Az alábbi szövegidézetet kaptuk. Ami valószínűleg G.I. Joe sokszor emlegetett 1995-ös egyezségével számol. Nem kell matekzseninek lenni, hogy belássuk az általuk emlegetett elgéséges szolgáltatás semmire sem elég.

… egy normál munkanapon közlekedő 3200 db vonattal átlagosan xx ezer utas kölekedik országos viszonylatban, ezzel szemben a sztrájkot hirdető szakszervezet nagyvonalú (kegyes) ajánlatával elégséges szolgáltatásként 95-320 (?) db vonatot közlekedtetne kb.  xy ezer utas részére, de csak 9.00-12.00 és 17.00-20.00 óra között, amely vonatokat csak a nagy létszámú munkába, iskolába járók nem vehetnének igénybe.

Vagy:  hogy Budapestre munkanapon kb. 180 ezren szeretnének vonaton be- és haza utazni, de pl. a Ceglédi vonalról reggelente a menetrend szerinti  x vonat y ezer utasa helyett a Monori Volán által beállított plusz 10-12 autóbusza csak 1, esetleg 1,5 zsúfolt vonat utasait  tudja (nem minden vasúti állomásról, megállóhelyről,érintett településről) szállítani a reggelente egyébként is zsúfolt közúton. Hasonló más példák is bőven idézhetők lennének.


Megalol én nem írok semmit, csak idézem az index.hu interjúját Joe bácsival:


I: Az ILO-nak, a Nemzetközi Munkaügyi Szervezetnek van egy ajánlása a közszolgáltatásokban folyó sztrájkok idejére vonatkozó elégséges szolgáltatásokról. Ez azt mondja ki, hogy ennek megállapításakor nem azt kell figyelembe venni, hogy a munkáltató mit tartana a cég működéséhez elégségesnek, de nem is a munkavállalóknak azon számítását, hogy mekkora sztrájk kell az eredményességhez. Azt kell vizsgálni, hogy a közszolgáltatást igénybe vevők ellátásához mi lenne elégséges. Ha abból indulunk ki, amit a MÁV mond, hogy átlagosan nap 3000-3600 vonat közlekedik...

G.I.Joe: 2800. Ők nem tudják. Tehervonatokkal együtt jöhet ki ez a szám.

I: Ehhez képest az önök által ajánlott, akár ötszáz vonat is csak nagyjából az ötöde az összesnek. Ezt elégségesnek lehet nevezni az utazóközönség szempontjából?

G.I.Joe: Ehhez valami tudományos kutatás kellene. De például 1995-ben, amikor az egyéni közlekedés és a közúthálózat még korántsem volt olyan fejlett, mint ma, így jóval nagyobb volt az igény a vasúti személyszállításra, akkor megfelelő volt ez a még elégséges szolgáltatásra vonatkozó gyakorlat, megállapodás is született a szakszervezetek és a MÁV között.

I:Már bocsánat, de ha a szakszervezetnek nincs pontos képe arról, hogy mennyi lenne az elégséges szolgáltatás, akkor hogyan akarnak megállapodást?

G.I.Joe: Miért a szakszervezetnek kellene ilyennel rendelkeznie? Nem a szakszervezet a szolgáltató.


Van képük, meg bőr is az arcukon. Nagyon jól tudják, hogy a 13 évvel ezelőtti elégéges szolgáltatás ma már nem elégséges. Megy a hazudozás, megy a huzavona. Gaskó folyamatosan hülyeségeket beszél. Egyszer tudja mennyi az elégséges egyszer nem. Ja és ha úgy gondolja, hogy elégséges akkor javaslom adja el az emeletes villáját, adja el az autóját és tessék Ceglédről reggel koszos zónázóval jönni. Jaa, hogy egyből megváltozik az elégségesről alkotott képe?

Igazából kibicnek semmi sem drága elven működik a vdszsz, vagyis annak vezetője. Aki politikai karriert építget...
Hányingerem van elmentem dédalonért

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr7356409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2008.02.27. 12:37:59

Az megint külön érdekes élmény lenne, hogy Ceglédről hogyan lehet eljutni Monorra vonat nélkül, tömegközlekedve...

A Volán menetrend szerint 5:00-kor indul busz Ceglédről Tápióbicskére, 5:49-re ér oda. Ott elücsörög az ember 48 percet, majd 6:37-kor elindul Monorra, ahova 7:18-kor meg is érkezik.
A Monorról Budapestre 7:15-kor induló buszt már alapból lekési az ember, a 7:30-kor induló (Kökire érkező) busz 8:16-ra ér fel. Onnan még mondjuk 30-45 perc utazás Budapest-Zugló vasúti mh.
Vagyis az 50-75 perces vonatút helyett van egy 3:16 perces buszozás, és egy 30-45 perces BKV-zás, a vasút helyett, mint alternatíva.

petya.bacsi 2008.02.27. 12:42:40

Magyizga: hidd el, hogy ha arról lenne szó, hogy pápá MÁV, megoldanák az alternatív közlekedést valahogy (mondjuk én a pápá MÁV-ot úgy képzelem, hogy néhány vasutasnak pápá, az olcsóbb és jobb megoldás). Sok munkanélküli van, akik szeretnének dolgozni - ingyenjegy meg minden...

Manyizga (törölt) 2008.02.27. 13:46:05

petya.bacsi: a gond az, hogy amíg ilyen sűrűségű a vonatközlekedés a vonalon, addig nem éri meg a Volánnak járatot üzemeltetnie.
Persze az is biznisz lenne, ha ilyenkor SztrájkJáratot indítanának...

dontals 2008.02.27. 14:08:05

Hogy mennyi az elégséges? Hát az egyetemeken minimum 51%...

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.02.27. 18:34:49

dontals: az 20-60% mikor hol, amiről te beszélsz...

amúgy az elégséges szolgáltatás meg khm.
szerintem 40% alatt eleve értelmetlen ilyesmiről beszélni. még G.I. Joe-nak is.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.02.27. 18:36:55

ja és hamár időzónához köti, akkor 4.00-8.00 és 15.00-20.00 között járjon az _összes_ vonat. azon kívül meg minimum egyenletesen annyi, hogy az elégséges szolgáltatás %-a kijöjjön.
süti beállítások módosítása