Poéngyárunk ismét támadásba lendült. Megpróbáltam a vdszsz.hu-n lévő kabarét szembeállítani G.I. Joe nyilatkozataival és más tényekkel:

vdszsz.hu
A MÁV állításaival ellentétben az 1995. áprilisában megtartott sztrájk idejére a szakszervezetek és a munkáltató között a még elégséges szolgáltatásokról megállapodás jött létre, ennek alapján a sztrájk idején kevesebb vonat közlekedett ahhoz a vonatmennyiséghez képest, amit a VDSzSz a jelenlegi munkabeszüntetés idejére a munkáltató részére felajánlott.


Gaskó interjú az index.hu-n:
Már bocsánat, de ha a szakszervezetnek nincs pontos képe arról, hogy mennyi lenne az elégséges szolgáltatás, akkor hogyan akarnak megállapodást?

G.I. :Miért a szakszervezetnek kellene ilyennel rendelkeznie? Nem a szakszervezet a szolgáltató.

Muhhahhaha, most akkor mi van? Nem tudják, de mégis?
Mellesleg megjegyezném, hogy 1995-ben nem volt elővárosi közlekedés, legalábbis nem ilyen formában. Kevesebb ember ingázott.
Szeretettel meghívom kedves Gaskó urat egy tetszőleges elővárosi vonalra egy normál hétfői napon. Én fizetem a jegyét. Kíváncsi vagyok mit mondana...
Nekem azt mondta Gaskó a telefonban, hogy ha a 95-ös egyezség szerinti vonatokat közlekedtetik az így is kétszerese annak a mennyiségnek, ami indokolt lenne, hiszen 95-óta kevesebb az utas...
Oké, akkor a fizetésük is legyen maximum a 95-ös bérnek a kétszerese, hiszen kevesebb az utas...

vdszsz.hu
Elsőfokon, a Fővárosi Munkaügyi Bíróság végzése értelmében a Szakszervezetünk által meghirdetett sztrájk jogszerű.

Fővárosi bíróság
 „A bíróság megállapítja, hogy a VDSZSZ Szolidaritás által 2008. február 1. napján 03 órától 12 óráig megtartott, valamint a 2008. február 4. napján 03 órától megkezdett és határozatlan időre tervezett sztrájk a 10%-os többlet személyi alapbér megfizetésére irányuló sztrájkkövetelés tekintetében az 1989. évi VII. tv. 3.§ (1) bek. .d) pontja alapján jogellenes.

A bíróság a privatizációból eredő egyszeri juttatás megfizetésére irányuló sztrájkkövetelés tekintetében a kérelmező kérelmét elutasítja.”

A jogszerű és a jogellenes még hangzásában sem hasonlít, kivéve a jog szót. Ja tényleg mindegyik így keződik, a végződés meg kit érdekel. Kicsire nem adunk, a sok meg nem számít....

vdszsz.hu

Annak érdekében, hogy MÁV Cargo ZRt. privatizációját a szakszervezetek ne akadályozzák, Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter 2005-ben ígéretet tett arra, hogy valamennyi vasutas munkavállaló részesül majd MÁV Cargo ZRt. privatizációs bevételéből. Az ígéretre már sem Kóka János, sem utódja, Kákosy Csaba nem emlékszik.

Hmm genetikus emlékezet, mint a goauldoknál, vagy telepátia?
Egyébként mi van? Kenőpénz kéne, hogy ne akadályozzunk valamit? Egyébként a mai napig nem látom a munkavállalóknak nyújtandó jogsegélyes közleményt Gaskó Úr! Bagoly monnya verébnek nye-nye-nye-nye-nye-nye.

Volt egy aranyos indok még, hogy miért érdemlik meg szegény vasutasok a nettó 250-et.
Mert a Cargos dolgozok 5 milliárdos részvénycsomagot kaptak. Büngyürkéim azt a Cargo új tulajdonosa fizeti (egyik feltétel volt a privatizációnál) oly' módon, hogy a dolgozó 50%-os áron veheti meg a részvényt (maximum 800 ezer forintért), amelyet a tulajdonos, akár azolnnal köteles 100%-os áron megvásárolni, ha a munkavállaló a vásárlás után el akarja adni a részvényét...
Jaa erről nem beszélünk, mert a végén kiderül, hogy csak irígykedünk.
Irígy kutya bújj a lyukba!

