Hát tessék gratulálok a minden olyan embernek, aki a sztrájkot szervezi.
Felvettem a kapcsolatot több jogásszal, és megkértem őket, hogy vizsgálják meg, milyen pereket lehet a LIGA, a VDSZSZ, illetve azok vezetőinek a nyakába varrni. Milyen lehetősége van az embereknek, hogy az elmaradt vasúti közlekedés miatt kiesett bért, feláldozott szabadságot megkapják.

Felszólítom Gaskó Istvánt, hogy a nyílt levélre válaszoljon. A sztrájkot pedig mondják le.

Kérek mindenkit, aki meg tudja tenni küldje el neki milyen (valós) kára származhat abból, ha határozatlan idejű sztrájk lesz.

"Gaskó István hangsúlyozta: aki politikai céllal akar tüntetni, inkább maradjon otthon."

Tehát akkor ne is legyen sztrájk:)

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr82242345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bari6 2007.11.26. 16:24:08

NEM SEMMI....

Az egészségbiztosítás privatizációjáról szóló törvényjavaslat zárószavazásának napjára országos, több ágazatra kiterjedő, határozatlan idejű sztrájkot hirdetett meg a Liga Szakszervezet. December 15-én pedig újra Kossuth téren tüntetnek.

Gaskó István, a Liga Szakszervezetek elnöke elmondta: bár a november 21-i Társadalmi Szolidaritás Napja akciójának hatására a kormány részéről történtek apróbb visszalépések, de lényegi elmozdulás nem volt a két kifogásolt témában. A Liga Tanács november 21-i határozata alapján, mely szerint folytatni kell az országos nyomásgyakorló akciókat, az elnökség hétfőn úgy határozott, hogy a december 15-én 11 órakor a Kossuth téren ismét tüntetéseket tartanak.

Gaskó István kiemelte, hogy céljuk a társadalmi béke, nem pedig a sztrájk, és az ország megbénítása, így a kormánnyal megállapodásra törekszenek az utolsó pillanatig. Ennek minimális alapjául az egészségbiztosítás privatizációjáról szóló törvényjavaslat visszavonását, új törvény benyújtását, a január elsején hatályba lépő új nyugdíjszámítási rendszert meghatározó törvény felfüggesztését, valamint a társadalmi és szakmai egyeztetés újrakezdését tekintik.

A Liga Szakszervezetek elnöke hangsúlyozta: ha a kormány erre hajlandó, a tárgyalások idejére, amíg a megnyugtató megoldás lehetősége fennáll, a Liga kész felfüggeszteni a nyomásgyakorló akciókat.

Gaskó István szerint a január elsején életbe lépő nyugdíjszámítási rendszer átlagosan legalább 8 százalékkal csökkentené a nyugdíjak összegét, így "a társadalom alatt elhelyezett nyugdíjbomba visszaszámláló órája gyorsabban fog ketyegni". Rámutatott, hogy az egészségbiztosítás privatizációja súlyos károkat okozhat, mert a tőke a maga érdekét tekinti majd elsőnek, és nem a betegekét.

A Liga elnöke elmondta: a december 15-i demonstrációt még nem jelentették be a rendőrségnek, így pontos helyét sem jelölték ki a Kossuth téren. Gaskó István kiemelte: kérik azokat, akik politikai szándékkal jönnének a demonstrációra, azok inkább maradjanak otthon, hogy ne rontsák le a tüntetés hitelességét.

Közölte azt is, hogy konzultáltak a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségével, és a Szakszervezetek Együttműködési Fórumával is, akik szintén elutasítják a két törvényt, és nem látják akadályát közös tiltakozó akcióknak, amelyről a két érdekképviselet kedden illetve szerdán dönt. Utalt arra, hogy a december 17-re meghirdetett sztrájk határozatlan ideje azt jelenti, hogy az addig tart, amíg nem sikerül a kormánnyal megegyezni.

Gaskó István arra nem tudott választ adni, hogy a tagszakszervezetekhez tartozó munkavállalók pontosan hány órától hány óráig nem veszik fel a munkát, azonban a Liga elnöke arra kéri őket, hogy a legsúlyosabb eszközöket vessék be céljaik elérése érdekében.

