Véget ért az orkok és csapataink hatórás összecsapása. (A „Sztrájk percről-percre" által használt fogalom-magyarázat a lap alján olvasható).
Egy kis statisztikával kedveskednénk ezen a ponton az Olvasónak: a három budapesti fejpályaudvarról a sztrájk idején összesen mintegy 350 vonatnak kellett volna indulnia, és érkeznie, ugyanennyi egy centit se mozdult a Keleti, a Déli és a Nyugati pályaudvarokban.
Viszont az utasok szívnak. Mivel a MÁV Start konokul ragaszkodott november 20-án, a még elégséges tárgyalások utolsó fordulóján is a korábbi ajánlatához – ez mintegy háromszáz, sztrájk ideje alatt menetrend szerint közlekedő vonatot jelentett – nem jöhetett létre megállapodás. A VDSzSz Szolidaritás a MÁV által idén februárban egy készülő sztrájk kapcsán aláírt még elégséges szolgáltatásokról szóló megállapodást kész lett volna aláírni, ettől azonban tegnap a munkáltatók zárkóztak el. Nem értjük, mi változott meg azóta, miért nem tartotta a MÁV november 20-án vállalhatónak azt, amit év elején már aláírt a cég vezetése. Ebből következően a vasúti közlekedésben holnap is súlyos zavarok várhatóak, amiért a MÁV Startot terheli a felelősség.
Sajnos, ezt követően sem javul a helyzet, mivel az elmúlt két évben megduplázódtak a felsővezeték-hálózatban és a biztosítóberendezésekben bekövetkező zavarok, amivel nem kis borsot tör a MÁV az utazóközönség orra alá – nap mint nap.
Ráadásul, a meghibásodásoknak sokkal negatívabb következményeik vannak, mint egy vasutas sztrájknak, mivel a munkabeszüntetésről időben értesülnek az utasok, az előbbivel ellentétben.
Via vdszsz.hu
Most MÁV vagy MÁV Start? Ugye kedves védéeszeszesek tudjátok, hogy nem egy és ugyanaz? A MÁV-Start-nak semmi köze az égvilágon a felsővezetékszakadásokhoz, inkább a pályát és az alkalmazottakat terheli a felelősség, akik nem végzik rendesen a munkájukat, elnézést a kivételtől. Most legyetek nagyon büszkék magatokra. Ezzel a "tudósítással", amit ország-világ elé tártatok bizonyítottátok, hogy valami nagyon elgurult.
A munkaadómat nem orkozom le, nem kötelező ott dolgozni.
Egyébként, véleményem szerint, azon emberek, akik név szerint lettek említve ork-ként, nyugodtan beperelhetnek Titeket. Csak nehogy sztrájkoljatok még emiatt is...

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr23236881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.11.21. 13:14:02

vdszsz.hu: "Elképzelhető, hogy 12 óra után még egy óráig nem indul és nem is érkezik vonat, mivel a mozdonyvezetőknek lejárt a munkaideje, és váltótársuk a sztrájk miatt még az ország ellentétes pontján tartózkodik. "

ja persze... feltalálták az autót, a buszt, a taxit, sok vonattal utazó kényszerült más útvonal/közlekedési jármű igénybevételére, költségekbe verték magukat, egyszer ők is fizethetnének már a munkábajárásért. persze, hogy könnyebb az ingyenjegyet felmutatni a vonaton, de ha nem megy vonat, a munkaidő közeledik, akkor valamit lépniük kell... az nem kifogás, hogy "nem ment a vonaaaat...". meg kell oldani. ha sok ember megoldotta (vagy bement, vagy szabadságot kért), akkor a vasutas dolgozók is meg tudják oldalni.

petya.bacsi 2007.11.21. 13:22:58

jaj de jó. holnap döntenek, hogy lesz-e folytatása az asztalcsapkodásnak... (index.hu infó)

"erre az időszakra jutó munkabérüket befizetik a szakszervezet sztrájk alapjába. "

aki sztrájkol az kap munkabért????

