Szegény Mariska ma könnyes szemekkel integethetett a vonatának, ami a sztrájk miatt állítólag nem jár... Benzinpénzt a szakszervezet kifizeti?

T. Cím !
 
Rendkívüli módon örülök, hogy egy ilyen blogot elindítottak.
Amiért "tollat" ragadtam, az a következő. Ma reggel (2007. november 21.) volt szerencsém a következőt tapasztalni. Dunavarsányi lakos lévén vonattal szoktam bejárni dolgozni. Mivel ugye a sztrájk miatt ezt ma nem tehettem meg, (ímmár harmadszor!!!) így kocsival indultam el. Erre mit látok ? Piros jelzés, sorompó le ! Gondoltam teher vonat, mert a múltkori sztrájknál is ez volt. De nem ! A menetrendszerinti járat 5 óra 57 perces vonat szép lassan ÜRES járatban eldöcögött Pest irányába. Kérdezem, ha sztrájk, akkor miért jár üresen ? Ha meg már úgyis Pestre felmegy, miért nem szállította el az utasokat ???? Egyébként is kezd már egy kicsit felháborító lenni, hogy velünk vagyis  a melósokkal tolnak ki.
Az meg már szóra sem érdemes, hogy ugyanezen járaton a kalauzok még mindig "zsebre" dolgoznak. Na nem mindegyik, de akadnak, annak ellenére, hogy már itt is van külön ellenőrzés. Csakhogy ezt ők tudják mikor, és ilyenkor ők figyelmeztetik az utast: most nem lehet .
Folytassam ? A graffitival összefirkált, piszkos, vonatok meg egyenesen szégyen. Ezen kellene változtatni, ha az utasokat meg kívánják tartani, még akkor is ha az ára a nem gazdaságos vonalak beszüntetése. talán azt a pénzt erre lehetne fordítani.
 
Köszönöm, hogy végigolvasták, és kérem küldjék tovább levelem az illetékeseknek, talán nem ártana egy-két szakszervezeti vezetőnek is elolvasni, akik olyan okos módon magyarázzák a nagy semmit.
 
 
Üdvözlettel: Mariska

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr46237008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kismandala 2007.11.21. 15:05:10

édesanyámat kórházba vitték tőlem 200 km-re.. nem tudtam ma vonatra szállni h hazamenjek.. szerencsére jobban van.. de ha haldokolna sem jutottam volna haza sehogy.. (nincs autóm)
kellene mindegyiknek egy versenytárs.. akkor azt sem tudnák h nyalják ki a seggünket csak h velük utzzunk.. minden állami szutyokkal ez a baj.. a MÁV is el volt kényeztetve az egész átkosban.. vegyék már észre h nem tudunk évi 80-100 milliárd veszteséget benyelni... (és akkor még BKV veszteségeit nem is számoltam)

hattyú 2007.11.21. 15:08:51

nem az ő pénzükből megy a vonat üresen. miért is érdekelné őket? kismandala: de igen, be tudunk. ennél többet is. nézd vissza az utóbbi 20 évet. jó ez így. sztrájkoljanak csak. maradjon minden így ahogyan van. éppen megfelelő ez szutyokországba.

rp_bubu 2007.11.21. 15:14:32

A sztrájkolók egyetelen vonatot se indítottak, ha nem sztrájkolt a dolgozó elindíthatta a vonatot, hogy meddig jutott az kérdéses, hisz a következő állomáson már lehet sztrájkoltak. Sok esetben ilyenkor az állomásfőnök leváltja a sztrájkoló dolgozót és maga indítja a vonatot, ez is történhetett.

Dr Kangörény 2007.11.21. 15:38:03

Én mennyire örülnék annak, ha a bérszámfejtők sztrájkolnának a egyszer a mávnál úgy elseje és tizedike között. És szeretném hallani a vasutasok véleményét ilyen esetben.

báró Csekonics 2007.11.21. 15:46:51

'ha az utasokat meg kívánják tartani'

Ők a szárnyvonalakat (=állásukat) akarják megtartani. Akkor is, ha a vonat üresen döcög: legalább kevesebbet kell dolgozni...

