Íme az első egészségügyi probléma a sztrájk miatt..


Tisztelt Illetékesek!

A 2008.02.04-re tervezett vasutassztrájkot teljesen felháborítónak tartom. Sehonnan sem tudtam információt szerezni még ma, vasárnap este 19h-kor sem. Holnapra van időpontom, hogy a beteg gyermekemet kontrollra vigyem egy budapesti kórházba. Teljesen bizonytalan még most is, hogy holnap mire számíthatunk. A kislányt zsúfolt buszon nem tudom szállítani a betegsége miatt. Ma délután a MÁV központi információja annyit tudott mondani, hogy figyeljük a híreket a TV-ben. Le kellett mondanom az egy hónappal ezelőtt kért időpontot és valószínűleg újabb egy hónapot kell várnunk. Úgy tudom, hogy a sztrájkot időben be kell jelenteni, nem pedig bizonytalanságban tartani az utolsó pillanatig a vétlen utasokat.

Csak a szakszervezeteknek vannak jogai a jóhiszemű állampolgároknak nincsen?

K. Gabriella

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr22324441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leonard Zelig 2008.02.04. 13:27:08

Mindenről Gyurcsány tehet.
Vagy Orbán.
Vagy Mohács.
Vagy Muhi.
Vagy JC.
Vagy Samu.

movhu 2008.02.04. 13:28:00

Megjegyezném, hogy az írásomban ( mover.blog.hu/2008/02/04/kedves_vasutas ) idézett MRI-s példám még ez előtt született a fejemben. Hogy van az, hogy én értelmes ésszel fel tudom fogni, hogy ennek élet-halál kérdései lehetnek, mások meg ezzel játszanak ?
Puszta, józan ésszel úgy fel tudtam fogni, hogy én autóval járok, de van benne annyi empátia, hogy használom az agyam.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.02.04. 13:29:14

Miért nem vonultunk még Gaskó háza elé?:P

Madzsar_huszar 2008.02.04. 13:32:30

Gaskó egy rohadt köcsög, akit csak seg.be kéne ......, hogy az orrán jöjjön ki a ......r.

Daniel W. Mcload 2008.02.04. 13:34:59

Támogatom a vonulást. És vigyünk piros-fehér-zöld zászlókat, vagy vörös kereszteset, esetleg vörös félholdasat. Szóval, valami feltűnő, nagy dolgot, amiről nem tudjuk mit jelent (és hány embert gyilkoltak meg alatta vö. árpádsáv), de a médiának megtetszik és egész nap minket mutatnak majd a TV-ben.
Ki jön?

hulyemagyar 2008.02.04. 13:35:59

Biztos vagyok abban, hogy ha a mostani ellenzék jut majd hatalomra, akkor gaskónak befigyel majd vmilyen húsos poszt a közlekedési minisztériumban. Fogadunk?
Ez a pöcs semmi mást nem csinál, csak a saját politikai karrierjét építgeti a vdszsz utáni időkre gondolva.

Daniel W. Mcload 2008.02.04. 13:36:12

Kedves Figyelő!

A hölgy levelét egyébként továbbítottad a VDSZSZ-nek?

Girhes macska 2008.02.04. 13:37:21

BKV-figyelő: tudod, hová kell vonulni? Követlek, csak várd meg, míg lejár a munkaidőm. Ugyanis a versenyszférában dolgozom és nem érek rá sztrájkolni, mert engem kib***nak, ha nem végzem megfelelően a munkámat. Szóval 5 után már ráérek :)))

PTibor (törölt) 2008.02.04. 13:39:52

idézem a vdszsz.hu-t:
"A kunszentmiklósi sztrájktörő jegyvizsgáló február 2-i 7.53-19.45 között teljesített 12 órás szolgálata után pihenőidő nélkül hajnali 3.30 óta továbbít Kunszentmiklós-Tass - Budapest között közlekedő személyvonatokat. A pihenőidőre vonatkozó kötelező munkajogi előírások megsértésével foglalkoztatott munkavállaló két sztrájkoló munkavállalót "váltott ki": először ellátta a 3.30-7.45 között vezényelt jegyvizsgáló szolgálatát, majd 5.28-tól a 20.45-ig vezényelt jegyvizsgáló helyett dolgozik."

A szemét sztrájktöröő k. annyát, hát mit képzel ez magáról? Én is beállnék mellé, és talán ő az aki megérdemelné azt a nettó 250-et,

vagy legyen az, hogy van 10% fizetésemelésük, de azt annyi %-kal csökkentik, ahány napot az előző fizuemelés óta sztrájkoltak. Ugyanígy a 250-es kiegészítéssel, azt is csökkentsék a sztrákkal eltöltött órák arányában. Azonnal abbamaradna, és menne minden rendesen

Girhes macska 2008.02.04. 13:40:09

hulyemagyar: mi is erről beszélgettünk ma reggel. Esetleg a jövő közl. minisztere szervezi most a sztrájkot? Érdekes lesz, amint egykori harcostársaival szemben fog ülni a tárgyalóasztalnál. Bár ez a paradoxon őt nem fogja zavarni. Szvsz most is csak eszközöknek tekinti a vasutasokat, akik - a szerencsétlen marhák - még hisznek neki.

