A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége álláspontot fogalmazott meg a jelenleg tartó vasutassztrájkkal kapcsolatban. A közleményből az tűnik ki, hogy a VOSZ elutasítja a sztrájkot.

A közlemény 3 pontban foglalja össze a VOSZ álláspontját, és javaslatot intéz a szereplőkhöz.

1. a Szövetség csak olyan partnerekkel kíván együttműködni, akik betartják a megállapodásokat és betartásáért felelősséget vállalnak,
2. a VOSZ tiszteletben tartja a munkavállalók sztrájkhoz való jogát, de ellenez minden törvénysértő és nagy kárt okozó magatartást,
3. négy pontból álló javaslatot és kérést intéz a sztrájkoló dolgozókhoz, az OÉT Munkavállalói Oldalát alkotó szakszervezeti konföderációkhoz, a munkaügyi kormányzathoz és együttműködő szociális partnereihez, valamint a fuvarozó vállalkozásokhoz

A VOSZ emlékeztet: Az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) keretei között 2007. december 21-én a kormány és a szociális partnerek - köztük a Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) tagjait is tömörítő Liga Szakszervezetek - 5,0-7,5 százalékos keresetnövelési értékben állapodtak meg. A bérmegállapodást a Liga Szakszervetek képviselője is aláírta.

A folyamatban lévő vasutassztrájk során a VDSZSZ és a Liga Szakszervezetek közös elnöke ennél csaknem 10 százalékkal magasabb bért követel, ami a decemberi OÉT-megállapodás felrúgásával egyenértékű.

A Szövetség álláspontja szerint a jelenlegi sztrájk nem fér össze a hazai jogszabályok szellemével, s jogalapja sincs. A jogalap nélküli, rosszul szervezett munkabeszüntetés súlyosan sérti a vállalkozások, munkáltatók, munkavállalók érdekeit, lejáratja a nagy tradícióval rendelkező hazai vasutasságot és veszélyezteti a munkahelyeiket is: zavart kelt és kárt okoz.

A VOSZ a következő javaslatokat teszi a probléma orvoslására:
1. Kéri a sztrájkoló vasutasokat, hogy vegyék fel a munkát és folytassák a mindannyiunk számára hasznos tevékenységüket.

2. Kéri az OÉT Munkavállalói Oldalát alkotó szakszervezeti konföderációkat, hogy fejezzék ki viszonyukat a sztrájkhoz: támogatják vagy elutasítják, illetve érvényesnek és magukra nézve kötelező érvényűnek tekintik-e a 2007.12.21-i bérmegállapodást?

3. Kéri a munkaügyi kormányzatot, hogy az együttműködő szociális partnerek bevonásával haladéktalanul kezdődjék meg a sztrájkról szóló 1989. VII. törvény felülvizsgálata, különös tekintettel a sztrájk-kezdeményezés körülményeire és a még elégséges szolgáltatások témakörére.

4. Amennyiben a sztrájk elhúzódik, javasolja a fuvarozó vállalkozásoknak, hogy kis- és nagybuszok igénybevételével szövetségbe tömörülve lépjenek be a személyszállítás piacára, ezzel biztosítva a munkavállalók és a diákok zökkenőmentes közlekedését. A Szövetség kéri a gazdasági kormányzatot, a személyszállító fuvarosok tevékenységének állami eszközökkel történő támogatását.



Forrás: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?cCheck=1&k=3&i=93117

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr9326433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

winston01 2008.02.05. 15:57:23

Na, azért az meglepő lenne, ha a munkáltatók támogatnák a sztrájkot (bármilyen sztrájkot).

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.02.05. 16:29:43

Lehet, hogy ezt mar a nevetseges balhe kialakulasa elott kellett volna leirni, meg nagyobb nyilvanossag elott felvallalni.

Mellesleg meg privatizaljak a mavot. rugjak ki, aki nem oda illik. A tobbit fizessek meg es nyujtsanak minosegi szolgaltatast.

movhu 2008.02.05. 16:45:47

Ebből még nagy balhé lesz, mert kezdem érezni azt a hangulatot a levegőben, amit nem kellene. Jó volna, ha magához térne az a néhány eszement vasutas, akitől ez az egész kiindult, mert nem hiszem, hogy egyszer csak minden vasutas úgy ébredt, hogy sztrájkolni akar.
Egy jelentős részüknek már így is kellemetlen. Szerintem ezt a réteget kellene megkeresni, a többieknek meg azonnali hatályú felmondás, és mehetnek pereskedni a munkaügyi bíróságra. Aztán majd csak beindul a vasút, van itt elég átképzésre váró munkanélküli, aki szívesen dolgozna. Dolgozna, nem pedig sztrájkolna.

petya.bacsi 2008.02.05. 16:52:49

Remélem holnap délben leállnak a sztrájkkal (meglegyen büszkén a két nap biztosan), elég (anyagi) kárt és kellemetlenséget okoztak már nekünk, utasoknak, nem beszélve a munkaadójukról. Remélem a sztrájkoló vasutasok által okozott kár nem a mi jegy/bérletárunkon fog lecsapódni...

