Menetrendváltás, sztrájk miegymás.

Tisztelt Szerkesztő,
 
Már régóta "rajongója" vagyok oldalának, hiszen én is vallom, hogy ha nem szólunk, akkor nem is tesznek semmit. Most hogy a MÁV vezetősége ismét egy új reformot vezetett be, mely szerint ha 10 perccel később indulnak a vonatok akkor jobb lesz. Nem ezt tapasztaljuk három napja......Elnézést, ha némileg szkeptikus vagyok.
röviden két történetem lenne:
1.
Anno az első őszi sztrájkuk alkalmával nekem és gondolom még többed magamnak szabit kellett kivenni, hogy aznap nyugodtan folyhasson a "tolerancia " sztrájk. Értem én, hogy nem kéne az egyébként is EU konformokhoz egyáltalán nem közelítő kis országunkban még több kistelepülést elvágni a munkától, élettől, azzal hogy bezárunk egy-két vonalat. Rendben tiltakozzunk.

A fizető utas mellett ki emel szót? Ennek érdekében írtam is egy szerényen induló levelet a MÁV panaszirodának, amelyben ecseteltem a minket utasokat ért sérelmeket. választ meg is kaptam már tegnap(december 10) a nov.21 keltezésű e-mailemre. Nagyon kedvesen ecsetelte a hölgy hogy örüljek, hogy nem a Nyugat-Európai sztrájkokhoz hasonlóak vannak itt, majd kellemes ünnepeket kívánt. Első körben pszichológiai kezdetleges tudásomoat vettem elő és megkérdeztem önmagamtól, hogy a hölgy hol tanulta a szakmáját, mert szakképzetlen véleményem szerint nem helyénvaló, hogy ideges ügyfélnek visszapofázunk. Igaz a legjobb védekezés a támadás - ez igazán európai szlogen.  No mindegy ennyit a MÁV humánpolitikájáról.
2.
A megváltozott menetrend miatt három napja óriási késések, csúszások és általános ideges közhangulat uralkodik a vonatokon. Hiszen mindenkinek korábbi vonattal kell mennie munkába iskolába és későbbivel jöhet. Éljen a reform és a nagyfokú szakmai hozzáértés!
Jelenleg éppen barátaim a Budapestről tartanának haza Nagymarosra és 18.08 perckor indult volna a vonatuk a Nyugatiból. Nem indult, bemondták a bűvös szót: felsővezeték szakadás. Indulás 18.45-kor és mindenhol megállt az eleve is utasokkal túlterhelt vonat..egészen Gödig, ahol rábukkanhattak a hiba okozójára. egy kamion leszakította a vezetéket. Hogy ki a hibás stb?
Ha nem történe ilyen eset  havonta legalább egyszer, nyáron  kétszer és ha ne adj isten eljön a tél és leesik a hó  még néhányszor a hónapban, akkor azt mondanám, hogy én kérek elnézést. Mégsem ez a helyzet. A 18.08-as vonat áll, előzö vonat áll és még jön a többi ami állni fog a gödi állomáson és persze a tájékoztatás is megérkezik kb 3-4 óráig se ki, se be az állomásra. Igazán biztató az embereknek, akik havonta igen kemény pénzeket szurkolnak le a bérletért, dolgoznak 8-9-10 stb órát és jönne haza. De nem, mert ha jól számolja éjfélre ér haza, ha megvárja a felmentő sereget.
Megoldás busz állomás és talán Váctól már közlekedik valami Szobig végig.Talán. Persze a busz állomás dugig elégedetlenkedő emberekkel. Nem vagyok egy agresszív ember, de néha azt mondom ilyenkor elő kéne szedni a szimpatikus állomás főnököt, hogy mi a teendő ebben az esetben.Talán indítanának mentesítő járatot, ha ezt majd ezer ember kérné..szépen
azt nem részletezem mekkora lincs hangulat alakult ki a buszon, amely elkapta ezt az embetömeget.
Most tervezem levelemet, melyben kárpótlást kérünk a késedelemért, és minden egyébért. Talán nem az a  szimpatikus ügyfélszolgálatos hölgy válaszol majd.
De ha kell kitartó vagyok és naponta irogatok nekik, mert ez tarthatatlan.
 
