Tavaly év végén az ország sztrájklázban égett. Bár ez a láz legjobban az utasokat érintette, de a vírusgazdákat kellett sajnálni. Mi történt? Gaskó István és társai követelgettek ezt, azt amazt. Igazából egy blöff volt az utolsó sztrájk. Szinte hallottam, ahogy Korda Gyuri bácsi halkan mondja:
"Akkor most jöjjön a mindent eldöntő, a river!"
Majd torkaszakadtából ordítja hogy Gaskó player most bukta az all-in-t.
Hát nem volt vicces a dolog. Persze minden ,maradt a régiben. Gaskó továbbra is a VDSZSZ, és a LIGA elnöke maradt. No de miért is lényeg ez? Ha csak sztrájkolni tud a szakszervezet, vagyis folyamatosan arra "kényszerül", akkor valaki nem végzi jól a munkáját. De semmi gond legyen. Álljon ki a kiváló dolgozókért, mindig, minden időben.

De sajnos a legtöbb vírusfertőzés nem múlik el szövődmény nélkül, így a decemberi lázálom sem. Most olvasom a vdszsz.hu oldalon, hogy Gaskó újabb freerollra készül. Ezúttal abból a 102 milliárdból szeretne egy szeletet kiszakítani, ami MÁV Cargo eladásából folyt be. Humoros dolog ez kérem szépen. Mi is az a pénz? Kinek a tulajdona? Az államé, valamint a MÁV-Zrt-é.
Ez a 100 milliárd nem túl sok, ahhoz képest amennyit évente az állam belepaszíroz a MÁV-be, de elegendő lenne azokhoz a beruházásokhoz, amikkel az utazást kultúráltabbá lehetne tenni. Még júliusban a retekkommandó alkalmával mondta el Teke Bertala, hogy kb 40-50 milliárd forintra lenne szükség, hogy a főbb állomásokat felszereljék a megfelelő eszközökkel, berendezésekkel a vagonok tisztítására, a járműmosókat rendbehozzák. De nem csak itt lenne mit tenni. Ha már itt tartunk, a befoly összeg másik feléből rendezni lehetne a hiteleket. Rendbetenni az állomásokat, megoldani a parlagfűproblémát, rendbetenni a vonalak egy részét. Lennének még ötleteim, de láthatjátok sok helyre kellene sok pénz.

De nem Gaskó és a VDSZSZ másként látja. De sajnos jellemző ez. Szerintük nyilvánvalóan értük van a vasút és nem értünk. Hiszen ismét a saját önös kívánságukért szeretnének sztrájkolni. Hát legyen sztrájkoljanak. Ha már büdös a munka. De biztosíthatom a kedves VDSZSZ-t. A blog és az alakuló egyesület is lépéseket fog tenni.

Hamarosan elindítjuk a szégyenfalat. Ide kerülnek azon emberek, akik nem végzik megfelelően a munkájukat, akik akadályozzák a tömegközlekedést. A VDSZSZ vezetősége hisztijeivel igazán előkelő helyet érdemelne.

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr22295523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.01.13. 13:12:55

Korábban és máshol már erről kifejtettem a véleményem.

NEM jár nekik a 2,5 havi fizetésnek megfelelő pénz, mert ennyi erővel mindenkinek járna a pénzből. Máshol örülnek, ha feleannyit kapnak, mint a MÁV-osok (állami cégnél szerintem sehol sincs 250e Ft-os VBKJ...), meg ekkora fizetésemelést. Igen, örülnek, hogy van munkahelyük.

De a következőt javasolnám: IGEN, adjuk meg nekik a 2,5 havi fizetést, meg a 10 százalékos fizetésemelést (azt hiszem ennyit szeretnének). Kapják meg, örüljenek neki. Cserébe viszont VEGYÉK EL az INGYENJEGYET a vasutas családtagjaitól. Állami cég sehol sem ad ekkora "ajándékot" a dolgozóinak. Ez egy második fizetés (más hozzászólásban már levezettem erről egy gyors-számítást, hogy mennyit spórol a vasutas család a bérleten...) Meglátjuk mennyien akarják a 2,5 havi pénzt és mennyien az ingyenjegyet (vasutasok mesélték, ők önként és dalolva lemondanának a 2,5 havi pénzről, mert nekik az INGYENJEGY kell)...