20-05 666 2008.02.04. 13:43:16

Lehetne egy áthúzott vdszsz (kisbetűvel) embléma a zászlón.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 13:43:47

BKV figyelő · bkvfigyelo.blog.hu 2008.02.04. 13:29:14

azért nem vonultunk még, mert ez ügyben csak hangemberek irkáltak, számomra még senki sem jelezte ezirányú szándékát. Amint ez meglesz, összedobjuk a fejünket, aztán megy az engedély kérelem fax formájában a rendőrségre.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.02.04. 13:44:36

Gasó háza ilyet mondok... Akarom mondani két emeletes villája elé;)

Mit akartok a VDSZSZ-től, aki a tehervagyont és a személyszállító vagont nem tudja megkülömböztetni?

www.vdszsz.hu/images/11.jpg

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.02.04. 13:44:58

Daniel W. Mcload

piros-fehér-zöld zászló kell óriási kék-sárga csigaházzal a közepén aminek van egy kilyukadt kereke középen meg két törött szárnya.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 13:47:26

BKV figyelő · bkvfigyelo.blog.hu 2008.02.04. 13:44:36

ez demagógia. Most néztem meg a naptv videóját, ahol Hercinger úr kijelentette, hogy minden lehetősége megvan a más startos dolgozónak átmennie a máv cargóba 10%-al több bérért. Azonban nem teszik, mert az a meló bizonytalanabb, megeshet, hogy kirugják, ha szarul dolgozik.

moni77777 2008.02.04. 13:57:47

100%-ig egyetértek és együttérzek a levélíróval. Pár hozzászólóval viszont nagyon nem értek egyet. Persze meg lehet próbálni a betegszállítást/taxit, majd ennek költségét megpróbálni kiterhelni a mávra, vagy bárkire, de szerintem ebben az országban ez nem működik! Azt a pénzt soha többé nem látnák. Perelhetnének, de kinek van erre pénze? Akinek erre pénze van, annak autója is van, és nem gond ha sztrájkol a MÁV. Én azt javasoltam volna, hogy tuti, hogy van valamilyen ismerős, akinek van autója, azzal kellett volna megdumálni, hogy autóval vigyék kontrollra a gyerkőcöt, és odaadni neki a benzinpénzt.

báró Csekonics 2008.02.04. 13:59:20

F@sz kivan...
Most van az, hogy k.va anyját a sztrájkoló vasutasoknak.
MÁV próbálja megoldani Volánnal meg akárhogy is a helyzetet, ezek a g.cik meg direkt nem jelentik be hogy hajnal 3-tól sztrájk. (Ez mellesleg így nem is az, hanem önkényes munkabeszüntetés, aki azt mondja a főnökének hogy ma sztrájkolt, azt simán ki lehet rúgni rendkívülivel, aztán mehet a sóhivatalba.)

Én ki is rúgnám a felét, a másik felének meg megmondanám, hogy ehhez tartsa magát. Mi a f@szt képzelnek? Hogy ők pótolhatatlanok?
Össze kellene számolni egyszer, hogy a sok késés meg munkába be nem menés (mármint az utasoké) mekkora kárt okoz...

tanár úr 2008.02.04. 14:03:46

Ki kell rugni az ilyen nagyétkű sztrájkolókat! A gaskót meg a szülő helyében én megkerestem volna és leöltem volna mint egy disznót! A kúrva anyját!!!! ---a politikai zavarkeltő szarjancsit!!!!

PTibor (törölt) 2008.02.04. 14:03:51

" Déliben az egyetlen sztrájktörő kocsivizsgáló, aki az árulás érdekében Iváncsáról is képes volt autóval bejönni a munkahelyére, most egyedül végezheti az összes vonat vizsgálatát."

Fejétvenni.. :D

Ezek komolyan.. annyira érdekel, hogy nem akarok lemenni cigiért, pedig megnyugtatnia kicsit.. picsába.. izgalmas ez a mai nap

báró Csekonics 2008.02.04. 14:07:27

PTibor 2008.02.04. 14:03:51

És ha a MÁVos főnökségnek van egy pici esze, akkora jutalmat ad ennek a kocsivizsgálónak hogy csak na - merthogy ugye biztosította egy stratégiailag fontos közszolgáltatás zavartalanságát amikor a többiek önkényesen nem vették fel a munkát.
(Mert a sztrájknak vannak szabályai, bármennyire is lesz@rják Gaskóék és társulatuk.)
Kiváncsian várom az első olyan hírt, hogy a sztrájkot az utasokkal röhögve közlő kalauzt megverték / leköpdösték stb. (Nagyobb baja ne legyen, de egy leköpködést biz'isten megérdemelne.)

tanár úr 2008.02.04. 14:09:18

Politikai zavarkeltés ez a Gaskó szarházitól. Direkt csinálja, Orbán megbízásából...a szavazásig akarja gerjeszteni a hangulatot!
Menjünk a Gaskó emeletes villájához és gyújtsuk fel!!!!!

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.02.04. 14:12:54

Azért az erőszakos cselekményekre ne ragadtassuk magunkat!

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 14:17:29

az a helyzet, hogy sajnos az ilyen alakok miatt (tanár úr) nem szívesen vállalom fel a vdszsz székház ellőtti tüntetés szervezését. Nem tudom, hogy lenne e lehetőségem rá hazaküldeni az ilyen embereket, meg azokat is, akik árpádsávos zászlókkal jönnének stb.

Girhes macska 2008.02.04. 14:18:19

georgejr: az, hogy odamennénk tüntetni és zászlókat lengetve követelni, hogy utazhassunk és fizethessünk érte, nem igazán erőszakos cselekmény :)))
A zászlóötletek kifejezetten jók!
A ker.tv-ket is értesíthetnénk szándékunkról, így biztosíthatnánk a megfelelő médiafigyelmet. Amúgy is a zindexről tájékozódnak a félhetes híreket összeállítók :)))

Petike82 2008.02.04. 14:20:44

Szerintem meg dögöljön meg az összes VDSZSZ-es MÁV-os.

báró Csekonics 2008.02.04. 14:21:16

Bástya elvtárs · bastyaelvtars.blog.hu 2008.02.04. 14:17:29

Nyugodj meg az árpádsávosok szerint a sztrájk jogos... :-(

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.02.04. 14:22:51

A vasutasok mindig is hulyek voltak, de most sem latnak tovabb a mozdony elejenel. Mit fognak szepen elerni? Le lesz epitve az utasszallitas meg ennel is jobban. Az utasok egy resze ezek utan / ahol teheti / szinte biztos, hogy atul buszba.