Fedup Sári 2007.11.21. 13:28:40

Itt is megismételném a vdszsz elérhetőségeit. Ide írhatod meg véleményedet róluk, illetve a sztrájkról e-mailben, illetve sms-ben:
info@vdszsz.hu
70 700 0111

fromdtod 2007.11.21. 13:29:46

Már kezdem unni, hogy ezt állandóan le kell írnom, hogy a MÁV nem egyenlő a dolgozókkal.
Az is tetszik, hogy ilyenkor mindenki, aki nem MÁV dolgozó, az rögtön utassá válik, és elfelejti, hogy elképzelhető, hogy neki is kell majd egyszer sztrájkolni, és akkor fel lesz háborodva, hogy miért panaszkodnak a többiek a hogy nincs kenyér, hogy nincs rendőr az utcán, hogy nincs blogbejegyzés, stb... A szolidaritásnak minimális szintje sincs meg bennetek.
Mai postban: "A munkaadómat nem orkozom le, nem kötelező ott dolgozni.". Könyörgöm ott akar dolgozni, ezért sztrájkol. Ott akar, de jobb körülmények közt. Most ezt nem is probálom behozni ebbe a beszélgetésbe, hogy lehet, hgoy csak ott tud, mert nincs más munkahely...

petya.bacsi 2007.11.21. 13:31:18

én utas vagyok (sajnos), és a napi élményeim hatására vagyok MÁV-fan.

Bari6 2007.11.21. 14:06:57

Szerintetek..?kiknek tehették fel a kérdést?

"Az elmúlt hetek sztrájkjai az emberek szerint kevesek életébe szóltak bele, csak minden ötödik válaszadó érezte érintve magát a Medián felmérése szerint. A megkérdezettek 56 százaléka szerint a sztrájkolóknak igazuk van."

Tuti a budapesti lakosokat,akik évente 1x ülnek vonatra + a MÁV-os dolgozókat! Nyilván a pestiek nem érintettek, a MÁV-dolgozóinak meg nagyon jó, mert LÓGTAK 6 ÓRÁT a munkából (kivéve a sztrájktörők, akik szerintem sokunk szemében Istenek lette)!
Én is és tuti még sokan örülnénk 6 órás lógásnak a munkából,úgy hogy a teljes fizetésüket megkapjuk, mint a sztrájkolók!

Bravóóóó MÁV!!!!

Athlay 2007.11.21. 14:23:32

A sztrájkolók menjenek a fenébe. Az ország 100 milliárdos nagyságrendben fizeti a máv adósságát, ami azt jelenti, hogy egy átlag magyar családnak több tízezer forintjába kerül, hogy az ő munkahelyük megmaradjon.

Ezért cserébe mit kapunk? Bunkó kalauzt, működésképtelen légkondit, koszos kocsikat, késéseket, mindent ami szem szájnak ingere.

Nézzenek már kicsit magukba... Ha én a kormány lennék eladnám az egészet valami véresszájú külföldi befektetőnek aztán akkor lenne sírás és fogcsikorgatás. Mert most csak a mutyizás, lustálkodás és naplopás megy az adófizetők pénzén.

Darth Revan 2007.11.21. 14:35:46

sztrajk idejere nem jar munkaber. meg a mavnal sem.

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.11.21. 14:37:10

Én is sztrájkolhatok a munkahelyemen,mert kevés pénzt kapok. Másnap már be sem kellene mennem dolgozni. Mikor fog a magyar nép kinőni ebből a mindent ingyen dologból?

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2007.11.21. 14:49:26

A vdszsz elmehet a fenébe. Az utas nem ember, de ha nincs utas, akkor meg sírás van, hogy jaj, be akarnak zárni bennünket, mehetünk az utcára.

A szakszervezet meg fizet a sztrájkalapból, dejó. Annak meg külön örülök, hogy elégséges szolgáltatás sztrájk alatt a világítás meg a fűtés.

Tegnap este nem volt sztrájk, így aztán se fűtés, se világítás nem volt a vonaton, hacsak a kocsinként 1 db villanykörtét nem hívjuk világításnak.

rp_bubu 2007.11.21. 15:02:54

Tévedésbe vagytok!

A felsővezeték karbantartását már nem közvetlenül a MÁV és dolgozói végzik.

A nagy marha vasútreform közepette rég kft.-k csinálják, akik biza ha nem fizetnek nekik nem dolgoznak! Ez meg is látszik a hálózaton.

