ott a közlekedés, több rokonom lakik ott és nem szeretném, ha lesz*rnád más problémáját.

efi 2007.11.07. 20:49:13

Ja, egyébként nem sztrájkoltak a mozdonyvezetők se a múltkor, hiszen csak megfelelő kocsikat kellett a gép után kapcsolni, olyanokat, amiken nem volt ablak, gratula.

mildi 2007.11.07. 22:34:30

hát vannak egyénkék, akikért tleg nem éri meg sztrájkolni...
meg vitatkozni se velük, kedves efi
még a linket se olvastad el, amit beraktam, pedig kértelek rá
te meg gyalogolj, a testmozgás egészségesebb is, mint egy koszos vonat
téma lezárva, van ettől jobb dolgom is

Sheldrake (törölt) 2007.11.08. 09:46:12

mildi 2007.11.07. 12:12:15

Nekem sikerült elolvasnom, kb. nekem is hasonló a meglátásom a miértet illetően.

hbe 2007.11.08. 12:36:16

Kedves György!

Néhány ajánlást idéznék, amit talán érdemes megfontolnod:

"No "Libelous" Posts. Do not make posts that could be considered libelous, defamatory, or posting merely to cause harm to another's business. Opinions are expected, but do not attack others with accusations of criminal activity unless this has been proven in a court of law."

"Ensure your complaint is free from offensive or abusive language, and that the complaint is tactful and truthful. Making false claims are grounds for banishment or drawn and quartering."

Én sem akarok vitába belemenni, mert ettől nekem se jobb, se rosszabb nem lesz. Fontos a megfelelő kapcsolatok megteremtése, és ahhoz nem ilyen leveleken át vezet az út szerintem. Úgy néz ki, hogy a céloddal és a sikeresség mérésével kapcsolatban akkor tévedtem. Azt hittem, hogy a cél az, hogy jobb legyen a vasút, és az emberek kevesebb problémával találkozzanak. Ez néha korrelál az oldal látogatottsággal, de rövid távon nem feltétlenül.

efi 2007.11.08. 17:23:43

mildi, de elolvastam.
neked meg ajánlom ezt, elég jól le vagyon írva:
boffevangeliuma.blog.hu/2007/11/08/sztrajk_van_babam
süti beállítások módosítása