Biztos, hogy a vasutas családtagok INGYEN utazgatását az adófizetőknek kell szponzorálniuk???

Ashi Valkoinen 2008.01.13. 13:14:22

Kedves georgerj,

ez végre valami megfontolt írás volt, várom, hogy milyen lesz ez az egyesület, ötleteim is vannak ezzel kapcsolatban, de zeeket majd megosztom Veled, amikor több dolgot is tudok róla.

Viszont felhívnád itt a figyelmed arra, hogy az utóbbi időben eléggé felhígult a blog, és nem csak az abszolút abszurd és felesleges posztokkal, de a kommentezők hozzáállásán is megmutatkozik ez. Ha pedig ez így folytatódik, az egyesületed nem lesz semmi súlya, hiszen olyanok is beletartoznak (nem feltétlen belépve, de itt kommentelnek a blogon), akiknek nem adnék (és mások sem adnának) a szavára. Ettől pedig az egész, amúgy nemes küldetés hiteltelenné válik.

Shore 2008.01.13. 14:49:08

"Hiszen ismét a saját önös kívánságukért szeretnének sztrájkolni."

A blog felvetésével egyetértek, de arra azért felhívnám a figyelmet, hogy a dolgozók szinte mindig "önös érdekből" sztrájkolnak, és szinte sosem a tulajdonos, vagy a fogyasztók/vevők érdekeiért szállnak harcba. Ez nem a szakszerv dolga, ezért őket hibáztatni felesleges.

flimo13 2008.01.13. 15:48:04

Shore: érdekes, decemberben még állítólag értünk volt a sztrájk..

Shore 2008.01.13. 15:56:03

flimo13 2008.01.13. 15:48:04

A dolgok változnak:)

nem várt fordulat 2008.01.13. 17:08:36

"Ezúttal abból a 102 milliárdból szeretne egy szeletet kiszakítani, ami MÁV Cargo eladásából folyt be. Humoros dolog ez kérem szépen. Mi is az a pénz? Kinek a tulajdona? Az államé, valamint a MÁV-Zrt-é.
Ez a 100 milliárd nem túl sok, ahhoz képest amennyit évente az állam belepaszíroz a MÁV-be, de elegendő lenne azokhoz a beruházásokhoz, amikkel az utazást kultúráltabbá lehetne tenni. Még júliusban a retekkommandó alkalmával mondta el Teke Bertala, hogy kb 40-50 milliárd forintra lenne szükség, hogy a főbb állomásokat felszereljék a megfelelő eszközökkel, berendezésekkel a vagonok tisztítására, a járműmosókat rendbehozzák. De nem csak itt lenne mit tenni. Ha már itt tartunk, a befoly összeg másik feléből rendezni lehetne a hiteleket."


Hogy lett a 102 milliárdból hirtelen 100? Ilyenkor amikor bemondják a Tv-ben is, hogy kb. 30-40 milliárd, a pofám leszakad. Ez nem 30-40 forint, hanem milliárdokról beszélünk. 2 milliárd forint az 2000 millió, lottónyeremény nagyságrend, amiből egy egész család és unokáinak biztosítva van a monte carloi lakás és yacht.

De nem ezen akadnék fent, hanem, hogy a leírt rendbetételből és visszafizetésből, mérget mernék venni rá, nem lesz semmi az ég világon.

flimo13 2008.01.13. 17:11:46

Nem, a kétmilliárd nem lottónyeremény nagyságrend. Nézz meg egy rohadt értelmező szótárat, ne a Paliktól tanulj magyarul.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2008.01.13. 17:18:33

Szidjátok is azokat, aki sztrájkolni akarnak, hülegyerekek. Csak arra ne számítsatok, hogy akkor valaha az életben is kaptok valahol is magasabb fizetést, ugyanis az csak liberális maszlag, hogy azért alacsony a pénz, mert sokat ellop az a szemét állam. De a tulajoknak ebből a kevés pénzből mindig jut Saab-ra.