Héttörpe (törölt) 2007.11.21. 15:54:51

Ha a vonat 5.57 kor elindult menetrend szerint, akkor 6 óra, azaz a sztárjk kezdete után megállt az első állomáson és ott várta be a sztrájk végét. Nem háborogni kellene, hanem megismerni a sztrájkolók céljait és a sztrájk szabályos menetét.

Athlay 2007.11.21. 15:57:56

A sztrájkolók büdös kommunisták, akik ellene vannak a vasút recionalizálásának mert sérti a saját mutyizáshoz és lustálkodáshoz való jogukat.

Ilyen egyszerű a sztrájkolók célja.

Daved · http://buxevo.com/hu 2007.11.21. 16:10:39

rossz az utasnak, rossz a vasutasnak
rossz a tüntetőnek, rossz a rendőrnek
mindegy a politikusoknak

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.21. 16:20:32

Athlay! hanyagoljuk a politikai megnyilvánulásokat! következő eset bann!

papugaja 2007.11.21. 16:24:51

A kaller részéről a "zsebre dolgozás" azért "ügyes" húzás, mert faszásan nem jelenik meg az elszámolásban, így a statisztikában sem, hogy X megállóhelyen hányan szállnak fel, így aztán prímán lehet megállókat, vagy egész vonalakat megszűntetni a statisztikákra hivatkozva.

Konkrét példa:
Kiskunfélegyháza-Kikunhalas vonalon Halesz megállóhelyet megszűntették, és Kővágóérnél is már csak hébe-hóba állnak meg a személyvonatok.

adamcser 2007.11.21. 16:37:39

Mindenki csodálkozik, hogy "Jééé, nincs utas!", persze hiszen ezeken a szárnyvonalakon nem volt fejlesztés az utóbbi 30 évben. (Persze ez igaz a fővonalakra is.) Az ingázók pedig inkább átváltanak a buszra, mégiscsak "európaibb". Arról nem is beszélve, hogy a munkahelyen az én főnökömet sem érdekli, hogy sztrájkolt a vasút... .

Poli1 2007.11.21. 16:43:27

Akkor miért nem volt sztrájk amikor a takarítókat, portásokat stb. küldték el, a munkájukat meg cégeknek adták ki?
Nem a dolgozókat képviselik ezek és nem is az utast szerintem.

Lord_Cica (törölt) 2007.11.21. 16:47:48

Nem lehet a teljes MÁV hálózatot fenntartani, és nem is kell, mert nincs rá igény. Minek egy külön szerelvény mucsafalvára, ahol egy kisebb busz is megtenné? 3 emberre vonat?
Arról nem is beszélve hogy a teljes vasúthálózat a MÁV kezén van, és persze az idő nagy részében kihasználatlan!
Tegyék szabaddá a vasútvonalakat más cégek számára is, és eldőlne hogy az utasok melyik céget választják.
A sztájkoló máv alkalmazottak helyett meg vegyenek fel újakat, úgy ahogy a BKV is tervezte annak idején.

petya.bacsi 2007.11.21. 16:52:44

Lord_Cica: A sztájkoló máv alkalmazottak helyett meg vegyenek fel újakat, úgy ahogy a BKV is tervezte annak idején.

ott a pont!

Fantomasz 2007.11.21. 17:04:00

Hát itt világít a sötétség:-(

Prez (törölt) 2007.11.21. 17:07:03

Héttörpe: és a sztrájkoló vasutast érdekli, hogy mi van velem? olvasd el légyszives a blog összes bejegyzését, kommentekkel vagy azok nélkül, és utána majd ugyanitt vitázhatunk arról, hogy mennyire legyen megértő a vasutasokkal. Azért emeltem ki külön a vasutasokat, mert a tanárokkal egyetértek, nekik tényleg van miért sztrájkolni, félig felnőtt fejjel látom, de a MÁV-os emberkék nem érdemlik meg, h együtt érezzek velük. Mondom ezt úgy, hogy már kocsira váltottam, mivel tele van a tököm a nemtörődömséggel/késésekkel/tájékoztatás hiányával/szeméttel/ ez a blog erről szól, a száz bejegyzésből jó, ha egy dícsér valamit.
Majd ha látom, h töri magát, h kiszolgáljon, h kocsi helyett utazzak újra vasúton, majd akkor írja bárki nekem, hogy érezzek velük együtt, és hogy értem teszik (bruhahaa).
BTW: bocs, semmi személyes. peace