Mi lesz a folyomanya? Kevesebb utas, csokkenteni lehet a jaratszamot. Hoppa, kevesebb faszutas is kell... Kirugnak parat. Aztan majd mehetnek sztrajkolni, hogy ne zarjak be a vonalat.

Gondolkoztam en is, hogy mondom a fonoknek, hogy a legkozelebbi ertekesitesbol 5%-ot, de legalabb 100K-t kerek majd, kulonben sztrajkolok. De vegul nem mertem... pedig nem dolgozok rosszul...

De az is igaz, hogy onkent ajanlotta a fizuemelest. Mindenki tartsa tiszteletbe a masik penzet imho.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.02.04. 14:23:22

csináltam egy felvonulózászlót:


ingyombingyom.uw.hu/logo3.jpg


hát most ilyenre tellett 5 perc alatt...
aki akarja fejlessze tovább. kopirájt nincs :) csak fingassa már meg valaki ezt a szaros gaskót

Girhes macska 2008.02.04. 14:24:51

Bástya elvtárs: ha nem egyedül szerveznéd, biztos lenne rá lehetőség. A fijjug is megoldották az "őszi események" során.
Tanárúr meg menjen máshová hőbörögni, elég nagy az internet.
Az árpádsávosok legfeljebb tüntetőket verni mennének oda, arra meg kérhetünk rendőri biztosítást.
Sajnos nem tudom felajánlani erős karomat rendezői feladatokra, mert középkorú - bár nem gyenge - nő vagyok :))Viszont van férjem meg felnőtt fiam, akik bizonnyal szívesen részt vennének egy ilyen eseményen, ui. mindannyian szívunk a sztrájk miatt.

TBC 2008.02.04. 14:26:37

Hányingerkeltő, amit ezek a szemetek csinálnak. Ki kellene rúgni az összeset, egyikkel sem kivételezni!
Ha nincsenek megelégedve a munkaadójukkal/a kormánnyal/akárkivel, akkor ne a vétlen utasokat büntessék emiatt! Nem mellékes, hogy ezzel a szabad mozgáshoz való alapjogom durván sérül. Márpedig egy jogállamban csak addig terjedhet egy személynek a joga, ameddig azzal más ember jogait nem sértik. Ezzel, hogy csak úgy megbénítják a közlekedést, durván sértik sok másik ember jogait.
Mellesleg arról senki nem beszél, különösen az a parasztkancsó glaskó (szándékosan kisbetű) nem, hogy ezzel mekkora kárt okoznak az államháztartásnak...
A vasutasok meg ha nagyon ki akarnak ..szni a munkaadójukkal, sztrájkoljanak úgy, hogy senkitől nem szednek jegyet, utazhat mindenki jegy nélkül. Kicsesznek a munkaadóval? Igen. És az utassal? Nem. Ja, hogy attól nekik dolgozni kellene, az pedig a mocsadék munkakerülőknek nem járja?... Nem béremelés kellene nekik, hanem épp bércsökkentés! Le kellene csökkenteni a bérüket annyival, amennyi kiesést okoznak! Szemét munkakerülő követelőző zsaroló marhák!
De kíváncsi lennék, hogy mit mondanának a kedves vasutasok, ha a kaller megjelenésekor én is sztrájkolnék... Úgy tudom, legfeljebb csak leszállítani tud, mást nem tehet... Csak mondjuk ez akkor lenne hatékony, ha kollektíven mindenki így tenne...
Ja, és glasó meg elmehet a ló nemesebbik szervére...

Hla 2008.02.04. 14:30:49

Kedvencem:
reggel a sztrájkból BUSSZAL hazaigyekvő vasutas kollega ingyen (szabad)jegyét nem fogadták el a buszon...
Örüljön hogy nem verték dagadtra az utastársak...

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.02.04. 14:32:00

Grihes macska:
Én tanár úr hozzászólására gondoltam. Egyébként egy ilyen tüntetés szerintem nehezen lenne kontrollálható, elég ha 2 balhés ember jönne el....

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 14:34:00

Girhes macska 2008.02.04. 14:24:51:

kicsit türelmetlen leszek veled. Szóval még mindig az van, hogy senki sem vállalta fel, hogy dobjon egy üzenetet, nekem vagy akár georgejnek hogy csatlakozna a tüntetéshez. de nem tudom, hogy mennyiszer kellene ezt még leírnom!!!

petya.bacsi 2008.02.04. 14:35:35

Hla: :) ezen én is jókat mosolyogtam. ingyenjegy ide vagy oda...

dna 2008.02.04. 14:36:47

Miért baj ha valaki sztrájkol? Ebben az országban miért van mindenki kibukva arra aki mer is valamit tenni(nem tenni)? A közlekedésnek nem csak egy alternativája van, lehet menni busszal ,kocsival stb...Ezért áll itt ez az ország ahol van, ha valaki felmer szólalni a mostani szar ellen akkor a többiek lehurrogják és nem mellé állnak! Felháborító ez a sok demoralizáló ostoba hozzáálás! Körüllehetne nézni más fejletebb országokban milyen kultúráltan folyik a sztrájk...Egyébként én nem nézek tévét nem hallgatok rádiót, mégis tudtam már vasárnap délelött arról, hogy másnap sztrájk lesz! Kedves neten lógó bajtársak a híreket is lehet olvasni nem csak a blogokat!

dna 2008.02.04. 14:38:35

Ja és nem vagyok MÁV-os :)

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.02.04. 14:38:40

Kedves DNA, ezt majd mondd el a fenti anyukának...