Azt nem értem miért nem néztek, kérdeztek utána dolgoknak, mielőtt ordas baromságokat írtok a blogra. Hiteltelenné teszi, és olyan ügyben se fognak titeket komolyan venni amiben igazatok van. Tájékozódni, tájékozódni, kérlek!

rp_bubu 2007.11.21. 15:08:56

"A sztrájkolók menjenek a fenébe. Az ország 100 milliárdos nagyságrendben fizeti a máv adósságát"

Senki nem tartozik senkinek, a MÁV állami tulajdon, magának tartozik. Ez egy egyszerű svindli mindegyik kormány eljátszotta már, nem szerepel a költségvetésben hiányként az a pénz amit közszolgáltatásra költ, ha azt hitelekből fedezi, ha a cégét adósítja el.

"Nézzenek már kicsit magukba... Ha én a kormány lennék eladnám az egészet valami véresszájú külföldi befektetőnek aztán akkor lenne sírás és fogcsikorgatás. Mert most csak a mutyizás, lustálkodás és naplopás megy az adófizetők pénzén."

Az első felére:

Nem kell a kutyának se az előbb említett okok miatt, és nem is akarja eladni az állam mert akkor biza kőkeményen kp kéne fizetnie, és nem hiteleket vetetne fel a céggel.

A második fele szóra se érdemes szimpla sértegetés, próbáld ki és megtudod mi az amit te naplopásnak vélsz.

states 2007.11.21. 15:09:14

Talán inkább végre ezt a dilettáns, tolvaj bandát, amelyik kormánynak nevezi magát, kellene végre elhajtani a fa@ba, ahelyett, hogy a szerencsétlen és semmiről nem tehető vasutasokat szidjuk. A vasutasba természetesen nem értendő bele a MÁV-vezetése, az csak egy Gyurcsány-farok...

Dr Kangörény 2007.11.21. 15:10:25

Sajnos a mávos dolgozók (akikkel az utasok általában találkoznak)mindent megtettek azért, hogy most ne szimpatizáljunk velük. Azzal meg tényleg tele a tököm, hogy a befizetett adónkból feleslegesen dobjanak ki milliárdokat olyan szolgáltatásokra, amiket 1. nem vesznek igénybe, 2. szar a minőségük. (máv) Az egészségügy átalakításával pedig egyetértek, mert ami ott megy az az igazán felháborító pazarlás, a minősége meg a béka segge alatt van.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.21. 15:11:39

Az ordas baromságról annyit, hogy a MÁV tájékoztatása szerint a felsővezetékek a MÁV Pályához tartoznak...
States mellőzd a politikai megnyilvánulásokat, arra van néhány másik post...

rp_bubu 2007.11.21. 15:24:03

"Az ordas baromságról annyit, hogy a MÁV tájékoztatása szerint a felsővezetékek a MÁV Pályához tartoznak..."

Ezt nem vitatta senki, de kft-kel tartattja karban! És mivel nincs pénz, nincs olyan sűrű karbantartás, sokszor már csak akkor nyúlnak hozzá, ha szakadt.

Régen ez a MÁV-hoz tartozott, saját embereivel, így meg is volt oldva, mert adóságra ment és kész. Most, hogy szét darabolták a céget, a kft-nek nem kötelesség pénz nélkül dolgozni.... meg kell nézni a statisztikákat a kiszervezés előtti és utáni felsővezetéki üzemzavarok számáról, és tipusáról. De elég ha visszagondolsz, a 90-es évek első felében heti program volt a felsővezeték szakadás a legjobban kihasznált Pest környéki vonalakon?!

teh_godfather 2007.11.21. 15:35:08

:S

Én múltkor sem mentem iskolába a sztrájk miatt, erre ofő azt mondta, be tudtam volna jönni busszal, 6 óra igazolatlan...

petya.bacsi 2007.11.21. 16:50:31

fromdtod: "A szolidaritásnak minimális szintje sincs meg bennetek."

nincs. miért, ki szolidáris velünk, utasokkal? hogy késünk, hogy koszos a vonat? majd ha érzek javulást, akkor majd szolidáris leszek a vasúttal, addig nem. amúgy, a mai sztrájk, és a vdszsz bebizonyította, hogy nincs szükség a MÁV-ra, mert mindenki megoldotta a helyzetet, tehát az egész úgy ahogy van megszüntethető. na, erre mit lépne az asztaltverő vdszsz?