GH 2007.11.26. 21:58:32

Kedves Blogger!

Én azért nem látom ekkor problémának a sztrájkot, ezért lenne néhány észrvételem:

- Az itteni fórumon a számláló szerint tényleg nem népszerű a sztrájk.

- A gyakorlatban viszont az utasok többsége nem problémázott, nem volt ordítozás, balhé stb. Szóval a "csendes" többség szépen beletörődött, ha emlékszel, mindenhol nyugi volt.

- Ami a célokat illeti, az egészségbiztosítási "reform" - politikától függetlenül - tényleg gázos
jelenlegi formájában és nemcsak a MÁV-osoknak... (A mezei MSZP-s is hevesen szidja.

- Az, hogy védik a munkahelyüket, szerintem normális szakszervezeti magatartás.

- Ha nem lenne sztrájkjog, mi a fenével lehetne nyomást gyakorolni? Nemcsak itt, bármely cégnél.

- A vasutassztrájk hatékony "fegyver", ennek segítségével a MÁV-nál magyar viszonylatban jó fizukat és juttatásokat sikerült már kiharcolni. Miért ne élnének vele a munkahelyek védelmében?

- Nem vagyok jogász, de egy jogszerű az MT-nek és a Sztrájktörvénynek megfelelő sztrájk miatt nem perelhetsz. Ki a a felelős: a munkavállaló élt jogaival, a cég meg engedi, mert nem tehet mást.(Perelhetsz, de úgyis elveszted...)

- El kéne fogadni, hogy van sztrájkjog és a sztrájk azért sztrájk, hogy valakinek kárt okozzon. (Ha nem okozna kárt, semmi értelme nem lenne...)

Ja, én nem vagyok MÁV-os, tehát nem a magamét féltem, ne érts félre!

zubby · http://www.zubby.hu 2007.11.26. 22:51:20

Csak két nyúlfarknyi kérdés?

Visszatériték (persze érték arányosan) a bérletek árát? ..engem nem érint szóval én spec leszarom na de mégis!

A Vasutasok és még egyébb sztrájkolni kívánó embertársam nem gondol bele hogy tevékenységünkel nem azokat akadályozzák akik állítólag számukra kedvezőtlen döntéseket hoznak ( a politikus kormány autóval jár nem busszal, vagy vonattal)

Sőt gondolkodjunk .. az emberek el akarnak menni dolgozni (mert örül hogy van munkája és mert húzza az igát) tehát ha más nem autóba ül .. amit meg kell tankolni ez jövedéki bevételt jelent, Sőt a vonatok és buszok nem használnak el sem üzemanyagot sem áramot... de a bérleteket persze az emberek megvették! Tehát ezzel is az állam aparátusnak gyüjtik a pénzt!

Akkor miért is jó a sztrájk?

FONTOS: Nem állk se piros se sárga oldalon csak gondolkodtam!

zubby · http://www.zubby.hu 2007.11.26. 23:12:42

Bele olvastama kommentekbe (nem kellet volna)

Nem értem a MÁV min sír milyen munkahelyeket akar megőrizni? (Én elkültem volna már az egész bandát kapálni)

Ami ott folyik nem szolgáltatás, PÉCS-Budpaest 3óra 10perc ???? Berlin Cottbus a táv majdnem ugyan az de 50perc!!!

A MÁV - nál halott már valaki arról hgy fentartható fejlődés és versenyképes fejlődés különbségéről,,, vagy egyáltalán fejlődésről ???

Ne menjünk messzire nem tudok Mastercarddal jegyet venni (2007), a telefonos jegy rendelés vicc (24 órával korábban és egy órával korábban átvétel ???? ebbe valaki már bele gondolt) vagononként egy konektor van (csak IC)és arra is félek rákötni a laptopot (leszarom hogy PÉCS-BP 3 óra 10 percde akkor legyen minden ülésre egy rendes konektor !!!) Az internet hozzáférést nem is említem (felárat is hajlandó lennék fizetni!)