TBC 2008.02.04. 14:42:20

Kedves hiperintelligens dna!
Ha nem vetted volna észre, nem magával a sztrájkkal van gondunk, hanem azzal, hogy emiatt mások szabad mozgáshoz való jogai durván sérülnek. És valóban van busz, csak nem mindenhová és nem a megfelelő időben.
Szólaljon fel az ellen, ami nem tetszik, de nem úgy, hogy másik millió emberrel ezalatt kib.sznak.
Persze neked és a hozzád hasonló IQbetyár barmoknak beszélhet az ember, a magadfajta pártfanatikus s.ggnyalók miatt tehet meg ebben az országban bárki bármit.

dna 2008.02.04. 14:42:56

Ha ennyire fontos a gyerek betegsége akkor ugyis talál rá megoldást, persze ha akar. Nincs lehetetlen csak tehetetlen...

Verbalis Inkontinencia 2008.02.04. 14:44:39

Teljesen együttérzek a levél írójával, nekem péntek du egyre kellett volna dokihoz mennem, én is kb egy hónappal előtte be kell, h. jelentkezzek...
Várhatok megint. :-(
Rohadjanak meg, szemét banda. Gyakoroljanak nyomást a munkaadóra, ne az utasra. Senki se a mávot szidja a sztrájk miatt, hanem a köcsög vdszszt, hogy szarna a gaskó sünt

Bari6 2008.02.04. 14:44:46

Hol vagy tszor?
Erre mit mondasz???
Dna te is csatlakozhatsz tszorhoz!
Belőletek kihalt az empatika??? és ,még ti mondjátok ránk,h blablabla
Dna, fogadni mernék,h nem sűrűn ülsz vonatra, biztos kocsival jársz nap mint nap...így könnyen dumál az ember...vagy te vagy esetleg tszor is??? :o)

TBC 2008.02.04. 14:46:42

Látom, te se látsz tovább a saját orrodnál. Akkor ha ennyire okostojás vagy, mondd meg a kedves anyukának, hogy jelen helyzetben hogyan tudja a gyerekét kórházba juttatni.
Autója nincs, busszal nem tud közlekedni, nagy hirtelenjében meg nem volt több tízezre taxira.
De neked hiába beszélünk, értelmi szinted kb. glaskó szintjén van...

dna 2008.02.04. 14:47:03

Milyen pártról beszélsz barátom? Soha életemben nem mentem el ebben az országban szavazni, mert tök felesleges, egyik roszabb mint a másik! Ez egy ilyen rendszer, maguk szavazták meg ezt a rendszert!Akkor meg? Ek kellene fogadni a tényt, hogy összefüggnek a dolgok egymással, és kihatnak egymásra.A gyerekhez meg csak annyit, hogy tegnap egész nap jártak a vonatok, ugyhogy nem kell a szentimentális mellébeszélés..

Bari6 2008.02.04. 14:49:05

Dna, te nem csak kocsival utazó elkényeztetett valaki vagy, de lehet,h gazdag is???
Márpedig a gazdag emberek azt tesznek amit akarnak és ők nem tehetetlenek,hisz van miből...de tudod vannak olyan emberek akiknek hónap végén nincs pénzük más megoldásra..és lehet,h ennek az anyukának sem volt...de benneteket az ilyen nem hat meg...

dna 2008.02.04. 14:49:51

Ha meg nem tetszik a rendszer akkor váltsátok le a mostani rendszer fejét! A mávos banda ugyanolyan állam által szivatott állampolgár, mint ti! Mér velük van a gond?

OftF 2008.02.04. 14:49:57

dna, szövegértési problémákkal küzdesz.

TBC 2008.02.04. 14:50:59

Látom a szövegértéssel is gondjaid vannak, ugyanis nem tegnap, hanem MA kellett volna kórházba mennie. Ezzel el is ástad magad, hisz még magát a problémát sem fogtad fel, szóval kb. minden hozzászólásod ennyit ér. Ja, persze, az is egy megoldás, ha előző nap beutazik, oszt' majd alszik a parkolóban a csövesek között...
Tudod, marha könnyű pampogni úgy, hogy az ember nem szembesül a problémával.
Kívánok nedek hasonló élményeket, mint a levél írójának, akkor talán majd befogod a pofádat. Gondolkozz, mielőtt megszólalsz.

Bari6 2008.02.04. 14:51:12

húúú, egyre jobb ötleteid vannak, jöjjenek fel vasárnap, menjenek a rendelőbe, aludjanak ott...ezt hogy gondoltad???

petya.bacsi 2008.02.04. 14:51:18

DNA: a levél tegnap íródott, és a mai napra vonatkozik. Tehát szerinted fel kellett volna vonatozniuk, aztán a pályaudvaron aludtak volna a gyerkőccel a kontrollig, majd a kontroll után szintén csöveznének a pályaudvaron. Ügyes.

dna 2008.02.04. 14:52:40

Hallotátok már azt a szót, hogy hotel?

Bari6 2008.02.04. 14:53:01

TBC, köszi, te kimondtad azt amit én nem mertem...kösziiiiiii ;o)

TBC 2008.02.04. 14:54:46

Persze, akkor kérünk, hogy fizesd az anyuka meg a gyerkőc szállását.
És te hallottad azt a szót, hogy szövegértés? Akkor kérlek, értelmezd az előző hozzászólókat, illetve fogd fel, hogy nem mindenkinek van pénze csak úgy hotelra. De a magad fajta elkényeztetett p.csáknak hiába beszél az ember.. tudod, ha nem csak pénzed lenne, hanem eszed is...

dna 2008.02.04. 14:55:56

Egyébként meg ha mindenkinek ilyen nagy katasztrófát okoz, hogy 2 nap nem megy a vonat, akkor tessék tenni valamit és ne itt sápítozni a számítógép elött! Ehez aztán nagy bátorság kell!

OftF 2008.02.04. 14:56:08


ne foglalkozzatok vele, szellemi párbajt nem illik vívni fegyvertelen emberrel.

Bari6 2008.02.04. 14:56:31

Gyerekek!!!
Dna-hoz lehet fordulni segély miatt,h pénzt adjon a családnak!

dna 2008.02.04. 14:52:40 Hallotátok már azt a szót, hogy hotel?