movhu 2008.02.05. 16:58:36

"Remélem a sztrájkoló vasutasok által okozott kár nem a mi jegy/bérletárunkon fog lecsapódni... "
Szerinted? Ha nem ott, akkor majd az adódból. A lényeg, hogy ezt a kárt mindenképpen a dolgozó fizeti. Nem baj, majd az ÁFA emelésből esetleg futja rá.

szeptemberieso 2008.02.05. 17:14:55

"a többieknek meg azonnali hatályú felmondás, és mehetnek pereskedni a munkaügyi bíróságra"

ott a pont

max 4000 munkavállaló, egy éves bér kártérítésként kipengetve (ha két millás bruttó átlaggal számolunk) 8 milliárd forint, ha a vasút által szolgáltatott adatoknak hiszünk, akkor ugyanezt az összeget 13 nap sztrájk is felemészti.

de nem kell 4000 munkavállaló, csak 1000.

annyi a baj, hogy a bíróság azt a határozatot hozná, hogy vissza kell venni a parasztjait

tehát

csak gaskó úrtól kéne megvonni a havi kb 700.000-es bruttót, amit a vasúttól kap ajándékba

vagy

megverhetné már egy szélsőjobbos vasútbarát banda

vagy

valaki kimehetne a sztrájk ellen tüntetni

amúgy

megyek én is sztrájkolni, mert nem milliárdos az apósom

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.02.05. 17:31:17

akkor én (mint egy repülőtársaság egyik informatikusa a kb. 200-ból) sztrájkoljak, mert nincs saját repülőm? vagy mégis mi a fenét akarnak? :) mert ha így folytatódik, lesz mindegyiknek saját vonata, utas meg egy szál se...

petya.bacsi 2008.02.05. 17:58:46

Na, ha le is állnak a VDSzSz-es kollégák a sztrájkkal, korán sincs vége, sőt...

"Kicsit idő előttinek gondoljuk a dolgot, hiszen a MÁV Cargo eladása még nem egy lezárt üzlet, a privatizációhoz a magyar és az osztrák versenyhivatal jóváhagyására is szükség van, mondta a VDSZSZ vasutasonkénti 250 ezer forintos követelésével kapcsolatban a Vasutasok Szakszervezetének elnöke. Simon Dezső szerint így most még igazán nincs is miről tárgyalni, ha a tranzakció nem kapja meg a jóváhagyást, fölösleges volt a sztrájk. (index.hu)"

Nagyon remélem, hogy nem akarnak pár hét múlva most meg ezek sztrájkolni...

petya.bacsi 2008.02.05. 18:00:55

"Borsik szerint irreális a VDSZSZ követelése, ilyen mértékű béremelés könnyen elbocsátásokhoz vezethet. (index.hu)"

Sam8888 2008.02.05. 18:10:53

Ha eladnánk az összes sínt, meg az összes vonatot, meg az összes mávhz tartozó szirszart, akkor kikerülne belőle mindenkinek az országban egy új autóra...

Gabo58 2008.02.05. 18:12:49

Valamikor a Máv nem válogatott kit is vesz fel dolgozni,nemszámított,hogy van -e 8 oszt csak melós legyen.Eltelt pár évtízed és kikupálodtak a szakszervezetük az meg maga a csúúúcs!!!
Kiváncsi lennék az IQ szintr.Mert amit dolgozókkal tesznek, akik dolgozni járnának ,ha tudnának!!! arra szó nics.
MOVHU igazad van valami Büzlik .Itt nem minden oké.A nagy hó esésben kellet volna szrájkolni ugysem jártak akkorsem .Ja persze akkor hideg is volt .

zord idő 2008.02.05. 18:43:28

a zord idő abból a régi vasúti utasításból származik,amely szerint el kellett járni a szolgálatnak a váltók tisztítása, az állomás karbantartása során nem rendkívüli,hanem természetes téli viszonyok idején.Nem beszarni nulla foknál,vagy elszaladni 5 cm hónál.Na ez a különbség a múlt és a jelen között.Próbáljon meg a maszek cégnél dolgozó kamionsofőr nem kíérni mondjuk Bonnba egy kis havazás miatt.Szívesen ültetném magam mellé GASKÓ Nagyságost, a platóra meg a seggnyalóit és biztos szavazóit.Hiú remény, magyarok, fizessétek tovább ezeket a munkakerülő tetveket, ők nyugodtan sztrájkolhatnak, hiszen van sztrájkalap. De akkor mi a szarnak van az APEH ? Adózott pénz ez vajon ? Nem hinném, de a Szabad Szakszervezet olyan mint a maffia,próbáld az ő szabadrablását vizsgálni,betörik a fejed.

petya.bacsi 2008.02.05. 18:52:18

Gaskó úr elintézi a vasutasoknak, akik most büszkén, mellverve sztrájkolnak, hogy munkanélküliek legyenek. Sztrájkoljanak csak, pár hét/hónap és munkanélkül lesznek. Mellékvonalakat bezárják, fővonalakon csökkentik a vonatok számát, mivel a legtöbb utas, akiknek van alternatíva, nem fognak vonatozni, így nem lesz szükség annyi vasutasra sem, tehát szevasz. A közúti közlekedést fejlesztik, a MÁV-ot meg szépen leépítik. Meg lehet köszönni majd a sztrájkolóknak. Ők főzték, egyék meg.