Spiderpig 2008.01.13. 18:13:07

Deák Tamás, te szerencsétlen hülye! Itt te meg én, meg az összes magyar állampolgár a tulajdonos. És ezek a senkiházi naplopók a szarul elvégzett munkájukért akarnak fizetésemelést meg kéthavi fizetést kizsarolni. Hát kapják be mindannyian.

hard 2008.01.13. 18:15:36

A volánosok pl idénre már nem kaptak ingyenjegyet! Akkor már a MÁV-nál se legyen!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.01.13. 18:37:43

Király ez a blog, sok sikert és kitartást a folytatáshoz!

..::Froschlama::.. (törölt) 2008.01.13. 19:15:19

"Hív a vasút, vár a MÁV"
Ugyan...ezt a 102 milliárdot is zsebretszi(k) valkik, mi meg ingázhatunk a a mocskos vonatainkon tovább...

typo 2008.01.13. 19:34:45

Lehet, hogy csak én vagyok félreinformálva, de azért mert rendesen végzi valaki a munkáját, kapja a fizetését. Jutalmat ill. egyéb anyagi pluszt valamely plusz munkáért szokás adni.
Nekem a befagyott váltó és nem létező hóesés miatti közlekedési nihil, a fűtetlen, koszos vonatok valamint a kultúrmínusz máv-alkalmazott nem jelent pluszt és a rendes munkavégzést is megkérdőjelezi. Lehet, hogy érdemes lenne ezeket a negatívumokat közép- és felsővezetői fizumegvonással jutalmazni? Ösztönzően hatna némelyekre. Nem gondolom, hogy jobban dolgozna (á!), viszont lehet, hogy megsértődne és elmenne máshova. Helyére mindjárt lehetne egy rátermettebbet találni. Nem mávon belül, talán egy fejvadász céggel, akiknek érdekük a hozzáértő személy kiválasztása.

EzVan:) 2008.01.13. 20:43:49

Egyetértek!

És beszállok. Komolyan. Küldjük már ezeket el a halál pöcsére. Hány ingyenélő szakszervezetis funkcionárius van állami cégeknél még? Gaskó mit tett a MÁVért az elmúlt 20 évben? Semmit. Esetleg a szakszerveztért. Mit követelőzöl itt? Tőlem elveszik az adót, kérdés nélkül, te meg szétosztanád, bammeg??? Egyszerűen hihetetlen, hogy mindig világpiaci árakra hivatkozik mindenki, akkor nálunk miért kerül 2x annyiba fenntartani egy szaros vasutat?

Le velük. Emberek, szedjük össze magunk, és szervezkedjünk. Különben 20 év múlva a legszegényebb ország leszünk európában...

typo 2008.01.13. 21:36:21

Kis adalék.
Dec. 17-én osztrák kollégák kérdezték; mi ez a sztrájknyüzsi ideát. A vázolt helyzetre a következőket reflektálták:

1. Fél Ajrópa rajtunk röhög, hogy egy vagyon eltapsoló csapat még követelni mer.
2. Náluk az ÖVB sokat emlegetett szakszisai, ha felvetnének ilyen ideát, hogy ünnep előtt sztrájk, másnap már álláshírdetést böngészne, mert a saját tagsága dobná őket a székház emeletéről.
(Náluk ugyanis az ünnep, az ünnep. Nem sztrájk, utcaharc, tüntetés, törés-zúzás ill. jer a jeles ünnepen rendőrt-tüntetőt verni!)
3. Nem áll semmilyen (szak)szervezet olyan ügy mellé, ami csak arra jó, hogy elmondhassuk ez is a mi vezetésünk alatt történt.

Hangsúlyozom, ezek nem az én (jobbos, balos vagy közepes) gondolataim. Ezt olyanok mondták, akik Mao.-ról annyit tudnak, hogy van.

Bit Rot 2008.01.14. 00:42:50

"Ezt olyanok mondták, akik Mao.-ról annyit tudnak, hogy van."