Ezek szerint fizetted volna ugye???

figyu, nem adnád meg a tel.számodat, mert akkor kérnék TAXI-ra hazafele, mert az sokkal kényelmesebb lenne...mint a busz...

dna 2008.02.04. 14:57:53

További jó sápítozást ...Én lépek erről a proli tehetetlen nagyszájú társaságból...

TBC 2008.02.04. 14:58:57

Ez igaz, nem érdemes hülyékkel vitatkozni.. mert a végén lesüllyedsz a szintjükre, ott meg legyőz a rutinjával. :-D
Kedves hiperművelt dna: és mondd, mit tehetnénk a sztrájk ellen? Indítsunk saját vasutakat? Az "utazz mással" érv nem jó, ha még nem fogtad volna fel, és a taxi/hotel is csak akkor, ha fizeted a költségeit... Fizeted?

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 15:00:20

dna 2008.02.04. 14:55:56

hogy miva?

Mi közöd van ahhoz, hogy mikor netezem, és hogy ide mit írok?
Vagy arra vársz, hogy odamenjek hozzád, és beverjem a pofádat? Nem szokásom verekedni, le jelen szituban szerintem előbbutóbb elkezdenek röpködni az öklök is.

Bari6 2008.02.04. 15:00:28

lelépett, talán eljutott az agyáig,h miről is volt szó és talán elszégyellte magát...bruhahaha

TBC 2008.02.04. 15:00:48

Na, dna lépett, az IQ-szint nagy mértékben nőtt :-D Vicces, hogy egyik érvelése sem állta meg a helyét, ontotta a hülyeségeket, aztán még ő beszél nagyszájúságról meg tehetetlenségről... Hülye picsa.

PTibor (törölt) 2008.02.04. 15:01:05

dna: értsd már meg, hogy a vasút sokunknak nem alternatíva. felemlegetném a péntek délelőtti hajcihőt, miközben azon agyaltam, hogy délután hogyan lehet lejutni Szolnokra. Mert nincs értelmes alternatíva. keress rá: menetrendek.hu .
Mellesleg amint már írták is, a vasút a közösségi közlekedés legkörnyezetkímélőbb változata, illetve gondold már végig, hogy mi lenne ebben a k. országban, ha mindenki autóba ülne, mikor így is tele van a város dugóval. Ha nem lenne vasút, akkor is lenne egy réteg aki tömegközlekedne. Nekik vennének még buszokat, aki meghetetné venne autót, használná. még több gépjárművel közlekedő nem kell egy olyan fővárosba pl, ahol a megengedettnél jóval szennyezettebb a levegő.

Ha Te mernél a munkahelyeden sztrájkolni, lehet elismernék, hogy igen Te felemelted a hangod. Elméletben - ha jól tudom-, sztrájk miatt ki sem rúghatnak. Viszont a munkabeszüntetést időben be kell jelenteni. Ez az idő nem 12 óra. Csütörtökön reggel még nem tudtunk sztrájkról, hiába olvasom az indexet a reggeli kv mellé. A mai sztrájk csak folytatása a péntekinek, amit szintén tegnap délután valamikor erősítettek meg. Így tehát ez jogellenes.
Továbbá ha Te sztrájkolsz, akkor is van egy minimális munka amit el kell végezni. Erről szólnak a törvények. Ők semmilyen szolgáltatást nem nyújtanak, így ez egy újabb jogi probléma.
Ezek után felmerülnek az olyan esetek, amibe a post írója is került, és nyilván nem ő az egyetlen, csak ő szót mert emelni, így tehát etikailag is hagy kívánnivalót maga után a dolog.
Ráadásul azokat a híreket hallva - péntek délelőtti hír -, hogy "a tárgyalásokat abbahagyták, legközelebb holnap délután folytatják". Erre az átlg ember szintén lesajnálva érezheti magát, mert a vezetők tárgyalgattak kicsit, majd megunták, hazamentek a nyilván luxus autójukkal a nyilván luxuslakásukba, ő meg ott ül és arra vár, hogy haza tud-e jutni vagy sem.

Tehát gondold át mégegyszer a sztrájk jogosságát, mert ez a dolog több sebből vérzik, mint amennyit ki lehet magyarázni

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.02.04. 15:01:57

nah, szerintem ha lesz tüntetés akkor megyek. gaskóval szemben nem érdemes erőszakoskodni, nem hinném hogy akár abból tanulna. elhiszem, hogy sokaknak jobban esne, ha adhatna az arcának; csak épp fölösleges. úgyis mi, szemét utasok tehetünk mindenről, nem? :)

továbbá : javasolnám Kákosy miniszter úrnak, hogy szembesítse a vdszsz-t és az országot azzal, hogy a követelések teljesítéséhez - a bértömeg szinten tartásával - mennyi vasutast kéne kirúgni. a vdszsz elég gyorsan elvesztené a vasúton belüli támogatottságát szerintem.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 15:02:50

dna 2008.02.04. 14:49:51:

egyébként nem a fejével van a baj, hanem az ilyen lókötő dolgozninemakaró csürhével, mint pl. te. Ha nem tetszik a kevés fizetés, el lehet menni a máv cargoba is dolgozni. Vajon oda miért nem mennek át a vasutasok?
Megmondom. Mert ott nem lehet napotlopni, mutyizni, lógni egész nap.

TBC 2008.02.04. 15:04:06

Bástya elvtárs: az eféle alacsonyabban művelt népek már csak ilyenek. Ha nincs semmi érvük, megpróbálnak az emberen másként "fogást találni". Érdekes, hogy mindegyikük, amikor kifogyott az érvekből, a netezést hozza fel ellenérvnek. Mert ez olyan jól megállja a helyét... Primitív. Egyelőre senkinek semmi köze hozzá, hogy a szabadidőnket hogyan töltjük el. Még az eféle alulművelt hülye p.csáknak sem...