Nem sztrájkolni kell itt hanem gondolkodni, fejlődni fejleszteni versenyezni, és megnyerni azt a kurva utast!

Persze hogy nagy a szám mondhatják mások
3 szor ajánlottam fel a MÁV - informatikának szolgáltatásaim ebből 2x konkrét megoldásokkal arra hogy Pl.: az IC 1 osztályon 2MB - os internet elérhetőség legyen!
Azt monták nekik nem kell...!!!

Nem rinyálnikell hogy jaj nyugdíj jaj szárny vonalak.. tessék megoldani hogy vonattal gyorsabb és tényleg kényelmesebb legyen utazni mint autóval (és az alap fapados jegy ne jöjjön ki drágábra mint egy swift fogyasztására számított utiköltséég)

Szerintem a feladat adott én adó fizető emberként szerintem tőlem IS kapjátok a fizetéseteket sőt használom a szolgáltatást is!

TESSÉK DOLGOZNI, mert eddig szerintem nem sikerült!!!!!!
jha és minden MÁV vezér adja le a szolgálati autót és vegye fel a szolgálati bérletet... üljön ő egy szük székben mint a hering 3 óra tíz percet!!!

Fedup Sári 2007.11.26. 23:14:10

Igaziból a máv kifejezetten keres a sztrájkon, hiszen, mint mindig elsírják, a személyszállítás veszteséges buli, azaz, ha nem közlekednek a vonatok, akkor kisebb a veszteség (ld. még vissza nem fizetett bérletek).

Szakszervezetis, mégis, hogy gondolod, oda kellett volna mennem a Nyugatiba ordítani, hogy basszátok meg, miért nem visztek el, mikor előre kifizettem az utat?! Valahogy egyszerűbb volt kivenni egy nap szabadságot, és itthon megcsinálni a melót, amit persze más nem fog megtenni helyettem azért, mert a vasutasok éppen sztrájkolnak.

(Amúgy, ha már itt tartunk, annyira nem is rossz az ötlet, ha valaki netán tüntetést szervezne a Kerepesi úti székház elé a következő sztrájk idejére azért, mert a mávstart 1. nem visz el vonattal, 2. pótlásról nem gondoskodik és 3. bérletből arányosan nem térít vissza, akkor ígérem, hogy valahogy bejutok Pestre, és rázom az öklöm nagy odaadással. George Jr., nincs kedved?)

Azt is írod, "...bármely cégnél." Ugye nem vagy ennyire naív; nagyon korlátozott az olyan cégek/ágazatok száma, ahol lehetne a sztrájkot alakalmazni.

bazsu 2007.11.26. 23:58:20

Nagyon szépek ezek a sztrákcélok, de sajnos le kell szarnom őket, ha nem tudok kijutni Gödöllőre egyetemre a zárthelyik özöne és a közelgő vizsgaidőszak idején. Ha már ugye határozatlan időre szervezik.
Ki tudok jutni gödöllőre egyébként hévvel is, amelynek menetideje majdnem fél órával hosszabb, mint a gyorsvonaté és még az örsig is el kell menni. ez kb plusz 40 perc, nem beszélve arról, hogy a hév fél óránként jár gödöllő végállóig, a vonat pedig egy órában háromszor. végül a hév még drágább is mint a vonat.

tiszteletem

petya.bacsi 2007.11.27. 01:15:54

Szakszervezetis: büszkék lehettek magatokra, hogy keresztbe pakoltok több ezer bérlettel rendelkező utasnak, ebből elég sok nem tudja megoldani, hogy munkába tudjon menni, így megkárosítjátok őket Karácsony előtt, mivel nem kap munkabért. Szép ajándék.

Először szolgáltatni kéne, mert kissé gáz, hogy minden nap késik a vonat, télen befagy a váltó (röhej, Svájcban nem, de nálunk igen), nyáron görbül a sín (tőlünk délebbre nem, de itt igen), szakadnak a felsővezetékek hetente.

Teljesítmény-alapú bérezés kéne nektek! Ismerek pár vasutast, akik dolgoznak, és persze olyat is bőven, akik melegedni járnak a munkahelyre.