Bari6: a MÁV végzett állítólag felmérést, de engem, mint ingázót nem kérdeztek meg. ez a felmérés is kb. úgy történhetett, hogy találomra megkérdeztek x embert. az ilyen felmérést eleve a pályaudvarakon kéne elvégezni, mivel ott vannak azok az emberek, akik láttak vonatot és utaztak is vele.

raczpeter: nem a pénzhiány miatt szakadnak a felsővezetékek. előtte is ugyanilyen sűrűn voltak szakadások, tehát nem a szétdarabolás miatt van ez az egész. egyszerűbb sírni, meg mutogatni, nem dolgozni, mint dolgozni.

rp_bubu 2007.11.21. 18:33:01

petya.bacsi: "nem a pénzhiány miatt szakadnak a felsővezetékek. előtte is ugyanilyen sűrűn voltak szakadások, tehát nem a szétdarabolás miatt van ez az egész. egyszerűbb sírni, meg mutogatni, nem dolgozni, mint dolgozni."

Elnézésedet kérem, tényleg nem azért volt. Viszek vezetéket, meg megtanulom, hogy kell csinálni és ígérem megjavítom őket. Ja, és bocsánat, hogy Te pénzedből élősködök.

Szánalmasak vagytok ezzel a mindenki tróger dumával. Nagyon kíváncsi lennék mivel foglalkozol, milyen értéket tudsz teremteni bárhol is.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.21. 18:43:39

raczpeter: lehet troger a duma, de a kedves vdszsz is troger. egy szakszervezet, aki embereket kepvisel a munkaadojat es olyan embereket, akik dolgozni akarnak, nem ertenek egyet a sztrajkkal ne orkozza!

rp_bubu 2007.11.21. 19:00:09

nem azt vitatom el, hogy a szakszervezet kommunikáviója kritikán aluli

Én azt sérelmezem, hogy módszeresen a melósokat okoljátok, hogy szarul megy a cégnek, és nem tud normálisan szolgáltatni.

Szerinted nem lenne jobb nyugati technikával, korszerű vasúton dolgoznunk? Ahol az a legnagyobb probléma, hogy mosolyogjon a dolgozó az utasra, és nem az, hogy megértsd mit mond a kolléga tolatásnál a rádión, ahol az első latyakban nem akadnak el a váltók, mert nincs fűtve és ember sincs már aki megfelelő időközönként karbantartaná. Ahol nem indul menetrendje alapján, két vonat egyszerre, úgy hogy keresztbe kéne kijárniuk és ez miatt mindig késik valamelyik. Ahol nem azon izgulsz mikor markolja el a nyolcadik alvállalkozó a felújítás alatt a jelzők kábelét és borul sötétbe az állomás... és még folytathatnám.

Nagyon rosszul esik, amikor ezt kell olvasnom, miközben nap mint nap küzködik a dolgozók tömege, az elavult technikával, túlhaladott be nem tartható szabályokkal, és a tulajdonos által elhanyagolt eszközökkel, létesítményekkel. Ez az ami nagyon bánt.

petya.bacsi 2007.11.21. 19:13:43

raczpeter: ha visszább olvasol, akkor láthatod, hogy nekem nem azokkal a vasutas dolgozókkal van problémám, akik becsületesen dolgoznak. hanem azokkal, akik verik az asztalt.

efi 2007.11.21. 19:16:17

Na látod, tudod te, ha akarod! Na EZEK MIATT sztrájkoljanak és ne a 37 órás munkahét, meg a korengedményes nyugdíj miatt. Ilyen sztrájk miért nincs, hm: Emberi munkakörülményeket, hatékonyságot! Dolgozni akarunk!
Mondok én valamit. Lehet, hogy ott házon belül egyeseknek nem lenne ám olyan kényelmes, ha minden működne, ha lehetne folyamatosan dolgozni megállás nélkül, mint a futószalagok mellett. Most legalább lehet kényelmesen reggelizni 2 fékpróbázás között, újságolni a gépen, amíg kiássák a váltókat, 12 órából munkaidőként órákat utazgatni a géphez, meg vissza, ellenni a fordulópályaudaron a Hipermarketben, meg persze 12 óra alatt összesen 4* letekerni a sorompót, mindezeket sok munkakörben heti 38 órában. Nem sok ilyen munkahely van ám! És itt egyesek mégis állandóan meg akarnak szakadni. Vegyük a mv-ket: szerinted a 12 órából hányat töltenek vezetéssel, hányat állással és hányat a telephelytől a gépig való utazással? Persze mikor nyugdíjba kell menni, akkor a 12-ből 12-t vezettek...