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2007.11.21. 17:17:45

A szárnyvonalakat bezárják, a Nyugati pályaudvart elbontják, és csodálkoztok, hogy sztrájkolnak a vasutasok? Majd ha 10-20 év múlva mindenhol megszűnik a személyszállítás, mert senki nem fejleszti, akkor lehet pislogni, és busszal menni. Persze azt most is lehet...

petya.bacsi 2007.11.21. 17:24:17

HavocS: Te tudsz olyan országot, ahol teljesen leépült a vasúti személyszállítás? Én nem, legalábbis egyelőre nem.

flimo13 2007.11.21. 17:36:58

Meg majd akkor is pislogni fogsz, ha húsz év múlva ugyan ezeken a sineken mennek ugyan ezek a vonatok, mert a szakszervezet minden változásnak keresztbetett.

gugi 2007.11.21. 17:52:16

Szeretnék egy pár kérdésre választ kapni, mint egyszerű, adófizető állampolgár.
1.) Igaz-e, hogy a sztráj idejére járó munkabért a szakszervezetek sztrájk alapjából finanszírozzák??
2.)Ha igen, akkor mint állampolgár kérem nyilvánosság előtt mutassák be azokat az átutalási bizomylatokat, amelyeken a illetékes szakszervezetek átutalták az érintett munkáltatóknak a sztrájk idejére járó bért.
3.) Akik nem szakszervezeti tagok, de csatlakoztak a munkabeszüntetéshez, kérem nyilatkozzanak, hogy a sztrájk idejére kaptak-e bért, ha igen kifizette ezt?? Remélem, nem én mint adófizető állampolgár, az egyébként is nagyon rosssz helyzetben lévő állami költségvetésből. Ha igen, akkor kérem mutassák be azt a tételt, ahol erre a feladatra el volt különítve, és azt is mekkora összeg.
4.) Azokat a munkáltatókat ki kártalanítja, akiknek a dolgozói a sztrájk miatt nem tudtak eljutni a munkahelyükre, s e miatt jelentős bevétel kieséssel kell számolniuk. Szerintem Ők menjenek ki az utcára, s követeljék a kártérítést a szakszervezetektől, illetve indítsanak próba pert.
Egyenlőre csak ennyi, úgy gondolom az ország többségében szintén megfogalmazódnak ezek a kérdések, ha eddig nem akkor ajánlom figyelmükben.
Nincsenek érzelmek, csak puszta tények.
Egyébként a sztrájk mint intézménnyel semmi bajom, igen kell gyakorolni,de nem egyéni érdekek mentén, hanem a szakszervezti tagok érdekében. Ma ezek száma igen csak csekély.
Ja még valami eszembe jutott, kérem tegyék ki az internetre a szakszervezeti vezetők juttatásait, bérét, vagyonnyilatkozatát.
Igen csak érdekes lenne, főleg a szakszervezti tagok számára.

azAttis 2007.11.21. 17:52:48

A szét*asszuk a nyugatit projekt tényleg csak napi párszázezer embert érint. Pormányunknak ez bagatel.

Én szurkolok a vasutasoknak és örülök, hogy végre nem 1-2 órás sztrájkot tartanak, bár egy 3-4 napos lenne az igazi. Teljesen igazuk van, hogy tünetetnek azért a 3-4 ezer állásért és kistelepülések egyetlen normális megközelíthetőségéért mert cserébe semmi reményt nem kapnak. Ez magyarisztán..

azAttis 2007.11.21. 17:57:28

gugi: te mint állampolgár kérdezd már meg miből finannszírozzák a 4es metrót?
- Mennyi megy el a töbszörösen, bizonyítottan felesleges projektre?
- Hány évnyi esélyt vesznek el a várostól, hogy legyenek új duna hídak vagy rendes körgyűrű?
- Miért nem fogod fel, hogy a sztrájk nem ellened hanem érted van?