Februárban gondolom megint lesz sztrájk meg fenyegetőzés az irreális és pofátlan bér-követelésetek miatt.

Az egészségügyi-reformról nekem is van véleményem, de mivel ez nem politikai blog, meg amúgy sem politizálok, meghagyom másnak.

petya.bacsi 2007.11.27. 01:26:17

az előző kommenthez annyit - mivel Szakszervezetis elmondása szerint nem vasutas -, hogy a neki címzett rész értelemszerűen a vasutasoknak szól (későn/korán van :) ).

Bari6 2007.11.27. 09:50:56

KEDVES SZAKSZERVEZETIS!

A GONDOLATAIDRA...

1. TE NEM LÁTOD NAGY PROBLÉMÁNAK, MI VISZONT IGEN, HISZA NAP MINT NAP VONATTAL JÁRUNK DOLGOZNI.., ISKOLÁBA..STB. -> EBBŐL KÖVETKEZIK, HA SZTRÁJK VAN,AKKOR MÁSKÉPPEN KELL MEGOLDANUNK A BEUTAZÁST, ÖNKÖLTSÉGEN. NYILVÁN A SZTRÁJKOLÓKAT EZ NEM ÉRDEKLI...A LÉNYEG,HOGY NEKIK JÓ LEGYEN.
2. AZ UTASOK TÖBBSÉGE NEM PROBLÉMÁZIK SAJNOS, MERT BELETÖRŐDTEK ABBA,HOGY A MÁV ELLEN SEMMIT NEM LEHET TENNI.
ÉN AZÉRT ÉS SZERINTEM SOKAN MÁSOK IS HISSZÜK,HOGY EZ EGYSZER NEM ÍGY LESZ ÉS ELÉRJÜK AZT, HOGY AMIÉRT FIZETÜNK, AZ VISSZA IS KAPJUK (ITT A NORMÁLIS SZOLGÁLTAÁSRA GONDOLOK, AMI JELENLEG NINCS)
3. IGAZAD VAN, MINDENKI VÉDI A MUNKAHELYÉT, VÉDJE IS, DE SAJNOS A PROBLÉMA OTT KEZDŐDIK, HOGY OLYAN MUNKAERŐT KÉNE ALKALMAZNIUK, AKIK NEM RONTJÁK,AZ AMÚGY SEM FÉNYES SZÍNVONALAT. RÁADÁSUL A MUNKÁJUKAT NEM MEGFELELŐEN VÉGZŐ MÁVOS DOLGOZÓKAT MEGVÉDI A SZAKSZERVEZET, AMINEK MI UTASOKMISSZUK MEG A LEVÉT...
4. A NYOMÁSGYAKORLÁSRÓL CSAK ANNYIT, HOGY HA A SZTRÁJKOLÓK VALAMELYIKE NEM ÁLLAMI CÉGNÉL DOLGOZNA, AHOL NINCS SZAKSZERVEZET,AKKOR VALÓSZÍNÜLEG BEFOGNÁ A SZÁJÁT ÉS ÖRÜLNE ANNAK,HOGY MUNKÁJA VAN ÉS DOLGOZHAT...
5. A "- A vasutassztrájk hatékony "fegyver", ennek segítségével a MÁV-nál magyar viszonylatban jó fizukat és juttatásokat sikerült már kiharcolni. Miért ne élnének vele a munkahelyek védelmében? " HA EZT TE IS KOMOLYAN GONDOLOD, AKKOR NEM ÍRTÁL VOLNA BUTASÁGOKAT.
SZERINTEM SOKAN ÖRÜLNÉNEK OLYAN FIZETÉSNEK, MINT AMI EGY-KÉT MÁVOSNAK VAN!
6. OK, OKOZZANAK KÁRT, DE NE AZOKNAK AZ EMBEREKNEK, AKIK MINDEN HÓNAPBAN MEGVESZIK A BÉRLETET, VAGY JEGYET VESZENEK ÉS SZERETNÉNEK BEJUTNI A MUNKAHELYÜKRE.