mildi 2007.11.21. 19:34:39

efi, régen nem lehetett alukálni szolgálatban, éjjel is tolattunk, annyi volt a meló-de én nagyon örülnék neki, az ugyanis azt jelenti, hogy jól megy a gazdaság, van fuvarozás, és sokkal több vasutas is kellene, bár így lenne!
de hogy szar a pálya, a kocsi arról tleg nem a melós tehet, arról se, hogy néhány kolléga olyan, amilyen, hogy nincs elég kocsi a vonaton vasárnap délután, és ezért velem ordít az utas (végighallgattam, legalább kiengedte a gőzt, mást sajna nem tehetek)

rp_bubu 2007.11.21. 19:34:54

"Na látod, tudod te, ha akarod! Na EZEK MIATT sztrájkoljanak és ne a 37 órás munkahét, meg a korengedményes nyugdíj miatt. Ilyen sztrájk miért nincs"

A BKV-sok most próbálkoznak, mégis porig alázzák őket, törvénytelen az ilyen sztrájk dumával. Sajnos valszeg még a bíróság is ezt mondja majd ki. :-(

Ami a mostani MÁV-ossztrájkot illeti, talán nem véletlenül volt akkora a támogatása pont a nagy csomópontokon és Budapesten. Aki itt dolgozik nem veszíti el a munkáját, viszont elege van már mindenből amit fennt felsoroltam, és a 38 mellékvonal pont az ily állapotok miatt került olyan helyzetbe, ami miatt bezárják. A mellékvonal dolog szerintem már csak az indikátor szerepét töltötte be.

Megsúgom, a mozdonyvezetők szakszervezete nem véletlenül ülnek most a babérjaikon, nekik annyi már elég volt, hogy közölték velük, mindannyiuknak lesz állásuk... pont a mellékvonalakban leginkább érintett környék küldötte nem szavazták meg a sztrájkhoz való csatlakozásukat. :-(

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.11.21. 19:44:41

A biznisz annyira veszteséges eredendően, hogy már többen is próbálkoztak kötöttpályás teherfuvarozással, de szegény veszteséges MÁV ahol tudott, keresztbe tett nekik.

efi 2007.11.21. 20:27:46

mildi
Szóval a MÁV-nál már az alukálást is fizetik, nagyszerű. Ez nem nagyon dívik egyébként máshol pl az irodákban, csak úgy mondom. Gondolom korengedménybe ez is beleszámít.
Könnyű ám mindent a pénzre fogni, nem tudom milyen horribilis összegek kellettek volna ahhoz, hogy az évek soron az egyszerű melósok rendesen felmossanak a kocsikban, akkor most nem lennének olyanak, amilyenek, vagy az egyszerű melósok bemondanák végre, ha késik a vonat, vagy az egyszerű melósok nem küldenék el az utast a búsba, vagy a MÁV olyan menetrendet csinálna saját magának, amit be bír tartani.
Azt is csak úgy mondom, hogy Sopronban éjjel is tolatnak és minden évben mindig többet és a személyszállító vonatok száma is minden évben növekszik. És a személykocsik sem akarnak szétesni és az utas nem szokott ordítani a kalauzzal sem viszont. Nem lehet, hogy valami különbség mégis van a fejekben is ?

mildi 2007.11.23. 10:01:38

korengedményt csak az utazók kapnak, vagyis kalauz, mozdonyvezető, a többiek nem.
a bakter, vagy a forgalmista pedig nem fogja felmosni a kocsit, arra ott vannak a takarítók, akikat a máv fizet
bőven elég, hogy nincs pénztáros, és egy fizetésért két munkakört látok el, nem fogok takarítani is.
az alukálást pedig nem szó szerint értettem, de ahol van (osztott munkaidőnek hívják), ott a kieső órákat le kell dolgozni
sopron, cseszd meg! nem dolgozhat mki sopronban, hogy emerre nincs annyi árufeladás, arról meg nem mi tehetünk! mint ahogy azt a kurva menetrendet se mi írjuk! kissé unom, hogy olyasmiket kérsz számon az egyszerű melóson, amiről nem tehet, nem szólhat bele, max ő is káromkodik!
és a mávos meg a mávos feje között is van különbség, de úgy látszik itt a blogon egyesek szerint mávos=tuskó, lusta paraszt
én se mondom minden utasra, hogy egy beképzelt, nehéz felfogású barom, csak azért mert ismerek egy tucat ilyet is
süti beállítások módosítása