Itt nem a zsíros vezérigazgatók álltak fel a luxuskurva titkárnők mellől sztrájkolni hanem az egyszerű emberek!

rp_bubu 2007.11.21. 18:06:30

Hű, de buzgó sztrájk támogató vagy, csak neked ne legyen rossz... ez neked a szolidaritás.

Aki sztrájkol az a MÁV-tól, és ezáltal tőled se kap egy fillértse arra az időre.

A szakszervezetek a sztrájk alapból fizethetnek ilyenkor tagjaiknak, ha úgy dönt a tagság. Ez a befizetett tagdíjakból jön össze.

Aki nem szakszervezeti tag hivatalosan nem kaphat, viszont tudok olyanról ahol, a kollégák dobják össze, annak aki nem tag.

Ez utóbbi már szolidalitás...

Ma reggel végeztem 6-kor a munkában, de én se tudtam haza menni. Tegnap kezdtem 17 órakor, ma 14,30-kor értem haza.

efi 2007.11.21. 18:16:06

attisan
1. nem tüntetnek, hanem sztrájkolnak.
2. sztrájkolnak a nagyobb fizetésért meg a 38 (!) helyett 37 óráért/hét. Mert ők ezt megérdemlik, annyira jól dolgoznak és annyira elfáradnak. Ez aztán tényleg értünk van, legalábbis a mi zsebünkből megy.
3. sztrájkolnak a 38 vonalért, amiből egyet sem zárnak be. (Sajnos)
4. Azért a kb összesen 2000 emberért, akik ezeken utaznak, a többi 10 millió kit érdekel. Ugyan senki se mondta nekik a 2000-ből, hogy sztrájkoljanak helyettük, de ez is kit érdekel. Nekik meg az a munkahely a pusztában a sorompó mellett akkor is JÁR, ha már ott se sín, se út nem lesz.
5. Ha ennek vége, keresnek majd más színtiszta vasútszakmai kérdést, mint vizitdíj, tandíj, lényeg a sztrájk, mert ahhoz nekik joguk van! Felelősségérzetük, na az nincs.

Ha a MÁV vezetés tökös lenne a bértárgyaláson úgy kezdené, na akkor 1 % máris minusz, mert annyi volt a vasút ára, elsztrájkoltátok a keretet, sorry.

Athlay 2007.11.21. 18:48:30

A MÁV évi 100 milliárdos veszteséget halmoz fel. Ezt az adózók állják, van mondjuk 2 millió adófizető az országban, az fejenként 50k HUF. Azaz, havonta több tízezret fizetek a vasútért, még akkor is ha egy kilómétert se utazok rajta. És mit kapok ezért? Koszos kocsikat, bunkó kalauzt, sok-sok késést.... Hát erre azt tudom mondani, hogy elmehetnek a jó édes .....-ba.

fraki 2007.11.21. 23:41:49

Fantomasz 2007.11.21. 17:04:00:

Igen, sajnos.

Blackmore 2007.11.22. 09:26:43

Vajon akkor is egyetértenétek a mellékvonalak megszüntetésével, ha azokon közlekednétek naponta? Sajnos előbb-utóbb úgyis bezárják őket, mivel tudatos falurombolás folyik. Utasok azért nincsenek, mert szándékosan olyan a menetrend, h lehetőleg senkinek ne legyen jó. Persze a mutyizó kallerek is tehetnek róla.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.11.22. 11:33:39

Blackmore

Minden település önkormányzata megtehet annyit, hogy:

- vásárol egy kisbuszt, max 20 főset, akár pályázni is lehet a vételár egy részére
- alkalmaz 2 sofőrt
- egy lakossági felmérés, esetleg közmeghallgatás után kialakít egy menetrendet, majd egy helyi bérletet, vonaljegyet
- a kisbusszal a lakosok így a közeli nagyobb település vasútállomásához, legközelebbi városközponthoz, Volán-állomáshoz utazhatnának
- mindezt környezetbarát, gazdaságos módon

efi 2007.11.22. 14:13:00

Blackmore
Senki nem várja el, hogy az, aki ott lakik (vagy legalábbis az ott lakók 5%-a, aki egyáltalán használja, csak ezt jól elfelejti mindenki!!!) örüljön ennek. De tudod van olyan, hogy a többség érdeke. Egyébként, ha te olyan faluban laknál (laksz), ahol nincs vasút, sztrájkolni fogsz, ha nem építenek oda?