ÜDV.,
BARI6

szabiaki (törölt) 2007.11.27. 10:05:19

Az utasok mivel a munka végzésük rájuk és a munkáltatóra tartozik próbálják megoldani egymásközt a dolgot, aznapra szabadságot vesz ki, olyan feladatokat vállal amit akkor otthon is tud végezni vagy más módon oldja meg az utazását, esetleg megegyeznek, hogy az nap később megy be, próbál másokat nem belevonni az őket nem érintő problémák megoldásába, tehát nem az állomásokon és pályaudvarokon fog elégedetlenkedni. /Én mindig derülök azon, hogy a sztrájk idején az újságírók a pályaudvarokon keresik azokat akiket hátrányosan érint a dolog és emiatt elégedetlenek./
A mávosok ellenben bevonják az utasokat, mint harmadik felet, akik szenvedői a sztrájknak és még megértést és támogatást is várnak. Ha a szárnyvonalak utasaival olyan szolidásak akkor már a rossz menetrend miatt is tiltakoztak volna, vagy ha megtették és nem volt hatása akkor a sztrájk követelések közt mért nincs a "kedves utasainknak" előnyösebb menetrend, vagy a jobb minőségű felső vezetékek, tisztább vagonok, jobb tájékoztatás követelése. csak a saját önös érdekeik vezetik őket, ahogy mindenki mást is, csak akkor nem kell szolidaritásnak nevezni.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.27. 10:31:23

Egy napot még meg lehet oldani szerintem a legtöbb munkáltatónál, de egy határozatlan bizonytalan dolog már tényleg gáz.

szabiaki (törölt) 2007.11.27. 10:43:08

ehhez még jön hozzá a "normális üzletmenet", ami pénteken például kb másfél órás késés volt, tegnap és ma is folyosón utazás, egyébként a hét legtöbb napján csak hazafelé találok helyet magamnak.

Tibee 2007.11.27. 11:05:09

Gaskó István monnyon le, és az egész máv-os vezetéssel menjenek el egyiptomba kekszet kapálni.

Tegnap délelőtt a keletiben lévő információs tábla bedöglött, és azt a tötymörgést amit az a 2 szerencsétlen munkás csinált ott, hát röhej volt nézni.
Inkbb azért kellene sztrájkolniuk, hogy azt a sz*r info-s táblát végre lecseréljék egy 21.századi (mert ott vagyunk) digitális kijelzős rendszerre. Az kellene már csak, hogy egy szerencsétlen kézzel állítgassa a vonatok indulását jelző táblákat. Biztos nem utaznék én se a retkes mávval, ha lenne kocsim, de így sajnos hozzájuk vagyok kötve.

Berix 2007.11.27. 12:24:28

A mindennapos késések mellé még egy ilyen sztrájk hiányzik... nem tudom a munkaadók meddig fogják megtartani a vidékről ingázókat. A sok okos sztrájkszervezőnek ez eszébe sem jut, csak gratulálni tudok nekik:(

3nt3rth3m4tr1x 2007.11.27. 13:23:45

Hurrá. És azt meg mondja nekem valaki, hogyha én dec. 22ig dolgozom, hogy a jó büdös francba fogok az ünnepekre Bp-től röppke 350km-re hazamenni? Az senkit sem érdekel... tudom, nem vagyok sikeres ember.

mildi 2007.11.27. 14:02:33

tibihez csatlakozom :)

alternatív sztrájkötleteim lennének, pl ingyen visszük az utasokat, ez csak munkajogi szempontból érdekes, mert az ember aláírja a sztrájkpapírt, vagyis nem jár fizu, de tkp dolgozik, mert a forgalmi dolgokat el kell látni (forgalmi ténykedése a kallernek is van), akkor viszont járna a fizu-ez így ebben a formában meg polgári engedetlenség inkább, amit nem tudom mennyire tűr a magyar törvénykezés...

petya.bacsi 2007.11.27. 14:35:42

Szabiaki: a szabadságot a legtöbb helyen már előre kell jelezni. Ahol többen vannak, az OK, de képzeld el pl. a többműszakban dolgozókat... na, nekik ugyanolyan nehéz ezt az egész "sztrájkolósdit" megoldani, mint a normál munkarenden dolgozóknak. A legtöbb vonattal utazó szívni fog, ha tényleg sztrájkolnak.