Gratulálok a paraszt osztrák kollégáknak akik annyit tudnak a szomszéd államról, hogy "van".

efi 2008.01.14. 08:25:06

Pedig igaz. Kérdezték, miért lesz sztrájk? Mondom, többek között azért, mert sokan nem fizettek TB-t, adót, minden második ember rokkant- vagy korengedménynyugdíjas, ezért változások várhatóak.
Mondják: teljesen érthető, hogy kiadtak azok, akik ennek szenvedő alanyai, akik fizetnek mindent rendesen, nem mutyiznak az orvosnál stb, persze, hogy sztrájkolnak.
Mondom neki, ja, csak éppen a másik társaság fog sztájkolni...

Blackmore 2008.01.14. 11:18:18

Inkább a vasutasoké legyen a pénz, mint a MÁV-fejeseké, azok legalább néha dolgoznak is vmit. Mert azt ugye senki nem hitte, h ebből a pénzből fejlesztéseket terveznek?

efi 2008.01.14. 18:24:54

Esetleg akkor mehet mindjárt az egész is, nem?

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.16. 13:13:32

Szerintem adjuk meg nekik a pénzt.
Egyetlen feltétellel : mellé be kell
vezetni a teljes körű felelősséget.

Azaz : minden egyes olyan eseménynél, ahol bizonyítottan a vasutas a felelős,
a keletkezett kár megtéríttetése +
minősített esetekben azonnali kirúgás.
Késésnél pl. a vonalon teljesítő
vasutasok + a vonalért felelős vezető
között oszlik meg jövedelemarányosan a
büntetés. De hogy ne legyen gond,
pontosan definiált vis maior esetekben
a késésért nem jár büntetés, a
hibás/hiányos/elmaradó
utastájékoztatásért viszont igen.

Pl. baleset a vonalon. Vezér betelefonál
a legközelebbi nagyobb állomásra + szól
az utasoknak, hogy várhatóan mennyit
kell ott várni mire lesz valami.
Az értesített állomás jelez a többinek,
hogy XYZV vonat balesetezett A.
helyszínen, várható késés (az utolsó 10
év átlaga alapján) X perc. Utasok
tájékoztatása a késésről. Ha van másik vonat is az adott területen, annak
kerülő útvonal kijelölése, ha nem
lehetséges, akkor a balesethez legközelebbi állomáson kicsapni váróba.

És így tovább... tudom, nem egyszerű.
Dolgozni kell, ha esemény van; és nem is
keveset. De ha ezt megtennék a kedves
vasutasok, akkor :

1. kevesebb lenne a panasz (indoklás : mindannyian tudjuk hogy szarból nem lehet várat építeni, akkor sem, ha az építő cég a MÁV Holding. Ezt azért mindenki belátja, aki legalább évente 1-2 alkalommal vonatra száll).

2. biztos vagyok abban, hogy ilyen terv
papíron létezik (ugyanis kötelező, hogy
létezzen Minőségirányítási Kézikönyv, aminek része a fenti is). Ha meg lenne
valósítva, kevesebben morognának az
emelkedő jegyárak miatt; továbbá az ISO
9001 megszerzése/megvédése mehetne
sokkal könnyebben.

3. végre egyszer az életben komolyan
vennék, hogy a MÁV Start/Stop Zrt.
SZOLGÁLTATÓ CÉG.

Tudom, belelóg a kezem a bilibe...

zord idő 2008.01.31. 18:56:16

Délután is írtam, NE UTAZZ VASUTTAL
Ne adjon az állam egy fillért sem a MÁV-nak - adtak a Te csődbe ment cégednek ?-
majd átveszi a Gyesev, vagy a DBF, nyílván nem szarházi Graskót meg Igazgatóságokat fog megtartani.
Talán megérem, hogy milliárdokért felújított pályán fel tudok utazni Kecskemétről Budapestre pontosan - a pénz elfolyt már, csak a szarháziak maradtak - sztrájkoljanak kedves honfitársaim, de tartósan, ne a MÁV-val
utazzanak, lesz még itt normális európai
vasút

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.02.01. 11:19:02

a hangulatot gaskó kelti, orbánék allatt sem voltam oda értük...
és itt most 6,5 milliárd forintról van szó, amit ajándékozzunk a vasutasoknak, mert nem tették tönkre még a céget. ez az összeg a 3szorosa annak, amennyit tavaly a máv a vonatok tisztítására költött...
süti beállítások módosítása