Kismanó 2007.11.22. 15:52:00

Rékuc
Nem érzed kicsit visszásnak, hogy a "gazdag", nagylétszámú települések (pl. Budapest, Hévíz, Pécs) közlekedését az állam finanszírozza, a csődközeli kis falvak meg oldják meg maguk a helyközi közlekedést? Miből?

efi 2007.11.22. 17:11:30

Kismanó

Ez így túl egyszerűsített, kicsit populista, elfedi a lényeget.

Bp-en a 2 millió emberből minden 4. használja a tömegközlekedést ill. a vasutat. A 300 fős kis faluban 10-en akarnak felszállni a vonatra, vagyis minden 30. Ha az igény csak 3%-os a 25 helyett, akkor bizony az van, hogy oké lehet ilyet is csinálni, de abba be kell szállni. A kis falunak is vannak hátrányai, bizony. Ahogy a Nagykörútnak is, nincs kert, kicsi a lakás, nagy a zaj stb.

A gazdagság is relatív. Egy főre vetítve egy önkormányzat bevételét sokszor egész kis települések is elől vannak. Nem feltétlen a főváros a leggazdagabb, sőt.

Kismanó 2007.11.22. 18:33:46

Efi
A gazdagot pont a relatívsága miatt raktam idézőjelbe. Felteszem máshogy a kérdést. A falvak miért számítanak másodrendűnek nálunk? Mitől jár inkább az állami támogatás Budapestnek és a nagyvárosoknak?
A falunak vannak hátrányai, elismerem. Hátrány lehet, hogy nincs mozi, színház, étterem stb. De nem lehet(ne) hátrány, hogy nincs posta, tömegközlekedés vagy orvos.

efi 2007.11.22. 19:15:36

Tömegközlekedés mindenhol van. De nem mindegy, hogy busz v. vasút. Pont erről van szó. Utóbbi 5* drágább (kb).

Blackmore 2007.11.22. 19:32:00

Rékuc: igen, megtehetnék, csak ennek az az akadálya, h a magyarországi önkormányzatok 99%-a a csőd szélén áll. Nem megyek bele, h miért, mert az már direkt politizálás lenne.
Efi: nekem mákom van, mert fővonal mellett lakom, de nem tom miért lenne az az érdekem, h a mellékvonalakat megszüntessék. Az állami tulajdonú tömegközlekedés sehol sem a nyereségről szól, és sokkal nagyobb veszteséget termel a már sokat emlegetett vízfej + a csalások.

Kismanó 2007.11.23. 08:43:46

Efi
Nem a busz ellen tiltakoztam. Ha valóban gazdaságosabb, és mellette utasbarátabb megoldás, mint a vonat, az ott élőknek is érdekük lesz ezt választani.
Az önkormányzatok által finanszírozott helyközi közlekedés a probléma. Mi alapján dönt úgy a kormány, hogy az egyiknek jár, a másiknak meg nem? Miért kéne egyik önkormányzatnak fizetni, a másiknak meg nem?

efi 2007.11.23. 14:02:52

Kismanó
Az önkormányzatnak nem a helyközi közlekedésért kéne fizetni, hanem azért, ha ezt vasút formájában képzeli el. Mégpedig azért, mert igaz, hogy a vasúti szemszáll az egész országban veszteséges, csak nem mindegy, hogy a 100 Ft költséghez az államnak 30-at kell hozzádobni, vagy 90-et. Ha valaki ragaszkodik az utóbbihoz is, akkor azt ne az állammal (=többiekkel) akarja megfizettetni.
süti beállítások módosítása