Tibee: a MÁV és a 21. század... hahaha! Ezeknél még a hangosbemondás sem működik, össze-vissza küldözgetik az utast, mert ugye - Rém vasutas urat idézve - csak "f*szok". A Keletiben pár hete még a MÁV Rt. üdvözölte az utasait... A sztrájk utáni állapotokról meg olvashatsz a különböző posztoknál.

3nt3rth3m4tr1x: szerinted ez érdekli őket? Ez a drága cég egy szimpla hószállingózással, vagy napsütéssel sem tud megbírkózni, rögtön vis-maior után kiált.

Mildi: G. úr ma elég elszántan nyilatkozott, de előbb-utóbb elfogy a sztrájk-kasszűában lévő pénz, akkor következik a sokadik felvonás... Februárban folytatódni fog, hiszen jön a bértárgyalás ideje...

szabiaki (törölt) 2007.11.27. 15:44:09

Petya.bacsi Igen a szabit nálunk is előre kell jelezni és évvégére már nem nagyon szokott maradni.

GH 2007.11.27. 18:53:32

Kedves Bari6!

Azért kiabálni nem kellene! Én se tettem, nem is fogom:))
Szerintem nem írtam butaságokat. Sokan sírtok, hogy milyen jó az áhított Nyugaton a vasút stb. Elfelejtitek, hogy ott is állandóan sztrájkolnak. (Nemrég volt egy hosszú DB sztrájk).

Igazából ez magyar mentalitás, hogy irigykedünk másokra, hogy ott milyen erős a szakszervezet, pedig szakszervezetet mindenki alapíthat törvény szerint. (Tudom a gyakorlat más, de ez az ország egyik problémája, a gyenge civiltársadalom.)
A rendszerváltás óta mindenki reszket, hogy csak megmaradjon a munkahelyem, nem érdekel, hogy hogyan csesz ki velem a munkáltató. Meg is van az eredménye! Egy normális országban, nemcsak a vonat tiszta, hanem a munkáltató is elfogadja vis maiornak, ha sztrájk miatt nem érsz be dolgozni.


A MÁV egyébként, (nem a vízfej), hanem a tényleges dolgozók, szolgálattevők stb. tekintetében évek óta zsugorodik. Ma kb. 30 ezren vannak a korábbi 100 ezerből. (1990). A 2000-es évek elején még 40 ezren voltak. Nem azt mondom, hogy csak létszámon múlik, de sokszor ilyen problémákat is érez az utas. Ott, is ahogy a többi állami szolgáltatásnál, fűnyíróelven küldték el az embereket.
Mindent pedig nem lehet számítógéppel megoldani.

Meg ott, ahol szar a technika, pl. a Kelet-Magyarországra járatott régi gyorsvonati kocsik, mit tehet a személyzet?

Még egy megjegyzés:
Sokáig éltem Németországban, Kölnben. Ott rendszeresek a fél- egyórás késések, vannak koszos és zsúfolt elővárosi vonatok, még az ottaniaknak is drága jegyárak és "gyökér" személyzet is,
pedig ez a nagy és "szuper" Németország.


Különben én nem lehetek büszke magamra a sztrájk miatt, mert se LIGÁ-s, se vasutas nem vagyok.