És még el sem kezdődött a sztrájk..vajon mi lesz december 17-e után??
 
Köszönöm megtisztelő figyelmét!
 
üdvözlettel:
P Katalin

A bejegyzés trackback címe:

https://mavsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr15262534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gpete 2007.12.13. 12:33:57

Én ott voltam az első vonaton amelyik megállt Gödnél és nem ment tovább. Az állomásfőnök közölte, hogy menjünk nyugodtan Volánbusszal Vácra, mert nem lesz pótlóbusz, mert nincs szabad busz, meg sofőr meg hasonlók. Ez volt háromnegyed hatkor. Negyed nyolcra értem Vácra, akkor állt be az első pótló busz...Végül este 6 helyett 9-re értem haza. 3 órás késés egy 45 perces úton. Nem semmi...Köszönjük a MÁVnak a tartalmas esti szórakozást!

simiki (törölt) 2007.12.13. 12:36:51

Én stoppoltam és szerencsém volt :)

petya.bacsi 2007.12.13. 13:10:29

Ez a MÁV! Az adófizetők pénzét én ebbe tutira nem ölném, mivel felesleges, nem javul, csak a pénzt viszi. Menthetetlen, szerintem. Utas-érdekvédelmi szervezet még nincs, nincs kártérítés sem, viszont van kifogás meg magyarázat.

El kell adni ezt az ősidők óta veszteséges céget.

rp_bubu 2007.12.13. 13:53:52

Jelentsétek fel a kamionost! Az ö baromsága vágta tönkre ezrek estéjét, és okozott tetemes kárt. (Az olyan állatot aki képes felemelt billenccsel elindulni közúton... inkább nem folytatom, talán jobb is, hogy felakadt a vezetéken, lehet egyébként a 2/a-n borult volna rá egy szembejövő személyautósra.)

Az, hogy a Volán nem tudott buszt adni szintén az egész magyar közösségi közlekedés színvonlát mutatja... örülnek, ha a saját járataikra tudnak működő buszt biztosítani.

Tessék reklamálni a választott képviselőnél, hogy ezért szólaljon fel a parlamentbe, és ezek szerint szavazzon. Elvégre van pár tízezer szerencsétlen a körzetében mindnek, aki kénytelen közösségi közlekedést igénybe venni.

hard 2007.12.13. 17:16:57

Hát ha egyszer a volánok is kapnának 100mrd-ot ahogy a máv évente szokott, abból több mint 1000 db igen jó 3 tengelyes buszt lehetne venni. Ez megyénként 50 db. Egész jót lendítene a buszközlekedésen. Lehet ki kéne próbálni.

csorogi 2007.12.13. 22:03:53

Az a kemény, hogy a felővezeték szakadás a hírek szerint negyed 6 körül történt ("Nagy valószínűséggel egy teherautó, vagy annak rakománya szaggatta le a vezetékeket, este negyed 6 körül." www.hirszerzo.hu), de a Nyugatiban csak 18.05-kor mondták be, amikor indult volna a zónázó Vác-Szob vonalon. Órákat megspórólhatott volna mindenki, ha bemondták volna hamarabb, és javasolták volna az utasoknak a Veresegyház-Vác vonatot, ami 6 előtt pár perccel indult. Csak hát ehhez két dolog kellett volna: ész és jóindulat.
A Kallerek meg a mozdonyvezetők képben voltak, és amennyire tudtak segítettek, annak, aki érdeklődőtt, de a központi utastájékoztatás ismét leszerepelt.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2007.12.13. 22:08:31

hard: előbb most szépen csődbe megy a MÁV, hétfőtől indul a felszámolás... utána lesz pénz a Volánra, mert a MÁV-ba nem kell évente 300 mrd-t beleölni hogy ne dőljön össze végleg.

De az iróniát félretéve elég szomorú, mert a vonatkilométer olcsóbb és környezetbarátabb lenne mint a buszkilométer... csak ugyebár ahhoz nem ártana ha nem csak a mezei dolgozó tudná mi a dolga, hanem a főnökei is úgy tennének mintha érdekelné őket az amiért a fizetésüket felveszik.
süti beállítások módosítása