TBC 2008.02.04. 15:10:13

PTibor: az a helyzet, hogy ha eféle sztrájkról van szó, akkor ott aztán lehetnek jogi feltételek, senki nem fogja tőlük számonkérni. Az a helyzet, hogy ma magyarországon gyakorlatilag korlátlan joguk van a sztrájkolóknak. Magasról b.sznak a törvényi előírásokra, úgysem fogja, és nem meri azt senki számonkérni.
Csak ugye a mi jogainkkal mi lesz? Azokat sárba tiporhatja pár munkakerülő csőcselék?.. Ezek szerint igen. Sajnálatos tény...

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 15:11:22

Kákosy kijelentette, hogy a sztrájkolóknak joguk van sztrájkolni.
akkor most nem tudom, hogy mi van.

Sabeszre sapka, farkamra kalap 2008.02.04. 15:16:25

Az édesanyát és gyermekét őszintén sajnálom és elhiszem, hogy a hír igaz, mert ha nem is az, akkor is lehetne az. Egyébként valszeg, jó sok ilyen típusú hír meg riport lesz (nem tudtam meglátogatni haldokló apámat a kórházban, nem tudtam elmenni a nagymamám temetésére, nem tudtam részt venni életem legfontosabb állásinterjúján, kirúgtak a munkahelyemről, mert nem tudtam bemenni, stb.). Ami furcsa, hogy nem azért vagytok dühösek, hogy egy hónapra előre kell időpontot kérni egy vizsgálatra és egy olyan gyereket, aki buszon nem szállítható, mert a busz zsúfolt (miért a vonat nem?!), azt nem viszi betegszállító a kórházba. Mert az anyuka, meg én, meg Te kibaszott sok járulékot fizettél, azért, hogy ne egy vasutassztrájktól függjön az életed. Az a pénz hol van? És miért fáj az, ha a Gaskó-féle vasutasok is szeretnének felmarkolni abból a léből, amit az általuk működtetett vasúttársaságért kapott az állam? Akármilyen szar volt is, 100 milliárdot megért, ha abból a politikusok ellophatnak 40-50 milliárdot, akkor az a 8-10 ezer vasutas miért ne kaphasson 250 ezret?

TBC 2008.02.04. 15:18:53

Joguk van, igen. Csak kötelezettségeik is lennének, amikre ők magasról tojnak.
Amúgy meg ez a gond a jogrendszerünkben, hogy azért, mert van sztrájkjog, szabadon korlátozhatnak bárkit a jogainak és a szabad mozgásának a gyakorlásában. Nem csak itt, gondolok pl. a forgalomlassító tüntetésekre. És akkor ha valaki megelőzi őket, még ő követ el jogsértést. Tüntessenek, ha valami nem tetszik, de nem úgy, hogy másik millió emberrel kicsesznek. És ezt most politikától és pártállástól függetlenül mondom. Tüntessenek, sztrájkoljanak, de úgy, hogy ezáltal minket ne károsítsanak meg.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.02.04. 15:19:10

joguk az van de nagyon. mondjuk a kötelezettségek teljesítését is kéne látni a mindennapokban, és akkor nem lenne akkora a balhé mint most. meg igen, a sztrájktörvényt sem ártana betartani, és akkor egy hétfői kontrollvizsgálat nem esne kútba, mert a levélíró már csütörtökön tudná, hogy ez bizony autós kör lesz...

amúgy tényleg, mekkorát néznének a vasutasok, ha a vdszsz megkapna mindent, viszont elkezdenék kirúgdalni azokat akiket a pluszkövetelések miatt nem tudnak fizetni...

esetleg megspékelhetné ezt azzal a máv, hogy aláírat egy olyan megállapodást gaskóval, hogy akkor most viszont 5 évig kisztrájkoltátok magatokat; irány vissza dolgozni.

petya.bacsi 2008.02.04. 15:19:14

Bástya elvtárs: olvasd el a teljes cikket. :)

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 15:19:29

"Akármilyen szar volt is, 100 milliárdot megért, ha abból a politikusok ellophatnak 40-50 milliárdot, akkor az a 8-10 ezer vasutas miért ne kaphasson 250 ezret?"

azért vazze, mert abból a pénzből a máv le tudja cserélni a marhaszállító vagonjaikat jobbakra.
Basszus, az én adóforintjaimat akarják a gaskóék, lófasz a seggükbe.

petya.bacsi 2008.02.04. 15:20:17

"És miért fáj az, ha a Gaskó-féle vasutasok is szeretnének felmarkolni abból a léből, amit az általuk működtetett vasúttársaságért kapott az állam?"

Mert ennyi erővel minden adófizetőnek fizethetnének, mivel ÁLLAMI cég volt...

petya.bacsi 2008.02.04. 15:21:25

"És miért fáj az, ha a Gaskó-féle vasutasok is szeretnének felmarkolni abból a léből, amit az általuk működtetett vasúttársaságért kapott az állam?"

Nem ÁLTALUK, hanem általuNk... mi adófizetők működtetjük, nem a Gaskó úrék.

nekemirj 2008.02.04. 15:22:32

Kákosynak igaza van, fenn kell tartani a személyszállítást. Ha esze lenne már ma megjelent volna egy kormányrendelet mely szerint minden volán társaság köteles elfogadni a vasúti bérleteket, ráadásul február 6-tól a volán bérletek 50 %-al olcsóbbak, a különbözetet a MÁV-tól elvont milliárdokból pótolnák.
Továbbá nem értem, hogy odavoltak a szárnyvonalakért, most meg ott sem jár semmi. Ha az utasok átpártolnak a volán társaságokhoz, vagy autóba ülnek és megkapják azt a szolgáltatást amit eddig, akkor nem fognak visszaülni a vonatra, azaz saját állásuk ellen sztrájkolnak.
Másrészt törvényben kellene szabályozni az elégésges szolgáltatást a tömegközlekedésben, azaz munkakezdéstől reggel 8-ig és 14-19 óra között tilos lenne egyetlen egy járatot is törölni.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 15:24:40

hát igen, elvégre a tűzoltó sem mondhatja azt, hogy nem jön ki eloltani az égő házadat, azzal a szöveggel, hogy ő most sztrájkol.