efi 2007.11.27. 21:41:09

Szakszervezetis

Maradjunk azért csak annyiban, hogy nyugaton egész más színvonalú a vasút. Elég sokat tapasznyaltam Németországban, Ausztriában és Hollandiában is. (Ettől még nem értek egyet azzal, hogy a német mv-k sztrájkolnak és 30%-os béremelést követelnek).
Hogy jó a szakszervezet a MÁV-nál? Egy frászt! Szerencsés helyzetben vannak, mert könnyebb azzal megbénítani az országot, hogy nem megy a vonat, mint azzal, hogyha az utcaseprők sztrájkolnak és nem seprik fel az utcát. Ehhez se erő, se ész nem kell. Meg is lehet nézni kik vezetik. (kompromisszumkészség nulla, azért is sztrájkolnak, ami nem is úgy lesz, politikai kérdésekbe ártják magukat bele stb)
Az is érdekes, hogy amikor késik, meg hideg a vonat, meg szétesik a kocsi, akkor a mv, meg a kaller csak egyszerű végrehajtó nem tehet semmiről. Amikor meg fizetésemelésről van szó, akkor mindjárt lelkiismeretes dolgozó, aki 10%-kal melegebb, pontosabb és újabb vonatokat továbbít, ezért neki jár.
Egyébként azért kelt igen nagy visszatetszést ez a sztrájk, mert amikor meg méltóztatnak dolgozni, abban sincs semmi köszönet. Nem pénzkérdés, mégse bírnak az "egyszerű vasutasok" közül sokan rendesen takarítani, informálni, normálisan viselkedni.
Egyébként, ha ennyire tele vagytok energiával, megmondom hol pattogjatok: a multiknál. Ott már persze be vagytok tojva, mert az kapitalista módon, nem pedig cuclista jótékonysági intézményként műkődik. Csak az államtól fejitek a pénzt, vagyis tőlünk.

petya.bacsi 2007.11.27. 22:15:03

Szakszevezetis: A MÁV és a nyugati vasút!? Muhahahaha! Arcpiritó a párhuzam.

Egy példa: Svájc, nem is olyan rég. Gyerekekből álló csoport beérkezik egyik állomásra. 10 perc átszállási idő, a magyar tapasztalatok alapján én a "ezt lekésitek" verzióra szavaztam volna. És nem! A vonat pontosan (pontosan: menetrendben lévő időben, nincs műszaki, forgalmi ok, és persze vis maior sem - ezt definiáltam a vasutasok kedvéért) beérkezik, és simán át tudott szállni a diákcsoport (aki vett már részt gyerekekkel kiránduláson, az tudja, hogy mekkora móka és kacagás egy rakat gyerkőcöt koordinálni).

A VDSZSZ-ről és a multikról már Efi mesélt, ehhez én is csatlakozni tudok, és teljesen egyetértek a leírtakkal. (Most a sztrájk témájától tekintsünk el, lassan már azért is sztrájkolnak, hogy Húsvét hétfő hétfőre esik és nem keddre).

Egy másik példa: nekem is vannak becsületesen dolgozó vasutas ismerőseim. Beszéltem velük a tervezett sztrájkról, és ami megdöbbentett, hogy teljesen fel voltak háborodva ezen, hogy megint őket szidják G. úr miatt. G. úrról is mesélt, de a használt jelzőket inkább nem írom le.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2007.12.01. 01:09:51

Ismerve a "szolgáltatást" amit a MÁV és leányai végeznek már jó ideje, csak simán bezárnám az összes sztrájkolót a forgalmi irodába... valahogy a pofátlanság csimboraszójának érzem azt, hogy hasonló stílusú és színvonalú munkavégzésért simán, csont nélkül kirúgtak volna eddigi munkahelyeimről (pedig nem csak multinál dolgoztam, hanem pl. az annyira nagyon szeretett kisvállalkozások közül is egynél)... persze lehet hogy a mávhoz kéne mennem dolgozni mert ott ahogy nézem mindent lehet...

efi 2007.12.01. 10:13:53

Egy előnye lesz a sztrájknak:
az utasoknak nem kell amiatt aggódnia, hogy a menetrendváltás UTÁN kikerülő menetrendekből nem tudja időben megtervezni a karácsony előtti/alatti utazgatását. Felesleges is lenne.

Triznyai Döme (törölt) 2007.12.01. 23:56:06

Már bocsánat, de tessenek mondani, kedves MÁV alkalmazottak, mi, mezei pór utasok honnan a bánatos istennyilából tudjuk meg, hogy most éppen sztrájkolnak, bagy csak a szokásos balkáni módon végzik a munkájukat?
süti beállítások módosítása