Egyébként az oldalon van egy Magyar Nemzet idézet is, de nézzük csak mit is írt 2000-ben a Magyar Nemzet, a volt MSZMP tag Gaskó Istvánról illetve az akkori gigasztrájkról (még Vitya éra volt):
Magyar Nemzet, 2000. február 11.
"Ha a nagy tömegeket tekintjük, az is érdekes összehasonlításra ad okot: a vasutasátlagbér - amely korántsem jár együtt felsőfokú képesítéssel -  a középiskolai tanárok jövedelmével vág egybe, akik legalább egy egyetemet mégiscsak elvégeztek. Próbálnának csak ők sztrájkolni; egyrészt nincs mozdonyuk, amivel sarokba tudnák szorítani az államot, másrészt nem tudnának közvetlen kárt okozni az ország kereskedelmének, harmadrészt nem is vinné rá őket a pedagógus-lelkiismeret"

Napi Magyarország, 2000. február 18.
"Nem ötlet, nem szítás: a sztrájklfenyegetést három felgyűrt ingujjú vasutas tudná kompenzálni, akik megjelennének Gaskó István lifttel felszerelt villája előtt"


Magyar Nemzet, 2007. november 28.
"2007-ben elérkeztünk ahhoz a pillanathoz, hogy az MSZP-től eddig kórosan függő, illetve most már ébredező szakszervezetek azok, amelyek a legjobban kikezdhetik a ballilebrális pártok hitelességét"


Milyen kis édes egymásratalálás... Persze nincs semmi politika a dolgoban...
Vőfélyt ne hívjunk?

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr5337505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vanek ur 2008.02.13. 22:33:15

A címlapon is írnak érdekes dolgokat. Nekem a kedvencem ez a mondat: "A kocsivizsgálaton kívül a vonat indulása előtt a fékberendezés működésének ellenőrzésére ún. fékpróbát kell tartani, ami akkor tekinthető sikeresnek, ha a tuskóra mért kalapácsütés hatására a féktuskók élces (sic!), csengő hangot adnak." Illetve ez: "Nyilvánvaló, hogy a bejátszásban látható jegyvizsgáló gumitalpú cipője a féktuskó megrúgásakor nem adja az utasításban leírt „élces (sic!), csengő hangot”."

Vajon mulyen az "éLces" hang? Nem inkább "éRces"?? Ha a kocsivizsgálók ennyire értik a szakmájukat, inkább ne is dolgozzanak! Lehet, hogy az a rugdosás biztosabb módszer.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.02.14. 15:54:13

Egy jegyvizsgálónak az egyszerűsített fékpróbát el kell tudni végezni, és mivel kalapácsa nincs, megpróbálja megmozdítani a tuskót befékezetten és kiengedett fékekkel. Egyértelműen befékezetten nem szabad mozdulnia, kiengedve meg van egy kis játéka. A tuskó állapotát/meglétét meg ugye a szemrevételezés nevű módszerrel állapítja meg. Szóval az a megjegyzés nem igazán áll....

Azonkívül meg mutter mesélte, hogy féktuskócserére félreállított szerelvényt befogtak egyszer vonatnak, fékpróba "megvolt" (kocsivizsgálók "megcsinálták"). végállomáson körüljárt a gép, mutter meg az egyszerűsített fékpróba keretében végignézte a vonatot. Hát nem sok féktuskó volt a helyén, ami meg megvolt, az is mindössze ujjnyi vastag (az biza marha kevés). Szóval akkor ki a helikopter, kedves vdszsz?

Vajon mulyen az "éLces" hang?
Nem is gondoltad volna, hogy a fétuskók mennyit gúnyolódnak, szegény kocsivizsgálók kárára :D:D:D:D

petya.bacsi 2008.02.14. 16:26:50

Az említett videó itt található meg:
www.rtlklub.hu/videotar/?vkatid=8&videoid=080225825&adasid=4107

Én betanítanám a kallert a fékpróba és egyéb vizsgálatokra, kirúgnám az összes krampácsolót (unott pofával néha odavág találomra, majd mint a jóllakott ovis, elégedett fejjel balra el), és az így felszabadult bértömegből megnövelném a kallerok fizetését, hiszen ők azok, akik találkoznak az utasokkal, és az ő felmenőiket szidják nap, mint nap. Úgyis mindig a krampácsolók sztrájkolnak.
süti beállítások módosítása