Gabo58 2008.02.05. 19:49:16

Igaz igaz !!! Nem tudom ha a fönököm eladna valamit ami a cégé és én oda állnék kérem a részem ,Mit szólna?
Szerintem nem volna több kérésem.
A mávosok maguk ássák a sírjukat,nameg még valamit az emberek haragját ellenük.
Micsoda kár ez az országnak szerintem erre megy ki a játék.De mi jó benne ? Csak biztos én vagyok ilyen naiv.

Banduci 2008.02.05. 20:15:51

Elnézést. Minden változik, csak a változás állandó.
Néhány napja úgy véltem, hogy Gaskó a Hetzmeister, trouble-maker, stb, nem kívánatos, törlendő.
A mai nap után megváltozott a véleményem. Lassan kiderül, hogy a MÁV személyszállító szolgáltatásának egy része pótolható busszal - de a vesztességes, kisforgalmú vonalak biztosan - sőt, a gyermekeket is lehetne busszal /USA: iskolabusz - önálló, az ottani Volántól független szervezés/ szállítani. Továbbá: ahogy idejekorán megboldogult Antall József mondta volna: egy "törpe minoritás" tart sakkban törvénytelenül egy rakás civilt, és ebből a csávából ki lehet mászni elvtelen engedmények nélkül is. /Lám, előkerült a szállítást vállaló magántársaság, meg a másik, aki a MÁV-nak jobban tetszene... Megjegyzés: busszal járok vidékre, kalauz egyiken sincs, jegyet mégis adnak és a nyugdíjas igazolványomat is átböngészik./
Lehet, hogy észszerűen is meg lehetne oldani a gondokat? Üljünk le és gondolkozzunk.
/Egyébként érdekelne, hogy miről tárgyal a 12+12 dühös ember, amikor már előre kiírják a laptopra, hogy "Alku nincs !" A témát ajánlom a Rádiókabaré szerkesztóinek - nekem megvan a magam változata/.
Tehát: éljen gaskó a Fidesz támogatásával, amíg tud, de ne ennyiből - a szememet /szemünket?/ akarata ellenére felnyitotta.

subzero 2008.02.05. 21:43:48

El kellene adni az egész vasutat, úgy ahogy van. Ha nem kell senkinek, bezárni, picivel több Volán busz kell csak. Gaskó úr meg elmehet dolgozni végre, a Fideszben biztos várja egy titkári állás.

magocska 2008.02.06. 09:41:17

Ha nem lesz vasút, az felvet pár problémát. Jelenleg Bp-Békéscsaba vonattal 3 óra (késéssel együtt) és közvetlen. Busszal csak két közvetlen járat van, a többi egy átszállás, az utolsó busz elmegy 16:15-kor, menetidő kb 5 óra.
Szóval ha nincs MÁV, vagy nem jut akkora szerephez, akkor szükséges a buszközlekedés átalakítása, gyorsjáratok bevezetése és későbbi járatok indítása.

A vasútra szükség van, a nemzetközi vonatok és a szállítmányozás miatt.

NGabor 2008.02.06. 11:25:34

"A vasútra szükség van, a nemzetközi vonatok és a szállítmányozás miatt."

A nemzetközi vonatokat örömmel elhúzza a GySEV vagy a DB. A teher vonatokra ott az érdekelt MÁV-Cargo. Ha fejlődik a buszközlekedés, akkor csak a MÁV-Startra nem lesz szükség. Az pedig sok ember/állomás ám.

nekemirj 2008.02.06. 11:27:14

Magocska a vasút megmarad a nemzetközi szállítmányozásra. Már most is külön van a pályavasút választva. A sinek, biztosítóberendezések, stb a pályvasúté tőle bérli a használatot a MÁV Start is.
Mellesleg ha mindenki elközlekedik busszal, akkor valóban nincs szükség a mellékvonalakra, nyugodtan fel lehet számolni. Mintha nemrég azért sztrájkoltak volna, hogy maradjanak azok meg. Akkor legalább ott szolgáltatnának valamit, de semmi. A tranzit útvonalakat meg sosem fogják felszámolni.
Ha a volán kap pénzt járműparkra akkor megoldja a Békéscsaba viszonlyatban is a gyorsjáratot, stb.
süti beállítások módosítása