TBC 2008.02.04. 15:24:41

Kedves Sabeszre sapka!
Ki mondta, hogy az egészségügyi helyzet miatt nem vagyunk dühösek?
Csak tudod, nem lehet mindent ezzel magyarázni. Azért, mert az egészségüggyel baj van, most helyeseljünk minden másra, ami nekünk rossz? Egy frászt! Épp ez a baj, hogy sokan így gondolkodnak, mint te, és mint dna.
És ugyanez glaskó célja, hogy ebból a sztrájkból politikai tőkét kovácsoljon. Azért, mert pár mihaszna csőcseléknek büdös a munka, ezért nekiáll a kormány ellen uszítani. Hát egy frászt! Az egyészségügy az egészségügy, a közlekedés meg közlekedés. Azért, mert az egyik szar, még nem ok arra, hogy a másikból is szart csináljanak.
Úgyhogy valahogyan nem áll meg az érvelésed. Attól, mert szar az egészségügyi rendszer, attól még ugyanúgy jogosan igényt tartok a közlekedési szabadságomra, és a szabad mozgáshoz való jogomra.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.02.04. 15:26:53

a nagy fizetgetésekről meg csak annyit, hogy akkor ugye az éves szinten 300-400 milliárdos veszteséget is szponzorálják a kedves dolgozók? gondolom azt már nem szívesen tennék. akkor meg miért is megy a hiszti?

másrészt : érdekes módon a szabadságot be kell jelenteni előre. a sztrájkot manapság már nem? mégis mióta? mutasson már nekem ilyen jogszabályt gaskó istván... és azért a szabadság kisebb akadály, mint egy sztrájk...

továbbá : hogy miért is fáj még a mostani sztrájk?

1. minőségi munkavégzés volt az elmúlt 28 évben a mávnál? (írhatnék többet is, de ennyi idős vagyok, nesztek:))
2. a menetrend egyezett teljes egészében a valósággal a mávnál?
3. a minimális kultúrális szint valaha megvolt a mávnál?

a 3. kérdésre a válasz igen, korábban még egyenesen divatos is volt hogy normális, sőt néha egyenesen segítőkész volt a vasutas. csak sajnos nem minden fejlődés tart előre...

4. hasonló munkavégzés esetére hangos igent kérek attól aki nem kapná meg nagyon gyors iramban (max. 1 hónap) a felmondását.

mondjuk ezek miatt nyitásként. ragozzam még?

TBC 2008.02.04. 15:27:47

Amúgy meg mennyi is az az összeg, amit egy kedves munkakerülő vasutas kézhez kap? Össze lehet hasonlítani a többi fizetéssel, és mindemellett még ingyen is utazik, ami nem utolsó szempont.

PTibor (törölt) 2008.02.04. 15:28:09

én továbbra is azt mondom, hogy kapják meg a 10%ot, de az utolsó béremelés óta történt sztrájkok napjainak számával csökkentsék ezt a százalékot. Hipphopp dolgozna mindenki, mert egy idő után ez a % érték mínuszba fordul, és van értelme a -x%-os növelésnek is :)
a 250ről meg tegyenek le. Vegyenek belőle normális vonatot, legyen felújítás, stb. Jobb vonat, jobb munkakörülmény, jobb kedv.

TBC 2008.02.04. 15:33:59

PTibor: egyetértek, ráadásul még a vasúttársaság bevételkiesését is a béreikből vonnám le. Egyből dolgozna mindenki.

TBC 2008.02.04. 15:37:46

Amúgy komolyan kérdezem: mit tehet a kaller, ha a jelenlétében "sztrájkolni" kezdek? :-D

petya.bacsi 2008.02.04. 15:41:34

TBC: lepakol a vonatról, rendőrt hív stb. Láttam már ilyet...

TBC 2008.02.04. 15:45:07

Én úgy tudom, rendőrt nem hívhat, elvégre nem tettem semmit, amivel a btk-t sértettem... Vagy akkor tévedek?...

PTibor (törölt) 2008.02.04. 15:48:41

"megintallunkvazze.blog.hu/2008/02/04/re_a_sztrajk_miatt_egy_gyermeket_nem_tudtak_kontrollra_vinni"

lám szarban van az egészségügy, mindenki tudja, de ők is megpróbálnak valamit tenni azért, hogy a sztrájk minél kevesebb kárt okozzon.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.02.04. 15:49:07

látom a vdszsz.hu oldalán megint 12-kor elmentek szunyálni, pedig úgy várom már a friss híreket :) szánalmas egy banda. amúgy őszintén szólva simán azt mondanám nekik, hogy akkor bérfejlesztés nyema, és a kieső bevételeket, okozott károkat a bértömegből vonjuk el. aztán kiszámolni hogy így mennyi vasutas repül, és kirakni őket. persze aki sztrájkolt az marad, mert ugye az sértené a törvényeket ha azért raksz ki valakit... mivel van elég naplopó a vdszsz-en kívül is, megoldható könnyen. szépen szétosztva a különböző részek közt, hogy mindenhol egyenletesen utálják őket. nem lenne több sztrájk, mert amikor a szót kiejti a száján gaskó, azonnal agyonvernék a saját vasutastársai a vdszsz tagokat... :)

petya.bacsi 2008.02.04. 15:51:03

TBC: 20-25 percet állt pár hónapja a vonat, mert egyik utasnak nem volt jegye, és nem is akart venni. Álltunk, álltunk, semmit sem tudtunk, majd láttuk, hogy leszállítják az utast, és rendőrök vártak rá.

