Egy tegnapi történet jutott most eszembe. Anyukám loholva érte el a tegnapi 17:45-ös Ister Ec-t. Próbált helyjegyet vagy pótjegyet venni, hiszen ez a vonat pótjegyes. Nem sikerült. annak rendje módja szerint meg is kapta a büntit, de a legjobb az egészben, hogy a pénztárban nem tudtak adni.
Ugyanitt történt, az a dolog, amit én csak fél füllel hallottam. Egy fiatal lány rohant a kalauzhoz, hogy ez a vonat helyjegyes-e és a következő ugye nem az. Erre a kalauz azt mondta nem a következő nem az. A lány mondja akkor egy pillanat szólok a barátaimnak, hogy szálljanak le. Erre a kalauz mondja szálljanak. Azzal fellépett és menesztette a vonatot. Kérdem én mire volt ez jó? Felelőtlen hanyag, lekezelő volt a kalauz, és a fővizsgáló is.
Erről ennyit.
De jöjjön Sheldrake postja:

Tisztelt MÁV-Start Zrt.!

2007.12.14-én az 5509-es számú személyvonatukat vettem igénybe utazás céljából, amelynek közlekedésével és a rajta zajló munkavégzéssel kapcsolatban az alábbi észrevételeket teszem és amelyekre választ várok:

- Aszódon a korábbi hibás gépi hangos utastájékoztatás azon hibáját már sikerült kijavítani az 5509-es vonattal kapcsolatban, hogy személyvonat és nem gyors vonat érkezik, azonban azt is mondják, hogy a vonat csak 2. osztályú kocsikkal közlekedik, ami nem fedi a valóságot, mert a vonat közepén 1. osztályú kocsi is közlekedik és az Elvira sem tesz megjegyzést, hogy csak 2. osztály lenne a legmagasabb kocsiosztály:
http://www.elvira.hu/elvira.dll/xsl2005/vt?v=2564

- Másik érdekes dolog volt, hogy Aszódon a vonat közepén szálltam fel, az 1. osztályú kocsi után, aztán úgy hozta a sors, hogy egészen a vonat végéig kellett másznom, mire találtam egy szabad fülkét. A vonaton elviekben szolgálatot teljesítő nem piros csíkos sapkás jegyvizsgáló azzal a laza mozdulattal, ahogyan a vonat elindult és felszállt az utolsó ajtón, olyan lazán vágódott be a vonaton található legutolsó fülkébe. Láttam, mert akkor értem oda, kb. hátulról a 4-5. fülkébe. Aztán vártam, háta lesz majd munkavégzés, jegyvizsgálat valami. Semmi. Budapest Kelei pu.-ig semmi. Vagy már nem feladata a jegyvizsgálóknak a mentejegyek és bérletek ellenőrzése csak jelezni kell minden állomáson, hogy indulhat a vonat? Kíváncsi leszek mikor fogják már azt is hanyagolni. Vagy kit tudja, hogy az ilyen kolléga mennyire végez alapos munkát akkor, amikor egy vonatot indulni enged, ha más munkaköri feladatás sem képes maradéktalanul ellátni. Lehet csak rossz napja volt, vagy sztrájkra hangolt, de akkor kérem írják meg, hogy milyen okból kifolyólag, milyen akadályoztatás miatt nem tudott dolgozni???

Kérem szíveskedjenek pontos tájékoztatást adni, hogy az adott jegyvizsgáló közvetlen felettese mit tesz ezen bejelentés nyomán az illető kollégájukkal, mert nyílván dolgozott volna, csak a felettese nem tájékoztatta, hogy mi is a feladata egy vasúti jegyvizsgálónak egy személyvonaton, amiért fizetést és az egész család vasúti ingyenjegyet kap az adófizetők pénzéből és állami hitelekből finanszírozva, amit aztán a következő dolgozó és adót fizető generációk adójából fizetnek majd ki. Mert a kora reggeli vonatokkal szintén olyan emberek járnak, akik legalább olyan keveset keresnek, mint a nemdolgozó jegyvizsgálók, csak ezen emberek és a nemdolgozó kollégájuk között annyi árnyalatnyi különbség van, hogy ők még menetjegyet és bérletet is váltanak a vonatra és többnyire a munkahelyükön dolgoznak, mert máskülönben első adandó alkalommal kirúgnák őket. Szerintem, ha a munkájukat nem végző jegyvizsgálóknak nem tetszik a munkájuk, amit végezni kellene, nem kötelező a MÁV-Start Zrt.-nél munkát vállalniuk, szerintem senki sem tiltja meg nekik, hogy felmondjanak és biztosan lenne jelentkező a megüresedett helyükre...

Válaszukat előre is köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr23266533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2007.12.17. 10:49:56

Egyi ndexes fórumon írta valaki, h a kallert egy fülkében fekve találta meg egy klasszikus laposüveg társaságában. A vele együtt utazó haverja meg mivel vasutas is volt egy rövid ideig és kb. tudta mit kell tenni felvette a sapkáját és minden állomáson kiintegetett a mozdonyvezetőnek.

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.12.17. 13:22:32

nalunk a kozmuNkasok, es meg sokan masok ugyanilyen tempot diktalnak a segelyErt

bkaller 2008.01.21. 10:23:11

Te jámbor utazó, ki oly kultúráltan viselkedsz a vonaton. Te aki nem firkálod tele a vagonokat, te aki nem rakod fel a lábad cipőstől az ülésre, te aki oly becsületesen megváltod a jegyed, te aki maga vagy az entellektüel. Te jámbor utas szidd hát, útáld, nézd csak le azt a bunkó kalauzt. Milyen jóérzés ugye? Mekkora egyetértés van eme hozzászólásokban. És még azt mondják, hogy nincs ebben az országban összetartás! Íme: Mennyire hogy van!
De ha találkoznánk majdan ott a vonaton, akkor légy szíves mondd csak a szemembe, próbálj csak megalázni, sikerülni fog, mert ebben támogatókra lelsz majd.
Mondom ezt én,
A bunkó kalauz
süti beállítások módosítása