Ha nem veszel jegyet, az szerintem szabálysértés vagy micsoda :)

PTibor (törölt) 2008.02.04. 15:55:09

petya: vennék jegyet, de amikor fel kéne mutatnom, sztrájkba lépnék. erre mit mondsz?

petya.bacsi 2008.02.04. 15:59:42

PTibor: szerintem ha nem mutatod meg a jegyet, akkor ez olyan, mintha nem lenne. Kallertől függ, hogy mit csinál: problémázik (rendőrt hív, fenyegetőzik), vagy rád hagyja.

Én mindkét esetet láttam már. De azt a sztorit már leírtam korábban :D

Dzsok 2008.02.04. 16:00:07

Kollégám autópályán közlekedő busszal jött be. A dugó miatt az 1:10-es menetidőből lett 2:10

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.02.04. 16:01:17

vagy csak mondd meg neki, hogy megmutatod annyi idő múlva amennyit idén sztrájkoltak :D ha bejátszod, kell fotó is a kaller fejéről, hogy mit néz :)

TBC 2008.02.04. 16:04:01

Én is így gondoltam. ;-) Elvégre nem a mostani sztrájkolóknak esik ki az a bevétel... És akkor még azt sem mondhatnák, hogy jegy nélkül utaztam. :-D
Szabálysártásnek nem minpsül, legalábbis amennyire jogbi ismereteim alapján tudom, legfeljebb szerződésszegésnek, és ebben az esetben a rendőrnek semmi köze hozzá. Legalábbis eddig így tudtam...

petya.bacsi 2008.02.04. 16:11:25

TBC: elvileg a késésekkor is szerződésszegés történik a szolgálató részéről, hiszen a menetrendet nem kell annyira tisztelni, hogy véletlenül se aszerint járjon a vonat...

TBC 2008.02.04. 16:18:55

Ez igaz, hisz a szerződésben (jelen esetben menetrend) pontosan le van írva, hogy mikor kell ott lennie. Szóval késéskor késedelmes teljesítés esete áll fenn.
Mondjuk ilyen téren a volánnal sem épp pozitívak a tapasztalataim, múltkor be is telefonáltam, mert van egy járat, ami több, mint 10 perccel előbb elmegy, és ugye aki nem azzal szokott járni, és kicsit hisz a menetrendnek, nem biztos, hogy 20 perccel előtte kiáll a megállóba, csak mert lehet, hogy negyed órával előbb jön a busz. Jó, negyed órával előtte elindultam, kb. 8 perccel a menetrend szerinti idő előtt ott álltam a megállóban, busz sehol... Láttam egy buszt elmenni, miután kiléptem otthonról, mint kiderült, az volt az a busz. Oké, nem szoktam szőrözni érthető dolgokon, tehát ha 1-2 percet késik, előbb jön, stb, bőven hibathatáron belül van, na de több, mint 10 percet, ráadásul úgy, hogy megyén belüli helyközi buszról van szó... És mint kiderült, már több panasz is érkezett vele kapcsolatban, mégsem történik semmi. A volánosok meg még engem néznek hülyének, mert szerintük az a járat minidg pontos, még sosem volt rá panasz. Jah, persze...

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.02.04. 19:22:33

ket dolog.
1.) tuntetes jo otlet, gasko haza ele beallni. ha o akadalyozhat minket a hazajutasban, o se menjen haza.
2.) kivanom minden sztrajkolonak hogy a mentossztrajk idejen legyen infarktusuk. Mindegyiknek.

Girhes macska 2008.02.04. 19:48:34

Olvassátok el a MaNcs erről szóló cikkét az 2008.01.17-i számban. Idézet Antal Dánieltől, a Magyar Vasúti Hivatal elnökétől: "A mérlegadatok szerint a MÁV-nak és leányvállalatainak a konszolidált adósságállománya 13 év alatt 768 milliárd forintra nőtt. Ezenfelül lehetnek más kötelezettségvállalások is, például gazdaságilag hátrányos bérleti szerződések vagy garanciavállalások, amelyek ezt az összeget jelentősen növelhetik. A vállalatcsoport vagyonvesztése ez idő alatt mai árakon meghaladja a kétbillió, azaz kétezermilliárd forintot. Ez az öszszeg a tőkepótló rendkívüli támogatások, illetve az elvesztett tőke összegeként értendő." Kérdés: "Tehát 1995 óta összességében csaknem 2800 milliárd ment el a működésére?" Válasz: "Körülbelül."

Apropó: mi van a tüntetéssel?

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.04. 20:58:40

no ez nagyon durva. fejenként 28000 Ft. ennyit tapsoltak el gaskóék.

mizrolist 2008.02.04. 21:14:31

Ha lesz tüntetés a VDSZSZ-nél/Gaskónál, megyek; csak időben postoljátok ki a blogon :)

Triznyai Döme (törölt) 2008.02.04. 22:04:03

plusz egy fő

Ha időben (24 óra) fölteszitek a blogra, akkor én is ott leszek.

Szultán 2008.02.05. 09:52:08

Szervusztok!

Ami felháborít: a bérlet megvásárlásával fizetek egy szolgáltatásért, szerződést kötök, amit igen durva módon rúgnak fel. Egyáltalán nem törekednek a megegyezésre, még az elégséges szolgáltatás terén sem. Nincs vesztenivalójuk, a kiesett bérüket kifizetik. A tájékoztatás pocsék, a volán nem győzi az embertömeg elszállítását, az utazással töltött idő órákkal nő. Teljes bizonytalanságban érzem, magam, lövésem nincs, kb. mikorra érek haza. Nos ezeket a dolgokat csak azok értik (érthetik) meg, akik nap mint nap eddig vonattal ingáztak. Illetve elnézést, azok is, akik halaszthatatlan dolguk intézésében csak a vasútra számíthattak (volános, több órás kerüléseket nem vennék figyelembe). A baj az, mivel sztem a sztrájknak politikai sugallata (is) van, a követelések irreálisak, ezért megegyezésre kevés lehetőséget látok. De meddig lesz ez így?
süti beállítások módosítása